In timp ce cotatia petrolului scade vertiginos, pretul fara taxe al carburantilor din Romania este printre cele mai mari din UE

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 21 ianuarie 2016, 9:56 Economie | Energie

Carburantii, prea scumpi in Romania
Foto: AGERPRES
 documente
(21 Ian 2016) PDF, 263KB
(21 Ian 2016) PDF, 280KB
​Cotatia petrolului este in continua scadere, ajungand sa chiar la minimul ultimilor 12 ani. De cateva zile sta sub 28 dolari barilul. Cum era de asteptat, oriunde in lume, preturile la carburanti s-au redus, fiind puternic influentate de cotatiile barilului de titei. Si in Romania au tot scazut, insa doar atat cat sa ajunga sa fie printre cele mai mari din Uniunea Europeana.

Potrivit unei monitorizari realizate saptamanal de Comisia Europeana (Weekly Oil Bulletin), saptamana trecuta, Romania se afla in topul tarilor cu cel mai mare pret fara taxe la carburanti, aflandu-se mult peste media UE. In cazul benzinei, doar sase state comercializau benzina mai scumpa decat in Romania. In timp ce media pretulului fara taxe al benzinei era de 0,413 euro/ litru, in Romania era 0,463 euro/litru. Alte 21 de state inregistrau preturi mult mai mici, unele dintre ele nefiind producatoare de petrol ca Romania. De exemplu in Austria, tara dependenta de importurile de petrol si in care se afla OMV, actionarul Petrom, pretul era de 0,413 euro/litru. Preturi mai mici sunt si in Belgia, Croatia, Cehia, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Olanda, Polonia, Slovacia, Slovenia, Suedia si Marea Britanie.

Si in cazul motorinei, situatia este aceeasi. Media preturilor fara taxe in UE la motorina era 0,398 euro/litru, iar in Romania ajungea la 0,441 euro/litru. Doar in opt state, pretul fara taxe al motorinei il depasea pe cel din Romania. In Austria, de exemplu, pretul era de 0,407 euro/litru. Tarile care aveau preturi mai mici decat Romania la motorina: Austria, Belgia, Croatia, Estonia, Franta, Germania, Ungaria, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Olanda, Polonia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia si Marea Britanie.

In privinta preturilor cu taxe, situatia este diferita, in sensul ca se afla in prima jumatate a statelor cu carburanti mai ieftini si sub media UE. Acesta poate fi efectul reducerii fiscalitatii prin scaderea TVA de la 24% la 20%. Anul trecut, taxele reprentau 60% din pretul benzinei. Acum au ajuns sa fie sub 50% din pret. Ce s-ar fi intamplat daca ar fi fost mentinuta ponderea taxelor? La pretul de baza de acum, benzina si motorina ar fi ajuns sa fie printre cele mai scumpe si la categoria "cu taxe". Chiar si asa, pretul cu taxe al carburantilor din Romania tot este peste cel comercializat de multe tari europene. Sunt noua state in care benzina este mai ieftina si 13 la motorina. Din acest punct de vedere, clasamentul este aproximativ acelasi ca cel din vara anului trecut. Vezi aici. Media UE al pretului cu taxe la benzina este 1,273 euro/litru, iar in Romania 1,094 euro/litru. La motorina, media UE este 1,081 euro/litru, iar in Romania 1,032.

Practic, ce s-a intamplat? In Romania, pretul de baza al carburantilor a scazut intr-un ritm mult mai scazut decat cel al pretului total. In vara, pretul fara taxe era undeva la media UE. Acum este semnificativ peste medie. Daca pretul de baza ar fi fost mentinut cel putin la media UE, carburantii din Romania ar fi fost mult mai ieftini decat acum.
  • Vezi si documentele atasate


Citeste mai multe despre   









21386 vizualizari
  • +15 (21 voturi)    
    doar petrolul? (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:09)

    gigi1 [utilizator]

    Si TVA la alimente a scazut si in continuare aceeasi mancare e mai scumpa decat in europa de vest la fel si orice altceva vrei sa cumperi, in europa aproape orice e mai ieftin desi la noi cheltuielile cu salarile sunt mai mici deci costuri de operare mai mici.

    Incredibil cum platim mai mult decat un german ca sa traim desi castigam in medie de 5 ~ 10 ori mai putin si totusi germanul sta cu chirie si romanul isi permite sa isi cumpere.
    • +2 (2 voturi)    
      care mincare (Joi, 21 ianuarie 2016, 13:59)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      Asta e in mare legenda urbana. Daca ne apucam sa comparam cremvustii nemtesti pe galantar in germania sau in Romania, e clar ca-s mai ieftini la ei, ca e sensibil mai ieftin transportul. Ca sa nu mai vorbim de TVA. Daca ne uitam, de ex, la pretul la piine, la ei de de citeva ori bune peste aql nostru:
      http://www.gandul.info/financiar/cat-costa-acelasi-cos-zilnic-de-cumparaturi-pentru-un-roman-si-un-neamt-experiment-pe-axa-bucuresti-frankfurt-cu-un-rezultat-surpriza-14145168

      Daca ne uitam la pretul la pui, ala e smilar, si e normal sa fie asha, pentru ca procesul de productie e cam la fel. Si... la ei salariile sunt mai mari, dar compenseaza prin volumul de marfa vinduta per vinzator din supermarket. Si mai ales, prin infrastructura. Cind plimbi puii cu tirul cu 20 km/h prin gropile mioritice, ai costuri sensibil superioare cu neamtul care le transporta pe autobanda, cu 100 km/h viteza medie. Tu, pentru acelasi volum de marfa ai nevoie de 4-5 tiruri, 4-5 soferi, 4-5 viniete, etc, pe cind neamtul face acceasi treaba cu 1 tir, un sofer, o vinieta.
  • -21 (35 voturi)    
    concluzie (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:10)

    Mazeta [utilizator]

    În România taxele sunt mici. Privatul (străin) este grasul, statul (român) e slabul. Adică taman pe dos decât ne-a învățat Facebook.
    • -3 (13 voturi)    
      MI-AS DORI... (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:56)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Sa nu-ti mai expui aberatiile pe acest site!
      ///
      Poate si HN cand ved ca un utilizator este in permanent dezacord cu majoritatea ar trebui sa-i limiteze accesul la comment-uri.
      • +7 (7 voturi)    
        dumnezeule ! (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:24)

        dagenia [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        ce farmec ar mai avea comentariile de pe HN fata mazeta&co ? :)
      • +4 (12 voturi)    
        cenzura (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:59)

        gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        ai gandire de securist. pe principiul, "nu imi place, cenzurez". fa-ti propriul site unde accepti doar comentariile care iti convin.
        p.s. nu sunt fan mazeta
        • -6 (8 voturi)    
          TU ESTI DEMOCRATUL... (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:49)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

          Din pantalon? Da sunt securist! E bine?
          Extrapoland, tu ai gandire de A. Nastase: nu-ti convine pleaca din tara!
          • 0 (2 voturi)    
            Pana una alta (Joi, 21 ianuarie 2016, 20:04)

            io [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

            Tu ai gandirea lui A. Nastase : "nu scrie ca noi, nu-l mai lasati sa posteze!"

            De unde apareti, neica? Voi chiar sunteti adevarati? In piele si oase, va plimbati pe strada printre noi?!

            Trist
      • +4 (8 voturi)    
        Nu (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:27)

        CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        E bine ca sunt si astia ca Mazeta pe aici, sa avem lucrurile in perspectiva. In plus, doar zice, nu ti-a dat in cam omul, ce facem, ne intoarcem la perioada securista unde cenzuram ce nu ne convine?
        • -5 (7 voturi)    
          A REGELEMENTA... (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:59)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

          Dupa foarte multi inseamna a cenzura! Bravos!
          • +2 (4 voturi)    
            deci asta faceau securistii (Joi, 21 ianuarie 2016, 14:31)

            gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            "reglementau" ce nu le convenea. nu era vorba de cenzura :)).
            ca principiu, o afirmatie nu e neaparat adevarata doar pentru ca sunt multi de acord. invers, o afirmatie nu e neaparat falsa doar pentru ca are putini sustinatori.
      • +4 (4 voturi)    
        nu e vina lui (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:49)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        un troll e un troll doar daca il bagi in seama.
  • +12 (14 voturi)    
    Pai e de competenta... (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:13)

    Felix [anonim]

    ... Consiliului Concurentei. Trebuie spart cartelul, chiar daca nu convine Guvernului. In fond, noi ii platim pe toti...
    • -2 (2 voturi)    
      Cartelul (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:45)

      Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui Felix

      Cartelul e Imperiul Habsburgic care si-a luat drept mita pentru intrarea noastra in UE petrolul Romaniei si acum vrea sa ni-l revanda prin Rusia. SUA pandeste miliardele de mc de gaz romanesc din Marea Neagra, urmand a ni-l revinde prin Austria, care desigur il va trimite pe calea petrolului. Cum crezi tu ca poate sparge Consiliul Concurentei acest cartel? E Cartelul de la Malta, care ne vinde pe nimic dupa ce ne-au luat tot, la fel ca si Cartelul de la Ialta. Orbii dau vina pe Nastase, un executant mizerabil ca si toti urmasii lui, dar atat. Suntem colonie furnizoare de forta de munca si materii prime, nimic mai mult, asa ca nu va mai plangeti. Macar de s-ar trezi tinerii frumosi si liberi, doar ca ei au fost indoctrinati sa pupe papucul imperial mai ceva decat parintii lor moastele sfintilor. Ghinion.
      • +3 (5 voturi)    
        sigur (Joi, 21 ianuarie 2016, 14:04)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Reticentul

        De vina e tot timpul altcineva.

        Nu cumva principalii vinovati suntem noi? Cine ne-a pus sa nu fim pregatiti de intrat in UE si sa trebuiasca sa dam spaga pentru a intra? Cine ne-a obligat dupa aia sa tinem redeventele jos, jos de tot? Cine ne impiedica acum sa spargem monopopul omv? Cine ne obliga sa alimentam in proportie de 60% de la petrom-omv? Cum de doar noi suntem colonie a puterii burghezo-mosieresti, si Bulgaria, ungaria, cehia, slovacia, polonia nu sunt?

        Nu cumva aia vinovati suntem noi, ca nu facem nimic fara spaga?
  • +13 (17 voturi)    
    Nu ți-e clar? La noi mafia rusă are marionete (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:32)

    Dorel [anonim]

    La romani șpaga e mai ieftină și justiția mai știrbă ca la nemți. Și cum jucătorii mari din piață sunt toți deținuți de mafia rusă, e normal să sugă banii din piață.Rusia ca și țară nu produce nimic, exporta materie prima și se asigură ca e vândută scump la capăt.
    • +5 (7 voturi)    
      paranoia (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:51)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Dorel

      Cum se face ca rusii astia de fapt sunt austrieci si nu au monopol doar pe petrol dar si pe banci si paduri, imperiul habsburgic in varianta economica dar tu vezi rusi peste tot in continuare ca sa nu vezi cine te face la buzunare.
      • -3 (7 voturi)    
        Esti mai Gigi decat Gigi (Joi, 21 ianuarie 2016, 13:20)

        Dorel [anonim] i-a raspuns lui gigi1

        Ia uita-te tu cine este la sefia grupului OMV si ce istorie are.
        STASI iti spune ceva?
        Stii ca Tovarish Putin a fost ofiter de legatura cu STASI?
        Pentru tine o companie condusa de rusi trebuie sa aiba doar actionariat rusesc? Sau un rus la conducere?
        De aia stai in vizuina ta si iti platesti cuminte impozitele, visand la un apartament de 2 camere in Damaroaia si un Logan second hand full options, ca nu ridici capul sa vezi cine te calca in picioare.
        • +3 (3 voturi)    
          STATI astia (Joi, 21 ianuarie 2016, 14:20)

          Gestapu [anonim] i-a raspuns lui Dorel

          Nu erau parca prin Germania?
          Ce treaba are Germania cu Austria? Si te rog nu baga legatura de limba comuna ca nu are nici o legatura...
          • +1 (1 vot)    
            Google (Joi, 21 ianuarie 2016, 14:44)

            Dorel [anonim] i-a raspuns lui Gestapu

            In loc sa stati aici ca babele și să gândiți cu gura mare căutați pe google Rainer Steele. Și lasa retorica și interpretările gen Antenele lui Voiculescu pentru prostime.
        • +2 (4 voturi)    
          dorele dorele (Joi, 21 ianuarie 2016, 14:27)

          gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Dorel

          Esti in UE, mai toate companile locale sunt filiale ale corporatilor europene si tot rusul e de vina pentru jecmanirea economiei, asta e ca aia cu halatul sau antena 3 cu basescu e de vina, cred ca e ceva patologic sa pupi bocancul care te loveste si sa visezi conspiratii cu stasi si rusi.
  • +4 (4 voturi)    
    0,85€ e taxa la benzina (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:38)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Taxa federala este de 0,85€ pt litrul de benzina, la motorina taxa fiind mai mica.
    Litrul de motorina ajunge insa la 0,9€ in anumite regiuni, cam cu 20% mai mic decat in Romania.
  • +12 (14 voturi)    
    Am scris si la alt articol (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:38)

    CititorulComentator [utilizator]

    Ca desti pretul petrolului a scazut atat de mult, la pompa cam tot pe acolo e, si deci este o magarie.

    Inainte cand crestea pretul petrolului cu cativa dolari imediat bagau companiile la pompa 1-2 bani in plus ca chipurile a crescut pretul, acum nu-i mai auzi, desi a scazut enorm.

    Romanii clar sunt cei mai fraieri din Europa :)
    • +7 (11 voturi)    
      ... (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:14)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Este o măgărie. Dar nu de ieri, de azi. De când s-au dat rezervele de petrol gratis lui OMV.

      600 de milioane de euro era mai puţin decât valoarea clădirilor, utilajelor şi altor bunuri ale lui Petrom. Rezervele din subsol le-a dobândit GRATIS.
      • +1 (3 voturi)    
        600 milioane ptr o treime din Petrom (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:19)

        george1977 [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        600 milioane a fost prețul de vânzare ptr. o treime din Petrom, nu pentru toată compania.
        Poți citi contractul aici:
        http://www.minind.ro/opspi/rom/div/contract/petrom.htm
  • +8 (12 voturi)    
    Pai... (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:40)

    Zummm [utilizator]

    Sa NU MAI CUMPERE lumea macar 1 sapt. benzina/motorina (unde ar fi minunea aia) si pe urma mai vedem. Aici este singurul loc unde poti sa-i atingi la buzunar
  • -5 (9 voturi)    
    Sa nu mai platim taxe! (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:42)

    Miky60 [utilizator]

    E singura solutie! Sa facem greva si sa nu mai platim taxele, doar pretul real al benzinei! Statul gras nu face nimic, de ce sa le platim?
    • 0 (4 voturi)    
      Ei, nici chiar asha (Joi, 21 ianuarie 2016, 14:08)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Cum nu face nimic? Cum ar fi ca miine dimineata ciund te tezesti, sa nu mai fie spitale deschise, scoli, sa nu mai circule tramvaiele, sa nu mai existe politie, salvare, pompieri, justitie, armata, etc? Ca sa nu mai vorbim de incalzire centralizata, de ajutoare sociale, pensii.
  • +4 (8 voturi)    
    niste idioti bre.... (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:44)

    gigikent08 [utilizator]

    Dar taxa aia de 7 eurocenti PENTRU AUTOSTRAZI de ce nu s-a scos? De ce au spus ca o vor scoate din 2017? Sa inteleg ca in 2017 vom avea autostrazi? Toti sunt cinstiti si vor binele poporului, pana ajung sus!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Cum de ce? (Joi, 21 ianuarie 2016, 14:09)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui gigikent08

      Pentru ca parlamentul a votat in nestire mariri peste mariri de salarii si pensii dupblate de scaderi de taxe. Ca de, da bine la prostime. Cine nu se bucura cind vede cum scad taxele si creste salariul? Si in conditiile astea, cum sa te apuci sa mai scazi inca o taxa?
  • +14 (16 voturi)    
    Pompa de pret. (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:45)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Am mai descris asta de vreo 3 ori dar citind ce-a scris si Qwertz mi-am schimbat concluzia: nu ne jefuieste doar statul prin taxe aberante ci si cartelul benzinariilor impreuna cu Consiliul Concurentei care, evident, cand e vorba de Banci, Farma si Petrol nu aude nimic, nu se sesizeaza deloc!
    An Baril PetrolLitruCombustibilJustificare
    2006 60$ 3Lei - E scump ca sunt taxe mari
    2008 120$ 6Lei - Pai s-a dublat pretul petrolului!
    2015 30$ 5Lei -Am avut stocuri din scump. Taxe!
    2017 120$ 5X4=20Lei- S-a scumpit de 4 ori!!!
    2019 30$ 15Lei Taxe mari, Stocuri scumpe
    2022 120$ 15X4=60Lei S-a scumpit de 4 ori!
    2024 30$ 50Lei Stocuri mari! Taxe!
    Peak Oil 240$ 400Lei S-a scumpit petrolul! E criza!
  • +9 (9 voturi)    
    am vazut zilele astea (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:56)

    Gicu_007 [utilizator]

    (in jurul Berlinului cel putin) chiar si preturi de 0,92 EUR litrul de motorina, dar intr-adevar, acu se plimba pretul undeva intre 0,90 si 0,99 pe litrul de motorina. Am impresia ca in Ro legea e infectata de tot felul de interese care numai ale romanilor nu sunt. Si multe produse alimentare sunt mai ieftine in DE decat in RO. Niciodata n-am putut sa inteleg treaba asta. Poate din cauza ca industria si agricultura in DE merg ca unse, de asta costurile finale sunt mai mici sau ceva, nu prea ma pricep mare lucru la economie.
  • +17 (17 voturi)    
    Platim scump produse proaste (Joi, 21 ianuarie 2016, 10:57)

    mnicku [anonim]

    fara a considera calitatea motorinei care este net superioara calitativ in Germania fata de RO.

    Ceva nu e in regula ? pai nu sint in regula multe dar consiliul concurentei doarme din 1900 toamna . Deja diferentele sint mult prea mari

    In 2007 motorina era 3,15 lei la pompa si barilul era 90$, euro=3,1
    In 2016 motorina e 4,34 lei la pompa si barilul 27$, euro=4,5

    Deja diferentele sint mult prea mari
    • +4 (4 voturi)    
      da (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:18)

      Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      de asta uitasem deja, calitatea. Foarte important.
    • +1 (5 voturi)    
      lasa bre 2007 (Joi, 21 ianuarie 2016, 13:49)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      In 2007 accizele erau mult mai mici decit acum.
      Nu spun ca la noi preturile nu-s mari, dar nu vad sensul comparatiei. Cind om avea si noi o piata concurentiala (adica cind nu vom mai alimenta toti ca oile la petrom), presiunea concurentiala isi va face simtit efectul. Cum e, de exemplu pe piata talefoniei mobile, catv, internet, unde la noi costul e de citeva ori mai mici decit in UE. Si pe linga asta, mai e vorba si despre consum si despre infrastructura.
      Una e sa transporti motorina cu tirul prin romanica, cu 20 la ora prin hirtoape, alta e s-o transporti in Germania pe autobanda. Mai departe, una e sa ai clienti care alimenteaza de 30 de euro, ca la noi, alta e sa vinzi de citeva ori mai mult, ca la ei.
    • +1 (1 vot)    
      Hmm (Joi, 21 ianuarie 2016, 19:56)

      io [anonim] i-a raspuns lui mnicku

      Din ce zici tu, in 2007 motorina era 1 Euro, iar azi e mai putin de 1 Euro. Nu vad problema!

      Daca intr-adevar pretul carburantilor ar fi o functie de pretul barilului de petrol, atunci, da, ar fi o problema. Insa in Europa se pare ca nu este functie de pretul barilului! Altfel nu se explica preturile extraordinar de mari, peste tot pe continent.

      Iar noi sa nu ne mai plangem. Doar 6 tari din UE platesc mai putin pe benzina decat noi.
  • +9 (9 voturi)    
    Pui accize pe ce se vinde ,nu pe piei de closca ! (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:03)

    andeesanu [anonim]

    Statul are mana de LUAT !!!,nu de dat !.
    Pui accize taxe pe ce se vinde pe ce se cere ,nu pui ca vrei sa pui !.
    La noi statul face ca-n bancul : Supa de PUI !!!
    Pui apa ,pui sare ,pui nu pui ca ai pus de doua ori !
    Pofta mare romane !
  • -2 (8 voturi)    
    eroare (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:03)

    vasile [anonim]

    Nu stiu de unde are autorul date , dar ar trebui sa va uitati si aici https://www.energy.eu/fuelprices/ . Sunt sofer , ies anual din tara cu masina si am verificat acest site si este foarte riguros....
    • -1 (5 voturi)    
      Nu ai nici o sansa (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:37)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Cind vine vorba de preturi, romanul apreciaza doar stirile care arata cit de bine e la altii si cit de rau e la el. Degeaba vii cu site-uri din astea care-i contrazic convingerile.
    • 0 (4 voturi)    
      Pe bune?? (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:52)

      garett [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Acolo scrie ca motorina este mai ieftina decat benzina!
      Unde ai vazut asta in Romania??
      • +1 (3 voturi)    
        @garett (Joi, 21 ianuarie 2016, 13:13)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui garett

        Tu , pe bune , traiesti in Romania? Cand ai trecut pe langa o bezinarie de curand?
  • +3 (7 voturi)    
    Hotie romanesca (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:05)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Orice firma ar veni aici, in tara hotilor, vine sa fure.
  • +9 (11 voturi)    
    Mi se pare normal (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:08)

    Cluj-Napoca [anonim]

    deoarece romanii sunt cei mai toleranti (a se citi prosti) oameni din UE.
  • +2 (6 voturi)    
    capitalism inseamna capitalizare (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:10)

    jackalphonse [utilizator]

    piata libera si democratia nu sunt obligatorii din punct de vedere faptic. verbalizarea lor este obligatorie...

    Isarescu a lasat bancile ani de zile sa lucreze cu asa zisa "dobanda de referinta a bancii" care varia dupa cum avea chef banca s afaca profit.
    Scadeau robor-ul sau euribor-ul, crestea "dobanda de referinta a bancii" si dobanda tot atat era. Nu-ti convenea? Treaba ta, pe contract scroia ca "...banca isi rezerva dreptul...".
    Ce a zis Isarescu? "De ce ai semnat"? A uitat sa mentioneze ca toate contrcatele de atunci cu persoanele fizice erau la fel si ca negocierea era doar "verbalizata", faptic nici nu se punea problema. totusi, de ce s-a semnat? Pentru ca preturile nu mai reflecta de mult puterea de cumparare a romanului ci cheful de imprumut al bancii, asa ca vrei nu vrei...
  • +1 (5 voturi)    
    Petrom (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:18)

    CRMS [utilizator]

    Romania nu mai are companie nationala care sa comercializeze produsele petroliere. Petrom este parte a OMV care-si fixeaza ce pret vor ei.
    De ce l-ar da in jos daca romanii cumpara la orice pret ?
    Multumiti-i lui Nastase si PSD-ului pentru afacerea asta.
    Sunt convins ca nu au luat nici o spaga pentru deal-ul facut.
    • +1 (1 vot)    
      SI CARE ESTE COMPANIA NATIONALA (Joi, 21 ianuarie 2016, 19:05)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      Din Germania? Sau Belgia? Sau Olanda? Sau Slovacia?
  • +2 (6 voturi)    
    N-are cum fi 0.11 (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:31)

    bogdan1477 [utilizator]

    probabil taxa e diferita. In tarile cu apa calda nu pot aparea diferente atit de mari. Cind in Austria motirna fara taxe e 0.4, in Germania nu are cum fi 0.1. La o asemenea diferenta producatorul german n-ar mai avea nici o urma de itneres sa vinda in Germania la 25% din pretul din Austria. Probabil taxa la motorina nu e 0.85 eur, ci 0.55 eur
  • +4 (6 voturi)    
    "Pentru ca exista cerere" (Joi, 21 ianuarie 2016, 11:39)

    bigbrother [utilizator]

    spunea la un moment dat madama care conduce Petrom despre motivul pentru care nu scad preturile. Si dpdv afaceri are dreptate, de ce ar scadea pretul? Cum se spune, nu e prost ala care cere, ci ala care da.

    Cu alte cuvinte, transportatorii (pentru ca ei sunt forta principala in aceste discutii) ar trebui sa puna "frana" si sa inceapa sa gaseasca moduri alternative de alimentare, incepand cu alimentarea masinilor din afara tarii pana la discutii cu firmele de carburanti implicate a.i sa rezolve ceva. Si nu in ultimul rand, suturi in fundul guvernantilor care taxeaza ca disperatii incercand sa acopere gaurile facute de furturile din ultimii 25 de ani.

    Si nu in ultimul rand societatea civila ar trebui sa faca ceva in privinta asta. Dupa 25 de ani de democratie s-ar fi zis ca am inteles ca popor ca niciun politician nu va face ceva pentru popor daca nu este fortat sa faca asta sau daca nu castiga ceva.

    Deci varianta de inceput ca si cetateni platitori de taxe gramada ar fi sa stresam rau de tot senatorul/deputatul care ne reprezinta cu mesaje pana la alegeri, sa le fortam mana a.i sa puna pe ordinea de zi in plen aceasta cerinta: reducerea taxelor pentru carburanti. Sa trimitem cereri peste cereri de reducere a taxelor. Aveti aici lista deputatilor cu tot cu adrese de mail si telefoane http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.de?par=C
    si aici lista senatorilor: ( intrati pe fiecare in parte si accesati linkul biografie pentru datele de contact) http://www.senat.ro/FisaSenatori.aspx

    Iar daca nu reusim asa, sa iesim in strada ca ultima si finala solutie. Nu trebuie sa uitam ca oricine este la guvernare depinde de popor, nimeni nu e "sudat" pe scaunul ala, au incercat altii si au sfarsit impuscati.
    • -2 (2 voturi)    
      Tiruri pe toate șoselele (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:19)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Bine punctat. Cererea/oferta decid prețul. Dacă în zona ofertei există vreo înțelegere de tip trust, ea trebuie investigată. Dar pentru asta îți trebuie și instituții funcționale.

      În zona cererii, avem problema că România este traversată în continuu de tiruri pe șosele. În Germania nu vezi așa ceva. Cu toate autobahnurile lor, tirurile ce tranzitează țara sunt puse pe tren și transportate pe calea ferată.
      • +2 (4 voturi)    
        Gresit (Joi, 21 ianuarie 2016, 13:13)

        meme [anonim] i-a raspuns lui aqualung

        Ultimele trenuri pentru tiruri au fost desfiintate recent de Deutsche Bahn deoarece erau nerentabile.
        Oricine circula pe Autostrada A3 Koeln - Passau si altele vede "peretele" de tiruri aflat pe banda intaii. Cu autoturismul nu mai apuci sa mergi pe banda intai. Traficul de tiruri a crescut enorm in ultimii ani pe autobahn-uri.
  • 0 (4 voturi)    
    elasticitate.. (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:53)

    pehash [utilizator]

    In Germania concurenta si mediul de afaceri mult mai dinamic ajuta in astfel de situatii. Cel mai probabil 0.11/litru inseamna ca vand sub costuri, dar ei o gandesc pe termen lung - incurajeaza consumul, intretin rotatia stocurilor, etc. Probabil ii costa mai mult sa opreasca procesul tehnologic la rafinarie decat sa vanda in pierdere cateva saptamani.
    In Romania e probabil si o problema de educatie a consumatorilor... omul se duce si alimenteaza indiferent de pret. E o chestiune de status social sa mergi cu masina in Ro, deci nu poate renunta indiferent de pretul combustibiliului.
    • +3 (7 voturi)    
      Tu chiar crezi? (Joi, 21 ianuarie 2016, 13:44)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Nu vinde nimeni ion Germania motorina cu 0.11 eur. Asta e doar interpretarea pur contabila a lui Qwertz si atit. Orice producator cu scaun la cap prefera sa vinda in tarile vecine cu 0.4 decit sa vinda in Germania cu 0.11.
      • +1 (1 vot)    
        de ce n-as crede? (Joi, 21 ianuarie 2016, 13:56)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        pe burse azi petrolul se vinde sub costul de productie. de ce nu s-ar vinde si produsul finit sub costul de productie?
        • +3 (5 voturi)    
          Pai si de ce ar face asta doar germania? (Joi, 21 ianuarie 2016, 16:37)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Ce l-ar determina pe benzinarul neamt sa vinda motorina cu 11 centi in Germania cind o poate vinde cu 40 de centi in toate tarile vecine? Faptul ca Germania ar avea pretul la motorina de 25% din cit e in regiune "doesn't ring any bell???"
          Pe linga asta, daca dai un google, pe toate site-urile gasesti motorina cu 0.35-0.36 fara taxe.

          Cu minime cunostinte despre economie ar trebui sa pleci de la premisa ca acest calcul e gresit si sa-l verifici din macar inca 3-4 surse pina sa-l crezi.
          • +1 (3 voturi)    
            ti-am explicat deja (Joi, 21 ianuarie 2016, 18:58)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            sunt motive suficiente sa vanda sub costuri. cat de jos? nu stiu.
            probabil ca 0.11 eurocenti/litru e pus din pix.. (pretul petrolului nerafinat dublu), dar eu discutam doar de principiu.
            • 0 (0 voturi)    
              de principiu (Vineri, 22 ianuarie 2016, 14:45)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              De principiu nenmtii nu au nici un motiv sa vinda sub costuri, mai ales ca piata e stabila, consumul garantat. Iar constul e mai mic pentru ca au infrastructura foarte buna si organizare optimizata.
  • +3 (5 voturi)    
    hmmm (Joi, 21 ianuarie 2016, 12:55)

    silmix [utilizator]

    In tabel scrie ca pretul la benzina 95 ar fi
    Romania (RON) 4,960.71 /1000l

    Ieri seara am alimentat cu 4.6 (m-am uitat acum pe bon).
  • -1 (3 voturi)    
    Ce sustii nu-i fapt, e fabula... (Joi, 21 ianuarie 2016, 13:07)

    Meseriasul [utilizator]

    Daca ai fi verificat site-ul UE din articol, ai fi vazut ca pretul motorinei in Germania, fara taxe, este 351 EURO per 1000L motorina. Adica, 0,35EUR / litru.
    Ceea ce e mult peste 0.09 sau 0.11 EUR/l asa cum sustii. Deci, intregul tau comentariu e invalid.
  • +1 (7 voturi)    
    nu imi strica nimic (Joi, 21 ianuarie 2016, 13:42)

    bogdan1477 [utilizator]

    1. Germana nu stiu, asa ca degeaba imi trimiti wikipedia in germana
    2. Nu inteleg de unde rezulta ca pretul fara taxe e intr-adevar de 0.11. Am gasit in alt articol 0.36, ceea ce pare mult mai realist.
    3. Ce dezinformez in leg cu Austria? Citez doar din articol "In Austria, de exemplu, pretul era de 0,407 euro/litru"

    In concluzie nu prea inteleg ce vrei sa spui. Incearca mai mult cu cuvintele tale si mai putin cu link-uri in germana
  • -1 (3 voturi)    
    . (Joi, 21 ianuarie 2016, 15:13)

    noname [anonim]

    Arata sursa de unde reiese ca 0.85 sunt taxe!!!
    altfel doar bagi strambe sa te dai destept.

    28$ barilul *0.92 (dolar/eur)= 25.7 eur/baril
    1 baril are 159 litrii deci pretul pe litru al petrolului asa cum iese din pamant e de 0.16 Eur/L. Nimeni nu vinde motorina cu 30% mai ieftin decat pretul petrolului brut!!!!!
    pe langa asta mai ai costuri cu rafinarea, transportul, comercializarea.

    prostie sau manipulare, alegeti voi.
  • +3 (5 voturi)    
    Multumiti-i lui Phonta pt accize si taxa 7c (Joi, 21 ianuarie 2016, 15:42)

    Locke Lamora [utilizator]

    Multumiti-i si pesedelei pt falimentul Bancorex, ei s-au imbogatit, cetateanul plateste cand alimenteaza.
    PS: ala de-a propus taxa 7c e la parnaie. E cica pt construire de autostrazi, au trecut 4 ani si astia aproape ca si-au rupt gatul construind autostrazi, invizibile.
    • 0 (6 voturi)    
      Da mo´ doctor , (Joi, 21 ianuarie 2016, 22:55)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      eu tot nu pot intelege de ce-ti zdrobesti matale cerebelul cu pretul petrolului din UE si Romania . Nu erai matale acolo peste apa cu bani multi si trai bun?
      Heheheeee.......
  • +2 (4 voturi)    
    tu inca crezi in mos craciun? (Joi, 21 ianuarie 2016, 16:47)

    bogdan1477 [utilizator]

    In germania e 0.36, in romania e 0.44. De diferenta asta de pret nu se merita sa plimbi motorina pina-n Romania. La fel cum pentru diferenta dintre 0.36 si 0.4 nu se merita sa plimbi motorina pina-n Austria. Dar daca in germania ar fi 0.1 si in Austria 0.4, discutia s-ar pune altfel.

    Pe linga asta, nu vad cum as putea eu influenta pretul motorinei doar prin faptul ca nu pun botul la tot felul de calcule abramuristice. In germania, azi, pretul motorinei fata taxe e de 0.35-0.36 dupa toate sursele gasite pe google. De ce as crede niste calcule facute de tine care dau un rezultat totalmente necredibil? Doar ca da bine pe forum si apare tot corul de bocitoare care se pling ce naspa e la noi si cum o duc altii bine???
  • +1 (5 voturi)    
    Da, da.. (Joi, 21 ianuarie 2016, 17:31)

    Meseriasul [utilizator]

    Arata sursa unde scrie ca taxele in DE sunt 0.85 EUR/litru !!!
    ///, ce-ai vazut pe wikipedia e densitatea de referinta (sic) 0.845 kg / dm3, nicidecum taxe de 0.85 EUR.
    Vad ca din "Va meritati soarta de oi ce sunteti" sau ca "romanii au fost prosti si fraieri de la existenta lor ca popor" nu ne scoti. Pai dute-n/ de postac rusnac!
  • +2 (2 voturi)    
    e simpla explicatia (Vineri, 22 ianuarie 2016, 5:42)

    Francisc 1 [utilizator]

    e metoda cea mai sigura prin care statul roman impotent colecteaza taxe , in rest alte impozite se culeg mai greu ca de, fiecare partid are evazionistii lui abonati, iar din banii luati de la noi face diverse pomeni electorale , catedrale ,pensii speciale si alte tampenii , in nici un caz autostrazi , spitale sau scoli.
  • +1 (1 vot)    
    Romanii nu sunt un popor de fraieri. (Vineri, 22 ianuarie 2016, 7:18)

    John M. [utilizator]

    Scapati de comunism, ei au facut erori in a-si alege liderii, dar asta nu inseamna ca le vor face la infinit. Liderii sunt cei care i-au adus aici, fie din incompetenta, fie din coruptie. Alungarea mascariciului Ponta din fruntea guvernului a fost un prim pas in lunga evolutie spre emanciparea asteptata si meritata.
  • 0 (0 voturi)    
    . (Vineri, 22 ianuarie 2016, 8:50)

    radu789 [utilizator]

    Duminica la petrom in Sf. Ghe era 4.22 lei sau 0.93 eur motorina. Am mai vazut la petrom in Huedin si in Cluj (la o singura benzinarie petrom) pretul asta. In rest, nu conteaza ce benzinarie e, cu cel putin 10-20 bani in plus.
  • +1 (1 vot)    
    /// (Vineri, 22 ianuarie 2016, 9:42)

    Tempo [anonim]

    Buna ziua,

    Catre AUTORII articolului: situatia cu gazul metan e mult mai grava, daca va pasa. Un consumator industrial sub-mediu (categoria B3), plateste dublu (da, DUBLU !) fata de unul similar din Germania sau Olanda.
    Asta ar fi un subiect extrem de interesant, si ati fi singurii care-l abordeaza :).
  • 0 (0 voturi)    
    Legea selectiei inverse (Vineri, 22 ianuarie 2016, 17:58)

    Ioan B. [anonim]

    Ceea ce se intampla in prezent in Romania este caracteristic tarilor care aplica, fara sa fie discutata/adoptata, etc., LEGEA SELECTIEI INVERSE. Mai explicit, promovarea incompetentei in toate institutiile publice si... nu numai s.a.m.d.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version