Transelectrica va investi circa 2,5 miliarde de lei in perioada 2014-2017, a directorul general al companiei, Doru-Stefan Bucataru, cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare din 2013. "Faptul ca Transelectrica isi poate permite sa se finanteze asa cum se finanteaza toti operatorii de transport din aceasta lume este cea mai mare realizare a anului trecut", a spus Bucataru. Principalele investitii vor fi facute in interconectari, retehnologizarea statiilor cu vechime mai mare de 35 de ani si in reteaua pentru implementarea surselor regenerabile.

  • Vezi documentul atasat

Transelectrica a inregistrat anul trecut un profit net de peste 200 de milioane de lei, de aproape sase ori mai mare fata de 2012.

Directoratul Transelectrica propune Adunarii Generale a Actionarilor plata unui dividend brut de 2,228 lei/actiune. Valoarea totala a dividendelor este de peste 163 milioane lei. Aceste dividende vor fi platite din 26 iunie 2014.

Reprezentantii Transelectrica sustin ca in perioada 2006-2012, deprecierea continua a actiunilor Transelectrica a adus pierderi actionarilor de circa 742 de milioane de lei. Insa, aceste pierderi au fost compensate cu dividendele pe care le-au primit actionarii, a spus Bucataru. "Dividendele platite in perioada 2006-2012 au redus pierderile cu 279 de milioane de lei. In plus, performanta anului 2013 ne-a permis sa recuperam aproape 84% din aceasta pierdere. Toate acestea au insumat o recuperare de aproape 462 milioane de lei", a precizat Bucataru.

Legat de rezultatele de anul trecut, Bucataru a mai spus ca a fost inregistrata o reducere semnificativa a cheltuielilor cu mentenanta, chiar daca nu s-a redus volumul lucrarilor. Anul trecut, cheltuielile cu au fost de 108 milioane lei, cu 30 de milioane de lei mai mici fata de 2012. Intrebat care este explicatia acestei reduceri, Bucataru a afirmat ca in anii anteriori, unele lucrari de investitii au fost cumulate cu lucrari de mententata. De asemenea, au fost inregistrate reduceri ale preturilor la lucrari.

Rezultatele de anul trecut au fost influentate si de o recunoastere sporita a cheltuielilor in tarifele de transport de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei.