Dincolo de artistii care urca pe scena unui festival, locul in care se organizeaza si eforturile de marketing, un eveniment de divertisment de amploare este evaluat pozitiv sau negativ si in functie de facilitatile pe care le ofera participantilor. Iar acestea pot fi, de exemplu, acces facil la standurile de bauturi si la bufet, locuri de parcat bicicleta sau conectivitate. Din acest punct de vedere, festivalul Untold de la Cluj din acest an a fost pentru Telekom Romania un excelent prilej pentru a demonstra capabilitatile Managed Wi-Fi, o solutie de conectare la Internet wireless cu componenta de data analytics, ideala nu numai pentru organizatorii de show-uri, ci si pentru orice tip de spatii publice, fie acestea zone deschise, hoteluri, mall-uri, magazine, restaurante si nu numai.

Wi-Fi inteligent Foto: Smile Media

La Untold, unde Telekom a asigurat acoperire Wi-Fi pentru un perimetru de aproape 220.000 de metri patrati, de altfel cea mai mare zona acoperita de un operator cu o astfel de tehnologie, participantii la festival au putut sa se bucure de Wi-Fi gratuit pe toata perioada evenimentului. Solutia implementata de Telekom la Untold Cluj a inclus peste 100 de routere Wi-Fi de la Cisco la care au putut fi conectate simultan peste 20.000 de echipamente mobile (telefoane inteligente, tablete, accesorii ce incorporeaza noile tehnologii wireless etc.) si alte echipamente de tip Internet of Things (camere video, senzori).

Mai mult decat atat, organizatorii de astfel de evenimente pot obtine suplimentar informatii relevante despre zonele in care s-au adunat cei mai multi dintre participanti, cat timp au stat online etc. Aceste informatii pe care le pot obtine live, fara sa cumpere un studiu de piata de la un tert, pot fi folosite pentru pregatirea unei strategii de promovare mai eficiente.

Solutia ofera multiple avantaje si pentru proprietarii oricarui hotel, restaurant, bar sau mall care cauta metode prin care sa-si fidelizeze clientii si sa le descopere preferintele si nevoile.

O serie de studii internationale arata ca un diferentiator important, cel putin in cazul hotelurilor si al restaurantelor, este accesul la o solutie wireless gratuita. Desi volumul de date mobile oferit de operatori a devenit suficient de mare pentru a acoperi nevoile utilizatorilor, acestia din urma sunt la fel de interesati de solutiile wireless oferite fara costuri suplimentare, la care se conecteaza cand se afla in zone publice sau de relaxare. Asadar, Wi-Fi-ul oferit gratuit de un restaurant sau cafenea a devenit o comoditate, iar Telekom Managed Wi-Fi are capacitatea de a asigura „semnal” unui numar mare de utilizatori, simultan. Diferenta fata de alte servicii wireless de pe piata este data de faptul ca Telekom Romania ofera o solutie la cheie care include in afara de conexiunea la Internet, si echipamentele aferente, solutii de design, instalare, mentenanta, fara o investitie initiala, plus posibilitatea de a dimensiona serviciul oferit in functie de nevoile clientului. In plus, solutia vine la pachet cu componenta de data analytics care permite localurilor sa extraga date relevante pentru afacerile lor in functie de comportamentul utilizatorilor care se conecteaza la acest serviciu de Internet.

De exemplu, proprietarul unui restaurant poate afla de cate ori i-a trecut pragul un client si ii poate face oferte de fidelizare. Unele studii internationale arata ca 65% dintre clienti se asteapta sa beneficieze de Wi-Fi gratuit in restaurante si 62% dintre acestia petrec mai mult timp in localurile care au aceasta facilitate, ceea ce insemna venituri mai mari pentru proprietari la finalul zilei pentru ca aceste persoane vor consuma mai mult. De asemenea, pentru clientii care vor sa vada meniul unui restaurant de pe un dispozitiv mobil, capabilitatile Managed Wi-Fi permit personalizarea acestuia. In plus, clientului ii poate fi oferita o reducere sau poate primi oferte de tip happy hour, daca datele arata ca viziteaza cel mai frecvent un local la ora pranzului.

Alte studii arata ca 84% dintre jucatorii din industria ospitalitatii considera ca reputatia pentru un serviciu Wi-Fi de calitate are un impact pozitiv asupra afacerii, iar 67% dintre cei care calatoresc se asigura mai intai de toate ca dispun de un astfel de serviciu atunci cand fac o rezervare. Asadar, un hotel poate obtine scoruri mai bune in functie de calitatea serviciului wireless pe care il ofera, iar aceasta este asigurata si de stabilitatea acestui serviciu care poate fi determinata de numarul de clienti conectati simultan. Aceasta informatie poate fi livrata prin intermediul Managed Wi-Fi, iar proprietarii pot lua masuri rapid pentru a redimensiona numarul de puncte de acces daca acestea sunt supraincarcate si astfel pot mentine calitatea serviciului.

La randul lor, retailerii pot identifica raioanele care prezinta mai putin interes pentru ca pot observa utilizatorii conectati la solutia wireless a Telekom care nu se opresc in anumite zone si astfel proprietarii unui magazin pot reconsidera strategia de aranjare a rafturilor in functie de informatiile obtinute.

Solutia ofera date si despre zonele cu traficul cel mai intens, in functie de intervalele orare, putand fi adoptata si de administratiile locale si amplasata in parcuri, ca parte a unor proiecte de tip smart city. Astfel de informatii pot determina si proprietarii unui mall sa reconfigureze spatiile de inchiriat pentru a genera un vad mai mare.

Pentru ca obiceiurile de consum sunt puternic influentate inclusiv de existenta sau nu a unei conexiuni Wi-Fi, solutia Managed Wi-Fi de la Telekom aduce beneficii atat pentru utilizatorii finali, care au acces la Internet gratuit si de calitate, cat mai ales pentru magazinele, restaurantele, hotelurile, mall-urile care pot prelungi si imbunatati experienta clientilor si pot colecta in acelasi timp informatii valoroase.