Petrom, sase scumpiri in sase saptamani

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 13 septembrie 2012, 11:57 Economie | Energie

Compania Petrom a majorat iar preturile la carburanti: cu 5 bani/litru la benzina si cu 4 bani/litru la motorina. Preturile se apropie treptat de 7 lei/litrul, benzina ajungand sa coste pana la 6,7 lei/litru, iar motorina pana la 6,5 lei/litru. Este a doua scumpire din ultimele 5 zile si a sasea din ultimele sase saptamani. De fiecare data, explicatia care sta la baza acestor scumpiri este cresterea cotatiilor internationale la titei si la produsele petroliere.

Alte majorari ale pretului benzinei


  • 8 septembrie- 5 bani/litru
  • 23 august- 9 bani/litru
  • 17 august- 9 bani/litru
  • 7 august- 7 bani/litru
  • 31 iulie- 9 bani/litru
In mod constant, celelalte companii petroliere opereaza majorari de preturi la o zi sau doua dupa Petrom.

Petrom a realizat un profit de peste 2 miliarde de lei, potrivit Raportului financiar inaintat in luna august Bursei de Valori Bucuresti. Mediul favorabil al pretului la titei si efectul favorabil al cursului de schimb au fost motoarele acestor rezultate, se mai arata in Raport.

„In prima jumatate a anului 2012 am inregistrat o performanta financiara imbunatatita comparativ cu perioada similara din 2011. In continuare, ne pastram angajamentul de a realiza o performanta durabila si de a ne concentra pe potentialele oportunitati de crestere in segmentul de Explorare si Productie. Acest lucru presupune continuarea programului nostru investitional de ordinul a 0,8-1,2 mld euro anual, bazat pe premisele unor fundamente robuste de piata si un mediu fiscal si de reglementare favorabil investitiilor” , a declarat Mariana Gheorghe, CEO al OMV Petrom S.A.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

5839 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    cerere şi ofertă (Joi, 13 septembrie 2012, 12:14)

    Mazeta [utilizator]

    Tare sunt curios care este suma la care se va echilibra raportul dintre lăcomia benzinarilor şi puturoşenia şoferilor.
    • +11 (11 voturi)    
      ... (Joi, 13 septembrie 2012, 13:35)

      sictireanu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      eu am ajuns la acel echilibru, am renuntat la mersul cu masina la munca. 50 lei abonamentul la metrou < 4-500 lei lunar pe benzina
    • +9 (9 voturi)    
      Cartel nu mediu concurential (Joi, 13 septembrie 2012, 14:03)

      furioasa [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      caracterizeza piata la noi. Din cate imi amintesc , cu ceva timp in urma , Consiliul Concurentei investiga existenta unei intelegeri intre furnizorii de carburanti.
      Nu am auzit sa se fi finalizat in vreun fel . Oricum nu in favoarea consumatorilor.
      Si cand scade si cand creste pretul barilului in afara , la noi creste pretul la pompa .Pana cand ? Pana nu o sa mai putem duce si vom trece la biciclete. Macar este mai sanatos!
    • +3 (3 voturi)    
      nu exista o astfel de suma (Vineri, 14 septembrie 2012, 0:12)

      cchris [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Daca ar exista piste de biciclete, sau macar daca ai sti ca daca mergi cu bicicleta nu ai sanse sa mori de 3 ori pe zi s-ar circula mult mai mult cu bicicleta si managerii de la OMV/Petrom si-ar pune mai multe intrebari inainte de fiecare scumpire.

      Motivul cu pretul titeiului e abureala. E drept ca s-a scumpit, dar nu in acelasi ritm in care a crescut benzina, ori in pretul benzinei o buna parte, acciza, e valoare fixa. La cursul actual a ajuns benzina la 1.48 E / l. In austria, in locatie scumpa am alimentat de curand cu 1.55, deci benzina in Romania se apropie incet incet de cea din Austria (doar la pret), si nu e mult timp de cand diferenta era mult mai mare.
    • 0 (0 voturi)    
      scumpiri (Sâmbătă, 15 septembrie 2012, 12:54)

      DANEZU.RO [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ce "puturosenie" bai idiotule? Tu nu vezi ca nu ai cu ce sa mergi la lucru daca ai serviciul in alta localitate?
  • +22 (22 voturi)    
    Explicatia adevarata (Joi, 13 septembrie 2012, 12:16)

    AureliusM [utilizator]

    Ca sa spunem lucrurilor pe nume, Petrom a marit preturile pentru ca pot. "Preturile internationale", cursul euro si cursul dolarului american au oarecare influenta, dar in nici un caz in masura majorarilor de pret.

    Sa nu uitam ca o parte din productie e de origina interna (pana in 50%), care se extrage la costuri infime (max 10$/baril) comparativ cu cotatile curente Brent care sunt pe la 115$/baril.

    De ce nu intervine nimeni?
    - consumatorii nu sunt pe o pozitie de forta, sunt captivi atata timp cat alternativele (elctrice sau de alt fel) sunt inca imature.
    - statul isi ia accize mai mari la preturi mai mari. Deci venituri la buget mai mari. Pe praful asta, asta pica foarte bine.
    - politicienii sunt foarte prinsi cu altceva in perioada asta. Am chiar impresia ca Petrom profita de asta, ca strategie. Pe vremuri mai iesea cate unul si ii mai punea la punct.
    - celelalte companii petroliere aplauda orice marire. Ei se aprovizioneaza de afara si la ei presiune pe pret in sus e mult mai mare in caz de cresteri ale cotatiilor SPOT de afara.

    Efecte:
    - scumpiri in lant, pe care politicienii le pun pe seama secetei, ca doar e campanie electorala si pe Dumnezeu nu il poti trage la raspundere.

    Ce e de facut:
    - nu mare lucru. Fara schimbarea cadrului legal, totl e aranjat cu grija ca sa nu poti face nimic.

    Initiativele cu boicotul nu au success decat daca pleaca de la cineva foarte notoriu, cu credibilitate, si cu vizibilitate in media. Nu neaparat politicieni, care zilele astea sunt oricum oi negre. Bineinteles ca Petrom are grija sa nu se intample asta.
  • +6 (6 voturi)    
    taxe (Joi, 13 septembrie 2012, 12:17)

    StefanUngureanu [utilizator]

    Cea mai mare pondere in pretul motorinei/benzinei la pompa sunt taxele impuse de stat. Statul este cel mai mare beneficiar al acestor scumpiri.
    • -1 (5 voturi)    
      taxe (Joi, 13 septembrie 2012, 17:51)

      rubini [utilizator] i-a raspuns lui StefanUngureanu

      Din cite stiu eu taxele nu s-au majorat !
      • 0 (6 voturi)    
        da? (Joi, 13 septembrie 2012, 20:15)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui rubini

        Nici nu trebuie ca taxele să se mărească. 50% din 6 lei pe litru este mai mult decât 50% din 3 lei/litru. Înţelegi sau să încerc să-ţi fac un desen?
        • +4 (4 voturi)    
          Da destept mai esti! (Joi, 13 septembrie 2012, 21:33)

          rubini [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

          Cred ca ai folosit un program de ultima generatie pt acest calcul complicat!
          Nu contesta nimeni ca statul colecteaza mai mult daca creste pretul. Asta daca mai colecteaza si alceva in afara de TVA pentru ca acciza se calculeaza la mia de litri vinduti la pompa si cred ca se raporteaza la un curs de 4,2lei/eur cit a fost cursul BNR in toamna trecuta.
          Eu am spus ca nu cresterea taxelor este un motiv pentru cresterea preturilor la pompa.
          Si nici macar crestere pretului/baril sau devalorizarea leului fata de dolar.
          Vezi raportul euro/dolar sau leu /dolar.
          Doar lacomia austriecilor de la OMV carora le-a venit din nou apa la moara odata cu revenirea unui guvern PSD la putere .
          Doar ei le-au facut cadou Petromul nu-i asa?
  • +6 (8 voturi)    
    Subminarea economia nationale si tradarea tarii (Joi, 13 septembrie 2012, 12:36)

    ANDY2012 [utilizator]

    Daca nu vindeam ultima companie de stat, acum am fi avut posibilitatea ca prin ea sa tinem preturile la un nivel decent. Asa, in vreme de criza in care abita supravietuim, un vanzator de carburanti anunta un profit de 2.000.000.000 RON (!!!), obtinut nu pe vreun merit special al producatorului (carburanti de calitate superioara celorlalti), ci pur si simplu pe baza regulii "nu avem alternativa". Consider ca aceasta scadere a puterii de cumparare, echivalenta cu scaderea nivelului de trai care afecteaza majoritatea populatiei, poate fi considerata o subminare a economiei nationale si un act de tradare nationala. Cei care au semnat vanzarea companiei de stat, ar trebui deci anchetati si incarcerati pana la sfarsitul zilelor! Nu ca ne-ar consola, ca de platit vom plati din ce in ce mai mult, fiind acum strict la MILA vanzatorilor, dar ar fi macar o lectie pentru urmatorii ...
  • +5 (9 voturi)    
    :) (Joi, 13 septembrie 2012, 12:36)

    owl [utilizator]

    paradoxal, dar solutia este ca statul sa cresca pretul la accize. Pretul va fi sus(mai sus ca acum cu 30%), dar banii se duc la stat si nu in profitul urias al lui petrom.

    si , evident, statul sa nu uite sa dea ceva inapoi ( eu as diminua tva la alimente).

    PS. Cu amendamentul ca "unde se duc banii din taxe" e cam la fel cu "unde se duce profitul petrom". dar asa ar trebui sa functioneze. cred ca Turcia are taxe foarte mari la combustibil, pe acest model...
  • +3 (3 voturi)    
    Lacomia (Joi, 13 septembrie 2012, 12:37)

    un.Dac [utilizator]

    Profita de faptul ca Romania are inca cea mai ieftina benzina din Europa.

    Este o anomalie, ar trebui sa avem cea mai scumpa!

    Asta e mentalitatea, probabil.

    Astept cu nerabdare un protest intens al oamenilor, poate chiar si cu ceva pagube materiale la benzinarii.
  • +3 (3 voturi)    
    Pentru ca pot (Joi, 13 septembrie 2012, 12:50)

    danny99 [utilizator]

    Din pretul benzinei o parte importanta este reprezentata de accize + TVA. Din profit statul ia aproape 20% ca si dividende (fiind actionar). Fondul Proprietatea are si el 20%.
  • +8 (16 voturi)    
    "Petrom cel rau a realizat profit" (Joi, 13 septembrie 2012, 12:57)

    Alin_N [utilizator]

    Trebuie sa fii destul de ignorant sa pici prada explicatiei inalbastrita cu tenta incriminatoare ca Petrom cel rau si capitalist a facut (apara-ma Doamne ca lesin cand spun asta) PROFIT.
    Am mai vazut campanii legate de privatii cei rai care au profit si care ar face evaziunea si ulterior s-a dovedit ca ANAF-ul avea varfurile mafioti si proxeneti.
    Apoi am vazut articole aberante in care se intrabau cum de acum 5 ani cand petrolul era 150$/baril benzina era 5RON si acum la 120$/baril benzina este 7RON?
    Adevarul ca se ia in calcul un pret mediu si ca in anul in care pretul barilului a urcat la 150$ pretul mediu a fost cu mult mai mic decat pretul mediu din anul de gratie 2012.
    De obicei mi se face sila cand vad articole in care evidenta hotiei este PROFITUL highlightat.
    Pana una alta profitul are si un impozit, modul de obtinere este legal, daca multimea a fost suficient de tampa sa lase politicienii sa-i vanda resursele de petrol contra spaga acum are 2 solutii: 1. Sa iasa in strada si sa linseze peliticieni. 2. Sa taca dracului si sa bage mana in buzunar si sa plateasca sau sa-si taraie fundurile PE JOS!
    • +6 (12 voturi)    
      :) (Joi, 13 septembrie 2012, 13:30)

      owl [utilizator] i-a raspuns lui Alin_N

      Si in america s-a discutat subiectul - problema nu era profitul , ci profitul urias. Presupun ca si de ei iti este sila....
      • +1 (5 voturi)    
        Sper ca esti demagog, (Vineri, 14 septembrie 2012, 8:38)

        Alin_N [utilizator] i-a raspuns lui owl

        serios, pentru binele tau. Pretul carburantului a fost liber 150 de ani, profitul firmelor petroliere a fost liber 150 de ani, si ale dracului firme in anul de gratie 2012, a dat strechea in ele si vor sa faca profit mai mult. Pana acum au vrut sa faca profit mai putin pentru ca erau bune la suflet iar din 2012 au devenit rele, dorind sa faca profit mai mult. Deci nu este vorba ca pretul petrolului urca pentru ca este tot mai putin si populatia este tot mai mare. Nu este vorba ca statele iau impozite enorme pe carburanti si castiga mult mult mai mult decat castiga firmele de petrol din carburanti. Nu este vorba ca asta ar putea revolta masele si in SUA si la noi si politicienii (hoti ordinari, cleptocrati, si in SUA si la noi cu atat mai mult) incearca sa arunce pisica moarta in curtea cuiva.
        Inca o data, sper sa ai un interes pentru lobby-ul facut pentru ca daca nu rezulta un defect grav de a pune cap la cap lucrurile, si nu te-ar avantaja.
        • +2 (2 voturi)    
          propaganda, bat-o vina (Vineri, 14 septembrie 2012, 9:51)

          Etre [utilizator] i-a raspuns lui Alin_N

          Ca sa vezi, e nimereala pura ca firmele astea cresc preturile toate in aceasi zi in acelasi ritm.

          Criza petrolului este inevitabila, are sa fie din ce in ce mai rau, dar se pare ca aceste firme au furat startul.

          Anyway , nu stiu cine face lobby, el sau tu ?
  • +8 (8 voturi)    
    primul ministru? (Joi, 13 septembrie 2012, 13:03)

    zigot [utilizator]

    are un punct de vedere in aceasta problema sau este tot treaba altora, cum spune de fiecare data.
    hai sa te vedem ca atunci cand erai in opozitie nu-ti mai tacea gura.
    acum ai nevoie de bani la buget?
    nu uita ca te voteaza romanii daca au de ce
    • +6 (6 voturi)    
      OKTOBERFEST! (Joi, 13 septembrie 2012, 15:06)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      Am citat raspunsul!
    • +4 (4 voturi)    
      Citeste perioada de scumpire.... (Joi, 13 septembrie 2012, 15:39)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      Ce sa mai zica Ponta!!!!!!Ein perioada lui si mai putin si se scumpeste si gazul. Aceste scumpiri o sa fie precum un bumerang (candva loveste inapoi). Acum intradevar castiga statul prin acize si taxe dar cand vor fi tot mai multi romani someri isi vor primi chitanta. Dar din pacate ei vor fi cu conturile pline.
  • +6 (6 voturi)    
    Banci (Joi, 13 septembrie 2012, 13:04)

    mr. no comment [utilizator]

    Petrom face in domeniul lor acelasi lucru pe care il fac bancile, atat timp cat nu exista legi care sa ii opreasca fiecare face ce il taie capul, singurii care pierd suntem noi clientii, care nu avem nici o putere, iar organismele care ar trebui sa ia masuri se fac ca ploua, ca doar fiecare crestere inseamna bani in plus la buget, si cum in rest nu se aduna bani decat din taxe si impozite, guvernantii se bucura. Le dorim o bucurie mare, cand vor ramane singuri in Romania si se vor impozita unul pe celalalt.
  • +4 (6 voturi)    
    carburanti (Joi, 13 septembrie 2012, 13:31)

    dan-titus [utilizator]

    nu va faceti iluzii. cine a privatizat petrom?... PSD.
    acum vine nota de plata. pana acum nu au avut curajul
    sa opereze scumpirile. BAI AIA 7,4 SE-NTELEGE ???
  • +3 (7 voturi)    
    mda... (Joi, 13 septembrie 2012, 13:45)

    gabrielcarligeanu [utilizator]

    Interesant. ma intreb oare ... cat va costa benzina in 10 ani sa zicem... 20 lei / litru? sa stea petrom si restul linistiti or sa dea toti faliment, in mai putin de 10 ani, masinile electrice vor fi cea mai buna modalitate de transport, deja sunt in teste acumulatori cu autonomie de peste 500 km si incarcare de 15 minute. si va scadea si pretul acestor masini, o sa vindeti curent cu galeata disperatilor!
    • 0 (0 voturi)    
      yo (Sâmbătă, 15 septembrie 2012, 13:09)

      DANEZU.RO [utilizator] i-a raspuns lui gabrielcarligeanu

      Esti idealist,nu te supara!Dar masinile electrice ar fi fost de mult pe piata daca americanii si puterile oculte nu ar fi fost manjite pana-n gat de banii obtinuti prin jefuirea de catre americani a petrolului din orientul apropiat....Nicolae Teslea poate chiar a inventat transmiterea la distanta a energiei electrice fara fir.Oare cine e interesat sa nu apara masinile ce functioneaza cu surse alternative de energie? Ia mai ganeste-te...
  • +4 (4 voturi)    
    unde sunt? (Joi, 13 septembrie 2012, 16:07)

    kostake [utilizator]

    Pe timpul lui Boc, tot ieseau in evidenta niste tineri dubiosi, fara indoiala tineri uslasi, care protestau la statiile de benzina cu bani marunti, etc. Unde sunt furiosii de atunci?
  • +3 (3 voturi)    
    partea buna (Joi, 13 septembrie 2012, 16:46)

    catelu [utilizator]

    Pretul mare la benzina favorizeaza dezvoltarea de alternative. Daca petrolul ramanea la $18/baril, credeti ca mai investea cineva in tehnologii alternative? Cu siguranta nu, iar acum probabil zacamintele erau deja epuizate.
  • +3 (3 voturi)    
    nu vin vremuri bune, sa vedem pt cine (Joi, 13 septembrie 2012, 19:34)

    Etre [utilizator]

    Dupa toata propaganda de prin ziare si bloguri era de asteptat.

    Cineva comenta aici ca suntem mai tarani, asa, noi astia care ne plangem de profiturile raportate de OMW/Petrom. Daca ar sti el ca acel profit este doar o fractie din cel real ..

    Si nu conteaza ca profitul a fost realizat prin intelegeri si manipularea pietei. Noi suntem niste neintelegatori ... asta e. Astept sa vad cat isi mai forteaza, aceste firme, "norocul". Nu de alta, dar daca incepe sa bata spre 10 lei, o sa fie cam urat.
  • 0 (0 voturi)    
    pret baril (Sâmbătă, 15 septembrie 2012, 22:43)

    rubini [utilizator]

    Mecanismul scumpirilor succesive este pe cit de complicat pe atit de simplu daca urmaresti cu atentia evolutia cotatiilor internationale/ baril si motivele care duc la evolutia lor.
    Actorii principali sint pietele bursiere intl. care se lasa manipulate cu buna stiinta prin "stiri" sau "zvonuri" de genul :situatie tensionata in orient, sau stocurile SUA la cote de avarie , Franta va initia un embargo,uraganul X pune in pericol platformele din golful Mexic etc.
    Cotatiile cresc, creste si pretul la pompa apoi speculanti bursieri vind pentru a-si marca profitul dupa care stirile se schimba brusc:
    Arabia Saudita a marit productia de titei ,uraganul
    X a ocolit golful Mexic ,stocurile SUA au ajuns la cel mai inalt nivel etc.
    Speculantii cumpara din nou ,de data aceasta ieftin si ciclul se reia spre profitul unor cercuri de interese.
    Totul in acord cu principiile economiei libere de piata ; numai ca in acest joc intra si benzinarii producatori si distribuitori care nu urmaresc cu acuratete fluctuatiile cotatiilor bursiere . Iau in calcul
    mai ales cresterile, scaderile fiind deseori sarite
    sub motivatia cresterii consumului de carburanti.
    Si astfel s-a ajuns in plina criza economica la preturile record pe care le vedem la pompa la nivel european.
    Sa ne fereasca D-zeu ca vreun nutritionist sa recomande chinezilor consumul unei lingurite de
    titei pe zi pt potenta ;asta da stire si motiv de crestere a cotatiilor bursiere.
    Mai ramine o problema :daca vor dorii titei Brent sau WTI.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version