Cota de biocarburanti in benzina a fost redusa

de CP     HotNews.ro
Luni, 6 ianuarie 2014, 16:53 Economie | Energie

Hotararea de Guvern privind reducerea cotei de biocarburanti in benzina a fost publicata in Monitorul Oficial de luni. Potrivit actului normativ, cota de biocarburant in benzina a scazut de la 1 ianuarie 2014 la 4,5% de la 5%. La motorina ramane 5%. De asemenea, a fost modificat calendarul cresterii cotei de biocarburant. Initial era prevazuta pentru 2014 o crestere a cotei de biocarburanti de la 5% la 6%.

Potrivit noului calendar, motorina va avea un continut de biocarburat de minim 6,5% in volum din 2016, iar benzina va avea un continut de minim 8% din 2018.

Atingerea cotei de 6% a fost prevazuta pentru 2014 dupa un an de amanare. În 2011, Guvernul a decis prin HG 935 că, atat motorina cat si benzinavor avea incepand din 2013 o cotă de biocarburant de minimum 6%. Calendarul stabilit prin HG 935/2011 prevedea o cota de biocarburant in benzină de 8% din 2015, de 9% din 2017 şi de 10% din 2019.

La sfarsitul lui 2012, Guvernul a stabilit pentru 2013 pentru benzină o cota de biocarburant de minimum 5%, în loc de 6%. Cota de 6% a fost amanata pentru 2014.

O alta facilitate care va fi acordata companiilor este amanarea cu trei ani, respectiv pana in 2019 in loc de pana in 2016, a datei pana la care furnizorii trebuie sa introduca pe piata benzina mai buna calitativ, cu un continut de oxigen de maximum 2,7% m/m si cu un continut de etanol de maximum 5% v/v.

Reamintim ca Executivul a aprobat in decembrie  un proiect de hotarare prin care sunt acordate companiilor petroliere facilitati la cota de biocarburant.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3450 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    ponta... (Luni, 6 ianuarie 2014, 17:15)

    schroedinger [utilizator]

    demisia! cat mai repede! din aceasta seara! hai ca se poate!
    daca nu poti sa ne omori altfel, incearca sa ne otravesti!
  • -8 (8 voturi)    
    Corectie (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:42)

    Mirobo [utilizator]

    Din articol reiese opusul.
  • -1 (7 voturi)    
    bio (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:50)

    b0g [utilizator]

    Ce balarii de citate din basescu pot posta unii... de cand pana cand etanolul face bine motorului cand majoritatea sunt posesori de euro 3-4. E o masura buna ca nu creste cota de etanol care va nenoroci motoare mai vechi mai repede decat s-ar uza in mod normal (unele chiar incompatibile), ca scade si scade cu 0.5% e doar o masura ptr a compensa taxa "007" si sa nu creasca benzina peste 7 lei. Etanolul e alcool din culturi agricole nu arde la fel ca benzina ba mai mult retine si apa. Faptul ca se consuma mai mult etanol iarasi nu e atat de eco pentru ca se face in detrimentul agriculturii si al sigurantei alimentare. Cat despre benzina vs diesel, cea din urma e mult mai cancerigena. Luat chiar si pe cifre benzinaru e doar o treime din parcul de masini din RO, deci unde e marea otrava? Nu care cumva toate diesel-urile fara filtre de particole si alte rable...
    • +3 (3 voturi)    
      sau nu (Marţi, 7 ianuarie 2014, 8:19)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui b0g

      Nu era etanol, ci metanol, si in procent de pana in 10% nu afecteaza nici macar Daciile 1300. Iar mentinerea lor pe sosele nu sunt sigur ca e un castig.
      Daca mergi la ITP cu un motor Euro 5 cu esapamentul desfacut ai sanse mari sa nu primesti viza, dar o Dacia 1300, indiferent ce scoate pe teava, primeste, pentru ca e omologata non-Euro. Asta cum ti se pare?
      Inteleg ca cei care circula cu harburi poluante nu o fac de placere, ci pentru ca nu-si permit altceva, Dar nici noi ceilalti nu ne permitem o alta tara!
  • +5 (5 voturi)    
    Care este motivația, că acciza e amînată (Luni, 6 ianuarie 2014, 19:00)

    Alex Danila [utilizator]

    Hotnews, citați vă rog și motivația.

    Acciza s-a amînat, nu înțeleg de ce mai este nevoie de aceste facilități.

    Oricum, mi se pare un pas înapoi. Nu sunt deloc fan al culturilor pentru combustibil, dar dacă acesta se obține din vreun fel de reciclare (ex. biodiesel din ulei) mi se pare un lucru bun. La fel și cu reglementările de calitate.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică