Cu cele circa 240.000 de automobile produse anul trecut, Romania ocupa locul 14 in Europa, la departare de alte tari din centrul continentului, precum Cehia, Polonia si Slovacia, care sunt in top 10, conform datelor Organizatiei internationale a Constructorilor de Automobile. Venirea Ford si extinderea productiei Dacia ar putea in trei ani sa ne duca mai aproape de primii zece.

Germania a fost de departe cel mai mare producator de automobile, cu 6,2 milioane unitati, dintre care jumatate de milion au fost vehicule comerciale. La mare distanta s-a situat Franta cu trei milioane, urmata de Spania cu 2,9 milioane. Locurile patru si cinci au fost ocupate de Marea Britanie si Rusia.

Comparativ cu unele tari din regiune, Romania nu sta foarte bine. In Cehia s-au produs de circa patru ori mai multe vehicule decat la noi, iar Polonia de trei ori. Ungaria ne-a depasit cu circa 50.000 de unitati, iar Ucraina cu peste 150.000.

Per total, anul trecut pe plan mondial s-au construit 73,1 milioane automobile, dintre care 20 de milioane au fost vehicule comerciale. Japonia a fost cel mai mare producator mondial, cu 11,6 milioane vehicule, urmata de SUA, cu peste 10,8 milioane.

Romania ar putea ajunge dupa 2010 sa produca peste 650.000 de automobile anual, datorita venirii Ford la Craiova, unde productia ar trebui sa ajunga la 300.000 de masini. In plus, si Dacia creste capacitatea de productie, la 350.000 de masini in acest an. Sefii companiei declarau ca la anul s-ar putea ajunge la o productie de circa 400.000 de masini la Mioveni.

Anul trecut in tara s-au produs circa 234.000 de autoturisme si 8.000 de vehicule comerciale. Dacia a produs 118.000 de masini Logan berlina, 98.000 MCV si 7.500 Logan VAN, iar Daewoo a produs circa 18.000 de masini Matiz si cate 500 Cielo si Nubira.

In clasament Romania sta mai bine decat tari precum: Austria, Slovenia, Portugalia, Olanda, Finlanda si Serbia. Ierarhia nu cuprinde Turcia, din motive geografice, 97% din suprafata tarii fiind Asia.