CE a adoptat pachetul energie si schimbari climatice

Barroso: Fiecare european va plati 3 euro pe saptamana pentru combaterea schimbarii climatice

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Miercuri, 23 ianuarie 2008, 15:42 Economie | Energie

Fiecare european va scoate saptamanal din buzunar cate 3 euro pentru combaterea schimbarilor climatice prin planul adoptat miercuri de Bruxelles, a spus presedintele CE Jose Manuel Barroso in discursul din Parlamentul European. Costul lipsei actiunii in domeniu ar fi de 10 ori mai mare.

Pachetul privind schimbarile climatice cuprinde:

* O revizuire a sistemului de tranzactionare a certificatelor privind emisiile poluante, pentru a impulsiona reducerea emisiilor.
* Cote specifice obligatorii pentru fiecare stat membru, ca sa stie exact ce are de facut in afara schemei europene, in sectoare care nu sunt incluse in ea, precum transportul, habitatul, agricultura si deseurile.
* O noua abordare pentru promovarea cotelor privind energiile regenerabile, unde din nou fiecare stat membru are o cota.
* Noi reguli care sa stimuleze captarea si stocarea CO2, tehnologia viitorului pentur reducerea emisiilor.
* O noua schema de ajutoare de stat pentru sectorul verde.
* Biocombustibilii sa ajunga la un procent de 10% din sursele de energie cosnsumate.

Barroso a subliniat, in fata eurodeputatilor reuniti in sesiune extraordinara la Bruxelles, ca efortul financiar necesar realizarii propunerilor Comisie pentru a combate schimbarile climatice este de de mai putin de 0,5% din PIB pana in 2020. Acest procent se traduce in 3 euro pe saptamana pentru europeni. "Este un angajament real, dar nu e o afacere proasta. Chiar si in cazul celor mai optimiste estimari din Raportul Stern, costul inactiunii este de mai mult de 10 ori. iar cu fiecare zi in care pretul la gaz si la petrol creste, costul real al pachetului scade", a spus presedintele Comisiei Europene.

Acesta a subliniat ca Bruxelles-ul a fost preocupat de corectitudinea fata de statele membre, astfel incat propunerile sa fie realiste si realizabile si pentru statele membre mai sarace. "Toate vor contribui, dar in conformnitate cu capacitatile lor de investitii", a spus Barroso.

Industriile mari consumatoare de energie vor beneficia de certificate gratuite

Presedintele Comisiei a aratat ca Bruxelles-ul este constient de costurile reducerii emisiilor poluante pentru anumite ramuri industriale. "Nu are niciun sens ca Europa sa fie dura, daca asta duce la transferarea productiei din statele membre in state care nu au limite penutr emisiile poluante. Prin urmare, industriile mari consumatoare de energie vor avea certificate gratuite", a anuntat Barroso.

Aceasta decizie a Bruxelles-ului este rezultatul lobby-ului intens facut la Bruxelles de asociatiile industriale, in momentul in care a aparut informatia referitor la dorinta CE ca certificate sa fie date prin licitatii. Asta ar fi crescut mult costurile de productie, au spus industriasii.

Licitatii pentru certificate pentru anumite sectoare

An de an, certificatele de pe piata vor fi reduse pentru emisiile aflate in schema europeana, astfel ca nivelul acestora sa fie redus cu 21% pana in 2020.

Sectorul energetic - cel mai mare poluator - va obtine certificatele prin licitatii incepand din 2013, cand va intra in vigoare pachetul adoptat miercuri. Alte sectoare industriale, precus si aviatia, vor intr treptat in sistemul de licitatii, desi vor fi exceptate de la acestea sectoarele vulnerabile la concurenta de pe piata cu alti competitori din tari unde nu exista astfel de restrictii.

Licitatiile vor fi deschise, o companie dintr-un stat membru avand voie sa participe la licitatiile din toate statele UE, nu numai in cel de origine. Veniturile obtinute prin vanzarea certificatelor trebuie sa sustina dezvoltarea unei economii mai ecologice si cercetarea in domenii precum energiile regenerabile sau captarea si depozitarea CO2.

Comisia estimeaza ca  licitatiile vor aduce venituri anuale de 50 de miliarde de euro pana in 2020.

Sectorul energiilor regenerabile va crea 1 milion de locuri de munca pana in 2020

Tranzitia Europei la o economie bazata pe emisii reduse are si oportunitati, potrivit lui Jose Manuel Barroso. Sectorul energiilor regenerabile va crea, pana in 2020, 1 milion de locuri de munca.

Uniunea Europeana isi propune reducerea emisiilor poluante cu 20% pana in 2020 si cresterea la 20% a procentului de energii regenerabile in totalul consumului de energie.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

2860 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Interesant ... (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 16:01)

    Razvan (360romania.eu) [anonim]

    Vorbim de foarte, foarte multi bani. Oare cum vor fi folositi ?

    In Romania ar trebui ca Garda de Mediu sa fie dotata cu aparatura performanta. In orasul Sebes-Alba s-a instalat o fabrica de prelucrare a mobilei care este foarte poluanta. Garda de mediu nu poate face nimic din cauza coruptiei (firma intra in reparatii de fiecare data cand stiu cand sunt supravegheati de garda de mediu), dar si din cauza aparaturii din anii '80 care nu poate detecta noile tipuri de substante poluante.

    Sper ca banii astia sa vina cat mai repede si in Romania. Se va salva nu numai mediul, dar si viata unor oameni din zonele poluate.
    • 0 (0 voturi)    
      Banii... (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 21:10)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Razvan (360romania.eu)

      Iti dai seama ca acei bani vor intra in contul celor care au propus aceasta taxa; cu acesti bani se va finanta guvernul global.
      Ca sa-ti dai seama despre ce suma vorbim:

      3(euro de persoana pe saptamana) *495,128,529(locuitori UE) * 52(saptamani intr-un an)= 77.240.050.524 euro pe an (77 miliarde de euro).
      Tu crezi ca de banii astia o sa cumpere eprubete sa ia mostre de apa???!!!! ;))))))
  • 0 (0 voturi)    
    cateva informatii legate de incalzirea globala (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 16:51)

    filip [anonim]

    Concentratia de CO2 in atmosfera este de 0.054%, iar din acest procent, o parte infima este produs de activitatea omului.

    CO2 este produs in cantitati enorme de vulcani, de industria agricola; un rol aparte il are oceanul planetar, care inmagazineaza CO2 cand se raceste, dar degaja CO2 cand se incalzeste.

    Concentratia CO2 NU are nicio legatura cu schimbarile climatice, daca luam in considerare procentul redus din atmosfera, dar mai ales faptul ca este un gaz greu, care nu se ridica in troposfera.

    In cartea sa, Al Gore a evidentiat faptul ca in decursul existentei Terrei, s-au inregistrat mai multe oscilatii ale temperaturii globale, pe care le-a asociat direct proportional cu volumul/ concentratia de CO2; pe baza acestei afirmatii, Al Gore a concluzionat ca de cate ori a crescut CO2 in atmosfera, temperatura globala a crescut si ea.
    Totusi, Al Gore a avut un rationament defectuos, poate chiar intentionat, intrucat cantitatile de CO2 mai mari au aparut ca efect al incalzirii globale, nefiind cauza acesteia...

    Ce inseamna asta?
    Soarele a incalzit Terra mai mult sau mai putin in diferite ere de existenta. Ca urmare, oceanul planetar s-a incalzit (insa in decurs de cateva sute de ani), si a inceput sa emane CO2.
    Cand activitatea Soarelui s-a redus in urmatoarele sute de ani, acelasi Ocean planetar s-a racit, si a absorbit CO2.

    Cresterea CO2 este EFECTUL incalzirii globale, si nu CAUZA acesteia.

    De ce s-a incalzit clima globala dupa Ice Age? A existat industrie poluatoare atunci?
    De ce imediat dupa industrializarea din perioada interbelica clima s-a racit in interval de 40 ani?

    Problema incalzirii globale este o sursa de fonduri... si vedeti ce a hotarat UE...
    3 euro de fiecare european (pe saptamana)...
    • 0 (0 voturi)    
      Lui Filip (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 17:33)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui filip

      Nu numai ca sunt intru totul de acord cu dumneavoastra, dar va voi spune o poveste.

      In ultimii 150 de ani campul magnetic terestru a scazut in intensitate cu aproximativ 5%. Ceva in interiorul Terrei nu merge bine. Nimeni pana in prezent nu poate spune ca cunoaste modul de functionare al dinamului intern care genereaza campul magnetic. Exista insa doua teorii: prima (clasica) implica 3 aspecte - un nucleu solid, o manta lichida si rotatie; cea de-a doua teorie, mult mai indrazneata, presupune ca interiorul Terrei are nucleu lichid, fiind un reactor nuclear de fisiune. In ambele cazuri exista transfer de caldura intre interior si suprafata.

      Cum campul magnetic a scazut, si cum miscarea de rotatie a Terrei nu s-a incetinit, rezulta ca ceva in interior dezordoneaza convectia relativ stabila din interiorul magmei. Intr-un ibric pus pe foc, daca va uitati, vedeti o miscare circulara din zona flacarii catre suprafata si inapoi, pana la un punct: cand apa din ibric fierbe - atiunci apar celule mici de convectie locala, foarte dezordonate. Celule de convectie dezordonata inseamna transfer masiv de caldura insa sensuri de rotatie diferite de la o celula la alta, ori sensurile de rotatie cumulate se pare ca genereaza liniile de camp.

      Concluzia este ca e posibil ca CO2 sa nu aiba nici o legatura cu incalzirea, ci ca sursa caldurii sa fie in adancul pamantului, dar pentru aceasta trebuie puse cap la cap date adunate in domenii ce par disjuncte, inclusiv din arheologie: oalele de lut, inainte de a fi arse, pentru ca erau moi, au permis alinierea particulelor metalice dupa liniile de camp - pe baza masurarii procentului de particule orientate se poate determina intensitatea camului magnetic cu milenii in urma.

      Si mai spun ce am mai spus: vaporii de apa au o contributie de 20 de ori mai mare decat cea a CO2, atat timp cat nu cristalizeaza sub forma de nori. Norii se formeaza in momentul in care apa incepe sa cristalizeze in jurul unor centri de cristalizare ce pot varia de la
    • 0 (0 voturi)    
      scepticism si realism (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 19:29)

      toma [anonim] i-a raspuns lui filip

      Documentarul pe care l-ai vazut si ai obtinut toate aceste informatii - The Great Global Warming Swindle - e o grosolana asamblare de date (ne-)stiintifice in scop de manipulare. In unele cazuri vad ca a si reusit... Documentarul poate fi vazut aici de cine doreste http://en.sevenload.com/videos/ha4PoKY/The-Great-Global-Warming-Swindle
      Apoi, cu acelasi scepticism cititi si criticile acestui documentar aici http://www.durangobill.com/Swindle_Swindle.html
      La desert puteti incerca si documentarul despre intunecarea globala (Gobal Dimming) aici http://www.incalzireaglobala.org/. Va las sa cautai mai departe ce e adevarat si ce e fals in toate cele de mai sus.
      Daca acest fenomen al incalzirii globale ar fi o pacaleala ar fi putut fi stopat demult. Jucatori ec. grei au tot interesul sa se intample asta. Si totusi masuri de limitare a fenomenului de genul celei din articol se produc...
      Probabil exista si alte fenomene in joc. Insa inclazirea globala e un fapt. Iar din ce se stie pana acum datele cele mai pertinente sunt in sensul ca incalzirea globala e cauzata de efectul de sera iar acesta de CO2, pe care oamenii prin arderea combustibililor fosilli si defrisarea paadurilor il aduc la niveluri tot mai ridicate.
      Asteptam pana sa descoperim "adevarata cauza" pentru a face ceva, necrezand niciodata nimic, si probabil ne vom trezi o populatie de sceptici intr-un mare desert in cateva zeci de ani sau facem ceva bazat pe ce stim pana acum, si ajustam daca e cazul si e posibil pe parcurs. Acestea sunt alternativele. Eu o aleg pe cea de-a doua.
  • 0 (0 voturi)    
    Punc ochit, punct lovit (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 17:40)

    goe [anonim]

    Tare interesante solutiile astea la problema (adevarata sau falsa) a incalzirii globale. Chiar as fi curios sa vad cum cei 3 euro pe saptamana pe cap de european vor stopa incalzirea planetei. Sa fim seriosi!
    Planul a fost de la inceput altul si pregatit din timp: lansam o idee, o coacem la foc mic cativa ani pana le intra la toti frica in oase, apoi o servim pe tava ca pe o bomba dupa care venim si cu solutia: mai scoateti niste bani din buzunar dragi contribuabili. Punct ochit, punct lovit!
    A dracu' inginerie mai inventa si creierul asta umano-european!
    Ca deh, intoxicarea in societate e mare cand nu mai ai si alte surse de informare. Ca nu degeaba zisera rusii si chinezii la unison (asta pentru cine i-a auzit) ca incalzirea globala se datoreaza intensificarii activitatii solare si nu activitatii umane. Cum de altfel ar fi putut poluarea de pe Terra sa reduca calota glaciara de pe Marte (fapt confirmat atat de astronomii americani cat si de cei europeni)?
    Dar cand interesul economic o cere... Ca deh, beneficiile sunt multe: taxe si impozite in plus ca altfel ne coacem. Iar nevricos cum e europeanul face pandaxie. Iar din pandaxie da in ipohondrie si scoate banul din buzunar. Uff, coane Leonido!
  • 0 (0 voturi)    
    Are sens (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 17:41)

    sile [anonim]

    Nu cred ca a trecut o luna de cand am citit pozitia unui profesor suedez care afirma ca in Europa nu primesti bani pt cercetare daca nu iti propui sa sustii teoria incalzirii climei provocate de om. Acum are si un sens pozitia UE.
  • 0 (0 voturi)    
    Continuare ... (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 17:44)

    ALex [anonim]

    la sare si pana la micrometeoriti sau particule cosmice de mare energie. Odata cu cresterea temperaturii si scaderea campului magnetic, mai multe raze cosmice vor patrunde in atmosfera contribuind la formarea norilor, iar eliminarea de caldura evapora mai multa apa oceanica, toate ducand la un dinamism crescut al atmosferei. Iar apa din atmosfera, pana in momentul cristalizarii, incalzeste oceanul care evapora si mai multa apa.

    Cu toate ca tind sa cred ca variatii minore ale stabilitatii miscarilor interne Terrei afecteaza atat campul magnetic cat si clima, sustin faptul ca omenirea trebuie sa isi REDUCA CONSUMUL IRATIONAL de resurse si poluarea planetei. Fiecare din noi consuma inutil extrem de multe resurse: de la carburanti la ambalaje, de la energie electrica la apa. Schimbatul becurilor cu cele economice, sortarea gunoiului, reciclarea, refolosirea lucrurilor in casa (in locul aruncatului la gunoi) TREBUIE sa devina norme de conduita, modul de a ne respecta copiii si nepotii.

    Iar la incheiere, va spun ca avem niste prieteni in SUA, a caror casa consuma anual 39 MW.
    • 0 (0 voturi)    
      Cu totul de acord (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 18:04)

      goe [anonim] i-a raspuns lui ALex

      Cu totul de acord cu tine. Societatea occidentala, in care a intrat si Romania de ceva timp, traieste intr-un fel de "nesimtire energetica" sau "de consum" ca sa-i spun asa, iar masuri de rationalizare sau mai bine zis de constientizare trebuie intr-adevar luate, prin educarea populatiei si mai ales a generatiilor viitoare (aici imi este insa teama ca ating o problema careia filozofii nu au reusit niciodata sa-i gaseasca o rezolvare: aceea a constiintei umane, la care a facut apel insusi regimul comunist, motiv in plus de a fi rejectata pe scara larga).

      Insa de aici si pana la interesul economic al anumitor cercuri care creaza probleme numai ca sa mai stoarca un ban, e cale foarte lunga.
  • 0 (0 voturi)    
    Biocombustibilii (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 17:56)

    linu [anonim]

    Asta cu biocombustibilii e tare!
    Ca sa reducem incalzirea globala trebuie sa trecem pe biocombustibili. Haidade! De parca arzand biocombustibili, adica ulei de rapita printre altele, in loc de petrol, nu producem tot CO2-ul pe care-l tot acuzam atata de incalzirea globala?
    Adevarul despre biocombustibili este ca "rezolva", ca sa spunem asa, problema petrolului care este pe terminate, dar nicidecum ca ar reduce emisiile de CO2.
    Baroso, barosane, ce ne mai pregatesti?
    • 0 (0 voturi)    
      DA si NU (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 18:03)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui linu

      Teoria cu biocombustibilii este urmatoarea: o planta prin fotosinteza absoarbe CO2 din atmosfera si genereaza oxigen. Din planta se obtine cumva un combustibil care prin ardere intoarce CO2 in atmosfera. Asadar 0% emisii.

      FALS !!!

      1) Planta absoarbe doar 10% din carbonul sau din atmosfera. Restul de 90% este absorbit din sol.

      2) La prelucrarea petrolului, pentru obtinerea de combustibili, pierderea tehnologica este de circa 3%. La prelucrarea plantelor pierderile sunt de 30 - 45%.

      3) Pentru a avea destule plante pentru asigurarea necesarului de combustibili, va trebui sa le plantam si pe Luna si Marte, pentru ca suprafata Terrei este neincapatoare.

      4) Pentru a avea loc de plante pentru combustibili, este defrisata PADUREA, adica exact generatorul de oxigen.

      Trebuie sa fii nebun sa sustii biocombustibilii.
  • 0 (0 voturi)    
    Venus, Terra, Marte (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 17:57)

    ALex [anonim]

    Toata lumea stie ca Venus are temperaturi de peste 550*C la suprafata, din cauza unui efect de sera exacerbat. Just. DAR atmosfera lui Venus este 98% CO2 si este de 93 de ori mai masiva decat atmosfera Terrei. Ca altitudine, 90% din atmosfera Terrei este cuprinsa in primii 10km de la sol. Pe Venus norii se termina la 80km fata se sol.

    Atmosfera planetei Marte este 95% CO2, la o presiune medie la suprafata de doar 1% fata de Terra. Pe Marte insa temperatura medie fiind de -60*C, minima de -140*C si maxima de +20*C. Contributia CO2 la efectul de sera, in densitatea actuala este infima.
  • 0 (0 voturi)    
    Nerusinare (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 18:45)

    dani [anonim]

    Deci noi vom inghiti de 12 euro/40 de lei pe luna proiecte, planuri si cifre pe hartie, iar industriile poluante, implicit cea de automobile) au culanta
    la plata, ca nu cumva sa ne lase cu ochii in soarele
    aburit de emiliile lor CO2 si sa se mute spre alte zari, si mai cenusii. Ca intotdeauna, iar scot bani din buzunar cei mici si multi, ca sa repare stricaciunea decisa la varfuri. As propune ca acest aport la mediu sa nu fie unitar, ci in functie de venit individual sau profit de firma. "Europa nu vrea sa fie dura", dar nu trebuie sa fie nedreapta fata de cetatenii ei fara lobby pe arginti.
  • 0 (0 voturi)    
    Climate change (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 19:48)

    Big Boss [anonim]

    I love the European Commission!
  • 0 (0 voturi)    
    The.Great.Global.Warming.Swindle.avi (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 20:03)

    Martin Durkin [anonim]

    Bravo Alex, pentru efortul pe care il faci de a mai spune si altora ce uriasa minciuna este religia moderna a Incalzirii Globale. Totusi, daca tot te-ai apucat de treaba, spune-le si din ce motive toata aceasta incalzire globala e pusa pe seama emisiilor umane de CO2. Spune-le cat de similara este aceasta religie moderna cu cartea Revelatiilor din Vechiul Testament, care si aceea culpabilizeaza omenirea pentru sfarsitul lumii pe care il proclama, urmarind imbecilizarea maselor si controlul indivizilor prin teroare. Spune-le ca legiferarea absurda a biodieselului va reprofila o mare parte din productia agricola catre productia de cereale industriale (floarea soarelui, rapita etc) culturi care deja cunosc preturi mai bune (mari, doar vorbim de motorina!) insa totul se face in detrimentul culturilor alimentare. Preturile alimentelor vor creste iar foametea va fi generalizata mai ales pe continentele lumii a treia unde populatiile vor fi exterminate. Foametea va fi pusa tot pe seama cataclismelor naturale, iar acestea vor fi explicate tot prin dogma "incalzirii globale" datorate omului. Planul de genocid este foarte bine pus la punct, cu ajutorul internetului puteti afla inca foarte multe despre CINE sunt cei ce pun totul la cale. Bineinteles mass media este deja programata sa popularizeze doar pseudostiinta incalzirii globale. Toti uita cum CO2 este un gaz greu, putin raspandit, incapabil sa formeze straturi si efect de sera, cum reducerea emisiilor umane de CO2 e o gluma in termeni cantitativi, cum Protocolul de la Kyoto si piata emisiilor e un business fara scrupule, cum standardele de poluare EURO1,2,3,4 sunt inventate doar pentru a stimula innoirea perpetua a parcului auto si cresterea vanzarilor de autoturisme, cum oamenii de stiinta si politicienii sunt CUMPARATI sa sustina tampenia asta. Cautati filmul lui Martin Durkin - The Great Global Warming Swindle, produs in 2007 pentru Channel 4 UK si incepeti sa aflati adevarul cautand pe net, inclusiv pe brojon.org
    • 0 (0 voturi)    
      Ceea ce nu doresc eu... (Joi, 24 ianuarie 2008, 0:31)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui Martin Durkin

      este sa transform incalzirea globala in bagatela. Nu doresc compararea acestui fenomen cu nici o religie, cu nici un plan de asasinat in masa, cu nici o politica oculta. Incalzirea globala este un fenomen REAL. Cauzele ei sunt discutabile.

      Cineva pe aceasta lista spune ca nu doreste sa devina un ignorant pentru ca daca toti vor astepta gasirea cauzelor reale ale fenomenului, vom sfarsi ca o masa moarta de foame intr-un desert. Sunt intru totul de acord, dar inainte de a lua un plan de actiune ceea ce am scris eu, pentru cei rationali, reprezinta un mic punct de reflectie in urma caruia fiecare poate decide.

      Inainte insa de a abandona masina clasica pentru cea cu biocombustibili, am sugerat ca fiecare dintre noi sa aiba ca plan de masuri personale urmatoarele:

      1) De departe cea mai importanta: MICSORAREA CONSUMULUI, adica economia (cum se spunea in comunism).

      2) RECICLAREA: nu e nici o rusine sa sortezi gunoiul si sa il duci la centre de colectare. Eu asa fac in fiecare a doua vinei din luna (aici la Praga).

      3) PLANUL FAMILIAL: doi copii de famile ajung.

      4) Pe cat posibil REGENERAREA RESURSELOR: plantarea unui pom, etc. La acest capitol si eu sunt deficitar.

      Iar dupa cum veti vedea, acesti pasi sunt de fapt REDUCEREA POLUARII si nu un plan de masuri impotriva incalzirii. Ei sunt o abordare pragmatica, simpla a unei VIETI CIVILIZATE, bazata pe respect fata de semeni si fata de generatiile viitoare.
  • 0 (0 voturi)    
    SI UITE ASA (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 20:05)

    BUSYMIND [anonim]

    Problema incalzirii globare devine o notiune pentru care vom plati pana la infinit, nu o taxa ci poate mai multe. Devine un bussines, se vor face burse se creaza un nou mediu de afaceri si anume cu incalzirea globala.
    Sa fim serios aceasta taxa nu va reduce deloc incalzirea globala e doar un mod de mai extrage bani din banii nostrii.
    Traim intr-o epoca instrustrializata pana in maduva oaselor. Fara energie chiar si aparatorii mediului vor murii de foame "direct sau indirect".
  • 0 (0 voturi)    
    Incalzirea globala (Joi, 24 ianuarie 2008, 0:02)

    Conciliant [anonim]

    Statzi linishtitzi si respiratzi normal, ca nu emisiunile umane de CO2 sunt de vina. Asta e praf in ochii oamenilor. Stitzi ca in 50 ani rezervele de hidrocarburi se termina? Pai, trebuie o sperietoare pentru reducerea consumului acestora.
  • 0 (0 voturi)    
    poluare (Joi, 24 ianuarie 2008, 14:35)

    NIcu Alifantis [anonim]

    e naiv sa crezi ca CO2 nu are treaba cu incalzirea globala sau cu poluarea aerului. Te rog ia un furtun leaga-l bine de teava de esapament apoi baga-l in gura si da drumul la motor. vezi acolo poluare.
  • 0 (0 voturi)    
    Asta era miza de fapt! Sa ii mai taxam pe fraieri! (Duminică, 27 ianuarie 2008, 6:49)

    Doru BARBU [anonim]

    Asta era miza aburelii cu "incalzirea globala"! Sa mai punem niste biruri pe cocoasa fraierilor, sigur ca da! Ca deh, e incalzire globala si trebuie sa taxam pentru poluare! Incredibil...Scopul pare atins. Iar papagalul parerist Al GORE isi freaca mainile machiavelic, ca numai ce a luat premiul Nobel pentru pace cu smecheria "An Inconvenient Truth"! Si fraierii suporta in CANADA temperaturi extreme si dau zapada de pe masini in urma unei furtuni de zapada de ii ia dracu'!!! Ii recomand lui GORE (si tuturor indolentilor care mai au timp si energie sa creada in idiotenia cu incalzirea globala) cartea lui Lucian BOIA - 'Omul si clima". Vor intelege ca totul este un bulshit 100 %, aidoma previziunilor catastrofice ale Clubului de la Roma, din anii '70, privind cresterea economica si criza resurselor! Si le mai recomand sa petreaca macar o iarna la Montreal/CANADA! Le trece pofta de imbecilitati cu pretentii de lucrare stiintifica gen "Global Warming"!!!
    QED, ca in demonstratiile matematice!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri