INTERVIU AUDIO Presedintele Consiliului Concurentei: Poate fi imoral, dar nu ilegal, ca Petrom sa vanda la pretul cel mai mare pe care il poate obtine pe piata, chiar daca plateste o redeventa foarte mica

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 12 ianuarie 2011, 18:43 Economie | Energie

Bogdan Chiritoiu in Studioul HotNews.ro
Foto: HotNews.ro
"Nu am dovezi ca s-au inteles (n.red. companiile petroliere) sa creasca preturile la carburanti. Asta nu inseamna ca nu s-a intamplat, dar noi nu avem acele dovezi", a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei intr-un interviu acordat HotNews.ro. Acesta sustine ca a remarcat faptul ca in ultima perioada, preturile fara taxe la carburanti sunt sub media Uniunii Europene. Totusi, admite faptul ca practica Petrom de a vinde carburantii la "pretul cel mai mare pe care il poate obtine pe piata" poate fi imorala in conditiile in care plateste catre statul roman o redeventa foarte mica. "Dar in niciun caz nu este ilegal", a precizat Chiritoiu. Acesta a explicat ca in structura pretului la pompa, 50% sunt taxele, 40% reprezinta materia prima, iar 10% acopera procesarea, distributia si profitul.

  • Bogdan Chiritoiu a mai spus ca Petrom detine cele mai multe statii de benzina din Romania, insa nu are o pozitie dominanta pe piata. "Petrom are 550 statii, Rompetrol 450, Lukoil 210, MOL 126, OMV 80, iar AGIP 40".
"Avem petrolul nostru pe care statul roman il taxeaza putin, deoarece redeventa este mica fiind fixata prin contractul de privatizare, cu barilul la 20 (n.red. dolari), cand barilul a ajuns la 90 (n.red. dolari). Statul roman a pastrat aceeasi redeventa. Din moment ce avem rezerve proprii si taxate mai putin, de ce nu avem benzina mai ieftina la noi?

In practica, rezervele au fost cedate cand s-a vandut compania. Din moment ce printr-un contract s-a vandut compania cu rezerve cu tot, de petrol si gaze, este dreptul companiei sa le vanda la pretul cel mai mare pe care il poate obtine pe piata. Este dreptul ei sa-si maximizeze profitul. Nu este ilegal acest lucru, poate sa fie imoral, putem spune. Dar in niciun caz nu este ilegal. Diferenta dintre cat costa sa extragi petrolul si faptul ca il vinzi la un pret similar pretului international rezulta intr-un profit mai mare la Petrom. Nu se vede intr-un pret mai mic la consumator, ci intr-un profit mai mare la Petrom. Acolo se duce diferenta asta si este legal asta
", a afirmat Chiritoiu.




Principalele declaratii ale presedintelui Consiliului Concurentei pe tema preturilor la carburanti:


  • In perioada aceasta recenta, nu am dovezi ca s-au inteles sa creasca preturile. Asta nu inseamna ca nu s-a intamplat, dar noi nu avem acele dovezi.
  • In momentul de fata, daca dam deoparte taxele, in Romania, pretul este sub medie. Nu spun nici ca e mult, nici ca e putin, dar as fi mult mai ingrijorat daca am fi peste medie. Mi-ar fi mult mai greu sa explic de ce o tara cu rezerve proprii, deci cu costuri mici de transport, ar avea un pret mai mare decat tarile care nu au exploatatii proprii, care nu au cai ieftine de alimentare.
  • Cat timp suntem sub media UE, nu-mi trezeste suspiciuni atat de mari. Pot sa spun ca, momentan, nu detin dovezi de incalcare a legii si fiind si sub media UE, in momentul de fata, nu am suspiciuni atat de mari.
  • Avem petrolul nostru pe care statul roman il taxeaza putin, deoarece redeventa este mica fiind fixata prin contractul de privatizare, cu barilul la 20 (n.red. dolari), cand barilul a ajuns la 90 (n.red. dolari). Statul roman a pastrat aceeasi redeventa. Din moment ce avem rezerve proprii si taxate mai putin, de ce nu avem benzina mai ieftina la noi?
  • In practica, rezervele au fost cedate cand s-a vandut compania. Din moment ce printr-un contract s-a vandut compania cu rezerve cu tot, de petrol si gaze, este dreptul companiei sa le vanda la pretul cel mai mare pe care il poate obtine pe piata. Este dreptul ei sa-si maximizeze profitul. Nu este ilegal acest lucru, poate sa fie imoral, putem spune. Dar in niciun caz nu este ilegal.
  • Diferenta dintre cat costa sa extragi petrolul si faptul ca il vinzi la un pret similar pretului international rezulta intr-un profit mai mare la Petrom. Nu se vede intr-un pret mai mic la consumator, ci intr-un profit mai mare la Petrom. Acolo se duce diferenta asta si este legal asta.
  • Colaboram cu ANAF. ANAF este interesat de altceva... ei sunt interesati ca profitul sa nu fie mutat in alte tari, ceea ce multinationalele pot sa faca. Este in practica multinationalelor sa-si optimizeze taxele mutand profiturile intr-o tara cu impozite mai mici.
  • In mare structura din pretul la pompa, 50% sunt taxele si impozitele, 40% este pretul materiei prime si a petrolului si 10% acopera procesarea, distributia si profitul.
  • Pe ansamblu, nici o companie nu este atat de mare incat sa aiba o pozitie dominanta. Petrom are 550 statii, Rompetrol 450, Lukoil 210, MOL 126, OMV 80, iar AGIP 40.

Taxe mai mici, preturi apropiate de media UE

Buletinele statistice ale Comisiei Europene arata ca preturile la carburantii din Romania sunt apropiate de cele din alte state membre. Aceasta in conditiile in care accizele sunt mult mai mici in Romania decat in alte state. De asemenea, si dependenta de importurile de titei este mult mai redusa decat in majoritatea statelor UE. Excluzand taxele si impozitele, preturile la benzina din Romania sunt foarte apropiate de media UE, iar la motorina depasesc media.

