Seful Gazprom: Petrolul va ajunge, "in curand", 250 de dolari/baril, iar gazele naturale 500 de dolari/mia de metri cubi

de Mirela Banioti     HotNews.ro
Joi, 3 iulie 2008, 15:41 Economie | Energie

Alexei Miller, CEO Gazprom, a declarat miercuri ca pretul petrolului va depasi, "in curind", pragul de 250 de dolari/baril, anunta agentiile internationale de presa. Tot Miller a anuntat ca pretul gazelor naturale vindute de Gazprom in Europa Occidentala ar putea ajunge la finalul anului 2008 la 500 de dolari/mia de metri cubi, fata de aproximativ 370 de dolari in martie 2008.

Declaratia lui Miller survine la doar citeva zile dupa ce Robert Hirsch, unul dintre cei mai apreciati analisti ai pietei energetice, declarase pe postul CNBC ca este posibil ca petrolul sa ajunga la 500 dolari/baril in 3-5 ani.

"Traim o perioada caracterizata de transformari structurale in piata energetica, care se vor concretiza in preturi schimbate radical", a declarat recent Miller pentru
Financial Times.

Declaratia-soc a sefului Gazprom, unul dintre cei mai influenti oameni din piata energetica globala, survine pe fondul temerilor tot mai accentuate fata de o recesiune economica in cele mai puternice economii occidentale. Miller a facut aceste declaratii in Azerbaidjan, la finalul intilnirii dintre presedintii rus si azer.

In ultimele saptamini s-au intensificat schimburile de replici intre OPEC (cartelul tarilor producatoare de petrol) si statele mari consumatoare, ultimii cerind insistent cresterea productiei.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5195 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    Evidenta (Joi, 3 iulie 2008, 15:51)

    Weather [anonim]

    Indiferent de ceea ce zice unul sau altul un lucru e evident:toti calicii si neica-nimeni au (cel putin) o masina la scara si nu merg nici pina le alimentara din colt pe jos.Cind o sa scada parcul auto cu 50% se va putea vorbi de preturi exagerate la carburanti.Da asta nu se va intimpla fiindca nimeni nu are interesul sa ne intoarcem la mersul pe 2-4 picioare.Fie si pt. ca nimeni nu are de cistigat (bani) din asta.
    • +5 (9 voturi)    
      Exact (Joi, 3 iulie 2008, 16:16)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Sunt de accord cu tine. Dar n-ai la ce sa te astepti de la un popor de manelisti.
      • 0 (0 voturi)    
        eshti tzaran (Joi, 3 iulie 2008, 18:33)

        Gabbone [anonim] i-a raspuns lui un roman

        vrei sa zici o planeta plina de manelisti. referitor la subiectul deschis de weather, sunt altii mult mai "manelisti" decat noi din punctu asta de vedere.
        • 0 (2 voturi)    
          Auzi la el (Vineri, 4 iulie 2008, 8:09)

          hahaha [anonim] i-a raspuns lui Gabbone

          Tu vorbesti ma? Nici nu articulezi cuvintele cum trebuie.
      • -1 (1 vot)    
        ...mda (Vineri, 4 iulie 2008, 12:03)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui un roman

        ...mai sunt camioane care transporta marfa, autobuze, trenuri, avioane, tractoare .... cam cu cat la suta se reduce oare consumul daca persoanele private renunta la masina?
    • +2 (2 voturi)    
      Folosesc transportul in comun (Joi, 3 iulie 2008, 19:57)

      Un Trecator Grabit [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Folosesc transportul in comun de zeci de ani (atit in Romania cind vin in vizita cit si unde traiesc).

      Ce observ? O crestere acccentuata a pretului abonamentului lunar pentru transport si asta in conditiile in care calitatatea in mijloacele de trasport a scazut simtitor (numarul de pasageri a crescut in mod simtitor pentru acelasi parc de autobuze).

      Deci, bunavointa exista din partea oamenilor obisnuiti.

      Mai putina bunavointa exista insa din partea companiilor care produc, transporta, rafineaza si vind produsele petroliere.
      • +1 (1 vot)    
        transport (Vineri, 4 iulie 2008, 12:36)

        adi [anonim] i-a raspuns lui Un Trecator Grabit

        Ai dreptate si totusi, traiesc intr-o tara din occident si am avut ocazia sa vizitez mai multe tari din zona si am observat ca lumea circula cu masina personala, nu se prea inghesuie la autobuz, asta dupa ce societatea i-a invatat pe oameni de ani de zile ca asta e viitorul, asta este o societate moderna, sa aiba fiecare masina personala, asa ca nu e o problema romaneasca asa cum am citit mai sus si cum crede romanul, e o problema mondiala si mai ales occidentala, acolo unde supermarket-ul e la kilometri de casa, serviciul in general la fel, lumea circula cu masina la fel chiar daca pretul la combustibili a crescut, asta e societatea in care traim si de care nu oamenii sint vinovati cred si nici nu cred ca trebuie sa ne intoarcem in timp acum, sa mergem cu totii cu autobuzul ca intr-o dictatura dintr-un film SF, in timp ce ce-i cu multi bani sa isi permita in continuare sa consume cit pot, cu masina, cu piscina, etc. De ani de zile se construiesc masinile in acelasi fel, cu acelasi tip de motoare, interesele fantastic de mari nu au lasat dezvoltarea unor alternative si la urma urmei cum ar mai fi fost o criza acum daca s-ar fi rezolvat deja problema.
    • 0 (0 voturi)    
      Sa mergi tu pe jos pina la serviciu 12 km (Vineri, 4 iulie 2008, 11:31)

      fgh [anonim] i-a raspuns lui Weather

      in loc sa boicoteze rusia, europenii prefera sa scoata bani din buzunar pentru inarmarea ei. o astfel de politica ii avantajeaza, evident, numai pe rusi, care se apropie astfel de visul lor de dominare a continentului.
  • +8 (8 voturi)    
    declaratii (Joi, 3 iulie 2008, 15:56)

    Cosmin [anonim]

    Declaratii de genul asta nu fac decat sa alimenteze temerile privind pretul si oferta de petrol, care conduc la "oil hoarding" si in final la cresterea pretului barilului. interesant e cum unii sustin barilul e 250 sau 500$, iar altii prevad o scadere in maxim un an la barilul sub 100$.
    In continuare mi se pare ciudata situatia de pe piata, in conditiile in care oferta a depasit deja cererea (surse: IEA, EIA); in SUA spre exemplu, cererea a scazut de la inceputul anului cu aproape 1mbd (asta in perioada "fericita" cand petrolul costa 100-120$).
    Tot raul spre bine, pretul mare stimuleaza schimbari de care toti avea nevoie (eficientizare, energii alternative etc.).
  • -4 (4 voturi)    
    7 lei litru de benzina in aug/sept (Joi, 3 iulie 2008, 16:11)

    gigi [anonim]

    cine si-a programat sa mearga in concediu cu masina mii de kilometri vara asta in Ioropa tre' sa fie pregatit sa plateasca 2 euro pe litru de benzina. In Germania benzina este deja 1.65 euro.
    Vacanta vesela!
    • +4 (4 voturi)    
      1000 de lei litru de benzina (Joi, 3 iulie 2008, 16:37)

      vrajeala [anonim] i-a raspuns lui gigi

      DA?! 1,65 euro litrul? cand? azi?
      Ieri am alimentat cu 1,49 de euro in Germania. Si cam asta era pretul pe toata autostrada.
      Plus ca acum un an...pretul era de 1,39 de euro...
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptatea :turismul va avea de suferit ! (Joi, 3 iulie 2008, 20:20)

      Gogu Politologu [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Anul viitor vom plati 2 euro per litru ,dar vom circula la fel ,economiile la transport vor fi neglijabile ! problema va fi legata de transportul aerian ,de transportul naval si de transportul pe calea ferata ,pe liniile neelectrificate,in primul rand :de ex sunt zeci de trenuri care circula gol-gol
      armata consuma motorina de pomana ,etc
      Petrolul e ca si terminat, motorul termic va dispare, vine puternic motorul electric !
      in opinia mea e chestie de 15-20 de ani pana cand motorul electric va castiga suprematia !
      • 0 (0 voturi)    
        PT. Gogu Politologu (Joi, 3 iulie 2008, 23:35)

        Cetateanul [anonim] i-a raspuns lui Gogu Politologu

        Amice dupa cate stiu eu, motoarele electrice trebuiesc invartite cu energie, pe care nu o avem, deci ne trebuie o energie electrica produsa zilnic cat cei 85 milioane de barili consumati, nu cred ca reateaua electrica sa creasca de 20 ori in 15-20, nu vad ca am avea de gand sa construim 15 hidrocentrale ca portile de fier si nici 25 de reactoare nucleare. Pt. cine nu stie petrolul nu-i doar transport, cu el scoatem carbunele si minieralele din mine, cu el aram si irigam, gatim sau ne incalzim si facem dus, hainele din fibre sintetice sunt petrol, asfaltul este petrol iar industria chimica il foloseste din plin.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate (Vineri, 4 iulie 2008, 8:14)

        ives [anonim] i-a raspuns lui Gogu Politologu

        Eu zic ca suprematia va fi castigata mai repede. Deja se observa cum au scazut preturile de vanzare a masinilor noi. E plina piata de oferte si discount-uri.
      • 0 (0 voturi)    
        Motor electric (Vineri, 4 iulie 2008, 10:41)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Gogu Politologu

        Man tu ziceai de motoru electric da energia electrica din ce se obtine?nu cumva din produse petroliere,gaze,carbuni etc.O sa zici ca o sa folosim energia eoliana,energia solara da si acolo sunt probleme,deoarece e nevoie de mult cupru iar cupru azi e foarte scump .Inca o problema ar fi interconectarea acestor susrse de energie,in cpecial la cea eoiliana,deaorece fluxu de energie nu e cnostant,trebuie stabilizat etc.Oricum sunt multe probleme de rezolvat si deocamdata e foarte scump
  • +2 (2 voturi)    
    Proba de forta (Joi, 3 iulie 2008, 16:16)

    Danutz Nastase [anonim]

    Eu cred ca asistam la o proba de forta a producatorilor. Se vrea sa se vada pana unde poate creste pretul, asa incat ei sa-si maximizeze profitul.
    Sigur ca din toata situatia asta cei saraci sunt primii care au de suferit, atat in tarile dezvoltate, cat si, mai ales, in tarile sarace.
    Dar atata vreme cat petrolul se va cumpara, pretul va creste. Daca producatorii vor ramane cu stocuri, va scadea si pretul. Asta e!
    Nu ne ramane decat sa cautam alternative la petrol si la gaz, ca oricum rezervele sunt pe duca.
    • +2 (2 voturi)    
      Proba de forta (Joi, 3 iulie 2008, 16:53)

      adik [utilizator] i-a raspuns lui Danutz Nastase

      DA.
      Dar nu pentru a vedea cat poate urca pretul.
      Cred ca detinatorii de resurse naturale incearca sa intoarca raportul de forte pe Terra.
      Adica, sa nu mai dicteze SUA cu Europa, ci Rusia si OPEC.
      Profitul mai mare este pentru ei un rezultat (bine venit) nu un scop.
      Vor sa ne puna cu botul pe labe.
      Treaba este ca, in conditiile globalizarii, joaca asta este o sabie cu doua taisuri.
      Pe rusi ii cred in stare sa se joace cu aceasta sabie. OPEC-ul ...hmm.

      Oricum, vor fi modificari importante in viata economica si sociala.
  • +1 (1 vot)    
    oracolul de la Gazprom (Joi, 3 iulie 2008, 16:27)

    Bogdan [anonim]

    Cam tot gazul Europei e cumparat de la Gazprom, asa ca va putea foarte bine ca intr-o zi sa zica: "de maine gazul va costa 500 de dolari mia de metri cubi". Cu petrolul e o alta poveste, da in bobi si el. Iar noi ce putem face? Mergem mai mult pe jos, izolam mai bine casele, facem mori de vant si alte alea. La munca!
  • +3 (3 voturi)    
    Gazprom-Rusia (Joi, 3 iulie 2008, 16:43)

    Tonel [anonim]

    Nu cumva aceasta crestere de preturi a combustibililor fosili (dirijata in mod special de Rusia) nu urmareste punerea pe butuci a SUA? (GM e deja aproape de faliment, iar economia americana in ansamlu este in recesiune si datorita costurilor foarte mari ale energiei care au un impact mult mai mare asupra economiei americane decat a celei europene) URSS a fost infranta intr-o cursa a inarmarilor de SUA. Nu cumva acum Rusia incearca infrangerea USA printr-o cursa a energiei pe care Rusia nu poate decat vsa o castige? Si ce va urma daca Rusia va castiga?
    • +1 (1 vot)    
      Deci (Vineri, 4 iulie 2008, 1:30)

      Groparu [anonim] i-a raspuns lui Tonel

      Deci in sfarsit un comentariu inteligent!
    • +2 (2 voturi)    
      teorii creative (Vineri, 4 iulie 2008, 11:04)

      daemon [anonim] i-a raspuns lui Tonel

      Recesiunea e din cauza lacomiei bancilor si sa-i zicem naivitatii oamenilor, nu din cauza de combustibil. Si pana una alta, in UK e 8$ galonul de benzina, pe cand in state e mai putin de 5. Oh, the horror.
      Uite si o comparatie.
      http://www.eia.doe.gov/emeu/international/gas1.html

      Teoriile astea conspirationale sunt bune pentru creativitate, dar sa fie si credibile, trebuie bazate pe informatii corecte.
      Dirijata de Rusia? Unde, in Iran? De cand se aud zvonuri de atacare a Iranului de catre Sua a sarit pretul petrolului.
      Si cauta sa vezi ce profituri are Exxon. Si cine o conduce.
      http://www.nytimes.com/2008/02/01/business/01cnd-exxon.html?_r=1&oref=slogin

      Rusia are ea treburile ei. Dar n-am auzit de vreun rus plecat in Iraq sa aduca democratia, si intre timp sa adjudece cele mai mari campuri petrolifere unor firme rusesti. Dar daca in fraza inlocuiesti Rusia cu Sua, o sa obtii niste lucruri adevarate.
      http://www.nytimes.com/2008/06/19/world/middleeast/19iraq.html

      Lipsa de infomatie poate face minuni. Daca vrei sa ai o imagine mai clara a rolurilor Rusiei si Sua, informeaza-te. Cele mai murdare jocuri le-a facut Rusia prin dezinformare. Si stim noi mai bine ce efecte are asta. Dar pe de alta parte, si Sua are aceeasi strategie. De ce nu, daca tot merge. Diferenta este numai daca esti printre invingatori sau invinsi. Ca pana la urma, iraquenii cred ca sunt macar la fel de nenorociti cum eram noi in vremea "eliberatoarei" Armate Rosii. Parca si rusii ne aduceau noua fericire eterna si libertate.
  • +3 (5 voturi)    
    Crestere de pret a petrolului (Joi, 3 iulie 2008, 16:51)

    Claude [anonim]

    numele tau este SPECULA
  • 0 (0 voturi)    
    Nasol. (Joi, 3 iulie 2008, 17:51)

    Coco [anonim]

    Si preturile echipamentelor de care are nevoie Gazprom nu vor creste? Daca nu se mentine un echilibru, multi vor da faliment si mai multi oameni vor saraci de tot.
  • 0 (0 voturi)    
    miezul problemei (Joi, 3 iulie 2008, 18:09)

    me [anonim]

    Problema e ca, virgula, controlul resurselor este al statelor nationale unde se afla. De asta sunt bogati aia in Arabia Saudita, de asta e tare Rusia acum, pentru ca au monopoluri. Avand in vedere ca nimic nu se misca fara petrol si gaze in lume, ar trebui pur si simplu interzise aceste monopoluri, iar statele care detin resurse obligate prin orice mijloace sa le cesioneze competitiv mai multor companii *private* multinationale. Fiecare camp ar trebui impartit intre cel putin 4-5 companii, cesionarile pe termen mai mult de 2-3 ani (vezi Petrom) interzise si avut mare grija la fuziuni si achizitii incat sa se mentina competitia.
    Atunci se va rezolva problema, pana atunci vom sta cu totii la mana Gazprom si OPEC.
    Nu inteleg, din perspectiva globalizarii si chiar a drepturilor omului, de ce niste amarati de prin Africa, Asia etc deabia sa-si tarasca zilele iar niste arabi sau rusi care toata ziua nu fac nimic sa se imbuibe doar pentru meritul ca s-au nascut cu fundul pe resurse. E o problema de egalitate de sanse, nu de egalitate de tip socialist aici. La munca daca vor sa fie bogati.
    • +3 (3 voturi)    
      miezurile problemei (Joi, 3 iulie 2008, 19:07)

      ninel [anonim] i-a raspuns lui me

      Buna idee !!!
      - Petrolul si gazele trebuiesc controlate !
      - Dar oare aurul, cuprul, fierul, zincul , etc. nu trebuiesc controlate si ele ? Buna idee : sa fie controlate toate bunurile subsolului !
      - Dar oare bunurile de pe sol de ce sa nu fie si ele controlate ( vezi hrana oamenilor ) ? Buna idee : sa fie si ele controlate !
      - Dar oare oamenii nu e bine sa fie controlati ? Ba da ! Buna idee : sa fie controlati si oamenii !
    • 0 (0 voturi)    
      frumos in teorie, greu in practica (Joi, 3 iulie 2008, 19:24)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui me

      Ce ai spus tu este frumos in teorie, dar asa de greu in practica!
    • 0 (2 voturi)    
      sorin (Joi, 3 iulie 2008, 21:17)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui me

      Cam stupida teoria ta. Asta se va intampla in momentul cand microsoft va concesiona altor state 90% din vanzari. Cand cocacola, mcdonalds etc.. vor concesiona fabricile statelor pe care se afla amplasate.
  • +4 (4 voturi)    
    Rusii dragii de ei.... (Joi, 3 iulie 2008, 18:53)

    Anonim [anonim]

    .... ar fi bine ca petrolul sa ajunga la 250$ .
    Problema ar fi, cum sa-l mentii acolo 5-6 ani?
    Dupa 5-6 ani consumul de petrol ar fi 10% fata de cel initial si rusii si alte natii nespalate n-ar avea decat sa se scalde in petrol pentru ca restul lumii civilizate ar fi trecut de mult la alte tehnologii.

    In fine, pe termen scurt preturile vor creste dar ATENTIE cresterea nu este sustenabila, cu cat a crescut mai repede cu atat va scadea mai drastic....

    O sa rad cu lacrimi cand pretul va scadea sub 100$ si Rusia va avea iarasi deficit bugetar masiv.
  • -1 (1 vot)    
    secsi si rea (Joi, 3 iulie 2008, 18:55)

    uuuaa [anonim]

    Asta va fii motivul celui de-al treilea razboi mondial :)
  • +5 (5 voturi)    
    Pretul petrolului si al gazelor (Joi, 3 iulie 2008, 19:11)

    Vasile Ionescu [anonim]

    Cresterea pretului petrolului si a gazelor este absolut artificiala, de aceea se face atat de rapid. Intr-un an aceste preturi aproape ca s-au dublat.Toate statisticile arata ca nu s-a dublat si consumul acestor produse, desi a crescut. Aici este vorba de presiunea unor grupuri care au monoipolul asupra resurselor de petrol si gaze. In principal sau in fruntea lor se afla acest gigant Gazprom din Rusia, care a devenit in cativa ani un puternic monopol de stat, care controleaza aproape toate resursele imense de petrol si gaze ale Rusiei. Sa ne uitam cine este in conducerea acestui Gazprom: fosti inalti responsabili din fostul KGB, plasati in mod oficial acolo si care detin toate informatiile despre pietele si productiile de petrol si gaze. Intrucat Rusia nu mai poate nici spera sa domine lumea prin cursa inarmarilor, a ales o alta arma , mult mai eficienta, aceea a pretului petrolului si gazelor, si care creaza mari probleme tarilor celor mai dezvoltate, incepand cu SUA,cele occidentale, dar si Chinei, Indiei, care au o dezvoltare dinamica. Din acest santaj al pretului petrolului si gazelor exista un singur castigator pe termen scurt si mediu, Rusia . Occidentul are tehnologii pentru resurse alternative, dar punerea lor in practica necesita timp, interval in care Rusia spera sa se aseze in fruntea ierarhiei statelor dezvoltate, pe baza banilor din preturile inalte ale petrolului si gazelor pe care le-a impus. Este, de fapt o noua competitie pentru dominarea mondiala, purtata cu alte arme.
    Romania? Ar trebui luat la bani marunti Codrut Seres si intrebat pe ce baza a semnat acordul pe 25 de ani cu Gazprom pentru livrare de gaz Romaniei la cele mai inalt pret de 360 dolari mia de merii cubi, care la momentul semnarii a starnit senzatie dar care va fi revizuit in sus, pe baza clauzelor aceluias contract. Iar romanii platesc. Aici este vorba de inalta tradare in sensul cel mai propriu al prevederilor Codului Pena.
    • +2 (4 voturi)    
      nu ajung banii sa ajungi fruncea (Joi, 3 iulie 2008, 20:41)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Vasile Ionescu

      uita-te la arabi.
      Ia-le petrolul si se intorc in corturi si se apuca din nou de facut covoare.

      In loc sa investeasca in industrii adevarate ei fac insule care le sterge un tsunami serios, isi fac palate cu dale de aur....

      Ce crezi ca vor face rusii:
      Vor avea vreo cateva zeci de mii de miliardari care se vor sterge la dos cu aur.

      Asa nu ajungi in fata, nenicule.
      Cunosc un singur exemplu dupa nemti cand fara resurse au ajuns in fata: Japonia.

      Totul tine de metalitate: de unde te si intrebi daca chestia cu ADN - rasele, etc (d-ale Hitler) nu au si ceva adevar.
    • 0 (0 voturi)    
      pt. Vasile Ionescu (Vineri, 4 iulie 2008, 1:23)

      romanul [anonim] i-a raspuns lui Vasile Ionescu

      Ai uitat ceva. Ca petrolul nu poate creste la nesfarsit productia, deci o cerere cu 3-4 % mai mare decat oferta poate face ca pretul sa explodeze. Criza din anii 70 a fost pt. ca tarile arabe au taiat 5% din productie, o criza care inca este vie dupa aproape 40 ani. Pe atunci exista petrol la pompa dar nu vroiau sa-l vanda, deci o criza politica, acum nu prea avem petrol. Citeste pe net despre peakoil.
      • 0 (0 voturi)    
        peakoil (Vineri, 4 iulie 2008, 11:00)

        Cosmin [anonim] i-a raspuns lui romanul

        Ok, dar ce ne facem cu cererea care e in cadere libera si e sub oferta?
        Ca sa te parafrazez, citeste pe net despre peakoildebunked! ;)
        Cheers!
  • -2 (2 voturi)    
    Mda... (Joi, 3 iulie 2008, 19:26)

    Manole Buican [anonim]

    Mda... afirmatie tipica de monopol... nu are cine sa-i concureze nici pe tembelii de rusi, nici pe nespalatii de arabi. De aia fac ce vor cu rahatul lor de resurse, care, slava Domnului, sunt pe terminate (10 - 20 de ani daca-or mai tine). Sa-i vad atunci pe imbuibatii de arabi ce dracu or sa mai faca, sa-i vad atunci pe infatuatii de rusi ce dracu or sa mai dreaga. Pribabil ca rusii or sa faca altceva (ca-i duce mintea...), dar despre arabi.. (macar s-ar adeveri modelul standard de film SF in care nu apar arabi... ca deh, au disparut intre timp).
  • 0 (0 voturi)    
    excelent (Joi, 3 iulie 2008, 21:22)

    sorin [anonim]

    E foarte, foarte bine ca, creste pretul petrolului. Nu cred ca doar rusia si OPEC au un cuvant de spus aici.

    Probabil e o intelegere la nivel global. In felul asta producatorii o sa fie obligati sa investeasca in tehnologii alternative (care sunt si nepoluante si regenerabile). Probabil ca tot in felul asta americanii o sa re-invete sa mearga pe jos sau cu bicicleta.

    Daca nu facem nimic, in 100 de ani nu va ma exista civilizatie pe pamant.
    • +1 (1 vot)    
      Suna a teoria conspiratiei... (Vineri, 4 iulie 2008, 10:40)

      CD [anonim] i-a raspuns lui sorin

      ...asta cu intelegerea la nivel global, dar si eu sunt de acord ca e scenariul fericit.
      In realitate criza nu e chiar atat de acuta -- adica ne-am putea descurca inca 20-30 de ani cu o economie bazata pe petrol si gaze facand sacrificii relativ minore si consumuri rationale. Insa schimbarea la nivel global a intregii economii cere timp mult si resurse mari, inclusiv de energie. Asa incat raspunsul rational e sa demarezi aceasta schimbare cat inca mai ai cu ce, nu cand s-o scurge si ultima picatura...
  • 0 (0 voturi)    
    comunistii sau asociat cu capitalistii (Vineri, 4 iulie 2008, 0:13)

    oranduire globala [anonim]

    si va jumulesc pe voi oamenii de rand, bobor. Capitalistii au cumparat testele de suportabilitate pe oameni de la comunisti si li s-au permis averi uriase la schimb, vezi parlamentarii nostrii, si toti politicienii din fostul bloc comunist.
  • +1 (1 vot)    
    are dreptate (Vineri, 4 iulie 2008, 1:14)

    dracu [anonim]

    lucrez in domeniul petrolier (instalari platforme).

    * petrolul este o resursa finita. care, la un moment dat, se va epuiza. pana acum lumea traia cu speranta ca va mai fi petrol timp de sute de ani.
    e fals.

    * in momentul de fata sunt doar 2 tari din lume care nu au extras peste jumatate din rezerve: Irak si Arabia Saudita. restul, TOATE celelalte tari, cf declaratiilor guvernelor, au extras peste jumatate din rezervele estimate.

    * petrolul NU ESTE REGENERABIL, asa cum bat campii unii.

    * altii isi fac iluzii cu noile descoperiri din Venezuela. alea asigura consumul USA pt un an de zile. atat.

    * nisipurile petroliere din canada.
    nu exista o tehnologie aplicabila (inca) pe scara larga (si sunt extrem de poluante), nu exista infrastructura, iar raportul energetic este 1:1,3 (energie consumata pt a se obtine energia). spre deosebire de petrolul usor, la care raportul este de 1:30. faceti socoteala cat e de rentabil.

    * anul trecut, desi necesarul de petrol creste exponential (cu China si India in top la cresteri), totalul extras pe plan mondial A SCAZUT pentru prima data in istorie. si o sa scada in continuare.

    tot petrolul care era usor de extras, a cam fost terminat deja. noile exploatari sunt in conditii extreme (arctice, alaska, sakhalin, adancimi foarte mari in oceane). in momentul de fata se foreaza la 10.000m. iar treburile astea costa, nu sunt gratis. te costa enorm ca sa aduci si mentii santiere in conditii grele, cerintele pt echipamente sunt extreme.

    industria, incepand de la agricultura si terminand cu calculatoarele, depinde de petrol. totul se transporta in toata lumea. iar transportul e bazat in proportie de 100% pe derivate din petrol.

    obisnuiti-va cu ideea ca pretul petrolului are o singura directie. IN SUS.
  • 0 (0 voturi)    
    tampitii de europeni platesc! (Vineri, 4 iulie 2008, 6:26)

    eeeuuuu [anonim]

    in loc sa boicoteze rusia, europenii prefera sa scoata bani din buzunar pentru inarmarea ei. o astfel de politica ii avantajeaza, evident, numai pe rusi, care se apropie astfel de visul lor de dominare a continentului. pana atunci, incolonati-va la tractorul comunal ca sa deprindeti disciplina necesara deplasarii docile spre siberia!
  • +1 (1 vot)    
    altceva (Vineri, 4 iulie 2008, 9:54)

    dabu [anonim]

    Da, in conditiile predictionate de rusul in cauza, perspective sunt foarte proaste, trebuie sa ne asteptam la scumpiri mari - poate chiar o recesiune teribila. In fond, cred ca asta si este rationamentul rusilor si arabilor: Occidentalii (americanii si europenii) au o gramada de bani, in timp ce le dadeau petrol ieftin. Deci au de unde sa le ia mai mult, ca sa isi mareasca profitul la maximum. Sa plateasca, ca au de unde!
    Este o pozitie de forta, nesimtita, ce se bazeaza pe monopolism. Nu cred ca e mare lucru de facut, cu exceptia cazului in care americanii se apuca sa mai bombardeze o tara petroliera, ca sa faca rost de resurse.
    Sa speram ca aceasta situatie se va regla prin accelerarea aparitiei de noi surse si tehnologii de energie alternativa, situatie in care atat coloratii cu cearsaf cat si rusii comunistii ar ramane cu buza unflata.
  • -1 (1 vot)    
    mafalda (Vineri, 4 iulie 2008, 11:17)

    bobo [anonim]

    De unde a mai aparut si mafalda asta cu fata de taran rusesc?
  • 0 (0 voturi)    
    Adica 10lei/litru? (Vineri, 4 iulie 2008, 15:22)

    Alin [anonim]

    Daca are dreptate vom da cam 10 lei/litru benz/diesel.
    Odata tot trebuia sa se intample si asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Schimbari structurale (Luni, 7 iulie 2008, 11:08)

    Mirciuc [utilizator]

    Suntem in Mileniul III. Schimbarile structurale nu mai trebuiesc facute prin razboaie clasice.

    Pretul creste arificial, incalzirea planetara este accelerata de arderea combustibililor fosili, care prin ardere produc CO si CO2 si alte noxe cu impact in patura de ozon.

    Cresterea pretului va face rentabila schimbarea structurala a motoarelor cu ardere interna.
  • 0 (0 voturi)    
    interesant... (Joi, 10 iulie 2008, 8:51)

    luci [anonim]

    citind primele comentarii mi-am dat seama de un lucru: pretul petrolului creste alarmant din cauza masinilor personale (conduse de calici si neica-nimeni), si mai mult, manelistii sunt de vina !
    (sunt bucuros ca nu ma numar printre ei)
    pacat ca acesti "analisti" nu ne-au dat si unele solutii, nu?: sa nu se mai asculte manele, sa nu se mai produca masini si sa se circule dupa moda comunista!apropo, cand s-a gresit, atunci sau acum?
    cata prostie pe lumea asta! sa stiti ca se plateste!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă