Grupul MOL isi reorganizeaza modul de organizare, prin separarea administrarea activitatilor interne de cele internationale si infiintarea a patru companii flagship in Croatia, Italia, Ungaria si Slovacia. Kinga Daradics, CEO Mol Romania, a declarat pentru HotNews.ro ca noua organizare prevede o campanie majora de recrutare de personal, o autonomie decizionala mai mare pentru filiala din Romania. Obiectivul companiei in ROmania este deschiderea a 70 de noi statii pina in 2015 si inceperea activitatilor de explorare la cele trei perimetre pe care le detine in Romania.

Informatia pe scurt:

  • Grupul va avea o structura centrala de conducere cu sediul la Budapesta. Va fi separata administrarea activitatilor interne de cele internationale ale grupului MOL
  • Vor exista patru centre decizionale consolidate, numite companii flagship: INA in Croatia, IES in Italia, MOL in Ungaria si Slovnaft in Slovacia
  • MOL Ungaria va coordona si activitatea din Romania, Serbia si Slovenia
  • Campanie de recrutare: in prima etapa pozitii de conducere, din toate tarile in care opereaza, dar si din afara grupului (inceputa la 23 iulie). In a doua etapa - recrutare de experti (din septembrie)

Rep: De ce nu e si Romania pe lista tarilor cu centre decizionale consolidate (companii flagship)?

Kinga Daradics: Un centru decizional consolidat acopera activitatea unui intreg lant al operatiunilor: de exemplu, de la rafinare pana la vanzarea produselor catre consumatorii finali. Intrucat MOL Romania are doar activitati de retail de carburant, va deveni parte a unui astfel de centru decizional consolidat. Aceasta apartenenta va aduce insa MOL Romania multe beneficii, cum este o autoritate mai mare in luarea deciziilor.

Rep: Ce efecte va avea asupra personalului din Romania faptul ca activitatea MOL Romania va fi coordonata de MOL Ungaria?

Kinga Daradics: Din punct de vedere juridic nu vor exista influente asupra MOL Romania. Insa, prin infiintarea structurii internationale a grupului MOL, vor exista numeroase oportunitati de cariera pentru romani in cadrul grupului MOL.

MOL Romania a fost inca de la inceput inclusa in structurile regionale ale grupului.

Rep: Ce efecte directe va avea aceasta reorganizare asupra operatiunilor din Romania?

Kinga Daradics: Va aduce o mai mare putere de decizie, responsabilitati mai mari pentru companiile locale, precum si o concentrare pe managementul operatiunilor locale.

Pe de alta parte, angajatii MOL Romania vor avea oportunitati de cariera atat in structura centrala de conducere a grupului MOL, cat si in centrele decizionale consolidate.

Rep: Care este strategia MOL pentru Romania pe termen scurt si mediu?

Kinga Daradics: MOL Romania a ajuns in prezent la o retea de 130 de benzinarii, iar planurile noastre de extindere vizeaza atingerea unei cote de piata de 15% pana in 2015, ceea ce inseamna deschiderea a 70 de noi unitati. Un numar semnificativ de benzinarii se afla in diferite stadii de dezvoltare, de la aprobarea proiectului pana la obtinerea autorizatiilor necesare. Avem in vedere atat investitii in benzinarii noi (proiecte green-field) cat si preluari ale unor benzinarii existente (proiecte brownfield).

In acelasi timp, MOL Romania a efectuat toate pregatirile necesare pentru a putea incepe activitatile de explorare la cele trei perimetre pe care le detine in Romania. Aceste pregatiri includ realizarea modelului geologic detaliat, bazat pe studiile seismice 2D achizitionate, precum si pe informatiile documentate in 2010. Pe baza acestor rezultate, MOL a finalizat si planificarea celor trei studii seismice 3D, care reprezinta prima faza a angajamentelor de explorare.

MOL a informat sase companii de servicii specializate din regiune despre intentia de a lansa o licitatie dupa ratificarea acordurilor de concesiune, iar raspunsurile primite au fost pozitive. In plus, a fost finalizata planificarea altor achizitii necesare si a operatiunilor pentru cele trei perimetre. In consecinta, MOL este gata sa inceapa operatiunile de explorare imediat ce vom obtine ratificarea acordurilor de concesiune.

Rep: Cand va avea loc campania de recrutare si pentru ce posturi pot aplica romanii interesati?

Campania a inceput recent (23 iulie) si se va incheia pana in luna octombrie. Prima etapa, in care sunt cautati manageri la nivel de grup, s-a derulat pana la 12 august. A doua etapa, pentru pozitiile de experti la nivel de grup, va incepe in luna septembrie.