Avertisment al Azerbaidjanului la adresa gazoductului Nabucco: Nu o sa ne certam cu UE, dar putem confirma inabilitatea UE si a statelor membre de a gasi metode sa construiasca o conducta

de C. Pantazi     HotNews.ro
Joi, 14 februarie 2013, 14:19 Economie | Energie

Nabucco west
Foto: Hotnews
Problemele consortiului Nabucco cu finantarea din partea Uniunii Europene si repetatele modificari ale proiectului ce ar trebui sa aduca gaz azer spre Europa au determinat o replica taioasa din partea unui inalt oficial din Azerbaidjan. "Nu o sa ne certam cu UE, dar putem confirma inabilitatea UE si a statelor membre de a gasi metode sa construiasca o conducta. Ce inseamna 20 de miliarde de euro pentru UE sau pentru NATO?", a spus Elshad Nasirov, vicepresedintele SOCAR - compania petroliera azera de stat, citat de presa locala.

SOCAR este actionar in consortiul Shah Deniz, care va dezvolta zacamintele de gaze naturale din Azerbaidjan. Pentru aceste gaze au ramas in competitie doua proiecte: Nabucco West (conducta va transporta gazele de la frontiera turco-bulgara, prin Bulgaria, Romania si Ungaria catre Terminalul de gaze central-european din Baumgarten, Austria) si TAP (gazoductul trans-adriatic).

"Daca UE nu a gasit mijloacele sa implementeze acest proiect, nu o sa contrazicem opinia UE despre cum sint protejate interesele tarilor europene... Ce inseamna 20 de miliarde de euro (bugetul Nabucco - n.red.) pentru UE sau pentru NATO? E un buget mic, daca il comparam cu costul operatiunilor din Irak", a mai spus vicepresedintele SOCAR.

Reamintim ca o decizie finala privind ruta de transport catre Europa a gazelor din Azerbaidjan va fi luata cel mai probabil in luna iunie.

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

4103 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    ********* (Joi, 14 februarie 2013, 14:27)

    Andradda [utilizator]

    Scurt, la obiect si cat se poate de adevarat.
    • +10 (10 voturi)    
      Subscriu (Joi, 14 februarie 2013, 14:57)

      DanBitire.ro [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Subscriu total. E destul de mare dezinteresul UE din câte se pare.
  • -15 (19 voturi)    
    sfat (Joi, 14 februarie 2013, 14:43)

    Mazeta [utilizator]

    Nu înțeleg de ce Azerbaidjanul nu tratează direct cu Băsescu, primul și ultimul susținător al Nabucco. UE are problemele ei, dar pt președintele României, dacă este bine motivat, 20 de miliarde de euro nu reprezintă cine știe ce.
    • +6 (6 voturi)    
      comentariul tau... (Joi, 14 februarie 2013, 15:30)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Daca n-ar fi semnat "Mazeta" ar fi fost destul de bun. Pentru Nabucco este nevoie de oameni hotarati. Basescu ar trebui sa fie in stare sa implementeze o investitie de 20mld EUR si daca i-ar lua de la FMI. Si-ar scoate banii cu varf si indesat de la toate celelalte tari ulterior.
      • -6 (6 voturi)    
        ia mai zi o geampara (Joi, 14 februarie 2013, 16:23)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        Cine a fost în străinătate știe despre ce vorbesc: occidentalii sunt toți niște zgârâie-brânză, se scobesc sub unghii și pt ultimul cent, nici nu se compară cu românii, generoși și plini de voie bună. Ca dovadă, Băsescu a scos râzând 20 de mld. din buzunar (ce-i drept, nu al său), în timp ce UE încă se lamentează și dă din colț în colț, oftând că n-are bani. Hotărât lucru: oamenii ăștia nu știu să se distreze!
  • +8 (12 voturi)    
    multi (Joi, 14 februarie 2013, 14:43)

    methylique [utilizator]

    Asa e când sunt multi care trebuie întrebați, "Vreți conductă sau nu?"

    UE trebuie să se transforme într-un stat federal, cu jurisdicții federale și locale.
    Și deciziile strategice să se ia la nivel federal.
    Altfel va eșua lamentabil.
  • +5 (5 voturi)    
    mda (Joi, 14 februarie 2013, 15:11)

    SoulSearcher [utilizator]

    eu as imprumuta 20 miliarde, as face conducta si apoi as lua taxa de tranzit de la toti cei care vor sa se intepe in teava...

    investitia s-ar scoate in 5-10 ani, si apoi s-ar merge numai pe profit.
  • +1 (1 vot)    
    cum puteti pune botu ?! (Joi, 14 februarie 2013, 15:15)

    Jupanu1970 [utilizator]

    ...am mai intervenit odata pe tema asta si am spus , o spun si sustin ...de cind Videanu se lauda ca a pus-o de firma la Capsa sa treaca conducta pe la noi ...totul e un bullshit ieftin.
  • -1 (1 vot)    
    Un mizilic (Joi, 14 februarie 2013, 15:22)

    Tibi. [utilizator]

    ..dar pe de alta parte, daca or fi si azerii astia un fel de rusi, dupa ce se vad cu saci-n caruta si toarna coana europa un "nimic" de 20 de miliarde de euro sa faca conduca pana la ei in poarta si sa-i scoata din foame, se trezeste azerul sa o santajeze, faci asa si pe dincolo, si imi dai atat pe m3, altfel iti inchid gazele in decembrie... mai stim noi pe cineva
    • +1 (1 vot)    
      ... din foame? (Joi, 14 februarie 2013, 18:19)

      bubalus [utilizator] i-a raspuns lui Tibi.

      sa-i scoata din fomane, mah? ai fost vreodata in azerbaijan? 100% nu ai fost ar stii tu mai bine cum e pe acolo....

      si ca sa nu te las in prostie si in ingnoranta, afla ca in azerbaidjan se traieste ceva mai bine decat in romania
  • 0 (2 voturi)    
    Poblema, cred io, ie ashea... (Joi, 14 februarie 2013, 15:34)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Trenu pe care-l ashteapta azeru ala vine, de fapt, la alt peron. Si iel, sireacu, nu shtie...
    Deci, atata timp cat Germy vrea gaz, si-l are, numa de la rushi noi ailaltzi putem visa linishtitzi la cai verzi pe peretzi.
    • +3 (3 voturi)    
      Mă tem că ai dreptate (Joi, 14 februarie 2013, 16:17)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

      E posibil ca una dintre probleme să fie că ne bazăm prea mutl pe Germania ca să se miște ceva în general.

      Dar din ce înțeleg pînă acum, ca să fie gaz pe conducta aia, el ar cam trebui să vină și din Iran.

      O problemă pare a fi că vesticii nu sunt în stare să aibă relații bune cu Iranul. Consider Iranul cam singura țară din zona aia de arăboci care poate ajunge să semene un pic cu o democrație vestică într-o perioadă medie (mai e Israelul, care deja mi se pare că seamănă a democrație). Din motivul ăsta socotesc că UE și SUA ar cam face bine să se screamă să-și apropie Iranul, chiar dacă asta implică compromisuri sau nemulțumiri ale Israelului sau cine mai știe ale cui.
      • +1 (1 vot)    
        impartasesc teama (Joi, 14 februarie 2013, 17:47)

        Europiu [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        Pentru ca nu degeaba or avea destinele legate nenea Schroeder si Gazprom.

        Iar, in ce priveste Iranul, Alex are dreptate, IMHO. De n-ar fi Hamas-ul, cred ca nici Israelul nu s-ar ofusca asa tare.
  • +1 (1 vot)    
    UE si gazul (Joi, 14 februarie 2013, 17:37)

    Rntmpx [utilizator]

    Lipsa de implicare a UE în proiectul Nabucco vă este oferită de... Gazprom - prietenii ruși (și prietenii lor din UE) știu de ce!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică