Criza in Bucuresti: Distrigaz a blocat toate conturile ELCEN, productia de energie electrica si termica ar putea fi sistata incepand de sambata

de CP     HotNews.ro
Joi, 8 septembrie 2016, 16:56 Economie | Energie

Distrigaz Sud Retele SRL a instituit joi poprire pe toate conturile bancare ale societatii Electrocentrale Bucuresti SA. Astfel, conturile ELCEN au fost blocate din dispozitia executorului judecatoresc, mandatat de catre Directorul General Distrigaz Sud Retele, Dan Pantilie, informeaza ELCEN. In plus, poprirea a fost extinsa si asupra tertilor popriti, clienti ai ELCEN, printre care si RADET Bucuresti. De acum nu doar RADET, furnizorul de energie termica, are conturile blocate, ci si producatorul ELCEN.

  • UPDATE 3: "RADET este principalul vinovat", daca se va ajunge in situatia in care ELCEN sa nu mai poata produce apa calda si caldura, se arata intr-un punct de vedere transmis de ministrul energiei Victor Grigorescu."Asa cum am mai spus, cu mai multe ocazii, RADET trebuie sa plateasca facturile restante si datoriile pe care le are fata de ELCEN, in cel mai scurt timp posibil. Blocarea conturilor ELCEN de catre distribuitorul de gaze poate impiedica societatea sa mai livreze apa calda, in ciuda tuturor eforturilor noastre si a bunelor intentii. RADET este principalul vinovat daca se va ajunge in aceasta situatie", a spus Grigorescu. De remarcat ca in nicio declaratie publica, Grigorescu nu vorbeste de vreo responsabilitate a Primariei Capitalei care ar trebui sa deblocheze suma de 259 de milioane de lei pentru RADET, lucru pe care a refuzat sa-l faca pana acum. Daca Primaria ar debloca acea suma, RADET si-ar putea achita obligatiile catre ELCEN, iar aceasta mai departe catre furnizori. De precizat ca Grigorescu a avut pana acum cel putin doua intalniri cu primarul Capitalei Gabriela Firea pentru a discuta despre problema RADET- ELECEN.
  • UPDATE 2: Distrigaz Sud Retele accepta ridicarea popririi asupra conturilor Electrocentrale Bucuresti SA cu conditia de a fi achitata de indata o prima transa de 5,8 milioane de lei, reprezentand 50% din valoarea popririi, au declarat, pentru Agerpres, reprezentantii Distrigaz Sud Retele."Distrigaz Sud Retele accepta ridicarea popririi asupra conturilor Electrocentrale Bucuresti SA, notificand in acest sens ELCEN in cursul zilei de astazi (joi - n.red.), cu conditia de a fi achitata de indata o prima transa de 5,8 milioane de lei, reprezentand 50% din valoarea popririi. Aceasta plata, coroborata cu angajamentul ferm de a achita si a doua transa pana la sfarsitul acestei luni, sunt conditii preliminare si obligatorii pentru ridicarea popririi", a precizat sursa citata.
  • UPDATE 1: HotNews.ro a solicitat puncte de vedere din partea Guvernului si Ministerului Energiei, insa pana in acest moment nu a fost transmis niciun raspuns oficial.
Din cauza acestui blocaj, ELCEN se afla in imposibilitatea de a plati gazele naturale necesare si serviciile aferente, de transport si distributie, si, pe cale de consecinta, exista riscul major ca, incepand din data de 10.09.2016, productia de energie electrica si termica sa fie sistata.

Poprirea a fost instituita de catre Distrigaz Sud Retele pentru suma de 11, 67 milioane lei, reprezentand dobanzi de intarziere la plata a serviciilor de distributie a gazelor naturale. "Precizam ca debitul principal asupra caruia au fost calculate aceste penalitati de intarziere s-a achitat cu depasirea datelor scadente, motivat de neachitarea de catre RADET Bucuresti a obligatiilor de plata inregistrate fata de Electrocentrale Bucuresti, ce depasesc la data prezentei suma de 3,6 miliarde de lei", spune Elcen.

Totodata, precizam faptul ca in acest moment, Primaria Municipiului Bucuresti are disponibila o suma de aproximativ 6,7 milioane de lei, reprezentand subventia aferenta lunii iulie 2016, pentru care RADET a realizat deja decontul, in baza facturii emisa de catre ELCEN. Conform OG 36/2006, plata subventiei trebuie sa fie efectuata de catre Primaria Municipiului Bucuresti in termen de 15 zile de la primirea decontului. Scadenta acestei obligatii de plata, la data prezentei, este depasita in mod nejustificat.
  • ELCEN: Primaria nu a demarat o actiune pentru plata obligatiilor fata de RADET
ELCEN a anuntat inca de marti ca se afla in imposibilitatea de a-si onora platile catre furnizorii si distribuitorii de materii prime, materiale si servicii, din cauza datoriilor pe RADET. Potrivit ELCEN, din cauza unei sume restante de 147,2 milioane de lei, Distrigaz a luat decizia, si a notificat ELCEN in acest sens, ca, incepand cu data de 05.09.2016, sa reduca presiunea gazului natural, in mod constant, pana la limita de avarie (2 bari), fapt pus in practica la aceasta ora. Datoria a fost acumulata in perioada ianuarie 2016- iunie 2016. In cazul in care datoria nu va fi achitata, Distrigaz a informat ELCEN ca va trece la aplicarea masurii sistarii serviciului de distributie. ELCEN sustine ca in aceste conditii, agregatele energetice de la CTE Vest se vor opri, iar energia termina nu va mai putea fi furnizata pentru aproximativ 40% dintre locuitorii Bucurestiului: cartierele Drumul Taberei, Militari si Crangasi, dar si o parte din centrul Capitalei.

ELCEN mai spune ca Distrigaz a anuntat intentia demararii procedurii de executare silita pentru recuperarea unei parti din datoria mentionata mai sus.

Acestea sunt motivele pentru care ELCEN a luat decizia ca poprirea pe conturile RADET sa ramana de 100%. "Societatea a dat dovada de disponibilitate fata de solicitarile repetate ale RADET de a se diminua poprirea pe contul escrow tocmai pentru a permite acestei debitoare sa efectueze plati salariale si, totodata, sa achite furnizorii care au prestat servicii de reparatii si intretinere a retelei de termoficare. Totodata, din discutiile purtate cu Primaria Municipiului Bucuresti,  a rezultat ca va fi supusa aprobarii Consiliului Genral al Municipiului Bucuresti o rectificare a bugetului de venituri si cheltuieli cu suma de aproximativ 259 de milioane de lei, care reprezinta obligatie de plata restanta a Municipiului Bucuresti fata de RADET si Electrocentrale Bucuresti in baza protocolului incheiat in 18.12.2008, ce a fost aprobat prin hotararea 424/2008 emisa de CGMB", spune ELCEN.

Potrivit ELCEN, suma de 258.969.243 lei se regaseste atat in Anexa numarul 1 din propunerile pentru proiectul Bugetului PMB pe anul 2016, semnata de Directia de Specialitate din cadrul Primariei, pe care le atasam la prezentul comunicat. In plus, fata de aceasta suma, Primaria Municipiului Bucuresti, in anexele 1 si 2 la Proiectul de BVC pe 2016, mentioneaza faptul ca mai exista o suma pe care o datoreaza RADET, in valoare de 715 milioane de lei, care reprezinta o parte din subventiile restante.

Electrocentrale Bucuresti a aratat Primariei Capitalei ca, fara plata acestei sume, nu se va putea intra in sezonul de termoficare 2016- 2017, motivat de imposibilitatea asigurarii fondurilor pentru achizitionarea combustibilului (gaze naturale, precum si a efectuarii reparatiilor la capacitatile energetice de baza.

In multiplele discutii care au avut loc intre conducerea ELCEN si Primaria Municpiului Bucuresti, s-a dat asigurarea ca se vor face eforturile financiare necesare pentru asigurarea bugetarii si platii celor 259 de milioane de lei. In acest moment, insa, nu este demarata o actiune din partea Primariei pentru punerea in practica a acestor angajamente. In aceste conditii, ELCEN nu a avut sursele financiare necesare pentru a asigura plata producatorului, transportatorului si distribuitorului de gaze. Drept consecinta, Distrigaz a emis notificarea 3748/02.09.2016, prin care a anuntat ELCEN reducerea presiunii gazului natural.

In conditiile prezentate mai sus, ELCEN a decis notificarea RADET si Consiliului General al Primariei Municipiului Bucuresti, administratorul Regiei, cu privire la faptul ca societatea se afla in imposibilitatea de a-si mai plati furnizorii si distribuitorii, fapt care duce, in consecinta, la desfasurarea activitatii in conditii la limita. Astfel, ELCEN nu va ridica poprirea instituita in acest moment asupra conturilor RADET Bucuresti, conform legii.

De asemenea, avand in vedere faptul ca la acest moment RADET Bucuresti datoreaza societatatii Electrocentrale Bucuresti peste 3,6 miliarde de lei, in conformitate cu prevederile contractului 1/2014, ELCEN a notificat  aceasta debitoare cu reducerea/sistarea  furnizarii de energie termica, in conditiile in care aceasta nu isi va indeplini toate obligatiile de plata in termen de 10 zile de la comunicarea notificarii.

La randul lor, reprezentantii Distrigaz spun ca acumularea debitelor restante a afectat si bugetul companiei prevazut pentru realizarea de investitii necesare asigurarii parametrilor optimi de exploatare in conditii de siguranta  a retelei de distributie a gazelor naturale. "Tergiversarea gasirii unei solutii de achitare a datoriei va mari valoarea acesteia, dat fiind ca de la ultima notificare transmisa de Distrigaz Sud Retele catre Electrocentrale Bucuresti si pana in prezent a fost emisa si factura aferenta lunii iulie 2016 cu scadenta in septembrie", se arata intr-un comunicat al Distrigaz. Compania a precizat ca Distrigaz Sud Retele a notificat ELCEN cu privire la limitarea graduala a serviciului de distributie a gazelor naturale prestat catre Electrocentrale Bucuresti SA pentru locul de consum CTE Vest Cogenerare, incepand cu data de 5 septembrie 2016.
  • Primarul Capitalei cere Guvernului sa se implice
Primarul general, Gabriela Firea, a transmis miercuri o scrisoare premierului Dacian Ciolos, vicepremierului Vasile Dincu, ministrului Energiei, Victor Vlad Grigorescu, si ministrului Finantelor Publice, Anca Dragu, solicitandu-le sa se implice in rezolvarea situatiei problematice dintre RADET si ELCEN, a informat biroul de presa al Primariei. "Pe termen scurt, stimate domnule prim-ministru, va rog sa aveti in vedere gasirea unor solutii urgente pentru a asigura necesarul financiar atat al RADET, cat si al ELCEN SA, in vederea trecerii perioadei de iarna 2016-2017, cu precizarea ca in prezent Primaria Municipiului Bucuresti nu poate achita decat subventia, care este platita la zi. Totodata, va cer sprijin, ca sef al Guvernului, in ceea ce priveste elaborarea si promovarea unor acte normative menite sa solutioneze situatia prezentata", se arata in scrisoarea trimisa de Gabriela Firea.

In schimb, ministrul Victor Grigorescu a scris pe Facebook ca RADET are o datorie fata de ELCEN pe care trebuie sa o achite. Daca acest lucru nu se petrece, ELCEN intra in incapacitate de plata si nu va putea livra agent termic si apa calda catre RADET, a scris ministrul energiei Victor Grigorescu pe Facebook. Grigorescu a precizat ca "ELCEN nu opreste apa calda in Bucuresti, dar RADET poate falimenta ELCEN si astfel sa ajungem la o situatie catastrofala".

La randul sau, presedintele PSD, Liviu Dragnea, a acuzat miercuri "presiuni ale partii liberale din Guvernul tehnocrat" asupra ELCEN, "pentru a pedepsi bucurestenii ca au indraznit sa voteze cu social-democratii la alegerile locale".

"Sunt deja de notorietate amenintarile de la ELCEN catre Primaria Capitalei, de fapt catre bucuresteni, ca vor fi lasati fara apa calda si caldura. In opinia mea, este o presiune din partea partii liberale din Guvernul tehnocrat catre ELCEN pentru a pedepsi bucurestenii ca au indraznit sa voteze cu PSD la alegerile locale. Se cere Primariei Capitalei sa plateasca in cateva zile o datorie acumulata in zece ani, in conditiile in care doamna primar a avut intalniri cu ministrul Energiei si cu conducerea ELCEN, care au dat asigurari ca nu-si vor permite sau nu se vor gandi sa pedepseasca bucurestenii", a afirmat Dragnea, in debutul sedintei Biroului Permanent National al PSD, la care participa si primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, potrivit Agerpres.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
13123 vizualizari
  • +42 (52 voturi)    
    Cum asa? (Joi, 8 septembrie 2016, 17:03)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cu Firea la cârma capitalei, tocmai ea, mâncatoarea de se stie ce la Latrinele Securitatii, sa ajungem pina aici? De dat din gura da cit un ciopor de țațe de mahala, dar cind e o problema serioasa ridica din umeri si da fuga la guvern. Activista din ciuma rosie, asa ca e de inteles cit de incompetenta si demagoaga e.
    • +27 (39 voturi)    
      N-ai citit? (Joi, 8 septembrie 2016, 17:25)

      Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Base este de vina, respectiv guvernul de tehnocrati, ca ei ai incitat pe Distrigaz sa ceara plata dataoriilor!
      Daca ar fi fost premier tot Copy-Paste, nu se intampl asta, aveam in continuare apa calda si caldura, dar asa, Base ii face pe bucuresteni sa tremure de frig, pentru a lovi in Gabitza!
      • +23 (27 voturi)    
        Firea da transport si incalzire gratuita (Joi, 8 septembrie 2016, 18:12)

        zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Cristioan

        Si roaga Guvernul sa se implice si sa plateasca plocoanele lor. Daca ar face fiecare oras asa, ar intra toata Romania in faliment.

        Sunt curios in ce ani s-au strans datoriile astea si in cati din acesti ani PSD a avut majoritatea in Bucuresti si pe Oprescu primar.
        • +25 (27 voturi)    
          N-avea grija (Joi, 8 septembrie 2016, 18:28)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

          Ptr tampiti(votantii ALDE + PSD) asa o sa fie prezentata situatia. Primaria si-a facut datoria sa ceara de la guvern banii sa rezolve situatia, dar n-ai ce sa ceri de la cel mai prost guvern, aia nu vor sa ajute saracii bucuresteni sa nu inghete. Ce ura poate sa aibe Ciolos pe bucuresteni... Si cum vroiau sa-l infunde pe sarmanii eroi Ponta, Dragnea, Ghita....
          • 0 (0 voturi)    
            nu-i frumos sa zici "tampiti"! (Vineri, 9 septembrie 2016, 21:36)

            Crioan [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

            Mai bine citezi din Voda Lapusneanu, pentru ca situatia este aceeasi si in ziua de azi:
            PROSTI, DAR MULTI!
        • 0 (0 voturi)    
          Da (Vineri, 9 septembrie 2016, 21:34)

          Crioan [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

          da, exact asa procedeaza, da pe gratis, dar din banii altora, respectiv Guvernul
          da, daca s-ar aplica metoda in toata tara, am ajunge cu totii in faliment!
          da, nu este neaparat vina lui Oparescu, insa au trecut ani buni de cand nu mai este Base la Primarai, asa ca intr-adevar tot partidul prolificei Gabitza a genarat deatoriile!
    • +29 (35 voturi)    
      Tzatzica va infrange ! (Joi, 8 septembrie 2016, 17:27)

      math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Va cere guvernului sutele de milioane pentru ca poporul nostru bucurestean sa nu ramana niciodata fara apa calda. Daca nu se va rezolva, vor vui latrinele din nou "ce masuri fasciste mai pregatesc tehnocratii pentru exterminarea populatiei !". Termenul latrine devine tot mai cuprinzator Antenele varanelo si RTV-urile Ghuita-toare...
    • +27 (33 voturi)    
      N-ai inteles NIMIC! (Joi, 8 septembrie 2016, 17:31)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      De vina este Guvernul Tehnocrat, cel care a reusit sa distruga tot ceea ce au cladit cu sudoare, timp de 26 de ani (+ 45 dinainte), marele partid PSD-PDSR-FDSN-FSN-PCR-PMR!

