Ce spune strategia energetica despre automobilul electric: Nu prevede o patrundere puternica a mobilitatii electrice pana in 2030

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 16 noiembrie 2016, 12:41 Economie | Energie

Automobil electric
Foto: HotNews.ro
Automobilul electric nu va fi des intalnit pe soselele din Romania in urmatorii 14 ani. Cel putin asa arata proiectul Strategiei Energetice 2016-2030. "Date fiind vechimea parcului auto din Romania, ponderea mare a masinilor rulate intre cele nou inmatriculate si pretul mediu relativ scazut al celor achizitionate, Strategia nu prevede o patrundere puternica a mobilitatii electrice pana in 2030", se precizeaza in document. De altfel, nici nu este incurajata patrunderea automobilului electric, lipsind in acest sens obiective si politici comune cu Ministerul Mediului si alte autoritati. Aceasta in ciuda faptului ca pe plan mondial exista o tendinta de incurajare a cresterii ponderii autovehiculelor electrice.

"Rezultatele pentru 2030 nu indica modificari de substanta in ceea priveste utilizarea combustibililor alternativi, intrucat aceasta tranzitie este de durata. Romania, prin vechimea parcului sau auto, se afla cu aproape 10 ani in urma statelor dezvoltate si va recupera doar partial acest decalaj in urmatorii ani. Rezultatele pe termen lung, descrise in capitolul ce prezinta perspectiva pentru anul 2050, arata insa o transformare mult mai profunda a mobilitatii in Romania, inclusiv cu privire la patrunderea pe piata a autovehiculelor cu propulsie hibrida sau electrica", se arata in document. Altfel spus, pana in 2030 nu vor fi mari schimbari. Daca vor exista, acestea se vor simti abia dupa 2030.

Scenariile optimiste arata o prezenta puternica a autovehiculului electric si a celor hibride cu baterie in statele dezvoltate, cel mai devreme peste cinci ani, se mai arata in strategie. Potrivit documentului, modelul PRIMES estimeaza parcul autoturismelor electrice la 30.000 in 2025 si 126.000 in 2030. O parte a acestora ar putea fi produse in Romania. Totodata, numarul masinilor pe baza de hidrogen ar putea depasi 10.000.

Potrivit documentullui, la inceputul lui 2016 erau inmatriculate in Romania 5,15 milioane autoturisme, dintre care aproximativ 3,2 milioane cu motoare pe benzina, 1,9 milioane diesel si 60.000 alimentate cu GPL. Tendinta este de crestere a ponderii autoturismelor diesel, 55% din cele 330.000 de autoturisme inmatriculate pentru prima oara in Romania in 2015 avand motor pe motorina. Numarul autoturismelor hibride este foarte scazut, iar numarul celor electrice, desi in crestere prin sustinerea programului Rabla Plus, ramane neglijabil.

Vechimea medie a parcului autoturismelor din Romania este de peste 12 ani, fiind printre cele mai ridicate din Europa. Circa 75% din autoturismele inmatriculate pentru prima oara in Romania in 2015 si in primele noua luni din 2016 sunt rulate in statele vest-europene. Vechimea medie a autoturismelor rulate importate in Romania este de 13 ani pentru cele cu motor pe benzina si de 10 ani pentru diesel. Un calcul simplu arata ca autoturismul mediu inmatriculat pentru prima data in Romania a avut, in 2015, o vechime de circa 8,5 ani.

Pentru 2030, este prevazuta o crestere considerabila a parcului auto in Romania, pana la 356 de autoturisme la 1000 locuitori, fara insa a atinge media europeana. Cresterea nivelului de trai va duce la cresterea treptata a ponderii autoturismelor noi in totalul celor nou inmatriculate, astfel incat vechimea medie a parcului va scadea.

Strategia estimeaza ca, desi distanta totala parcursa de autoturisme pe soselele din Romania va creste pana in 2030 cu aproximativ 35%, emisiile de CO2 vor ramane constante, la aproximativ 8 mil t. Consumul de carburant este estimat sa creasca cu doar 6% pana in anul 2030, ca efect al cresterii eficientei energetice a noilor generatii de motoare. Intreaga crestere va fi acoperita de combustibili alternativi- in primul rand, biocarburanti si GPL.

Vezi aici proiectul strategiei energetice

Mai citeste si Proiectul strategiei energetice 2016-2030: Productia de energie nucleara se va dubla, iar pretul final al energiei ar putea creste cu pana la 50%/ Ponderea gazelor si carbunelui va scadea


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
2511 vizualizari
  • +7 (7 voturi)    
    strategii startegice (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 13:03)

    Francisc 1 [utilizator]

    cel mai fain e sa citesti predictii de astea dupa ce s-a implinit termenul , clubul de la roma previziona in anii 80 ca pana in 2000 se cam termina petrolul sau macar intra in declin , adevarul canci.
  • +1 (9 voturi)    
    Tocmai invers (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 13:08)

    Daniels22026 [utilizator]

    Prognoza este "un pic" diferita. Nu se vor mai vinde automobile noi cu motoare termice dupa 2025. Pentru ca vor fi deja depasite moral. Lumea nu le va mai cauta. Iar pana in 2030, motoarele termice vor fi deja in inferioritate numerica fata de cele electrice.

    Mai mult decat atat. In sectorul rezidential, stocarea energiei electrice pentru casa si automobil vor fi interdependente, se vor completa reciproc.
  • +1 (5 voturi)    
    Lipsa completa de viziune (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 13:14)

    Heruvim [utilizator]

    Strategia asta e facuta cu mentalitate de pompier sarac. Le lipseste curajul (ca sa nu ne referim la alte organe ale corpului).

    Sa le fie de bine. Vom mai fi saraci si coada inca 20 de ani de acum incolo. Asta meritam pentru ca am insistat sa mentinem in esaloanele 2 si 3 ale guvernarii acelasi fosile terminate.
  • +3 (7 voturi)    
    500 autobuze pt Bucuresti (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 13:16)

    nick24 [utilizator]

    de ce n-ar fi electrice, intr-un oras extrem de poluat, fara spatii verzi suficiente si cu cele existente ciuntite in fiecare an. Vezi padurea Banerasa, care scade an de an si toate parcurile in care se intra si se taie si copacii (sau se toaletizeaza), iar zonele pietonale sunt desfiintate - Bdul Kisseleff, sambata si duminica.
    • +3 (3 voturi)    
      De ce să fie electrice? (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 16:07)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Din banii de un autobuz electric poți să iei în medie 3 troleibuze. Fabricate în România la Arad.
      De ce nu dezvoltăm noi liniile de tramvai, separate de carosabil? Liniile de troleibuz, unde nu e loc sau vrem liniște?
      Se preferă autobuzele electrice, ca un veritabil praf în ochi, fiind probabil importate prin firma cui trebuie și evident vândute RATB la suprapreț. Niște autobuze scumpe, din import, cărora le vor fi schimbate bateriile scumpe foarte des, și care cel mai probabil vor avea piese și întreținere scumpă.
      De ce să investim în parcul RATB și în economia românească dacă putem da un tun printr-o firmă paravan? Nu-i așa madam Fierea?
      • -1 (1 vot)    
        Pentru ca (Joi, 17 noiembrie 2016, 13:19)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Kap

        Toata piata regenerabila este in plina explozie. In medie, in fiecare zi se instaleaza in lume o jumatate de milion de panouri solare si doua eoliene mari, de ordinul megawattilor. Pretul echipamentelor din domeniul regenerabil scade vertiginos, fiind imposibil sa mai creasca vreodata. Viteza de scadere a preturilor este admirabila.

        Darce se intampla dincolo, in domeniul oil&gas? Productiile mari si stocurile mari, mentin scazute preturile.combustibililor fosili. Iar cand industria pe moarte va atenua productia si stocurile, ghici ce? Apetenta pieteti pentru produsele regenerabile va creste inca si mai mult.

        Uite de-aceea achizitionarea de autobuze cu motoare termice, menite sa reziste in circulatie zeci de ani, mai ieftine acum decat cele electrice, este de fapt o investitie nechibzuita. Preturile acestora nu se vor mai amortiza niciodata. Pentru ca energia electrica va fi tot mai ieftina.
        • 0 (0 voturi)    
          E corect (Vineri, 18 noiembrie 2016, 14:01)

          Kap [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Ar fi o prostie să fie cumpărate AUTOBUZE electrice dacă e nevoie de autobuze.
          De acord, transportul urban să fie cât mai electric, dar cu TROLEIBUZE și TRAMVAIE.
          De ce nu autobuze am explicat mai sus.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi