Ministerul Energiei a emis, in 15 septembrie 2017, autorizatia de construire a conductelor de transport al gazelor naturale pe ruta Onesti-Gherasti si Gherasti-Letcani. Cele doua conducte, cu o lungime totala de 169 kilometri, urmeaza sa fie conectate la gazoductul Iasi-Ungheni (Rep. Moldova), informeaza Ministerul Energiei.

Dezvoltarea infrastructurii de transport al gazelor naturale in zona de Nord-Est a Romaniei (in judetele Bacau, Neamt si Iasi) va imbunatati aprovizionarea cu gaze a consumatorilor din regiune si va asigura capacitatea de transport catre Republica Moldova.

Proiectul este format din doua obiective: in primul rand, constructia tronsonului Onesti-Gherasti (cu o lungime de 104 kilometri), iar in al doilea rand, realizarea conductei Gherasti-Letcani (cu o lungime de 65 kilometri). Pe langa aceste doua conducte, proiectul prevede si construirea a doua statii de comprimare, la Onesti (jud. Bacau) si Gherasti (jud. Neamt).

Prin realizarea acestui proiect se completeaza conductele existente in vederea cresterii capacitatii de transport al gazelor in special in perioada de iarna.

"Este a doua autorizatie de construire pe care Ministerul Energiei o emite in acest an: dupa proiectul BRUA, am reusit ca prin structura pe care am infiintat-o in cadrul ministerului, sa asiguram conditiile inceperii lucrarilor si la conductele din Nord-Estul Romaniei. Realizarea acestui proiect pregateste momentul in care Romania va incepe exploatarea rezervelor de gaze din Marea Neagra si contribuie la consolidarea infrastructurii pentru BRUA. De asemenea, realizarea acestui proiect va crea premizele unei noi piete de desfacere a gazelor catre Republica Moldova, la un debit de 1,5 miliarde de metri cubi de gaz pe an. Totodata, noile conducte vor putea asigura o presiune compatibila cu cea din sistemul de gaze al Republicii Moldova, astfel ca, la granita va fi asigurata o presiune de 38 bar", a declarat ministrul Energiei, Toma Petcu.

Constructia efectiva a celor doua conducte este estimata sa inceapa in 2018, iar intrarea in operare este programata pentru 2019.

Beneficiarul investitiei este Transgaz, iar costurile proiectului sunt estimate sa ajunga la 131,7 milioane de euro, dintre care 47 de milioane de euro vor fi reprezentate de fonduri nerambursabile.