Material sustinut de Metropolitan Life

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor lanseaza cu sprijinul Metropolitan Life aplicatia InfoCons Asigurari

de     Smile Media
Joi, 2 martie 2017, 14:33 Economie

​Ciprian Landuca, CFO Metropolitan Life discuta despre obiectivele comune ce au dus la lansarea acestei platforme si felul prin care informatiile esentiale, actualizate despre asigurari si pensii private vor ajunge la consumatori. Pe langa aceasta initiativa, Metropolitan Life a hotarat sa se implice in diverse proiecte sociale ale comunitatii. Exista nenumarate motive pentru care oamenii hotarasc sa faca voluntariat  in cadrul unor proiecte ce au ca scop sustinerea comunitatii in care traiesc sau a unor cauze cu care acestia rezoneaza. Astfel de proiecte speciale aduc oamenii impreuna, promoveaza stima de sina si dezvoltarea personala, dar si profesionala. La nivel de companii, aceste initiative se identifica prin conceptul de CSR, fiind modalitatea prin care firmele isi coordoneaza actiunile si modelul de business pentru a obtine rezultate cu un impact pozitiv general in societate.

Ce inseamna platforma infocons.ro/asigurari si cui i se adreseaza?


Site-ul Infocons.ro/asigurari pe care l-am lansat luna aceasta in parteneriat cu Asociatia pentru Protectia Consumatorilor, InfoCons, este un instrument util consumatorilor, ce are principalul obiectiv de a aduce mai aproape de acestia informatii relevante din domeniul asigurarilor si pensiilor private. Site-ul www.infocons.ro/asigurari este disponibil si in varianta pentru mobil si prezinta o informatie usor de accesat. Navingand in acest site, utilizatorii pot afla informatii si sfaturi utile despre asigurarile de viata, dictionar de asigurari de viata, intrebari frecvente, legislatia din domeniul asigurarilor de viata, informatii despre pensiile private, informatii utile, reclamatii etc. Totodata, am lansat si aplicatia InfoCons Asigurari, ca parte a campaniei de educare si informare a consumatorilor. Aceasta poate fi descarcata gratuit din Google Play  si App Store si utilizata pe telefoane mobile dotate cu sistem de operare Android si iOS.

O mare problema a consumatorului roman este lipsa de informare, mai ales atunci cand discutam de piata financiara si de asigurari. Cu ce vine in ajutorul consumatorilor platforma InfoCons Asigurari, lansata de Metropolitan Life impreuna cu Asociatia pentru Protectia Consumatorilor?

Intr-adevar, educatia financiara este o zona unde Romania poate creste mult. O piata inca tanara, piata serviciilor financiare are nevoie de cat mai multi jucatori care sa constientizeze responsabilitatea pe care o au in fata consumatorilor. In Romania, educatia financiara se contureaza destul de tarziu in viata fiecarui individ, din acest motiv sunt foarte multi tineri care ajung la varsta adulta si intampina probleme in gestionarea resurselor proprii, in mare parte, din cauza lipsei unor informatii financiare. Noi am investit constant in educatia financiara a consumatorilor romani si am depus intotdeauna eforturi sustinute pentru a explica rolul asigurarilor in viata lor. Procesul de digitalizare este un factor catalizator in acest context, este o zona in care am investit deja, cu argumente clare in site-ul Infocons.ro/asigurari si in aplicatia InfoCons Asigurari. Aceasta platforma ofera un hub complex de informatii despre asigurari de viata si pensii private, sfaturi practice, posibilitatea de a consulta legislatia in vigoare sau chiar de a face o reclamatie online, direct autoritatilor competente. Totodata, aplicatia InfoCons Asigurari este un hub de informatii aflate la indemana consumatorilor in mod permanent, pe telefonul mobil.

Ce tinte aveti pentru noua platforma si cum vedeti impactul acesteia pe termen mediu si lung in randul consumatorilor?

Asa cum am mentionat, platforma isi propune sa aduca o contributie importanta in dezvoltarea ABC-ului financiar al romanilor. Obiectivul nostru principal este de a-i determina pe romani sa acceseze aplicatia si site-ul, pentru ca ele sunt de un real ajutor, nu doar in luarea unor decizii financiare majore in viata lor, cat si in anumite decizii pe care le iau zilnic. Speram ca aria geografica acoperita de platformele de educatie financiara sa creasca.
Totodata, speram sa vedem o crestere a implicarii din partea cat mai multor organizatii in dezvoltarea societatii romanesti, prin cresterea nivelului de informare si educatie financiara.

In continuare, din lipsa de informare in randul populatiei, exista o reticenta fata de companiile care ofera asigurari, fie ca vorbim de asigurarile obligatorii sau de cele optionale, in sensul in care, majoritatea considera ca firmele din domeniu opereaza in detrimentul clientilor, vizand doar profitul. Cum poate fi schimbata aceasta perceptie, mai ales daca ne gandim ca asigurarile de viata in randul populatiei au scazut cu circa 20% fata de media europeana, iar majoritatea politelor fiind incheiate in Bucuresti?

Perceptia romanilor este ca asigurarile de viata sunt prea scumpe si greu accesibilie, chiar daca, in realitate nu este asa. Vedem o reticenta din partea romanilor cand aud de asigurare, atunci cand vorbim cu ei prin telefon, dar este o reticenta normala, dat fiind ca telefonul, ca mijloc de prezentare a unei oferte, s-a decredibilizat in timp din cauza unor mituri pe care am incercat sa le demontam in ultimii ani; am depus toate eforturile pentru a le arata romanilor ca o asigurare de viata nu necesita o investitie lunara majora. Asigurarea de viata este una dintre cele mai bune metode de protectie a celor dragi. De multe ori avem senzatia ca nu ni se pot intampla tocmai noua evenimente neprevazute. Uneori apar factori externi, factori care ne pun in situatia de a modifica planurile initiale, iar atunci este bine sa beneficiem de acoperirea pe care o poate oferi o asigurare. Ce putem face noi pentru a schimba perceptia romanilor cu privire la asiguarea de viata? Educatia financiara este raspunsul. Este un obiectiv pe care il avem pe termen lung si pe care il avem in vedere in toate eforturile noastre de comunicare. Firmele angajatoare, asiguratorii, oamenii din industrie, reglementatorul ASF, toate aceste entitati trebuie sa depuna eforturi constante in realizarea educatiei financiare.  Impreuna speram sa miscam lucrurile in zona in care ar trebui sa se afle.

Metropolitan Life s-a implicat de-a lungul timpului in mai multe proiecte de CSR. Ce ne puteti spune despre acest aspect? 
Metropolitan Life si Fundatia MetLife au acordat in 2015 si 2016 o finantare totala de 1,000,000 USD pentru proiectele de CSR, care se continua si in 2017, pentru a sprijini incluziunea sociala si financiara, precum si educatia financiara a copiilor si a tinerilor din diferite categorii sociale.

Un exemplu de program de CSR in care ne-am implicat activ si ne vom implica in continuare este programul "Schimbam vieti" (Life Changer), dezvoltat de partenerii nostri de la Junior Achievement. Acesta isi propune sa ajute generatia tanara sa isi dezvolte abilitatile necesare pentru o integrare cat mai usoara pe piata muncii. Programul din Romania face parte dintr-o initiativa mai ampla, dezvoltata de Junior Achievement, cu sprijinul MetLife Foundation, in 18 tari din Europa si Orientul Mijlociu.

De la lansarea in 2014 pana la finalul anului 2016, peste 15.000 de elevi din Europa au beneficiat de experiente educationale de antreprenoriat si incluziune financiara, dar si de mentorat din partea a peste 600 de voluntari Metropolitan Life.

Acest program in care am decis sa ne implicam alaturi de partenerii nostri de la Junior Achievement se bazeaza pe o traditie de 36 de ani de colaborare constanta dintre Junior Achievement si MetLife, grupul din care facem parte la nivel global. La nivel de grup, premiem anual excelenta si inovarea in educatie si antreprenoriat. In 2014 organizatia JA Romania a castigat pentru a 5-a oara distinctia MetLife Foundation Award. In 2015, in cadrul aceluiasi program, "Schimbam vieti" (Life Changer), peste 2000 de elevi de clasele 0-II au beneficiat de materiale educationale gratuite, consultanta din partea voluntarilor si activitati learning by doing.

Totodata, in 2016, Metropolitan Life s-a implicat in renovarea sectiei de oncologie a Spitalului de Copii din Brasov, care a fost modernizata printr-un proiect dezvoltat de Asociatia "Daruieste Viata". Organizatia a renovat sectia de pediatrie oncologica, diabet si boli rare, din cadrul Spitalului de Pediatrie, la standarde occidentale, cu 620.000 euro, bani stransi prin platforma online Bursa de Fericire. Copiii beneficiaza astazi de tratamente corespunzatoare, feriti de riscul infectiilor, au un cabinet de tratament modern cu statie de monitorizare, grupuri sanitare pentru fiecare salon, sali de joaca si sali de servit masa moderne. Noi am crezut cu tarie in acest proiect inca de la prima discutie cu reprezentantii Asociatiei "Daruieste Viata", motiv pentru care am decis sa ne alaturam sponsorilor, printr-o investitie de 65.000 EUR.

Printre proiectele de CSR in care ne-am implicat se numara si parteneriatul cu United Way. In 2016, Metropolitan Life, Fundatia United Way si Fundatia Comunitara Brasov au sprijinit proiectul "Parcul empatic", inaugurat la Brasov. Proiectul a fost dezvoltat de Academia Heidi, cu sprijinul Primariei Brasov, si a pus la dispozitia locuitorilor din Brasov un spatiu informativ, concentrat pe modalitatile alternative de educare a copiilor. Proiectul face parte din programul Alaturi de tine, dezvoltat, la nivel national de Metropolitan Life si United Way, in comunitatile din Constanta, Iasi, Sibiu, Brasov, Baicoi si Bucov (Judetul Prahova), cu sprijinul voluntarilor Metropolitan Life.

Acestea sunt doar cateva dintre proiectele in care ne implicam activ si vom continua sa facem lucrul acesta pentru ca educatia financiara si incluziunea sociala sunt aspecte extrem de importante pentru a construi noi generatii de tineri pregatiti financiar.
























[P] Rezultate financiare 2016: Kaufland ramane retailerul numarul 1 in Romania

Kaufland Romania a raportat o cifra de afaceri de 9,691 miliarde lei (2,134 miliarde euro 1 ) in anul calendaristic 2016 si isi mentine locul intai pe piata de retail din Romania, datorita politicii orientate spre client si a ofertei axate pe calitate la preturi reduse - recent atestata si de certificarea Best Buy Award 2 , acordata magazinelor Kaufland pentru cel mai bun raport calitate-pret din Romania.

156 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri