Cotatia petrolului se prabuseste la minimul ultimilor 11 ani

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 21 decembrie 2015, 13:17 Economie | Energie

Evolutia pretului petrolului Brent in ultimii cinci ani
Foto: bloomberg.com
Cotatia petrolului Brent a cazut la minimul ultimilor 11 ani, inregistrat in 2004, in conditiile in care tarile producatoare de petrol, de la Orientul Mijlociu pana in Iran si Rusia continua sa inunde piata cu titei, scrie The Telegraph.

Pretul pentru livrarile din februarie a scazut cu 75 de centi fata de pretul de inchidere de vineri, la 36,13 dolari pe baril in primele schimburi pe bursa londoneza.

Cotatia petrolului a fost supusa unei presiuni si mai mari dupa reuniunea cartelului tarilor exportatoare OPEC de acum trei saptamani, cand nu numai ca nu s-a decis reducerea productiei, dar s-a renuntat si la anuntarea unui plafon.

Arabia Saudita pare decisa sa testeze limitele pietei de petrol, pentru a-si apara cota de piata, care este amenintata de productia in crestere din Rusia, Iran si, mai recent, de boomul petolului de sist din Statele Unite.

Americanii au creat si mai multa tensiune saptamana trecuta, cand Congresul a decis sa renunte la interdictia veche de 40 de ani legata de exportul de petrol.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
19087 vizualizari
  • +5 (25 voturi)    
    36 USD este ptr cine intreaba 20 USD (Luni, 21 decembrie 2015, 13:25)

    un domn [utilizator]

    este pentru cine cumpara..mujicia inca nu a aflat acest lucru
    • +8 (14 voturi)    
      Scadere la pompa (Luni, 21 decembrie 2015, 14:07)

      ANdrei [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Se intrunesc toate conditiile pentru ca pretul combustibilului la pompa sa scada semnificativ!
      • +10 (12 voturi)    
        da, cu vreo 1.5% (Luni, 21 decembrie 2015, 14:22)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui ANdrei

        Ca restul sint costul transportului, prelucrarii, taxe, accize, TVA
        • +2 (10 voturi)    
          da si nu (Luni, 21 decembrie 2015, 15:48)

          bancher [anonim] i-a raspuns lui natbl73

          Pe de o parte ai dreptate: transportul, salariile, alte costuri operationale, prelucrare titei brut, accize reprezinta o cota importanta din costul final. Daca ele nu scad, nu scade nici pretul final.
          Dar sa nu uitam ca toate aceste costuri reprezinta 50% din costul total, iar restul de 50% il reprezinta costul cu care rafinaria cumpara petrolul brut
          Deci, daca pretul petrolului brut scade cu X%, atunci pretul la combustibilul la pompa ar trebui sa scada cu 50% din X.
          Acum hai sa facem un calcul: in perioada de boom pretul barilulului era de 120 USD/baril; acum este de 36.13 USD, adica a scazut cu 83.87 USD in termeni absoluti si cu 69.90% in termeni procentuali.
          In consecinta benzina ar fi trebuit sa se ieftineasca cu 0.5*69.90%, adica cu 34,94%. Benzina premium costa 7.11 RON in perioada de boom...iar acum costa 5.66 RO, deci o scadere relativa de 20.39%.
          Pai stimati benzinari, corect ar fi ca scaderea sa fie de 34.94%, si nu de 20.39% cat ati scazsut voi.
          DECI E LOC DE NOI SCADERI
          • +5 (5 voturi)    
            uiti ceva (Luni, 21 decembrie 2015, 17:14)

            CRMS [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Uiti ca 50% din pretul la pompa reprezinta accizele pe care le pune statul (si le incaseaza) iar statul va renunta foarte greu la acest venit: de ce sa-si bata capul cu urmaritul evazionistilor (din care smulti sunt mana in mana cu clasa politica) cand este mult mai simplu sa urmareasca vanzarile de combustibili.
            • +7 (7 voturi)    
              Accize, 7c, taxa de drum, Bancorex, tva (Luni, 21 decembrie 2015, 18:13)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

              Pai statul roman cam din asta traieste, taxe pe petrol/gaze, tva, tigari si alcool. Bineinteles si taxarea muncii cu nesimtire.
            • +2 (2 voturi)    
              55-60% cu tva (Luni, 21 decembrie 2015, 22:15)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

              acciza este fixa. avem cea mai ieftina acciza din UE ~38 centi la litru (dublu in Olanda).
              cu cat scade pretul petrolului, cu atat influenta procentuala a accizei in pretul final creste. peste pretul petrolului se adauga costuri de rafinare, transport, distributie, marketing, accize, tva.
              practic, benzina nu ar putea sa scada sub 4 lei/litru nici daca petrolul s-ar da gratuit.
          • +2 (2 voturi)    
            Sursa (Luni, 21 decembrie 2015, 23:02)

            Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Ne poţi preciza, te rugăm intens, de unde ai scos procentul de 50 - 50% pe care se bazează raţionamentul tău ? O sursă, ceva, un INS, vreun comunicat Petrom etc ?...
          • 0 (0 voturi)    
            Gresit!! (Marţi, 22 decembrie 2015, 0:40)

            Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Vezi care e si diferenta de curs leu/usd in cele 2 momente!!
            Deci guvernantii scumpesc dolarul ca sa incaseze la fel de multi lei sau euro, caci altfel pentru ei ar fi dezastru!!
            Nu si-ar mai lua salariile umflate caci nu ar mai avea suficient venit!!!
      • +9 (9 voturi)    
        aha.... (Luni, 21 decembrie 2015, 14:35)

        calinutz2009 [utilizator] i-a raspuns lui ANdrei

        ...da si nu, marea majoritate a pretului de la pompa e reprezentata de taxe ale statului roman (accize si TVA) care nu au legatura cu cresterea/scaderea pretului la petrol.... iar accizele sunt in EURO la cursul aberant de 4.7 RON/EURO...de aia scaderile sunt mici....
      • +4 (8 voturi)    
        Da (Luni, 21 decembrie 2015, 15:21)

        Andy [anonim] i-a raspuns lui ANdrei

        Da, doar ca in lacomia lor, gigantii comercianti de combustili vor reflecta foarte lent in preturile la pompa aceasta scadere a pretului barilului.. dar in cazul unei cresteri a cotatiei petrolului, aceasta se va reflecta foarte rapid in pretul la pompa
      • 0 (0 voturi)    
        Pariez (Luni, 21 decembrie 2015, 20:29)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui ANdrei

        că scăderea va fi de 1 ori doi bani, la începutul unei săptămâni și că săptămâna următoare va crește cu 3 - 5 bani.
      • 0 (0 voturi)    
        n-are cum! (Luni, 21 decembrie 2015, 23:30)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui ANdrei

        n-are cum! la noi toate benzinariile au stocuri de miliarde de tone de cand era scump petrolul! LOL

        Ca sa scada la 3 lei trebuie sa treaca inca 10 ani..
    • +7 (9 voturi)    
      Vad ca iei minusuri aiurea (Luni, 21 decembrie 2015, 15:15)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Desi ai perfecta dreptate. In anumite zone, cativa mari producatori/exportatori cand cu discount urias numai sa nu-si piarda clientii. Canada vinde dintotdeauna cu discount la americani, si cu 20$ de vreo juma de an.
      • 0 (10 voturi)    
        isi ia minusuri pentru (Luni, 21 decembrie 2015, 16:06)

        hidrogenatul [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

        comportamentul compulsivo-obsesiv.
        e chiar suprinzator ca nu a mentionat deloc pufoaika sau samagonul in comentariul lui la un articol despre caderea preturilor la petrol.

        si tie, felicitari ca ai reusit sa nu mai scrii de Phutin... oricine o fi ala...
        • +1 (7 voturi)    
          Romanul, mereu incruntat (Luni, 21 decembrie 2015, 16:31)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui hidrogenatul

          Some people are just having some fun.
        • -2 (4 voturi)    
          Ai un plus (Luni, 21 decembrie 2015, 21:50)

          potaissa [utilizator] i-a raspuns lui hidrogenatul

          din pacate nu pot da mai mult ,ca ti-as da.
        • 0 (4 voturi)    
          si (Luni, 21 decembrie 2015, 23:22)

          bec [utilizator] i-a raspuns lui hidrogenatul

          hrishca, n-a zis nimic de hrishca.
  • +13 (19 voturi)    
    Alo, ... (Luni, 21 decembrie 2015, 13:34)

    Cip [anonim]

    alo, Petromu', se aude?
  • +8 (14 voturi)    
    Motiv pt mafia PSD a petrolului ca creasca pretul (Luni, 21 decembrie 2015, 13:42)

    Miky60 [utilizator]

    Acum, toti rusii adusi de PSD sa puna mana pe petrol, vor avea motiv sa creasca pretul! Chiar daca pretul petrolului a scazut o sa notiveze ca nu isi acopera cheltuielile...
  • +13 (13 voturi)    
    ? (Luni, 21 decembrie 2015, 13:58)

    Steve [anonim]

    Acum am vazut ca schimbau pretul la Petrom:))
    Acum 2 ani cand crestea cu 10 centi barilul ..imediat il crestea si Petrom-ul cu 10 centi....acum cand s-a prabusit pretul ..petromul spune ca e din productuie proprie al nostru
    • +1 (3 voturi)    
      Acum pretau e format doar din taxe si (Luni, 21 decembrie 2015, 14:48)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Steve

      accize poate niscaia profit :) .
  • -3 (7 voturi)    
    e loc si de mai mult ! (Luni, 21 decembrie 2015, 14:01)

    serban [anonim]

    Ar fi bine sa mai scada . Dar totodata si dolarul sa vina la adevarata lui valoare . Aceasta ar cam rezolva problema globalizarii atat in varianta finantelor internationale si corectitudinii politice cat si in varianta califatului Islamic universal
  • -2 (6 voturi)    
    Daca au reusit (Luni, 21 decembrie 2015, 14:05)

    popescu [anonim]

    o sa scadă la sub 20 dolari barilul , o sa fie necesar doar pt avioane , transport transoceanic și petrochimie în maxim 20-30 ani dacă nu creste înapoi la 100 și poate chiar mai mult .


    http://www.forbes.com/sites/ethansiegel/2015/08/27/how-close-are-we-to-nuclear-fusion/
    • 0 (4 voturi)    
      Visezi! (Luni, 21 decembrie 2015, 14:31)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui popescu

      Ce motive vezi,să crească la 100?Eu spun că lumea este mai bine informată și nu mai merg speculațiile din anii 70-80.Petrolul va scădea la 10-15 $/baril,va sta o perioadă la acest preț și pe urmă va oscila între 15-25 o perioadă îndelungată.
      • +6 (8 voturi)    
        Imposibil, pt ca industria si economiile (Luni, 21 decembrie 2015, 15:59)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        nu mai sunt setate pt preturile alea. O sa fie o ajustare, dar prin zona 80$....la 10-15-20-25 da faliment intreaga industrie de petrol. E un surplus pe piata acum, dar avand in vedere ca e deja un an de taieri masive in explorare, si ca mai urmeaza unul la fel, coroborat cu scaderea investitiilor in dezvoltarea campurilor deja in lucru....din 2017-2018 o sa vezi revenirea pretului. E basic in economy, demand-ul controleaza pretul.
        Ei bine, in Romania pretul e controlat de acciza si 1001 alte taxe pontesti.
        • 0 (2 voturi)    
          atit (Luni, 21 decembrie 2015, 23:23)

          bec [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          pontesti, cit si europesti, ca statul degeaba, adica welfare statul, costa. Mult.
  • +5 (7 voturi)    
    Pretul la pompaa!!!!!! (Luni, 21 decembrie 2015, 14:34)

    Adrian [anonim]

    Alooooo, cu preturile la pompa ce faceti!? Platim carburantul ca atunci cand era cotatia 90-100 USD!

    In conditiile actuale, cu tot cu accize, un litru de benzina 95 nu ar trebui sa coste mai mult de 3 RON! Se aude, bre!?
  • +5 (7 voturi)    
    2005 (Luni, 21 decembrie 2015, 14:39)

    2005 [anonim]

    Articol Hotnews din 2005, cand cotatia petrolului era de 63 dolari/baril:

    http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1215876-pretul-unui-litrul-benzina-sarit-peste-1-euro.htm

    Asadar, in 2015, pretul pe baril e cu 50% sub cel din 2005, dar preturile la pompa sunt peste cele de acum 10 ani. Traiasca profitul!
  • +7 (7 voturi)    
    Rau pentru producatorii de petrol... (Luni, 21 decembrie 2015, 14:57)

    taro [anonim]

    Toti printisorii din golful Persic au sa fie nevoiti sa treca la Mercedes pentru ca Lamborghini o sa fie cam scump iar cladirile faraonice din Dubai o sa fie doar cu 100 de etaje.

    Tarul Vladimir RasuPutin a amanat a doua Uniune Sovietica pana creste cotatia petrolului.
    • -8 (12 voturi)    
      huh (Luni, 21 decembrie 2015, 15:53)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Parcă SUA au ajuns cel mai mare producător de petrol din lume. Sau pt ei e bine și pt ceilalți rău?
      • +5 (9 voturi)    
        Nu e cel mai mare de petrol (Luni, 21 decembrie 2015, 16:35)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Bai, daca dezinformati, macar faceti treaba mai cu cap. USA e cel mai mare producator de LIQUIDS, adica intra si gazele petroliere lichefiate, atentie, nu si LNG-ul. Petrol doar, a fost la 9.6 mil barili pe zi si in ultimele 6 luni a scazut la 9. Rusia si Arabia produc ambele peste 10 mil barili pe zi.
        Pentru americani e excelent petrolul ieftin pt ca industria lor petroliera e doar 3% din PIB. Asta inseamna sa ai economie puternica si diversificata, orice shock intr-o ramura poate fi preluat imediat de celelalte.
      • +4 (6 voturi)    
        nu tine mazeto (Luni, 21 decembrie 2015, 17:20)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        SUA nu traieste din exporturi de petrol. SUA a inceput sa exporte petrol vineri, pentru prima data de prin anii 70.
        Rusia pe de alta parte o sa aibe de suferit.
        plangi un pic.
  • +7 (7 voturi)    
    ..... (Luni, 21 decembrie 2015, 15:16)

    gigikent08 [utilizator]

    In 2004, pretul motorina era de 27.500 lei vechi..Adica 2.75 lei noi.. Benzina 29.800 lei vechi, adica 2.98 lei noi. Nu spun sa se ajunga la nivelul acela, euro-dolar avea alta paritate atunci, dar totusi!!
    • +1 (1 vot)    
      2004.. (Marţi, 22 decembrie 2015, 10:41)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigikent08

      ai nostalgii legate de ultimul an al guvernului Nastase? poate vrei sa ne intoarcem si cu salariile la nivelul ala?... nu-ti mai aduci aminte cum era in 2004? citeste aici: http://www.zf.ro/zf-transilvania/pentru-ikea-si-natuzzi-romania-nu-are-economie-de-piata-functionala-2902315
  • -6 (10 voturi)    
    Infricosator! (Luni, 21 decembrie 2015, 15:46)

    Spirt [utilizator]

    1. Rusia este controlabila - pretul e 100-120$/baril
    2. Rusia se incordeaza -pretul e 30$/baril
    Ce cred eu este ca o suprastructura care detine puterea manipuleaza totul ca sa-si atinga scopurile si o resursa suculenta si gustoasa: Rusia.
    Acum, daca suprastructura are un as in maneca imi cobor palaria, respectele mele. ati invins.
    Dar daca nu au fuziunea nucleara posibila si fac toata harababura asta care va stimula epuizarea petrolului si civilizatia apocaliptica post-industriala atunci au ei niste probleme.
    Pentru ca deja sclavii lor (noi) au inceput sa maraie. Iar ei in curand nu vor mai avea energie sa le asigure confortul. Ati vazut revoltele din Londra? Cand vor dori sa scada independenta sclavilor de acum (noi, platitorii de taxe suntem 0.7 sclavi caci atat dam din munca noastra "cuiva"), atunci sclavii vor riposta generalizat ca in Londra.
  • +4 (4 voturi)    
    Dar pretul la benzina a tot mare... (Luni, 21 decembrie 2015, 17:44)

    dice [anonim]

    In 2008 pretul benzinei era sub 4 lei/L, cum de acum, la un pret mai mic al petrolului, pretul e peste 5 lei/L?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă