Petrom si ExxonMobil au descoperit gaze naturale in perimetrul Neptun din Marea Neagra

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 3 februarie 2012, 17:01 Economie | Energie

Vasul Deepwater Champion
Foto: Petrom
Petrom impreuna cu ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited (EEPRL), o filiala a companiei ExxonMobil, au anuntat vineri ca Domino -1, prima sonda de explorare in ape de mare adancime din sectorul  romanesc al Marii Negre, indica prezenta gazelor naturale. "Acest fapt este incurajator, insa este prea devreme in procesul de explorare si evaluare a datelor pentru a specula daca se vor dovedi comerciale sau nu", se mentioneaza in comunicat.

Sonda Domino -1 este situata in blocul Neptun, la 170 kilometri de tarm, in ape cu adancimea de aproximativ 1.000  de metri si este forata cu tehnologie de ultima generatie. Operatiunile de foraj au inceput la sfarsitul anului 2011 si se desfasoara in continuare. Se estimeaza ca adancimea totala a sondei va fi de peste 3.000 de metri sub nivelul marii.

Perimetrul Neptun are aproximativ 9.900 km2 in ape cu o adancime ce variaza intre 50 si 1.700 m. In noiembrie 2008, ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited si Petrom au semnat un acord prin care ExxonMobil a achizitionat o participatie de 50% in zona de mare adancime a perimetrului Neptun. In perioada 2009-2010 Petrom si ExxonMobil au achizitionat date pentru peste 3.000 km2 din cadrul perimetrului Neptun, cu ajutorul tehnologiei seismice 3D.

Deepwater Champion a fost construit in Coreea de Sud si a fost proiectat special pentru un acces facil in si din Marea Neagra. Deepwater Champion este o nava de foraj marin cu coca dubla care poate opera in medii moderate si pana la adancimi de 3.000 de metri. Nava a fost construita in 2011 de catre Hyundai Heavy Industries, Coreea de Sud.

Nava Deepwater Champion  este capabila sa sa opereze pana la adancimi de 3.000 de metri (adancime ce poate fi extinsa pana la 3.600 m) si poate fora pana la adancimi de 12.191 m.

Nava masoara 229 metri in lungime si 36 de metri in latime si este propulsata de un motor principal de 60.346 Cai Putere (45 MW).

Nava are si un helipad de 22.2 m x 22.2 m care permite aterizarea de elicoptere Sikorsky S61N si elicoptere S92A.
Condiitile de operare:
  • - Viteza maxima a vantului: 48,8 noduri
  • - Inaltimea maxima a valurilor: 6 m
Conditii de navigare pe furtuna:
  • - Viteza maxima a vantului: 100 noduri
  • - Inaltimea maxima a valurilor: 13 m

Vezi aici mai multe detalii despre nava Nava Deepwater Champion.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

8609 vizualizari

  • +1 (37 voturi)    
    Propun sa le dam gratuit ca aurul Rosiei Montane (Vineri, 3 februarie 2012, 17:05)

    cato [utilizator]

    Propun sa le dam gratuit cat mai repede, ca la Rosia Montana. Pacat ca in Marea Neagra nu se foloseste cianura. Si mare pacat ca nu sunt niste vestigii exceptionale pe fundul marii, ca la Rosia Montana.
    • +25 (29 voturi)    
      Sint date (Vineri, 3 februarie 2012, 17:12)

      Paulp [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Sint deja date, a avut grija Tariceanu sa rezolve inainte de a pleca....
      • -5 (5 voturi)    
        SANCHI 2 (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 7:20)

        STAN PATITU [anonim] i-a raspuns lui Paulp

        Minti sau esti dezinformat ! Petromul are din capul locului platoul continental dat in proportie de vre-o 90%. Tariceanu a concesionat doar acea mica bucatica luata de la ucrainieni care reprezinta cateva procente. Asa ca dezinformezi.
        • 0 (0 voturi)    
          Din bucata de la ucrainieni a dat Basescu (Duminică, 5 februarie 2012, 20:23)

          .... [utilizator] i-a raspuns lui STAN PATITU

          pentru Lukoil un perimetru. Ce s-a dat pe timpul lui Tariceanu a fost doar o parte dintr-un perimetru care se extindea si in acea zona. Din pacate tactica propagandistilor portocalii de a intoarce realitatea cu susul in jos si de a da vina pe altii pentru propriile hotii nu prea mai are succes. Din acest motiv singura lor speranta e sa inventeze ceva care sa-i mentina la putere pentru ca altfel ar cam trebui sa dea mai tarziu niste explicatii (scris si oral).
      • +1 (1 vot)    
        OK (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 20:53)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Paulp

        Oamenii, in majoritatea ocaziilor, actioneaza diferit, in diferite procente, intre moral si imoral. Vreo 5 % actioneaza moral in peste 90 % dintre situatii. In societatea actuala, capitalista, imorala, lacoma si egoista, ei se sufoca. Cam 40 % dintre oameni actioneaza moral in peste 60 % din cazuri. In capitalism, ei supravietuiesc prin activarea celor 40 de procente de imoralitate. 45 % sunt imorali in proportie de peste 60 %. Ei vietuiesc in armonie cu sistemul capitalist. Restul de 10 % actioneaza in majoritatea covarsitoare a cazurilor, peste 90 % in mod necinstit, neetic. Ei sunt politicienii democrati si capitalistii globalisti si autohtoni verosi si ei conduc societatea. Este evident ca procentul imoralilor este mai mare decat cel al cinstitilor, de aceea in democratia liberala vor avea mereu castig de cauza. Daca s-ar schimba modelul, cursul societatii, tot rationamentul s-ar inversa. De la sine insa, in democratie , nu se poate, ba chiar societatea se reproduce in forme din ce in ce mai imorale. Atunci inseamna ca este nevoie de un declic. Care este el ? RAZBOI SAU REVOLUTIE !
    • -7 (19 voturi)    
      da (Vineri, 3 februarie 2012, 17:12)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui cato

      pacat ca intradevar nu poti sa gusti cianura... mare pacat.
      Doamne, oare de ce sunt atatia dob..destepti pe lumea asta??
    • +19 (21 voturi)    
      Nastase a dat aurul aproape gratis. (Vineri, 3 februarie 2012, 17:17)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui cato

      Cum Nastase are o condamnare pe 2 ani cu executare,sa speram ca va fi la puscarie si nu va putea sa continuie excrocheria.Are un sustinator pe Razvan Theodorescu,care cica este academician.Astia,comunistii,sunt toti ultrascoliti.
    • -4 (10 voturi)    
      ... (Vineri, 3 februarie 2012, 17:21)

      DerYogen [anonim] i-a raspuns lui cato

      Pai oricum ni-l iau: unde ti se pare tie ca intra statul roman intre Petrom si Exxon (prin ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited)?
      Bineinteles ca o sa luam, ca si la Rosia Montana, doar redeventa de 4 sau 6%, cat o fi., adica prafu' de pe toba. Macar la RMGC Statul are 20%, aici n-are nimic
    • +17 (19 voturi)    
      pai (Vineri, 3 februarie 2012, 17:26)

      pai [anonim] i-a raspuns lui cato

      pai esti putin in urma. ideea cu datul petrolului si gazelor din marea neagra gratuit a fost a lui tariceanu, daca iti amintesti, ca vanduse in avans.

      noroc ca de atunci si pana acum s-a schimbat guvernarea.
    • +12 (14 voturi)    
      catre cine propunerea? (Vineri, 3 februarie 2012, 17:27)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui cato

      catre tariceanu? ca el a dat niste parcele inainte sa le castigam de la ucrainieni :)
      daca din toamna vine usl-ul o sa-ti indeplineasca doleanta :)
    • +11 (13 voturi)    
      ADEVARATA DECLARATIE MACOVEI (Vineri, 3 februarie 2012, 17:42)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui cato

      Cea de a doua propunere este legata de o eventuala continuare a exploatarii aurului.

      "Daca chiar trebuie sa exploatam aurul de la Rosia Montana, sa o facem spre beneficiul Romaniei, adica a fiecarui cetaten roman si cu mijloace care nu pun in pericol sanatatea noastra si a celor care vin dupa noi. Deci: fara cianuri si statul roman sa fie cel care exploateaza aurul de la Rosia Montana, iar cetatenii sa primeasca anual divindende din exploatarea aurului (asa cum procedeaza Norvegia cu exploatarea petrolului de catre stat)", cere vicepresedintele PDL guvernului condus de premierul Emil Boc.
    • -1 (5 voturi)    
      SANCHI (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 7:18)

      STAN PATITU [anonim] i-a raspuns lui cato

      Sunt deja date PETROMULUI. Nu stiai? 3% redeventa. Tariceanu a crescut redeventa iar Videanu a micsorat-o imediat ce a venit la putere in 2008. Ce are deci Romania? 3% ! Ce au cetatenii? Gaze mai scumpe cu 5 pana la 10% asa cum dicteaza FMI. La ce-ti foloseste tie cetatean roman ca au gasit aia gaze? Te ajuta sa-ti bombezi pieptul? Te face asta fericit? Ma bucur !
  • +9 (11 voturi)    
    CPT (Vineri, 3 februarie 2012, 17:07)

    andimi [utilizator]

    nu le-a dat si pe astea (dinainte) CP Tariceanu?
  • +7 (11 voturi)    
    bun.. (Vineri, 3 februarie 2012, 17:22)

    rafaelo [anonim]

    daca vor fi vandute in tara,vor fi cu mult mai scumpe decat cele rusesti? baietii destepti se vor bucura si ei de prada? in pretul gazelor , va fi si un procent pt bancile devalizate de unii?(ca la benzina)
  • +9 (11 voturi)    
    wow! senzational! (Vineri, 3 februarie 2012, 17:32)

    domu [utilizator]

    mai poate inca un prim ministru sa se imbogateasca inainte de alegeri.
    tineti minte privatizarea petrom din 2004? contractul s-a parafat cam cu o luna inainte de alegeri.
    S-au vehiculat sume. Insa, recent, am auzit ca '7 Case' ar fi luat nu milioane de euro, ci un singur miliard.
    Sincer nu m-am mirat cand am auzit.
    • 0 (0 voturi)    
      Boc e fraier! (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 11:35)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui domu

      Dar daca e inlocuit de un "baiat destept" problema se rezolva!
  • +3 (11 voturi)    
    Sunt gaze de sist cumva ? (Vineri, 3 februarie 2012, 17:34)

    Dan [anonim]

    Lutati impotriva gazelor de sist ! Opriti gigantii petrolieri sa devasteze pamantul prin fracturare hidraulica , gasiti-ne pe facebook. Romania , Polonia si Ucraina sunt toate amenintate acum de acest dezastru ecologic.
    • -2 (14 voturi)    
      cat de naiv esti (Vineri, 3 februarie 2012, 18:24)

      horica [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Canada fractureaza de 10 ani iar la ora actuala creca-s 10000 de gauri pe an care se fractureaza multe pt petrol mai nou. Dar voi stati capra la rusi pe motiv de dezastre ecologice fictive.
      Cat despre terenurile date companiilor...nu e chiar asa, companiile petroliere au cumparat dreptul de a explora, exploata. Asa e peste tot in lume. Forajul, mai ales cel offshore e extrem de scump. Statul nu dispune de instalatii de foraj sau de oameni competenti si informatia necesara. Si in Canada is destule companii straine care exploateaza. Ce e important is contractele...trebuie facute pe principiului avantajului reciproc, lucru de care ma indoi la noi...ca americanii nu se dau in laturi de la spagi.
      Din cate stiu la noi, ce e in subteran apartine statului. In Canada sunt destui fermieri cu Crowns...adica au drepturi si asupra bogatiilor subsolului, drepturi mostenite numai in familie de pe vremurile cand se coloniza Canada, drepturi date de catre Regina. Exista la noi asa ceva? NU. Asa ca degeaba va vaitati ca v-au vandut petrolul, aurul, etc. Is doar afacerile statului, in particular ale lui Dictatorel cu clica lui.
      • 0 (0 voturi)    
        crowns adica royalties? (Vineri, 3 februarie 2012, 20:09)

        nak & sub [anonim] i-a raspuns lui horica

        sau chiar asa se cheama?
        http://www.api.org/aboutoilgas/sectors/explore/oilandnaturalgas.cfm

        Ca in bancul cu baba care nu intelegea bine un banc . "Ce zise ala ca isi baga maica?" "Ei, un fel de sulita, da' mai mica".

        True. Noi "NU" avem din aia canadieni.
        • 0 (4 voturi)    
          Corect (Vineri, 3 februarie 2012, 21:58)

          horica [anonim] i-a raspuns lui nak & sub

          Royalties...numai ca in Canada se mai adauga si crown in majoritatea cazurilor, monarhul isi primeste portia adica, pe langa proprietar. Pe licentele de exploatare asa apare la tipul de royalties, "Crown". Acum realizati cum de traiesc pe picior mare inglejii...mulgand la greu Comonwealthul.
          Si ca tot veni vorba, royalties-urile astea pot fi foarte mari cand se depasesc anumite limite in productie, undeva intre 30-50%. Asa ca nu e suparat nici un canadian ca foreaza chinejii de la Husky...se creeaza locuri de munca, celelalte industrii conexe functioneaza si ele, pe langa asta merg si hotelurile si restaurantele, merge si turismul deoarece are lumea bani de cheltuit, la fel si retailul si ce e mai important, tradingul cu americanii. Statul isi ia si el o parte grasa din oil & gas.
          Poate se uita si ai nostri in ograda altora sa ia exemplu. Asta a fost o gluma bineinteles, ca sa se intample trebuie repopulata tara cu nemti.
    • +1 (1 vot)    
      Cumparti scump de la rusi! (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 11:36)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      .... mai bine dezastru economic si social decat sa stricam piata!
  • -9 (17 voturi)    
    BRAVO (Vineri, 3 februarie 2012, 17:36)

    Gabriel [anonim]

    Decizia instrainarii bogatiilor de la Rosia Montana, ca si a intregii resurse economice a Romaniei, este DEJA luata prin cancelariile globalistilor. Campania PRO de presa este comandata de Basescu pentru a crea senzatia de „presiune publica „ ! FELICITARI !
    • +3 (3 voturi)    
      Nenea Gabriel, (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:22)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      M/am saturat de toti astia care vorbesc pe alaturi!
      Ce Rosie Montana, ce gaze...?
      Voi chiar nu intelegeti ca TOTUL este deja hotarat?
      Vi se arunca firimituri pe care si unii si altii va certati, vi se creaza iluzia unei dezbateri, a unei democratii...
      Ce Dumnezeu, nici mie nu/mi place ce se intampla, dar cand piesa de teatru este scrisa, premiera este stabilita, ce crezi ca se mai poate intampla?
      Stii care este marele merit al diavolului?
      I/a facut pe oameni sa creada ca nu exista!
      Ce este diavolul? Banul.
      Ce conduce lumea si constiintele acum? Banul.
      Lasa/ma cu iluziile pe care altii vi le vantura prin fata ochilor!
      Si cu tine si fara tine, tot se face ceea ce trebuie facut; si stii care este marea durere?
      Tu cel care lupti, dupa ce esti infrant miseleste, mai esti si bataie de joc pentru restul!
      Q.e.d.!
      • +1 (1 vot)    
        hm (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 20:01)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Romanii au mai platit tribut, chiar si copii, insa mereu au stiut cine-i dusmanul, l-au injurat, l-au urat si s-au mai si razboit cu el ! Nu o sa tac eu acum si sa o fac pe prostul, ba sa le mai si ling talpile ! Nu vreau sa moara Romania in timpul vietii mele iar eu sa ma fac vinovat ca nici macar nu am incercat !
  • +6 (8 voturi)    
    Si ce daca ? (Vineri, 3 februarie 2012, 17:54)

    Prostu [anonim]

    Si cu ce se alege Romania si romanii din asta ?
    Poate cativa talharo-politruci vor primi ceva bacsis !
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Vineri, 3 februarie 2012, 18:25)

    mihai [anonim]

    wow, ce surpriza ca au gasit gaze.... :)))) Tara asta inca mai e incredibil de bogata dar in loc sa traim ca in Norvegia (o tara care a stiut sa-si exploateze resursele in bemeficiul cetateniilor) noi traim ca in Africa in special dincauza unor politicieni corupti care si-au vandut demult tara. Saraca tara bogata.
  • +4 (4 voturi)    
    de ce (Vineri, 3 februarie 2012, 18:41)

    adrian [anonim]

    mai dati la stiri daca fac tot ce le taie capul cu resursele? Nu ma incalzeste cu nimic (ba dimpotriva), ca au gasit gaze, pentru ca stiu cum se invart lucrurile. Fiti cu ochii pe bursa acum ...
  • +3 (9 voturi)    
    Cost explorare (Vineri, 3 februarie 2012, 19:41)

    V [anonim]

    Are cineva vreo idee cit de vaga cam cit costa explorarea adincurilor? Cam cite milioane de $$$ pe zi costa inchiriere si operarea unei nave ca cea adusa de Exxon? Probabil ca nu, si atunci hai sa ne dam cu parerea. E normal ca tarile ce au investit in cercetare, dezvoltare, si educatie in general sa puna mina pe resurse, degeaba au tarile bananiere (ca si a noastra) resurse, pentru ca NU STIU SA LE EXPLOATEZE. La fel ca si Kazahstanul, Middle East, Brunei, Africa. Cine are know-how are viitor, restul pot sta pe pungi de petrol si mine de aur, circotind aiurea, distrugind invatamintul si viitorul generatiilor urmatoare
    • +2 (2 voturi)    
      Know How (Vineri, 3 februarie 2012, 21:10)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui V

      Know How-ul actioneaza pe foarte multe nivele. Nu trebuie sa construiesti totul in-house, efortul si costul (educatie, R&D, timp, etc) ar fi enorme.

      In cazul de fata imaginea de ansamblu e mult mai complexa decat crezi:
      - Exxon intelege doar Oil/Energy business, nu au prea multe tangente cu tehnologia incredibila din spate... dar sunt foarte pragmatici: colaboreaza(subcontracteaza) de decenii bune cu Transocean, compania care e lider mondial in forarea la mare adancime
      - tehnologia 3D Seismic popularizata de Transocean a fost dezvolatata/cumparata din Canada
      - vasele/platformele marine operate de Transocean au fost construite in principal in Coreea de Sub (Hyunday, Samsung, Daewoo, etc), Spania (Astano) sau Singapore (PPL Shipyard Pte)
      etc.

      Problema tarilor bananiere e ca nu cunosc ce ofera pietele (tehnologic, logistic, etc) si nu inteleg cum se pot imbina diverse "oferte" in sprijinul unui scop (business objective). In cazul de fata, tot ce ofera Exxon poate fi luat, la preturi mai bune, daca iti poti construi genul de business network pe care o au ei (iar asta nu ar trebui sa fie foarte greu... cateva din tarile pe care le-ai amintit mai sus fac deja asta).

      In rest sunt de acord cu tine: cine are know-how are viitor (doar ca know-how-ul ala nu e neaparat nevoie sa fie extrem de detaliat, in cazul de fata)
      • 0 (0 voturi)    
        crezi (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 9:24)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui mvr

        crezi ca e bine sa te "orientezi" sa vezi ce ofera piata in momentul de fata? Posibil, pentru gestiunea pe termen scurt si cu profit mai mic. De ce nu se uita nimeni la China care de la a nu avea nici un fel de tehnologie si know-how a ajuns printre leaderii mondiali in diverse domenii high tech. Totul depinde de cum te percepi pe tine insuti!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Las-o domle mai moale cu How How tau. (Duminică, 5 februarie 2012, 20:08)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui mvr

        Tehnologia de care tot vorbesti o furnizeaza companiile de servicii petroliere cum sunt Halliburton, Schlumberger, Baker Hughes, Weatherford si multe altele (Transocean furnizeaza doar platforme de foraj). Pe acestea le poate contracta oricine are bani de investit in industria petroliera. Exxon Mobil nu vine cu nici o tehnologie ci a gasit o oprtunitate de a investi in Romania in urma lobby-ului facut de lobbystul Gittenstein care a gasit o usa deschisa la doamna Udrea care le-a oferit unele facilitati. De altfel domnul Gittenstein a facut si face lobby (asta-i meseria lui) pentru mai multe mari corporatii americane.
    • 0 (0 voturi)    
      din experienta proprie (Vineri, 3 februarie 2012, 22:05)

      horica [anonim] i-a raspuns lui V

      un jack up romanesc, la turci, 120000E pe zi dar o platforma da numai gaura si eventual participa la faza de piping prin amplasarea tripodului. Inainte de foraj se fac prospectiuni, seismice de obicei, scumpe. Pana se da in productie, faza de piping, construirea de depozit cu instalatiile de uscare a gazului la tarm, etc...is iarasi scumpe. Am uitat de completion dupa foraj, scump.
      O semisubmersibila sau un vapor de foraj is mult mai scumpe decat o plaforma cu picioare fixe.
      Daca e foraj de adancime e iarasi mai scump. Una e sa forezi la 80m si alta la 100mm, 4000m.
    • +4 (4 voturi)    
      Corect (Vineri, 3 februarie 2012, 22:55)

      L [anonim] i-a raspuns lui V

      Ai dreptate cand spui ca ne lipseste know-how-ul dar ca nu stim sa le exploatam, gresesti.Romania are experienta in domeniul forajului de aproape 150 ani.Problema mea este alta,aceea ca vin aceste companii uriase dar nu folosesc specialistii nostri ci vin cu tot felul de supervisori,superintendenti care majoritatea habar n-au de meserie.Crede-ma ca stiu ce spun,sunt inginer de foraj si am lucrat in domeniu 30 de ani atat pe uscat cat si pe platforma marina, in tara nu gasesti de lucru (posturile de top sunt ocupate de EXPATI ) iar daca aplici pentru o pozitie afara,recrutorul sau angajatorul iti raspunde ca nu ai experienta necesara si prefera un american sau un canadian sau un west european.In Kuwait am avut un superintendent american (de fapt la baza era asistent sondor) platit cu 800$/zi ,eu aveam 160 ,si o luna de zile l-am alfabetizat in domeniul forajului.Pe mine nu ma deranjeaza ca vin aceste companii,avem ce invata de la ei ,ci ma deranjeaza ca ne dam resursele prea ieftin asa cum am facut-o si eu si ca mine multi altii care am acceptat tot felul de contracte 'bananiere'.
  • +2 (4 voturi)    
    acum (Vineri, 3 februarie 2012, 19:45)

    am [anonim]

    ...e momentul, luati tot ,nu mai lasati nimic ...
  • +2 (2 voturi)    
    VOR FI EXPORTATE! (Vineri, 3 februarie 2012, 22:50)

    Gazeta [anonim]

    Basescu si PDL vor DA DREPTUL DE A EXPORTA GAZELE DIN MAREA NEAGRA, gazele romanesti care sunt foarte ieftine. Comisoanele sunt uriase.
    Romanii vor trebui sa importe gaze de 3 ori mai scumpe. VOR FI EXPORTATE!
    Vom lua gaze din import noi romanii.
  • +2 (4 voturi)    
    dati drumul la jaf in romania fara frica (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:15)

    rachat in ploae [anonim]

    nu va mai fie teama, jefuiti romania linistiti, nu vi se va intampla nimic rau. Lasati emotia deoparte si treceti la treaba. Acum nu mai este nevoie nici macar de curaj, treaba e simpla si va merge de la sine. Cred ca se pot anunta si in presa, fara riscuri, victoriile asupra romanilor, prin preluarea bogatiilor naturale babane, ale fraierestenilor. Occidentul sa nu se mai teama, ca nu are de ce, romanii il va adula in continuare.
    In schimbul a ceea ce preluati, dati-le un export de democratie: legea pentru iubirea homosexualilor, o lege care sa legalizeze incestul, legea posibilitatii eutanasierii oamenilor (mare atentie : nu a cainilor vagabonzi !!!), legea pentru supravegherea pe internet, a telefoanelor, a corespondentei, hrana naurala de prima mana: coca cola cu niste cipsuri, rosii de gradina ce rezista minim doua luni in pe masa din dormitor, filme cu superman si cu bataie etc.
  • +6 (6 voturi)    
    De aia se grabesc baietii? (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 0:42)

    Liviu Iordache [anonim]

    De asta se grabesc baietii cu anticipatele, da-te tu sa ma pun eu si alte jocuri de societate. Pai, astazi apare asta cu gazele din Marea Neagra, pe proces cistigat de actualii, adica un pas spre independenta energetica a tarii, s-ar putea ca Nabucco sa ne aduca doar taxe de tranzit, duminica apar baietii de la troica fmi-ce-bm, cu un raport de bun simt (a doua crestere economica din UE, in 2011, indeplinirea tuturor angajamentelor, guvern de incredere), dupa care un raport pe justitie oricum mai bun decit toate de pina acum, apoi datele de la statistica, buluc, cu cresteri peste tot, solide, pe competivitate nu pe deficit si spaga electorala, de incep oamenii sa se gindeasca: stai, ma frate, de ce sa-l alegem pe Antonescu, sa ne trezim cu el la 3 noaptea, cind e el vioi, cu discursuri, sau cu Ponta, sa-l asteptam de pe la raliuri? Dupa care, prin aprilie, se revine la lefuri (ca oricum alea din privat au crescut cu 22-31 la suta, in functie de domeniu, date tinute secrete pina si de fraierii de la PDL, si tot asa, fara anticipate se alege praful de USL...
    • 0 (0 voturi)    
      Da! (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:56)

      victor [anonim] i-a raspuns lui Liviu Iordache

      Excelent comentariu ! Multumesc domnule .
  • +3 (3 voturi)    
    Cind citesc..ma apuca durerea de cap !? (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 8:05)

    jib [anonim]

    Articolul sau comentariile..ma apuca dracii...Toata lumea este interesata de "fracturare" etc si damage to enviromental...??
    Oameni buni, ROMANI !! vreti sa traiti mai bine ? vreti sa aveti joburi mai bine platite? Nu se poate fara sacrificii... Eu sint unul plecat de 35 ani din R, am lucrat aproape 20 ani IN PETROL, cred ca inteleg mai bine ca oricine subiectul....Am lucrat ca American, in S Arabia, Kuwait, Malaysia, H Kong, Singapore..dupa ce m-am scolit in Texas..!! Proiecte de downstream si midstream (pipelines..).
    Sa fie clar : NU STIE NICI O NATIUNE NIMIC ! DESPRE explorare/exploatare..Singurii sint Americanii care au investit CAPITAL enorm in R&D in ultimii 100 ani ! Toti din luma folosesc tehnologii exclusiv americane.. Mai mult din spatiu, satelitii gasesc situatii geologice favorabile..Cine are aceste tehnologii ?? NUMAI AMERICA !!! de aceia, banditii dvs din politica, nu au intrat in nici o combinatie cu firme Americane...!! Ele NU DAU SPAGA..PTRCA vrei nu vrei tot la ei ajungi..Ei bine R a pierdut 20 ani !! Au vindut Rompetrol la OMV, o rafinarie prapadita de linga Vienna, cu spagile respective (dl Nastase si ceilalti acoliti..), cu TOATE REZERVELE SUBTERANE... In 1992 am venit cu Chevron in R, cu speranta ca R va privatiza ceva..Discutiile ( cu Wiskey pe masa..) au durat 3 zile, dupa care ni s-a spus : "bogatiile subterane apartin poporului roman", era gasca iliescu care nu voia sa auda de privatizari... Atunci intreaga industrie era evaluata la cca 4 Miliarde $, ei bine baietii vienezi au luat cu 650 Mil pe care nu iau pltiti nici azi !! Deci R este un dezastru managerial si politic ! ACUM dupa 20 ani s-a descoperit "gaze" in M Neagra..Pai in 1992, de aceia Chevron ( care intrase cu 20 miliarde investitii in Kazahstan..?!) venise in R , primul obiectiv era M Neagra !?? Big deal acum..totul va marge la OMV !!?
    Bravo NATIUNE ! cu bine bine din pensie, jb
  • 0 (2 voturi)    
    o veste buna (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 9:40)

    Madalina [anonim]

    Ma bucura mult vestea asta. Exista cateva castiguri mari pentru Romania :

    - bani la bugest prin taxe/redevente (productia va incepe dupa 2014 cand Romania va avea un nou sistem de redevente)

    - revitalizarea unor activitati industriale - aceste investitii mari (miliarde euro) vor genera efecte multiplicatoare pozitive in economie

    - castiguri pentru consumatori care vor avea alternativa la gazul rusesc, existan astfel perspective pentru preturi mai bune

    - o pozitie strategica buna, data de prezenta investitionala a celei mai mari corporatii din lune - ExxonMobil

    Sper sa mai primim astfel de vesti bune.
  • 0 (2 voturi)    
    In sfarsit o afacere buna, bazata pe investitii (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:37)

    Razvan_M [utilizator]

    Petrom a inceput explorarea perimetrelor din Marea Neagra dupa ce a concesionat de la statul roman acele perimetre. Ramane de aflat cat de transparent s-a realizat aceasta operatiune - insa aici nu este aceeasi afacere cu cea pe care a facut-o Tariceanu cand i-a dat lui Patriciu drepturi de explorare intr-o zona aflata in litigiu cu Ucraina.

    Petrom a investit si a riscat propriii bani in activitatea de explorare, costurile pe ziua de explorare fiind de un milion de dolari. Asta inseamna de fapt afacere sanatoasa - sa-ti risti banii tai, nu pe ai statului!
  • +1 (1 vot)    
    Eu sper sa se confirme ca sunt gaze multe. (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 11:33)

    mircea [anonim]

    Existenta in Marea Neagra,in apele teritoriale ale Romaniei de cantitati importante de gaze si petrol ar da un impuls dezvoltarii economice din Romania si acesta ar fi castigul romanilor.Existenta de locuri de munca.Nu ma inscriu printre cei care cred ca Rosia Montana,Marea Neagra vor aduce prosperitate romanilor, acestia stand cu burta la soare si asteptand ca altcineva sa le bage mancarea in gura.Lozinci gen DD sau Ponta si Antonescu le cred cat mai putini oameni.Existenta unor resurse energetice importante va da o stabilitate economica zonei,nemaidepinzand de Rusia sau Orientul Mijlociu,instabile si nesigure.Nici pretul nu conteaza,pentru-ca o economie de piata regleaza pretul functie de cerere si oferta.Cu ce te incanta un pret mic acum,daca atunci cand iti crapa buza,rusul inchide vana si vrea mai scump sau cere mai mult decat vrei sa dai,si ca bani si ca suveranitate.
  • -2 (2 voturi)    
    ? (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 12:01)

    darnicul [anonim]

    cu ce ma incalzeste pe mine treaba aceasta?romania a ajuns o feuda austriaca si ungureasca
  • 0 (0 voturi)    
    Au descoperit roata (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 19:01)

    IPO [anonim]

    In ultimii 20 de ani ai comunismului IPGG Bucuresti a avut inchiriata o nava de pescuit oceanic pe care a utilat-o cu 21 de tunuri sonice cu aer comprimat la 300 bar, nava cu care au cercetat centimetru cu centimetru configuratia si structura solului submarin timp de mai multi ani. Cine a avut cunostintele si fondurile necesare a cumparat hartile submarine ale platoului continental. Acum 23 de ani aceste harti erau secrete de stat, acum nimic nu mai este suficient de secret. ( Nava se numea "Marea Neagra" si opera din portul Constanta).
  • -1 (1 vot)    
    hm (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 22:00)

    Gabriel [anonim]

    Oamenii, in majoritatea ocaziilor, actioneaza diferit, in diferite procente, intre moral si imoral. Vreo 5 % actioneaza moral in peste 90 % dintre situatii. In societatea actuala, capitalista, imorala, lacoma si egoista, ei se sufoca. Cam 40 % dintre oameni actioneaza moral in peste 60 % din cazuri. In capitalism, ei supravietuiesc prin activarea celor 40 de procente de imoralitate. 45 % sunt imorali in proportie de peste 60 %. Ei vietuiesc in armonie cu sistemul capitalist. Restul de 10 % actioneaza in majoritatea covarsitoare a cazurilor, peste 90 % in mod necinstit, neetic. Ei sunt politicienii democrati si capitalistii globalisti si autohtoni verosi si ei conduc societatea. Este evident ca procentul imoralilor este mai mare decat cel al cinstitilor, de aceea in democratia liberala vor avea mereu castig de cauza. Daca s-ar schimba modelul, cursul societatii, tot rationamentul s-ar inversa. De la sine insa, in democratie , nu se poate, ba chiar societatea se reproduce in forme din ce in ce mai imorale. Atunci inseamna ca este nevoie de un declic. Care este el ?
  • +1 (1 vot)    
    Multumiri (Duminică, 5 februarie 2012, 0:32)

    Angel Muresan [anonim]

    Sa ii multumim dragi compatrioti regretatului Tariceanu pentru inalta tradare pe care a dovedit-o fata de Poporul Roman. Propun sa ii transmitem cele mai calduroase ganduri molotov !!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo Ucraina (Duminică, 5 februarie 2012, 0:37)

    Vasilea Gheorghe [anonim]

    Ucraina a luat masuri cu timosenca. A calcat stramb si au articulat-o. Si cu Taricelu ar merita, desi si daca este este liber tot viata de sobolan are....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică