Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Noi decizii ale instantelor de judecata blocheaza infiintarea mamutilor Electra si Hidroenergetica

Noi decizii ale instantelor de judecata blocheaza infiintarea mamutilor Electra si Hidroenergetica. Tribunalul Bucuresti a decis ca proiectul de divizare a Hidroelectrica SA, proiectul de fuziune prin absorbtie pentru constituirea Companiei Nationale Hidroenergetica, precum si proiectul de fuziune prin contopire pentru constituirea Companiei Nationale Electra nu sunt legale. In consecinta, ele nu pot fi inregistrate. Hotararile pot fi atacate prin recurs. Acestea nu sunt primele decizii luate de instantele de judecata impotriva infiintarii companiilor energetice. La inceputul lunii, infiintarea Electra a fost respinsa de Tribunalul Bucuresti. Adunarile Generale Extraordinare ale Actionarilor la societatile care vor face parte din companiile nationale Electra si Hidroenergetica au decis, in urma cu o luna, infiintarea celor doi colosi energetici. Procesul de constituire este insa blocat de cateva luni din cauza contestatiilor depuse de catre creditori, sindicate si Fondul Proprietatea. In acest moment, exista circa 20 de astfel de contestatii depuse in justitie.

S-a aprobat finantarea pentru un comparator oficial de tarife de telefonie si internet. Aplicatia va deveni operationala insa abia in 2012

Cererea de finantare din fonduri europene pentru realizarea unei aplicatii online oficiale pentru compararea ofertelor de telefonie fixa, mobila si internet din tara a fost aprobata. Contractul urmeaza sa fie semnat in luna ianuarie, a anuntat presedintele autoritatii de reglementare in comunicatii, Catalin Marinescu. Intentia autoritatii este ca, prin aceasta aplicatie oficiala, utilizatorii sa poata vizualiza la introducerea anumitor date de consum toate ofertele aferente ale furnizorilor de comunicatii. Tinand cont insa de procedurile de licitatie si de durata de circa sase luni pentru stabilirea algoritmilor de comparatie, Marinescu sustine ca cel mai probabil comparatorul de tarife nu va deveni operational anul viitor. Bugetul total pentru acest proiect depaseste 200.000 de euro. Obligatia implementarii acestei aplicatii revine autoritatii de reglementare si este parte dintr-o decizie data de arbitrul telecom anul trecut, care impune operatorilor sa furnizeze clientilor un set obligatoriu de informatii de genul celor legate de tarifele si serviciile oferite.

China isi exprima disponibilitatea de a ajuta UE si FMI pentru asigurarea stabilitatii financiare a Europei

China isi exprima disponibilitatea de a ajuta Uniunea Europeana si Fondul Monetar International pentru asigurarea stabilitatii financiare a Europei. Anuntul a fost facut de vicepremierul chinez, care a precizat ca Beijingul va ajuta unele state membre ale Uniunii sa lupte impotriva crizei datoriilor suverane. "Este in interesul fundamental al Chinei si al Uniunii Europene sa intareasca si mai mult cooperarea bilaterala", a afirmat vicepremierul chinez. Grecia si Irlanda au beneficiat deja de planuri de salvare din partea Uniunii si a Fondului, in timp ce Portugalia, Spania, Belgia si Italia s-ar putea confrunta in 2011 cu majorari ale dobanzilor, spun expertii. In timpul unei vizite efectuate in Portugalia luna trecuta, presedintele chinez Hu Jintao a asigurat Lisabona de dorinta Beijingului de a ajuta aceasta tara, dar China nu a facut inca promisiuni ferme de cumparare de obligatiuni portugheze.

Toyota accepta sa plateasca inca 32 de milioane de dolari amenda in SUA pentru ca a reactionat lent cu rechemarile auto

Toyota accepta sa plateasca inca 32 de milioane de dolari amenda, in Statele Unite ale Americii, pentru ca a reactionat lent cu rechemarile auto. Totalul amenzilor pe care japonezii la platesc pentru problemele cu recall-uri din Statele Unite ajunge la 48,8 milioane de dolari. Autoritatea americana pentru siguranta traficului a impus doua amenzi la cuantumul maxim posibil pentru incetineala cu care cel mai mare producator auto mondial a reactionat cand s-au descoperit defectiuni la masini. Una dintre amenzi e legata de rechemarea a cinci milioane de masini la care exista pericolul ca pedala de acceleratie sa se blocheze in covorasul de pe podea. Cea de-a doua amenda este legata de o rechemare de acum sase ani si e legata de faptul ca Toyota ar fi anuntat in mod necorespunzator autoritatea americana si initial ar fi spus ca defectul de directie nu este prezent si la masini din Statele Unite, pentru ca mai tarziu sa faca un recall de un milion de unitati pe piata americana.​