A doua centrala nucleara din Romania va fi gata in 2030 si va avea 1.000 MW

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 29 decembrie 2009, 20:27 Economie | Energie

Cea de-a doua centrala nucleara care va fi construita in Romania va fi gata pana in 2030, cu zece ani mai tarziu decat fusese anuntat initial, si va avea o putere instalata de 1.000 MW, desi reprezentantii ministerului spuneau anul trecut ca aceasta va avea 2.400 MW, transmite NewsIn.

"Programul Promovarea domeniului nuclear romanesc la nivel national si international devine tot mai necesar din momentul in care atat institutia guvernamentala, cat si cea prezidentiala din Romania si-au propus sa dezvolte noi capacitati energetice nucleare: inca doua unitati nucleare de minim 700 MWe la Cernavoda, in perioda 2009-2015, si cel putin inca o centrala nucleara de 1000 MWe pana in 2030", se arata in Proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2010, publicat de Ministerul Finantelor Publice.

Initial autoritatile romane anuntasera ca cea de-a doua centrala nucleara ar urma sa fie data pana in 2020.

Potrivit secretarului de stat in Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, Tudor Serban, amplasamentul noii centrale nucleare nu va fi cunoscut in acest an.

De asemenea, fostul director general al Nuclearelectrica, Teodor Chirica, spunea anul trecut ca noua centrala nucleara care va fi construita va avea o putere instalata de pana la 2.400 MW si ca "fie va avea doua grupuri de cate 1.200 MW fiecare, fie va avea patru grupuri de cate 600 MW fiecare".

Totodata, fostul presedinte al Agentiei Nucleare Valica Gorea a declarat in luna aprilie agentiei NewsIn ca studiul de amplasament pentru a doua centrala nucleara a tarii a fost finalizat, iar cele mai bune patru locatii selectate se afla in judetele Brasov, Sibiu, Arad si Cluj.

In prezent, singura centrala nucleara a tarii se afla la Cernavoda si este compusa din doua reactoare cu o putere instalata de circa 700 MW fiecare. In momentul de fata se are in vedere construirea altor doua noi reactoare nucleare, investitie care s-ar putea ridica la circa patru miliarde de euro, care vor fi puse in functiune dupa 2016.

Energia electrica produsa anual de Unitatile 1 si 2 CNE Cernavoda reprezinta circa 17-18% din productia de electricitate totala a Romaniei.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebariulor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

5905 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    peste 20 de ani (Marţi, 29 decembrie 2009, 20:36)

    Andrei [anonim]

    Wow... pana atunci o sa fiu batran.
    • -1 (1 vot)    
      Da, dar .... (Miercuri, 30 decembrie 2009, 11:22)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      .... copiii tai vor avea energie electrica furnizata gratis, nu? :o))

      Pai asa ar veni: daca se face cu finantare de la buget (adica din banii nostri) inseamna ca suntem actionari, nu? Deci fiind investitia noastra, beneficiem de rezultate. Deci o parte a energiei electrice nu o vom mai plati. Deci pe termen lung (urmand alte investitii de la bugetul de stat) PRETUL energiei electrice pentru cetaceni va tinde catre ZERO (la toate centralele fiind in final actionari; in materie de bani, Statul nu exista, el administreaza doar ... cica).

      Sau asta-i din alt film, din alta lume cu o alta logica...!?!

      PS: Si imprumuturile externe, tot pe banii nostri se fac, asa ca se reduce problema in cazul lor la rationamentul de mai sus.
  • +2 (10 voturi)    
    dar..... (Marţi, 29 decembrie 2009, 20:44)

    Flo [anonim]

    ....dar la energie eoliana nu v-ati gandit? ca slava domnului potential exista!!!!! dar solara?
    • +1 (5 voturi)    
      Ceva explicatii (Miercuri, 30 decembrie 2009, 7:14)

      tutu [anonim] i-a raspuns lui Flo

      Daca te gandesti sa pui o moara de vant sau neste panouri solare pe langa o casa sa aprinzi becurile, poate merge ..... si i-ti spun in cunostinta de cauza. Este o cestie cu randamentu scazut al respectivelor tehnologi si costul ridicat al acestora. In principiu, o centrala eoliana Vespa de 1MW costa cam 1 milion de euroi si functioneaza cam la 70 % din capacitate (tensiunea electromotoare indusa in rotor care genereaza un cuplu mecanic de franare) iar ca incarcare depinde de zona (de exemplu, in Dobrogea, ar avea o incarcare de maxim 50% pe an intr-un mod aleator). In plus, exista restrictii de amplasare (de exemplu, la un turn de 90 m pe un diametru de cca 300m in laterala si 500m in fata si spate nu se pot amplasa alte centrale datorita riscului si a turbulentelor) si sunt poluatoare fonice. In plus, ai nevoie de o statie de acumulare pentru ca nu poti livra direct in retea,.... etc. Nemtii si altii ca ei s-au oprit din a mai face centrale eoliene iar fabricantii trebuie sa-si lichideze stocul si sa mai reziste putinDe energia solara nu mai vorbesc - vezi experimentul cu avionul solar din elvetia de acum vreo luna si ai sa te lamuresti singur.
      Ca o concluzie, la ora actuala, nu ce mai buna ci singura solutie pentru urmatorii 15 - 20 de ani este energia nuceara. Imagineaza-ti o centrala EPR (Areva Franta) care "pompeaza" constant 1600MW si se opreste doar 1 saptamana pe an si costa cam 4 miliarde de euro. La puterea asta si la randamentele pe care ti le-am spus mai sus ai avea nevoie cam de toata Dobrogea si de cca 4000 de centrale eoliene (cam acelasi pret). Cred
      • 0 (0 voturi)    
        Tzutzu draga (Miercuri, 30 decembrie 2009, 16:48)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui tutu

        ... nu i-i mai spune atate-a lu Flo ca il/o zapacesti.
        Oricum, scuterele Vespa au puteri mult sub 1 MW si doua elici, pardon, roti.
        Cat despre comparatia EPR/eolian, mai trebuie adaugat -- ca sa comparam totusi macar mere cu pere, nu cu calendare de perete -- ca epereu' consuma ceva ce, spre deosebire de vant, costa bani (multi) si mai si produce altceva in afara de energie. Deseuri radioactive.
        In rest e bine, la multi ani etc.
        • 0 (0 voturi)    
          ai dreptate... (Vineri, 1 ianuarie 2010, 22:41)

          tutu [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

          Ai dreptate .... este Vestas (Norvegia) si nu Vespa .... scuze de greseala si La multi ani
  • +3 (5 voturi)    
    si totusi, viitorul arata putin altfel ... (Marţi, 29 decembrie 2009, 20:51)

    pavel [anonim]

    voi nu ati auzit inca ca se lucreaza la fuziunea nucleara controlata ? prin 2028 in Europa va exista sigur cel putin o asemenea centrala nucleara nepoluanta si extrem de eficienta (randament de 10 000%!!!); amorsata cu 50MW, produce 5 000 MW, adica de 100x mai multa energie decat e nevoie pentru amorsarea si controlul reactiei de fuziune - si asta fara reziduri nucleare periculoase ... hai sa la multi ani si sa auzim de bine ! oricum, pana in 2030 e o cale asa de lunga, iar planurile se pot schimba intre timp.
    • +3 (5 voturi)    
      . (Marţi, 29 decembrie 2009, 21:56)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui pavel

      eu am auzit ca cel mai devreme ca o centrala nucleara prin fuziune sa produca electricitate pentru populatie o sa fie prin 2060. Si pe deasupra noi nu avem bani sa facem inca 2 reactoare de 1400 MW la Cernavoda, daramite o centrala prin fuziune :)
      • 0 (0 voturi)    
        ne "iubesc" francezii (Duminică, 20 martie 2011, 21:03)

        Mda [anonim] i-a raspuns lui radukku

        mda,tare mi-e ca ai nostri au acceptat oferta lui Sarkozy de a construi o centrala nucleara in Transilvania si de a o administra impreuna...cred ca de aici provin banii necesari...ma tot intreb,dar pe noi nu ne intreaba nimeni ?!?....
    • +4 (4 voturi)    
      Eu n-am auzit (Miercuri, 30 decembrie 2009, 0:14)

      sile [anonim] i-a raspuns lui pavel

      Ultima oara cand m-am interesat, inca erau probleme la partea cu "controlata". Daca s-au rezolvat, vreau si eu un link, pls.
      • 0 (2 voturi)    
        Nu prea cred (Miercuri, 30 decembrie 2009, 8:54)

        SKB [anonim] i-a raspuns lui sile

        Nu am pretentia ca sunt foarte informat despre fuziunea nucleara, dar din ce stiu eu JET a produs doar 65% din energia "bagata" in el. ITER abia a inceput sa fie construit (va fi terminat prin 2018) si isi propune initial sa sustina o fuziune nucleara controlata timp de 1000 de secunde(!) si nu va produce nici un fel de energie electrica, ci doar termica. ITER are ca scop final centrala DEMO, care ar fi prima care sa produca energie electrica prin fuziune nucleara, si ar fi gata conform planningului initial pe undeva prin 2050.

        Sunt inca foarte multe necunoscute, tocmai de aceea inca se cerceteaza. Poate sa mearga totul bine, dar se poate sa mai stam cateva sute de ani pana sa devina aplicabila comercial fuziunea. E o idee frumoasa, dar atat deocamdata.

        Pana atunci ar cam trebui sa scapam noi de termocentrale.

        On topic, ma bucur ca macar incearca guvernantii nostri sa gandeasca in perspectiva. Pasul urmator e sa si faca ceva concret.
      • 0 (0 voturi)    
        iata linkurile (Miercuri, 30 decembrie 2009, 12:08)

        pavel [anonim] i-a raspuns lui sile

        http://www.iter.org/default.aspx
        si
        http://www.hiper-laser.org/
        nu mai fiti asa de pesimisti ! dupa cum vedeti, in alte tari se cerceteaza si rezultatele nu vor intarzia sa apara, dar mai trebuie bani si timp. Problema care se pune nu este initierea reactiei in sine, ci autosustinerea ei, iar o problema majora consta in captarea cantitatii enorme de energie degajata in mod continuu si transformarea ei in energie electrica.
  • +1 (5 voturi)    
    mă întreb (Marţi, 29 decembrie 2009, 21:09)

    Sakura [utilizator]

    oare după ce criterii au ales Brasov, Sibiu, Arad şi Cluj ca posibile locaţii. Dacă ar fi după debitul de apă necesar răcirii reactoarelor, locaţiile ideale erau pe malul Prutului sau al Oltului.
    • +2 (6 voturi)    
      . (Marţi, 29 decembrie 2009, 22:00)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

      nu e nevoie de extrem de multa apa pentru racirea centralelor nucleare, dar asta depinde de reactor. S-au ales judete din Transilvania pentru ca aici sunt destul de putine unitati de producere a electricitatii, desi e o regiune care consuma constant foarte multa energie. Deci e un dezechilibru in sistemul energetic. Echilibrul se reface odata cu contruirea hidrocentralei de la Tarnita si al centralei nucleare.
    • +1 (1 vot)    
      zone (Miercuri, 30 decembrie 2009, 10:21)

      nonick [anonim] i-a raspuns lui Sakura

      E vorba si de riscul seismic, care e mai redus in partile Ardealului. Si da, Oltul trece prin judetele Brasov si Sibiu :) Prutul e cam sensibil la seceta, si nu inteleg de ce nu ai inclus Muresul printre apele OK.
      • 0 (0 voturi)    
        Cluj si Arad (Miercuri, 30 decembrie 2009, 11:49)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui nonick

        Daca va fi in Arad atunci va fi pe Mures iar daca va fi in Cluj atunci va fi pe Somes. Deci este si Muresul in calcul.
  • +4 (8 voturi)    
    ca la noi la nimeni (Marţi, 29 decembrie 2009, 21:52)

    relu corcodelu' [anonim]

    nu s-a stabilit locatia unde va fi construita, nu se stie cind va incepe construirea dar stim cu precizie ruseasca cind va fi data in folosinta - inainte de sfirsitul cincinalului da' nu spui care.

    halal
  • +4 (6 voturi)    
    Ha, ha, ha .... 1400 MW reprezinta spaga (Marţi, 29 decembrie 2009, 22:49)

    Bibicu [anonim]

    Costul va fi cat a uneia de 2400 MW.
    Videne, Videne, .....
  • 0 (2 voturi)    
    Pana in 2030... (Miercuri, 30 decembrie 2009, 5:39)

    gigi marga [anonim]

    deja mi-am cumparat teren pe Marte, si sper ca pana in 2030 sa fiu acolo departe de toate radiatiile si deseurile de aici :)
  • +2 (2 voturi)    
    Asta-i ca'n bancul ala.... (Miercuri, 30 decembrie 2009, 6:15)

    Ion Bulion [anonim]

    La Moscova, afisele anuntau un nou film erotic: Baba o da soldatului! Care mai de care sa-si faca rost de bilete la premiera. Sala plina. De dupa cortina rosie inca ne ridicata, apare un tovaras care timid anunta: Stimati spectatori, dint-o grava gresala de tipar, filmul de astazi nu este un film erotic ci eroic si nu se numeste Baba o da soldatului ci Balada soldatului.

    Asa si cu centrala nucleara: nu 2400MW ci 1000MW, nu in 2020 ci in 2030, nu in Transilvania ci in Dobrogea (ca are mai multe rauri si cu un debit mai mare si mai constant....). Asta cu Dobrogea am adaugat-o eu, asa de sanchi !
  • 0 (2 voturi)    
    Boc ! (Miercuri, 30 decembrie 2009, 10:15)

    Cioara vopsita [anonim]

    Scurt, da' bun.
    Bancul.
  • +1 (3 voturi)    
    suntem f destepti (Miercuri, 30 decembrie 2009, 12:24)

    enkidu [anonim]

    Germania prin 2008 avea o instalate centarale eoliene de circa 22.000 MW, Romania aproximativ 9MW. In loc sa atragem proiecte si sa le facem posibile (deoarece la un moment dat se spunea ca 75% din proiecte nu vor primi aprobare deoarece infrastructura nu poate sa preia aceasta energie), noi facem centrale nucleare care vor fi gata in 20 de ani.

    Suntem prostii prostilor!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Da, bai (Miercuri, 30 decembrie 2009, 13:17)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui enkidu

      Si francezii is si mai prosti. Ei cu nuclearele lor... doamne ce fraieri! Nu puteau sa depinda si ei de gazul rusesc?

      Legat de eoliene, ai habar de ce nu permite infrastructura ca toate sa fie construite? Ai auzit vreodata de echilibrul unui sistem energetic?
      Stii cum putem rezolva problema?

      Hai ca te ajut cu un pont: o noua centrala nucleara VA AJUTA la dezvoltarea eolienelor.
      • -1 (1 vot)    
        ce prostie! (Miercuri, 30 decembrie 2009, 15:33)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui soferul

        Daca e vorba de "echilibru", mai bine sa renunte la nucleara si sa faca eoliene, de ce oare o fi "dezechilibru" in Dobrogea?
        Si la ce ar mai trebui eoliene, daca s-ar face nucleare? Si asa Romania nu consuma tot ceea ce produce!
        Ce spui tu acolo e bullshit clasic de nuclearist iar Videanu daca nu e doar un prost inseamna ca e un mare spagar!
      • 0 (0 voturi)    
        Echilibru (Miercuri, 30 decembrie 2009, 16:58)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui soferul

        E (partial) adevarat ce spui.
        Dar -- exista deja retele "inteligente", vehiculele electrice iau amploare si, oricum, vaz ca reteaua daneza se echilibreaza binisor cu 20% eolian, iar aia spaniola a marcat de curand o premiera, cu parca vreo 45% eolian (e drept ca pentru o perioada scurta, doar cateva ore).
        Mai e si integrarea cu retelele nationale vecine...
        Iar centrala nucleara, din putinul pe care-l stiu eu, nu e destul de rapida in raspuns ca sa conteze in aterie de ancillary services. Hidro in primul rand (apropos, danezii n-au defel asa ceva), si ceva termo pe gaz.
      • 0 (0 voturi)    
        imi place cum gandesti (Miercuri, 30 decembrie 2009, 21:08)

        enkidu [anonim] i-a raspuns lui soferul

        http://www.ewea.org/fileadmin/ewea_documents/documents/statistics/2008_wind_map.pdf

        Ai aici, statistici. Putere eoliana instalata, alte surse de energie instalate, evolutia consumului etc...

        Puterea nucleara nou instalata este cam 1%. Eu nu am auzit despre un proiect national de valorificare a surselor regenerabile.
        Acum daca tu ai dreptate inseamna ca noi trebuie sa asteptam 30 de ani ca sa avem eoliene? Pana atunci nu se pot echilibra. Suntem foarte prosti daca vom astepta 20% sa facem eoliene.

        Se intreaba cineva de ce in Germania, Franta si ate tari europene isi permit sa foloseasca plite electrice?
        • 0 (0 voturi)    
          erata (Miercuri, 30 decembrie 2009, 21:57)

          enkidu [anonim] i-a raspuns lui enkidu

          nu "30 de ani" ci "20 de ani" si nu "20%" ci "20 de ani"
  • 0 (2 voturi)    
    Noua centrala? (Miercuri, 30 decembrie 2009, 12:43)

    marian [anonim]

    Bun comentariul lui Ion Bulion. Astia care, din cand in cand, mai anunta ca: ba se fac unitatile 3 si 4 de la Cernavoda, ba se incepe o noua centrala la Cuca Macaii, taie frunza la caini pe multi bani. Dupa cum a mers constructia unitatii 2 si cum se prefigureaza cea de la 3 si 4 (daca s-or mai face vreodata) abureala va continua. Intre timp tehnologia CANDU imbatraneste, la fel si structurile de beton ale reactoarelor. Ce merge? merg salariile babane ale astora.
  • 0 (0 voturi)    
    vise ero {T} ice (Joi, 7 ianuarie 2010, 22:03)

    DONCHIHOTE [anonim]

    indiferent de modul constructiv si de tipul materiei prime, o centrala electrica este mare consumatoare de apa. poate va amintiti in urma cu ceva vreme ca a stat oleaca si cernavoda pe margine din cauza secetei. astea-s prafuri in ochi. am avut noi o bijuterie in Ro, Portile de Fier...de care s-a ales praful. pe de alta parte...cine stie. o investitie de asa anvergura ar umple multe conturi. cat priveste salarizarea din sistem...salarii babane au babanii, carora, de fapt, guvernele care se perinda le fabrica salarii dedicate. din ele o mare parte pleaca la partide sub forma de donatii.salariul unui incadrat cu studii medii nu depaseste 1700lei lunar. e adevarat, daca sunt 4, 5 din familie in sistem, asa cum se poarta...se simt ceva zurgalai prin buzunare.
    • 0 (0 voturi)    
      NU CENTRALEI NUCLEARE (Sâmbătă, 15 mai 2010, 11:52)

      Colti [anonim] i-a raspuns lui DONCHIHOTE

      http://www.youtube.com/watch?v=7PZqVwjMvZ4


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri