Profitul net al OMV Petrom a scazut cu 56% in 2014 din cauza reducerii preturilor la titei

de CP     HotNews.ro
Joi, 19 februarie 2015, 8:59 Economie | Energie

 documente
(19 Feb 2015) PDF, 330KB
OMV Petrom a inregistrat performante mai slabe in 2014 fata de 2013, potrivit datelor transmise BVB. Astfel, profitul net a fost de 2,1 miliarde de lei in 2014, fata de 4,8 miliarde de lei in 2013, cu 56% mai redus. Potrivit OMV Petrom, cauza scaderii profitului este scaderea preturilor la titei. Productia de titei si gaze s-a mentinut la acelasi nivel, se mai arata in comunicatul OMV Petrom. Pentru 2015, OMV Petrom estimeaza investitii mai reduse cu 20-35% comparativ cu 2014, "incluzand optimizarea portofoliului si continuarea masurilor de eficientizare a costurilor pentru a face fata dificultatilor actuale de piata"

"In 2014 am continuat eforturile de stabilizare a productiei, inregistrand al doilea an consecutiv de crestere marginala a productiei de hidrocarburi din Romania comparativ cu anul precedent. In explorare am efectuat cele mai ample investitii onshore si offshore de dupa privatizare si am inregistrat o rata de succes de 60% in activitatea de explorare clasica (excluzand zona offshore de mare adancime). Am reluat activitatea de forare in blocul Neptun, sapand doua sonde noi, Domino-2 si Pelican South-1; in 2015 vom continua programul de explorare conform planificarii. In G&E, dificultatile au persistat, din cauza scaderii cererii pe piata gazelor si a marjelor negative care au condus la un rezultat deteriorat al centralei electrice Brazi. In R&M am finalizat cu succes modernizarea rafinariei Petrobrazi, care a generat cresterea planificata de 5 USD/bbl a indicatorului marja de rafinare, contribuind la rezultatul anual bun si la consolidarea valorii integrarii companiei", a declarat Mariana Gheorghe, CEO al OMV Petrom S.A.

Aceasta spune ca vor fi reduse investitiile din cauza "conditiilor de piata deteriorate". "Avand in vedere mediul volatil si o probabila mentinere a conditiilor de piata deteriorate, ne reducem planurile de investitii pentru 2015 si ne intensificam programele de optimizare a costurilor, mentinandu-ne totodata proiectele cu potential de crestere din Marea Neagra. In 2015, ne asteptam ca discutiile publice referitoare la mediul fiscal si de reglementare sa continue, asa cum a fost anuntat de catre autoritati, si vizam obtinerea unui cadru stabil, predictibil si favorabil investitiilor, o conditie-cheie pentru investitiile viitoare", a spus Mariana Gheorghe.

Vezi comunicatul atasat


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2954 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    What????? (Joi, 19 februarie 2015, 9:39)

    skanda7 [utilizator]

    Cum e posibil? Pretul la pentrol a scazut aproape la jumatate, costurile de productie sunt celeasi iar benzina si motorina au fost din ce in ce mai scumpe...
    • +7 (11 voturi)    
      tu de unde pui benizina? (Joi, 19 februarie 2015, 11:05)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui skanda7

      La mine in oras benzina a scazut de la 6 la 5 lei.

      Daca dam jos TVA-ul, scaderea e de la 4.83 la
      4.03

      Din pretul asta, daca dam de-oparte acciza de 2.035 lei/l , suprataxa lu' Ponta de 7 eurocenti, adica 0.31 lei, scaderea e de la 2.5 la 1.69, adica de 32%. Asta in conditiile in care doar pretul petrolului a sczut, nu si costurile cu productia, transportul si vinzarea.

      Acu, daca tu te simti bine sa injuri benzinarii, n-ai decit, dar matematica din spate spune ca pricipalul vinovat e cel mai cinstit guvern.
      Doar daca acciza ar fi la cursul real al euro si nu la 4.73 cum calculeaza tonta pretul ar fi de 4.75. Si daca mai scadem si celebra suprataxa de 7 centi + TVA, am ajunge la 4.35.

      Repet, asta nu inseamna ca vinzarea Petrom cu tot cu rezervele de petrol n-a fost o mare tseapa data de bombonel romaniei. Ci doar ca si asha, daca tonta ar fi pastrat nivelul accizelor convenit cu UE, am cumpara azi benzina la 4.35, nu la 5 lei
      • 0 (2 voturi)    
        corect (Joi, 19 februarie 2015, 12:03)

        MosCraciunescu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Unul din cele mai bune comentarii pe care le-am vazut pe aceasta tema. Multi bat campii pe subiect, dar daca faci niste calcule simple iti dai seama cum stau lucrurile.
        Sau poate skanda7 nu cumpara benzina/motorina de la pompa, ci chiar petrol :)
        Discutia ar trebui sa se poarte in legatura cu redeventele fixe si mici ale OMV Petrom, nu despre profiturile companiilor din industrie, care, in afara aceluiasi OMV Petrom, nu prea exista. Deschideti si raportul anual al OMV Petrom si veti vedea de unde vin acele profituri, din explorare si extractie, nu din rafinare si marketing... Deci ajungem, cum ziceam, la redevente.
        Apropos, cati dintre voi aveti credite imobiliare? Multi, la fel ca mine. Dar cati dintre voi aveti dobanda mica si fixa la acele credite? Niciunul... Avem dobanzi legate de cotatii mai mult sau mai putin obiective (euribor, robor). Si pentru petrol exista astfel de cotatii. De ce nu le folosim in cazul redeventelor?
      • +1 (1 vot)    
        structura costului (Joi, 19 februarie 2015, 12:14)

        vbeje [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        asta e in mare structura costului!

        referitor la acciza: ea e pastrata la nivel UE... gaselnita e cursul de schimb la care e calculata. Cred ca daca ar fi stiut de CHF ar fi legat-o de el...
        • 0 (0 voturi)    
          nici macar (Vineri, 20 februarie 2015, 15:17)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vbeje

          Anul trecut au gasit o formula tembela numita cursul mediu al euro, inmultit cu inflatia (inflatia in lei bineinteles...). Anul asta, cu un curs mai mic si inflatie de 2%, ar fi trebuit sa scada acciza, asha ca nemai ajutindu-i intelectul sa vina cu alta formula din asta, au decis ca in 2015 se pastreaza valoarea in lei din 2014. Deci nu mai e deloc legata de euro. Noroc ca nu le-a venit indeea s-o indexeze cu inflatia... Sau le-o fi venit idea, dar la inflatie de 2% s-or fi gindit ca e derajul prea mare si cistigul prea mic.
  • +5 (11 voturi)    
    Tragic (Joi, 19 februarie 2015, 9:51)

    OmulNou [utilizator]

    Sufar pentru speculantii/profitorii de la OMV.
    • +5 (7 voturi)    
      exact (Joi, 19 februarie 2015, 10:14)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      asta voiam sa spun, asa de rau imi pare pentru bietii actionari ai omv...
  • +4 (8 voturi)    
    petrom (Joi, 19 februarie 2015, 9:56)

    ion [anonim]

    Si cand te gandesti ca guv.Nastase a vandut Petromul pe 450 mil. euro la austrieci!
    • +4 (4 voturi)    
      a costat mai mult (Joi, 19 februarie 2015, 11:01)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Sa fim seriosi, s-a platit 1 miliard doar spaga, e chiar o inregistrare audio cu nastase in care intreba cine a incasat spaga, inregistrare de care a zis dupa ca a fost o gluma.
  • +3 (9 voturi)    
    pai asa este normal (Joi, 19 februarie 2015, 10:12)

    jackalphonse [utilizator]

    nu poti sa te bazezi pe cresteri de profit doar prin cresterea preturilor. asta inseamna ca inflatia este strategie de profit. in plus, preturile la carburant au scazut mult prea putin fata decat a scazut [retul petrolului. in plus, in ultimul timp, pretul la carburant chiar a crescut!
    • 0 (2 voturi)    
      au scauzt... (Joi, 19 februarie 2015, 12:07)

      MosCraciunescu [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      A aratat cineva mai sus ca au scazut corespunzator. A aratat si BNR, in ultimul raport lunar asupra inflatiei, ca preturile carburantilor raspund la modificari ale pretului petrolului. In fine, trebuie doar sa ai niste informatii de baza (acczia, de exemplu) si sa faci niste calcule simple. Vei vedea ca, dat fiind ca pretul petrolului in costul carburantilor e de aproximativ 30%, scaderea de pret a corespuns scaderii barilului.
      Deschideti ochii, faceti calcule simple si nu mai inghititi galusca nemestacata.
      Si mai tineti cont ca nu cumparam petrol la pompa, ci un produs finit...
      • 0 (2 voturi)    
        n a aratat nimeni mai sus (Joi, 19 februarie 2015, 12:50)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui MosCraciunescu

        si nici bnr n a lamurit nimic. am ochii deschisi atunci cand cineva imi vinde gogosi
      • 0 (0 voturi)    
        Ignora-l (Luni, 23 februarie 2015, 13:15)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MosCraciunescu

        Iti pierzi timpul degeaba cu alde jackalphonse...
        El si cu ochii larg deschisi tot crestere la pretul benzinei vede. N-ai ce-i face.
  • +4 (4 voturi)    
    Saracutii (Joi, 19 februarie 2015, 11:11)

    lucky luck [utilizator]

    Ma voi gandi la o donatie in favoarea OMV. Cu 15 zerouri. Sper sa fie satisfacuti.
  • +3 (5 voturi)    
    Abureli (Joi, 19 februarie 2015, 11:11)

    Claudiu [anonim]

    Normal ca in statistica da profit mai mic daca firmele isi repatriaza profitul si atunci nu intra in statisticile oficiale de la sfarsitul anului.
    Este imposibil sa aiba profit mai mic atata vreme cat oricum titeiul a inceput sa scada sub 100 de dolari barilul abia prin septembrie, si oricum dupa ce a scazut barilul cu peste 60%, pretul benzinei si motorinei a scazut cu nici 10%. Intr-adevar acciza este fixa, dar totusi este o diferenta destul de mare care ar fi trebuit sa fie profit in plus.
    Pe langa acestea, cand s-a ieftinit titeiul, a durat 1-2 pana a ajuns pretul ieftinit la pompa, pe cand acum cand s-a marit inapoi la 60 dolari barilul, deja pretul este 5.3 litrul de benzina dupa nici o saptamana.
    Hai sa le plangem de mila.. oricum stiu ca consumul nu are cum sa scada foarte mult, romanii sunt dependenti de confort si le place sa se faleasca...
    • 0 (2 voturi)    
      calcule simple (Joi, 19 februarie 2015, 12:11)

      MosCraciunescu [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu

      In conditiile in care petrolul reprezinta cam 30% din costul carburantilor, o scadere cu 60% a pretului petrolului (chiar daca nu a fost atat) ar trebui sa conduca la o scadere cu 18% a pretului produsului finit. Ca doar nu cumperi petrol la pompa...
      La mine in oras, pretul benzinei ajunsese la 5 lei, de la 6 lei acum cateva luni. Adica a scazut cam cum 17%.
      QED
  • +1 (5 voturi)    
    Opinie (Joi, 19 februarie 2015, 11:21)

    Adrian Popescu [anonim]

    Cine isi imagineaza ca ma intereseaza pe mine scaderea asta de profit a companiei ateia ? Din punctul meu de vedere poate sa si moara . Cetateanul nu are nici un motiv sa duca grija companiilor de vreun fel . Hai sa le plingem de mila , vreti ?
    • -2 (6 voturi)    
      cultura economica? zero! (Joi, 19 februarie 2015, 12:29)

      Va_ly [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Popescu

      Ok da faliment OMV. Conform informatiilor publice, OMV este al 3-lea cel mai mare angajator din RO cu 22.052 de angajati. Asta inseamna tot atatia someri romani. Inseamna 22.052 de familii care isi vor reduce cheltuielile si care vor cauza, in zonele unde stau, alte reduceri de costuri la firmele de la care cumparau bunuri si servicii.
      Tu, de asemenea, vei suporta prin taxele pe care le platesti ajutoarele pe care le va da statul... pt ca sa fim seriosi, este o paine electorala de mancat sa ajuti atatea familii.
      Asa ca mai bine uita-te in ce sector muncesti ca poate vei fi primul dat afara in urma reducerilor de costuri cauzate de falimentul OMV sau un fost angajat OMV iti va lua locul... fiind somer, cu familie de intretinut, va accepta un salariu mai mic decat al tau ca sa faca treaba ta... la ce mod de gandire ai nu i-ar fi foarte greu.
      Doare daca gandesti atat de departe, nu?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi