Vladimir Putin: Sectorul rus al hidrocarburilor se afla intr-o situatie grava

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 iulie 2008, 11:55 Economie | Energie

Vladimir Putin e ingrijorat
Foto: Rompres
Premierul rus Vladimir Putin s-a declarat ingrijorat de situatia din sectorul rus al hidrocarburilor, pe care a calificat-o drept "seriosa", din cauza tehnologiilor depasite si a epuizarii zacamintelor vechi, relateaza AFP, citat de NewsIn.

"Este evident ca sectorul petrolier rus, la fel ca si cel al gazelor, se afla intr-o situatie serioasa: posibilitatile de crestere, cu zacaminte vechi si tehnologii depasite, s-au epuizat", a afirmat Putin, in cursul unei reuniuni cu responsabili din sector, organizata la Severodvinsk, in nord-vestul tarii.

"Unele tendinte din sectorul petrolier ne ingrijoreaza. Rata de crestere a productiei este in curs de scadere. In primul trimestru al acestui an, productia chiar a scazut cu 0,3%", a subliniat premierul rus.

El a dat, insa, asigurari ca Rusia nu va da dovada de "egoism economic" si ca isi va indeplini toate obligatiile fata de clientii sai straini.

"Politica noastra in domeniul energiei va fi transparenta si liberala", a afirmat el, adaugand: "Vom tine cont de interesele legitime ale partenerilor nostri, dar ne vom apara si interesele noastre nationale".

Putin a subliniat ca masurile fiscale in favoarea companiilor petroliere, care vor intra in vigoare anul viitor vor contribui la o crestere a productiei.

Masurile aprobate de Guvern vor reduce presiunea fiscala care apasa asupra companiilor petroliere cu 130 miliarde de ruble (3,5 miliarde de euro) pe an, a anuntat saptamana trecuta ministrul rus al energiei, Serghei Smatko. Guvernul spera ca acesti bani vor fi investiti de companiile petroliere, in special in dezvoltarea de noi zacaminte.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1694 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    E de bine! (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 13:41)

    Alin [anonim]

    Scumpesc si rusii gazul!
  • -1 (3 voturi)    
    Se epuizeaza resursele de petrol si gaze naturale (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 14:12)

    Dana [anonim]

    Din pacate resursele de petrol si gaze naturale se epuizeaza si nu stiu ce va face civilizatia asta fara ele.Va trebui sa gasim surse alternative de energie altfel o sa se duca naiba toata civilizatia moderna si in cel mai bun caz o sa ne intoarcem in copaci(daca o sa mai avem copaci)
    • 0 (0 voturi)    
      iti zic io (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 17:17)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Dana

      vant si soare ;)
    • -2 (2 voturi)    
      Combustibil fosil (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 17:49)

      Ahernar [anonim] i-a raspuns lui Dana

      Pentru "inteligentul" care a dat negativ - epuizarea a inceput in momentul cand s-a extras primul butoi , acum suntem la jumate . Daca stai cu capul in nisip ca IEA si te faci ca nu vrei sa vezi adevarul geologic te pocneste drept in buzunar.IEA , mareata International Energy Agency calcula oferta de petrol mondiala uitandu-se la cerere , nu la sonde . Abia anul asta s-au uitat la sonde si ce au vazut nu e de bine .La naiba , exista state cere din exportatori devin importatori de petrol (Ro included ) ce este asa greu de priceput ?
      Salvarea sta tocmai in faptul ca suntem risipitori , se poate sa reducem masiv consumul fara sa ne intoarcem in epoca de piatra - intrevad ceva asemanator cu epoca comunista (doar din punct de vedere energetic )
    • +2 (2 voturi)    
      lumeeee!!!! (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 22:58)

      leana lu' costel [anonim] i-a raspuns lui Dana

      lumeeee!!!! muriiiim lumeee!!!!!!
  • -1 (1 vot)    
    o arma de politica internationala (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 14:49)

    Gabriel din Deva [anonim]

    Premierul (era sa scriu presedintele) Putin a spus clar va tine cont de interesele partenerilor, dar isi va apara interesele nationale. Adica va livra prietenilor petrol si probabil ceva mai ieftin.Rusia are o arma puternica si stie foarte bine cum s-o foloseasca. Normal ca acesta stire va duce la cresterea pretului petrolului.
    • 0 (2 voturi)    
      ai dreptate dar... (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 20:00)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Gabriel din Deva

      putin joaca acum o piesa de teatru. arata tuturor pisica....putin stie ca daca ia mina de pe industria energetica, rusia va fi cumparata (cu gazprom cu to)t de firme straine. si mai stie ca asta va fi inceputul democratizarii.... asa ca, sa urmarim aceasta piesa de teatru....
      • -2 (2 voturi)    
        ce sa zic (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 20:57)

        relu [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        parca americanii nu fac la fel. Cand China a vrust sa cumpere o companie de eptrol americana i-au dat liber. Toti iti protejeaza interesul. Asta cu piata libera e pentru catei.
  • +1 (3 voturi)    
    1.000 de miliarde/20 ani (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 22:50)

    Rusnak prostanak [anonim]

    Potrivit presedintelui rus al Lukoil, Leonid Fiudma, pt. a se mentine productia actuala de 10 milioane barili/zi (primul producator si exportator , cu 12% din productia zilnica mondiala), Rusia trebuie sa investeasca in urmatorii 20 ani minim 1.000 miliarde dolari !!
    O suma imensa, (circa 35 miliarde €/an), pe care deocamdata bugetul federal rus nu o poate suporta direct, fara contributia sectorului privat.
    De asta si avertizarea lui Putin, lansata si in functie de momentul politic international !

    Deocamdata, din prostie strategica (renuntatea la nuclear in anii '80 de catre unele state occidentale, USA, Germania, Italia, scandinavii, etc.) si lashitatea binecunoscuta in fata santajului si amenintarii cu violenta unor represalii, o parte din statele democratice depind de importul de hidrocarburi pt. a-si asigura necesarul productiei de energie.

    Tari agresive, ca Rusia, sau inapoiate si islamizate, ca statele din Golf, Iranul, etc. profita de situatie, cu un ranjet de satisfactie sadica, declansat de sute de ani de frustrari si complexe acumulate datorita inferioritatii lor evidente fata de lumea europeana, dezvoltata, prospera si libera.

    Istoria ne invata ca roata se invarte si politele se platesc, absolut pt. toata lumea, intrebati nazistii, sovieticii, saddamistii, etc.
  • +1 (1 vot)    
    asta iar strange surubu"! (Duminică, 13 iulie 2008, 7:09)

    eeeuuuu [utilizator]

    la ce altceva te poti astepta de la el? toata cultura lui in legatura cu economia de piata si societatea capitalista se rezuma la cursurile de indoctrinare pentru agentii kgb! alio, gospodin putin(a)! daca te plangi ca se epuizeaza resursele vechi si nu mai ai ruble pentru noi exploatari, mai redu matale din bugetu' militar! si inca ceva: daca vrei castig mare, abordeaza afacerile ca businessman-u' destept, respectiv vinde mult si ieftin ca sa castigi mult si sigur, iar nu ca_kgb-istu' marlan si tampit, recte sa te tot joci la robinete, ca ramai intr-o zi fara clienti!
    • -1 (1 vot)    
      imposibil (Duminică, 13 iulie 2008, 13:13)

      ivan [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

      nu are cum sa ramana fara clienti din moment ce petrolul nu e ceva ce poate fi produs, la fel ca si gazul
      • 0 (0 voturi)    
        aici te inseli (Duminică, 13 iulie 2008, 14:05)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui ivan

        orice hidrocarbura se poate produce, dar aici nu suntem la un curs de chimie organica industriala, sa-ti mai raspund si cum. in plus exista resurse alternative pentru producerea energiei, iar pentru autovehicule... ai auzit cumva de motoarele electrice sau de cele cu hidrogen?
        • -1 (1 vot)    
          alternative (Duminică, 13 iulie 2008, 17:54)

          Ivan [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

          desigur ca am auzit de ele, insa momentan nu sunt in productie de serie, abia s-a inceput implementarea lor. si se mai pune o problema: avioanele, navele, rachetele, tancurile o sa fie miscate cu motoare electrice asa usor? a fost nevoie de zeci de ani de la descoperirea petrolului pt a dezvolta aceste motoare atat de puternice, chiar crezi ca se va trece la motoare electrice si pe hidrogen in 10 ani? hai sa privim realitatea obiectiv. pe langa motoare petrolul isi are rolul lui fundamental si in alte industrii, deci e nevoie de o intreaga revolutie tehnologica care nu se va face in cativa ani, asa cum spera unii. pana atunci tot la ursul de la rasarit o sa apelam
          • 0 (0 voturi)    
            iar te inseli (Duminică, 13 iulie 2008, 19:43)

            eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Ivan

            si nici nu iei in clacul posibilitatea producerii hidrocarburilor la scara industriala. potaia jumulita careia, cu ifos ii spui "ursul de la rasarit" e (ca orice kgb-ist) suficient de las, ca sa lase hartanu' jos, imediat ce-i arati un ciomag pe masura. nu intervalul de timp ci insasi perspectiva l-ar speria suficient ca sa scada preturile.
          • 0 (0 voturi)    
            iar te inseli (Duminică, 13 iulie 2008, 19:43)

            eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Ivan

            si nici nu iei in clacul posibilitatea producerii hidrocarburilor la scara industriala. potaia jumulita careia, cu ifos ii spui "ursul de la rasarit" e (ca orice kgb-ist) suficient de las, ca sa lase hartanu' jos, imediat ce-i arati un ciomag pe masura. nu intervalul de timp ci insasi perspectiva l-ar speria suficient ca sa scada preturile.
            • -1 (1 vot)    
              o sa se vada in timp cine greseste (Duminică, 13 iulie 2008, 22:37)

              ivan [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

              eeeuuuu Franta, Germania, Polonia inteleg puterea Rusiei si nu vor sa o supere, doar romanii spala cu ei pe jos. Basescu a incercat la fel si o consider o mare greseala. inca 20 de ani vor continua sa exporte petrol si gaze deci inca 20 de ani de crestere economica de 9-10% anual si "ursul de la rasarit" va fi ceva de temut. Siberia contine tot tabelul lui Mendeleev. doar pt ca noi ii uram pe rusi nu inseamna ca ar trebui sa ii neglijam, Merkel sau Sarkozy nu degeaba il viziteaza pe Putin de cate ori au ocazia
              • 0 (0 voturi)    
                exact! (Luni, 14 iulie 2008, 2:15)

                eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui ivan

                s-au tot dus la el cu caciula in mana, pana a ajuns sa se creada buricul pamantului! in plus, au renuntat la energia nucleara, care, folosita corect, e mai putin poluanta decat chiar biocarburantii, si au inceiat contracte pentru petrol si gaze cu rusii! acum astia, care nu stiu ce inseamna o intelegere contractuala se joaca la robinete. dar daca refuzi sa cumperi numai patru ani intra in colaps financiar, cu toata cresterea lor economica de 9-10 % si cu tot tabelul lui mendeleev din siberia. in aceeasi regiune atat de bogata in resurse minerale nu exista conducte de apa motiv ca ingheata pe timp de iarna. cine sa exploateze resursele si la ce pret?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version