      HAI LA LUPTA CEA MARE!
      • 0 (6 voturi)    
        ai uitat de.. (Joi, 8 septembrie 2016, 19:20)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        ..ALDE, PC si PNL..(din apcate PL e o gaina rosie cu un trandafir in cioc(sau 3, dupa preferinte) vopsita in galben si albastru(un piccam sterse in ultimul timp..).
        • +3 (3 voturi)    
          am o mică precizare: (Vineri, 9 septembrie 2016, 8:39)

          periscop [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          găina roșie nu poartă în cioc trandafirul ci îl are înfipt în... acolo...
      • +5 (7 voturi)    
        mda... (Joi, 8 septembrie 2016, 20:56)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        e problema administratiei bucurestiului, NU a guvernului....
        firea doar vrea sa mai critice guvernul ... in ultimul timp asta e "meseria" psd...
    • +35 (39 voturi)    
      Bine asa (Joi, 8 septembrie 2016, 17:33)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Ptr Catedrala Neamului erau bani destui de dat fara sa se vada o factura, ptr achitarea unei datorii nu prea sunt bani... Cam asta ne este Neamul.
      • -11 (15 voturi)    
        probleme vechi (Joi, 8 septembrie 2016, 20:11)

        mihaitzateo [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Pai tocma ca s-au dat pentru Catedrala cateva milioane de euro,dar datoria ELCEN fata de Distrigaz e de vreo 35 de milioane de euro.
        Nu e clara, tehnica bolsevica a lui Firea,sa zica ca nu e apa calda din cauza ca s-au dat bani pentru catedrala.
        Da poate ne explica dna Clothilde Armand, fosta directoare generala la Distrigaz SUD cum de a ajuns Distrigaz sa ceara asa ,peste noapte,datoria,tocma la cateva zile dupa ce dl Ciolos s-a dus sa viziteze Germania si s-a intalnit cu dna Merkel.
        Banuiesc ca e doar o coincidenta.
        Datoria e de mai multa vreme.
        De ce e datoria?
        In primul rand,pentru ca Distrigaz Sud vinde gaz la niste preturi exagerate.
        Gazul il cumpara la niste preturi mai mici,dar tot mari,de la compania lui Putin, Gazprom.
        Dati pe gugal sa vedeti, ca GDF Suez,detinatoarea Distrigaz Sud, e in relatii escelente de pretenie cu Gazprom.
        Iar la ELCEN nu cred ca s-a pus vreodata problema sa se produca energie electrica si caldura altfel decat cu gaz metan luat, logic, de la Distrigaz Sud.
        Care are si monopol prin Bucuresti la distributie de gaze. Curat capitalismul,neicusorule!
        Cu pacura, e prea eftin , nea!
        Cu carbune,ie poluant!
        Cu gaz, din alta parte decat de la Distrigaz ,nu ie bine.
        Nu mai ia bani saracii de la GDF Suez, firma detinuta de statul francez (alti bolsevici).
        • +1 (1 vot)    
          capitalistii? (Vineri, 9 septembrie 2016, 10:15)

          nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

          asa-i ?
          an de an RADET acumuleaza datorii,caci POLIITIC tine pretul gigacaloriei sub cost.
          Nu exista nicio obligatie de a cumpara de la Distrigaz [doar distribuitor].
          Restul sunt lozinci corect scrise gramatical
      • +3 (3 voturi)    
        Popa spune"votați psd". (Vineri, 9 septembrie 2016, 10:19)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Când au dat banii pentru catedrală spuneau că preoții vor menționa contribuția,adică//și să aducem mulțumiri psd,d-nei Firea,d-lui Tudorache,Negoiță și ceilalți corifei pesedei care a lăsat bucureștenii nespălați,pentru zidirea acestui locaș,unde îl vom închide pe D-zeu,să nu mai vadă hoțiile lor//.Amin.
    • -18 (24 voturi)    
      spectacol grotesc (Joi, 8 septembrie 2016, 18:00)

      Mihaitza_P [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      In timp de 40% din bucuresteni vor ramane fara apa calda, anumiti indivizi se bucura pentru capitalul de imagine pierdut/castigat de un partid sau altul.
      O dezbatere axata pe cautarea de solutii pentru rezolvarea problemei e o chestiune secundara, neinteresanta.
      • +22 (32 voturi)    
        Hai sa nu plangem de mila bucurestenilor (Joi, 8 septembrie 2016, 18:28)

        Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

        Pana la urma primesc ce au votat.
        Si sa puna mana sa-si plateasca apa calda ca sunt orasul cu ce-l mai mare salariu mediu. Alte orase cum se pot descurca cu mai putin?
        Cum adica sa plateasca restul tarii (cu zone mult mai sarace) apa calda a bucurestenilor. Daca se intampla asta toata provincia ar trebui sa ceara independenta fata de Bucuresti.
        • -8 (12 voturi)    
          chestiune de logica (Joi, 8 septembrie 2016, 18:52)

          Mihaitza_P [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

          " sa plateasca restul tarii (cu zone mult mai sarace)"

          Cum plateste restul tarii, mai sarac, apa bucurestenilor?!

          "Pana la urma primesc ce au votat"
          Neghioaba afirmatie. Din 2 mil de bucuresteni, vreo 100 si ceva de mii au votat primarul actual. Din punctul tau de vedere e normal sa sufere toata lumea, inclusiv copiii, sub motivatia unei dispute politice marunte..

          Oameni cu o astfel de gandire mai bine ar emigra. Daca nu ai facut-o deja, prea vorbesti cu detasare.
          • +9 (9 voturi)    
            da e o problema de logica (Vineri, 9 septembrie 2016, 1:18)

            math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            ... numai 30% din bucuresteni s-au deranjat sa mearga la vot. Din punctul meu de vedere, trebuie sa se descurce cu Tzatica si cu PSD. Si ciocul mic, indiferent ce dezastre se intampla cu pasajele, parcarile, bulevardele, apa calda...
            • 0 (0 voturi)    
              Exact! (Vineri, 9 septembrie 2016, 21:42)

              Crioan [utilizator] i-a raspuns lui math_2

              Cei care nu s-au prezentat la vot, cei care au votat altceva decat pe Nicusor, de fapt au pus-o la Primarie pe stirista Varanului!
              Este perfect firesc sa suferim consecintele!
          • +5 (5 voturi)    
            Simplu (Vineri, 9 septembrie 2016, 2:12)

            Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            Companiile care nu si-au primit banii (elcen si distrigaz) sunt ale tarii iar radet (al bucurestiului) nu vrea sa plateasca facturile catre elcen (care la randul ei are facturi de platit la distrigaz)
          • +1 (1 vot)    
            Nu, este vorba de RESPONSABILITATE! (Vineri, 9 septembrie 2016, 21:40)

            Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            Scuza-ma, dar nu pot fi de acord cu acest rationament.Oare chiar nu exista notiunea de raspundere pentru faptele proprii?
            Noi, majoritatea bucurestenilor, de buna voie si nesiliti de nimeni, am votat-o pe Fierea!
            Nu vi se pare firesc ca acum sa suportam CONSECINTELE alegerii noastre?!
        • -5 (7 voturi)    
          Nu e chiar asa, (Joi, 8 septembrie 2016, 19:24)

          MirceaVoda [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

          majoritatea blocurilor au contoar pe intrare in bloc si prin urmare platesc numai pe ceea ce consuma. Adevarul este ca reteaua e veche, in fiecare an doar se cirpeste, nu se repara capital (citisem acum citeva luni un articol in care RADET spunea ca pierderile pe retea sint de 30%. Sigur, exista si la noi asociatii care nu-si platesc integral facturile dar pina la a spune ca toti bucurestenii nu-si platesc facturile e cale lunga.
          Anticipez o alta intrebare de a ta si-ti spun ca pentru a trece pe centrala termica, costurile, in cazul meu (etaj 6), cu absolut tot ar fi fost de 4.000E. Nu crezi ca e cam mult?
          • +7 (7 voturi)    
            n-ai anticipat bine (Vineri, 9 septembrie 2016, 2:17)

            Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui MirceaVoda

            nu ma refeream ca oamenii nu si-au platit facturile (cu siguranta unii da si unii nu).
            radetul nu plateste elcenului ca nu are bani din 3 posibile motive:
            1. oamenii nu si-au platit factura la caldura
            2. primaria nu a transferat radetului banii de subventie (cea mai subventionata caldura din tara) - deci tine tot de primaria Bucuresti
            3. management defectuos la radet . Asadar vinovat si in acest caz e practic propriearul radetului care nu a luat nici o masura si nu a investit in infrastrucura, conducerea radetlui fiind numita de acelas proprietar.
            Ai ghicit, proprietarul e Primaria Bucuresti
          • +6 (6 voturi)    
            4.000 euro = aberatie interesata ?! (Vineri, 9 septembrie 2016, 7:29)

            Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui MirceaVoda

            Centrala in condensatie Buderus (cea mai buna din piata ) pt. 150 mp !! 800 euro = 3.550 lei.
            Piese instalatie max.700 euro
            Daca instalezi pe cont propriu fara participarea celor de pe cele 5 etaje de sub al dvs,teava de gaz,poate ajunge costul la cca.800 euro.
            Total : 800+700+800=2300 euro
            Amortizarea in max 7 ani,daca pretul gigacaloriei ramane neschimbat 7 ani ,ceea ce este improbabil,deci sansele de amortizare se reduc la max.4 ani
            • +1 (1 vot)    
              Ai uitat (Vineri, 9 septembrie 2016, 9:40)

              MirceaVoda [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

              de costul autorizatiilor, proiecte, expertize tehnice (mi-au cerut inclusiv sa demonstrez ca gaura pe care o dau pentru intrarea tevii in bloc nu afecteaza structura blocului).
              • +3 (3 voturi)    
                Te cred,dar......... (Vineri, 9 septembrie 2016, 10:00)

                Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui MirceaVoda

                Am ales cea mai scumpa centrala in condensatie,dar de ex. cu 2.500 lei Ferolli are produse de f.buna calitate.
                Firmele autorizate pt. lucrari de instalatii gaz nu-ti cer nici o autorizatie de executie,ci doar proiectul tehnic avizat de District Gaz.
                Sunt cazuri in care pt. piedici in debransare si alte " Radeturi " provinciale solicitau autorizatie de constructie (asta pt. cosul de evacuare al CT !!) dar pt. gaura de intrare a tevii de gaz,asta-i de "pe aici nu se trece "!
                • 0 (2 voturi)    
                  Well, (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:05)

                  MirceaVoda [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

                  incet-incet te duci spre costul pe care l-am spus, da, mi-au cerut si autorizatie de construire si o gramada de expertize. In concluzie, m-am lasat pagubas, recuperam banii in 10 ani si o gramada de alergatura. Poate peste 10 ani nici nu mai locuiesc acolo asa ca de ce sa fac toate aceste lucruri?
        • -4 (4 voturi)    
          bine ca nu e orasul cu .. (Joi, 8 septembrie 2016, 19:25)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

          ..(fii atent aici ca e important !) cel mai mare numar de agramati..

          ai observat cum se foloseste adjectivul demonstrativ "cel" in propozitii si fraze ca cea din comentariul tau?
          • +4 (6 voturi)    
            Da am gresit (Vineri, 9 septembrie 2016, 2:20)

            Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui akillies

            formulasem diferit initial si atunci era scris cum trebuie, dupa ce am reformulat am uita sa schimb.
            Asta nu invalideaza fondul argumentului.
            • 0 (2 voturi)    
              care e fondul argumentului? (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:26)

              akillies [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

              ..ca bucurestenii au cele mai mari salarii medii?!?! esti sigur de asta? pe ce te bazezi? pe statistici? poti sa imi explici de ce in nordul tarii preturile pentru energie sunt mult mai mici ca in sudul tarii?..sau mai mici decat in Bucuresti? sau poate imi poti spune de ce viata e mai ieftina inafara Bucurestiului?
              Argumentul tau nu e valid: cei mai multi oameni din B au salarii la fel de mici ca in restul tarii... Si nu toti oamenii care lucreaza in B stau in B - cei mai multi (din cei care castiga bani multi) stau inafara B.. prefera sa faca naveta..
              Asa ca de unde pana unde faza cu salariul mediu?!?!
              In plus, nu pretind ca guvernul sa plateasca aceste datorii cand pmb are suficienti bani, dar primarita B asta isi doreste(capcana politica ptr. tehnocrati).
              Restul oraselor din RO nu se descurca -> foarte multi oameni s-au debransat de la retelele centrale de termoficare sau rabda de frig..
              Iar faptul ca B are caldura e un mit: locuitorii de la ultimele etaje din blocurile inca bransate la sistemul dentralizat de termoficare iti pot confirma ca rabda de frig la fel de bine ca si restul tarii, iar apa calda e o amintire pentru ei.. nu mai pomenesc de presiune si alte chestii de genul..
        • +7 (7 voturi)    
          cumva de acord cu tine (Joi, 8 septembrie 2016, 19:42)

          Pardel007 [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

          Bucurestenii au primit ce au votat. Da, subventiile alea ar trebui eliminate.

          Nu, aia care ridica media salariilor din bucuresti in general nu prea au nevoie de subventiile cu pricina (ori isi permit, ori nu sunt legati la RADET).

          Nu, nu cred ca unele zone mai sarace din tara ar duce-o mai bine daca ar fi 'independente'. Asa cum unii din vest ar prefera sa fie independeti pentru ca sunt 'pe plus' si nu le convine ca banii lor se distribuie si prin alte parti, cam asa ar fi si cu bucurestenii.

          Apoi, ce se face ca ploua Mihaitza_P mai sus, cu spectacolul grotesc, este ca un anume partid vrea sa aplice subventiile astea - la suprafata din motive sociale, dar in realitate din motive mult mai pragmatice: o masa semnificativa de votanti.

          Partea cea mai haina este ca masa de votanti sus numita ar fi afectata la modul cel mai serios daca s-ar renunta la subventii... e un cerc vicios si nu prea are cine sa-l rupa, fara sa-si ia ceva castane!
        • -6 (12 voturi)    
          Ca bucurestean pot sa-ti spun ca... (Joi, 8 septembrie 2016, 20:02)

          mcris [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

          ...sunt cu intretinerea platita la zi, deci mi-am platit apa calda. Nu este problema noastra, a locuitorilor, ci este creata artificial, la nivele superioare, nu stiu in ce scop, electoral sau cum.
          • +11 (13 voturi)    
            Nu e chiar asa (Vineri, 9 septembrie 2016, 0:02)

            Liv0007 [utilizator] i-a raspuns lui mcris

            Sunteti cu facturile la zi, dar din cauza ca primaria bucurestiului subventioneaza apa calda si caldura, dumneavoastra nu platiti costul real. Mie in Cluj nu-mi subventioneaza nimeni nimic, cat consum atat platesc, si am centrala proprie.
            Marile companii au sediul social in bucuresti, ceea ce inseamna ca desi isi desfasoara activitatea intr-o alta localitate, taxele le platesc in capitala.
            Multi sunt nemultumiti ca pe banii lor bucurestenii primesc facturi mai mici la intretinere. Primaria sa nu mai ofere subventii, ci cu acei bani sa faca bine sa modernizeze reteaua de distributie si sa elimine pierderile.
            • +1 (3 voturi)    
              Nu se poate (Vineri, 9 septembrie 2016, 9:19)

              Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Liv0007

              O primarie comunista cum e cea a Bucurestiului si a sectoarelor nu poate decit sa 'suga' subventii. Salarii mari, subventii mari - e filosofia tzarzei de Volontir (si a penalului Oprescu). Cum ramine cu transportul gratis pentru Bucuresteni?
          • +3 (3 voturi)    
            Esti sigur (Vineri, 9 septembrie 2016, 2:21)

            Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui mcris

            ca si primaria a platit partea ta de subventie?
        • +5 (7 voturi)    
          Asa este! (Joi, 8 septembrie 2016, 20:32)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

          Au stat in casa sau au fost la terase cand se vota. Bosorogimea avida de mici si de carnati cu fasole, au dau fufa ciopor la vot. Si uite ca au invins. Bucurestenii sa plateasca prostia de a nu se fi prezentat la vot. Asa se va intampla cu intreaga tara daca nu se va trezi. Madama firea a dat de greu? Pai, de, la primarie nu se mai da din gura sau cu gura. Acolo mai si trebuie sa faci ceva. Iar ea, saracuta, care doar din gura le stie, nu le prea are cu faptele... bune. Barbatul era mort iar ia pandelea al doilea copil! La ce sa te astepti de la o moldoveanca rea de musca! Nu se vede ce moaca de nazista are? Calca pe cadavre pentru a ajunge sus. Sa vezi ce dureros va fi sa ajunga repede-repede... jos! Acolo, sub birou unde ii este locul!
          • +2 (2 voturi)    
            aparent (Vineri, 9 septembrie 2016, 8:21)

            zigot [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

            ai dreptate, dar daca inaintasilor tai le zici "bosorogi" iti pierzi atat demnitatea de "tanar" cat si de a te considera lucid;
            cei ce se duc la vot dau dovada de civism, ca ii intereseaza cum vor fi condusi indiferent _si aici zic ca se justifica- daca aleg ce e mai bine
            sau nu
            nimic nu ii impiedica pe "nebosorogi", dupa 27 ani, sa-si aleaga conducatori mai buni care sa ii reprezinte.
            sustin, deasemenea, eliminarea subventiilor la incalzire in orasul cu cel mai mare venit salarial, mai ales ca aceasta reprezinta si un mijloc important de coruptie
          • 0 (2 voturi)    
            Important (Vineri, 9 septembrie 2016, 9:21)

            Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

            Important e si cum dai de gura, adica ce [...] ai mancat. Tzatza a fost cluga securistului Varan, pentru care a mancat cu polonicul la antene, iar acum e varful de lance a ciumei rosii P$D, adica a unui partid de hoti si complici la jaf
        • +6 (6 voturi)    
          Ai dreptate monser (Joi, 8 septembrie 2016, 22:07)

          persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

          Am primit cat am platit.Astazi se vede rezultatul ultimelor doua mandate.Dar sa zambim,maine o sa fie mai rau.Ca este loc de asta.
          • +1 (1 vot)    
            Gresit (Vineri, 9 septembrie 2016, 9:22)

            Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

            Ai primit dupa ce s-a furat cit s-a furat din ce ai platit. Adica... mai nimic. Restul s-a dus in buzunarele mafiotilor pusi pe jaf
        • 0 (10 voturi)    
          mai lasă de la tine (Joi, 8 septembrie 2016, 22:19)

          florinul [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

          pt. că iarna jumătate din orașele țării apelează la fondul de urgență sau la rezervele statului ca să achite agentul energetic sau să ia păcură.

          Nu înțeleg ura asta provincială față de bucureșteni, când voi vă trimiteți de fapt aici reprezentanții. Cred că niciun sfert din politicieni nu sunt bucureșteni getbeget, inclusiv la Primăria Capitalei.

          În București a fost măcar loc de apariția USB.

          Apoi toată ura asta între capitală și restul țării e la fel de artificial creată. Vezi Doamne, "ne merge prost, nu reușim să ne punem pe picioare, nu suntem în stare de nimic pentru că Bucureștiul nu ne lasă". Trimiteți și voi oameni competenți la București.

          Concluzia e că toți suntem niște duși cu capul.
          • +5 (5 voturi)    
            corect (Vineri, 9 septembrie 2016, 2:23)

            Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui florinul

            dar exceptand prima parte, pe langa subiect
      • +7 (7 voturi)    
        Acum te-ai trezit? (Joi, 8 septembrie 2016, 20:54)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

        Când ai băgat votul in urna pentru mafiotul Oprescu sau pentru Pandelica von Voluntirul Rosu, nu te-ai ganidt unde veti ajunge? Problemele se pot rezolva nu de ciumatii rosii, ci doar alegind oameni cinstiti.
        • +1 (1 vot)    
          De acord (Vineri, 9 septembrie 2016, 9:24)

          Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          cu obs, (1) nu locuiesc in viermuiala mafiota numita capitala (2) poporul, maria sa poporul, e recunoscut in lume pentru hotii lui - iar un popor de hoti voteaza hoti
    • +3 (3 voturi)    
      mda... (Joi, 8 septembrie 2016, 20:42)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      alt ajutor de la guvern. alti bani dati aiurea...

      ce se face sa nu mai fie asta pe viitor?! ca pana in momentu de fata guvernul da bani pentru radet, ajutoare de orice... da bani in dezvoltare ioc!

      ajutoarele pentru firmele/oamenii care nu platesc diverse lucruri o sa infunde tara asta!
    • +3 (5 voturi)    
      N-o sa inteleaga nimeni nimic (Vineri, 9 septembrie 2016, 8:07)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Povestea va fi din nou manipulata de mincinosii PSD, care vor da vina pe oricine inafara de incompetentii de la RADET si infrastructura lor antica.

      Din nou, votantii PSD vor crede ca a fost Basescu, sau Ciolos, sau oricine altcineva.
  • +24 (24 voturi)    
    Și Firea se plimbă. (Joi, 8 septembrie 2016, 17:19)

    asavreau [utilizator]

    Firea este plecată,nu se știe unde.Problema este la Firea.Trebuie să se împrumute și să plătească datoria. Totodată trebuie să afle de ce sa ajuns aici,să facă demersuri pentru recuperarea hoțiilor lui Oprescu,altfel va fi bună de plată.
  • +16 (20 voturi)    
    Blocare. (Joi, 8 septembrie 2016, 17:24)

    MirceaGeorgescu1 [anonim]

    Iarna pe ulita, de Gibita! A vorbit in pandeleza cu reprezentantii ELCEN si RADET! Pai de unde sa intelega aia, ca n-au doctorate? Am locuit in Bucuresti intre anii 1961-1970,si era cald si bine! Nu sunt nostalgic, Dar asta este adevarul! Incompetenta a dus Romania la dezastru, si mai ales altgoritmul!
    • +10 (10 voturi)    
      1970-1989 a fost tot mai frig (Joi, 8 septembrie 2016, 17:58)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui MirceaGeorgescu1

      noroc acum cu încălzirea globala cu putin noroc pt temperatura din iernile 88-89 din casa poate ajunge doar sa închizi geamul pe la 4-5 după masa și sa îl deschizi după 10-11 .
    • +14 (16 voturi)    
      Și nu ai învățat nimic? (Joi, 8 septembrie 2016, 18:02)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui MirceaGeorgescu1

      În anii 1961- 1970 se arunca benzina în șanț,la marginea orașului,pentru-ca șoferii să primească salariul,așa se realiza planul.Petrolul era foarte ieftin,mașini erau puține,industrie de loc,trenurile aveau locomotive cu cărbuni.Nu-i o perioadă care să merite să o menționezi.Nici nu erau drumuri naționale asfaltate, doar pietriș de râu(balast).În București era acceptabil,în rest jale.Nu începuseră demolările.
      • +1 (1 vot)    
        asavreau. (Joi, 8 septembrie 2016, 18:53)

        MirceaGeorgescu1 [anonim] i-a raspuns lui asavreau

        In anii 60-70 de circula cu locomotive Diesel(Schutz), cu locomotive electrice, pe ruta Bucuresti-Brasov, si apoi Adjud- Comanesti. Am stat in bloc nou, in Baba Novac, 10 etaje, 6 scari. De la Bucuresti la Iasi, era sosea asfaltata. Demolarile au inceput in 62, iar in Bucuresti, strazile erau jale, mai ales in cartierul Tei-Toboc. Am facut liceul la Colegiul Traian, de pe str. Galvani pe langa Str. Opanez.
  • +22 (26 voturi)    
    :) (Joi, 8 septembrie 2016, 17:31)

    Adicj [utilizator]

    iarna asta va fi un "remember" pentru multi comunisti nostalgici din Bucuresti. Sa va puneti 5 paturi pe voi nostalgicilor.
    • +15 (17 voturi)    
      Din pacate (Joi, 8 septembrie 2016, 17:55)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Adicj

      E de ajuns sa arunce vina pe guvern. Crezi ca mai au vreun neuron functional comunistii nostalgici sa inteleaga cine de ce se ocupa? Ptr parlamentare e numa bine sa tipe Firea ca uite ce fac tehnocratii cum i se impotrivesc ei care le-a cerut bani ptr saracii bucuresteni.
  • +16 (16 voturi)    
    Lunga toamna fierbinte (Joi, 8 septembrie 2016, 17:37)

    quietguy58 [utilizator]

    Lunga toamna fierbinte.

    Noroc ca in Bucuresti este cald.
    • +7 (9 voturi)    
      Cald! (Joi, 8 septembrie 2016, 18:05)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      ...inca! :)
    • +16 (16 voturi)    
      eheee, (Joi, 8 septembrie 2016, 18:14)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      daca aveam galeata psd-ista, acum fugeam afara sa iau fo 2-3 galeti de caldura pentru la iarna.
  • -16 (22 voturi)    
    va risca Ciolos... (Joi, 8 septembrie 2016, 17:49)

    demaGOGU [utilizator]

    ...o toamna electorala fara apa calda&caldura in Buc?

    asta ar duce scorul electoral al peneleului in berna!
    • +4 (6 voturi)    
      vroiai sa zici "Firea", nu? (Joi, 8 septembrie 2016, 19:45)

      Pardel007 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Nu de alta, dar Ciolos nu este primarul Bucurestiului.. ci Firea..
      • +1 (7 voturi)    
        Firea e primar (Vineri, 9 septembrie 2016, 1:24)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Pardel007

        ...dar orice se intampla rau este evident din cauza tehnocratilor fascisti si a mafiei lui Basescu. PSD face totul sa salveze poporul dar nu poate ! Tara e condusa din afara de imperialisti. Voi chiar nu urmariti Antena 3 ? Nu intelegeti nimic ?
    • +3 (3 voturi)    
      Ciolos nu candideaza psd-elule (Vineri, 9 septembrie 2016, 0:11)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Si desi nu candideaza are sanse mari sa fie viitorul prim-ministru exact din cauza asta.
  • +16 (18 voturi)    
    Pot circula gratis pe RATB la iarna ?! (Joi, 8 septembrie 2016, 17:58)

    Plagarus [utilizator]

    + La minus 10 grade metroul va circula non stop.
    Ieftin si practic,nu mai platesc decat lumina si apa rece, ca de maturat pe scari,va fi jobul tzatzinei Firea
    • +11 (11 voturi)    
      Hehe (Joi, 8 septembrie 2016, 18:24)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Asta pana suna RATB-ul sa zica ca au si ei nevoie de niste bani. Si banii aia ptr Catedrala Neamului au fost redirectionati de undeva. Sa speram ca doar de la datoria RADET nu si de la RATB & altii.
  • +29 (29 voturi)    
    Eu tot nu inteleg (Joi, 8 septembrie 2016, 18:18)

    AdiSto [utilizator]

    De ce de fiecare data cand sunt problemele astea in Bucuresti (si nu-s rare) trebuie sa intervina Guvernul? Ce are de-a face administratia si bugetul local cu administratia si bugetul central?
    Daca sunt datorii, inseamna ca:
    1. Nu s-au virat subventiile
    2. Clientii finali nu-si platesc intretinerea
    3. Management defectuos, hotie, indiferenta
    Fiecare sau toate la un loc.
    In oricare dintre variante, care e treaba Guvernului?
    • +2 (2 voturi)    
      ar fi o legatura .. (Joi, 8 septembrie 2016, 19:32)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      ..guvernul si majoritatea parlamentarilor si ministrilor, se afla in Bucuresti..
      deasemenea, ~2 milioane de romani se afla in Bucuresti, nu toti in case sau apartamente noi si vechi cu centrale de apartament..
      daca ies in strada aia care clantane de frig in bezna , e de rau si pentru parlamentari si pentru Ministrii!

      ..so, e cam de frica acest reflex!

      e adevarat ca nu tb sa plateasca taota tara datoriile B, dar, daca si in B ca si in tara sunt multi ciumpalaci fara minte care voteaza doar dupa cum le canta pasarelele in dimineata alegerilor, acest mecanism reflex de aparare se va repeta la nesfarsit..

      Va rog frumos la toamna sa va gadnitit bine pe cine alegeti in parlament.. poate nu votati aceeasi incompetenti de pana acum...!
    • +8 (8 voturi)    
      Pai evident ca nu are nici o treaba... (Joi, 8 septembrie 2016, 19:52)

      Pardel007 [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      Dar crezi ca 90% dintre votanti isi dau seama de treaba asta? Sau de diferenta dintre Guvern si Parlament?

      Nop.. habar n-au.

      Si apoi vine un Dragnea sau Ponta (sau Firea) si fac pe prostii fara cea mai mica remuscare.. si unii (multi) chiar ii cred.

      Mai nasol e ca au inceput sa puna botul si aia care ar mai avea habar de una alta, dar stii cum e - orice minciuna repetata insistent devine "adevar"...

      (in caz ca se intreaba ceva postaci de pe aici - seninatatea cu care mint astia, si fac pe prostii, este motivul pentru care ii dispretuiesc mai mult decat pe "ceilalti" - tot niste mizerabili, dar mici copii fata de astia).
    • +5 (5 voturi)    
      DE CE??? din OBISNIUNTA (Joi, 8 septembrie 2016, 21:59)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      Pentru ca de la centru vin banii,monser.Ca lumina,de la rasarit.Cel putin pana acum,asa a fost.
      ''Ca sa ne deaie si noua ceva,acolo..."
    • +7 (9 voturi)    
      psd=pcr (Joi, 8 septembrie 2016, 22:06)

      L8MA [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      Nu intelegi tocmai datrorita faptului ca intelegi foarte bine!
      Ceilalti care nu inteleg nimic vor fi facuti sa inteleaga ca Ciolos impreuna cu Soros,Vestul si SUA, nu vor sa-i ajute pe bietii si amarastenii de bucuresteni care, surpriza, au cea mai mare medie de salarizare din Romania.Si vai,cu toate astea, tot la ofertantii de pomeni trag(Oprescu si Firea).Si uite asa poti distruge un oras,fara arme si gloante,aranjand strategii politice ceausisto-putiniste care sa puna pe butuci o metropola.
      Iar ''basistul'' de Boc, a transformat Clujul in ceva demn de admiratie si chiar invidie.
  • +23 (23 voturi)    
    Cersetoarea Firea si Doctorul Oprescu (Joi, 8 septembrie 2016, 18:28)

    Razvan_M [utilizator]

    Oprescu a promis autostrazi suspendate. Oprescu a promis subventii (catre bucuresteni din banii bucurestenilor). Oprescu a promis ca totul se rezolva. Independentul Oprescu, ales de 2 ori primar.
    Firea a promis ca va continua proiectele Doctorului.

    Ce a facut Doctorul Oprescu? Show-uri la teve, contracte cu parandarat si ciordeli cu o structura clara a comisioanelor si spagilor. Ar fi interesant un audit la Primarie ca sa intelegem mai bine de ce s-a ajuns in situatia asta si cum poate fi corectata.

    Aparent, pompierul de serviciu al incompetentilor si ciorditorilor politici a devenit acum Guvernul Ciolos.
    • -3 (3 voturi)    
      Continuare 2 (Joi, 8 septembrie 2016, 20:46)

      mr. no comment [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Iar in acest mod ELCEN este exact ca o lipitoare, iar ministrul energiei este imaginea minciunii cu picioare scurte.
      5. RADET are bubele ei pentru ca s-au gasit destule nereguli si la ei, dar nu acolo e prima problema.
      6. PMB este cea mai vinovata institutie de ce? Pentru ca nu a intentionat niciodata sa explice ca subventia la caldura nu s-a acordat niciodata la timp iar datoriile RADET la ELCEN se mareau anual. Mai este vinovata pentru ca nu explica ca PMB nu primeste de la bugetul de stat nici macar partea care ar tb sa o primeasca inapoi din salariile bucurestenilor.
      Pentru cei din tara care urla ca guvernul subventioneaza caldura RADET, sa iasa cei de la guvern sa va arate banii care s-au intors din bugetul de stat datorati conform legii inapoi la capitala, bani platiti de bucuresteni prin contributiile si impozitele pe salariu.
      Va spun eu suma: 00000 lei.
      • +2 (2 voturi)    
        esti un pic deplasat (Vineri, 9 septembrie 2016, 0:18)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mr. no comment

        1. cand afirmi ca ELCEN-ul e o lipitoare- poti sa detaliezi? de ce RADET-ul nu isi face propriile centrale, mici, mari, de cartier, de cvartal, etc? si sa scape de lipitoarea ELCEN? Dar de ce ELCEN-ul nu vinde direct agent termic beneficiarilor? pana la urma e marfa lui, RADET-ul e un intermediar si transportator si inca unul prost de vreme ce pierde 30% pe traseu!
        2. Esti absolut sigur ca bugetul Bucurestiului este constituit numai din taxele locale? Sa iasa vacuta de Firea si sa ne arate structura bugetului la incasari sau poate ai tu vreo sursa care sa ne arate ca de la Finante Bucurestiul nu primeste nimic. mai exact 00000 lei!!
  • +4 (4 voturi)    
    este incredibil cum.. (Joi, 8 septembrie 2016, 19:18)

    akillies [utilizator]

    din cele 15 milioane dati Catedralei Mantuirii Neamului se putea acoperi dobnada datoriilor ELCEN la DISTRIGAZ SUD!

    Din pacate pentru mine (stau in Bucuresti) ca si pentru alti Bucuresteni, dna. fi_tz_apa_rea nu re nicio idee ce inseamna buget si prioritizarea proiectelor.
    Mai important pt aceasta "voluntarista" este platirea datoriilor la principalul aliat al p$d decat sa rezolve situatia ELCEN/RADET/DISTRIGAZ SUD...!
    da' ce poate sti o "voluntarista" versata despre Bucuresti inafara de faptul ca e o zona prin care trece cu masina din cand in cand?!??!!!!

    Cine a votat-o, sper sa ramana primul fara curent si apa calda, iar mai apoi sa se intrebe in frig si intuneric cine e de vina (Desi ma indoiesc ca in mintea alegatorilor ei mai exista vreo farama de inteligenta si aia inghetata si in bezna)!
  • +5 (7 voturi)    
    Oricum votantii put (Joi, 8 septembrie 2016, 19:35)

    A78 [utilizator]

    Oricum votantii lui Firea se spalau o data pe luna , sa faca economie , asa ca masura nu prea afecteaza majoritatea bucurestenilor (votantii PSD)
  • +4 (6 voturi)    
    Salutari de la Cluj (Joi, 8 septembrie 2016, 19:37)

    A78 [utilizator]

    Salutari de la Cluj , unde avem apa calda si in garaj .

    Ati votat , spalati-va cu Pandele pe cap . Daca aveti apa calda , fireste.
    • 0 (2 voturi)    
      psss (Joi, 8 septembrie 2016, 23:55)

      zubi101 [utilizator] i-a raspuns lui A78

      Hahaha. Vezi ca iti sar in cap baietii veseli din buc. Oricum, Boc se pare ca nu are curajul sa ne scape de cotetele dintre blocuri. Jumate din garajele alea is goale.
    • 0 (0 voturi)    
      nu te supara.. (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:38)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui A78

      ..dar cine ti-a spus tie caeu am votat-o pe tzoapa?
      Exprimarea ta e gresita..
      Corect era: ati lasat-o sa castige!
      sau daca vrei: ati lasato- sa infranga!

      Si incerc sa iti spun ca in B, nu sunt foarte multi care au buletin de B, sau viza de flotant sau ceva care sa le permita sa voteze in B si pentru B..si de asemenea nici la ei acasa(adresa de domiciliu din b.i./c.i.) nu au votat... so, e cam deplasata observatia ta!
  • +3 (3 voturi)    
    addenum, vecini de oras (Joi, 8 septembrie 2016, 20:14)

    Ciprian2020 [utilizator]

    pe site-ul elcen se mentioneaza 550.000 apartamente iar la o medie de 2 persoane ar insemna 1,1 mil locuitori afectati
    tot de pe site aflam ca producea 4,8% din energia ELECTRICA nationala in anul 2013. se poate solicita expertiza de impact si pe acest aspect nedeclarat si de dl Dragnea uitat ?
    tine-o tot asa, hotnews. macar stim ca romanii tind spre analfabetism, infometare si de ce nu, mai nou, nespalare si infrigurare.
    Ceausescu e mandru de voi, dragi conducatori ! ;)
  • -2 (2 voturi)    
    distrigaz-elcen-radet (Joi, 8 septembrie 2016, 20:32)

    mr. no comment [utilizator]

    Buna seara la toti comentatorii.
    1. Sunt anti-PSD, pe care ii invinovatesc de foarte multe lucruri rele de care sunt vinovati.
    2. Primarita vietii este o simpla mascota, adevaratul jupan este maestru de ceremonii Dragnea, doar nu va inchipuiti ca PSD nu vrea o felie din torul reprezentat de bugetul PMB de 2 mrd euro anual.
    3. Contractul dintra ELCEN si RADET este o mascarada, asa a fost de la infiintarea acestuia, a fost de tipul unui dictat precum cel de la IALTA. ELCEN emite o factura care tb platita in 14 zile, dupa aceste 14 zile se aplica penalitati de intarzaiere, si suma mare din cei 3,6 mrd lei datorie a RADET catre ELCEN de aici provine.
  • +5 (7 voturi)    
    3 miliarde (Joi, 8 septembrie 2016, 20:34)

    HP [utilizator]

    Deci, ca sa simplificam.

    RADET (a Primariei), are datorie istorica de vreo 3 miliarde, adica vreo 700 de milioane de euro, catre ELCEN.

    ELCEN, are datorie, mult mai mica, catre Distrigaz.

    RADET distribuie caldura.

    ELCEN produce caldura, dar si electricitatea.

    Distrigaz distribuie gazul fara de care ELCEN nu poate face treaba.

    Distrigaz blocheaza conturile ELCEN, ELCEN se indreapta catre RADET, iar RADET taie caldura.

    Deasemeni, ELCEN taie si curentul.

    RADET cere bani de la Primarie, e copilul lor, dar Primaria nu reuseste sa gaseasca bani decat pentru subventia lunara, si aia cu intarziere, asa ca cere bani de la Guvern, precum si clarificarea situatiei definitive, prin legislatie noua sau modificarea celei vechi.

    Acum, vin si eu ca prostul si intreb - din aia 700 de milioane de euro, asa e sau nu-i asa ca subventia RATB e de vreo 250 de milioane, dintr-un buget de 500 si ceva ?

    Pai daca e asa, de ce nu taie Firea subventia la RATB si isi plateste o traime din banii datorati ELCEN ?

    Pentru ca pensionarii voteaza, desi nu produc. Iar cei care produc, nu voteaza.

    Nu ne mai facem bine, bre !
    • 0 (0 voturi)    
      Ne facem bine mai tarziu (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:04)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Mai vorbim peste citeva zeci de ani cind o sa se urce mintea mai sus si nu o sa te mai intrebi ca ..ul degeaba!
    • 0 (0 voturi)    
      suntem deja dusi.. (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:40)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui HP

      ..bre! cine sa se mai faca bine in B?!?!?
  • +7 (7 voturi)    
    Am citit pe undeva ca 200 milioane (Joi, 8 septembrie 2016, 20:38)

    tanar_pensionar [utilizator]

    de lei au ramas in buget necheltuiti anul trecut din bugetul capitalei ( spunea Firea prin august ). De aceea aloca 26 milioane lei Catedralei. Acu' vedem ca nu s-a platit subventia promisa?
  • -2 (6 voturi)    
    Continuare (Joi, 8 septembrie 2016, 20:40)

    mr. no comment [utilizator]

    4. Relatia contractuala intre Distrigaz( firma privata) si o companie capusa (ELCEN) este una normala.
    ELCEN este societatea de stat care nu imparte corect costul obtinerii de Energie electrica in 2, o parte din bani sa vina din vanzarea efectiva a energiei si a doua parte sa vina din vanzarea aburului realizat ca si efect secundar al producerii de energie electrica.
    Daca ELCEN este comasat cu RADET aceste datorii istorice ar putea fi sterse, pentru ca ele in sine reprezinta o prostie fara margini tinand cont de caracterul ilicit prin care o companie de stat pune penalitati unei alte firme de stat, RADET, care are nevoie de minim 45 de zile ca sa primeasca banii tarifati catre bucuresteni inapoi. Iar asa din acel contract oneros si ilicit ELCEN pune 30 zile penalitati RADET fara ca RADET sa fie vinovata.
    • +5 (7 voturi)    
      deci dupa tine (Vineri, 9 septembrie 2016, 0:04)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mr. no comment

      "comasarea" ELCEN si RADET ar fi solutia minune prin care POOF! acele datorii dispar. Pe linia asta de gandire pai hai sa nationalizam si Distrigazul si ne intoarcem naibii in comunism. Lasam Consiliul de Stat al Planificarii sa planifice totul in asa fel incat sa nu mai avem penalitati de nici un fel. Vezi ca Chavez tocmai ce a incercat solutii din astea prin Venezuela. E mare distractie pe acolo acum!
  • +4 (10 voturi)    
    wow (Joi, 8 septembrie 2016, 20:54)

    liviu_ [utilizator]

    "pentru a pedepsi bucurestenii ca au indraznit sa voteze cu social-democratii la alegerile locale" -> scuze 40% au votat cu firea din 35% cati s-au prezentat la vot deci firea a vost votata cu ~ 15% din populatia bucurestiului...
    firea NU a fost votata de bucuresteni sa fim seriosi.... puscariasul dragnea mananca iar.... miere
  • +2 (6 voturi)    
    realitate vs manipulare (Joi, 8 septembrie 2016, 21:51)

    L8MA [utilizator]

    Pai asa s-au cumparat alegerile,cum drq au ajuns bucurestenii sa voteze un escroc,un imoral si spagar comunistoid ca Oprescu si o securista a la Voiculescu ca Firea? Simplu,cu astfel de pomeni,facturi mici la caldurica, etc!
    Se pare ca nu se mai poate cu ceausismul ieftin.Si tovarasul ''dadea'' pana nu a mai putut ''da'' nici macar mancare.Ipocrizia,minciuna,manipularea si populismul merg o vreme dar la urma si romanii cu nostalgii ceausiste trebuie sa inteleaga un lucru simplu:nimic nu cade din cer.Nu se poate caldura/transport/papa moca.Daca ai consumat ceva TREBUIE sa platesti!
  • +3 (3 voturi)    
    psd=pcr (Joi, 8 septembrie 2016, 21:56)

    L8MA [utilizator]

    Cum bine sugereaza cineva mai jos un AUDIT la primaria generala e sfant si se cere de urgenta, rugam si BOR-ul sa sfinteasca auditul,furtul e pacat nuh?!...iar cei gasiti vinovati sa plateasca.Batjocorirea romanilor trebuie sa inceteze.
  • +7 (11 voturi)    
    cit de penibil (Joi, 8 septembrie 2016, 22:44)

    bogdan1477 [utilizator]

    Daca distrigaz oprea conturile primariei din tecuci, nimeni nu intervenea, nimeni nu facea scandal, aparea probabil o stire al rubrica "stiati ca". Asha, daca s-a oprit in "capitala" si nu in "provincie" deja e isterie nationala. Elcen sa-si plateasca datoriile, saexecute silit radet daca e cazul, si cu asta basta. Iar guvernul sa nu mai intervina, pentru ca bucurestenii nu-s cetateni "mai egali" decit restul. E econo mie de piata si cine nu plateste ajunge la executare silita. Punct.
  • +1 (3 voturi)    
    Daca un SRL (Joi, 8 septembrie 2016, 23:12)

    bogdan192 [utilizator]

    Daca un SRL capusa arunca in intuneric jumatate de Bucuresti, niste politicieni trebuiesc spanzurati pe stadion...
  • +7 (7 voturi)    
    Sa se verific. (Vineri, 9 septembrie 2016, 4:39)

    burebista [utilizator]

    Unde sau dus bai pt plati .De 8 ani conduce psdeaua pe bucuresteni. Sa stea in frig si fara apa calda s se invete sa voteze .
  • +6 (6 voturi)    
    Bine ca (Vineri, 9 septembrie 2016, 6:36)

    xerxes2001 [utilizator]

    Bani pentru Catedrala a avut primaria, dar pentru plata facturilor restante, nu.Rusine
  • +1 (3 voturi)    
    De ce? (Vineri, 9 septembrie 2016, 7:32)

    ioanabranea [utilizator]

    Există undeva o analiză din care să reiasă de ce s-a ajuns în situația asta? Există altceva în afară de veșnica ceartă între partide, întotdeauna mai interesate de lupte politice decât de binele celor mulți?
    • +1 (1 vot)    
      Cum de ce? (Vineri, 9 septembrie 2016, 8:28)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui ioanabranea

      Furt masiv/sifonare de ban public. De catre toti "actorii".
  • +1 (3 voturi)    
    Deci, dragi bucuresteni (Vineri, 9 septembrie 2016, 8:27)

    Toni_Romania [utilizator]

    Deci, dragi bucuresteni, de-acuma nu mai aveti motive sa va mai dati artisti in fata noastra, "trogloditii" din provincie.
  • +1 (3 voturi)    
    Rezultatul descentralizării (Vineri, 9 septembrie 2016, 9:17)

    stos [utilizator]

    Acesta este rezultatul descentralizării și privatizării unităților energetice și a managementului respectiv.
  • +2 (2 voturi)    
    Numai prostii mor de grja altuia (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:19)

    all23 [utilizator]

    Credeti ca e important cine castiga la imagine ?
    Pretul mare al gazelor , pentru care GDF ar trebui interzis in Romania se datoreaza guvernelor , dar mai ales guvernelor de dupa 2004 .
    De asemenea ELCEN nu face doar apa cada , si si curent electric, astfel ca vrea sa ia de doaua ori banii. Daca ar vinde doar curent , ce ar face cu apa calda ?
    Guvernul ar trebui sa le bage mintile in cap celor de la ELCEN si Distrigaz. De asemenea Primaria , ar putea lua in considerare sa nu mai acorde aviz de functionare pe teritoriul Bucurestiului pentru aceste doua firme. Sa vedem daca in caz de faliment le e mai bine .
    Numai amenintarea cu intreruperea furnizarii de agent termic care sa afecteze un singur bun platnic, ar trebui sa duca la interzicerea functionarii acelei firme.
    Pentru postacii de serviciu , va rog sa injurati in mod egal ca sa se rejoace meciul , daca se termina indecis , atat pentru PDL-ei cat si pentru PSDei. Pentru cei care sunt doar antibucuresteni , si sunt invidiosi ca aici umbla cainii cu covrigi in coada : SICTIR !


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version