Dependenta de importuri de petrol a Uniunii Europene este, in medie, de circa 83%, potrivit unui raport al Centrului Roman de Politici Europene (CRPE), date confirmate si de cele ale Eurostat. In ceea ce priveste Romania, dependenta de importul de petrol este de 54% fata de 83% media europeana. Cel putin aceasta era situatia in 2009. Romania este una dintre putinele tari din Europa care depinde intr-o proportie redusa de importuri.

Chiar daca dependenta de importuri este redusa, Romania avand propria productie de petrol, preturile la carburanti sunt apropiate de cele practicate in celelalte state europene.

La data de 3 ianuarie 2011, pretul la benzina Euro-super 95 era in Romania de 0,58 euro/litru, iar la motorina era de 0,63 euro/litru, in conditiile in care media in UE era de 0,59 euro/litru la benzina si 0,64 euro/litru la motorina. La aceeasi data, cele mai mici preturi atat la benzina cat si motorina erau in Irlanda, respectiv 0,53 euro/litru la benzina si 0,57 euro/litru la motorina.

In privinta preturilor carburantilor cu taxe incluse, la data de 3 ianuarie 2011, in Romania, benzina Euro-super 95 costa 1,17 euro/litru, iar la motorina pretul era de 1,15 euro/litru. La aceeasi data, in conditiile in care media in UE era de 1,42 euro/litru la benzina si 1,28 euro/litru la motorina.

La aceeasi data, cele mai mici preturi la benzina si motorina erau in Bulgaria, unde litrul de benzina costa 1,12 euro, iar cel de motorina costa 1,10 euro.

Consiliul Concurentei a demarat, in 2005, o investigatie pe piata carburantilor care nu a fost finalizata nici pana in acest moment. O decizie va fi anuntata undeva in prima jumatate a lui 2011, potrivit presedintelui Consiliului Concurentei.

  • Rompetrol: Cursul leu/dolar, cresterea accizelor si cresterea TVA, factorii care au influentat preturile carburantilor

HotNews.ro a solicitat companiilor petroliere informatii legate de structura preturilor practicate la carburanti. Pana la aceasta ora, singura companie care a raspuns solicitarii este Rompetrol. Potrivit acesteia, pretul carburantilor la pompa este influentat constant de o multitudine de factori, majoritatea independenti de activitatile companiilor petroliere. Printre acestia se numara variatiile cotatiilor internationale la produse finite (motorina si benzina) sau conditiile economice, atat locale sau regionale, cat si pe plan international. Mai mult, 2010 a reprezentat pentru Romania si o crestere a nivelului de taxare aplicat de Executiv, masura care a vizat TVA-ul si accizele platite de companii, aceasta avand la randul ei o influenta puternica in determinarea pretului la pompa al carburantilor.

"In comparatie cu finele anului 2009, cursul de schimb LEU/USD a crescut in 2010 cu 11%, iar cotatiile internationale la produse finite cu 22% la benzina, respectiv 27% la motorina. Avand in vedere faptul ca aceste cotatii sunt exprimate in USD, iar Grupul Rompetrol importa toata cantitatea de titei necesara pentru productia de produse petroliere, efectul in LEI al celor doi factori a fost reprezentat de o crestere de 36% in cazul benzinei si de 41% in cazul motorinei. Mai mult, acciza la combustibili a crescut in 2010 cu 18% pentru benzina si cu 23% pentru motorina, iar la 1 iulie 2010 Guvernul a aprobat o crestere a TVA-ului de la 19%, la 24%. Efectul cumulat al tuturor acestor factori ar fi trebuit sa conduca la o crestere a pretului benzinei cu aproximativ 30% si a motorinei cu aproximativ 39%. Cu toate acestea, preturile practicate in statiile Rompetrol Downstream au crescut cu 28% la benzina si cu 31% la motorina in 2010, fata de aceeasi data a anului 2009", a precizat Rompetrol.

  • In componenta pretului intra TVA, Acciza, Taxa speciala de drum, Costuri logistice (distributie primara si secundara), Costuri de operare retea de distributie, Costul materiei prime (inclusiv costurile aferente prelucrarii acesteia), Costuri financiare, Adaos comercial, au mai precizat reprezentantii Rompetrol.


Citeste mai multe despre   






















3690 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    boicotati PE RAND furnizorii!!!! (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:05)

    ddd [anonim]

    "Oricat de hotarati si uniti am fi trebuie sa constientizam ca degeaba vor trece 3 zile in care sa nu alimenteze nimeni pentru ca nu se va rezolva mai nimic. Eventual niste cozi interminabile (si respectiv incasari pe masura) in cea de-a 4-a zi! Plus ca multi oricum or sa cumpere pt. ca efectiv n-au incotro,au nevoie de masina,au nevoie sa se deplaseze etc. Deci benzina tot trebuie cumparata si ei exact pe asta se bazeaza!

    Asa ca singura varianta de a-i ataca pe furnizorii de combustibili este sa ii "distrugem" pe rand! La general nu vor reduce sub nicio forma pretul,toti furnizorii fiind mana in mana! Asa ca trebuie sa alegem pt inceput o firma si sa le aducem pierderi cat mai mari cu putinta! S-a hotarat ca nimeni sa nu mai alimenteze de la Petrom + OMV (fiind una si aceeasi) indiferent de care va fi pretul la concurenta! Vazand ca nu mai au clienti vor fi obligati sa reduca pretul. Daca o vor face prea putin (de ex. 50 de bani) sa nu treaca nimeni pe la ei in continuare. Astfel nu vor avea incotro si vor pune un pret "dorit" de noi,vor ajunge ei la mana noastra! Avem nevoie doar de unitate!
    Trebuie sa intelegem ca asta este singura modalitate cu sanse reale de reusita. Acest mesaj trebuie raspandit cu orice pret si prin orice mijloace! Tineti minte,nu mai alimenteaza NIMENI de la Petrom + OMV! Avem nevoie de unitate!"
    • +14 (16 voturi)    
      Ce sa boicotezi ?!? (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 20:17)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui ddd

      cand dobitocii au castigat 18 miliarde (cat spunea boc = valoarea zacamintelor de petrol si gaze date la pachet).
      ce boicot faci tu cu 3 lei in monezi de 1 ban ?!?
      esti cu pluta ?

      bagati la zdup cretinii care au vandut petrolul si zacamintele "la pachet", pentru subminarea economiei nationale !

      bagati la canal comunistii dracului, ca tot ar trebui terminat canalul pana la bucuresti, in frunte cu iliescu, cu paza asigurata de mineri !!!

      sa bage carbune in capul lor de cretini, si de c...rve politice, poate asa li se formeaza ceva cenusiu prin cap !!!
      • +7 (9 voturi)    
        ADRIAN NASTASE il cheama (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:31)

        BOMBONEL [anonim] i-a raspuns lui anonim

        pe cel care A DAT DE POMANA petromul (cu rezerve cu tot ) la austrieci !
        SPAGA a fost de 600 mil E !
        puteti sa-i multumiti social-democratului BOMBONEL !
        • +4 (4 voturi)    
          Nu cred ca a fost singur (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:53)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui BOMBONEL

          Sa nu facem aceeasi greseala ca si cu ceausescu: toate belelele in curul lui si am ramas pe cap cu "oamenii de bine".

          canalul e mare, mai e o groaza de sapat, trebuie o intrega gasca de oameni de bine: sa-i rugam sa dea o mana de ajutor.
          • +2 (2 voturi)    
            sa nu-i rugam (Joi, 13 ianuarie 2011, 7:30)

            dinu [anonim] i-a raspuns lui anonim

            sa le mutam fortat domiciliul.
          • +1 (1 vot)    
            nu (Joi, 13 ianuarie 2011, 10:06)

            nu [anonim] i-a raspuns lui anonim

            nu, nu a fost singur. a fost ajutat si impins de toata sleahta pesedista!!!
      • 0 (0 voturi)    
        pai ai ce sa boicotezi (Joi, 13 ianuarie 2011, 11:40)

        geo [anonim] i-a raspuns lui anonim

        pur si simplu nu cumperi de la unii (OMV/Petrom) o luna, doua si vor scadea preturile ... si apoi o sa moara ceilalti si vor ramane monopol
    • +3 (3 voturi)    
      cea mai buna solutie! (Joi, 13 ianuarie 2011, 8:50)

      brod [anonim] i-a raspuns lui ddd

      aşa e. sa incepem cu petrom, ca el da tonul. si are 30% din productie autohtona. daca nu se va mai cumpara o luna de la ei (sunt destule pompe concurente), cosurile de depozitare şi brambureala anularii transporturilor deja contractate le vor cauza PAGUBE DE ZECI DE MILIOANE DE DOLARI! obligaţi, vor scădea preţul. şi apoi - care cum îşi ia nasul la purtare = de ocolit. pana revine la sentimente mai bune. ESTE SINGURA NOASTRA ARMA, DAR E SIGURA SI EFICIENTA!
  • -2 (6 voturi)    
    Esti slab... (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:28)

    CD [utilizator]

    ...sau iei spaga de nu descoperi ce vede toata lumea !
    • -5 (7 voturi)    
      Triste individu acest Chiritoiu! (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 20:19)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui CD

      Consiliul concurentei este infiintat cu scopul ca societatea sa nu fie subjugata de piete !daca acest fanfaron probabil ofiter acoperit ,servitor de al Marinarului, se face ca nu pricepe situatia ,e grav!coruptia a ajuns foarte departe ...
      • +4 (4 voturi)    
        aiurea (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:19)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Omul spune ca nu are dovezi ca aia au format un cartel. Ce-ar trebui sa faca ? Sa le aduca de acasa ? Sa le fabrice ?

        Amice, ai o fixatie cu Marinarul. Asta e deja paranoia. Ce naiba are de-a face Marinarul cu pretul benzinei ?
      • 0 (0 voturi)    
        Rolul COnsiliului Concurentei (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:51)

        Monopolistu' [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        "Rolul Consiliului Concurentei în calitate de autoritate administrativa autonoma are doua dimensiuni: una corectiva privind restabilirea si mentinerea un mediu competitiv normal, iar cealalta, dimensiunea preventiva de monitorizare a pietelor si supravegherea actorilor pe aceste piete." - asta e definitia rolului Cons Concurentei. Mai pe intelesul tau este un consiliu antimonopol si antipractici monopoliste (sanctioneaza abuzurile monpolite sau intelegerile de tip cartel monopolist) si are obligatia de a sanctiona fapte care contravin liberei concurente.
      • 0 (0 voturi)    
        Ba dimpotriva (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:56)

        lica [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        Unde ai mai vazut matale, inainte de acest "individ", sa initieze Consiliul Concurentei investigatii care sa se lase cu sanctiuni de milioane de euro si pe care sa si fie in stare sa le apere in instanta. Mie mi se pare ca de cand a venit Chiritoiu Consiliul Concurentei este foarte activ si ca-si face treaba profesionist.
        Bravo Chiritoiu!
  • +7 (7 voturi)    
    MEDIA UE (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:29)

    Sorin [anonim]

    ALOOOO nenea de la consiliul concurentei : Pretul in Romania nu e sub medie, pretul din Romania (0.58EUR) ESTE la medie (0.58EUR).

    Asa ca daca ti-ar "fi mult mai greu sa explici de ce o tara cu rezerve proprii, deci cu costuri mici de transport, ar avea un pret mai mare decat tarile care nu au exploatatii proprii, care nu au cai ieftine de alimentare.", poti sa incep sa explici....
  • +5 (5 voturi)    
    Cotatia a crescut cu 22%? (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:31)

    Sorin [anonim]

    Ce cotatie a crescut cu 22%, cand barilul a crescut cu 11%?
  • +6 (8 voturi)    
    Trebuie facut ceva.....!!! (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:34)

    Mihai tg mures [anonim]

    Asa ceva nu este corect, trebuie pedepsiti tradatorii acestei tari care ne-au vandut resursele fara sa clipeasca. Asta se numeste tradarea Patriei. PSD-ul trebuia dus la Jilava in 2004!!!
    • 0 (0 voturi)    
      trebuie sa vedem si trecutul dar si prezentul (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:28)

      eduardpetrut [utilizator] i-a raspuns lui Mihai tg mures

      in mod normal nu trebuie sa uitam cum ne-au vandut altii pe degeaba, dar din pacate pentru actualii guvernanti nu este o solutie explicatia "greaua mostenire". Asta este o solutie pentru cei ce au o coninventa la furat - nu dau in tine ca nici tu sa nu dai in mine-
      base si boc 2 hoti si lasi au de platit facturi pentru a isi mentine imaginea afara. Nastase si ai lui HOTI
      Bogdan Chiritoiu fost consilier prezidential este un ZERO, cand ne arunca in fata asemenea raspunsuri, mai bine tacea
      • -1 (1 vot)    
        Serios? (Joi, 13 ianuarie 2011, 15:39)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui eduardpetrut

        Ma intreb cate dintre geniile de aici stiu ca Petrom pierdea 1.000.000 EUR / zi cand a fost vanduta OMV-ului. Asa, de control.
        • 0 (0 voturi)    
          Sa mori tu... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 20:06)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui Adrian

          ... ca petrom-ul pierdea 1 mil de euro /zi, inainte de privatizare...

          ...asta a fost vrajeala pentru fraieri, ca sa aibe motiv Voiculescu si patriciu sa puna mana pe Petrom. Ca vezi Doamne, este o companie plina de datorii, cu pierderi imensa, iar ei ar fi facu un serviciu tarii, daca ar fi cumparat-o pe bani putini

          Am ajuns in situatia asta, pentru ca avem o tara condusa de mafioti si de banditi, care se imbogatesc peste noapte, fara sa dea socoteala nimanui...
  • +7 (11 voturi)    
    propunere (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:40)

    unu' din cei multi [anonim]

    sa mergem sa cumparam benzina de 10 ron platind cu maruntis... mda e fun, e o palma, da' nu pentru patroni. pentru angajati. e si ceva damage la imaginea companiei cu pricina, fara discutie, dar - hai sa fim seriosi - ce companie petroliera are imagine buna?!? si apoi... peste cateva zile, oricum facem plinu'...

    asadar, propunere:

    hai sa ne strangem pe undeva, pe un site, sa stabilim sa cumparam benzina doar de la o singura companie - tragem la sorti care. si nu cumparam decat de la acea companie! atat! dupa o luna, celelalte companii vor fi cam cu limba pe piept... dupa ce scade pretul o alta companie - dar sa-l scada semnificativ - trecem toti si cumparam de la compania care a ieftinit. si cumparam doar de la ea. dupa ce scaede inca o companie pretul - dar sub prima ieftinire - iar ne mutam. si tot asa. pana vor lasa pretul la un nivel rezonabil. dupa parerea mea, e singurul fel in care-i putem strange de cele lumesti... :))
    • 0 (2 voturi)    
      Propunere (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:01)

      Hell [utilizator] i-a raspuns lui unu' din cei multi

      Hmmmmm, poate ca ar fi o solutie, dar din pacate romanul este prea ingnorant sa fie capabil de asa ceva, daca vede coada se duce si la cea mai scumpa doar sa nu cumva sa stea 10 minute sa astepte....
      • +1 (1 vot)    
        poate, dar.. (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:55)

        un moromete [anonim] i-a raspuns lui Hell

        daca fac asta suficient de multi, efectul e acelasi. nu isi face nimeni iluzii ca tot romanu' va fi brusc lovit de spirit civic si de solidaritate si se va incolona sa alimenteze doar de la o companie. nu. ideea e sa ne strangem suficienti de multi astfel incat asta sa insemne ceva. cat despre propunerea cu boicotarea OMV si Petrom - n-am nimic impotriva, chiar daca acum pun de la OMV. PROPUNEREA NU E SA NU MAI PUNEM DINTR-UN LOC ANUME. PROPUNEREA E SA PUNEM DOAR DINTR-UN LOC. si, daca-mi permiteti, in hora OMV Petrom e si MOL. asadar, hai sa evitam si MOL. ce mai ramane? Rompetrol, Agip si nu imi mai amintesc acum niciun nume... cum eu am oarecare retineri in ceea ce priveste Rompetrol, propun ca toti sa alimentam - nu-mi vine sa cred ca spun asta :)) - de la Agip! aveti alte propuneri? daca se hotaraste sa punem de la Rompetrol, asa voi face si eu! dar, hai sa ne strangem undeva, sa stabilim!
    • +1 (1 vot)    
      eu sunt de acord (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:29)

      eduardpetrut [utilizator] i-a raspuns lui unu' din cei multi

      trebuie ca cineva sa ia o atitudine si sa ne decidem cine este primul asupra caruia punem embargo
    • +4 (4 voturi)    
      s-a ales deja (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:53)

      KA [anonim] i-a raspuns lui unu' din cei multi

      Poate nu chiar intamplator, dar s-a ales. Trebuie doar facuta treaba. Sa nu mai alimenteze nimeni (sau macar cat mai multi) de la OMV+Petrom.
    • +1 (1 vot)    
      aaa (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:29)

      KA [anonim] i-a raspuns lui unu' din cei multi

      n-am fost atent cu raspunsul precedent. deci pana acum s-a hotarat sa nu alimentam de la OMV/Petrom, in rest alimentam de la oricare altul. Sa alimentam doar de la unul singur e mult mai greu de realizat, gandeste-te ca furnizorii mai mici nu sunt prezenti peste tot... in orase mai mici de obicei nu prea ai multe optiuni, in plus ar fi cozi prea mari la cei alesi :))
      E mai bine asa, evitam un singur furnizor, intamplator cel mai mare de pe piata si cel cu profiturile cele mai mari!
  • -4 (4 voturi)    
    si daca (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:46)

    victor [anonim]

    Si daca ne hotaram cu totii sa nu mai alimentam un timp de la OMV PETROM?
    Chiar daca ceilalti vand cu acelasi pret...
    Magarie absoluta!
    • 0 (4 voturi)    
      eu cel putin as fi de acord (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:55)

      domu [utilizator] i-a raspuns lui victor

      asta ar fi cea mai buna forma de protest!

      Aceea cu trei zile nu alimentam deloc e o prostie.
      Nu mai alimentam de la Petrom sau OMV si sa vedem ce se intampla!

      Daca Boc face pe el sa se ia de piept cu Petrom
      • +1 (1 vot)    
        gigele !!! (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:24)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui domu

        O sa rada de voi cu greva lui peste.
        O sa salte ailalti pretul la 6 lei .

        De unde credeti ca se aprovizioneaza benzinarii particulari ? Nu au rafinarii in spatele casei, oricat de incredibil ar parea.
  • +3 (5 voturi)    
    Haideti sa boicotam OMV-Petrom! (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 19:58)

    unu' [anonim]

    Protectie din partea statului nu exista, sindicatele se ocupa de orice numai de sindicalisti nu, ramine sa ne aparam singuri interesele!
  • 0 (0 voturi)    
    ce l-as fi intrebat eu pe dl de la CC (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 20:37)

    angelique [anonim]

    in conditiile in care o firma produce combustibil la costuri mai mici dar practica aceleasi preturi ca alta firma care obtine acelasi combustibil cu costuri mai mari, asta nu e o situatie de cartel?
    dc ANRMul nu verifica dosarele cu sonde in dezvoltare si a celor in stare de abandonabile, stiut fiind faptul ca de acolo se obtine o productie bunicica de titei, neinregistrata in rapoarele de productie pe sonde? sondele astea ar putea face subiectul unui control si pe financiar, dara sta nu era de competenta domnului de la CC
    as fi mai avut si alte intrebari...
    • -1 (1 vot)    
      Nu iti pierde vremea omul e doar prost rau... (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:03)

      leix [anonim] i-a raspuns lui angelique

      Asta nu a inteles ca rolul lui e sa aiba suspiciuni nu sa vina cineva sa-i spuna sa verifice o firma sau nu daca ceva e putred. SIncer cred ca doar un functionar cu o palarie prea mare ce nu stie ce sa faca si paseaza raspunderea catre ANAF si mintenas catre alte institutii. Oricum penibila prestatie!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e cartel (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:57)

      Cartelu' [anonim] i-a raspuns lui angelique

      in conditiile in care o firma produce combustibil la costuri mai mici dar practica aceleasi preturi ca alta firma care obtine acelasi combustibil cu costuri mai mari, asta nu e o situatie de cartel?
      Raspuns: NU. Nu e cartel. E doar maximizarea profitului.
      Cartel = Uniune monopolistă în care mai multe întreprinderi din aceeași ramură de producție încheie o convenție, stabilind prețurile, condițiile de vânzare și de aprovizionare, termenele de plată, cantitatea de mărfuri ce urmează să o producă fiecare și își împart piețele de desfacere, în vederea limitării sau eliminării concurenței.
      • 0 (0 voturi)    
        cam e cartel (Joi, 13 ianuarie 2011, 9:40)

        angelique [anonim] i-a raspuns lui Cartelu'

        mai multe intreprinderi. cate firme petroliere sunt in Ro? 3. Petromul, Rompetrol, Lukoil. Cum stabilesc preturile? Oficial raportandu-se la piata externa, chiar daca doua dintre ele au divizii de E&P in Ro. Numai daca va ganditi la modul in care s-a infiintat SNP va puteti imagina cum s-a impartit piata petrolului in Ro. Cartelul a fost gandit si creat odata cu inceperea procesului de privatizare iar activitatea sa continua si in ziua de azi. Maximizarea profitului? In conditiile in care Petromidia a fost scutita de plata datoriilor, Petromul a beneficiat de cota geologica (scutire laplata impozitului pe profit), iar Lukoilul a beneficiat si el de scutiri de datorii la bugetul de stat. Asta a insemnat maximizarea profitului acestor firme si se continua, cu complicitatea celor de la ANMR, fisc, CC. Petromul si-a redus profitul impozabil prin ajustari contabile ref la pierderile de pe piata din Kazastan (desi se stia inca de laprivatizare ca zacamintele sunt de slaba calitate), Rompetrolul a iesit pe pierdere tot datorita ajustarilor facute cica din pierderile din procesul de rafinare. Shell a fost eliminata de pe piata din Ro tocmai datorita impartirii pietei din Ro intre aceste firme. Dupa ce s-a retras din activitatea de exploatare si rafinare a ramas cu GPLul la care a trebuit sa renunte, daca nu ma insel in favoarea Petrom.
  • 0 (0 voturi)    
    Petromul (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 20:57)

    Nuta Uta [anonim]

    de acum cateva saptamani.il mai tineti minte cu promotiile lor de combustibili la jumate de pret,cate o ora in fiecare Duminica ? Ce cozi erau,era....AVANPREMIERA LA CE A VENIT ACUM !!!
    Nu mai mergeti cu miile sa stati la cozi ????
    Ii credeati prea prosti pe austrieci si au incasat-o saracii bucuresteni !
  • 0 (0 voturi)    
    Pretul carburantilor (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 20:58)

    Hell [utilizator]

    Toate discutiile, toate protestele, tot dar absolut tot este apa de ploaie...... Ca fapt divers, in regim En-Gros, azi noapte a crescut pretul la motorina cu 0,08 bani si asta urmeaza sa se reflecte in aproximativ o saptamana si in pretul in statie...... Asa ca ... decideti voi daca are rost.... Ori se aplica metoda 16-22 Dec. 1989 ori rabdam ca si pana acuma...... Cat despre dependenta Rompetrol de importuri...... sa ma scuze inseamna ca au uitat de platformele care le patroneaza in Golful Persic..... Din punctul meu de vedere nici un producator roman (Petrom, LukOil si Rompetrol) nu este dependenta de Bursa si de Dolar.... Petrom exploateaza in tara, LukOil in Rusia iar Rompetrol asa cum am mai spus in Golful Persic si Kazahstan (daca imi aduc bine aminte de unde sunt proprietarii). In concluzie nu taxele sunt baza (sunt tari Europene cu 75% taxe incluse in pret) cat umflarea pretului de productie.... La noi toti incearca sa se imbogateasca vanzand putin si scump si nu mult si ieftin asa cum este normal intr-o economie sanatoasa....

    P.S. Lucrez in acest domeniu..... din pacate....., domeniu din care au disparut mici traficanti si au aparut mari traficanti..... Sunt depozite care au combustibilul in stoc (stoc fizic) dar nu au acte sa il justifice.... dar nu ii intreaba nimeni, apar actele de la Centru si combustibilul se vinde fara probleme....
    • +2 (2 voturi)    
      est tare (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 23:08)

      Gicu [anonim] i-a raspuns lui Hell

      Prietene cu toate ca lucrezi in domeniu, se pare ca te platesc aia degeaba ca nu ai inteles nimic. Uite un exemplu mai simplu sa il intelegi si tu: esti proprietarul unei mine de aur in apuseni, si scoti aurul sa zicem cu costuri de productie de 3 lei pe gram. Antreprenor fiind, vrei sa faci si niste bani cu aurul tau ca doar nu il bagi la magazie. Si ce faci, il vinzi fie pe piata din Romania fie la export si la cat il vinzi: la pretul de piata al aurului, sa zicem 60 de lei pe gram. Nu cred ca ai sa devii tu un mare filantrop local si ai sa zici ca pentru romani il dai cu 4.5 lei doar asa din generozitate. Ei asta fac si astia, isi maximizeaza profitul avand in vedere pretul pietei. Asta de la CC i-ar prinde el, dar omu si-a cam dat el seama ca nu prea are cu ce.
      • +1 (1 vot)    
        Profit (Joi, 13 ianuarie 2011, 16:39)

        Bug [anonim] i-a raspuns lui Gicu

        In esenta, aveti dreptate.
        Dar in cazul de fata, Petrom ar trebui sa aiba un profit urias (din care 16% ar trebui sa mearga la stat).
        Ori nu prea cred ca se intampla asa...
        Pe deasupra, ar trebui sa fie si un pic de fairplay: dupa ce ai primit asa o pomana, mai lasi nitel (nitel, am zis), de la tine, pentru necahitii pe care i-ai fraierit...
  • 0 (0 voturi)    
    Pagina de Protest (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:01)

    domu [utilizator]

    Am gasit o pagina de protest

    sites[punct]google[punct]com/site/nuomvpetrom/
  • +8 (8 voturi)    
    multumim (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:05)

    suca [anonim]

    multumim adrian nastase, multumim tariceanu!
    mii de multumiri....

    dar boc este ala injurat cel mai tare :)

    d-aia ne merge asa bine...
  • +6 (6 voturi)    
    OMV Petrom - stop alimentare! (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:05)

    andrei [anonim]

    A sosit vremea sa ne aliem impotriva aceluia dintre actorii de pe piata care extrage barilul de petrol de pe piata interna la un pret f. mic si il aliniaza apoi la pretul mediu din UE, inregistrand profituri uriase.

    Catre milioanele de conducatori auto: stop alimentare de la OMV - Petrom! Haideti sa haidem! Mamaliga poate sa explodeze!!!
    • 0 (0 voturi)    
      pagina PROTEST (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:19)

      domu [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Am gasit o pagina de protest

      sites[punct]google[punct]com/site/nuomvpetrom/
  • +1 (1 vot)    
    eu de mult nu mai iau combustibil de la petrom.... (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:03)

    Florin [anonim]

    eu de mult nu mai iau combustibil de la petrom, merita sa facem un boicot puternic la adresa OMV-Petrom avem nevoie de combustibil dar sa ne alimentam de la celelalte firme de pe piata. Asta e cadoul psd-ului ca a vandut pe nimic petrolul din Pamant.Si mai rau este ca in curand se vor intorce la guvernare :D.
  • 0 (0 voturi)    
    unde sunt admiratorii? (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:06)

    ... [anonim]

    "Diferenta dintre cat costa sa extragi petrolul si faptul ca il vinzi la un pret similar pretului international rezulta intr-un profit mai mare la Petrom."

    unde sunt cei care sustin ca totul se regleaza din piata, ca singurele reguli sunt ale pietei, ca nu exista un pret al produselor, ci totul se negociaza intre cererea si oferta bla bla bla?

    protestati, oameni buni, protestati, dar imediat ce veti fi uitat de acest incident nitelus cam brutal (nu sunt sofer si nu stiu cat s-a scumpit benzina, dar prin progresie geometrica preturile la mijloacele de transport pe care le folosesc au crescut la unii cu 15%, la altii cu 25% :D) veti incepe din nou sa cantati neoliberaliceste pe aici.

    cat despre protest in sine, mi-ar placea sa fie eficient. dar e trist ca trebuie sa ajunga cutitul la os pentru a carai cineva ceva. de cand cu toate porcariile facute de Patriciu nu am auzit de un boicot la adresa Rompetrolului.
  • 0 (0 voturi)    
    Alo, dl Consiliul Concurentei... (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:16)

    judex [anonim]

    ...vreti sa ne faceti sa credem ca reclama cu "bunul simt" era mincinoasa ? Caci nu vad cum ceea ce dvs. catalogati de "imoral" poate fi in acelasi timp si de bun simt...
    S-ar putea ca petrolistii sa va dea uin judecata pentru calomnie. Eu va sfatuiesc sa va dati demisia cat mai aveti timp.
  • 0 (0 voturi)    
    BUN (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 22:53)

    cosmin [anonim]

    la asta ne gandeam si noi. O singura firma, pana se ieftineste alta.
    trebuie facuta repede stirea publica. fb, twitter, etc
    Ganditi va bine la criterii care e firma, trebe sa fie ceva obiectiv sa nu fie nimeni acuzat de partizanat sau alte interese. Un criteriu ar fi pretul cel mai mic.
    Haideti !

    se poate ceva in tara asta?
    eu cred ca da
  • +1 (1 vot)    
    boicot in masa (Joi, 13 ianuarie 2011, 1:08)

    mav [anonim]

    sa-i boicotam ..nu se poate sa fim nepasatori la hotiile baietiilor destepti din domeniu...sa ne explice si Nastase cum e cu ce a vandut ..mai ales ca a vandut ce era al nostru!!!
  • 0 (0 voturi)    
    nu inteleg (Joi, 13 ianuarie 2011, 2:04)

    nume [anonim]

    NU INTELEG MAI MULTE LUCRURI: DE CE BARILUL E COTAT LA 20 DE DOLARI AVAND IN VEDERE CA UE SE IA DE NOI ORI DE CATE ORI MARIM O TAXA LA MASINILE LOR SH ORI MAI STIU EU C ALTCEVA?! SI APOI DE CE NU SE PUN ACIZE, TAXE MAXIMALE PENTRU ORICE TRECE PESTE 0,6...0,7EURO/LITRU. COSTA LITRULU DE BENZINA 0,8 EURO MAI DAI LA STAT UN EURO IN PLUS;). TE RETRAGI SUB O,8 REVII LA TAXELE NORMALE. CE E ATAT DE GREU????
  • 0 (0 voturi)    
    Nereguli in declaratiile persoanelor intervievate (Joi, 13 ianuarie 2011, 2:28)

    Sorin [anonim]

    1. "In momentul de fata, daca dam deoparte taxele, in Romania, pretul este sub medie." - Declaratie a domnului Bogdan Chirtoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
    ---------- Conform "Oil bulletin" intocmit de Comisia Europeana, analiza preturilor la 03/01/2011, diferenta dintre pretul fara taxe practicat in Romania si media UE27 este de 0.00516 EURO per litru - adica 2 bani, exact cat face si aceasta declaratie.


    2. "In componenta pretului intra TVA, Acciza, Taxa speciala de drum..." - declaratie a reprezentantului Rompetrol.
    ---------- In ian.2003, taxa speciala de drum a fost inclusa in acciza de catre art. II al O.G. nr.3/2003, iar legea ce impunea taxa speciala de drum (L. nr.118/1996) a fost abrogata de catre art. IX al O.G. nr.3/2003. Acestea se pot verifica pe site-ul Camerei Deputatilor.
  • 0 (2 voturi)    
    pret exorbitant = aer curat (Joi, 13 ianuarie 2011, 2:56)

    Emilien Beaucoup [anonim]

    Populatia marilor orase e gazata de automobile. Daca preturile uriase ii pot face pe automobilisti sa foloseasca transportul in comun care e un infern tocmai din cauza lor, felicitari companiilor petroliere pentru maximizarea profitului. Daca automobilistii sunt dispusi sa plateasca milioane pe luna pentru a sta zilnic 2-3 ore in trafic, felicitari si acestora, si la mai mare ! Nu vad nimic rau in scumpirea carburantilor.
    • +1 (1 vot)    
      Emilien - esti praf (Joi, 13 ianuarie 2011, 16:02)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Emilien Beaucoup

      Emilien sau cum te cheama, esti varza rau !
      Daca creste pretul carburantilor, vor creste preturile la majoritatea produselor;
      si sigur nici macar TU nu traiesti doar cu aer (doar asta e gratis). Nu cred ca mai are rost sa intram in detalii ...

      Sper ca nu esti in vreo pozitie de management pe undeva :)
      • 0 (0 voturi)    
        Sa se scumpeasca, nu-i bai. (Joi, 13 ianuarie 2011, 20:32)

        Emilien Beaucoup [anonim] i-a raspuns lui Ionut

        Pot face fata cresterii preturilor produselor. Si prefer sa platesc mai mult - sa traiesc o viata mai scumpa, in care eu si copii mei sa nu respiram teava de esapament din cauza nesimtirii monumentale a altora. In tarile civilizate circulatia automobilelor e interzisa in multe zone centrale ale oraselor - stiti filmuletele haioase cu pilonii de metal care permit doar trecerea autobuzelor, in timp ce automobilisti viteji coboara ametiti de impact, in tipetele nevestelor cu copii in brate, spre deliciul spectatorilor. Nu fi subiectiv, Ionele... Recunoaste. Spatiile verzi sunt inlocuite pe nesimtite de parcari, in timp ce copacii sunt toaletati discret. Eu nu vreau sa locuiesc intr-o parcare de mall.
  • -1 (1 vot)    
    dezinformare pura! (Joi, 13 ianuarie 2011, 8:49)

    J.R. [anonim]

    Parca esti avocatul lor, mai papagale! Cinste cui te-a numit acolo!
    Dezinformarea consta in inversarea a doua cifre: in cazul Petrom corect este 40% profit si 10% costul materiei prime.
    Si alta dezinformare: Petrom are 550 statii PLUS cele 80 ale OMV, deci se popate spune ca are o pozitie dominanta pe piata, cu 630 staţii, faţă de 836 ale tuturor competitorilor, deci 76%.
    Dar dl. Chiriţoiu nu a aflat încă faptul că OMV a cumpărat Petrom. Să-i spună cineva, vă rog!
  • +3 (3 voturi)    
    adevar (Joi, 13 ianuarie 2011, 9:10)

    gh [anonim]

    OMVPetrom contracteaza cu firme din Austria lucrari si servicii de 10 ori mai scumpe dacat ar costa cu o firma din Romania. Asa se scurg banii in afara si noi toti platim. Traiasca Nastase si ai lui.
    • +1 (1 vot)    
      adevar (Joi, 13 ianuarie 2011, 10:14)

      felix [anonim] i-a raspuns lui gh

      pe langa asta, atentie mare ce votati. Ponta deja ne lamurea sa ne imprumutam de la rusi ca e mai bine decat de la FMI care ne impun scaderi de costuri; asa , incet-incet ajungem la "tatucul" Ilici, sa-l facem fericit inaintede lungul drum spre istorie. Oare Geoana de ce a fost la Moscova inainte de alegeri?! Dar Crinut, cu Patriciu in spate, oare de ce s-a aliat cu "Felix"? Sunt de acord ca PD-L-ul sunt "varza", dar cu aceasta stanga-centru-dreapta, ajungem ca in Congo. Apropo, acolo e mai ieftina benzina.....
  • +2 (2 voturi)    
    STOP OMV Petrom (Joi, 13 ianuarie 2011, 9:47)

    STOP OMV Petrom [anonim]

    E timpul pentru o actiune concertata si din partea consumatorilor!
    Nu mai alimentati de la OMV Petrom! Anuntati-va toti prieteni, colegii, cunostintele sa nu mai alimenteze de la aceste doua companii!
    Sa aratam ca se poate rezista cu capitala in Bucuresti si nu Viena!
  • 0 (0 voturi)    
    Buna dimineataa!!!! (Joi, 13 ianuarie 2011, 10:09)

    horia [anonim]

    Hai sa ne trezim.Pretul nu il mai dau inapoi,il ridica pina vor ingheta vinzarile,mai coboara,iar incep vinzarie,uite asa...
    Vor merge inainte atita timp cit sintem dispusi sa cumparam,ce e greun de inteles?
  • 0 (0 voturi)    
    Abuz de pozitie dominanta ? (Joi, 13 ianuarie 2011, 11:07)

    ioand [anonim]

    Microsoft si multe alte firme au fost sanctionate, in Europa si State, pentru abuz de pozitie dominanta.
    Oare ce face Petrom&co nu seamana a fi un astfel de abuz ?
  • 0 (0 voturi)    
    poate ca i se potriveste autobiografia asta...: (Joi, 13 ianuarie 2011, 14:14)

    consilier inconcurent [anonim]

    Autobiografie

    Am fost director la o mare intreprindere socialista. Cafeaua de dimineata era pregatita de o secretara sexy, mergeam la servici cu Dacia neagra.
    Odata am fost intrebat daca fabrica nu contribuie cu 10 mii de lei pentru inmormintarea unui tovaras din Comitetul Central. Am spus ca eu cu
    atitia bani as inmorminta intregul Comitet. Din acest moment am devenit director la o ntreprindere mai mica. Cafeaua zilnica era pregatita de o secretara mai in virsta, la servici mergeam cu furgoneta fabricii. Odata am fost apostrofat ca nu am fost la ultima sedinta de partid. Am raspuns ca daca stiam ca e ultima m-as fi dus sigur. Din acest moment am lucrat ca maistru. La servici mergeam cu masina proprie si eu faceam cafeaua de dimineata. In atelier aveam pe perete poza lui Ceausescu si al Lolobrigidei. Odata mi-au spus ca de ce nu dau jos poza curvei de pe perete. Am luat poza lui Ceausescu. Din acest moment am lucrat zilier la sapat santuri. Mergeam la lucru cu bicicleta si duceam cafeaua de acasa in termos. Odata in timp ce sapam santul au venit si mi-au spus sa-mi ascund bicicleta deoarece va trece pe acolo o delegatie de partid de la Bucuresti. Am raspuns sa nu-si faca probleme deoarece bicicleta este
    inchisa cu un lacat...din acest moment am ramas fara lucru...

    ...o vreme am fost somer pina la schimbarea orinduirii...

    Acum m-am reabilitat, am intrat in politica, am intrat in partid / paote chiar la 'Partidul Concurentei'. Cafeaua imi este servita de o secretara sexy, la servici merg cu un Audi cu sofer personal. In rest imi tin gura si din cind in cind ridic mina sa votez. Imi creste nivelul de trai si acoperirea cheltuielilor.
    Chestia aia cu pretul... este legala si poate putin imorala.. dar ce-mi pasa mie....
  • 0 (0 voturi)    
    institutiile statului sfideaza populatia! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 14:51)

    hmm [anonim]

    Oare cat tupeu tre sa ai ca sa vii si sa bati campii la ziar in conditiile in care se vede de la o posta ca baietii astia sunt intelesi? Nu ar fi mai usor sa va dati demisia ...? Zic si eu asa...poate gresesc.
  • 0 (0 voturi)    
    STOP OMV- PETROM ! REZULTAT GARANTAT (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:36)

    Bortoi C [anonim]

    Aceasta este solutia simpa, practica, eficienta care a primit consensul si din partea transportatorilor. Normal sa fie aceasta tinta pentru ca aceasta companie, in pofida faptului ca o treime din titei il obtine din resuresele naturale ale subsolului tarii ( adica ale poporului, ale noastre) platind o revedenta de rasul curcilor, si-a permis ca un varf de lance sa mareasca nejustificat pretul, apoi fiind urmati si de oparatorii mai mici. Cand va veni timpul ca fiecare sa alimentam, sa mergem hotarat la alta companie. Punct.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version