Romania si Bulgaria au semnat un acord care permite acordarea unor ajutoare de avarie daca una dintre tari se va afla intr-o situatie critica din punct de vedere energetic

de CP     HotNews.ro
Marţi, 3 octombrie 2017, 17:16 Economie | Energie

Operatorii de transport al energiei electrice din Romania si Bulgaria (Transelectrica si Electroenergien Sistemen Operator) au semnat marti un acord bilateral privind asigurarea livrarii de energie transfrontaliera in regim de urgenta pentru mentinerea sigurantei in functionare a sistemelor electroenergetice din cele doua tari. Acordul semnat la Varna (Bulgaria) prevede crearea unui mecanism de ajutor de avarie la care cele doua tari pot apela doar daca inregistreaza o situatie critica in sistemul energetic national.

Documentul bilateral stabileste conditiile de acordare si decontare a ajutorului de avarie. Conform Acordului, procedura de notificare si obtinere a acestuia se deruleaza astfel: statul aflat intr-o situatie electroenergetica dificila adreseaza operatorului de transport din statul vecin o solicitare de livrare a unei cantitati de energie electrica in sistem. In urma acestei solicitari, statul la care se apeleaza oficial pentru ajutorul de avarie, va raspunde pozitiv sau negativ, in functie de situatia in propriul sistem national si in functie de rezervele de care dispune.

Conform Acordului, statul care poate oferi ajutorul de avarie o va face doar daca acesta nu-i va afecta siguranta in functionare a propriului sistem si nici nici schimburile comerciale rezultate din tranzactiile pe pietele de energie electrica.

"Am discutat despre acest mecanism de ajutor de avarie cu omologul meu bulgar inca din precedenta mea vizita, din septembrie, in statul vecin. Am continuat discutiile si astazi in cadrul reuniunii interguvernamentale si ma bucur ca am reusit sa atingem acest obiectiv intr-un termen atat de scurt. Acest mecanism este o garantie in plus ca, in cazul unor situatii dificile, putem conta unii pe altii. Vom continua discutiile si cu Ungaria si Serbia pentru semnarea unor acorduri similare, pentru ca astfel fiecare dintre statele semnatare va beneficia de o siguranta in plus in aprovizionarea cu energie electrica, acest fiind si unul dintre obiectivele Uniunii Europene", a declarat Toma Petcu, ministrul energiei.

Precizam ca documentul bilateral semnat astazi este bazat pe criterii comerciale, cu respectarea principiul european al solidaritatii in domeniul energetic, directivelor si regulamentelor europene, legislatiei nationale si a normelor ENTSO-E.

Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

332 vizualizari