YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Serviciul federal anti-monopol critica marile companii petroliere din Rusia

de Olga Popescu     HotNews.ro
Joi, 7 august 2008, 11:55 Economie | Energie

Patru din cele cinci mari companii petroliere ale Rusiei, acuzate direct de incalcarea legislatiei antimonopol, s-au trezit in centrul criticilor venite din partea Serviciul federal anti-monopol (FAS), informeaza RBK Daily. Potrivit institutiei, respectivele societati – Rosneft, Gazprom neft, TNK-BP si Lukoil - au refuzat sa puna la dispozitia autoritatilor de resort documentele privind sistemul de formare a preturilor pe piata de diesel si kerosen, motiv pentru care functionarii au fost nevoiti sa solicite prezenta, in timpul verificarilor, a reprezentantilor Ministerului de interne.

Anuntul, precum si pericolul tragerii la raspundere administrativa a companiilor, precum si a unora din conducatorii lor, au tras in jos piata de capital, si asa puternic fragilizata in ultimele zile.

Verificarea petrolistilor a inceput cu aprobarea premierului Vladimir Putin care, la 11 iulie, a atras atentia FAS asupra situatiei legate de preturile la carburantii diesel si de avioane, rugand structurile abilitate sa clarifice aceste aspecte „sa se trezeasca, pentru a-si indeplini activ si eficient functiile lor”. In caz contrar, a amenintat atunci Putin, se va proceda „la schimbari de cadre”.

Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

188 vizualizari

Vineri