Romania cauta uraniu in Kazahstan, Iordania si statele africane pentru reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 8 septembrie 2011, 16:09 Economie | Energie

Autoritatile romane sunt in discutii cu Kazahstanul, Iordania si tarile africane in vederea dezvoltarii colaborarii in domeniul uraniului, a declarat Nicu Popa, directorul general al Companiei Nationale a Uraniului, in cadrul unei conferinte organizate de Focus Energetic. Romania trebuie sa caute noi resure de uraniu in vederea functionarii reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda. Zacamintele exploatabile ale Romaniei sunt spre final. Romania poate asigra uranium pentru unitatile 1 si 2 de la Centrala de la Cernavoda, dar pentru a acoperi si celelalte doua reactoare trebuie gasite resurse in afara tarii.

"Problema identificarii de noi resurse de uraniu pentru a asigura functionarea reactoarele 3 si 4 este destul de apasatoare. Suntem in zona de tatonare cu Kazahstanul, pentru crearea unei societati mixte kazaho-romana (...)Urmatoarea intalnire a comisiei mixte va avea loc in Romania la sfarsitul lunii septembrie- inceputul lunii octombrie", a afirmat la randul sau Sorin Gaman, director general al Directiei Resurse Minerale din cadrul Ministerului Economiei.

"Incercam sa intram in tari in care producatorul francez de uraniu Areva este mai putin implicat. Pentru durata de viata a reactoarele nucleare 1 si 2, de circa 40-50 de ani, uraniul este suficient. Pentru functionarea reactoarelor 3 si 4 cautam fel de fel de demersuri. Am avut discutii si cu Iordania, dar este alt tip de zacamant acolo. Am avut inclusiv discutii cu tarile africane, in tarile unde Areva, principalul producator de uraniu, nu este prezent", a precizat Gaman.

Autoritatile romane recunosc ca este destul de dificila gasirea unor zacaminte in alte state, in conditiile in care "productia mondiala este de 50.000 tone, iar consumul de 67.000 tone", a spus Popa. Potrivit acestuia, fiecare stat incearca sa procure combustibil si sa-l stocheze. "Sucursala de la Feldioara livreaza acum pentru unitatile 1 si 2 de la Cernavoda inclusive din rezervele realizate incepand cu anul 1978", a mai aratat Popa.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

2482 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    o sa importam din Canada in cativa ani (Joi, 8 septembrie 2011, 16:15)

    Shtoak [anonim]

    De ce nu e bun Uraniul de la Rosia Montana ? Trebuie intai sa-l extragam RMGC si apoi sa-l importam de la ei?

    Sa-i urmareasca blestemele strabunilor pe toti tradatorii de neam!
    • +1 (5 voturi)    
      Asa este ! (Joi, 8 septembrie 2011, 16:37)

      BX [anonim] i-a raspuns lui Shtoak

      Trist dar adevarat !
    • +5 (7 voturi)    
      Uraniu (Joi, 8 septembrie 2011, 17:13)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui Shtoak

      Pt. ca pur si simplu nu exista uraniu la Rosia Montana iare voi credeti orice vedeti la TV sau pe net. Nu au fost conditii genetice de formare in aceasta zona. Mai puneti mina pe carte mai copii nu doar la cluburi si la emisunea lui Maruta.
    • +8 (8 voturi)    
      esti bun! (Joi, 8 septembrie 2011, 17:43)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Shtoak

      TU, Melescanu si Ponta ! voi ai gasit uraniu la Rosia Montana, chiar fara sa va ridicati de pe scaun! De ce or fi platiti geologii (in Kazahstan si aiurea)??? avem postaci, il avem pe Melescanu si pe Ponta. Ei vr gasi imediat uraniu la iRTV si la A3. Pana vor veni la guvernare (doamne fereste!) si atunci vor tacea despre uraniu si wolfram si germaniu si poloniu si "slovaciu" si mai ales "prostaciu".
    • -1 (3 voturi)    
      Nu mai vorbiti (Joi, 8 septembrie 2011, 19:55)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui Shtoak

      Daca nu stiti . Credeti ca cianura aia se lipeste de toate metalele alea de la tv la ordin ? II spui la robinet "tu extrage aur " la alt robinet "tu wolfram " iar la ultimul , "vezi si tu ce gasesti de valoare acolo" ?
      Nu nene , cianura e doar pt aur si argint . Restul "bogatiilor" or sa stea in batal pana in 2100 cand o alta firma straina o sa vina sa le exploateze cu vreun proces nou . Ca asa e moda la noi si in africa .
  • -3 (9 voturi)    
    Germania renunta la centralele nucleare (Joi, 8 septembrie 2011, 16:27)

    Roxana [anonim]

    Germania renunta la centralele nucleare, Romania cauta uraniu. Problema asta ar trebuie tratata la fel pe intreg globul. Nu e un lucru marunt care trebuie tratat pe regiuni.
    • +5 (7 voturi)    
      S-ar putea sa ai dreptate (Joi, 8 septembrie 2011, 16:44)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Roxana

      Germania ar trebuie sa reporneasca centralele nucleare.
    • +6 (10 voturi)    
      Pentru inceput... (Joi, 8 septembrie 2011, 16:48)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Roxana

      ...ia-ti un dinam cu pedale sa iti alimentezi calculatorul.
      Apoi pune-ti becuri economice si schimba tot ce ai in casa pe echipamente de clasa A+.
      Apoi (fara sa dai search pe Google ca papa curent), du-te pe wikipedia si o sa vezi cat curent francez (groaaaznic, produs in centrale nucleare) folosesc prietenii tai ecofriendly germani si italieni. Si cat carbune ard ca sa nu aiba traume populatia ca se foloseste energie nucleara. Ca moristile alea de vant is cool, dar nu ai vant tot timpul. Si, dezastru, si alea omoara pasarici si alte cele...
      Sau ai prefera ca dimineata, inaintea buletinului meteo, sa auzi la radioul tau cu dinam (ca bateriile nu sunt "eco" ca is chimice): "azi nefiind vant nu vom avea curent decat 8 ore"? Dar traiesti verde, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    E un joc (Joi, 8 septembrie 2011, 16:45)

    sdajkviuqce [utilizator]

    Acum vreo cateva zile s-au declarat interesati S. Coreenii de reactoarele cu pricina. Li se ridica mingea la fileu... doar.
    Apropos, la Roșia avem și uraniu ? Sincer nu știam.
  • +9 (9 voturi)    
    une este uraniul Romaniei? (Joi, 8 septembrie 2011, 17:08)

    dumitru vaduva [anonim]

    Vad ca nimeni nu spune ce s-a intamplat cu mutii de uraniu ai Romaniei. Parca le e frica .In perioada de dupa instaurarea comunismului in Roamania,URSS-ul a carat zi si noapte ani de zile ,munti intregi cu minereu de uraniu in tara lor.Acolo este uraniul nostru si el ar trebui cerut inapoi de la rusi.Cine sa faca asta?
    • +7 (7 voturi)    
      Uraniul este la rusi (Joi, 8 septembrie 2011, 17:24)

      marinel [anonim] i-a raspuns lui dumitru vaduva

      Dar mai sint ceva zacaminte, mai sarace, ramase la Ciudanovita.
  • +6 (6 voturi)    
    Cum a jefuit urss uraniul din muntii apuseni (Joi, 8 septembrie 2011, 17:19)

    dumitru vaduva [anonim]

    Intrati pe Google.com si introduceti textul din "subiectul" meu.Veti afla acolo unde se afla muntii de uraniu ai Romaniei.Nu stiu de ce va e frica sa vorbiti despre asta.Este ceva ce s-a intamplat in realitate,iar romanii trebuie sa stie de ce tara nu mai are uraniu. Romania a avut uraniu pentru sute de ani,dar el a fost furat de rusi pe vremea urss-ului,asta este adevarul,iar acuma,noi trebuie sa importam uraniu.
    • +2 (2 voturi)    
      Subscriu (Joi, 8 septembrie 2011, 22:27)

      Ema [anonim] i-a raspuns lui dumitru vaduva

      Si eu m-am intrebat acelasi lucru, cand am citit titlul artocolului....:( adica acum platim ptr o resursa care ne-a fost furata...trist
  • -1 (1 vot)    
    Kazahstan (Joi, 8 septembrie 2011, 20:12)

    Cazacu [anonim]

    Kazahstan e cel mai mare exportator de potasiu. Toate celelalte tari au potasiu inferior.
    • 0 (0 voturi)    
      aha (Vineri, 9 septembrie 2011, 9:17)

      tecumseh [utilizator] i-a raspuns lui Cazacu

      si china e cel mai mare exportator de merluciu, dar tot nu vad legatura cu centralele nucleare :)
    • 0 (0 voturi)    
      corect. Megalike (Vineri, 9 septembrie 2011, 9:25)

      Crisisi [anonim] i-a raspuns lui Cazacu

      Iar conducatorii celorlalte tari, inclusiv a noastra sunt niste fetitze! :)
  • 0 (0 voturi)    
    Prefer energia regenerabila (Vineri, 9 septembrie 2011, 18:24)

    Catalin I. [utilizator]

    Prefer energia regenerabila,mai ales dupa Fukusima.Ma refer in primul rand la cea hidraulica dar si la cea eoliana, unde potentialul nu este inca folosit in totalitate.
  • 0 (0 voturi)    
    foloseste acum cei sigur si pe urma faci si restu. (Sâmbătă, 2 februarie 2013, 20:52)

    Dumitru din Basarabia [anonim]

    Și eu prefer energia regenerabila. Se pot face mai multe hidrocentrale pe cursul aceluiaș rîu mai cu seama ca relieful permite asta. Trebue sa păstrăm ceva resurse si pentru următoarele generatii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri