Comisia Europeana cere Romaniei sa elimine restrictiile cu privire la instalarea de statii de alimentare cu GPL

de CZ     HotNews.ro
Joi, 27 aprilie 2017, 14:12 Economie | Energie

Statie GPL
Foto: Hotnews
Comisia Europeana a decis joi sa trimita Romaniei un aviz motivat prin care ii solicita sa ia masuri care sa permita instalarea de statii de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL) pentru autovehicule si pentru butelii de uz casnic, potrivit unui comunicat remis HotNews, privind procedurile de infringement.

Executivul european reclama ca in prezent legislatia romaneasca impune cerinte pentru instalarea de noi statii de alimentare cu GPL, inclusiv a celor fabricate si comercializate in mod legal in alt stat membru.

De asemenea, Romania nu a adoptat reglementarile tehnice si normele privind certificatele de protectie contra incendiilor necesare in vederea instalarii unor noi statii de alimentare cu GPL- mai sustine Comisia Europeana.

In cadrul procedurii de infringement, Comisia reclama ca aceasta situatie interzice de facto crearea si vanzarea transfrontaliera de statii de alimentare cu GPL, ceea ce contravine dispozitiilor tratatului referitoare la libera circulatie a marfurilor (articolele 34-36).

Romania are la dispozitie doua luni pentru a notifica Comisiei masurile adoptate in vederea remedierii situatiei. In caz contrar, Comisia poate decide sa trimita Romania in fata Curtii de Justitie a UE.

Alte proceduri de infringement impotriva Romaniei:

  • Intr-o alta procedura de infringement, Comisia Europeana solicita Romaniei, Irlandei si Italiei sa transpuna normele europene privind echipamentele maritime in legislatiile lor nationale.

Mai exact, Comisia  vrea transpunera integrala a normelor UE privind echipamentele maritime (Directiva 2014/90/UE).

Scopul principal al directivei este imbunatatirea sigurantei maritime si prevenirea poluarii marine prin aplicarea uniforma a instrumentelor internationale relevante, sustine sursa citata.

Acesta se refera la echipamentele maritime montate la bordul navelor UE si asigura libera circulatie a acestor echipamente pe teritoriul UE.

Directiva trebuia sa fie pusa in aplicare pana la 18 septembrie 2016, cel tarziu. Irlanda, Italia si Romania inca nu au comunicat Comisiei masurile de transpunere a directivei in dreptul national.

Drept urmare, Comisia a decis joi sa trimita avize motivate Irlandei, Italiei si Romaniei. Aceste tari au la dispozitie doua luni pentru a notifica Comisiei masurile luate pentru a alinia legislatia nationala la dreptul UE; in caz contrar, Comisia Europeana poate decide sa sesizeze Curtea de Justitie a UE cu privire la acest caz.

  • Procedura de infringement si in domeniul financiar: Comisia solicita Romaniei si Spaniei sa puna in aplicare noile norme privind caracterul definitiv al decontarii.

In urma crizei financiare, in 2012 au fost introduse norme privind compensarea la nivel central a instrumentelor derivate, in cadrul eforturilor depuse la scara mondiala de a atenua riscurile sistemice la adresa stabilitatii financiare.

In acest scop, UE si-a modificat, de asemenea, normele financiare pentru a reduce si mai mult riscurile legate de insolventa participantilor la tranzactii prevazute in Directiva privind caracterul definitiv al decontarii (Directiva 98/26/CE).

In mod specific, Directiva modificata [in Regulamentul (UE) nr. 648/2012] privind caracterul definitiv al decontarii proteja operatorii de sistem care au oferit o garantie unui alt operator de sistem si urmarea sa promoveze stabilitatea pietelor financiare, facilitand si mai mult schimburile comerciale transfrontaliere si competitivitatea.

Comisia Europeana reclama ca Romania si Spania nu au notificat Comisiei masurile pe care le iau pentru a aplica respectiva modificare specifica, desi aceste norme ar fi trebuit sa fie puse in aplicare de catre toate statele membre pana la 17 august 2014.

Avand in vedere ca nu au respectat termenul-limita initial, Romaniei si Spaniei li s-au trimis scrisori de punere in intarziere in septembrie 2016.

Din acest motiv, Comisia emite acum avize motivate catre Romania si Spania, solicitandu-le sa isi alinieze legislatia la dreptul Uniunii. Daca acestea nu iau masuri in termen de doua luni, Curtea de Justitie a UE poate fi sesizata cu privire la acest caz.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

3166 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    info modernizare (Sâmbătă, 29 aprilie 2017, 15:29)

    NurosuNurosu [anonim]

    UNGARIA GERMANIA etc etc...au toate skid-urile de GPL ingropate pt protectia populatiei in caz de explozie si pt siguranta nationala... in RO s-a adoptat metoda skid de GPL supraterane ,in orase localitati, o idiotenie dpdv... siguranta nationala,si siguranta cetatenilor.
    La fel RO e singura tara ce nu comercializeaza CNG la pompe pt autovehicule... cei care isi cumpara astfel de masini SH din vest neavand unde sa umple rezervoarele...masinilor....alta IDIOTENIE...
    CNG e combustibil mai curat mai ecologic mai ieftin si ar reduce dependenta de petrol extern.. a tarii.
    CNG ar putea fi folosit pe transportul public cum e in matrile capitale europene reducand valoarea subventiilor,ar putea fi folosit in zonele de autovehicule alimentare cu costuride la buget, acolo unde este posibil si s-ar reduce costurile drastic cat si furturile de combustibil prin transvarzare sau alimentare frauduloasa la terti cu 100%


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version