Studiu: Rezervele de petrol se vor epuiza in 30 de ani, e nevoie de peste 100 de ani pentru a avea suficiente resurse alternative

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:11 Economie | Energie

Platorma petroliera
Foto: Reuters
Rezervele de petrol brut ale planetei ar urma sa fie epuizate complet in jurul anului 2041, inainte ca energia regenerabila sa fie suficienta, in conditiile in care este nevoie de peste 100 de ani pentru a exista o cantitate suficienta de resurse alternative, arata un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din California, citat de AFP.

Studiul arata ca rezervele actuale, de 1.332 de mii de miliarde de barili de petrol brut la nivel global, ar urma sa fie epuizate in 2041, avand in vedere consumul mondial de 85,22 de milioane de barili pe zi si cresterea anuala a consumului cu 1,3%.

Un alt scenariu, mai "optimist", este acela ca rezervele mondiale de petrol ar urma sa fie epuizare in 2054. In prezent, doua treimi din petrolul brut este transformat in benzina sau motorina pentru autovehicule.

Cercetatorii americani au comparat preturile titlurilor a 25 de companii cotate pe piata americana si 44 de companii de pe piata europeana, din sectorul energiei regenarabile, in incercarea de a stabili cand va exista suficienta energie regenerabila care sa inlocuiasca petrolul. Concluzia la care au ajuns a fost ca acest lucru ar putea fi posibil abia catre jumatatea secolului viitor.


Citeste mai multe despre   







  


5009 vizualizari
  • 0 (12 voturi)    
    sa iti fie rusine Dinu patriciu! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:22)

    ci ciong [anonim]

    e numai vina ta! revenind la treburi serioase asta cu mai avem petrol pentru 150, 100, 20, 5 ani... se tot aude, seamana cu promotia aia "grabeste-te stocul este limitat", o fi dar adevarul e ca mai avem 99,5% din ocean de forat, arctica, groenlanda, si parti fooooaaaaarte mari din siberia... asa ca nu are rost sa ne alarmam, a scazut consumul, a scazut si pretul, dar cumva cumva tot trebuie sa ramana la un 75$ pe baril, nu?
    • -4 (10 voturi)    
      Setea (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:43)

      Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui ci ciong

      Cu 40 de ani în urmă s-a spus că petrolul se va termina în 20 de ani :)
    • +3 (5 voturi)    
      Doar doua- trei mici obiectiuni (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:49)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui ci ciong

      1. Foratul la mari adancimi are doua dezavantaje:
      a. pretul mult mai mare - investitie mult mai mare
      b. scaparea de sub control - cum s-a intamplat anul trecut si poluarea marii.
      2. Petrolul din sisturi bituminoase are EROEI mic si el (ca si petrolul de la mari adancimi) EROEI - energy returned on energy invested. Desi multa vreme s-a crezut ca EROEI este subunitar, recent s-a descoperit ca este 1.5. Puturile actuale de petrol au EROEI > 100. Deci, problem!
      3. Chiar luandu-le in calcul si pe acestea (se stie de existenta lor) americanii au estimat ca in 30 de ani se termina. Atentie, nu ca incepe sa scada productia. Se termina! Productia a inceput sa scada in 2006.
      • -3 (3 voturi)    
        Doar trei abjectii (Marţi, 16 noiembrie 2010, 17:47)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        Alinushule:
        La pct 1 Esti varzaaaa! Habar n-ai d'alde forajului...
        cat despre scapatul de sub control in Golfu' Amerloc e la fel de adevarat ca aia cu 911. So crerzi to cu neamu' tau de contabili socotitori de oua la CAP
        La pct 2 Sisturile ar trebui exploatate doar ca ultima "supapa" de criza; altfel e frectie la picior de scaun
        La pct 3 Daca chiar crezi pe amerloci (ca si la pct 1); fa-ti un favor si te impusca. Pretul energiei (de orice natura ar fi ea) n'are nici o legatura cu resursa energetuica. E numa' f...ing politics.
      • 0 (0 voturi)    
        EROEI (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 10:05)

        Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        Tehnologiile de foraj progresează. Dacă înainte de război se extrăgea cam 25% din ceea ce se găsea într-un zăcământ, acum se pot extrage cam 30-35%. Restul se va extrage când va deveni profitabil, cel mai probabil când vor creşte iar preţurile.

        Asta nu înseamnă că petrolul nu se va termina odată şi odată.
  • -4 (10 voturi)    
    Nu se termina (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:26)

    BX [utilizator]

    Nu se termina nimic in curand. La statisticile alea nu se iau in considerare mijloacele de extractie, care odata modernizate ar putea extrage eficient dublul cantitatii extrase pana acum, la care se adauga zonele neexplorare si rezervele care peste zeci de ani vor fi exploatabile cu mijloace tehnice mai avansate. Deci petrol mai e si pentru 200 de ani.
    • -4 (6 voturi)    
      Iar facem bula pe petrol?? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:02)

      Petrolistul [anonim] i-a raspuns lui BX

      A platit Goldman Sucks pe cineva sa mai creasca nitel pretul???

      Poate voiau sa spuna 2241! Terminam noi planeta pana se termina petrolul. Astia sunt niste mascarici. Poate voiau sa spuna petrolul din SUA. Ce exista descoperit pana acum ajunge pentru cateva sute de ani. Doar 10% din suprafata planetei a fost explorata pentru petrol. Se termina planeta inaintea petrolului, stati linistiti.
      • +1 (1 vot)    
        Ar ajunge (Marţi, 16 noiembrie 2010, 16:18)

        bobo21 [anonim] i-a raspuns lui Petrolistul

        cat spui tu doar daca valoarea consumului ar ramane constanta. Dar consumul creste.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu cred (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:18)

      florin [anonim] i-a raspuns lui BX

      In problema petrolului problema se pune diferit. Ex. nu inseamna ca daca reusim sa extragem petrolul de la 9km am rezolvat problema, pt. ca extragerea lui de la o asa distanta este ineficient energetic. Este ca si cum te-as trimite cu Dacia de la Buc. la timisoara sa aduci cate 60 l de benzina, ca castigi aducand benzina pierzi pe drum. Ai vazut pompele de irigatie? imagineaza-ti cum arata o pompa care sa extraga o coloana de material vascos de la 7-8 km? pierderea de energie este enorma si in nici un caz nu renteaza sa expoloatezi ca acum pungi mici de petrol la 500 m. Daca iti imaginezi ca petrolul odata scos s-a terminat problema te inseli, trebuie transoprtat sute sau mii de km pe uscat pana la mare, sa nu crezi ca transportul a 85 millioane de barili zilnic este floare la ureche in consum de energie. Petrolul adus la port daca este prea vascos trebuie incalzit pt. a fi pompat. Si dupa ce a fost rafinat cu alt consum energetic, distributia lui la benzinarii costa energie, ca doar sa nu crezi ca 1000 de cisterne in ro care merg zilnic nu consuma motorina. Saptamanal decoleaza 700 mii avioane si asta-i doar inceputul. Petrol avem in fiecare zi mai putin cu 12 milioane de tone, sa crezi ca vom avea indeajuns este doar o credinta fara fundament logic.
      • -1 (3 voturi)    
        Mda... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:26)

        Petrolistul [anonim] i-a raspuns lui florin

        Vad ca am primit minusuri asa ca iti raspund doar tie: daca cei care zic ca mai exista petrol nu au fundamente logice, cei care zic ca nu mai exista (gen tu) nu aveti fundamente stiintifice. Sunteti niste papusele dragute gata sa fie manipulate ca sa mai scoata unul altul profit. Intreaba ORICE petrolist care se respecta si o sa afli cate rezerve mai sunt inca neexploatate. Si pentru cultura ta generala sa stii ca in Mexic adancimea de forare este 6000 - 8000 m si se exploateaza petrol acolo. In africa este 3000 - 4000 de metri si se exploateaza acolo.

        Deci tu cu cei 500 metri ai tai nu ai absolut deloc fundamente stiintifice. Da' lasa! Cumparati voi benzina acum ca se scumpeste, papagalilor.
        • +2 (2 voturi)    
          Petrolistule (Marţi, 16 noiembrie 2010, 16:16)

          bobo21 [anonim] i-a raspuns lui Petrolistul

          Problema consumului de petrol este ca acesta creste EXPONENTIAL. La o crestere de 5% anual, consumul se dubleaza in 14 ani.

          Asta inseamna ca in intervalul 2011-2025 se va consuma mai mult petrol decat s-a consumat de la inceputuri pana azi.
  • -3 (7 voturi)    
    nu prea cred (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:31)

    duke nukem [anonim]

    Nu orea cred ca astea sunt ultimele resurse. Foarte probabil sa mai existe rezerve de petrol si mai ales gaze, dar greu de exploatat, deci pretul lor va fi substantial mai mare.

    Mai avem optiunea nucleara si, daca nici pe aia n-o rezolvam o sa ne incalzim si o sa producem electricitate cu carbune, din care mai avem suficient.
    Si, in loc sa mergem singuri in masina dimineata catre serviciu o sa mergem cate 2: un sofer si un fochist.
  •    
  • -1 (9 voturi)    
    Un documentar (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:42)

    neaga1900 [utilizator]

    Am urmarit un documentar pe Discovery si culmea e ca specialistii care dezbateau problema petrolului , in final, au concluzionat ca petrolul e ca apa(!), adica izvoraste si nu seaca!!!.......Cu privire la predictia de mai sus-numai cand vad ca stirea vine de la americani, deja nu ma mai interesaza:americanii urmaresc propiul lor scop, asa ca no comment
    • -3 (7 voturi)    
      Americanii ... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:26)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      ... sunt penibili. Imi e mila de ei cu prostia lor. Be glad to be an european!
      • +1 (5 voturi)    
        si prostia europeana... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:51)

        iancu [anonim] i-a raspuns lui Dragos

        nici cu prostia europeana nu te faci de ras...razboaie dupa razboaie...dintre care si cele 2 razboaie mondiale, cortina de fier....smad. Pana la urma tot americanii au salvat fundul europenilor!!! Asa ca mai lasa....mai bine te-ai uita in curtea ta...si nu iti mai fa griji pt altii!
    • +1 (5 voturi)    
      Americanii. (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:39)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      Americanii au tot interesul ca statele arabe care vand petrol sa obtina un pret bun pe el, astfel avand bani sa le darame tot New York-ul, nu doar WTC-ul. Buna logica!
      Tristul adevar este ca americanii au incercat sa ascunda informatia asta, dar acum iese la suprafata, inevitabil. Ei n-au interes sa ia petrol scump, doar sunt cei mai mari consumatori ai lumii. Ei n-au interes sa finanteze statele producatoare de petrol care in medie ii urasc.
    • -1 (3 voturi)    
      Logica ta (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:43)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      Deci americanii au interese si nu sunt oameni iar ceilalti nu. Pai, tu nu ai interese? cine nu are interese???? ro. nu are interese? o fata nu este interesata sa-si caute un baiat frumos bogat si cuminte? pana si copilul mic este interesat sa pacaleasca pe cei adulti sa-i dea protectie si duclciuri? o scoala, liceu este interesata sa aiba elivi buni, o religie sa conserve credinciosii, un partid sa creasca la vot, un sportiv sa castige, un magazin sa vanda, un spital sa vindece, un om este interesat sa fie bine vazut intre vecini, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      Izvoru' (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 9:58)

      Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      "petrolul e ca apa(!), adica izvoraste si nu seaca!!!."

      "Abiogenic Oil". În anumite condiţii în interiorul Pământului, substanţele organice conţinute în sol şi roci se transformă într-o hidrocarbură cu proprietăţi aproape identice cu ale petrolului provenit din sedimente.

      Toate forajele după petrol "abiogenic" au furnizat doar cantităţi foarte mici până acum.
  • -3 (5 voturi)    
    Nu cred (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:49)

    Lucian M [anonim]

    In jurul anului 1970, cand faceam scoala primara, se calculasera ca rezervele de petrol mai tin cca 40 de ani. Iata ca acei ani au trecut insa rezervele nu s-au epuizat din simplul motiv ca s-au descoperit altele. Probabil ca la fel se va intampla si in viitor, eu zic ca cel putin inca 100 de ani va mai fi petrol suficient, apoi exista rezerve imense de gaze care pot inlocui partial petrolul. Nu cred ca e un motiv de panica, cel putin pentru generatiile actuale.
  • -4 (4 voturi)    
    Periodic (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:49)

    Bogdan [anonim]

    Apar astfel de studii (interesant de urmarit finantatorii si se va vedea ca este vorba de companii petroliere) ce mentin o permanenta presiune asupra unei piete puternic speculative si foarte politizata. Credibilitatea acestor studii, pentru un om serios, este nula insa se mizeaza pe efectul psihologic. Evident presa reactioneaza ca o cutie de rezonanta dogita la toate scenariile apocaliptice fara spirit critic si discernamant. daca este sa ne gandim la scenariile vehiculate de aceiasi presa in 2012 vine sfarsitul lumii asa ca petrol este din abundenta pana la sfarsitul zilelor.
  •    
  • +7 (7 voturi)    
    Asta este cauza crizei. (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:56)

    AlinN [anonim]

    Problema nu este ca rezervele se vor termina peste 30 de ani. Problema este ca extractia se realizeaza dupa un clopot gaussian. Problema este ca varful de extractie a fost in 2006 (conform International Energy Agency - IEA ). Problema este ca de acum incolo productia va fi din ce in ce mai mica fara sa fie vreun inlocuitor. Problema este ca cererea va fi din ce in ce mai mare si deci pretul se va dubla an de an. Problema este ca populatia a putut creste la 7 miliarde doar datorita agriculturii mecanizate, pesticizate, ierbicidate cu ajutorul petrolului si cresterea pretului acestuia va determina cresterea pretului mancarii. Problema este ca cresterea populatiei este direct proportionala in ultimii 100 de ani cu cresterea extractiei de petrol. Si daca in doar 30 de ani se va duce ca o sageata in jos extractia petrolului atunci ce se va intampla cu populatia?
    Problema este ca state precum SUA, Germania, UK, au deja grupuri parlamentare transpartinice care se ocupa ca trecerea la noua lume sa se faca oarecum netraumatic. Problema este ca noi romanii ar trebui sa renunatam la roaba de acte necesare unui om care vrea sa-si planteze o morisca eoliana in curte, roaba de acte inventata doar pe motiv de spaga. Problema este ca autostrazile se fac cu petrol si daca nu vom reusi in 2-5 ani sa facem autostrazi nu vom mai avea cum sa le facem ever never. Problema este ca va creste socant consumul de energie electrica, deci noi ar trebui sa investim in infrastructura electrica, parcuri eoliene, statii de incarcare a masinilor electrice. Ar trebui sa instauram din 2011 o taxa de 50$/luna/cap locuitor care sa permita construirea de statii electrice. Singurul nostru noroc este ca avem pamant pentru a hrani o treime de Europa. Daca nu-l vindem ieftin ( o lege a parloagei in anii astia ar fi crima + tradare nationala) sau chiar deloc vom fi seici.
    • +2 (4 voturi)    
      Se mai descopera diverse (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:55)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      1) Tehnologie de extractie se imbunatateste
      2) Mai apar depozite noi de petrol care pot fi extrase
      3) Incep sa apara masinile hibride (ex: combinatie combustibil/electric, sau amestec de combustibil cu etanol etc)

      Eu cred ca va dura mai mult pana sa se stoarca si ultima picatura. Dupa cum citesc, prin 2020 deja cel putin 10% din masini ar trebui sa fie electrice. Si se pare ca noua generatie e mai ecologista, foloseste bicicleta/mijloace de transport in comun, exista car rental, in curand apar si servicii de car sharing...deci zic eu ca-n tarile dezvoltate va scadea consumul de acum incolo.
      • +1 (1 vot)    
        Chiar si asa. (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:29)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Diferenta de EROEI intre sisturi bituminoase si petrolul clasic este foarte mare. Oricat de bine s-ar imbunatati tehnologia de extractie resursele respective vor iesi mult mai scump.
        Sa zicem ca in vest consumul de petrol va fi stationar. 600mil de europeni si 600mil nord americani vor consuma mai chibzuit. Acelasi lucru se va intampla si cu 1.3 miliarde de chinezi si 1 miliarde de indieni? Deci iata un argument al cresterii cererii de petrol concomitent cu scaderea productiei. Aceasta forfecare va declansa criza energetica.
      • +2 (2 voturi)    
        Care generatie? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 16:22)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        Ai dreptate daca te referi la Europa. Dar 1 din 7 oameni este chinez (si inca 1 din 7 este din India). Nu-i prea vad pe respectivii preocupati de ecologie.

        E destul ca rata de detinere a unui autoturism in China sa fie la jumatate decat cea din Europa si deja ai un numar imeeeens de masini noi.
  • +2 (2 voturi)    
    Energie alternativa (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:11)

    cir [anonim]

    Chiar nu reusim odata sa schimbam sursa de energie ? Prea s-au obraznicit producatorii de petrol, cu munca noastra tinem in spate o gramada de trantori prin tarile arabe, in baza pretului ridicat la petrol care pasaminte se epuizeaza "rapid".
  • +4 (4 voturi)    
    E oficial. Am trecut de PEAK OIL (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:33)

    un trecator [anonim]

    http://www.iea.org/w/bookshop/add.aspx?id=422

    http://www.heise.de/tp/r4/artikel/33/33646/1.html

    Problema, de acuma, e nu ca nu va mai fi petrol, ci ca va fi mai scump. Din ce in ce mai scump, pana cand nu va mai fi rentabil sa-l folosim. Oricum, se pare ca pana prin 2015 inca se merita sa ne cumparam masini normale.
    • 0 (0 voturi)    
      Si din 2015 ce propui? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 14:43)

      BEDE [anonim] i-a raspuns lui un trecator

      Cred ca nici in 2015 nu va putea omul de rand sa cumpere alt fel de masini decat cu motoare pe benzina sau motorina. Hibridele sunt in continuare tare scumpe, si, daca e sa vezi de randamentul total, sigur ca hibridele nu sunt mai bune decat masinile pe benzina (chiar daca se simplifica mult treaba ca nu mai este nevoie de cutie de viteze, din vreme ce viteza se va regla din tensiunea la motorul electric).
      Daca in 2015 benzina si motorina vor fi tare scumpe, atunci inseamna ca omul de rand va trebui sa renunte la ideea de a mai avea automobil personal, pt ca e sigur nu exista solutii, convenabile pt urmatorii 5 ani, ba inca banuiesc ca in urmatorii 20 de ani tot benzina si motorina vor fi la putere.
      • 0 (0 voturi)    
        Ce propun eu: (Marţi, 16 noiembrie 2010, 18:45)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui BEDE

        -http://www.informatiiauto.ro/modelul-electric-renault-twizy-va-costa-5000-de-euro-sid5627.html
  •    
  • -1 (5 voturi)    
    la predicţii, înainte! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:53)

    kairos [anonim]

    carevasăzică, petrolul se va termina înainte ca sursele alternative de energie să-i compenseze lipsa...

    :)))
  • +2 (6 voturi)    
    Raspuns (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:02)

    Vizitiul [utilizator]

    Jucati-va putin cu functia exponentiala, v-ati prinde cum sta treaba si ca de fapt predictia este chiar optimista.
    • 0 (0 voturi)    
      Pacat (Marţi, 16 noiembrie 2010, 16:14)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      4 din 5 oameni habar nu au pe ce lume traiesc :) Din punct de vedere logic vorbind. Bagati tare, dupa voi, potpul, nu? :)
  • +1 (1 vot)    
    energie (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:05)

    Daniel [anonim]

    Sugerez "cunoscatorilor" sa faca efortul de a viziona documentarul Collapse (2009) si apoi sa se inscrie la comentarii.
  • -2 (4 voturi)    
    oil (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:19)

    nano [anonim]

    estimarile sunt estimari, sa nu uitam ca aproape lunar se descopera zacaminte noi chiar si la noi in tara si sa nu uitam ca multe migreaza in functie de tipul stratului, nimeni nu poate face o estimare precisa nici americanu nici neamtu nici romanu despre ceea ce se afla in pamant, daca sunt asa de prevazatori de ce nu au prevazut si criza care pe ei i-a lovit primi? si nu pot sa prevada nici cand se va sfarsi vedeti ? asta este manipulare, la fel se intampla si cu incalzirea globala si cu poluarea eu vreau sa va sfatuiesc sa va pregatiti pentru o noua crestere la carburantii de la pompa.sanatate
  • +3 (3 voturi)    
    Pt. cine are indoieli (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:25)

    Dorin [anonim]

    Nu-i rusinos ca un om sa nu aiba suficiente informatii intr-o anumita problema punctuala, problema energiei este una grava, civilizatia depinde de ea ca de oxigen. Citeste pe net despre peakoil
  • -1 (1 vot)    
    o bulibaseala (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:46)

    Drops [anonim]

    daca acum investim in extractie, transport si rafinare 100 de miliarde sa zicem , inchipuiti-va ca investim 100 d emiliarde in energie regenrabila
    europa investeste 150 de miliarde eu in 10 ani pentru a asigura 25% din necesarul de energie
    deci trebuie investiti 600 de miliarde ca sa asiguri necesarul de energie a europei.
    avand in vedere ca s-au aruncat pe piata 1000 de miliarde dolari pentru salvarea bancilor, se vor arunca si pentru energie banii astia fara indoiala
    singura problema e ca nu ai cum sa pui la pamant intr-un an cele mai mari companii din lume de care depind toate sectoarele industriale ale planetei, fara sa le oferi ceva de vandut care sa le mentina in continuare rolul de mijlocitor fara sa produci mari distorsiuni sociale
    filmul Collapse e o porcarie, critica toate solutiile actuale care incearca sa inlocuiasca hidrocarburile dar nu ofera nici o solutie, e doar un nene care s-ar putea sa aiba dreptate in 90% din cazuri dar noi ca specie avem datoria sa incercam sa progresam dincolo de piedicile, el ce face sta cuminte, fumeaza si contempleaza cu nesat un viitor apocaliptic.
    toate marile schimbari de tehnologie s-au produs cu un cor de critici in spate, cititi putin criticile aduse masinilor la aparitia lor sau criticile aduse cand se introducea curentul electric.
  • -1 (3 voturi)    
    Bulshit-uri.... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 15:36)

    Pareristul [anonim]

    cu parfum de "apocalipsa energetica"!

    Bau-bau-ul asta a mai fost cantat de trogloditii din Clubul de la Roma, pe la inceputul anilor '70.
    Atunci, desteptii "prognozau" (deh, e si asta un job, nu?) ca petrolul se va termina pe la inceputul anilor '90, la fel ca zi gazele naturale. Deviza trogloditilor? "Opriti cresterea economica" pentru ca, nu-i asa, aceasta crestere economica va "epuiza " planeta de petrol si gaze.

    Uite ca suntem in prag de 2011 si profetiile lor cu parfum de "apocalipsa energetica" si damf de comunism rebotezat, resapat si revopsit (in verde!) nu s-au adeverit! Ba dimpotriva...

    Exista rezerve uriase de petrol

    http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves


    Si asta...e ce se stie in prezent! Multe alte zacaminte de petrol (nedescoperite sau inca neexploatate) vor putea fi exploatate pe viitor.
    Problema e ca guvernele pun taxe tot mai mari pe produsele finite (benzina, motorina, etc...) de unde si pretul foarte mare la pompa.

    Multa lume e iritata de pretul mare al produselor finite, si injura (absolut aiurea) companiile de petrol...fara sa se gandeasca la taxele sufocante pe care le pun guvernele pe produsele derivate:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_tax

    Asa ca...sperietoarea asta cu :"petrolul pe terminate" e fumata....un fake jalnic!
    Un BIG HOAX al "ecologistilor"!
    Bai, mai lesi?
    :)))
    • +1 (3 voturi)    
      Da, mai (Marţi, 16 noiembrie 2010, 16:30)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Pareristul

      Ar ajunge petrolul atat cat iti scrie in Wikipedia la CONSUMUL DE AZI. Dar consumul creste foarte mult, mai ales in Asia.

      Daca tu ai 100 de bomboane si azi mananci una, in cate zile le consumi pe toate? In o suta. Dar daca maine mananci doua, poimaine patru, s.a.m.d. ? In vreo sase zile.
      • -1 (3 voturi)    
        :) (Marţi, 16 noiembrie 2010, 21:08)

        dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        Salut "bobo21"!
        Cateva intrebari:

        1) De unde stii ca resursele de petrol - asa cum sunt identificate in prezent - SUNT SINGURELE RESURSE EXISTENTE?

        2) Nici petrolistii nu stiu exact CE ESTE PETROLUL! Astfel incat nu e foarte clara SURSA! Intelegi? :)))

        3) Largul coastelor Newfoundland (CANADA) sunt pline de petrol, la fel si Labrador (CANADA). Problema cu Labradorul este clima, foarte dura (frig si vant) care face dificila exploatarea.

        4) Alaska are rezerve importante de petrol brut, se opun insa "eco-nazistii" pentru care mai importante sunt caprioarele si iarba verde (pe care o si fumeaza din cand in cand...) decat petrolul sau gazele naturale.

        5) Dupa unele estimari...rezervele de "oil sands" din Alberta (CANADA) depasesc cu mult rezervele Arabiei Saudite! Incurajator, nu?

        6) Nu apare in statistica Wikipedia Norvegia, care, cel putin pe anul 2007, a fost al 3-lea exportator mondial de petrol brut (dupa Arabia Saudita si Rusia). Norvegia exploateaza, impreuna cu Marea Britanie, o rezerva destul de generoasa de petrol divizata in 3 regiuni ( Marea Nordului, Marea Norvegiei si Marea Barents).
        Detalii aici

        http://www.eia.doe.gov/cabs/Norway/Oil.html



        7) Cel mai bun petro brut este

        http://en.wikipedia.org/wiki/Bonny_Light_oil

        provenit din Nigeria. Are continut scazut de sulf si se refineaza foarte usor. Nu se prea vorbeste despre rezervele de petrol ale Nigeriei. Mai mult, se spun putine despre rezervele URIASE de petrol ale Africii. Si stii de ce? Miscarile "eco-naziste" (sorry, dar nu pot sa le numesc altfel) se opun intr-un tembelism greu de imaginat exploatarii acestor rezerve! Nu ma intreba de ce! Stiu de ce, dar ma apuca toti dracii numai cand ma gandesc la pretextele obscurantiste si puerile! Multe tari africane ar progresa daca ar exploata CORECT (e o discutie lunga aici) rezervele de petrol (si carbune...).

        Anyway...sunt multe de spus...
        Nu cred in scenariile astea cu parfum de apocalipsa...
        :)))
        • -1 (1 vot)    
          Oil Sands (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 10:11)

          Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

          "După alte estimări", petrolul conţinut în şisturile bituminoase şi nisipurile bituminoase din Alberta echivalează tot petrolul lichid din lume.
  • +2 (2 voturi)    
    EROEI. (Marţi, 16 noiembrie 2010, 16:29)

    AlinN [anonim]

    O mare parte din rezervele linistitoare de pe Wikipedia sunt de fapt rezerve care se pot extrage doar cu un EROEI relativ mic 5-9. Pentru comparatie, ca sa intelegi cat de scump ar fi sa folosesti acel petrol (din Canada, Venezuela, etc) iata EROEI-ul turbinelor eoliene : 5.
    Deci turbinele eoliene produc o energie la acelasi pret cu energia produsa din sisturile bituminoase.
    Prin urmare prohibitiv de scump.
  • +1 (3 voturi)    
    informatii si contra informatii (Marţi, 16 noiembrie 2010, 17:19)

    Stefan [anonim]

    Habbar n-am care e adevarul legat de sfarsitul carburantului. Dar un lucru e clar. Pe noi oameni de rand ne intereseaza in primul rand pretul carburantului.
    Daca azi cumpar 1L de benzina cu pretul unui paine, iar la anul platesc 2x pret paine inseamna ca e timpul sa incepi sa investeti intr-o alternativa pentru benzina.

    Pretul pe piata e facut de cerere si de disponibilitatea unui produs. Daca aia care efectiv produc benzina zic ca nu le merita sa extraga la pretul anului trecut, atunci asa o fi ( sa speram ca concurenta o sa forteze un pret real )
  • 0 (2 voturi)    
    :) (Marţi, 16 noiembrie 2010, 19:19)

    dorubarbu [utilizator]

    Nu Stefan, e timpul ca guvernele (inclusiv ce rumanesc) SA TAXEZE MAI PUTIN produsele derivate din petrol (benzina, motorina, etc...)

    Exemplu:

    In Quebec/CANADA, guvernul (provincial + federal) "tunde" 32 % din pretul final, adica cel pe care il platesc eu la pompa! 48 % inseamna "costul brut de extractie", 17 % inseamna costuri interne ale companiei (rafinare, transport, distributie, salarii, etc..) SI DOAR 3 % INSEAMNA PROFITUL COMPANIEI!!!
    Ia uite aici:

    http://retail.petro-canada.ca/en/fuelsavings/2132.aspx

    Asa ca hotii aia iresponsabili din guvern iau, prin taxe, de aproape 11 ori mai mult (32 %) decat profitul companiei (3 %). Si lumea injura inutil companiile petroliere!

    Intelegi unde e buba?
    • +1 (1 vot)    
      Au şi ei loc să fure, şi noi să trăim (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 10:19)

      Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

      Dacă foloseşti raţional maşina proprie, o să vezi că în ciuda tuturor furtişagurilor şi taxelor aberante, tot e profitabil. Nu mai suntem în 1970, chiar dacă atunci benzina costa în România 30 de bani pe litru, veniturile unui cetăţean mediu erau altele, mult mai mici.

      La veniturile medii ale unui român modern (şi cu atâta mai mult ale unui occidental modern) autoturismul e cel mai eficient mijloc de transport pe distanţe medii (500-1500 km).

      Exemple:

      Bucureşti-Istanbul, cam 850 km în funcţie de rută.

      Variante (costul pentru un drum dus-întors):

      Avion: numai Tarom. Costă enorm, în afara perioadelor de promoţii, şi eşti limitat la o cantitate mică de bagaje.
      Autocar: 250-300 RON şi condiţii de 3 parale, înghesuite.
      Tren, vagon de clasă: 350 RON şi condiţii cu foarte puţin mai bune ca la autocar.
      Tren, vagon de dormit: 600 RON şi condiţii bune. Aici CFR demonstrează că nu sunt chiar proşti. Dar tot faci cam 20 de ore pe drum datorită căii ferate a poporului vecin şi prieten bulgar, pe care se circulă cu 30 km/h ore întregi.

      Autoturism: benzină cam 7,5 l/100 km, Diesel modern cam 5,5-6 l/100 km la drum întins.

      Costul benzinei de 95 şi al motorinei la Petrom: 4,66 RON/l.

      Costul transportului: 436-476 RON la Diesel, 594 RON la benzină.

      Să zicem că sunteţi 2 inşi (că 4 sau 5 care să meargă la Istanbul în aceeaşi perioadă sunt mai greu de găsit) şi împărţiţi costurile, ies 218 până la 297 lei de persoană, adică la fel ca la autocar şi condiţii mult mai bune.

      Vezi, Dorele, carburantul e ieftin.

      :D
  • 0 (0 voturi)    
    Aurul negru (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 12:01)

    bog.dan [anonim]

    Aurul e la cote maxime, aurul negru de ce nu ar fi?


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă