Bogdan Chiritoiu, seful Consiliului Concurentei: Pentru 2010 - 2011 nu avem date care sa indice o intelegere in piata privind cresterea preturilor la carburanti

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 11 ianuarie 2011, 11:51 Economie | Energie

 documente
(11 Ian 2011) PDF, 223KB
(11 Ian 2011) PDF, 234KB
Datele din 2010-2011 nu ne dau indicii de o incalcare a legii concurentei printr-o intelegere privind cresterea preturilor la carburanti, a declarat marti Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei. In ceea ce priveste investigatia din 2005 privind piata carburantilor, acesta a mai spus ca efectiv ancheta a inceput in 2009, ca raportul va fi finalizat in primul trimestru din acest an, dar ca pana la pronuntarea unei decizii va mai dura cateva luni.

  • "Ideea ca suntem probabil a doua tara ca saracie din UE si din cauza asta trebuie sa avem preturi mai mici la carburanti este total eronata economic. Obiectivul declarat al Comisiei Europene este ca pretul la carburanti fara taxe sa fie acelasi in UE, a spus Bogdan Chiritoiu, referindu-se la cresterile de preturi din 2010.

Chiritoiu: Preturile fara taxe la carburanti sunt cam aceleasi in UE si atunci lucrurile sunt in limitele acceptabilului

  • "Pretul fara taxe este cam acelasi in UE si atunci lucrurile sunt in limitele acceptabilului. Nu inseamna ca firmele astea sunt curate si nu au nici o problema. Ce pot spune insa este ca datele pe care le avem acum nu ne dau indicii de incalcare a legii. Pentru a fi incalcata legea trebuie sa dovedim ca a avut loc o intelegere. Nu este suficient sa spui ca au crescut preturile si cam in acelasi timp. Trebuie sa dovedim ca aceste firme au avut o intelegere, un schimb de date in acest sens intre ele", a explicat Chiritoiu.

Datele afisate marti de Consiliul Concurentei arata ca preturile carburantilor din Romania, atat cu taxe cat si fara taxe sunt cu putin sub media europeana.

In privinta preturilor carburantilor fara taxe, datele autoritatii arata ca la data de 3 ianuarie 2011, pretul la benzina Euro-super 95 era in Romania de 0,58 euro/litru, iar la motorina era de 0,63 euro/litru, in conditiile in care media in UE era de 0,59 euro/litru la benzina si 0,64 euro/litru la motorina. La aceeasi data, cele mai mici preturi atat la benzina cat si motorina erau in Irlanda, respectiv 0,53 euro/litru la benzina si 0,57 euro/litru la motorina.

In privinta preturilor carburantilor cu taxe incluse, la data de 3 ianuarie 2011, in Romania, benzina Euro-super 95 costa 1,17 euro/litru, iar la motorina pretul era de 1,15 euro/litru. La aceeasi data, in conditiile in care media in UE era de 1,42 euro/litru la benzina si 1,28 euro/litru la motorina.

La aceeasi data, cele mai mici preturi la benzina si motorina erau in Bulgaria, unde litrul de benzina costa 1,12 euro, iar cel de motorina costa 1,10 euro.

Oficialul a mai anuntat ca la nivelul UE pana in acest moment au mai fost demarate investigatii in cinci tari, respectiv in Franta, Italia, Cipru, Bulgaria si Portugalia, pe tema posibilelor practici anticoncurentiale pe piata carbutantilor si in nici una din situatii nu a descoperit o intelegere intre firmele anchetate.

  • Investigatia din 2005 pe piata carburantilor a inceput efectiv in 2009. O decizie va fi anuntata undeva in prima jumatate a lui 2011

Seful autoritatii de Concurenta a mai precizat ca investigatia demarata in 2005 pe piata carburantilor a inceput efectiv in urma cu doi ani.

  • "Avem aceasta investigatie din 2005, care in esenta este demarata in 2009 cand am schimbat echipa si am demarat efectiv inspectia inopinata. In primul trimestru din acest an, echipa va finaliza raportul de investigatie, document ce va trece prin faza de control intern si apoi este trimis la Comisia Europeana. Daca se recomanda amenda si firmele au termen o luna sa-si prezinte punctul de vedere, deci va mai dura. Estimam ca o decizie se va lua undeva la jumatatea acestui an", a mai explicat Bogdan Chiritoiu.

Intrebat de ce a intarziat atat ancheta Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu a precizat ca in aceasta perioada la conducerea insitutiei s-au perindat trei presedinti.

Nu in cele din urma, Chiritoiu a mai precizat ca a primit solicitare de la Guvern si impreuna cu ANAF va colabora pentru a strange informatii privind structura de costuri a firmelor active pe piata carburantilor.

In ultima perioada sute de soferi din intreaga tara au protestat fata de cresterile masive ale pretului la carburanti. Problema este pe masa premierului Emil Boc, insa o posibila actiune guvernamentala ar trebui sa tina cont de faptul ca piata combustibililor auto este libera.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2542 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    nici nu... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:01)

    alt adrian [anonim]

    ne-am asteptat sa gasiti date de acest fel. Prea puternice sunt firmele distribuitoare de combustibili si prea prosti noi ca inghitim orice. Cat despre competenta celor care compun autoritatile care trebuie sa ne vegheze interesul, fara comentarii !!
  • +5 (7 voturi)    
    Da, bine... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:03)

    dan [anonim]

    Da, bine....

    Era si culmea sa gaseasca vreo intelegere...
    Toti sunt mana in mana ...suntem, din pacate, jupuiti de toti. Ar trebui sa protestam toti, nu doar soferii, pt ca toata lumea e afectata si o sa fie in continuare de pretul carburantilor.
  • +3 (5 voturi)    
    Dar au avut vreodata date despre vreo intelegere? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:04)

    George [anonim]

    Fiindca nu prea am auzit ca au gasit ceva ilegal nici in anii anteriori. Acest organism apare in stiri doar cand, invariabil, aproba preturile noi la gaze, la energie electrica, termica, la carburanti, etc. S-a opus la vreo cerere a furnizorilor si nu am auzit noi?
  • +2 (4 voturi)    
    ce vrajeala (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:07)

    ando [anonim]

    astia chiar ne cred prosti.... si benzinarii si Chiritoiu ,,,, de cateva luni pretul la pompa creste constant (desi pretul titeiului a cam scazut ) , si culmea concurentei , pretul se schimba la pompa exact in aceeasi zi si cu aceeasi suma la toate benzinariile multinationale (la petrom e mai mic dar exact cu aceeasi suma de fiecare data). oare cand baieti astia din guverv isi aduc amunte de unde au plecat si cine le-o dat viata
  • +3 (7 voturi)    
    Mai este ceva ce da de gandit... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:07)

    George [anonim]

    ... cat timp oamenii reclama cresterea nejustificata a preturilor, nu ma auzit ca acest organism sa se miste vreodata. Acum, fiindca d-l Boc a zis ca se va ocupa de problema cresterii preturilor la carburanti, de aseara si pana azi au si dat un comunicat! Ce repede se misca atunci cand ii deranjeaza sefii! De noi... le pasa cumva?
    Niste lipitori, niste termite, niste soareci, niste ulii care mananca, rod, ciugulesc, fara sa faca nimic!
    • +1 (1 vot)    
      imi pare rau (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:55)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui George

      dar titeiul a crescut si va creste in continuare alimentat de economia SUA si a Asiei care merg bine si pe de alta parte de diminuarea treptata a rezervelor.
  • 0 (4 voturi)    
    de ce s-a trezit tocmai acum? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:15)

    ion [anonim]

    de ce a inceput ancheta abia in 2009, daca se stia ca a fost startata in 2005?
    nu cumva se ascunde ceva sau poate multi au dormit in papuci in aceasta perioada?
  • +3 (5 voturi)    
    Despre proteste! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:21)

    unu' [anonim]

    Consider ca actiunile de boicotare a benzinariilor ar trebui sa se indrepte doar catre o firma, nu aleator, si pe termen lung. Si as alege OMV_Petrom pt ca acolo e buba, ei ar trebui sa aiba preturile cele mai mici. Daca le-ar scadea vanzarile la jumate o luna-doua oare nu s-ar intimpla nimic? Protestele cu maruntis sau ideea de a nu alimenta timp de 3 zile nu vad ce rezultate pot avea. La o adica dupa cele 3 zile se va alimenta mai mult, in compensatie.
    • +2 (4 voturi)    
      Corect! O idee care trebuie urmata. (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:35)

      George [anonim] i-a raspuns lui unu'

      Asa ar trebui procedat. Sa fie boicotate benzinariile unei singure firme, si cea mai puternica este, evident, OMV Petrom. Fiindca ea ar trebui sa vanda cu cel mai mic pret (beneficiaza de titeiul romanesc, mult mai ieftin decat cel din import, care are si un pret fluctuant). Dar sa nu uitam ca multi altii dintre distribuitorii de benzina iau carburanti tot le la Petrom!
      • +1 (1 vot)    
        Ma raliez la actiunea voastra! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:01)

        radu [anonim] i-a raspuns lui George

        Sa boicotam benzinariile OMV Petrom!
        Sa dovedim si noi romanii ca avem atitudine!
  • 0 (6 voturi)    
    Ii cred. (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:25)

    AlinNeculai [utilizator]

    Desi nu iubesc Consiliul Concurentei, cred ca pretul combustibilului se modifica in sus pentru ca pretul petrolului creste. Acum baleiaza in jurul lui 90$/baril. A crescut. Pentru indarjitii care vor demonstratii similare celor pentru scaderea pretului la orez din tarile africane am o veste proasta. In curand (1-2 ani) s-ar putea ca pretul unui litru de benzina sa ajunga 10RON. Iar in 4 ani, prin 2015 pe undeva s-ar putea sa fie un 20de RON. In loc sa protestati mai bine ati cauta cai de a supravietui acestei realitati: productia petroliera va fi tot mai scazuta de undeva incepand din anul acesta - maxim din 2015. Din 2005 productia anuala globala de petrol a fost constanta. Urmeaza perioada descendenta. In crahurile petroliere precendete (induse politic) atunci cand scadea oferta de petrol cu 5% pretul petrolului se cvadrupla. S-ar putea ca din 2011-2015 undeva sa inceapa sa scada productia cu 5% de la an la an. Sa vedeti atunci jale!
    • 0 (4 voturi)    
      ??? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:42)

      drivex [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Asta e valabil doar daca cererea va creste sau macar se va mentine, ceea ce e greu de crezut. In maxim cinci ani jumatate din masini o sa fie hibride si o sa inceapa sa se miste cele "full electric". Doar chinezii, indienii si alte tari mai putin dezvoltate o sa traga tare in continuare pe benzina/diesel. Singura cerere in crestere va fi din partea industriei dar ea singura nu poate sa sustina o crestere continua a pretului.
      • +1 (1 vot)    
        ? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:09)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui drivex

        Crezi ca in 5 ani structura masinilor se va schimba de la 100% clasice (acum) la 50%clasice+50% hibride (in 2015) in conditiile in care deocamdata preturile pentru masini hibride si electrice sunt prohibitive si numarul de masini global este de aproape un miliard?
        Bine, sa zicem ca vor fi 50% hibride, cum spui tu. Ai auzit de fenomenul care face ca o masina care consuma mai putin pe km sa consume mai mult combustibil pe unitatea de timp tocmai pentru ca ar "costa ca si cand ai fi econom cu o masina clasica"
        Bine, sa zicem ca vom fi economi cu masinile hibride, dar esti constient ca populatia creste ? Asta oare nu va face si cererea sa creasca?
        Ce spui tu cu scaderea cererii este o jumatate de adevar. Este valabil pe SUA, unde pentru a merge la munca oamenii sunt incurajati sa-si tiruri care consuma 100l/km. Da, la ei probabil va scadea cererea, DAR in UE nu poate sa scada. In China creste constant, chinezii tocmai au dat de gustul sofatului. Global vorbind, cererea va creste.
    • -1 (3 voturi)    
      ok.... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:44)

      soso [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      dar sa nu uitam ca in tarile producatoare si prelucratoare de titei, pretul benzinelor e cativa bani (in lei ma refer)/ litru cu toate taxele incluse......nu e nicidecum 1.6 usd/ litru........si culmea culmilor, noi suntem si producatori si prelucratori si consumam aproape totul din productia interna.....semn de intrebare nu exista atunci cum de in unele tarile pot vinde la preturi de nimic si tot au profituri exagerate, iar la noi in 3 lei fara taxe???? in 2008 litrul de benzina a fost 2,60 lei, dupa caderea de la 4.3 lei, datorita "pretului" barilului pe pietele internationale...acum pretul a revenit in intervalul 60-90 usd, cat inainte de explozia pretului spre 150, dar noi practicam un pret mult mai mare si fata de acum 3 ani cand pretul era de 150... asa ca, sa nu-mi zica mie cineva ca nu exista intelegeri intre benzinari! acest lucru este reflectat in primul rand de preturile foarte asemanatoare intre produse, nu cred ca toti au aceleasi pierderi rezultate din proastele tehnologii pe care le folosesc in rafinarii diferite....
      • +2 (2 voturi)    
        Nu... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:14)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui soso

        Sa pastram contactul cu realitatea. Nu ne putem compara cu Arabia Saudita. Aia fac asa pentru ca ei au cantitati enorme de petrol, au procente bune din productia globala. Noi abia avem cateva procente din productia interna, nu globala.
    • -1 (3 voturi)    
      Din 1970 se tot vorbeste despre... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:47)

      George [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      ... epuizarea stocurilor de titei. La acea perioada un baril costa in jurul a 30 dolari si in timpul exploziei preturilor din 1970-1972 s-a ajuns la 40-50 dolari. A fost mare valva, s-a spus ca pretul creste fiindca nu va mai exista petrol, dar de atunci extractia s-a marit de vreo 10 ori! Se spunea atunci ca rezervele mai ajung doar 15-20 ani, apoi orizontul a fost marit la 30-40 ani, acum se spune ca tot asa, in vreo 30 ani nu va mai exista petrol deloc pe glob. Preturile au avut si ele fluctuatia lor, mai ales determinate de razboaile din Golf; a fost o perioada cand un baril se vindea si cu 165 dolari! Problema este insa legata de tehnologie sau de neexploatarea unor rezerve imense (petrolul din Siberia, cel din zona dintre M.Caspica si Baikal, din Brazilia) dar si imensele rezerve de petrol greu (unde exceleaza SUA, Mexic si Venezuela). Deci pesimismul nu ar trebui sa ne cuprinda asa, deodata! Fiindca marii producatori de petrol nu privesc cu ochi bun proliferarea tehnologiilor neconventionale, pe care le-ar stimula prin scaderea productiei de petrol sau cresterea pretului acestuia.
      Ca o concluzie, pretul mondial al petrolului este stabilit politic, si Romania nu face exceptie!
      • -1 (1 vot)    
        Ce spui tu, straine? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 14:06)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui George

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Oil_Prices_1861_2007.svg

        De la 30 la 40 de dolari, intr-adevar.
        • -1 (1 vot)    
          Pai nu ma contrazici (Marţi, 11 ianuarie 2011, 15:38)

          George [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

          In grafic sunt preturile medii anuale.
          • 0 (0 voturi)    
            Ba te contrazic. (Marţi, 11 ianuarie 2011, 16:29)

            AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui George

            "La acea perioada un baril costa in jurul a 30 dolari" - vezi bine ca era vreo 5 dolari barilul si acrescut la 40. Prin analogie acum de la 90 dolari va ajunge la 720$ barilul, corespunzator unui pret de 50RON litrul de benzina. Deci acesta este cel mai realist model de reactie a unei piete la pierderea sursei de energie. In '70-71(Peak-oil-ul Americii a existat o panica generalizata, ulterior au vazut ca pot trai foarte bine si importand petrol. Deci eu cand avertizez ca va fi 20RON litrul benzina sunt optimist.
      • -1 (1 vot)    
        Paradox - de ce nu ajungem la "Peak Oil"? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 15:12)

        Gigi Maybachistu' Petrolier [anonim] i-a raspuns lui George

        Conform datelor Petroleum Economist pe februarie 2010 (va fi inclusă şi statistica pe 2010 în februarie 2011), producţia globală de petrol şi gaze a fost cam aşa

        PETROL
        (milioane barili pe zi):

        1998: 73,46
        1999: 72,25
        2000: 75,04
        2001: 75,06
        2002: 74,81
        2003: 77,48
        2004: 80,23
        2005: 82,241
        2006: 83,201
        2007: 83,459
        2008 semestrul I: 85,16
        2008 semestrul II: 83,932
        2009 sept: 82,78
        2009 oct: 83,56
        2009 nov: 83,61
        2009 dec: 83,88

        (OPEC a impus ţărilor membre o reducere a producţiei de 2,5 mil. barili când s-a spart balonul preţurilor la finalul lui 2008)

        Producţia de gaze naturale a urcat de la 2198,3 miliarde mc în 1995 la 3065,96 miliarde mc în 2008.

        Dacă tot se vorbeşte de vârful producţiei de petrol şi gaze şi apoi scăderea ei pe măsură ce se epuizează zăcămintele, cum se face că de fapt producţia nu scade, dar speculatorii îşi fac de cap?...

        (PS şi balonul aurului va crăpa cât de curând.)
      • -1 (1 vot)    
        PS (Marţi, 11 ianuarie 2011, 15:17)

        Gigi Maybachistu' Petrolier [anonim] i-a raspuns lui George

        După descoperirea cu surle şi trâmbiţe în 2006 a câmpului petrolifer Tupi în apropiere de coastele Braziliei ("cea mai mare descoperire din ultimii 30 de ani", "un adevărat elefant, un zăcământ imens", "a treia ţară ca rezerve din lume", "independenţa energetică" etc), în noiembrie 2010 a început producţia.

        În câmpul petrolifer Jupiter (un zăcământ gigant comparabil cu Tupi descoperit în 2008) nu s-a umblat încă.
  • +3 (3 voturi)    
    lucrul cel mai grav (Marţi, 11 ianuarie 2011, 12:35)

    io [anonim]

    este ca televiziunea publica permite dezinformari grosolane din partea benzinarilor.
    in emisiunea de aseara, TVR a dat un comunicat din partea "distribuitorilor" de carburanti, care afirma ca pretul la pompa este transparent, 40% cotatiile petrolului, 50% accize si taxe, 10% transport, depozitare si profit.
    ori, asta e o minciuna GOGONATA.
    atunci cand petrolul a scazut, de la 120$ la 70$ barilul, pretul carburantilor a scazut nesemnificativ, cu cativa banuti pe litru.
    cred ca autoritatea care ar trebui sa intervina este ANRE si nu Consiliul Concurentei, in reglementarea pretului la carburanti.
    asa cum intervine la gaze si energie electrica, tot asa ar trebui sa intervina si la combustibili.
  • 0 (0 voturi)    
    Fara informatii confidentiale nu se poate. (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:03)

    benzinarul [anonim]

    Am masina si acum cateva luni un individ(cunostinta intamplatoare) ma intrebat daca am informatii despre o intelegere tip cartel la benzinarii,pentru-ca Cons.Concurentei face o ancheta.Cu toate ca e ciudat cand vezi acelasi pret(mare)la toate benzinariile,parca nu mia placut intrebarea.Adevarul este ca de la securitate apare o repulsie in a da niste informatii confidentiale,chiar daca le ai(sa zicem prieteni,cunostinte care lucreaza in domeniu).Am inteles ca CCR nu poate lua o decizie in lipsa unor informatii care sa poata fi dovedite.Dar intradevar,pana se face ancheta celor de la CCR,pana se ia decizia,noi putem hotara mai repede si mai eficient.Mai mergem pe jos,mai luam tramvaiul si alimentam mai rar si mai putin si atunci comerciantii de carburanti vor trebui sa-si schimbe stilul.
  • -2 (2 voturi)    
    pretul petrolului. (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:05)

    dan [anonim]

    "În iulie 2008, cotaţia petrolului a atins un maxim absolut de aproape 150 de dolari pe baril. "
    Acum pretul este in jur de 90 de dolari pe baril iar benzina mult mai scumpa ca in 2008.
  • +1 (1 vot)    
    Dar ce date cauti Chiritoiule? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:07)

    cornel [anonim]

    te astepti sa vezi vreun document pe care scrie mare 6,1 lei/litru, semnat de toate companiile petrochimice? Sau ai putea sa faci comparatii cu cotatiile de pret internationale la materii prime sau produse finite, marje de profit raportate, timpi si perioade de actiune?
  • +1 (1 vot)    
    Draga Bogdan, (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:10)

    iuliu [anonim]

    Cred ca ar fi mai bine sa vorbesti la subiect, nu despre ce crede lumea si cat de superficiala e fata de pretul petrolului. Ideea ca ar trebui sa avem carburanti ieftini pentru ca am fi saraci e doar in capul tau. Tu nu esti nici sociolog, ma baiatule! Treaba ta e sa vezi care e costul de productie al carburantilor in Romania, cat costa un litru de benzina cand iese pe poarta fabricii....atat! Veti observa dupa 20 de ani cam ce profituri s-au facut si se fac in continuare.Asa ca fa in c...t ceva, nu-ti mai da cu parerea despre ce crede lumea, tu chiar esti platit pt alceva....submediocrule!
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru iuliu (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:47)

      Geniul din Carpati la fotbal, finante, politica [anonim] i-a raspuns lui iuliu

      Faptul ca tu crezi ca te pricepi la orice nu inseamna ca si restul lumii e de aceeasi parere.

      Daca chiar crezi ca te pricepi, citeste asta:

      http://ec.europa.eu/competition/antitrust/legislation/legislation.html

      Si dupa ce te lamuresti, atunci o sa intelegi mai bine ce prostii spui. Consilul Concurentei are nevoie de dovezi cu privire la o intelegere scrisa sau nescrisa cu privire la preturi in Romania. Daca nu au asa ceva, nu pot sa sanctioneze lanturile de benzinarii. Si chiar daca le-ar sanctiona, asta nu inseamna neaparat ca preturile vor scadea pe termen mediu.

      In alta ordine de idei, preturile din Romania sunt aliniate (sau concurentiale) cu cele din Europa. Chiar daca avem ceva petrol din productia interna (desi cea mai mare parte e importata ca in orice alta tara europeana), nu o sa-l vanda nimeni mai ieftin sub forma de benzina/motorina, pentru ca productia, rafinarea, distributia, costurile de retail, accizele sunt cam la fel, plus ca nimeni nu o sa vanda mai ieftin aici cand piata comuna este europeana si nu mai e cea romaneasca. Asta inseamna in primul rand integrarea in UE - integrarea intr-o piata mai mare unde preturile tind sa se apropie de o media transnationala, ori in sus ori in jos.

      Preturile la petrol cresc pe piata mondiala de vreun an si la fel s-a intamplat si cu pretul la benzina/motorina. Asa cum bine spune cineva, obisnuiti-va de pe acum cu un pret de 6-7 lei/litru. Sau luati-va biciclete ca olandezii sau nemtii, ca tot sunt aia mult mai bogati decat noi dar si mai destepti.
  • 0 (0 voturi)    
    Noi suntem prostii (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:12)

    magicianu [utilizator]

    Stam ne multumim sa scriem sau sa dam din gura la servici si acasa dar nu putem sa ne organizam si sa le blocam statile si sa platim cu marunt . Ascultam tot ce spun maimutele pe care tot noi le-am ales si nu facem nimic Nici o maimuta impotenta ( marinarul , felix , ponta , crin ,.............etc ) nu va face nimic pentru noi . HAI SA NE TREZIM .
  • 0 (0 voturi)    
    Sa vedem (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:49)

    Andu [anonim]

    "Obiectivul declarat al Comisiei Europene este ca pretul la carburanti fara taxe sa fie acelasi in UE, a spus Bogdan Chiritoiu"

    Cumva Austria si Spania au acelasi pret ? Sau Anglia si Germania? Sau oricare doua tari din UE? Se pot verifica si preturile fara taxe si vom vedea ca nu sunt aceleasi, deci vrajeala din nou.
  • 0 (0 voturi)    
    consiliul concurentei (Marţi, 11 ianuarie 2011, 14:16)

    bc [anonim]

    dle chiritoiu, lasa-o jos ca macane. consiliul concurentei nu vede niciodata nimic in piata. nici egalitatea preturilor la market-uri. desigur nu e nici-o intelegere decat aceea de a scoate banii din tara. iar cei interesati desigur, romani, au facut tot ce au putut sa omoare singurul lant de magazine autohtone PIC. pretul benzinei la noi e mai mare decat in tarile care nu au zacaminte de hidracarburi. dle chiritoiu, vinzarile benzinei au scazut cu 10% iar pretul a crescut cu 30%. da nu e intelegere. ce mai ati reusit cu totii, politicieni, etc sa faceti un mare rahat- si cu mot- din toata industria petroliera romaneasca. dece sa traiasca cateva sute de mii de romani de pe urma petrolului romanesc. sa traiasca austriecii. poate nu stiti ca omv a luat o masura abuziva permitand participarea la licitatii numai acelor firme care au capital social minim 50mil euro vident austriece, ca firmele romanesti de unde au atata banet. desigur nu ma refer la cei pe care-i stim cu totii si care sunt milionari si miliardari in euro din afacerile cu statul.
  • 0 (0 voturi)    
    in loc de lamentari (Marţi, 11 ianuarie 2011, 15:03)

    etwas [anonim]

    Puteti pe 17,18,19 ianuarie sa nu alimentati impreuna cu un larg grup de oameni. Cat mai multi cu atat mai bine. Asta tine de fiecare, vor prefera sa vanda mai multi si mai ieftin decat mai putin si mai scump.
    E foarte nasol sa nu iti indeplinesti previziunile bugetare este cel mai rau lucru pentru o astfel de companie. Profit maxim 3% ar trebuie sa fie data lege.
    Daca sunteti prea snobi(evident exista exceptii) incat sa folositi metroul sau autobuzul atunci va rog sa cumparati pana se va face 6 ron litrul.
  • 0 (0 voturi)    
    Anexe (Marţi, 11 ianuarie 2011, 15:30)

    Petr-omul [anonim]

    Daca va uitati in anexe, preturile din Romania sunt sub media europeana, dar nu foarte departe de ea. Regional, preturile sunt apropiate, ceea ce e foarte normal.

    In plus, evolutia preturilor din Romania este identica cu media UE.

    Asa incat, degeaba urlati la companii si la Consiliul Concurentei sau la Guvern. Situatia e cat se poate de normala ca evolutie a preturilor.

    Si nu se va termina aici. Preturile vor creste mult mai mult in perioada urmatoare ca urmare a cresterii preturlor la petrol pe plan mondial.

    Solutia? Atat pentru protest cat si de dragul buzunarelor noastre ar fi o trecere rapida si in masa de la utilizatul masinii in mediul urban la utilizatul transportului in comun si/sau a bicicletelor. Asta va conduce la multe avantaje, constatate deja in occident: aer mai curat, mai putina agresivitate in trafic, mai mult exercitiu fizic, mai putine masini parcate pe trotuare in zona centrala, in concluzie mai multa civilizatie.

    Prin urmare, cresterea preturilor la combustibili ar trebui sa ne aduca mai multa occidentalizare.
  • 0 (0 voturi)    
    Specialisti in fotbat, politica si acum petrol! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 16:26)

    frunza [anonim]

    Anul trecut pe 4 Ianuarie cursul $ era 2.94 LEI/$. Acum e 3.29. Crestere de 12%
    Pretul Platts la motorina (pretul real la care se tranzactioneaza motorina pe burse) era 672 $ pentru 1000 lt. Acum este 816 $. Deci inca 21% crestere. Impreuna ar insemna 33% crestere fata de anul trecut. Daca mai adaugi si cresterea TVA-ului cu 5% ajungem la o crestere justificata de 38%.
    Exceptand Petrom - OMV (care se aprovizioneaza aproape gratis datorita guvernului Nastase) ceilalti trebuie sa modifice preturile conform cotatiilor internationale.
    Puteti sa blocati statiile cat doriti...pret nai mic nu vom obtine.
    Singura masura realista ar fi cresterea redeventei pentru petrolul extras de OMV - Petrom. Dar nu avem noi romanii "instrumentele" necesare.
  • 0 (0 voturi)    
    Un protest care trebuie sa dea roade (Marţi, 11 ianuarie 2011, 17:24)

    vasile [anonim]

    Solutia cea mai eficienta de a reusi sa ne impunem, sa aratam ca existam si sa reusim sa scadem pretul exorbitant al carburantilor, ESTE ca o luna sa nu alimentam de la o societate, luna cealalta de la alta societate, samd
    Spre exemplu SA NU ALIMENTAM IN FEBRUARIE DE LA LUK OIL !
    Apoi in martie de la PETROM , etc
    DAR absolut nimeni sa nu cumpere vreun produs de la statiile vizate in luna respectiva.
    Hai sa facem un efort, mai ales ca se poate!!
    Oare este asa de greu sa facem cateva sute de metri in plus sa aratam ca suntem uniti ?
    Ati vazut ce fac francezii !
    Ne lasam chiar asa calcati in picioare de niste nenorocite de societati care nu urmaresc decat profitul lor imediat ?
    Iar noi, producatori de carburanti din extractiile proprii, platim la fel ca in Europa.
    In propria tara !
    Haideti aratati unitate.
    Luati legatura cu toti cunoscutii, intrati pe forumuri si propuneti voi cu cine incepem.
    Incepem cu Patriciu ??
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:10)

      unu' [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Daca in fiecare luna boicotezi o alta firma nu vei obtine nimic! Trebuie sa te concentrezi asupra UNEIA SINGURA, pe termen lung, pt a o rupe din cartel! Acum ar fi doua variante: ori o ataci pe cea mai slaba si mai expusa, ori ataci OMV-Petrom pt ca ei sunt capul tuturor rautatilor.
      • 0 (0 voturi)    
        nelubalan_hd@yahoo.com (Marţi, 11 ianuarie 2011, 22:49)

        rondo nelu [anonim] i-a raspuns lui unu'

        Ai dreptate . Nr orientam spre benzinaria cu pretul cel mai mic.
  • 0 (0 voturi)    
    nelubalan_hd@yahoo.com (Marţi, 11 ianuarie 2011, 22:47)

    Rondo Nelu [anonim]

    In oricare oras exista mai multe benzinarii.Alimentam unde esta pretul cel mai mic.TOTI!!!. Daca alta benzinarie scade pretul sub cel mai mic ne mutam.E simplu.
  • 0 (0 voturi)    
    ce corelate preturi mai avem (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:08)

    calatoru cu roti [anonim]

    Cat de normal si nevinovat se afirma ca pretul carburantului fara taxe este aproape identic cu media Europeana.
    Ponderea titeiului propriu in carburanti este si ea corelata cu media de pe piata Europeana ?
    Eu stiam ca suntem dintre foarte putinele tari Europene care exploateaza titei din zacaminte proprii.

    Dar salariul amaratului de la pompa de carburanti sau a celui de la sonda, si salariile astea sunt tot la media Europeana? Daca ar fi si salariile la fel, nu ar mai durea la fel.

    Atunci cum de s-a ajuns la acest "nevinovat" pret mediu atat de similar cu media Europeana ? ?

    Explicatia este lacomia corporatiilor care se declara responsabile social dar in realitate nu ezita sa calce peste cadavre pentru marirea profitului, fie direct fie profit ascuns in contracte "bune" cu diverse firme preferate.
    De ce sa nu jupoaie saracul roman ca sa ofere in schimb salarii nesimtite la o sleahta intreaga de incompenenti straini care nu se descurca sa isi gaseasca job in tara lor, dar care se dau mari experti in Romania si se definesc "expati" cu salarii enorme, bonusuri pentru chirii de mii de euro lunar, indemnizatii pentru familie (sotie, copii, etc ca sa nu stea expertu' singur) pana si bani de mobila, masina in interes personal etc etc.

    A spus cineva ca preturile astea inseamna o batjocura la adresa consumatorului roman si a romanilor in general ?

    Atunci sa o spuna!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi