Moldova vrea in Nabucco si mizeaza pe sprijinul Romaniei

de Olga Popescu     HotNews.ro
Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:50 Economie | Energie

Criza gazelor obliga guvernul Moldovei, care depinde 100% de gazul rusesc, la o revizuire a schemei livrarilor de energie. Pentru diversificarea surselor de aprovizionare, Chisinaul intentioneaza sa obtina includerea in proiectul Nabucco, scrie Nezavisimaia gazeta, citand declaratia ministrului adjunct al Economei si Comertului, Fedor Copaci.

Moldova cauta sprijinul Romaniei

“Vom incerca sa obtinem cuplarea tarii la acest gazoduct care va traversa Romania, ocolind Ucraina si Rusia”, a spus el. Vecinatatea cu Romania permite Moldovei sa conteze pe intrarea in proiect, Chisinaul punandu-si mari sperante in sustinerea Bucurestiului in aceasta chestiune, scrie ziarul rus.

La 22 ianuarie, la invitatia ministrului de externe, Andrei Stratan, la Chisinau este asteptat seful diplomatiei romane, Cristian Diaconescu. Potrivit agentiei Infotag, Stratan a discutat telefonic cu colegul sau roman. Ministrul moldovean s-ar fi pronuntat pentru semnarea tratatului politic de baza si a acordului frontalier.

Directorul Institutului moldovean pentru politici sociale, Arcadie Barbarosie, a declarat pentru NG ca in discutiile celor doi ministrii, tema gazelor se va regasi cu siguranta.

Nabucco, alternativa UE la gazele naturale din Rusia

Reprezentantii Consortiului Nabucco au declarat recent ca Nabucco va fi pus in functiune in 2013.  "Dat fiind contextul actual al dezvoltarii, diversificarea rutelor de transport de gaze naturale si a surselor este foarte importanta. Ca urmare, proiectul conductei Nabucco este mai important decit oricind. Nabucco este considerat prioritar de catre Uniunea Europeana, au declarat acestia.

Constructia conductei Nabucco este programata sa inceapa in 2010, urmind ca primele transporturi sa aiba loc in 2013.

Reprezentantii Nabucco mai spun ca proiectul Nabucco progreseaza si merge mai departe si ca finantarea acestuia continua, in ciuda crizei financiare.

Sustinut de Comisia Europeana, destinat sa transporte pe o distanta de 3.300 de kilometri gaz de la marea Caspica ocolind Rusia, Nabucco ar putea cunoaste un nou elan in urma crizei gazului rusesc, care afecteaza serios Europa centrala.

Consortiul nu reuseste, pe de alta parte, sa obtina finantarile de care are nevoie proiectul, in timp ce recent costul sau a fost reevaluat la opt miliarde de euro (fata de 4,4 miliarde euro cit fusese prevazut initial).

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

1567 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Moldova? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:53)

    AlinN [anonim]

    Cand spunem "Moldova" de fapt ne referim la conducatorii antiromani. Prin urmare "Moldova" sa-si puna pofta-n cui, iar Moldova fara ghilimele sa alunge ceata de antiromani de la putere si apoi situatia ar arata altfel.
  • +5 (5 voturi)    
    ?? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:00)

    kin3zu78 [utilizator]

    lol acum ne cunoaste guvernul de la Chisinau ! Pacat de oameni de acolo ca nu preau au speranta de o viata mai buna prea curand
  • +2 (8 voturi)    
    moldovenii (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:03)

    tito [anonim]

    si noi ce primim de la Moldova?
    acum ii arde si pe ei la degete si se fac frate cu cine ii aduce mai multe beneficii
    moldovenii se dau Romani....cand e ceva de luat de la noi
    moldovenii se dau Rusi....cand depind int-un anume fel de ei
    ....tot moldoveni raman!
    • +4 (6 voturi)    
      x (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:22)

      x-ulescu [anonim] i-a raspuns lui tito

      Nu confunda moldovenii de rand cu adunatura comunista pro-rusa care e la putere in Moldova.
      • +2 (6 voturi)    
        nevinovatii (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:36)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui x-ulescu

        Dar pe adunatura aia comunista cine i-a votat? Eu sau moldovenii de rind?
        • 0 (2 voturi)    
          adunatura (Vineri, 16 ianuarie 2009, 16:50)

          iii [anonim] i-a raspuns lui vasile

          Pe adunatura aia comunista i-au votat babele si mosii de varsta celora care voteaza la voi PSD-ul pentru ca tineretul (majoritatea) e plecat la munca.
          ..... moldovenii cel putin au luptat pe un singur front in al doilea razboi mondial ... dalbenic
      • +6 (6 voturi)    
        sa speram ... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:39)

        asd [anonim] i-a raspuns lui x-ulescu

        sa speram ca dupa alegerile parlamentare de primavara aceasta, se va schimba situatia politica si la noi in tara ... (R.Moldova) noi toti suntem satui peste cap de guvernarea comunista si de tradatorii de genul Rosca, atunci o sa se schimbe si pozitia oficiala a statului nostru fata de Romania (spre bine evident).
        • +6 (6 voturi)    
          oameni buni (Vineri, 16 ianuarie 2009, 14:31)

          MG [utilizator] i-a raspuns lui asd

          oameni buni gasesti greu; ar schimba lumea comunistii, dar nu au cu cine; Chirtoaca se zbate dar n-are cu cine. Nu cred ca se gaseste o clasa politica de schimb (mai buna) asa cum nici la Buc. nu gasesti. Ai nostrii sunt ciocoi-hoti, ai lor sunt comunisti-hoti - iar Stefan este mort.
  • 0 (6 voturi)    
    S-or fi uitat putin pe harta?? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:26)

    irina [anonim]

    Trecind peste faptul ca suntem cei mai buni prieteni atunci cind au nevoie de noi, dupa care ne scuipa in fata, dar s-au uitat putin pe harta?

    Pai Moldova are vecina Ucraina pe la sud, est si nord, iar Romania este doar la vest. Ce bucle sa faci la conducta aia ca sa treaca si pe la ei? Orice ai vrea sa desenezi pe harta, nu exista traseu care sa ocoleasca Ucraina dar sa treaca prin Moldova spre Romania. Moldova nu poate fi decit capat de conducta.
    • +4 (4 voturi)    
      nu conteaza geografia (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:33)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui irina

      era vorba de participare financiara si beneficii. In fond, poate sa participe la constructia conductei si venezuela, daca ar vrea. Profitul s-ar obtine din taxele de tranzit
      • +1 (3 voturi)    
        ce tranzit?? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:48)

        irina [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Din text nu am inteles ca ii intereseaza participarea financiara (si chiar sunt curioasa daca au posibilitate financiara, din cite stiu eu tara este aproape de faliment. Parca tin minte ca le-am mai dat noi pe gratis anii trecuti ca sa nu moara de frig).

        In al doilea rind, ce taxe de tranzit poti sa pui daca, fizic, conducta nu are cum sa iti tranziteze tara?
        • 0 (0 voturi)    
          simplutz... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:16)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui irina

          sa explic: este ca si cum ai inchiria un apartament in care nu locuiesti: primesti bani pentru un bun care e al tau(total sau partial) dar ai cedat utilizarea lui altuia contra unei sume de bani. Acei bani pot fi apoi transformati in gaz care sa vina in moldova printr-o derivatie. Simplutz!
          Partea mai putin simplutza esta ca depind in totalitate de romania daca vor sa se "rupa" de ukraina, ceea ce sunt sigur ca vor.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu conteaza (Vineri, 16 ianuarie 2009, 14:17)

      filip [anonim] i-a raspuns lui irina

      Nu conteaza pe unde ar trece Nabucco prin Romania sau daca ar trece. Pt Basarabia problema s-ar rezolva in mare parte daca ar exista o conducta de interconectare cu Transgaz. Consumul acolo nu e mare si oricum gaz in scop industrial nu prea e necesar.

      Jegosii aia de comunisti rusofoni, in prezent nici macar nu vor sa recunoasca faptul ca au primit electricitate moca din Ro, d'apai sa mai si plateasca ceva.
      Cat timp va exista sleahta aia de anti-romani la conducere, ma tem ca din Ro nu vor mai primi nimic.
    • +2 (2 voturi)    
      se poate face o ramificatie (Vineri, 16 ianuarie 2009, 14:32)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui irina

      se poate face o ramificatie, poate vor si ucrainieinii!!
      :)
  • 0 (6 voturi)    
    GAZ (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:47)

    Mari [anonim]

    Cu siguranta o sa ajutam poporul moldovean ,in niciun caz conducerea de pe acolo
    • +3 (5 voturi)    
      Nu exista popor moldovean .. (Vineri, 16 ianuarie 2009, 14:00)

      Palpatine II [anonim] i-a raspuns lui Mari

      .. cel mult basarabean sau ruso-moldovean ..
    • 0 (0 voturi)    
      ai si vreo idee? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:14)

      mariuss [anonim] i-a raspuns lui Mari

      Cam cum vezi matale ca ai putea sa ocolesti conducerea si sa bagi ajutorul direct in buzunarul cetateanului?
  • +1 (3 voturi)    
    BINEFACERE (Vineri, 16 ianuarie 2009, 14:34)

    ION [anonim]

    daca putem sa i ajutam n ar fi rau am fi crestini adevarati
    • 0 (0 voturi)    
      poate cretini.. (Vineri, 16 ianuarie 2009, 15:55)

      briank [utilizator] i-a raspuns lui ION

      ai vrut sa spui "cretini adevarati"..

      dar o interconectare ar fi utila ca factor de presiune ulterioara.. facem si noi ce-au facut americanii.. ii ajutam sa scape de comunisti si venim noi si-i mulgem.. ca ai nostri nu refuza niciodata inca 2 milioane de oameni buni de muls.. doar ca nu prea mai e nimic de muls pe acolo..

      mai vedem :) deocamdata le dam tzeava..
  • +3 (3 voturi)    
    Modelul german (Vineri, 16 ianuarie 2009, 15:34)

    Cornelius [anonim]

    Ar trebui sa ne aducem aminte ce s-a intamplat in Germania. Cat timp erau doua Germanii (RFG si RDG), vesticii i-au ajutat neconditionat si foarte mult, chiar daca rdg-istii ii injurau, ii spionau, ii defaimau, ii criticau pe rfg-isti mereu. Statul mai puternic (RFG) a ignorat totul asteptand ziua cand RDG-ul va iesi de sub aripa sovietica. Cu Moldova se intampla ceva asemanator, asa ca... putina rabdare...
    • 0 (0 voturi)    
      nu se aplica (Vineri, 16 ianuarie 2009, 16:34)

      Mike [anonim] i-a raspuns lui Cornelius

      modelul mentionat. Astia nu mai sunt romani demult ci o amestecatura de popoare din spatiul ex sovietic. Au avut grija rusii. In 1994 eram la o facultate in Cluj, unde aveam cam trei colegi din Moldova in fiecare grupa. Astia nu sustineau examen (in conditiile in care concurenta era de 11/1 loc si erau candidati care incercau doi-trei ani sa fie admisi), beneficiau de loc in camin, bursa etc. Cu toate acestea unul sustinea ca el este moldovean si vorbeste in graiul moldovinesc. Mai precizez faptul ca in proportie covarsitoare erau copii ai nomenclaturistilor. Pacat, dar urmasii lui Stefan sunt prin Siberia
  • 0 (0 voturi)    
    Moldova de dincolo (Vineri, 16 ianuarie 2009, 16:29)

    ELIS [anonim]

    cand au nevoie de noi suntem frati ca in rest suntem fascisti care vrem sa le luam nu stiu ce. Cine sa i mai inteleaga.Votati comunistii in continuare ca o sa va fie f bine.
  • +2 (2 voturi)    
    cred ca aveti dreptate (Vineri, 16 ianuarie 2009, 16:52)

    ion [anonim]

    Cred insa ca indiferent de atitudinea unora din conducerea statului zis Moldova si chiar a unor dintre cetatenii ei, Romania nu are decat o cale cea a prieteniei, ajutorului mai mult sau mai putin dezinteresat si a pastrarii deschise a usii catre unire.
    • 0 (0 voturi)    
      @ion (Vineri, 16 ianuarie 2009, 17:43)

      swolf [utilizator] i-a raspuns lui ion

      100% de acord cu tine!
    • 0 (0 voturi)    
      prietenie (Vineri, 16 ianuarie 2009, 20:19)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui ion

      de acord si eu
  • 0 (0 voturi)    
    "fratii nostrii" (Vineri, 16 ianuarie 2009, 18:07)

    vali [anonim]

    am fost in Chisinau de mai multe ori si sunt multi oameni nevinovati amarati. Nu am nimic impotriva acestei actiuni dar nu ii inteleg pe locuitorii de acolo de ce nu incearca sa-si schimbe destinul atunci cand se duc la vot. Cat despre "guvernantii" de acolo sunt jalnici si penibili si duplicitari.
  • 0 (0 voturi)    
    orice ajutor.... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:11)

    mariuss [anonim]

    .... va intra tot in capitalul conducerii pseudo-comuniste.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version