Theodor Stolojan (PDL): Nu exista motive pentru a ingheta pretul carburantilor

de RFI     RFI Romania
Vineri, 15 aprilie 2011, 10:52 Economie | Energie

Theodor Stolojan
Foto: AGERPRES
"Nu exista motive pentru a ingheta pretul carburantilor, asa cum ar vrea Guvernul, a declarat intr-un interviu pentru RFI prim-vicepresedintele PDL, Theodor Stolojan. Acesta sustine ca Romania are o problema "cu capul" in privinta energiei. Miercuri, premierul Emil Boc a cerut Consiliului Concurentei si Departamentului pentru Afaceri Europene sa analizeze daca legislatia actuala permite inghetarea preturilor la carburanti astfel incat sa fie respectate normele europene.

Romania nu are argumente pentru inghetarea pretului la carburanti, a afirmat Theodor Stolojan. "Deocamdata nu avem motive pentru a lua o asemenea masura. Cu toata ingrijorarea care exista in Romania la nivelul fiecarui cetatean, care vede cum creste pretul la produsele petroliere, din pacate deocamdata Guvernul nu are motive pentru a lua o asemenea masura". Prim-vicepresedintele PDL a spus ca Romania "are o problema cu capul in privinta energiei".

"Eu as putea sa va spun ca Romania are o problema cu capul in privinta energiei, pentru ca sunt foarte multi economisti care gandesc ca daca ai titei din productie proprie si ai gaze naturale din productie proprie, poti sa le folosesti la orice pret doresti tu. O asemenea conceptie este profund daunatoare", a afirmat Stolojan.

Miercuri, premierul Emil Boc a cerut Consiliului Concurentei si Departamentului pentru Afaceri Europene sa analizeze daca legislatia actuala permite inghetarea preturilor la carburanti astfel incat sa fie respectate normele europene. "Daca raspunsul va fi pozitiv, vom gasi o solutie", a declarat premierul. Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a afirmat ca exista o lege adoptata inaintea aderarii Romaniei la UE care permite inghetarea preturilor intr-o situatie exceptionala. Este vorba de Legea Concurentei care a fost adoptata in 1996.

Totodata, in Parlament va fi infiintata o comisie de ancheta care vizeaza Petrom, care va analiza modul de gestiune post-privatizare al firmei, dar si statutul Petrom privind modul de formare a preturilor la produsele petroliere, a declarat marti Iulian Iancu, presedintele Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor. Potrivit acestuia, prin aceasta ancheta, care vine in sprijinul investigatiei Consiliului Concurentei pe piata comercializarii de combustibil, se urmareste identificarea unui set de masuri care sa fie luate de Guvern pentru o posibila inghetare a pretului la carburanti, dupa modelul Bulgariei.

Citeste restul interviului pe www.rfi.ro.


Citeste mai multe despre   






















2881 vizualizari

  • +4 (24 voturi)    
    Inghetarea pret (Vineri, 15 aprilie 2011, 10:56)

    NAE [anonim]

    E normal , la banii lor nu conteaza cat e litrul de benzina .
    • -3 (3 voturi)    
      asa (Vineri, 15 aprilie 2011, 12:58)

      asa [anonim] i-a raspuns lui NAE

      asa cum unii se supara ca pretul benzinei este mare, altii se bucura ca pretul benzinei este mare. industria petroliera, de exemplu. nu exista un "bine general", ci un bine acceptabil pentru majoritate.
      • +3 (3 voturi)    
        si care e (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:31)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui asa

        binele ala general, pt. majoritate?
        detaliaza te rog.
        e vorba de majoritatea petrolistilor?
        sau e vorba de majoritatea populatiei?
  • +4 (24 voturi)    
    probleme (Vineri, 15 aprilie 2011, 10:59)

    sebi [anonim]

    Cred ca dl Stolojan are aprobleme cu capul, nu Romania ! Ce sa spuna si el se baga si el in seama aiurea !
  • -6 (20 voturi)    
    Mai mult decat atat: (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:00)

    AlinN [utilizator]

    Exista motive sa crestem taxa pe combustibil pana cand un litru de combustibil ajunge la ~15RON. Adica diferenta de 15-6=9RON/litru sa fie luata de stat si folosita la adaptarea tarii la viata post Peak Oil. Desi initial ar produce ura, peste 2-4 ani, cand oricum pretul ar urca natural la 15RON/ litru, populatia ar fi deja adaptata la un cost atat de mare, si ar fi si avantajul unui pret stabil.
    • +2 (12 voturi)    
      Pretul trebuie impins un sus (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:18)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      si nu coborat pentru a grabi schimbarea societatii in vederea reducerii dependentei de petrol. Unii sunt asa de dependenti incat refuza sa se gandeasca la alte alternative de deplasare.
      • -3 (5 voturi)    
        Mda. (Vineri, 15 aprilie 2011, 12:07)

        AlinN [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        Pai cam asta spun si eu. Aducem artificial pretul la 15 RON/litru fortam adaptarea populatiei la adevar (resursele de petrol sunt finite si se vor scumpi foarte curand), si cand va lovi in 2-4 ani criza cei care au inghetat preturile vor da faliment ca state, vor deveni Grecii, in timp ce noi desi n-am duce-o excelent, ne-am mentine in forma de organizare de acum, la un nivel de complexitate mai ridicat. Bine, doar minusurile, care sunt convins ca au fost puse cu ochii scaparand de furie, ne arata cam cat de greu de convins ar fi oamenii de situatia in care ne aflam si ca este bine sa renunte la masini pentru transportul in comun si biciclete. Este greu sa-l faci pe om, care poate o duce greu pentru ca are rata la masina, sa accepte ca de fapt nu va mai folosi acea masina. Din pacate asta este lumea in care traim iar alternativa la ce propun eu este haosul tip Grecia. Cu cat ne ferim mai tare de pretul mare al combustibilului, cu atat ne va fi mai rau.
        • -2 (8 voturi)    
          pana (Vineri, 15 aprilie 2011, 12:59)

          pana [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          pana la urma, cea mai eficienta masura de reducere a risipei (sau macar a consumului) de carburant ramane... cresterea pretului. mult mai eficienta decat 100 de ore de teorie despre "necesitatea reciclarii si economiei". cand frige la buzunar invata omul imediat.
          • 0 (2 voturi)    
            in gandirea ta infantila (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 7:55)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui pana

            consideri pretul benzinei ca pe o pedeapsa , nu te gandesti la transformarile catastrofale din economie, economie care va suferi un colaps. ///
    • +1 (5 voturi)    
      Accize (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:03)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      La noi accizele sunt mari dar cam pe-acolo sunt si in restul europei .Si nu putem renunta la 3 mild E din buget ca nu mai avem pt pensionarii de lux .
  • +6 (14 voturi)    
    . (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:11)

    Ivanu [utilizator]

    Chiar daca pretul benzinei va fi inghetat pentru 6 luni, durata maxima posibila, acesta va exploda la sfarsitul perioadei asa ca efectele vor fi probabil minime. Rezolvarea consta in revenirea la transportul in comun si pe calea ferata si renuntarea la masina personala.
  • +4 (14 voturi)    
    normal (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:33)

    vlad dracul [anonim]

    Normal ca romanul indoctrinat cu iluzia luxului nu poate concepe ca transportul in comun este o solutie.

    Trebuie inteles ca tranportul in comun poate decongestiona traficul in orice oras, reduce poluarea si nervii si inseamna o economie foarte mare pentru cei ce il folosesc. Ar trebui ca romani sa ceara dezvoltarea transportului in comun.

    Iar daca aveti o urgenta chemati salvarea, nu va deplasati cu masina.
    • +5 (5 voturi)    
      cand vine vorba de pretul petrolului (Vineri, 15 aprilie 2011, 12:25)

      JR [anonim] i-a raspuns lui vlad dracul

      toata lumea se gandeste ca romanul tipa din cauza ca il costa mai mult sa umple rezervorul de benzina.
      Nu zic ca nu e adevarat, dar mai sunt si alte consecinte ale scumpirii petrolului, care se reflecta in final in pretul platit de consumator. Iar producatorii tind sa umfle preturile proportional cu umflarea preturilor de catre petrolisti, desi in costul final nu au aceeasi proportie.
      Mai departe, stolojan asta nu are ce face, in afara de lobby probabil. Oare cat e diferenta dintre pretul de la bursa al unui baril de petrol si costul extragerii acestuia?..
      In conditiile in care companiile petroliere din RO scumpesc cel mai rapid carburantul la pompa, cum isi permite stolojan sa ne jigneasca? problema e in capul lui ramolit!
      • 0 (4 voturi)    
        ei (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:01)

        ei [anonim] i-a raspuns lui JR

        ei il scumpesc pentru ca se gasesc destui care sa cumpere. solutia este sa micsoram cererea, nu sa protestam fara noima.
    • +3 (3 voturi)    
      Asta era problema? (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:11)

      aura [anonim] i-a raspuns lui vlad dracul

      La dracu'! Nu transportul personal e durerea mea - n-am masina, n-am tramvai - ci preturile in crestere galopanta la bunurile de stricta necesitate, preturi influentate de pretul carburantilor.
  • +1 (9 voturi)    
    ai uitat cand si el .... (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:35)

    unknown unknown [anonim]

    Auitat " bastranu' " cand "ingheta" si el cursul de schimb la valuta sau cand intervenea pentru nu stiu care agent economic implicat in fabricarea aluminiului, ca acesta sa achizitioneze energie electrica la preturi preferentiale ! Adica, la el se poate aplica legea cu doua/sau mai multe standarde de masura, la altii nu ! Simt o greata imensa !
  • +5 (13 voturi)    
    aberant (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:35)

    Nicolae [anonim]

    Nea Stolo are treaba cu turismul montan si nu cu economia reala. Pretul combustibilului influenteaza toate preturile marfurilor, incepand cu cele agricole si terminand cu productia industriala. Pretul mare al carburantilor creste pretul transportului si automat este platit de oameni. Guvernului ii convine pret mare - incaseaza mai mult TVA de la benzinari, mai multe accize, mai multe impozite - dar povara este tot pe omul de rand. Guvernul nu stie cum sa impoziteze bogatasii, masinile scumpe, vilele de neam prost. In lumea civilizata luxul se plateste dar la noi se impoziteaza marea masa a oamenilor pentru ca guvernul este format din bogatasi care nu pot plati taxe si impozite pe tonele de bani cistigate prin furaciuni. e mai simplu sa plateasca prostimea.
  • +3 (11 voturi)    
    alt economist (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:41)

    ion [anonim]

    nu se intelege din text ce vrea dl TS, cred ca primul care are probleme cu capul este dlui. Interesele lui TS pesemne ca nu corespund ( lucru sigur) cu interesele si viata romanilor.
    Cu toate opiniile, parerile economistilor mai mici sau mai mari tot nu s-a rezolvat mare lucru. Greseala noastra e ca lasam economistii sa aplice teoria studiata sau nestudiata dar nu dispunem de un bun "gospodar". aici e buba. cu sau fara previziunile analistilor trebuie sa avem si unul cu sange. Ce vor defapt economistii: bani la buget atat, in rest .... Cert este ca acum trebui inghetat pretul la multe produse.
  • +2 (6 voturi)    
    pretul petrolului (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:48)

    acinigrev [anonim]

    ca este o resursa limitata o stim; ca pretul creste pe masura ce consumam si limitam cantitatea disponibila este adevarat. ceea ce tb inteles este ca in acest moment pretul este unul speculativ si bazat pe niste anticipatii ... nu este valoarea sa. ca nu tb inghetat pretul este ok ... insa tb sa se monitorizeze foarte bine formarea sa astfel incat toate companiile active pe piata sa aiba o metoda clara si transparenta de formare a pretului. In acest sens nu mai pot zice ca este real acest pret la noi. Si Domnul Stolojan ar tb sa se abinta de la astfel de catalogari, ca nu este singura afirmatie facuta de dumnealui ... daca ar fi ramasa la conducere (nu pot zice ca nu o influenteaza, dar ...) acum am fi fost sclavii europei si ai unei clici politice.
    • -3 (3 voturi)    
      Ar fi o prostie sa se inghete pretul. (Vineri, 15 aprilie 2011, 12:33)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui acinigrev

      Cel putin nu acum.Poate ca intr-o situatie exceptionala,masura sa poata fi aplicata,limitat in timp.Dar nu acum.Acum ar fi bine ca producatorii de carburanti sa-si creeze stocuri pentru 2-3 luni de petrol.Eu prevad ca dupa 15 mai 2011 sa apara niste turbulente in achizitia petrolului si o masura de inghetarea pretului acum ar crea atunci o imposibilitate de mai interveni.Suntem prea mici sa nu depindem de multe conjucturi internationale.
  • -1 (5 voturi)    
    rezolvari socilaliste (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:57)

    panfil flecarul [anonim]

    adevarul este ca oriunde e capitalism traditional, nu de tranzicumetrie, proprietatea asupra pamantului este pana in fundul pamantului, adica, inclusiv subsolul. asa a fost si in ro inainte de tancurile rusesti ale lui walter roman si ana pauker.
    bunicul meu primea redeventele de la astra romana, nu statul astra platea impozite la stat, asa si bunicul, pentru venitul din redevente. dar, el era proprietarul.
    la fel e si'n america, unde fiul meu primeste redevente pentru un zacamant de gaze exploatat, in zona gasindu'se si casa lui.
    in ro, comunistii lui ilici au incercat din rasputeri sa pastreze socilaizmul, subsolul fiind vandut de stat, iar noi platim benzina. adica si ...si cu banil luati.
    asa a fost si cu agricultura. in loc sa fie incurajat tzaranul sa'si cultive pamantul, ilici, cel care trambita de mosierii regelui, i'a format pe ai lui.
    strigau din bojoci, noi nu ne vindem tzara, iar, pe din dos, bomboneii isi incarcau cosurile cu oua...
    acum e prea tarziu. noi mai traim,inca, ramasitele socilismului multilateral...
    stolojan are dreptate. ce vrea boc, e masura populista. da bine la popr.
    atat.
  • -5 (5 voturi)    
    Tara de cersetori (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:58)

    bogdan [anonim]

    Eu nu pricep de ce crede romanul ca pretul benzinei ar trebui sa fie cit s-si permita el sa mearga cu masina unde si cind are chef...

    Adica de ce statul trebuie sa subventioneze diferenta de pret? N-are altceva mai bun de facut cu banii?

    Nu scrie nicaieri in constitutie ca tot mirlanu' trebuie sa-si permita sa mearga cu masina toata ziua...

    Cine considera pretul benzinei prea mare, n-are decit sa redescopere transportul in comun, bicicleta, sau chiar mersul pe jos....

    Si asha strazile marilor orase au devenit ne-incapatoare... Asha ca cresterea pretului beniznei are si ceva efecte benefice. Doar ca in Romania tot amarasteanul s-a boierit in asemenea hal ca nu poate concepe viata fara masina...
    • +2 (2 voturi)    
      Mai lasati-ma cu masinile (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:16)

      aura [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Poate imi explici de ce tari care nu au o picatura de petrol in resursele lor naturale au preturi mai mici la pompa decit Romania.
      • +3 (3 voturi)    
        pt. unii ca cei de mai sus, (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:45)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui aura

        totul se limiteaza la consumul de carburanti al persoanelor fizice, fara sa gandeasca mai departe de lungul nasului : cresterea preturilor la energie electrica, la gaz, la alimente, la haine, la incaltaminte, la absolut toate bunuriel din industrie, de fapt.
        inghetarea pretului la carburanti nu ar fi o masura populista ci de minima siguranta, mai ales in conditiile in care marea majoritate a oamenilor au un venit foarte aproape de limita existentei decente (nu lux, cum se exprima unul mai sus), indiferent ca omul respectiv isi castiga leafa de la buget sau din privat.
        • -1 (1 vot)    
          Mai sunt si alte urmari. (Vineri, 15 aprilie 2011, 14:47)

          AlinN [anonim] i-a raspuns lui nahir

          Spre exemplu hrana este petrol. In primul rand aceasta se scumpeste odata cu cresterea pretului carburantilor. Ei bine, cu toate acestea o crestere artificiala a pretului la un 15RON/litru ar fi benefica pentru romani. Este ca si atunci cand vrei sa te arunci in apa rece. Inainte de asta te dezbraci eventual iti dai cu putina apa pe tine, pentru a te obisnui cu temperatura si apoi sari. Nu te infofolesti in palton si apoi sari in apa cu paltonul pe tine. "Obisnuirea" cu temperatura ar fi cresterea intentionata a pretului carburantilor la 15RON. Cred ca este o idee buna.
          • +2 (2 voturi)    
            HaliNe (Vineri, 15 aprilie 2011, 17:19)

            dudex [anonim] i-a raspuns lui AlinN

            Avand in vedere ca la un moment dat vei muri de ce nu incepi sa te impusti saptamanal... in picior, in mana.... sa ingurgitezi cate putina otrava zilnic astfel incat sa te obisnuiesti.... cred ca pentru tine care esti un postac perseverent pe acest site ar fi o idee buna.
            • -2 (2 voturi)    
              Ai un deficit de logica (in argumentatie). (Vineri, 15 aprilie 2011, 20:04)

              AlinN [anonim] i-a raspuns lui dudex

              Moartea este ceva absolut. Un om nu poate fi mort putin. Un om este mort sau viu. Daca ar putea exista oameni mai morti decat altii poate ar fi fost o idee buna si pentru mine. Ti-am explicat deci de ce nu incep. In ceea ce priveste pretul combustibilului, acesta este mai mare, mai mic, si nu implica nimic absolut. Deci cred in continuare ca un 15 RON/litru ne-ar ajuta. Iti inteleg ura, este nascuta din necunoasterea subiectului, dar sa stii ca nu iti va fi mai bine daca ai inca 3 luni pretul 6 RON sau nu. Mult mai bine iti va fi daca vei actiona. Si singurul lucru care te-ar putea scoate din starea de soc este sfantul pret. Toate cele bune!
              • +2 (2 voturi)    
                Inseamna (Vineri, 15 aprilie 2011, 22:14)

                dudex [anonim] i-a raspuns lui AlinN

                ca mai am o urma de logica daca am un deficit. La tine logica liseste cu desavarsire. De asta este sublima.

                Hai sa vedem niste preturi astazi 15.04.2011

                galonul de benzina premium este in medie cam 3,70 dolari in USA iar un galon este cam 3.78541178 litri... hai sa zicem 1 dolar pe litru

                In British Columbia este in medie 131,043 pe baril deci cam tot acolo ajungem.

                De ce vrei mataluta un pret de 15 Ron? De ce 15 si nu 16 sau 21,432?

                Eu nu te urasc. Si chiar actionez. Cand vad postaci care ponteaza zilnic la un moment dat trebuie sa spun enough is enough.

                Ale cui interese le servesti domnule AlinN? Cine te plateste pentru munca asidua? Vad ca esti omniprezent si iti dai cu parerea despre toate cele.
                • 0 (0 voturi)    
                  :) (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 9:34)

                  AlinN [anonim] i-a raspuns lui dudex

                  Draga dle Dudex. Opinia mea este ca daca pretul carburantilor ar fi dus artificial in sus, spre 15 ron, inainte ca el sa ajunga la 15 ron natural cu unu pana la patru ani, noi, romanii am avea de castigat. Ne-ar prinde "tsunami-ul" pregatiti, departe de mal. Poti sa intelegi logica acestei afirmatii sau poti sa nu o intelegi, drama dumitale.
                  In ceea ce priveste de ce-mi exprim opinia, sau mai macabru, ale cui interese le servesc de-mi exprim opinia, doar tipul acesta de intrebare este jignitor fata chiar de dumneata, di de intreaga societate romana. Prin extrapolare pot intelege ca in Romania nu-si exprima opinia decat cine "serveste" niste interese, cine este "platit", pentru ca nu exista o societate civila, iar daca este asa, lucrurile asa trebuie sa ramana. Toarsu Dudex, daca asa gandesti, este ultima oara cand imi irosesc tastatura pe dumneata.
    • +1 (1 vot)    
      daca spui ca (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 8:02)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      odata cu inghetarea pretului, statul va trebui sa subventioneze diferenta , inseamna o necunoastere a formarii pretului la combustibil, si o neintelegere a acestei masuri. Statul nu da diferenta de bani producatorului. Decat sa vorbesti prosti si sa-ti dai cu parerea aiurea fara sa sti, mai bine taci. Nu-ti poate trece prin minte ce repercusiuni are mariirea continua a pretului carburantilor in ceea ce priveste rata inflatiei.
  • +2 (4 voturi)    
    ul alt aspect al problemei (Vineri, 15 aprilie 2011, 12:06)

    Reader [anonim]

    voi, astia care tot laudati si preaslaviti renuntarea la masina personala, ori sunteti limitati, ori nu ganditi. Pretul combustibilului se reflecta in orice cumperi / platesti tu. de la pretul biletului de RATB pana la pretul painii pe care o mananci. cu ce crezi ca se vor transporta produsele de la producator la distribuitor? inca nu s-a inventat teleportarea, iar cu trenul cam greu. faptul ca platesti mai mult cand faci plinul e doar varful icebergului. adevaratele probleme vin din alta parte.
    • -4 (4 voturi)    
      proportie (Vineri, 15 aprilie 2011, 12:58)

      vlad dracul [anonim] i-a raspuns lui Reader

      Calculeaza te rog care este proportia cheltuielilor tale personale cu benzina si compara cu o cresterea de cateva procente(putine) a pretului la alimente si alte servici. Sa vedem despre ce vorbim nu de altceva.

      Avem noroc ca esti tu mai destept decat toate tarile dezvoltate.
      • +2 (2 voturi)    
        Traiesti in Romania? (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:43)

        aura [anonim] i-a raspuns lui vlad dracul

        " Procente putine" la alimente si servicii?
        Nene, ia vezi ce spune INS despre ce a produs inflatia de 8%!

        "Creşterea anuală a preţurilor de consum s-a accelerat la 8,01%, pe fondul scumpirilor la alimente, a anunţat luni Institutul Naţional de Statistică.
        n cele 12 luni încheiate în luna martie, alimentele s-au scumpit cu 9,92%, serviciile cu 5,7%, iar mărfurile nealimentare cu 7,41%, conform datelor INS."
        • -4 (4 voturi)    
          europa (Vineri, 15 aprilie 2011, 14:08)

          vlad dracul [anonim] i-a raspuns lui aura

          Eu cred ca romani nu-si dau seama ca aceeasi chestie se intampla in toata europa. Peste tot cresc preturile la tot. Nu suportam noi cresteri mai mari decat restul europei.

          Puteti comenta salariile mici din tara noastra dar cresterea preturilor este simtita in toata europa nu doar la noi. Toti europeni se plang de asta.
          • +1 (1 vot)    
            vezi ce au facut (Vineri, 15 aprilie 2011, 14:42)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui vlad dracul

            franta, marea britanie, irlanda de nord.
            e un articol tot pe hotnews.
  • +4 (4 voturi)    
    dupa cum spunea cineva... (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:21)

    el [anonim]

    draga stolo'
    cei mai multi politicieni au probleme cu capu'
    iar treaba lor ar trebui sa fie f simpla sa TAXEZE f clar agentii economici acolo unde apar abuzuri sau practici comerciale inselatoare sau incorecte (vezi pret petrol daca e cazul...., vezi bancile cu claze abuzive si practici incorecte......si tot asa)
    dar cine sa le vada daca ultimul acord s-a semnat la Viena?
  • +1 (3 voturi)    
    cand ii spui lui Boc? (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:29)

    taranistu [utilizator]

    ?
  • +2 (2 voturi)    
    stolo (Vineri, 15 aprilie 2011, 13:49)

    g [anonim]

    Da comunistul asta nu mai moare odata?!Dupa ce a facut tot felul de nasoale,acum vrea sa ne convinga sa credem ca e bine sa creasca pretul benzinei!O fi normal in neuronul lui?
  • +2 (2 voturi)    
    uitati cum suna legea (Vineri, 15 aprilie 2011, 14:40)

    dr@gos [anonim]

    Uitati cum suna textul legal (art.4 alin.3 din L nr. 21/1996): "Pentru sectoare economice determinate si in imprejurari exceptionale, precum: situatii de criza, dezechilibru major intre cerere si oferta si disfunctionalitate evidenta a pietei, Guvernul poate dispune masuri cu caracter temporar pentru combaterea cresterii excesive a preturilor sau chiar blocarea acestora. Asemenea masuri pot fi adoptate prin hotarare pentru o perioada de 6 luni, care poate fi prelungita succesiv pentru durate de cate cel mult 3 luni, cat timp persista imprejurarile care au determinat adoptarea respectivei hotarari."
    Daca ar fi hotarati, chiar ar putea sa dispuna masura cu pricina.
    Mai mult decat atat, benzinarii n-ar avea decat sa se planga in contencios impotriva hotararii de guvern insa, in conditiile in care exista baza legala, benzinarii vor fluiera a paguba.
    Se aude domnu' bok???? mai mult ca sigur n-o sa auda nimeni...
  • -3 (3 voturi)    
    Daca se ingheata pretul nu se va mai gasi benzina (Vineri, 15 aprilie 2011, 16:00)

    mucenic [utilizator]

    Am trait acest experiment in SUA pe timpul lui NIxon. Stateau masinile la coada la benzinarie ore intregi. Si comunistii au inghetat preturile. Nu se gasea mai nimica. Este o mare greseala economica sa nu lasi preturile sa urmeze legea cererii si ofertei, Mai bine lasi preturile sa evolueze liber si sa fie abundenta decat invers.
    • +1 (1 vot)    
      si benzina produsa in Romania (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 8:16)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui mucenic

      de lukoil, rompetrol si petrom va lua drumul occidentului?
  • 0 (0 voturi)    
    Stolo si Paradoxul Romanesc (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 21:09)

    uiy [anonim]

    in capul lui nu exista nici un motiv pt a proteja cetatenii romani.

    Ca de altfel in capul a 99% din politicienii romani - nu exista absolut nici un motiv de a proteja cetatenii.

    In Romania se pune o intrebare destul de realista de altfel dpdv filosofic: ce rost are sa tii un Parlament daca votul poate fi facut in mod electronic pe Internet de catre toti cetatenii ?

    Si asa suntem o tara paradoxala - nu vad de ce nu am excela in acest paradox :)

    Doar o idee ... sper ca interesanta :)

    Cat despre Stolo - poate ii transmite si lui cineva ca suntem in in sec XXI si ca ar fi fain sa schimbe si el ora.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version