Directorul Transgaz: Am discutat cu Gazprom varianta ca South Stream sa traverseze Romania

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 14 ianuarie 2009, 19:32 Economie | Energie

Directorul companiei Transgaz a confirmat, miercuri, ca a purtat discutii cu reprezentantii Gazprom despre varianta ca gazoductul South Stream sa treaca prin Romania. Ioan Rusu spune, insa, ca nu au fost facute propuneri oficiale in acest sens, potrivit agentiei NewsIn.

Ioan Rusu a precizat ca discutiile au avut loc in octombrie 2008, cand reprezentantanti ai Gazprom au fost in Romania, insa gigantul rus din domeniul energetic nu a facut Romaniei o propunere oficiala.

Vicepresedintele Gazprom, Alexander Medvedev, declarase, la inceputul acestei saptamani, pentru The Money Channel, ca a inceput consultarile cu reprezentantii companiilor romanesti de transport al gazului pentru ca tara noastra sa se alature proiectului South Stream, insa ar urma sa aiba loc noi consultari pentru a primi un raspuns din partea Romaniei.

Romania face deja parte din proiectul Nabucco, gazoduct ce ar urma sa transporte gaz pe o distanta de 3.300 de kilometri, de la marea Caspica, ocolind Rusia.

Gazprom si compania italiana Eni intentioneaza sa construiasca gazoductul South Stream pe sub Marea Neagra, iar acesta ar urma sa aprovizioneze Italia si Balcanii cu gaz rusesc, ocolind Ucraina. Proiectul este considerat un concurent pentru Nabucco, proiect european destinat sa reduca dependenta energetica a Uniunii Europene fata de Rusia, insa Comisia Europeana nu are nimic impotriva South Stream.























VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

1376 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    am ras cu lacrimi :"am discutat varianta" (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 20:19)

    Eneas [anonim]

    Putin stie ce ati discutat sau nu e cazul ?
    South Stream ca si Nabucco de altfel sunt doua proiecte Science Fiction care se exclud reciproc de tipul:"eu construiesc un pod; dar eu construiesc o barca "proiecte care :
    1.costa enorm :20 miliarde Euro SS respectiv 12 miliarde Euro Nabucco
    2. cand vor fi gata va fi gata epuizat si gazul rus,respectiv iranian
    3 sa aiba tiganii de pe trasee ce fura la conducte pentru fier vechi
    4 Nabucco este un avantaj doar pentru Turcia (pe post de Ucraina )
    5.ambele proiecte sunt agitate politic si atata ,pentru a se vedea alinierea
    6.solutia gazului lichefiat nu va spune nimic ?
    tehnologia exista si este nu cu mult, mai ieftina
    cel putin arata ca suntem ancorati in prezent
    • +1 (1 vot)    
      re (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 21:02)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      Nabucco intr-adevar e SF si, daca e pe banii UE, se va face la Sf Asteapta. South Stream are intr-adevar sanse sa se intample. Pentru rusi e o investitie din care vor scoate bani, pentru europeni Nabucco e un motiv de discutii intre ei (noi).
      • 0 (0 voturi)    
        Spania traieste doar pe gaz natural lichefiat (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 21:17)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui nashu_mare

        ..il ia de oriunde ,nu sunt probleme ! Tehnologia de transport prin conducte este depasita ,trebuie sa gandim in termeni realisti ;Norvegia la exploatarile de gaz off-shore isi trimite gazul natural lichefiat in porturile de destinatie
        Discutiile interminabile sunt doar propaganda politica !
        Apropos , South Stream nu e Science Fiction cu 900 km de conducta submarina? M-ai distrat !
        • 0 (0 voturi)    
          Total pe langa (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 22:42)

          un roman [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

          Lichefierea gazului si transportul acestuia cu vaporul este mult mai costisitoare si mai periculoasa decat transportul prin conducte.

          Doar pentru ca Spania face ceva nu inseamna ca este si cel mai bine, si in orice caz spanilolii fac asta pentru ca sunt prea departe de rusi ca sa primeasca gaz prin conducta.
        • 0 (0 voturi)    
          Solutii alternative si costuri ridicate . (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 22:56)

          STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

          Ai dreptate, gazul lichefiat este o alternativa dar nu uita, navele de transport sint super mari si super tehnologice (temperatura de mentinere a gazului in statul lichid este in jur de -160 grade C.-daca nu gresesc).
          Instalatiile de transformare din lichid in gaz , (treptat si la temperaturi strict controlate) sint extrem de scumpe.
          Trecerea unei nave de transport gaz lichefiat prin Bosfor ridica mari semne de intrebare, in primul rind siguranta transportului, o eventuala explozie, matura tot orasul Istambul si cu turcii nu se glumeste !
          O instalatie de transformare lichid-gaz , cu capacitate mare ,costa cam 4 miliarde de euro !
          • 0 (0 voturi)    
            ofof (Joi, 15 ianuarie 2009, 8:45)

            Cosmin1970 [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

            -160 C? pai nu e azot lichid frate, GPL auto este la -10 C si e cam aceeasi treaba, nu vad de ce ar fi gazul natural la ...-160C???
            • 0 (0 voturi)    
              Complectare ! (Joi, 15 ianuarie 2009, 12:23)

              STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin1970

              Gazul metan lichefiat NU este acelasi lucru cu GPL auto. In Italia, am vazut unica instalatie de transformare lichid - gaz. Un enorm rezervor de beton armat . TOTALITATEA tuburilor de legatura acoperite de gheata permanenta ( era vara cu temperatura externa +35 grade). O tehnica de control si reglare moderna care permite transformarea in gaz TREPTATA a metanului lichefiat. Raportul de transformare este cam 1 la 600, adica, din un metru cub de gaz lichefiat,prin incalzire CONTROLATA se obtin 600 metri cubi de gaz metan.
              Italia este plina de distributori de GPL auto si de gaz metan pentru masini. Exista milioane de autovehicule care au fost modificate ( de obicei direct din fabrica) pentru a functiona cu benzina sau GPL . Exista si varianta benzina sau gaz metan . Exista si variantele cu doar gaz metan ca si combustibil !
          • 0 (0 voturi)    
            re 2 (Joi, 15 ianuarie 2009, 8:50)

            Cosmin1970 [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

            Totodata, se ajunge la temperatura aia prin lichefiere, vezi transformarile gazelor din fizica, nu trebuie sa o mentii tu acolo artificial. Daca reusesti sa faci un mediu de stocare (cisterna) care sa aiba o rezistenta fizica destul de mare incat sa suporte presiunea aceea a gazului lichefiat e ok, nu trebuie sa induci tu artificial o temperatura de ...-160C ca sa ramana gazul lichid. Bineinteles, nu trebuie sa stea in soare, la caldura, etc. Exact ca un tub de spray (bineinteles, la alta scara), dar e acelasi principiu.
        • 0 (0 voturi)    
          Ma bucur ca te distrezi. (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 23:41)

          nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

          Presupun ca ti se pare la fel de SF sa reumpli zacaminte vechi si sa le folosesti pe post de depozite.

          Intrebare ajutatoare: spune-mi, te rog, norvegienii folosesc sistemul ala pentru tranzactionare sau doar pentru transport?

          PS: Discutia de anul trecut a fost ceva de genul:

          Transgaz: "eh... noi stim ca presedintele nostru face tot felul de declaratii la adresa voastra.."
          Gazprom: "sa lasam politica si sa vorbim ca doua firme dornice de profit".
          • 0 (0 voturi)    
            Da, amuzamentul ajuta... (Joi, 15 ianuarie 2009, 1:50)

            Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

            ... mentine tonusul etc.
            Lasand gluma la o parte, da, o conducta submarina nu-i o jucarie ieftina, dar se poate face si s-a mai facut.
            Chiar de curand si, culmea, chiar de aceleasi companii care vor sa faca si SS (deci acum au si avantajul unei experiente aproape unice) si, din nou culmea, chiar in/prin/pe sub Marea Neagra, cum vrei s-o iei, draga Eneas. Da un google dupa Blue Stream.
            E drept ca n-are decat vreo 400-500km submarini, dar pe de alta parte n-a costat, partea submarina, decat vreo 2 miliarde USD si au facut-o in nici doi ani.
            De altfel, cand pierzi vanzari de peste 100 milioane PE ZI, parca investitii de cateva miliarde nu prea te mai sperie...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version