Monica Macovei: Potrivit legii minelor, licenta de la Rosia Montana a expirat de 12 ani/RMGC: Licenta a fost acordata sub regimul vechii legi a minelor

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 3 februarie 2012, 12:45 Economie | Energie

​Europarlamentarul Monica Macovei a afirmat pe blogul sau ca licenţa de exploatare pe care o deţine Roşia Montană Gold Corporation a expirat de 12 ani. Monica Macovei sustine ca potrivit legii minelor "pentru inceperea activitatii miniere prevazute in licenta este necesara obtinerea unui acord de mediu in maximum 180 de zile de la acordarea licentei de exploatare". Licenta a fost acordata in 1999, iar acordul de mediu nu a fost obtinut nici pana acum. RMGC neaga toate acuzatiile Monicai Macovei spunand ca "Licenta de exploatare 47/1999 a fost emisă sub regimul vechii legi a minelor, Legea nr. 61/1999". Vezi in text care sunt toate acuzatiile Monicai Macovei si ce raspunde RMGC.

  • "In aceste conditii (n.red.de expirare a licentei), orice activitate miniera la Rosia Montana ar fi ilegala, iar autoritatile competente trebuie sa constate expirarea licentei de exploatare 47/1999 si obligativitatea reluarii procedurilor pentru o noua licenta", mai arata Monica Macovei.

Aceasta mai spune ca licenta a fost acordata pentru o mina veche, perimetrul fiind modificat de atunci de cateva ori. Mai precis, licenta de exploatare a fost acordata societatii Minvest Deva, ca titular, si companiei RMGC, ca afiliat, iar ulterior licenta a fost transferata de la Minvest, companie de stat, la RMGC. Minvest a ramas companie afiliata. "Licenta era, insa, pentru mina veche, exploatata de Minvest (statul roman) si inchisa in 2006. Pentru noul proiect minier pe care il promoveaza RMGC, perimetrul a fost modificat de cateva ori, astfel ca toate operaţiile de explorare, cercetare arheologica, descarcari de sarcina arheologica,  certificat de urbanism etc. se bazeaza pe un perimetru ilegal. Logic, asta inseamna ca pentru noul proiect nu exista licenta de exploatare", a precizat Monica Macovei.

Europarlamentarul considera ca intreaga procedura ar trebui reluata si intoarsa la Agentia Nationala de Resurse Minerale si Guvern unde sa se verifice daca  se poate exploata aurul si prin alte metode, nu cu cianura.

  • RMGC: Licenta a fost acordata sub regimul vechii legi a minelor. Noua lege nu se aplica retroactiv

RMGC sustine ca licenta a fost acordata sub regimul vechii legi a minelor, Legea nr. 61/1999. "Prin urmare, textul art. 22 din Legea nr. 85/2003, la care face referire textul citat, nu are relevantă ori aplicabilitate în acest caz. Legea nu se aplică retroactiv. Art. 12 din Legea 61/1999 stabileste obligatia începerii activitătilor miniere în termen de 60 de zile de la acordarea licentei. Această obligatie a fost îndeplinită la acea vreme de către titularul licentei, lucru care poate fi foarte usor de verificat în fapt. Nu în ultimul rând, la momentul întrării în vigoare a Legii 85/2003, activitatea minieră la Rosia Montană era deja în plină desfăsurare, astfel ca, din nou, si din această perspectivă, art. 22, nu are niciun fel de relevantă juridică ori faptică (nu era nimic de început în termen de 180 de zile, câtă vreme deja activitatea se desfăsura deja)".

RMGC mai precizeaza ca o licentă minieră de exploatare nu se acordă pentru o “mină”, acesta nefiind un termen juridic. O licentă se acordă pentru o resursă minerală aflată într-un perimetru minier. "Legea Minelor nu foloseste termenul de “mină”. Asadar, închiderea unei mine nu are niciun fel de legătură juridică cu validitatea unei licente de exploatare. Cazurile de suspendare si anulare a unei licente sunt expres prevăzute de lege", arata RMGC. Compania precizeaza ca “inchiderea unei mine” nu se află printre acestea.

  • Reprezentantii companiei mai spun ca modificarea perimetrului minier este o actiune perfect legală, care poate fi făcută ori de cate ori titularul consideră necesar, cu acordul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale (ANRM). Astfel, modificarea perimetrului minier nu este, prin urmare, cauză de suspendare sau anulare a licentei miniere.

RMGC mai sustine ca autoritatea de mediu nu are niciun fel de legătură juridică cu existenta sau inexistenta unei licente miniere de exploatare. Licenta minieră nu se află printre documentele necesare a fi depuse pentru obtinerea unui acord de mediu într-un proiect minier, arata RMGC. "Autoritatea de mediu competentă se pronuntă în legătura cu emiterea sau neemiterea unui acord de mediu exclusiv prin raportare la conformarea proiectului supus avizării cu prevederile legale în vigoare privind protectia mediului, arata RMGC.
         
"Prin urmare, câtă vreme licenta de exploatare este una validă, propunerea de reluare a procedurii nu are niciun fel de fundament legal. Metoda exploatării aurului prin cianurare este o metodă reglementată strict de către Comisia Europeana prin Directiva CE/21/2006, transpusă în legislatia românească prin H.G. 856/2008. Această metodă este aplicată în sigurantă, la nivel mondial atât în Uniunea Europeană (Finlanda, Spania, Suedia etc.) cât si în alte state cu legislatie de mediu si traditie în minerit cel putin la fel de mare precum România, cum ar fi Statele Unite ale Americii, Canada sau Australia", precizeaza RMGC.


Citeste mai multe despre   























[P] Acces gratuit la ultimul targ de nunti al sezonului, daca vii insotit!

Cel mai important targ de nunti al anului incepe vineri, 31 martie, la Palatul Parlamentului. Dupa o editie record in Februarie, Mariage Fest pregateste editia cu numarul 23, ultimul targ de nunti al sezonului, in perioada 31 martie – 1 – 2 aprilie

5268 vizualizari

  • -5 (27 voturi)    
    cool (Vineri, 3 februarie 2012, 13:04)

    grig [anonim]

    Poate mai sunt sperante pentru Rosia Montana. Acum ne trebuie solutii alternative pentru economia locala.
    • -3 (21 voturi)    
      Solutii (Vineri, 3 februarie 2012, 13:34)

      Star [anonim] i-a raspuns lui grig

      Citi articolul original. Aveti link-ul la inceputul acestui articol.

      Aveti in articolul original si concluziile si SOLUTIILE pentru Rosia Montana prezentate de Monica Macovei
      • -11 (19 voturi)    
        Solutiile doamnei Macovei (Vineri, 3 februarie 2012, 14:11)

        Iulianik [anonim] i-a raspuns lui Star

        Solutiile doamnei Macovei sunt legate de turism. Dar doamna Macovei crede, cumva, ca valorificarea turistica a zonei se poate face fara bani? pt ca nu inteleg cum poate propune aceasta alternativa, cand nici ministerul Culturii, nici cel al Turismului, n-au alocat niciodata fonduri pt zona aia.Si cand prin proiectul asta, se vor baga 70 milioane de dolari doar in patrimoniu, cred ca mai degraba va veni valorificarea turistica de aici, de cand sa asteptam sa faca statul ceva.
        • +5 (13 voturi)    
          Ce bine informata esti! (Vineri, 3 februarie 2012, 14:43)

          LLLL [anonim] i-a raspuns lui Iulianik

          Esti atat de bine informata..., incat cred ca sustii proiectul pentru Roamania..., nicidecum pentru ca vei suge si tu intr-un fel din cascavalul care-l va obtine RMGC!!! Eu vreau sa aud parerea romanilor care nu au interes direct in proiectul asta..., nu a celor ca asteapta sa-si umple buzunarele de acolo!
        • +8 (12 voturi)    
          Tot respectul pentru d-na Macovei! (Vineri, 3 februarie 2012, 15:59)

          sspaga [anonim] i-a raspuns lui Iulianik

          Nu s-a putut dezvolta turismul sau alte ramuri pentru ca cei din RMGC au avut grija sa manjeasca toti parazitii care pentru niste arginti sunt in stare sa-si vanda si copii si astfel aceste jeguri au declarat zona monoindustriala, ca sa nu mai spunem de faptul ca cei de la RMGC au intimidat oamenii de acolo sa le dea panturile, le-au omorat animalele, le-au distrus bunuri( gardurihambare..). Daca chiar se doreste un bine pentru tara este posibil sa dezvolti zona dn punct de vedere turistic inaintand dosarul pentru recunoasterea zonei ca patrimoniu UNESCO, astfel devenind populara, se pot lua bani de la UE pentru creearea unei statiuni de ski, turism rural, excursii montane calare... solutii si idei sunt foarte multe si folositoare pe termen lung, nu exploatezi 10-15 ani la maxim si apoi lasi dezastru in urma. Multi zic ca nu e poluanta cianura, de ce mai fac lac de decantare daca nimic din ce fac ei nu dauneaza mediului, sa dea drumul la cianura pe rauri, sa o lase sa se duca la nimereala, doar ca sunt constienti de impactul asupra faunei, Sunt foarte multe interese sa se inceapa exploatarea, sunt foarte multi care vor sa manance de sub unghiile celor de la RMGC, spre ex Basescu, iar cei din opozitie sunt contra doar pentru ca asteapta sa vina ei la putere sa isi ia partea ca doar pe timpul lor s-au facut toate aceste smecherii cu RMGC.
          Tot respectul pentru D-na Macovei pentru activitatea ei pro Romania atat pe plan intern cat si extern.
        • +5 (7 voturi)    
          pai, ati cerut? (Vineri, 3 februarie 2012, 16:14)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Iulianik

          Ati cerut fonduri pentru turism? Ca doar exista o gramada de programe care finanteaza asa ceva din Fonduri Structurale!
          Cate proiecte ati depus si pe ce axa?
        • -3 (3 voturi)    
          in capul ei da (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:02)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui Iulianik

          Ea nuse gandeste la partea financiara se gandeste ca vezi domne poate o sa mearga. Turismul o sa poata fi icnercat dupa ce se investeste masiv in zona, asta inseamna minerit si turism, altfel nu ai cum pentru ca nu sunt fonduri
  • -8 (28 voturi)    
    doua cazuri posibile (Vineri, 3 februarie 2012, 13:04)

    Filip [anonim]

    mai degraba statul a intarziat 12 ani de zile in a acorda un aviz de mediu (sau macar un raspuns) celor de la RMGC, o perioada de timp care mi se pare inacceptabila. Dar doamna Macovei ori vorbeste in necunostiinta de cauza, caz in care nu inteleg de ce o face, ori stie ca ce spune este fals, lucru si mai condamnabil. Era o chestiune de cultura generala ca legea nu se aplica retroactiv si era stiut ca mina statului s-a inchis abia in 2006.
    • +4 (8 voturi)    
      ADEVARATA DECLARATIE (Vineri, 3 februarie 2012, 16:07)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Filip

      Cea de a doua propunere este legata de o eventuala continuare a exploatarii aurului.

      "Daca chiar trebuie sa exploatam aurul de la Rosia Montana, sa o facem spre beneficiul Romaniei, adica a fiecarui cetaten roman si cu mijloace care nu pun in pericol sanatatea noastra si a celor care vin dupa noi. Deci: fara cianuri si statul roman sa fie cel care exploateaza aurul de la Rosia Montana, iar cetatenii sa primeasca anual divindende din exploatarea aurului (asa cum procedeaza Norvegia cu exploatarea petrolului de catre stat)", cere vicepresedintele PDL guvernului condus de premierul Emil Boc.
      • -1 (3 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:14)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

        tehnologia pe care o foloseas statul este una invechita care in primul rand nu respecta normele europene, sa nu mai vorbim de poluarea pe care ar ptuea sa o produca folosindu-se cianura mult mai concentrata
  • +11 (19 voturi)    
    Trebuie avantaj maxim pt Romania (Vineri, 3 februarie 2012, 13:05)

    Prudenta [anonim]

    Acest proiect merita pus in aplicare doar daca:

    -se obtine aprobarea de mediu cu respectarea celor mai stricte norme ecologice din lume, chiar mai dure decat oriunde in UE, cu proportii de cianuri mai mici decat intr-o cana de cafea (nu e gluma, cafeaua are cianuri).

    -statul roman obtine cel putin 50% din profituri, indiferent ca e direct sau indirect.

    -statul roman are drept prioritar la achizitionarea aurului de acolo, e util si chiar simbolic ca acest aur sa ramana in Romania, transferat din Apuseni in rezervele BNR.

    -statul roman obtine 100% din orice alte resurse gasite acolo (pt ca RMGC vrea doar aurul si argintul, pt asta au cerut licenta).

    -compania canadiana se obliga juridic si depune o cautiune financiara, alimentata in cei 15 ani de exploatare, prin care sa se acopere refacerea zonei si orice pagube eventuale produse mediului de bazinele de decantare.

    Avem nevoie de asemenea proiecte miniere de mare anvergura, unde se creeaza sute si mii de locuri de munca, direct si indirect, care aduc miliarde economiei si bugetului si pun Romania pe harta zonelor lumii unde 'merita investit'.

    Dar nici nu ne putem vinde ieftin si mai ales periculos. Resping si isteria ecologista, membrii acestor autoproclamate miscari, 'verzi' sau de alte culori, sunt la fel de talibani si intoleranti ca si capitalistii cei mai nesimtiti ! Din cauza unora si altora e un scandal permanent si nu putem discuta civilizat si cu argumente.
    • -8 (24 voturi)    
      castigam mult din proiectul asta (Vineri, 3 februarie 2012, 13:45)

      Madalin G. [anonim] i-a raspuns lui Prudenta

      obtinem deja peste jumatate din profiturile proiectului astuia, analistii economici au calculat ca obtinem 56%, dar asta era la redeventa de 4% iar acum e de 8%. Iar garantie financiara de mediu o sa depuna oricum, chestia asta era prevazuta si de normele europene. Nu ne putem vinde ieftin, aveti dreptate, doar ca in cadrul proiectului astuia nici nu s-a pus problema sa ne vindem ieftin. De fapt, daca ati compara cu alte exploatari similare din alte tari (de ex. in Finlanda statul ia doar castig indirect, nu are nici participatie nici redeventa) putem sa spunem ca ne vindem chiar scump, ceea ce e bine.
      • +7 (9 voturi)    
        da' de unde stiti mneatale asa bine? (Vineri, 3 februarie 2012, 14:39)

        tomas [anonim] i-a raspuns lui Madalin G.

        de unde dtii dom'le asa bine? pe ce te bazezi? pe un contract de licenta cu clauze secrete?! fugi d;le ca nu te cred, decat daca pui la bataie o garantie de 110% din suma promisa, plus 110% din costul de ecologizare, si contractul facut public in totalitate; altfel e TEAPA GARANTATA!
        • -3 (7 voturi)    
          incredibil (Vineri, 3 februarie 2012, 16:03)

          Simion Costache [anonim] i-a raspuns lui tomas

          tomas, procesezi macar asa, putin, inainte de a posta un raspuns? garantia financiara, normele de mediu, reglementarile, limitele de concentratii, sunt in lege, nu in contracte imaginare pe care le visezi dumneata in fata calculatorului. iar redeventa, participatia si faptul ca firma e inregistrata in Romania, unde plateste contributii, e limpede pentru oricine nu are mintea ingradita.
          • +3 (3 voturi)    
            ce capital are firma asta inregistrata in Romania? (Vineri, 3 februarie 2012, 21:25)

            tomas [anonim] i-a raspuns lui Simion Costache

            pari a fi informat Costache, atunci spune-mi te rog cat este garantia financiara de care vorbesti? si unde poate fi gasita aceasta cifra, forma in care este materializata garantia (banca sau bancile emitente, sau depozitul in cash, active, capitalizare bursiera etc) si conditiile care permit statului incasarea acestai garantii; ceea ce este in lege e strict inutil daca nu sunt garantate caile de penalizare si recuperarea a prejudiciilor: concret, daca o firma fantoma ca RMGC vine, provoaca un dezastru si dispare, noi ramanem si cu dezstrul si fara putinta de a recupera vreun sfant! ori asta e ori incompetenta ori hotie, cel mai probabil, amandoua;
            • -2 (2 voturi)    
              garantii (Duminică, 5 februarie 2012, 11:11)

              florin [anonim] i-a raspuns lui tomas

              tocmai pentru a nu exista riscuri de genul asta ca vin se intampla ceva si pleaca se depunde o garantie care poate f iutilizata de stat doar in cazul unui dezastru, scrie asta in detaliile proiectului :p
        • -3 (3 voturi)    
          asta e parerea ta (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:15)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui tomas

          Tie ti se pare ce ecologizarea face 100%, dar ecologizarea zonei o sa fie facuta tot de catre rmgc si in cazul nefericit in care se tainmpla o tragedie statul are deja banii necesari neutralizarii
      • +2 (8 voturi)    
        nu trebuie sa ne vindem deloc (Vineri, 3 februarie 2012, 15:02)

        manuel [anonim] i-a raspuns lui Madalin G.

        deci, nu e bine!
      • +5 (9 voturi)    
        asta e o minciuna! (Vineri, 3 februarie 2012, 16:16)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Madalin G.

        Sa imi arate mie cineva UNDE in contract scrie ca statul roman va primi 56% (sau chiar si 25%, na!)!
        • -6 (6 voturi)    
          Hai ca poti, codruta (Vineri, 3 februarie 2012, 16:53)

          Soripar [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          da' de 20% din profituri plus 8% din redeventa plus taxe si impozite si contributii ce zici? Alea se aduna sau se lupta intre ele pentru o pozitie privilegiata in imaginatia dumitale? In lumea reala ele se aduna. Ti-am explicat si mai jos mai pe larg poate poate reusesti sa pricepi ca in afara de participatia statului (aia 20% cu dividende) restul nu au ce sa caute in niciun contract pentru ca sunt stabilite prin lege. Intelegi ce e aia lege? Daca nu, cum iti ziceam mai jos, apeleaza cu incredere la un dictionar. Si poate ar fi ajutat sa nu fugi de la orele de economie din clasa a 11-a. Daca ai ajuns macar in clasa a 11-a
        • -4 (4 voturi)    
          profit (Vineri, 3 februarie 2012, 20:34)

          vasile [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          castigul nu se afla in contract. plus ca nu poti sa evaluezi in contract profitul indirect dintr-o afacere. tu iti dai seama ce spui? tu nu ai auzit de afaceri care se dezvolta conex unei alte afaceri? adica daca ai o fabrica de constructii de masini, o sa ii aduci profit unei fabrici de cauciucuri, sa zicem. o firma nu poate sa lucreze independent si implicit aduce profit si pentru altii.
          • -3 (3 voturi)    
            asa este (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:18)

            Mihai [anonim] i-a raspuns lui vasile

            Asta trebuie spusa si in momentul in carevorbesti del ocurile de muca del a Rosia , pentr uca acolo se fac niste locuri de munca dar la cateva fabrici, locurile de mucna existente se vor pastra datorita proiectului
        • -3 (3 voturi)    
          se deduce logic (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:16)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Deducerea de 24% era luata din faptul ca statul are 20% din activele firmei rmgc si are o redeventa de 4% care intre timp s-a facut 8%, restul pana la peste 50% sunt taxele si imporiztepe pe care ei trebuie sa le plateasca
    • +5 (9 voturi)    
      Rosia Montana si cianurile (Vineri, 3 februarie 2012, 15:02)

      Renesmee [utilizator] i-a raspuns lui Prudenta

      cautati pe youtube:

      "Rosia Montana Cyanide open-pit in the heart of Carpathian garden (eseu)"
      • -3 (7 voturi)    
        ... (Vineri, 3 februarie 2012, 16:05)

        Simion Costache [anonim] i-a raspuns lui Renesmee

        sau poti sa te informezi din date si cifre concrete, nu din povesti pe youtube.
        • +3 (3 voturi)    
          e licenta publica? e contractul public? (Vineri, 3 februarie 2012, 21:29)

          tomas [anonim] i-a raspuns lui Simion Costache

          zi tu sursa, de unde sa te informezi? e sau nu contractul cu clauze secrete? datele pe care le ofera RMGC? merci frumos, dar da-mi voie sa nu-i cred!
      • +6 (6 voturi)    
        Foarte bun documentarul! (Vineri, 3 februarie 2012, 16:41)

        sspaga [anonim] i-a raspuns lui Renesmee

        Multumesc pentru sugestia de a viziona filmul, am vazut filmul pe Youtube, exte foate interesant si culmea ca lucrurile se potrivesc perfect cu ce avem noi la Rosia Montana, aceeasi tactica, aceleasi instrumente, aceeasi fuctionari mituiti (consilieri locali si oameni din conducerea statului, adica ii identifica pe jegosi si ii manjesc. POate il vor viziona si fomistii astia de la RMGC care sunt pusi sa comenteze pe site-uri, dar cred ca se vor uita degeaba, (e ca in zicala aceea, cand inteleptul arata luna prostul vede decat degetul) pentru ca ei isi zic ca acum ca au primit case in alta parte nu vor fi afectati, dar poate va ganditi ca o sa turnati cianura pe stramsii vostri. Luptati pentru locuri de munca in alte domenii, luatii de gat pe cei care au declarat zona monoindustriala.
        • -2 (2 voturi)    
          nu e asa (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:20)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui sspaga

          Daca se dadea mita stai tu linistit ca explaotarea asta era de multa vreme pornita. Filmuletul respectiv este destul de vechi si nu e chiar atat de bine structurat, multe loucruri de acolo nu se aplica la noi
          • -1 (1 vot)    
            ar fi fost logic (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 16:57)

            Gabriel Miscau [anonim] i-a raspuns lui Mihai

            daca RMGC ar fi platit comisioane, ar fi dat spaga incolo si incoace, nu ar fi fost logic sa se inceapa proiectul deja? nu sa fie amanat de 15 ani si inca sa nu se stie exact daca va porni sau nu!
  • -1 (21 voturi)    
    Bine doamna... (Vineri, 3 februarie 2012, 13:09)

    sabo [utilizator]

    Repetai asta pana la epuizare..sa terminam odata cu mucavaua asta de Rosia Montana
    care osa fie cel mai mare jaf din istoria mondiala...din toate timpurile!!
    aici pe pamant romanesc!!!
    • -1 (1 vot)    
      Nu mi se pare jaf (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 14:41)

      Dodo [anonim] i-a raspuns lui sabo

      Nu mi se pare jaf atunci cand ne intra miliarde la buget, aur in visteria BNR, 56% s-a estimat din valoarea proiectului, ecologizare, patrimoniu restaurat, infrastructura modernizata, joburi, titlul de cel mai mare producator de aur din Europa. Totul, fara nicio cheltuiala din partea noastra. Asta inseamna jaf?
    • -1 (1 vot)    
      de unde ai desdus asta? (Duminică, 5 februarie 2012, 11:14)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui sabo

      De unde ai dedus ca o sa fie cel mai mare jaf ? Statul castiga peste jumatate din profitul generat si mai are si alte beneficii, in principal in zona. Eu sunt sigur ca daca am i exploatat singuri, pe langa riscul mult mai mare de poluare profitul ar f ifost mult mai mic, si asta nu din cauza tehnologiei ci din cauza sistemului romanesc care nu poate mentine o afacere profitabila
  • +1 (23 voturi)    
    Le dai un deget ca sa poata sa ia mana ! (Vineri, 3 februarie 2012, 13:21)

    Gheorghe Furatul [anonim]

    Este acelasi mod prin care ni s-au furat zacamintele de petrol din marea Neagra , dm Stolojan le-a dat un contract de explorare si apoi patrihotii romanii i-au facut stapanii . Jos mana de pe aurul tarii , aicea in Apusenii sunt motii lui Iancu nu Mitici de campie , si sigur nu veti lua nimic . Pentru romanii care mai sunt romanii , va propun sa iesim sa-i radem din fruntea tarii pe toti hotii neamului acesta !
  • -9 (29 voturi)    
    Ciudat... (Vineri, 3 februarie 2012, 13:25)

    Soripar [utilizator]

    Pe scurt, doamna Macoviei a spus niste lucruri false, doar ca sa ajunga pe prima pagina a ziarelor. Chiar nu ii inteleg pe oamenii astia care cred ca pot sa spuna orice, oricat de aberant ar fi. Problema cea mai mare e ca s-a amanat timp de 12 ani de zile sa se ia o decizie in legatura cu proiectul de la Rosia Montana. Totusi ministrul mediului spunea ca in ianuarie o sa dea o decizie. Se pare ca a trecut si luna ianuarie, sa speram ca nu o sa mai amane mult timp.
    • +5 (19 voturi)    
      dăm metalele rare gratuit (Vineri, 3 februarie 2012, 14:05)

      Ana Armanca Ardeleanu [anonim] i-a raspuns lui Soripar

      Potrivit unui studiu făcut în 1973 la Institutul de cercetări miniere de la Baia Mare), la Roşia Montană există:
      Aur: 1,5 gr/tona de minereu concentratie medie
      Argint: 7-11 gr/tona de minereu
      Germaniu: 20 gr/
      Vanadiu: 2500 gr/tona (!!)
      Titan: 1000 gr/tona
      Nichel: 30 gr/tona
      Crom: 50 gr/tona,
      Cobalt: 30 gr/tona
      Galiu: 300 gr/tona
      Arsenic: 5000 (cinci mii) gr/
      Bismut: 20 gr/tona,
      Feldspat potasic,

      Plecând de la estimarea de 200 milioane de tone a minereului de acolo se poate face evaluare a metalelor din zăcământ :
      AUR (1,5g/tona minereu)............10.5 miliarde USD
      ARGINT (10g/tona)...................1,3 mld. USD
      GALIU (300g/tona).....................13 mld. USD
      GERMANIU (20g/tona)..............5,2 mld.USD
      CROM (50g/tona).......................6,5 mld. USD
      VANADIU (2500g/tona)..............10 mld. USD
      Co, Ti, Ni, Bi, As şi feldspat potasic...........minimum.. 5 mld. USD TOTAL............................ 51,5 mld. USD

      Ori RMGC are licenţă numai pe aur şi argint. Facem afacerea secolului!
      • +4 (8 voturi)    
        M-as mira (Vineri, 3 februarie 2012, 14:28)

        mra [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca Ardeleanu

        ca rmgc sa nu se imbuibeze si cu celelalte minereuri existente, iar Statul Roman sa ramana cu praful de pe toba
      • -8 (10 voturi)    
        sa fim seriosi :)) (Vineri, 3 februarie 2012, 14:42)

        Bianca [anonim] i-a raspuns lui Ana Armanca Ardeleanu

        si unobtanium, adamantium in concentratii ce depasesc 2 tone pe tona. Sa fim seriosi. Aia de la RMGC au facut ani de zile lucrari de explorare si au cheltuit sute de milioane de dolari pentru asta si au gasit doar aur si argint exploatabil. Dar avand in vedere ca luam peste jumatate din profituri fara sa scoatem niciun leu de la buget, chiar poti sa spui ca facem afacerea secolului. Doar ca apar unii avizi de publicitate care ar spune orice pe seama proiectului astuia sa se scrie despre ei in ziare. Avem un exemplu in articolul de fata
        • +6 (8 voturi)    
          fiti matale serioasa! ce, daca gaseau, ziceau? (Vineri, 3 februarie 2012, 15:10)

          antibianca [anonim] i-a raspuns lui Bianca

          erau prosti sa spuna? de ce crezi ca e licenta secreta? sa nu priceapa vulgu ca tot ce gasesc ei acolo in plus, e-al lor, fara redeventa, parte la stat, nimica! pute a teapa de pe luna, ce drak? lasa auru acolo, cu publicitatea asta eu ma gandesc serios sa deschid o pensiune acolo, chiar pe bune! miscarea anti RMCG e super puternica in tara asta, o sa fac si o fapta buna, o sa dau de munca la cativa localnici si poate oi face si-un banut!
          • +1 (1 vot)    
            succes! (Vineri, 3 februarie 2012, 17:17)

            Claudiu [anonim] i-a raspuns lui antibianca

            succes!
          • -1 (1 vot)    
            hai lasa (Duminică, 5 februarie 2012, 11:16)

            Florin [anonim] i-a raspuns lui antibianca

            Licenta aia o sa fie publica pana se incepe contractul si asta pentr uca toata lumea vrea transparenta din partea proiectului. Voi va luati dupa niste zvonuri aparute pe net de unde reiese ca tot tabelul elementelor se afla acolo,el nu se afla si forajele au dovedit asta...dar e greu sa te informezi de unde exista si studii nu doar zvonuri
        • +7 (9 voturi)    
          imi place (Vineri, 3 februarie 2012, 15:19)

          gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui Bianca

          ca postacii platiti de RMGC baga aceeiasi placa cu profitul obtinut de Romania fara nici un leu investitie, bani care atentie.. "NE" vin gratis, de parca mi-ar da mie guvernul vreun leutz. ca a cheltuit RMGC o gramada de bani bla-bla, insa cand le dai cifre o dau in glume, ca vezi doamne noi suntem prosti si vorbim sa ne aflam in treaba. ca redeventa aia se umfla peste noapte ca o coca pusa la dospit, mai ieri era 6% acum e 8, acum un an era 2%. mai sa fie.
          • -3 (7 voturi)    
            la fel, gandeste macar putin (Vineri, 3 februarie 2012, 15:47)

            Razvan [anonim] i-a raspuns lui gazpefoc

            si salariile bugetarilor de unde se platesc? Pensiile de unde se platesc? Statul ce cheltuieste de unde cheltuieste? Din neant? Din bunavointa sufletului? Nu, din bugetul de stat. Dar daca nu intra nimic in bugetul de stat atunci nu are de unde sa scoata bani. Aplica ce i-am spus si lui "antibianca": gandeste inainte sa-ti izbesti degetele de tastatura. BTW, redeventa E acum 8%, pana anul trecut era 4%.
            • +3 (3 voturi)    
              bugetul de stat (Vineri, 3 februarie 2012, 16:00)

              gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

              bine ca ne-ai luminat tu coane postacule, ca salariile bugetarilor se platesc din banii pe care RMGC ii varsa la buget. pe bune?? deci acum avem bugetari care mor de foame si pensii neplatite din cauza ca RMGC nu da banu'. a dracu' redeventa cum se schimba ea de la an la an pe baza unui contract semnat acum 12 ani. statul de unde are bani sa cheltuiasca?? dar eu unde platesc impozitele? sa stii ca nu toti spargem seminte in scara blocului.
              • -3 (3 voturi)    
                geniule (Vineri, 3 februarie 2012, 16:41)

                Soripar [utilizator] i-a raspuns lui gazpefoc

                redeventa nu se schimba pe baza niciunui contract, geniule. Dar tu ti-ai dori sa se ajunga in situatia de a nu mai putea plati pensiile si salariile inainte sa se aduca venituri la bugetul de stat? Nu are nicio logica...
              • -1 (1 vot)    
                nu toate (Duminică, 5 februarie 2012, 11:17)

                Florin [anonim] i-a raspuns lui gazpefoc

                Nu toate salariile dse platesc din banii pe care rmgc ii varsa in bugget dar sa sti ca si aia conteaza. Ei au pierdut sute de milioane de dolari pana acum investind in Romania. Daca ar investi la nivelul exploatarii si beneficiilor din zona sa sti ca ar fi o diferenta pozitiva in buget
            • +3 (5 voturi)    
              8%? zau? :D (Vineri, 3 februarie 2012, 16:22)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

              Pai, or sa spuna si de "redeventa" asa cum zic de licenta: "se aplica legea veche, nu poti sa o aplici retroactiv" :P
              Adica (vorba bancului): "ramane cum ne-am inteles".
              (sau pentru cine nu intelege: praful de pe toba" :P)
              • -4 (4 voturi)    
                ... (Vineri, 3 februarie 2012, 16:45)

                Soripar [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                cred ca tu nici macar nu stii ce e aia o redeventa si cum se aplica. Probabil ca nu ai platit o taxa sau un impozit in viata ta. Ideea e ca redeventa aia a ajuns la 8% la sfarsitul anului trecut, fie ca tu crezi in ea, fie ca nu.
        • +4 (4 voturi)    
          greşit, BIanca (Vineri, 3 februarie 2012, 16:11)

          Ana Srmanca Ardeleanu [anonim] i-a raspuns lui Bianca

          Mai uită-te odată pe concetraţia la tonă minereu a metalelor rare. Dacă aurul este exploatabil atunci şi metalele rare sunt exploatabile!
          Aur: 1,5 gr/tona de minereu concentratie medie
          Argint: 7-11 gr/tona de minereu
          Germaniu: 20 gr/
          Vanadiu: 2500 gr/tona (!!)
          Titan: 1000 gr/tona
          Nichel: 30 gr/tona
          Crom: 50 gr/tona,
          Cobalt: 30 gr/tona
          Galiu: 300 gr/tona
          Arsenic: 5000 (cinci mii) gr/
          Bismut: 20 gr/tona,
          Feldspat potasic,
          La aşa o pleaşcă, cum naiba să nu arunci câteva sute de milioane când tu iei gratuit zeci de miliarde?!
        • +5 (5 voturi)    
          nu cauti - nu gasesti! (Vineri, 3 februarie 2012, 16:20)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Bianca

          Sau: te faci ca nu cauti - asa ca te faci si ca n-ai gasit nimic! Cazul de fatza, cu jmekerii de la RMGC!
          Iar aia cu "luam peste jumatate din profituri" e minciuna sadea! In contractul de asociere nu scrie NIMIC despre "50%", nici in contractele ulterioare, nici in studiul de impact cel mai recent!
          • -3 (3 voturi)    
            Simplu, ca sa intelegi (Vineri, 3 februarie 2012, 16:50)

            Soripar [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

            Hai pe pasi, chiar nu e complicat, cred ca chiar si tu o sa reusesti sa intelegi (desi am unele dubii). Statul are participatie de 20% din RMGC, da? Da. Iar pe aia 20% statul ia dividende (dexonline, daca ai nevoie de ajutor). Adica 20% din profiturile companiei. Bun, pasul urmator. Redeventa, fixata de lege, in Romania e 8% (una dintre cele mai mari dintre tarile care nu au economia dirijata de la centru ca sa nu zic capitalism ca te sperii) doar ca e 8% din venituri (care sunt mai mari decat profiturile, din cauza cheltuielilor foarte mari, din nou dexonline te poate ajuta). Urmatorul pas, compania RMGC fiind inregistrata in Romania, plateste in Romania taxe, impozite, contributii, toate chestiile astea numite fiscalitate. Iar daca esti analist economic si aduni chestiile astea, pentru ca e un calcul ceva mai complex, iti da 56% din profituri. Nu uita sa apelezi la dictionare daca nu intelegi ceva.
            • +4 (4 voturi)    
              profit? (Vineri, 3 februarie 2012, 17:19)

              ghiula [utilizator] i-a raspuns lui Soripar

              ok, si care e pana la urma afacerea ptr. RMGC. Asa cum ai descris-o, nu pare deloc o afacere avantajoasa ptr. RMGC, in conditiile in care ei fac investitiile, ei fac toata munca si statul roman castiga mai bine de jumatate din profit.

              Nu cred ca e rentabil ptr. RMGC sa se apuce de o afacere in care pierd mai mult de jumatate din profit. Sigur, nu stim exact care vor fi profiturile companiei, nu stim cu cat isi vor plati muncitorii, la nivel european sau se va merge pe salarul minim pe economie, dar ptr. 150 de euro nu cred ca va merge nimeni sa lucreze in mina.

              Deci, mai e de aflat, care e oferta salariala a RMGC.
              • 0 (0 voturi)    
                mda... (Luni, 6 februarie 2012, 12:18)

                Darius [anonim] i-a raspuns lui ghiula

                dar castiga si ei cam jumatate din profituri. Restul noi, in bugetul de stat. Nu inteleg ce e asa de greu de crezut intr-o situatie win-win, nu e vorba ca unii pierd si altii castiga. E vorba de un parteneriat la urma urmei...
        • 0 (2 voturi)    
          Incet la minte esti, si neserios pe deasupra (Vineri, 3 februarie 2012, 17:16)

          Claudiu [anonim] i-a raspuns lui Bianca

          Ce nu intelegi in faptul ca exista studiu oficial facut pentru acest minereu?
          Vrei tu neaparat sa crezi ca RMGC sint corecti... Baga-ti mintile in cap; aia nu ar spune nimic despre ce alte resurse sint acolo. Ei au popularizat studiul lor cu privire la aur si argint.
      • +8 (10 voturi)    
        doar nu credeti ca ceasca a fost impuscat degeaba (Vineri, 3 februarie 2012, 14:54)

        theaba [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca Ardeleanu

        probl e ca base se intelege bine cu americani..(nu stiu daca de buna voie)
        oricum sunt rare cazurile cand rezervele naturale aduc cat de cat beneficii tarii respective. aici se incadreaza doar puterile lumii -rusia china, sua in rest sunt cam in situatia noastra
        doar nu vrem sa facem cumva vreo exceptie!! sunt cinic dar nu pot sa explic mai limpede.
        mare lucru ar fi sa aduca avantaje si romaniei ar fi de fapt o minune.
        vezi diamantele, petrolul, numai pace nu este in zonele respective.
        conducerea romaniei pare ingenuncheata.. nu stiu daca din servilism sau sunt chiar tari
        imi doresc ca macar in acesta privinta conducerea romaniei sa fie mai verticala. si valetii pot avea demnitate nationala
        • -1 (3 voturi)    
          vezi scandinavii :) (Vineri, 3 februarie 2012, 16:06)

          Simion Costache [anonim] i-a raspuns lui theaba

          exact, vezi Finlanda si Suedia, tarile care deocamdata sunt cei mai mari producatori de aur din Europa (da, cu cianuri, pentru ca nu e panica). Saracii...
          • +4 (4 voturi)    
            mai documentează-te (Vineri, 3 februarie 2012, 16:37)

            Ana Armanca Ardeleanu [anonim] i-a raspuns lui Simion Costache

            Anul acesta au fost închise exploatările din Spania şi noua Zeelandă.
            Chiar şi în Finlanda se va deschide o mina nouă la Pampalo care va folosi tehnologia flotării gravitationale şi nu cianuri sau acizi.
            Intră aici şi vezi:că se poate :
            http://www.endomines.fi/pdf/Endomines_MiningJournal_14_1_2011.pdf
            • No cyanide or acid used
            • No harmful material in tailings
            • No Acid Mine Drainage (AMD)
            • Target 100 % water recirculation
            Deci mai rămân 2 exemple de mine în toată Europa care folosesc cianuri, însă în zone aflate dincolo de cercul polar şi în exploatari mult mai mici decat se intentioneaza la Rosia. ( unde se vor folosi 13000 tone cianura anual)
            Noi de ce nu putem învăţa din greşelile altora?
            De ce nu începem exploatarea acolo unde se poate merge pe filon, unde nu e nevoie de cianuri
            • 0 (0 voturi)    
              de fapt... (Luni, 6 februarie 2012, 11:17)

              Samuel [anonim] i-a raspuns lui Ana Armanca Ardeleanu

              de fapt atat in Suedia cat si in Finlanda exista mai multe mine care folosesc cianuri, de fapt cam toate. La fel cum in 90% din exploatarile din lume se folosesc cianuri, pentru ca metoda e sigura. Iar spaniolii isi mai deschid niste mine, grecii la fel. Numai noi o sa ramanem in coada si in acest aspect, unde avem avantaje majore, resurse, oameni dar si investitori.
      • -1 (1 vot)    
        iar? (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:22)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Ana Armanca Ardeleanu

        Eu zic sa te interesezi cum se extrag minereurile respective sa nu mai vorbim ca ele nu se gasec in acealsi loc toate, cel putin nu s-au gasit pana acum. Pentru a exploata ce spui tu acolo ai nevoie de 10 exploatari diferite pe putin
      • -1 (1 vot)    
        studiu (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 18:40)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Ana Armanca Ardeleanu

        de Cesiu radioactiv nu scrie nimic? De aici vine adevăratul pericol!
  • +8 (26 voturi)    
    Festina lente (Vineri, 3 februarie 2012, 13:36)

    Prudenta, oameni buni. [anonim]

    Daca in Japonia nu au reusit sa anticipeze dezastrul de acum cateva luni, credeti ca pentru un pumn de bani merita riscul ca zeci chiar sute de ani sa stam cu aceasta bomba cu cianura in brate? Cine si-ar asuma un asemenea risc individual daca ar fi vorba de familia lui? Sincer, nu va mai ganditi ca se vor respecta "normele UE" etc Aproape ca nu le pasa. Important e ca asemenea exploatari sa se faca in alte tari decat la ei acasa.
    • -2 (20 voturi)    
      important e sa se faca in tara noastra. (Vineri, 3 februarie 2012, 14:00)

      Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui Prudenta, oameni buni.

      important e sa se faca la noi in tara, pentru ca inseamna ca aici o sa intre sume enorme sub forma de capital, o sa se cheltuiasca o gramada de bani in tara noastra, ceea ce contribuie la PIB, salarii, etc.. o sa ne intre vreo 4 miliarde de dolari la bugetul de stat ca partea noastra din profituri si pe langa asta o sa devenim cei mai mari producatori de aur din Europa. Iar riscurile pentru o asemenea exploatare sunt asa de mici in UE, incat tehnologia se foloseste si in Suedia si in Finlanda, in Spania, o sa-si deschida si grecii mine.
      • +5 (7 voturi)    
        Care tara mai laurentiu (Vineri, 3 februarie 2012, 14:14)

        mra [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu

        Ai curaj sa iti postezi o copie dupa cartea de identitate, ca sa vada tot poporul cat de roman esti?
        Cati bani primest de la rmgc pentru fiecare comentariu?

        Vad oricum, ca ati inceput sa invatati romaneste. Pe la inceputuri erati tare agramati
      • +5 (9 voturi)    
        ce vorbesti dom'le? (Vineri, 3 februarie 2012, 14:44)

        moromete [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

        Da' pe ce te bazezi? io nu te cred, pana nu pone colea ROsia Montana Gold Corporation, garantie la BNR vreo 300 tone de aur, si 1000 de argint, plus 5 miliarde de dolari, contravaloarea ecologizarii daca uita astia s-o faca la urma; si contractul public, pe site-ul BNR, cu clauzele de executare a garantiilor in caz ca nu creaza cate locuri de munca zic, cind zic, nu platesc hangaralele si toate alea; pana atunci: mars afara, companie extraordinara!! :-)
        • -2 (4 voturi)    
          ... (Vineri, 3 februarie 2012, 15:56)

          Eugen [anonim] i-a raspuns lui moromete

          tu auzi ce spui? sau din cauza asta nu auzi/nu pricepi ca o sa depuna la inceputul proiectului garantie contravaloarea ecologizarii? Asta e si in normele europene ;)
          • +3 (3 voturi)    
            cat? cat e garantia? (Vineri, 3 februarie 2012, 18:02)

            moromete [anonim] i-a raspuns lui Eugen

            las-o pe aia cu normele, cat e garantia asta? si pentru valoarea mineralelor cata garantie depun? unde e contractul, sa-l vedem si noi, sa citim sa ne lamurim, sa dezbatem pe fapte, nu pe vorbele frumoase ale unor smecherasi necunoascuti.
  • +8 (24 voturi)    
    RMGC bate campii (Vineri, 3 februarie 2012, 13:37)

    Mihai Politeanu [anonim]

    RMGC bate campii si se face ca nu intelege.

    Pentru inceperea activitatilor miniere iti trebuie o autorizatie in termen de maxim 180 de zile de la intrarea in vigoare a licentei. Aceasta autorizatie nu poate fi eliberata in lipsa unui acord de mediu, obligatoriu conform noii legi. De la asa zisa acordare a licentei, sau, daca vreti, de la intrarea in vigoarea a noii legi, au trecut ani de zile.

    Referitor la neretroactivitate, oamenii trebuie sa inteleaga ca legea de procedura este de imediata aplicare, se aplică pentru toate procesele în curs, pentru toate contractele existente, pentru toate situatiile juridice in curs de formare. Procesul de avizare a inceperii activității miniere nu este finalizat si, ca atare, se aplică legea in vigoare, nu cea abrogata. In baza carei legi au cerut ei acordul de mediu de la Ministerul Mediului? (intrebare retorica)
    • 0 (16 voturi)    
      macar atat.. (Vineri, 3 februarie 2012, 13:46)

      Soripar [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Politeanu

      Macar citeste articolul la care comentezi...
    • -4 (10 voturi)    
      dumneata bati campii (Vineri, 3 februarie 2012, 14:08)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui Mihai Politeanu

      De fapt statul trebuia sa dea un raspuns in 180 de zile legat de avizul de mediu, ceea ce nu a facut. Oricum daca ai fi citit articolul ai fi vazut ca aia era o lege data dupa ce a obtinut RMGC licenta, dar oricum era o exploatare in derulare, pana in 2006. Referitor la neretroactivitate, cuvantul in sine este suficient de explicit.
      • +4 (4 voturi)    
        raspunsul a fost NU (Vineri, 3 februarie 2012, 14:16)

        deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

        daca in cele 180 zile nu si-au luat avizele, inseamna ca raspunsul a fost NU:)
        • -2 (4 voturi)    
          in imaginatia ta (Vineri, 3 februarie 2012, 15:55)

          Eugen [anonim] i-a raspuns lui deceneus

          raspunsul nu a fost nici da nici nu. asta e una dintre probleme. Dar zicea Borbely ca o sa dea un raspuns in curand iar avand in vedere ca toate normele de mediu sunt respectate, cu siguranta o sa fie DA. :)
      • +2 (4 voturi)    
        pai la ce sa dea raspuns? (Vineri, 3 februarie 2012, 16:25)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

        N-a existat nici o documentatie normala depusala "mediu", pentru ca Statul sa aiba la ce sa "dea raspuns"! Cand or depune o documentatie in regula, probabil or primi si raspunsul acela "in 180 zile"!
        Iar "exploatarea in derulare" era a MinVest, nu a RMGC!
  • +2 (20 voturi)    
    Imi place Monica Macovei (Vineri, 3 februarie 2012, 13:44)

    me [anonim]

    O admir foarte mult pe Monica Macovei. Si imi place ca exista oameni care face ceva pentru Rosia Montana.
    • -2 (2 voturi)    
      mai "me" anonimule (Vineri, 3 februarie 2012, 14:17)

      mra [utilizator] i-a raspuns lui me

      invata intai sa scrii si sa vorbesti in LIMBA ROMANA, apoi expuneti aberatiile in public.
      Oamenii nu "face", ci fac, pentru simplul motiv ca "e" mai multi
      • 0 (2 voturi)    
        daaaa...!!! vrem gramaticaaa...! (Vineri, 3 februarie 2012, 16:27)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui mra

        "apoi expuneti aberatiile in public", corect! apoi expune-ti gramatica de 2 bani in public!!!, invata sa scrii si sa vorbesti in limba romana!!!
    • +1 (1 vot)    
      Scuze... (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 8:25)

      me [anonim] i-a raspuns lui me

      ... A iesit ceva gen "care este"...:)...Formularea initiala era "cineva care face ceva pentru Romania", mi s-a parut prea sec , impersonal si am concluzionat ca ar trebui sa fie " exista oameni care fac ceva pentru Romania"... Si apoi de ce sa nu fie si unii gen Vanghelie admiratori ai oamenilor de valoare din tara asta???
  • +4 (14 voturi)    
    :) (Vineri, 3 februarie 2012, 13:47)

    ion voicu [anonim]

    inapoi in canada rmgc! si nu uitati sa va luati si postacii cu voi!
  • +2 (16 voturi)    
    Prea mult scandal (Vineri, 3 februarie 2012, 13:50)

    Andradda [utilizator]

    Problema se poate rezolva mult mai simplu.
    Se iau legile actuale europene care vizeaza astfel de proiecte.
    Se oblica executantul sa respecte acele legi
    Se semneaza contractul/sau nu.
    Iar, daca e vb de opinia publica, atunci sa faca referendum cei din zona respectiva si sa decida.
    Nu prea vad ce sens are ca unul din Tulcea sa decida in cazul RM sau al oricarui alt proiect local din Iasi sau Craiova!
    Se aduna o multime de "nime-n' drum" care fac pe ecologistii (alde Cernea si acolitii) dar ei habar n-au despre ce este vorba.
    Ca tanti Valeanu, sotia lui Antonescu, face de ani de zile lobby pt inceperea exploatarii de la RM, vad ca nu püomeneste niciun ecologist si niciun USLamist!
    dar, deh...sa vina USL la putere, ca apoi o sa aiba aia grija.
    O sa spuna ca din cauza "haosului" lasat de fosta putere, USL e obligata sa deschida acea exploatare!
    So dintr-o data, maciucarii platiti vor iesi cu totii in strada sa salute decizia!
    Ca-n Romania...nicaieri!
    • +1 (5 voturi)    
      Adnradda draga, (Vineri, 3 februarie 2012, 14:20)

      mra [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      daca nu iti place in Romania, de ce nu ne lasi?
      Ai dreptul la libera circulatie. Circula!

      Proiectul de la Rosia Montana intereseaza toata tara, nu doar pe locuitorii din zona.
      Ia citeste Constitutia Romaniei si vezi cui apartin resursele din subsol. Celor in a caror curte au fost descoperite sau Statului Roman?
      Apoi, defineste Stat Roman
      • 0 (6 voturi)    
        Vezi ca te incurci de unul singur! (Vineri, 3 februarie 2012, 15:26)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui mra

        Daca sustii ca resursele sunt ale intregului popor, atunci sa se faca referendum national, nu sa urle doar 10 din Tulcea, 20 la Cluj, 30 la Craiova si altii 50 pe la Bucuresti! Ori hotareste intreaga populatie a Romaniei, ori Guvernul decide!
        Dar, vezi matale, niciunul din cei care urla in strada nu vrea referendum national. Ei vor sa decida singuri pt ca, deh, isi spun "ecologisti"!

        Cat despre libera circulatie, eu traiesc in Occident din 1986! (asta asa, ca fapt divers, sa-ti satisfac o oarecare "curiozitate" infantila)
        • 0 (4 voturi)    
          Referendum? (Vineri, 3 februarie 2012, 16:22)

          mra [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

          Da, de ce nu?
          Dar de pe pozitii egale, astfel incat oamenii sa fie bine informati.
          Cand spun pozitii egale, ma refer la egalitatea aparitiilor in public, mass-media,... ale ambelor tabere PRO si CONTRA

          Ca fapt divers (nu stiu unde ai vazut curiozitatea mea in post-ul anterior), daca tot traiesti in Occident de atata timp (Canada oare?), ce te roade atat de aurul de la Rosia Montana
        • 0 (4 voturi)    
          sa faca... (Vineri, 3 februarie 2012, 16:31)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

          De acord! Sa faca referendum national!
      • +2 (6 voturi)    
        las-o... (Vineri, 3 februarie 2012, 16:30)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui mra

        E postaca platita, revine cu aceleasi chestii, "copy-paste"!

        ARE sens ca unul din Tulcea sa decida! Pentru ca, dupa accidentul de la Baia Mare, orasele de pe Dunare au avut INTERDICTIE la apa, cate 5 zile, daca nu chiar mai mult! Cu alte cuvinte, NU AU AVUT APA POTABILA!!! Lucru demonstrabil, pentru ca eu inca mai AM analizele - si comunicatele de presa de atunci!
        Unda de poluare s-a intins pana aproape de Delta!
  • -1 (17 voturi)    
    unii ar face orice sa ajunga in spotlight (Vineri, 3 februarie 2012, 13:51)

    Marian [anonim]

    se vede ca batea campii, puteai sa-ti dai seama de chestiile astea si fara explicatii sau cunostinte legale. nu ar pierde nicio ocazie sa apara pe primele pagini ale ziarelor...
  • +2 (18 voturi)    
    Nevinovatii de la Gold Corporation (Vineri, 3 februarie 2012, 13:52)

    NRDobrogea [anonim]

    R.M.G.C.
    Campion al spagii E !
    (Parafraza la URSS acmpion al pacii e !)
  • +1 (17 voturi)    
    masuri concrete pt a opri proiectul (Vineri, 3 februarie 2012, 13:53)

    deceneus [utilizator]

    foarte bine Dna Macovei!
    dar nu trebuie sa ramanem la stadiul de afirmatii, ci sa trecem la fapte!

    cine ar trebui sa se sezizeze si sa declare nula licenta actuala de exploatare?
  • +5 (15 voturi)    
    nu ma mira (Vineri, 3 februarie 2012, 13:58)

    andinny [utilizator]

    pe mine nu ma mira. In conditiile in care autoritatile au amanat proiectul peste un deceniu si jumatate, era normal sa se intample asta. Desi nu inteleg cum o lege din 2003 se poate aplica pt ce s-a acordat in 99, in conditiile in care nu se aplica retroactiv.
  • +1 (11 voturi)    
    adevar spus partial (Vineri, 3 februarie 2012, 14:04)

    Gabriel [anonim]

    Macovei a mai spus ca aurul trebuie lasat romanilor, iar locuri de munca se pot infiinta acolo prin trecerea Roasiei Montane in patrimoniul cultural international !
    • -4 (6 voturi)    
      tot degeaba (Vineri, 3 februarie 2012, 14:51)

      Andreianu Marian [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      Gabriel, nu se vor crea locuri de munca doar daca inscrii localitatea in patrimoniul Unesco. Daca tot nu exista facilitati de cazare si obiective restaurate, tot degeaba. Si tocmai ca refacerea galeriilor antice si alte investitii in patrimoniu si infrastructura, foarte importanta pt dezvoltarea turismului, se vor face chiar prin proiectul pe care-l huiduie Monica Macovei.
      • +5 (5 voturi)    
        Ipocrizie la max (Vineri, 3 februarie 2012, 15:13)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Andreianu Marian

        Gabriel, conform Andradelor, Valerilor, Sorinilor etc. locuri de munca pentru copii tai vor exista la spitale, sanatorii etc. acolo unde vor ajunge oamenii care vor avea acum in anul de gratie 2012 locuri de munca la RMGC. Oameni buni de ce dezinformati? acum sau peste 30 de ani cand resursele vor fi epuizate, fara alte locuri de munca create extra RMGC soarta localnicilor va fi plecarea spre locuri unde pot fi utili. Oare de ce nu mergeti sa faceti clipuri lacrimogene in Baiut sau Cavnic din Bazinul Baia Mare unde situatia este aceeasi ca si la Rosia Montana?
        • -3 (5 voturi)    
          esti culmea! (Vineri, 3 februarie 2012, 15:22)

          mark [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          Mihai, situatia nu este aceeasi la Cavnic sau la alte foste localitati miniere unde s-a inchis exploatarea din simplul motiv ca la Rosia Montana exista posibilitatea unei vieti mai bune, exista un investitor care vrea sa redeschida exploatarea zacamintelor. Sau trebuie toti sa fie saraci? Dar la urma urmei oamenii din Rosia Montana vor sa inceapa exploatarea miniera. Si cu asta basta.
        • +1 (3 voturi)    
          REALITATE (Vineri, 3 februarie 2012, 15:23)

          Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          Decizia de vanzare este deja luata, restul este campanie de propaganda comandata de Basescu catre compania straina pentru a crea impresia de presiune publica !
        • 0 (2 voturi)    
          vai de capu' nostru cu oameni ca tine (Vineri, 3 februarie 2012, 15:53)

          Eugen [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          doar pentru ca la Cavnic sau Baiut nu a venit un investitor sa redeschida exploatarile inseamna ca absolut toate localitatile foste miniere trebuie sa ramana in saracie? Trebuie sa coboare marele investitor mitic din cer care sa porneasca in toate simultan? sau ce? Sau doar pentru ca nu o sa dureze 3000 de ani exploatarea de la Rosia Montana inseamna ca nu e in regula sa aiba oamenii aia un job stabil macar 30 de ani? Ca dupa aia o sa se poata apuca de turism, ca o sa faca RMGC niste investitii in acest sens
          • +1 (1 vot)    
            CITAT MACOVEI : (Vineri, 3 februarie 2012, 16:39)

            Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Eugen

            Decizia instrainarii bogatiilor de la Rosia Montana, ca si a intregii resurse economice a Romaniei, este DEJA luata prin cancelariile globalistilor. Campania PRO de presa este comandata de Basescu pentru a crea senzatia de „presiune publica „ ! FELICITARI !
          • +1 (1 vot)    
            Io zic ashe (Vineri, 3 februarie 2012, 21:18)

            Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Eugen

            Daca tot o sa faca RMGC investitii in turism, o sa reabiliteze ecologic zona, o sa planteze paduri, o sa repare galeriile si ce mai e pe-acolo, poluare nexam, astfel incat Rosia o sa fie un paradis economico-turistic si DUPA ce se termina operatiunile miniere...
            Io zic sa ne dea un semn si noua din mila mariilor lor si sa faca tate astea INAINTE de minerit. Sa le faca pe tate si sa le exploateze profitabil vreme de 20 de ani, sa vedem si noi cum se face, dupa care pot sa se-apuce si de minerit, ca ne vor fi convins ca stiu ce fac.
            No, nu-i binie ashe???
  • +5 (13 voturi)    
    Astia de la rmgc ... (Vineri, 3 februarie 2012, 14:08)

    mra [utilizator]

    chiar considera ca 19 milioane de romani sunt tampiti?

    "Reprezentantii companiei mai spun ca modificarea perimetrului minier este o actiune perfect legală,"

    Adica, imi iau aviz de exploatare la mine in batatura (in Brasov, unde locuiesc), apoi mut perimetrul la Mamaia, in fata la Perla, ca e legal.

    "Licenta era, insa, pentru mina veche, exploatata de Minvest (statul roman) si inchisa in 2006. Pentru noul proiect minier pe care il promoveaza RMGC, perimetrul a fost modificat de cateva ori, astfel ca toate operaţiile de explorare, cercetare arheologica, descarcari de sarcina arheologica, certificat de urbanism etc. se bazeaza pe un perimetru ilegal. Logic, asta inseamna ca pentru noul proiect nu exista licenta de exploatare"

    Poate ar trebui ca acest text sa le fie tradus celor de la rmgc intr-o limba pe care o inteleg. Se pare ca limba romana le e straina.

    Nu v-ar mai suporta pamantul.

    Un mare BRAVO Doamnei Macovei (unul dintre putinii politicieni de la putere care merita respect)
    • -5 (7 voturi)    
      pentru ce feliciti? (Vineri, 3 februarie 2012, 14:29)

      Soripar [utilizator] i-a raspuns lui mra

      Dupa cum scrie si in textul articolului, licenta se da pentru zacamant. Iar pe doamna Macovei o feliciti pentru ca a incercat o manipulare ieftina? Orice studentas de la drept putea sa desfiinteze ce a spus dansa
    • -5 (7 voturi)    
      traduceri pentru tine (Vineri, 3 februarie 2012, 14:39)

      Bianca [anonim] i-a raspuns lui mra

      cred ca ar trebui sa iti traduca tie cineva textul articolului in subsolul caruia postezi comentarii. Licenta se da pt zacamant.
      • +3 (3 voturi)    
        deci, (Vineri, 3 februarie 2012, 15:22)

        mra [utilizator] i-a raspuns lui Bianca

        daca vrea, rmgc poate merge pana pe plaja la Mamaia cu exploatarea, nu?
      • +3 (3 voturi)    
        corect! (Vineri, 3 februarie 2012, 16:34)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Bianca

        Deci MinVest expolata atunci zacamantul Cetate!
        Asa ca sa isi ia RMGC ce a mai rapas la cetate - si dupa aia sa-si stranga bulendrele!!!
  • +5 (7 voturi)    
    Postaci, get a job! (Vineri, 3 februarie 2012, 14:15)

    Paul [anonim]

    Sunt la butoane baietii, baga voturi pozitive la comentariile pro-exploatare si negative la cele anti. Dati-i bataie baieti, doar nu va luati banii degeaba. Totusi, mai bine ar fi sa va luati un serviciu real...
    • -4 (6 voturi)    
      aplaudacii doamnei Macovei (Vineri, 3 februarie 2012, 15:24)

      mark [anonim] i-a raspuns lui Paul

      am vazut si eu ca au aparut o gramada de "comentatori" sa o aplaude pe doamna Macovei, ca pe vremuri, chiar daca se vede de la o posta ca nu are dreptate.
      • -3 (5 voturi)    
        nu are dreptate (Vineri, 3 februarie 2012, 16:00)

        Horia Florescu [anonim] i-a raspuns lui mark

        E clar ca nu are dreptate. E absurd sa vrei sa dai ca argument care nici nu poate fi luat in considerare, pentru ca legea pe care o citeaza nu se aplica retroactiv! oricum, nu am auzit ca doamna europarlamentar sa aiba experienta in minerit.
    • -1 (1 vot)    
      cauta un job , tu ! (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 15:36)

      Dana [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Mai bine te-ai duce tu sa iti cauti un serviciu pentru ca este trist sa ne urmaresti.Oamenii au pareri si mai bine ne-ai face daca ai avea un cuvant de spus serios , nu spui baliverne pe aici.Daca esti roman spune-ti parerea , daca nu la revedere !
  • -1 (1 vot)    
    eror communis facit jus (Vineri, 3 februarie 2012, 14:21)

    sineanu [anonim]

    daca toata lumea a crezut una iar noi desteptii am descoperit alta, ramane ce-a crezut multimea.
    nu opreste nimeni guvernul vostru sa vina cu solutii
    in loc de cimilituri
  • +2 (4 voturi)    
    doar atat! (Vineri, 3 februarie 2012, 14:31)

    manuel [anonim]

    rosia montana trebuie exploatata de romani.
    • -1 (1 vot)    
      viitor (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 15:34)

      Dana [anonim] i-a raspuns lui manuel

      Cand or zbura..sti tu cine.Mai reflecteaza asupra situatiei in care se afla Romania si vezi daca o sa iti dai seama cum o sa ne fie viitorul cu datoriile astea mari si imprmuturile tot mai dese.Nu cumva o sa ne dam aurul din cauza ca nu mai avem bani sa le platim?
  • +5 (7 voturi)    
    Niște îngeri, RMGC ! (Vineri, 3 februarie 2012, 14:43)

    Fisherman [utilizator]

    Așadar, totul este legal.
    Cu moralitatea stăm la pământ, însă.
    Subsolul geme de bogății, contractul este sofocat în clauze secrete.
    La vedere va rămâne doar imensa rană deschisă în pămîntul moților !
    Mult mai târziu vor supura verzui bubele nepoților de moți.
    Noi, Voi, RMGC, nu vom mai fi să le auzim gemetele de durere.
    • -2 (4 voturi)    
      informeaza-te, totusi... (Vineri, 3 februarie 2012, 15:14)

      Daiana [anonim] i-a raspuns lui Fisherman

      mai bine zis subsolul geme de bogatii dar din cauza ca guvernul amana de 12 ani de zile un proiect minier, oamenii mor de foame. Dar uiti o chestie, in Rosia Montana a lasat statul o rana deschisa, care sangereaza ape acide, care trebuie tratate, trebuie facuta reecologizare acolo si inchisa mina corespunzator. Dar in proiectul celor de la RMGC e prevazuta reecologizare inca din timpul exploatarii, incepand cu mizeria lasata de stat. Trebuie doar sa te informezi. Atat...
    • 0 (0 voturi)    
      trezeste-te (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 15:32)

      Dana [anonim] i-a raspuns lui Fisherman

      Ce poet, ce sufletist esti , felicitari locul tau nu este aici ! Mai bine te trezesti din visele tale si ai face bine sa realizezi ca nu mai exista BANI si ca sa mai traiesti decent in tara asta ai nevoie de INVESTITII straine care sa faca treaba in tara pentru ca noi nu ne putem sustine
  • -3 (5 voturi)    
    nimic nu ma mai mira... (Vineri, 3 februarie 2012, 14:50)

    Pavel Bob [anonim]

    sincer nici nu ma mai mira ca in tara noastra politicienii inca isi permit sa spuna absolut orice aberatie, indiferent ca e complet fals sau nu. Dar macar astia de la hotnews au verificat veridicitatea spuselor doamnei Macovie si au infirmat . Urata incercarea de manipulare totusi...
  • +4 (6 voturi)    
    nu mai dam nimic (Vineri, 3 februarie 2012, 15:45)

    Lucianmotzul [anonim]

    Sa ramana acolo aurul este al poporului ROMAN si nu a strainilor care vreau sa_l fure plus restul de alte metale rare ,sa fie exploatat de NOI si nu mai avem nevoie de acesti investitori (hoti ) care doar nu credeti ca au venit sa ajute pe romani ,au venit sa rada tot sa se inbogateasca ei .Mai luati mana de pe ROMANIA ca dupa revolutia asta sau napustit ca hienele pe bogatiile noastre.Parca noi nu am fi mineri neam de neamul meu au fost mineri eu stiu si pe strabunicul meu ce vin ei sa ne invete ce sa facem si cu mana noastra sa_l dam la alti ,pe nimic .Doamne dale minte la romani.
    • +1 (3 voturi)    
      ADEVARATA DECLARATIE (Vineri, 3 februarie 2012, 16:08)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Cea de a doua propunere este legata de o eventuala continuare a exploatarii aurului.

      "Daca chiar trebuie sa exploatam aurul de la Rosia Montana, sa o facem spre beneficiul Romaniei, adica a fiecarui cetaten roman si cu mijloace care nu pun in pericol sanatatea noastra si a celor care vin dupa noi. Deci: fara cianuri si statul roman sa fie cel care exploateaza aurul de la Rosia Montana, iar cetatenii sa primeasca anual divindende din exploatarea aurului (asa cum procedeaza Norvegia cu exploatarea petrolului de catre stat)", cere vicepresedintele PDL guvernului condus de premierul Emil Boc.
    • -1 (1 vot)    
      ce bani? (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 15:29)

      Dana [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Doamne da-le minte alora care nu gandesc ce scriu ! Cu ce bani vrei tu ca romanii sa sustina deschiderea minei cat si intretinerea , cand noi suntem faliti ca tara , traim din imprumuturi si vai de noi ca nu o sa ne mai revenim cu banii !!
      • -1 (1 vot)    
        Nu trebuie BANI (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 19:14)

        Lucianmotzul [anonim] i-a raspuns lui Dana

        Trebuie munca ,ce bunici si strabunici mei au scos din minele dela ROSIA zeci de kg de aur cu dotari simple dar cu multa munca ,ei si-au facut steampuri (daca sti ce sunt alea ) mori de macinat piatra si spalat minereu SINGURI si toti mineri aveau aurul lor ,multe kg .Dar au venit comunisti si iau inchis batut ,schinjuit si lau luat pe gratis (l-au FURAT) securisti ,anchetatori ,care nu erau de etnie romana ,au murit multi in perioada aceea ,miaduc aminte eram copil ,circula o vorba ca unul ,zis alui Todor a lui Luchi cind era schinjuit sa dea aurul care_l avea ,ar fi spus VA TREBUIE AUR MERGETI SCOATETI DIN MINA EU AM LUCRAT SI NU L_AM FURAT si acei care nu stiti aceste istori sa nu va bagati cu pareri , daca tineti la bogatiile inestimabile ale acestor munti mai bine taceti.Dati toata tara STRAINILOR SA IA TOT <TOT SI SA NE FACA SCLAVI LOREI SA CISTIGE MILIARDE IAR NOI BANUTI ,chiar ne_am prostit.
  • +3 (5 voturi)    
    O AFACERE MURDARĂ! (Vineri, 3 februarie 2012, 16:28)

    Mara [anonim]

    1. În primul rând, Proiectul de Modificare a Legii Minelor 85/2003, „celebrul” proiect RUȘEȚ/GREBLĂ (în care și-au dat mâna PSD/PDL!) încalcă flagrant DREPTUL LA PROPRIETATE, drept consfințit în Constituția României. Cu alte cuvinte, dacă proiectul trece și de Camera Deputaților (prin Senat a trecut ca Expresul prin gara Buftea!), compania străină care obține astfel dreptul de concesiune (de exploatare a unui bun aparținând altui stat), în cazul nostru RMGC, va avea dreptul să-i exproprieze pe localnicii de la Roșia Montană, fie că vor, fie că nu...
    (Dă-le, Doamne, politicienilor noștri mintea cea de pa urmă!)

    2. În al doilea rând, nimeni nu vorbește despre faptul că:
    •O mică companie canadiană, cu bilanţul gol, a devenit o afacere de aproape 2,6 miliarde de dolari, după ce a listat pe bursă resursele noastre de aur de la Roşia Montană

    •Primele zile ale afacerii explică modul în care investitorii au preluat gratis controlul asupra zăcămintelor şi le-au folosit apoi pe bursă ca să facă rost de bani.

    •Banii făcuţi pe bursă au fost trimişi apoi în România sub formă de împrumuturi cu dobândă.

    •Personaje - cheie din povestea aurului recunosc astăzi, în premieră, neregulile afacerii, în care mari fonduri de investiţii şi investitori mărunţi şi-au plasat banii în ultimii paisprezece ani.
    Detalii, aici: https://crji.org/articole.php?id=4190
    • +3 (5 voturi)    
      politicieni sunt vinovaţi (Vineri, 3 februarie 2012, 16:40)

      Cucuveaua [anonim] i-a raspuns lui Mara

      Ţări africane cu bogăţii în subsol au redevenţa pentru aceste minerale de 20%. Noi o avem de 2%. Asta îmi spune mie totul despre ce fac politicienii noştri şi cât le pasă lor de interesul naţional.
      • -3 (3 voturi)    
        africanii de finlandezi (Vineri, 3 februarie 2012, 17:00)

        Soripar [utilizator] i-a raspuns lui Cucuveaua

        da mai, iar africanii aia de Finlandezi nu o au deloc. apropos, noi o avem de 8%, una dintre cele mai ridicate redevente dintre tarile care nu au economia planificata de la centru.
        • +1 (1 vot)    
          Legea minelor (Vineri, 3 februarie 2012, 17:18)

          Cucuveaua [anonim] i-a raspuns lui Soripar

          Mai citeşte Legea minelor., Art. 45, a):
          Art. 45. -
          (1) Redeventa miniera cuvenita bugetului de stat se stabileste la o cota procentuala din valoarea productiei miniere, dupa cum urmeaza:
          a) o cota de 2% pentru carbuni, minereuri feroase, neferoase, de aluminiu si roci aluminifere, de metale nobile, radioactive, pamanturi rare si disperse, pietre pretioase si semipretioase, produse reziduale miniere, roci bituminoase, ape terapeutice, ape termominerale, ape geotermale si gazele care le insotesc, gaze necombustibile, namoluri si turbe terapeutice;
          • 0 (0 voturi)    
            redeventa si riscurile ei (Luni, 6 februarie 2012, 11:13)

            Samuel [anonim] i-a raspuns lui Cucuveaua

            mda... redeventa e de 8%, nu stiu de unde ai scos ca nu ar fi. Iar pana anul trecut era de 4%. Asta inseamna ca inainte sa o mareasca aveam redeventa la un nivel destul de ridicat dar acum avem una dintre cele mai mari redevente pentru aur. Asta se transforma intr-un castig foarte mare pentru bugetul nostru de stat, dar apare riscul de a descuraja investitiile..
  • +1 (3 voturi)    
    O talharie pe fata! (Vineri, 3 februarie 2012, 17:03)

    Nicolae [anonim]

    Monica Macovei are dreptate sa se erijeze impotriva proiectului care este un adevarat dezastru ecologic! Si consilierul chiorului, Ekstein Kovacs si-a dat demisia din functie pentru ca RMGC sunt o gasca de evrei - Benny Steinmetz, Thomas Kaplan, - care vor sa extraga toate resursele din zona - care valoreaza clar zeci de miliarde de EURO iar statului sa-i dea fix nimic. Javrele astea au bagat stive de bani in publicitate si arata tot felul de amariti angajati cu 150 EURO/luna care turuie tot felul de aberatii prin reclame. Sa se duca la munca si sa nu faca pe trompeta la televizor. Basescu a primit spaga grasa de la evrei - cu care se intelege de minune- si face si el pe fata lobby. Cine crede ca o sa aiba statul roman vreun control in firma acestor multimiliardari evrei? Nu o sa stim nimic privind zecile de tone de aur/argint si alte resurse pe care acesti golani le vor extrage si exporta pe blat. Este o teapa mult mai mare si decit Petrom. Ce control are statul in Petrom?? ZERO! Stim noi cum scot banii din Petrom austriecii?? NU! La Rosia Montana va fi mult mai grav pentru ca ne vom da seama de dezastru numai dupa ce va pleca evreimea cu bogatiile si noi vom ramine cu un lac de acumulare cit Vidraru, plin cu cianuri. Cine spune ca va bea apa de acolo este un mare mincinos si o javra ordinara (stim noi cine...)!
  • +3 (3 voturi)    
    Rosia o afacere imorala :) (Vineri, 3 februarie 2012, 17:18)

    deceneus [utilizator]

    Catalin Hosu, purtatorul de cuvant Gold Corporation scapa porumbelul: "Nu poti sa gasesti ceva ilegal aici. Ca e imoral… poate."

    http://www.youtube.com/watch?v=sYNAzA2VBiE
  • -1 (1 vot)    
    ups (Vineri, 3 februarie 2012, 19:44)

    andrei [anonim]

    se vede un raapunscompetent si argumentat fata de "teoria" de ilegalitate propusa de femeia asta. cum a ajuns femeia asta ministru daca ea nu cunoaste lucrurile astea si face acuzatii fara un fundament real? nu s-a uitat si ea prin lege inainte sa debiteze?
    • +1 (1 vot)    
      ! (Vineri, 3 februarie 2012, 20:34)

      ghiula [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      spre deosebire de altii femeia asta a ajuns ministru ca urmare a profesiei in care a activat. La o adica, in instanta, RMGC ar avea mult de furca impotriva unui adversar precum Monica Macovei. chiar le doresc un astfel de adversar!
      • 0 (0 voturi)    
        ce adversar?! (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 15:27)

        Dana [anonim] i-a raspuns lui ghiula

        Ce adversar , faptul ca deschide subiectul despre o licenta expirata , vina totala fiind a ministerelor care nu si-au facut treaba cand trebuie.Niic mai mult , proiectul este in deznateri de 12 ani daca nu era unul bun de mult nu se mai aducea discutia despre el
  • +1 (1 vot)    
    Ce ma scarbeste mai tare.... (Vineri, 3 februarie 2012, 20:57)

    Ronin [utilizator]

    ...la astia de la RMGC e reclama aia gretoasa cu aia de plang ca ei nu au nimic si ca RMGC e Mesia....pot sa jur ca am vazut-o pe aia de plange in reclama cu cosu` plin intr-un un hipermarket la peste 100 km de Rosia....grea viata dom'le.....in plus pe toti astia de la Rosia i-au cumparat de mult aurarii.....sa vedeti voi ce suv-uri si-au tras astia prin anii 2000 cand si-au vandut proprietatile....ce sa spun, saraci lipiti dom`le!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      nu e asa (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:56)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui Ronin

      Eu nu cred ca au oamenii aia banii sa se duca sa plece cu cosurile pline sun hypermarketuri, in principal pentru ca au fost niste ziaristi la oamenii din reclame si au vazut ca ei chiar traiesc in conditiile respective, deci visele astea ca au fost cumparati...
  • +1 (1 vot)    
    Rosia Montana-test de supravietuire (Vineri, 3 februarie 2012, 23:09)

    DeCeBall [anonim]

    Daca vom accepta manipularea dementa ce se exerseaza acum pe spinarea noastra privind marile binefaceri ale exploatarii cu cianuri,dam dovada unei senilitati/impotente intelectuale impardonabile..Cred ca ar fi suficient sa ne reamintim ce au patit vecinii nostri de la vest(ungurii)acum cca 1 an.Pagube enorme si victime de niste reziduuri de aluminiu ,si nu de cianuri,ca daca ne aducem aminte de Baia- Mare anul 2000....Iar despre base,ce sa mai vorbim cu asertiunile lui cu necesitatea maririi rezervei de aur de la BNR,a fost contrazis imediat de responsabilii acesteia(cred ca e vorba despre doar 30 de arginti si despre repetarea scenariului flotei disparute) Concluzia amara:PACAT DE POPORUL ROMAN cu asa conducatori care nu-l merita!
    • 0 (0 voturi)    
      a fost altceva (Duminică, 5 februarie 2012, 0:17)

      dan [anonim] i-a raspuns lui DeCeBall

      la vecinii unguri a fost cu totul altceva,a colo barajul respectiv era umplut peste masura de luni de zile si era logic ca o sa cedeze, la baia mare a fost tot o eroare carep tuea fi gasita...exista sute de exploatari in lume care nu au probleme, am avut probleme la uan ,gata nu mai exploatam?
  • -1 (1 vot)    
    au dreptate (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:00)

    Mihai [anonim]

    au si ei reptate, legile nu se aplica retroactiv si de la o foasta ministra de la justitie dte asteptai sa stie legile si sa fie informata, dar uite ca nu se intampal asa
  • 0 (0 voturi)    
    :)) (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:55)

    Horia [anonim]

    Hai ca asta e tare, ea a fost ministrul justitiei, teoretic trebuie sa stie legea la perfectie si face o gafa de genul asta? Sa ne mai intrebam atunci de ce a fost demisa ? Cum sa vorbesti despre o lege data in 2002 care sti ca nu se aplica retroactiv ?
    • 0 (0 voturi)    
      capitalul de imagine (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 12:15)

      Cristescu [anonim] i-a raspuns lui Horia

      Horia, nu stiu nici eu cum a facut gafa asta, dar incep sa cred ca a facut-o intentionat. A vorbit in repetate randuri despre acest proiect in nestiinta de cauza, doar-doar o mai prinde o mai buna expunere media, pt a-si mari capitalul de imagine.
      • 0 (0 voturi)    
        cu siguranta (Duminică, 5 februarie 2012, 11:19)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui Cristescu

        Eu zic ca a fost o chestie facuta intentionat, daca va uitati la ultimele ei declaratii care au ajuns sa fie preluate in cam tota presa, absolut toate erau legate de proiect. S-a invatat, vrea sa isi faca publicitate vorbeste despre proiectul asta, se pare ca nu conteaza cat de inteligent este ceea ce spune
      • 0 (0 voturi)    
        pareri negative (Duminică, 5 februarie 2012, 12:25)

        sonia [anonim] i-a raspuns lui Cristescu

        bineinteles ca facut-o intentionat. acum toata lumea spune cate ceva despre proiectul asta ca sa capete ceva vizibilitate. problema e ca atunci cand spui aberatii nedocumentate, atragi tot pareri negative. se pare ca treaba asta nu a luat-o in calcul.
  • 0 (0 voturi)    
    proiect (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 12:43)

    Cosmin [anonim]

    Din pacate a expirat pentru ca nimeni nu si-a facut treaba in perioada aceea de a acorda atentie proiectului si acuma dupa 12 ani constatam ca multi nu si-au facut treaba cand trebuie.Licenta se poate reacorda dar toti ministrii sa fie constienti si sa isi dea acorodul la timp pentru proiect.
    • 0 (0 voturi)    
      incompetenta statului (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 14:27)

      Tudorache T. [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      Ai dreptate, Cosmin. Doamna Macovei a punctat, fara sa-si doreasca, de fapt, incompetenta statului. De a da un raspuns in intervalul legal. Asa ca, nu vad de ce e condamnata compania pentru lipsa unui raspuns din partea statului.
      • 0 (0 voturi)    
        si a ei (Duminică, 5 februarie 2012, 0:01)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Tudorache T.

        nu doar incompetenta statului dar si cea persoanala, de la o persoana care a fost candva ministrul justitiei nu trebuie sa te astepti la o asemenea gafa, ,elegile nu se aplica retroactiv
  • 0 (0 voturi)    
    macovei (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 23:09)

    Mihai [anonim]

    Doamna Macovei vorbiti ca sa va aflati in treaba , prin afirmatia facuta nu faceti decat sa dovediti ca proiectul desi se afla de 12 ani el fiind perfect legal din toate punctele de vedere , singura problema ca statul nostru lenes nu si-a indeplinit datoria la timp.ATAT
  • 0 (0 voturi)    
    pe bune? (Luni, 6 februarie 2012, 7:02)

    viki [anonim]

    in acelasi timp si madam e expirata, de ce acum si-a dat ea seama brsc de aceasta problema, ce a pazit pana acum? de cati ani e ministru, parlamantar, parlamentar european etc ...si nu a observat problema aceasta?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri