Reprezentant Rosia Montana Gold Corporation: Suntem dispusi la orice discutii pentru impartirea beneficiilor cu statul roman, dar deja participatia acestuia este competitiva

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 8 septembrie 2011, 14:05 Economie | Energie

Repartizarea profitului din exploatarea aurului de la Rosia Montana intre statul roman si Gabriel Resources este un subiect care se poate negocia, a declarat Alexandru Patruti, presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale (ANRM) in cadrul unei conferinte organizate de Focus Energetic. "Repartizarea profitului intre statul roman si companie este un subiect care se poate discuta si negocia, dar pentru asta trebuie sa avem in vedere un raport corect in ceea ce priveste repartitia acestui beneficiu si o estimare a evolutiei pretului aurului, care este foarte de facut", a spus Patruti. La randul sau, Cecilia Szenesy, director tehnic la Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) a spus ca "suntem dispusi la orice fel de discutii, dar deja participatia statului este competiviva".

Szenesy sustine ca ca 56% din beneficiile acestui proiect raman in Romania. "Acest procent de 56% este comparativ cu cele obtinute de tari din Europa de vest", a spus reprezentantul SMGC. Szenesy a mai spus ca valoarea zacamantului de la Rosia Montanta este evaluata la 7,5 miliarde de dolari, la un pret mediu al aurului de 900 de dolari uncia. Insa ar putea fi si mai mare daca s-ar calcula la un pret mai mare a unciei de aur.

In urma explotarii, s-a putea obtine 1,8 miliarde de dolari din impozite si redevente, iar 2,4 miliarde de dolari ar ajunge in economia romaneasca, a mai spus Cecilia Szenesy. Potrivit acesteia, "peste 56% din venituri raman in economia romaneasca (...)Efectul care se prograga in economia romaneasca este de circa 19 mld dolari", a mai spus reprezentantul RMGC.

Toate aceste cifre reprezinta estimarile facute de investitor.

La RMGC, Gabriel Resources detine 80,7% din actiuni, iar compania de stat Minvest 19,3%.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1935 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    trebuie rediscutata impartirea beneficiilor (Joi, 8 septembrie 2011, 14:13)

    Cocleala [anonim]

    Statul Roman trebuie sa incaseze mai mult din afacere, e clar. Problema care se renegocieaza are in vedere de unde trebuie sa-si primeasca partea majorata Statul: de la GCRM sau de la pdl care aproba proiectul? greu, toti sunt lacomi...
    • +3 (3 voturi)    
      chiar suntem prosti (Joi, 8 septembrie 2011, 17:58)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui Cocleala

      De ce sa nu ramana 100% beneficii in Romania. Chiar nu poate Romania sa imprumute de la o banca si sa faca exploatarea ? Chiar daca s-ar scurge bani, cat pot sa se scurga si apoi tot ar ramane banii in Romania ?
      • -1 (1 vot)    
        poate (Joi, 8 septembrie 2011, 23:54)

        Tudor [anonim] i-a raspuns lui xyz

        Poate ne da cineva banii ca sa inecpem exploatarea, dar nu uita ca in Romania toate afacerile se fac prin n firma subcontractate, cu siguranta ma iesi in prierdere fata de situatia actuala. Iar in plus nu uita ca nu avem tehnologia lor care foloseste o cantitate redusa de cianura
      • -1 (1 vot)    
        ll@yahoo.com (Vineri, 9 septembrie 2011, 0:18)

        Laur [anonim] i-a raspuns lui xyz

        pentru ca nu asa stau lucrurile in piata. ca sa primesti ceva de-a gata (sper ca intelegi aluzia) trebuie sa contribui cu ceva. statul roman ar fi "clocit " rezervele in eter si nu s-ar fi ales nici o generatie viitoare cu nimic, daca nu se initia o discutie cu un investitor strain.
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Joi, 8 septembrie 2011, 14:13)

    x [anonim]

    "Szenesy sustine ca ca 56% din beneficiile acestui proiect raman in Romania. "Acest procent de 56% este comparativ cu cele obtinute de tari din Europa de vest", a spus reprezentantul SMGC"

    1. minte pe fata, cu estimari ieftine de tot felul. "how to lie with statistics".. merita citit. chestia cu "ar ajunge in economia romaneasca" am mai auzit-o si a mai fost combatatuta si "facuta praf" in comentariile altor articole legate de subiect
    2. "este comparativ cu cele obtinute de tari din europa de vest" - ma face sa deduc ca angajatii RMGC, fie ei cetateni romani de orice etnie, ne privesc ca pe o tara bananiera, inferioara "Vestului" cu V mare.
    3. exista o greseala de tastare in articol: "SMGC".
    • -2 (2 voturi)    
      tara inferioara (Joi, 8 septembrie 2011, 16:31)

      Andra [anonim] i-a raspuns lui x

      Din pacate suntem inferiori "Vestului" cu V mare si cam jumatate de Europa ne vade, ca pe niste maimute care se bat pe banane. De aceea ne zbatem sa primim acordul pentru demararea proiectului sa nu ne mai batem pe banane stricate si aruncate de altii.
      • +1 (1 vot)    
        Academia Romana (Joi, 8 septembrie 2011, 17:31)

        shtoak [anonim] i-a raspuns lui Andra

        "academia romana îşi reafirma poziţia exprimată anterior faţă de proiectul de exploatare minieră de la roşia montană. in urma mai multor discuţii şi analize, academia romana constată că proiectul nu reprezinta o lucrare de interes public in folosul economiei nationale care să justifice efectele colaterale şi riscurile asociate cu acesta şi prin urmare recomandă abandonarea sa.
        reamintim în favoarea poziţiei noastre că:"

        continuarea: http://www.acad.ro/rosia_montana/pag_rm04_decl.htm
        • 0 (0 voturi)    
          asa brusc? (Joi, 8 septembrie 2011, 23:55)

          Emi [anonim] i-a raspuns lui shtoak

          Asa brusc s-au hotarat ei ca sti nu mai e bine sa faca eploatarea ca nu e de interes public? Trebuie sa fie de interes national pentru ca o sa castige bugetl, nu conteaza daca nu e de interes public.
      • +1 (1 vot)    
        alerta (Joi, 8 septembrie 2011, 23:15)

        adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui Andra

        postac
        • +1 (1 vot)    
          POSTACI (Vineri, 9 septembrie 2011, 11:33)

          eu [anonim] i-a raspuns lui adonis84

          Asa e, daca cititi mai jos o sa vedeti ca e plin de ei! Se cunosc de la o posta, au aceleasi texte, si acelasi stil!

          Frate ne credeti idioti?

          AFARA !!!
    • -1 (1 vot)    
      offside intelectual (Vineri, 9 septembrie 2011, 0:17)

      Vlad Petrache [anonim] i-a raspuns lui x

      gandirea gainii nu e cu mult diferita de a ta. orice strategie de afaceri se fundamenteaza pe statistica. o buna cunoastere inseamna evaluarea unor cifre si modelarea lor. dar sunt lucruri abstracte pentru cea mai mare parte dintre opozantii proiectului. tocmai de aceea strugurii sunt mereu acri pentru ei.
  • +2 (2 voturi)    
    right.... (Joi, 8 septembrie 2011, 14:25)

    me [anonim]

    pa langa faptul ca am mari indoieli ca cei de la RMGC nu umfla cifrele si folosesc cuvintele pentru a da mult mai bine decat in realitate se omit niste lucruri:
    1 - refacerea zonei, pagumele cauzate de distrugerea emdiului cine le plateste?!
    2 - acolo este argint si alte zacaminte care se presupune ca au o valoare mai mare decat aurul... din alea nu revine nimic?!

    ce sa zicem... tipic corporatistilor... te mint pe fata...
    • -3 (3 voturi)    
      reabilitare (Joi, 8 septembrie 2011, 15:41)

      costel [anonim] i-a raspuns lui me

      profiturile din argint sunt incluse in toate valorile date, doar ca presa se axeaza strict pe cuvantul aur. si refacerea zonei intra tot in atributiile RMGC, si in sensul asta vor si depune o garantie de mediu (anual parca) si isi vor recupera intreaga suma doar dupa reabilitarea zonei.
    • -1 (1 vot)    
      doar aur si argint (Joi, 8 septembrie 2011, 23:57)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui me

      In pricipal ai doar aur si argint, restul substantelor nu au fost gasite in cantitati semnificante. Si apropo depinde si de substanta ca nu toate se extrag lafel
    • -1 (1 vot)    
      mizerabil (Vineri, 9 septembrie 2011, 0:30)

      Andrada [anonim] i-a raspuns lui me

      sigur ca viitorul il reprezinta individul. ura corporatilor care promoveaza sclavagismul. ei bine, aceleasi corporatii , fac vietile multor oameni sa merite traite. probabil ca unul ca tine, pesemne un ong-ist salbatic, nu e cu putinta sa inteleaga. decat atunci cand au nevoie de bani, culmea. de la aceleasi corporatii.
    • +1 (1 vot)    
      metale rare in zacamant (Vineri, 9 septembrie 2011, 12:07)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui me

      despre valoarea reala a zacamantului si continutul de metale rare

      http://www.kamikazeonline.ro/2011/09/aurel-santimbrean/
    • 0 (0 voturi)    
      cifre (Vineri, 9 septembrie 2011, 23:49)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui me

      Cifrele nu sunt umflate, procentele sunt cum le-a spus in schimb banii care vor intra vor depinde de pretul aurului la momentul respectiv. Stiu ca atunci cand se vorbea de 4 miliarde la buget uncia era 900$ acum e aproape dublu
  • +2 (2 voturi)    
    Ce vrajeala ieftina... (Joi, 8 septembrie 2011, 14:35)

    Chiar Eu [utilizator]

    Adica "Rosia Montanta este evaluata la 7,5 miliarde de dolari" dar "efectul care se prograga in economia romaneasca este de circa 19 mld dolari". Ne-arata si noua Cecilia Szenesy cum se propaga banii astia.
    Pai nu zicea Basescu si toti sustinatorii proiectului ca pretul aurului e foarte mare, cum adica "pret mediu al aurului de 900 de dolari uncia." Pai pe net zice ca este de "1.923,1 dolari uncia". Cum s-a stabilit pretul asta de 900 dolari al aurului?
    //(editat de HotNews.ro)
    • -3 (3 voturi)    
      efect de multiplicare (Joi, 8 septembrie 2011, 16:53)

      vincentiu [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      exista un efect de multiplicare al banilor in economie, care poate fi estimat si care depinde de mai multi factori, cum ar fi taxare, dobanda, gradul de extindere la nivel orizontal si vertical al industriei si al industriilor conexe. Efectul de multiplicare a fost estimat, pentru Petrom, la 2,9 parca, iar pentru RMGC la 3,5. valoarea poate fi si mai mare pentru unele industrii mai putin specializate
      • 0 (2 voturi)    
        Misto socoteli (Joi, 8 septembrie 2011, 20:31)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui vincentiu

        Gen Enron , derivate bancare , cunoastem cate cepe fac .
        NU . Redeventa variabila , in funtie de cotatia aurului . Asa e cinstit , nu ca la Petrom unde si acum petrolul e 24$ ( s-a aplicat aceeasi smecherie cu aurul la 900 cand e 1900 si o sa urce la greu atat timp cat toti banksterii toarna bani )
        • -1 (1 vot)    
          redeventa (Joi, 8 septembrie 2011, 23:58)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui Gamma

          Redeventa o iei in procent, firma din deva i-a aur direct, la noi nu vin bani in functie de pretul aurului decat pe partea de taxe si impozite unde cu cat e mai scump cu atata luam mai mult. Asa merge si cu vanzarea aurului daca e sa nu il punem la bnr
        • -1 (1 vot)    
          redeventa e in procent (Vineri, 9 septembrie 2011, 11:05)

          gaston [anonim] i-a raspuns lui Gamma

          pana si brutaria de la colt genereaza efect de multiplicare a venitului. si redeventa e in procent, adica e variabila, in functie de pret. daca nu stii despre ce vorbesti mai bine nu ai face-o
  • -1 (1 vot)    
    Sunt pentru RMGC,dar? (Joi, 8 septembrie 2011, 14:36)

    mircea [anonim]

    56% din cat?Cand vad niste declaratii la misto date de niste reprezentanti ai GR,ma fac sa ma intreb de ce ne considera fraieri?Chiar nu cred ca populatia Romaniei poate intelege si trata cu bun simt proiectul in avantajul ambelor parti?Sa vazut din sondaje ca peste 50% din populatie este pentru realizarea proiectului in conditii de siguranta maxima a protectiei mediului(pentru care avem inca dubii) si vine cucoana asta de DT la proiect si ne ofera 56% din nimic.Cred ca cineva se crede mai destept decat merita.Szenesy,merita un "la revedere"din proiect.Si in plus nu vad ca cucoana sa ne spuna si ce vor autoritatile locale.Probabi ca prin zona nu sunt unguri.
    • -1 (1 vot)    
      e simplu (Joi, 8 septembrie 2011, 23:59)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui mircea

      56% din tot profitul lor , adica tot ce fac ei noi luam mai mult de jumtate, personal mi se pare o afacere buna mai ales ca ei se ocupa si de reabilitari si depoluare a zonei lasate de mina romana
  • +3 (3 voturi)    
    Stai sa inteleg (Joi, 8 septembrie 2011, 14:41)

    Ion Coman [anonim]

    Deci ei iau 80% din aur iar Romania trebuie sa se bucure cu cei 20% + impozitul pe aurul canadienilor? That's so .. funny.. and sad.

    Daca este asa o afacere buna pentru Romania, eu zic sa nu-i pacalim.. hai sa inversam procentele.

    Pe o nota mai serioasa, Romania are nevoie de aur, nu de dolari. Dolarul este foarte nesigur, aurul pare sa creasca continuu.
    • +2 (2 voturi)    
      .. (Joi, 8 septembrie 2011, 15:02)

      x [anonim] i-a raspuns lui Ion Coman

      eu n-as lua-o de buna aia cu "canadienii".
      actionarul principal e roman de-al nostru, din Borsa, fost traficant de heroina.
      ce-i drept cu k in nume mai nou, dar tot roman.
      si firma cu 80% in RMGC are sediul in barbados.
    • +1 (1 vot)    
      Sa vedeti cum putem sa nu luam nimic... (Joi, 8 septembrie 2011, 15:24)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Ion Coman

      Minvest Deva are 19.3% din actiuni.

      1. De curand RMGC a trecut printr-o marire de capital. Minvest nu a adus partea sa de contributie la cresterea capitalului. E companie de stat, iar Statul are probleme financiare.

      2. Dupa inceperea exploatarii, Minvest nu va primi procentul care i se cuvine din metalul exploatat pana cand acest procent nu va acoperi cresterea de capital a companiei.

      3. Nimic nu-i opreste pe canadieni ca, pe masura ce extrage aur si argint, sa mareasca periodic capitalizarea, astfel incat Minvest sa fie permanent datoare cu aportul propriu de capital si astfel sa nu primeasca nimic din ce se extrage.
      • -2 (2 voturi)    
        cum? (Joi, 8 septembrie 2011, 15:53)

        Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        datoria aia de 40 d milioane este mica pe langa cateva miliarde cat va primi statul, si se va stinge repede din dividende. daca se imprumuta de altundeva, statul trebuia sa plateasca si dobanda. si dupa aceea s-a introdus clauza care spune ca Minvest nu poate sa scada sub 19,5% sau cat are prin majorari ulterioare de capital. adica ii ramane atat, oricat se mai majoreaza capitalul
      • -1 (1 vot)    
        citeste intai (Vineri, 9 septembrie 2011, 11:32)

        mirciu [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        s-a introdus clauza conforma careia Minvestului nu-i mai scade cota prin neparticipare la majorare de capital. asta-i opreste sa faca ce ai spus la 3. Si daca faceau imprumutul la o banca, tot din banii aia se platea, doar ca cu dobanda pe deasupra.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 8 septembrie 2011, 15:47)

      x [anonim] i-a raspuns lui Ion Coman

      Sunt curios de ce mi s-a cenzurat raspunsul catre Ion Coman in care explicam faptul ca nu este "aurul canadienilor", ci aur tot de-al unui roman de-al nostru.

      RMGC este 80% Gabriel Resources. Gabriel Resources = Frank Timis.

      Frank Timis *este* nascut si crescut in Borsa, Maramures, a fost traficant de heroina (referinte, sa nu considerati ca-i atac la persoana: http://www.independent.co.uk/news/business/news/chairman-of-oil-company-has-convictions-for-heroin-dealing-613881.html) in Australia.

      Si da, Frank Timis are la activ mai multe masinatiuni pe piata de comoditati. Referinta: http://www.theaustralian.com.au/business/opinion/asx-cold-shoulder-is-strike-three-for-frank-timis/story-e6frg9if-1225851125831

      In plus, si faptul ca Gabriel Resources, desi e listata pe bursa din Toronto, are sediul in Barbados este un fapt, nu un atac ieftin. referinta: http://www.brettonwoodsproject.org/art-16109
      Cu o varianta "Ltd" inregistrata in Jersey, alt paradis fiscal.
      • +1 (1 vot)    
        pdl (Joi, 8 septembrie 2011, 23:24)

        adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui x

        Daca te uiti si cine conduce Minvest, ai sa te crucesti. Macar daca nu se face o ancheta cum trebuie (jurnalism), sa facem noi.

        Numai bine!
    • -2 (2 voturi)    
      sa intelegi (Joi, 8 septembrie 2011, 16:28)

      Jon [anonim] i-a raspuns lui Ion Coman

      degeaba creste aurul, daca il tinem in pamant. Si oricum, indiferent cine scoate aurul de sub pamant, si daca il scoate statul, BNR tot de pe piata libera, la pretul pietei il cumpara. doar ca statul l-ar scoate cu cheltuieli mult mai mari, cu profituri mult mai mici.
      • +2 (2 voturi)    
        texte (Joi, 8 septembrie 2011, 17:47)

        ghita [anonim] i-a raspuns lui Jon

        texte, maculatura ieftina! De-astea am avut parte ani intregi. Romanii nu sunt atat de prosti pe cat ati vrea voi!
      • +2 (2 voturi)    
        Inteleg, chiar prea mult (Joi, 8 septembrie 2011, 17:49)

        bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Jon

        Apelez pe aceasta cale la departamentul de relatii cu publicul al RMGC.
        Oameni buni, angajati niste postaci cu mai multa imaginatie!
        Comentariile lor suna ca niste discuri zgariate si dupa cum stim cu totii vinilurile zgariate nu dau bine la urechile publicului meloman!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Reprezentat rosia montana-gold corporation (Joi, 8 septembrie 2011, 14:49)

    ELENA [anonim]

    Ce este atat de greu de inteles domnilor,ROSIA MONTANA,inseamna o cedare masiva de suveranitate nationala.De ce oare ar trebui sa irosim o resursa importanta platind un pret atat de scump-pretul unui dezastru ecologic?Actualul contract negociat cu dumneavoastra reprezinta inca un nou tezaur pierdut.Noi romanii ne dorim prosperitate,locuri de munca,dar in nici un caz cu un asemenea cost,avizul specialistilor trebuie sa fie unul clar,fara a tine cont de sfera politicului,pentru ca altfel vor raspunde in fata generatiilor care vor veni pe aceste meleaguri
    • +1 (1 vot)    
      Inconștiență... (Joi, 8 septembrie 2011, 16:33)

      Ștefana [anonim] i-a raspuns lui ELENA

      Avizul specialiștilor este unul foarte clar și a fost repetat în mod răspicat de nenumărate ori... Dar cine să-i audă? Aprobând acest proiect criminal, „dezastruos pentru mediu, pentru sănătatea oamenilor, pentru patrimoniu și economie” (Monica Macovei), guvernanții noștri calcă în picioare cu nonșalanță, cu inconștiență Constituția, legislația europeană, legile bunului simț... Să mai adăugăm că președintele tuturor românilor le face cu degetul celor care mai au „îndrăzneala” să se opună?
      Monica Macovei și Eckstein-Kovacs Peter (felicitări, domnilor!) rămân doar voci în pustiu...
      Ajută-ne Doamne!
      • -2 (2 voturi)    
        avizul specialistilor (Joi, 8 septembrie 2011, 17:34)

        florentin [anonim] i-a raspuns lui Ștefana

        ai dreptate, avizul specialistilor este unul foarte clar, ca tehnologia mineritului cu cianuri este o tehnologie sigura. Cel mai bun exemplu, uita-te la stirile de ieri, cand Comisia Europeana a declarat ca nu va interzice cianurile pentru ca, conform specialistilor lor, normele in vigoare si masurile de siguranta protejeaza mediul inconjurator de poluare sau distrugere sau. a da, normele de care spuneam prevad concentratie maxima de 10 ppm de cianuri, iar la Rosia Montana concentratia va fi jumatate.
    • -1 (1 vot)    
      mda (Vineri, 9 septembrie 2011, 0:04)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui ELENA

      o sa ajungem sa fim cei mai paranoici de pe pamant, comisia europeana spuen ca mineritul cu cianutra in furma actuala nu o sa fie interzis pentru ca este sigur..la voi se vrea interzicerea ca e grav daca incepi sa faci profit in tara, cum vine asta , populatia trebuie sa fie saracita, nu ?
  • -3 (3 voturi)    
    De acord cu RMGC (Joi, 8 septembrie 2011, 15:21)

    camelia [anonim]

    Eu sunt de acord cu reprezentatii RMGC, cand spun ca Romania are deja o participatie competitiva. Statul roman castiga atat direct - ca partener in proiect -, cat mai ales indirect - din taxe, impozite si cheltuieli cu resursele umane, transportul, constructiile, reactivii, piesele de schimb sau energia electrica.
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Joi, 8 septembrie 2011, 16:56)

      ion voicu [anonim] i-a raspuns lui camelia

      elena draga, nu stiu cu cit te plateste rmgc sa postezi asemenea minciuni si generalitati. de ce nu spui adevarul?
      -rmgc asteapta sa culeaga roadele "intimplatoarei" modificari a legii minelor ca sa poata sa-i exproprieze pe locuitorii din rosia care au refuzat sa-si vinda proprietatile rmgc-ului, iar chestia asta e neconstitutionala si nedemocratica si ne transforma intr-o tara bananiera.
      -daca aurul din zona va fi exploatat cu cianuri, acestea se vor infiltra in pinza freatica care alimenteaza cu apa potabila intreg podisul transilvaniei si apa noastra va fi poluata cu cianuri.
      -rmgc este o companie fantoma cu sediul intr-un paradis fiscal (barbados), iar seful rmgc, frank timis e un traficant dovedit de heroina!
      -contractul dintre statul roman si rmgc este extrem de pagubos pentru romania.

      nu va lasati prostiti de propaganda rmgc!

      semnati petitia:


      http://www.rosiamontana.net/
      • -2 (2 voturi)    
        informeaza-te (Joi, 8 septembrie 2011, 18:24)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui ion voicu

        RMGC e inregistrata in Romania, @ion voicu, de ce nu citesti macar doua randuri inainte sa postezi? Nici macar Gabriel Res. nu e inregistrata in Barbados, e in Canada. Dar e inca un cuvant de speriat copiii, offshore, ca si cianuri.
    • +2 (2 voturi)    
      texte (Joi, 8 septembrie 2011, 17:48)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui camelia

      textierii sunt de zeciu de ani pe aici! Romanii nu sunt atat de prosti pe cat ati vrea voi!
  • +2 (2 voturi)    
    De cand le-a dat nas valutistul cu chelie ... (Joi, 8 septembrie 2011, 15:26)

    Bula Romanul [anonim]

    .... isi fac planuri mari, baietzii.
    Stati linistiti.
    Nu o sa pupati voi aur romanesc IN VECII VECILOR.
    Chit ca murim cu voi de gat.
  • -3 (3 voturi)    
    nu vad ce e rau (Joi, 8 septembrie 2011, 15:33)

    radu [anonim]

    Nu ne dam rersursele. Noi nu am avea cum sa exploatam. Daca ne ofera 56% mergem chiar pe profit.
    • +2 (2 voturi)    
      cuvinte fara nici o acoperire (Joi, 8 septembrie 2011, 17:49)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui radu

      Mai bine cautati alti fraieri! Noi nu suntem prostii vostri!
  • +2 (2 voturi)    
    afara din TARA NOASTRA (Joi, 8 septembrie 2011, 16:03)

    ghita [anonim]

    afara cu voi din tara noastra! megreti sa inotati in cianurile voastre in alta parte!
  • -2 (2 voturi)    
    avantajos (Joi, 8 septembrie 2011, 16:24)

    stan [anonim]

    primim jumatate din bani cu zero cheltuiala. Mi se pare ca e o afacere foarte avantajoasa pentru noi. Mai mult, s-au declarat deschisi la discutii, ceea ce arata multa bunavointa din partea lor, mai ales ca proiectul e in asteptare de atatia ani
    • +2 (2 voturi)    
      bunavointa (Joi, 8 septembrie 2011, 17:49)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui stan

      Va invit sa aveti bunavointa sa va vedeti de alte afaceri in alta parte. Nu mor caii cand vor cainii!
      • -1 (1 vot)    
        mai gandeste-te (Vineri, 9 septembrie 2011, 0:05)

        Gabi [anonim] i-a raspuns lui ghita

        vezi ca statul pana la urma tot o sa vrea sa exploateze acolo, chit ca v-a avea un profit foarte mic si cu siguranta o sa polueze. Mai bine exploateaza altii luam mai mult de jumtate din profit si nu ne doare capul
        • 0 (0 voturi)    
          sa ii auzi numai (Vineri, 9 septembrie 2011, 7:26)

          ghita [anonim] i-a raspuns lui Gabi

          Incepeti sa va apropiati de adevar ca asa sunt minciunile azi: si cu un pic de adevar. deci statul ar avea un profit foarte mic! Adevarat graita-i straine. Dar partea cu exploatat altii si nu ne doare capul e deplasata rau! Din nou ne crezi prosti! Cred ca pe voi o sa va doara capul cand o sa vedeti ca nu "merge cum trebuie".
  • -2 (2 voturi)    
    De acord cu Szenesy Cecilia (Joi, 8 septembrie 2011, 16:40)

    Andrei [anonim]

    Sunt de acord cu Szenesy Cecilia cand atrage atentia asupra castigurilor obtinute de statul roman din acest proiect. Pe langa profitul direct,ca partener al proiectului, Romania va castiga si indirect, din taxe, impozite si alte cheltuieli care demerg din activitatea acestui proiect. In plus, adevarata valoare a castigurile se va vedea in timp, in functie de fluctuatia valorii aurului.
    • +2 (2 voturi)    
      in timp se va vedea (Joi, 8 septembrie 2011, 17:40)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      ca nu esti roman si ca nu e adevarat ce spui. Ceea ce mi se pare normal. Te invit sa nu mai postezi daca nu esti din tara asta si cu tara asta.
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Joi, 8 septembrie 2011, 17:41)

      ion voicu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      a, salut andrei, stiu ca iti plac bancurile cu RMGC, mi-au nplacut glumele tale. te astept pe

      www.rosiamontana.net

      sa semnezi petitia.
  • -2 (2 voturi)    
    castiguri sigure (Joi, 8 septembrie 2011, 17:12)

    Bob [anonim]

    Foarte bine argumentat. Vom primi atat castiguri directe cat si indirecte. Un proiect de care ar trebui sa ne folosim de acest proiect , zic eu.
    • +2 (2 voturi)    
      voi nu sunteti romani (Joi, 8 septembrie 2011, 17:39)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui Bob

      Pentru ca argumentele voastre nu sunt logice ci corporatiste. Noi gandim, nu muncim!
  • +2 (2 voturi)    
    RMGC (Joi, 8 septembrie 2011, 17:22)

    Graziela [anonim]

    Aceasta noua disponibilitate a RMGC este ciudata si ...cam miroase. "Fereste-ne Doamne de darurile facute de ...RMGC" !
    Aceasta firma s-ar face si "capra" numai sa obtina acordul exploatarilor de aur si argint ale ... DACIEI" !
  • -2 (2 voturi)    
    transparenta si disponibilitate (Joi, 8 septembrie 2011, 19:33)

    Cris [anonim]

    Cei de la RMGC au fost mereu dispusi pana acum la negocieri, la discutii, la a raspunde la toate intrebarile, la a desecretiza documente. Transparenta si disponibilitatea de negociere exista. Statul trebuie doar sa se hotarasca ce vrea.
    • +1 (1 vot)    
      statul (Joi, 8 septembrie 2011, 23:35)

      adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui Cris

      Mai bine stai mataluta linistit. Asculta Imnul Romaniei de 10 ori, si poate intelegi ceva.
    • +1 (1 vot)    
      statul (Joi, 8 septembrie 2011, 23:35)

      adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui Cris

      Mai bine stai mataluta linistit. Asculta Imnul Romaniei de 10 ori, si poate intelegi ceva.
  • -2 (2 voturi)    
    56% merita (Joi, 8 septembrie 2011, 21:29)

    Iarina [anonim]

    56% e ceva, avand in vedere ca nu investim nimic, iar pe termen lung putem atrage si mai multe investitii. Stimularea economiei va genera crestere si implicit un nivel de trai mai bun chiar de la inceputurile proiectului.
    • +1 (1 vot)    
      :) (Vineri, 9 septembrie 2011, 0:08)

      adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui Iarina

      ar fi ceva daca nu ar fi postaci pe aici.
  • +1 (1 vot)    
    RMGC va avea o surpriza (Vineri, 9 septembrie 2011, 14:08)

    deceneus [utilizator]

    RMGC crede ca romanii sunt prosti si lasi. Insa va avea o surpriza de proportii.
  • 0 (0 voturi)    
    minereuri complexe (Vineri, 30 septembrie 2011, 22:21)

    stefan [anonim]

    M-am nascut intr-o zona miniera [Cavnic] si din cite am auzit muntii nostri de origine vulcanica asa cum si Rosia contin minereuri COMPLEXE: cupru aur argint zinc plumb wolfram etc.Imi aduc aminte ca mama primea prime anuale pentru aurul scos din Cavnic desi nu acesta era principalul metal.Productia anuala de aur era intre 10 si 20 kg .Intrebarea mea este: La negocierea contractului a fost prezent si un specialist in domeniul mineritului si a cunoasterii diversitatii de metale existente la Rosia Montana.?Raspunsul vi-l poate da Securitatea [ SRI ] in grija carora erau metalele rare.Apropo: Faceam schimburi de flori de mina si am avut ocazia sa vad flori de mina cu PEPITE de aur de la minele din Baia MAre,pepite de WOLFRAM din Baia Sprie.Corporatia si chiar Guvernul ne talbacesc cu aurul si argintul dar nu spun un cuvintel despre celelalte metale si ce regim au ele in contracr.Vor fi trimise in haldele de sterl dupa care o alta firma exact ca la Baia Mare va veni cica sa le recupereze.UN ALT TUN pentru buzunarele.......


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri