​​EXCLUSIV Companiile petroliere din Romania vor fi amendate cu circa 3%  din cifra de afaceri de Consiliul Concurentei

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 10 ianuarie 2012, 8:48 Economie | Energie

Consiliul Concurentei (CC) va anunta marti amendarea principalelor companii petroliere din Romania cu amenzi reprezentind circa 3% din cifra de afaceri a fiecarei companii, au declarat pentru HotNews.ro surse familiare cu investigatia CC. Companiile vor fi amendate pentru o intelegere care ar fi avut ca rezultat retragerea de pe piata a sortimentului de benzina Eco Premium.

In conformitate cu reglementarile in vigoare in materie de concurenta, sanctiunile maxime ar fi putut ajunge pana la 10% din cifra de afaceri.

In cursul audierilor finale din aceasta investigatie, la care au participat OMV Petrom, Lukoil, Rompetrol, Moll si Eni, avocatii companiilor au negat acuzatiile, declarand ca firmele au actionat in beneficiul consumatorilor.

Pozitia OMV a fost facuta publica inca din noiembrie 2011, cand compania a transmis Bursei de Valori un comunicat in care anunta declansarea investigatiei si respingea orice incalcare a legislatiei anti-concurentiale. "OMV Petrom SA (OMV Petrom) a primit un raport de investigatie de la Consiliul Concurentei cu privire la pretinsa incalcare a reglementarilor privind concurenta, ca urmare a retragerii de pe piata a Eco Premium (benzina fara plumb aditivata cu substitut de plumb). Pretinsa incalcare priveste o serie de actori importanti ai pietei de carburanti", potrivit comunicatului citat, remis Bursei de Valori Bucuresti.

"OMV Petrom este de parere ca aceasta pretinsa incalcare este lipsita de temei si va lua toate masurile necesare pentru a asigura o reprezentare corecta a faptelor relevante care sa fie reflectate in decizia finala a Consiliului Concurentei", afirma Mariana Gheorghe.

In perioada pretinsei incalcari a reglementarilor privind concurenta, sortimentul Eco Premium reprezenta aproximativ 2% din piata romaneasca de carburanti.

"Decizia de a retrage de pe piata Eco Premium s-a bazat pe considerente de mediu si economice, tinand cont in mod adecvat de interesele consumatorilor", se mai arata in comunicatul citat.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5902 vizualizari

  • -4 (6 voturi)    
    2008 (Marţi, 10 ianuarie 2012, 9:03)

    radu mihai [anonim]

    august 2008
    Petrom ieftineste de astazi benzinele si motorinele cu 0,04 lei/litru, potrivit datelor anuntate marti de companie. Astfel, benzina ECO Premium 95 va costa 3,93 lei/litru, benzina Premium fara plumb 95 va costa 3,90 lei/litru, un litru de benzina Top Premium fara plumb 99+ se va vinde cu 4,23 lei, iar benzinele OMV Carrera 95 si OMV Carrera 100 vor costa 4 lei/litru, respectiv 4,63 lei/litru. Motorina Top Euro Diesel 4 va costa de azi 4,31 lei/litru, litrul de motorina OMV Sprint Diesel se va vinde cu 4,36 lei, in timp ce motorina Euro Diesel 4 va costa 4,23 lei/litru si litrul de motorina OMV Premium Diesel va costa 4,64 lei. Petrom a ieftinit ultima data carburantii la 31 iulie, cand pretul benzinelor a scazut cu 0,08 lei/litru si pretul motorinelor cu 0,07 lei/litru.
    Comentarii???


    Citeste mai mult pe: http://stiri.acasa.ro/financiar-142/noutati-198/de-azi-petrom-ieftineste-carburantii-cu-0-04-lei-litru-40565.html#ixzz1j2K0dkoy
    • +5 (7 voturi)    
      incredibil.. (Marţi, 10 ianuarie 2012, 9:19)

      dan [anonim] i-a raspuns lui radu mihai

      Tu esti impotriva naturii, nu? Un post cinic si penibil, lipsit de orice respect fata de publicul ale carui interese sunt "protejate" de OMV.

      Dar restul de 148.356 de linkuri unde se anunta scumpirea benzinei si motorinei de catre colegii tai de la Petrom, ti-au scapat?
      • +12 (12 voturi)    
        Petrom si Adrian Nastase sunt singurii vinovati (Marţi, 10 ianuarie 2012, 9:56)

        roman [anonim] i-a raspuns lui dan

        Momentul in care tov. Adrian Nastase a decis sa dea pe nimic Petromul, dreptul la exploatarea gazelor si petrolului Romaniei, a fost momentul in care a decis ingroparea economiei romanesti pentru zeci de ani.

        Suntem captivi, resursele noastre sunt exploatate aproape gratis de austrieci, benzina si motorina ni le vand mai scump decat la ei, nu avem cum sa scapam de contractele semnate total in defavoarea statului roman.

        Asta e hotie adevarata, tovarase Adriam Nastase si baiatul lui de mingi Ponta!
        • -2 (2 voturi)    
          unu (Marţi, 10 ianuarie 2012, 11:17)

          unu [anonim] i-a raspuns lui roman

          psst! vezi ca boc a prelungit contractul lui bombo cu trei ani. acum e bun. vezi ce scrii, sa nu te concedieze. spune si colegilor tai.
      • +3 (3 voturi)    
        oamenii sunt de vina, e sub demnitatea lor ratb-ul (Marţi, 10 ianuarie 2012, 10:11)

        romanii cresc pretul benzinei indirect [anonim] i-a raspuns lui dan

        eu am pus benzina de la rompetrol cu 2.48 de lei exact cand a lovit criza.... de aceea nu folosesc masina decat pentru calatorii inafara orelor de varf si doar daca este necesar, ca sa nu traiasca companii de genul asta, care acum vand cu 6 lei un litru, pe spinarea mea, daca puteau vinde la 2.48 atunci, acum tot ce este in plus este profit pur :) ..pentru ca s-a mai redresat economia, iar bucuresteanul care s-a vazut cu masina sub geam are impresia ca ratb-ul e sub demnitatea lui, asa ca plateste ca un retardat mizeriilor astora de corporatii care vand benzina din ce in ce mai scump, fara sa fie justificate cresterile....
    • -1 (5 voturi)    
      Comentarii? Cum sa nu! (Marţi, 10 ianuarie 2012, 9:36)

      Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui radu mihai

      Iata un comentariu postat chiar la data aparitiei articolului de catre un cetatean "ancorat" in realitate:

      "povesti de adormit ziaristii,motorina euro 4 in judetul Constanta costa la pompa 4,5 ron,in Bucuresti le este jena sa vinda mai scump decit spun ei dar in tara fac ce vor in rest arzai-ar focul!" ( Florin - 06.08.2008 19:10 )
  • +1 (1 vot)    
    Benzina ECO.. (Marţi, 10 ianuarie 2012, 9:30)

    Alexandru [anonim]

    Nu inteleg legatura dintre disparitia unor sortimente de benzine si concurenta.Benzina ECO , am inteles ca era ceva intermediar, provizoriu.Probabil se etila cu un alt compus organo metalic, nu asa de toxic ca si cu plumbul , dar tot cu probleme.In 2013 am inteles ca se schimba iar sortimentele de benzina-motorina ,conform legislatiei europene. Vor fi probleme si cu unele tipuri de masini care nu se potrivesc cu noile tipuri de combustibil. Si nu sint putine.
    • +5 (5 voturi)    
      :) (Marţi, 10 ianuarie 2012, 9:39)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      De ce nu stai tu sa vezi probele? Daca CC are la probe chiar si un email prin care firmele se pun de acord in politici de piata (care inseamna nu doar preturi, ci si lansarea sau retragerea de produse), au pus-o.

      PS: probabil ca nu e o chestie asa importanta asta cu Benzina ECO, insa daca pot sa o probeze asta e. Oricum e de notorietate cum firmele petroliere isi pun de acord preturile. Cresterea de preturi la combustibili in Romania este strigatoare la cer, iar argumentele sunt de fiecare data puerile.
      • +1 (1 vot)    
        probe (Marţi, 10 ianuarie 2012, 12:23)

        alexx [anonim] i-a raspuns lui alex

        Cine stie, cunoaste...
        • 0 (0 voturi)    
          :) (Marţi, 10 ianuarie 2012, 15:25)

          alex [anonim] i-a raspuns lui alexx

          Prima oara am vrut sa zic "dosarul" dar suna prea invechit si comunist. Asa ca am zis "probe". Scuze daca suna un pic tot invechit, alt termen mai bun nu am :)
  • +2 (4 voturi)    
    bine ca... (Marţi, 10 ianuarie 2012, 9:57)

    me [anonim]

    le amendeaza pentru o aberatie, dar pentru fixarea preturilor si concurenta neloiala care se face de ani buni, nu se streseaza nimeni...
    minunat...
    PS: evident ca o sa o reintroduca si o sa scape cu o amenda infima...
    • +1 (1 vot)    
      Nu chiar (Marţi, 10 ianuarie 2012, 12:13)

      cosmin2509 [utilizator] i-a raspuns lui me

      La o cifra de afaceri de peste 2 miliarde de euro.
      3% inseamna peste 60 de milioane de euro. Pentru orice firma asta inseamna bani multi.
  • -1 (1 vot)    
    Urmeaza scumpirea carburantilor (Marţi, 10 ianuarie 2012, 10:16)

    Marcel [anonim]

    Daca o sa trebuiasca sa plateasca amenda, o sa o faca tot din banii celor care cumpara, in concluzie urmeaza scumpiri la pompe
    • +1 (1 vot)    
      macar .... (Marţi, 10 ianuarie 2012, 11:24)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Marcel

      Macar si atat, sa-i amendeze pentru orice altceva ii poate prinde. Iar un procent din cifra de afaceri mi se pare destul de mult.
  • +1 (3 voturi)    
    Subminarea statului? (Marţi, 10 ianuarie 2012, 10:27)

    flxn [utilizator]

    Pana acuma 2 ani am avut inca o dacie veche. Nici chiar cu benzina aceea cu cifra octanica de 100 nu mergea rotund motorul, iar bujiile se umezeau.
    Dacia veche incepuse sa mi se strice incet incet, pana am gasit ceva aditivi separati, care ii puneam la fiecare plin. Dupa aceea a inceput sa mearga iar rotund si frumos (in limitele posibilitatilor ei).

    Problema cu aditivarea combustubililor este ca plumbul (din cate am auzit) ajuta la arderea completa a gazelor (adica scanteia care aprindea benzina are probabilitate mai mare sa se intample).
    Azi daca mergi cu masina ta in spatele unei dacii vechi vei simti miros de benzina, pentru ca arderea nu este completa.

    Aici este diabolicul firmelor - pentru ca pe langa faptul ca au schimbat preturile cum au vrut, "din ratiuni economice" au hotarat scoaterea fortata din uz a anumitor motoare, ceea ce nu tine de responsabilitatea lor, ci de a posesorilor auto si a statului.

    Deci problema lor principala, la fel ca si Becali cand a facut proces la el la palat, este ca au incercat sa substituie statul, iar statul iti iarta multe, mai putin incercarea de subminare a lui. 3% din cifra de afaceri sper sa ii invete minte
    • +2 (2 voturi)    
      Plumbul (Marţi, 10 ianuarie 2012, 12:13)

      smc [utilizator] i-a raspuns lui flxn

      Plumbul a fost inlocuit, ca aditiv, de altceva care nu este toxic.

      Dacia ta care mergea rotund cu benzina cu plumb, dadea drumul la acel plumb in atmosfera orasului, de unde il respira populatia.

      Tetraetilul de plumb era un aditiv ieftin pentru benzina care avea rolul de a mari cifra octanica si a preveni arderea detonanta.

      A fost inlocuit pentru ca era poluant, plumbul fiind neurotoxic. Singurele tari unde mai este disponibila benzina cu Pb sunt: Burma, Afganistan, Algeria, Irak, Coreea de Nord si Yemen.

      Concluzia: nu e bine sa-ti dai cu parerea daca nu stii bine subiectul.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 10 ianuarie 2012, 12:43)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui flxn

      1. Benzina cu tetraetil de plumb e mai "unsuroasă" şi lubrifiază scaunele de supapă. Dacă aliajele din care au fost făcute (împreună cu ghidurile şi cu supapa ca atare - "ciuperca") nu sunt de calitate, şi în cazul Daciilor făcute după 1995 nu sunt de calitate cum nu sunt eu popă, arderea pentru intervale lungi de timp a unei benzine fără tetraetil de plumb duce la degradarea supapelor.

      Unele motoare fabricate între 1945-2000 merg fără nicio problemă cu benzină fără plumb, fiindcă au o construcţie mai solidă şi sunt făcute din aliaje de mai bună calitate. Altele nu.

      2. Benzinele cu cifră octanică mare au o ardere lentă şi progresivă, de aceea sunt absolut necesare pentru motoarele cu turbo sau cu compresie mare (cum sunt unele motoare mici economice, care au compresie de 11,5-12:1). Pentru un motor cu compresie mică, avans mic şi care e făcut să aibă o temperatură redusă a arderii, nu aduc niciun avantaj, nici dacă au CO 100, nici măcar dacă ar fi benzinele de avion de 115 pe care le ardeau AN-2 ul şi alte coteţe zburătoare ruseşti.

      Calitatea carburantului de la Petrom şi OMV e o problemă mai mare decât cifra octanică în sine. Mai ales când motoare moderne cu turbo "fornăie" (ard neregulat) cu extraordinarul, nemaipomenitul şi medaliatul carburant MaxxMotion 100 şi merg perfect cu MOL Evo...

      ~Nautilus
  • -1 (1 vot)    
    DANE TE-AI REPEZIT (Marţi, 10 ianuarie 2012, 10:37)

    miahi radu [anonim]

    sa-mi raspunzi. Nu sunt nici macar "fan" OMV,mai ales ca sunt ardelean...Exemplul pe care l-am citat dorea sa iti arate diferenta de pret dintre anii 2008-2012, ca aceasta benzina de care se vorbeste este/era cea folosita de motorarele noneuro (pe carburator adica Dacia romanului amarat ) si ca am devenit sclavii marilor companii multinationale care prin intimidare, ciubuc dat conducatorilor din diefritele guverne ne scurg ultima picatura de bunastare, dar si bogatiile tarii-vezi clauzele din contractul de privatizare Petrom, Distrigaz s.a.m.d.
    • +1 (1 vot)    
      ei bine.. (Marţi, 10 ianuarie 2012, 12:29)

      dan [anonim] i-a raspuns lui miahi radu

      Pai nu ai fost destul de explicit in comentariul initial. De ce nu ai scris direct asa.. Drept dovada ca toata lumea a inteles cam la fel..
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 10 ianuarie 2012, 12:46)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui miahi radu

      Din 2007 încoace, sub iluminata conducere OMV (formată numai din austrieci serioşi şi nu mitici hoţi :) ) producţia internă de petrol a scăzut de la 115 000 barili/zi la 88 000 barili/zi în 2011, prospecţiuni nu s-au mai făcut, dezvoltare a zăcămintelor petrolifere ciuciu, iar atunci când Ăla de Sus le-a dat şi le-a băgat în traistă (descoperirea marelui zăcământ de gaze de la Totea în vara 2011), n-au avut altă idee mai inteligentă decât să scumpească imediat gazul.

      ~Nautilus
  • -1 (1 vot)    
    Sase, venim (Marţi, 10 ianuarie 2012, 12:22)

    I0n [anonim]

    Numai in ROmanica intai se anunta ce se va face si dupa se executa ca sa aiba timp baietii smecheri sa se pregateasca.Normal ar fi fost sa dea declaratii presei dupa ce erau amendate nu inainte.
  • +1 (1 vot)    
    Benzina buna / benzina proasta (Marţi, 10 ianuarie 2012, 13:05)

    Vlad [anonim]

    Cand benzina-i proasta si e scoasa de pe piata, toti sariti cu gura, de parca nu intelegeti ca era poluanta si acoperea doar 2% din comenzi, deci nu prea era folosita.

    Cand benzina-i ok si cand trebuie sa dati banii corespunzatori, va plangeti de asta. Pai certati-va atunci cu statul roman pt accize, cu Iranul ca are tensiuni politice acolo, cu Nastase ca a vandut Petromul.

    Dar pana una-alta, mai usor cu speculatiile legate de pret, ca nu e nimeni Mama Omida sa stie cum o sa stea treaba si cum o sa fie preturile.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri