Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic
Pina in 2020

UE va acoperi din surse proprii doar o treime din tinta de biocombustibili 

de M.C.     HotNews.ro
Luni, 7 iulie 2008, 10:03 Economie | Energie

Uniunea Europeana (UE) ar putea acoperi din productia proprie doar o treime din biocombustibilii necesari indeplinirii obiectivului pentru anul 2020 privind carburantii folositi la transport, ceea ce va duce la importuri masive, se arata intr-un raport al Agentiei Europene de Mediu. UE si-a propus ca 10% din combustibilii utilizati pentru transport sa provina din surse regenerabile pina in 2020.

Criticii sustin ca aceasta masura va intensifica defrisarile in statele in curs de dezvoltare si va duce la majorarea preturilor alimentelor, relateaza Reuters, citata de Mediafax. Raportul, trimis catre cele 27 de state membre ale blocului comunitar, arata ca cel mai eficient si sustenabil scenariu arata ca UE va acoperi din productie interna doar 3,4% din necesarul de biocombustibil pentru transport pina in 2020.

Un purtator de cuvint al Agentiei Europene pentru Mediu a declarat ca raportul se afla inca in stadiu incipient si ca nu va fi publicat pina in septembrie. Reprezentantul Agentiei a refuzat sa discute detaliile, dar a afirmat ca cifra finala ar putea fi mai mare intrucit scenariul nu include efectele majorarii preturilor, comertului international etc. Claude Turnes, un important parlamentar european, a declarat ca sprijina schimbarea tintei UE privind biocombustibilii, astfel incit doar 4% din combustibilii necesari transporturilor sa provina din surse regenerabile pina in 2015.

Obiectivul UE a devenit extrem de controversat in contextul majorarii preturilor la alimente si al temerilor legate de defrisarea padurilor. Potrivit unui raport confidential al Bancii Mondiale (BM), citat de The Guardian, biocombustibilii au cauzat majorarea preturilor alimentelor la nivel mondial cu 75%, cu mult peste nivelul anticipat. UE incearca sa evite asemenea efecte secundare prin fixarea unor criterii sociale si de mediu stricte.

Obtinuti din cereale, plante oleaginoase si zahar, carburantii "ecologici" pot contribui la reducerea dependentei fata de combustibilii fosili, precum si a emisiilor de dioxid de carbon. Bioetanolul este produs din cereale, iar combustibilul biodiesel poate fi obtinut din produse precum rapita si floarea soarelui, fiind utilizat la motoarele Diesel. Biocombustibilul poate fi amestecat in proportii diferite cu motorina, pentru a crea un amestec care se utilizeaza drept carburant. Biodieselul reduce cu aproape 90% emisiile de dioxid de carbon si cu 98% pe cele de sulf.

Statele Unite este liderul acestei industrii, cu o productie de 18,9 miliarde de litri in 2006, fiind urmata de Brazilia, cu 17,3 miliarde de litri, in timp ce UE a reusit sa produca doar 1,6 miliarde de litri in colaborare cu SUA.

Bioetanolul este produs in SUA din porumb, iar Brazilia foloseste trestie de zahar. UE utilizeaza un amestec format din griu (36%), alcool brut (22%), sfecla de zahar (16%) si secara (15%).

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

95 vizualizari




ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică