UPDATE Greva spontana la Tarom - 200 de angajati sunt nemultumiti de intentia de privatizare/ TAROM: O comisie de interna va efectua o evaluare obiectiva pentru a stabili care sunt licentele necesare, din care vor face parte si sindicalisti

de C. Dinu, I. Rosca     HotNews.ro
Miercuri, 6 februarie 2013, 10:18 Economie | Companii

Aproximativ 200 de angajati ai companiei TAROM au organizat miercuri dimineata un protest spontan la sediul companiei, salariatii operatorului aerian fiind nemultumiti de intentia autoritatilor de a privatiza compania, transmite Agerpres.

"200 de angajati din sectorul de mentenanta al operatorului aerian TAROM protesteaza la aceasta ora la sediul companiei fiind nemultumiti de anuntata privatizare a operatorului si de posibilitatea ca o mare parte dintre ei sa ramana fara licenta in urma intentiilor managementului de a restructura societatea", au declarat, miercuri, pentru Agerpres, reprezentanti ai Ministerului Transporturilor.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, in ianuarie, la finalul discutiilor cu reprezentantii misiunii FMI la Bucuresti, ca un pachet de 20% din actiunile TAROM vor fi preluate de un investitor strain, termenul stabilit cu reprezentantii delegatiei FMI pentru finalizarea privatizarii fiind de sase luni incepand cu luna februarie.

UPDATE Tarom confirma protestul, intr-un comunicat transmis HotNews.ro.

Comunicatul TAROM:

"TAROM confirma protestul spontan de astazi de la sediul directiei tehnice, unde aproximativ 200 de angajati au protestat cu privire la o posibila neprelungire a licentelor personalului tehnic al companiei.

Astazi au avut loc discutii la care au participat reprezentantii companiei, cei ai Sindicatului National Tehnic al companiei TAROM si ai Ministerului Transporturilor, pentru clarificarea motivelor care au condus la acest protest.

Avand in vedere ca sunt aproximativ 200 de licente ale personalui tehnic care urmeaza sa expire in perioada urmatoare, s-a stabilit in cadrul negocierilor de astazi ca o comisie de interna va efectua in cel mai scurt timp posibil o evaluare obiectiva pentru a stabili care sunt licentele necesare pentru desfasurarea operatiunilor tehnice. Din aceasta comisie vor face parte si membri ai Sindicatului National Tehnic TAROM.

In urma negocierilor de astazi s-a stabilit de comun acord ca numai licentele necesare vor fi prelungite, conform tuturor reglementarilor nationale si internationale in vigoare, compania asigurand pasagerii ca operarea in deplina siguranta a tuturor aeronavelor sale reprezinta principala sa prioritate.

Zborurile companiei TAROM nu au fost afectate de protestul spontan care a avut loc astazi."

  • Pe de alta parte, Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, sustine ca doar aproximativ 50 de salariati au protestat spontan la Tarom si ca nu au declansat o greva colectiva, deoarece au intrerupt lucrul doar in pauza de masa, nemultumiti de faptul ca directorul tehnic a anulat licentele unora dintre ei.

"E vorba de un protest al aproximativ 50 de salariati care erau in pauza. Aceasta nu reprezinta, conform legii, o incetare colectiva, voluntara, a lucrului. Imediat dupa pauza au intrat la lucru. Nu a fost perturbata activitatea companiei Tarom", a precizat Fenechiu.

Ministrul a explicat faptul ca nemultumirea protestatarilor a survenit in urma unei decizii administrative a companiei, care, odata aplicata, va diminua veniturile unor angajati.

"Motivul protestului este legat in general de decizia, pe care eu o consider corecta, a directorului tehnic referitoare la neprelungirea licentelor pentru o parte din personalului tehnic. Cei care lucreaza in Tarom cu toti au licente in baza carora beneficiaza de niste sporuri salariale. Anumite activitati de acolo consideram ca nu trebuie sa se desfasoare neaparat cu licenta", a afirmat ministrul Transporturilor.

Fenechiu a mai subliniat faptul ca el si-a propus eficientizarea companiilor din subordine, iar renuntarea la unele licente face parte din strategie.
























3340 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    200X200 ron (Miercuri, 6 februarie 2013, 10:21)

    un domn [utilizator]

    e puterea financiara a varanului nomenclaturist care a pierdut taromul...se incinge hora..kkrau ce face ? cedeaza au ba ? ca e omu lui acolo la butoane...sao doarme si omu lui kkrau ?
  • +10 (10 voturi)    
    asta-i frica bugetarului, CONCURENTA! (Miercuri, 6 februarie 2013, 11:39)

    Schimbare [utilizator]

    pai daca mergi cu Taromul, e o diferenta imensa intre stewardesele noastre si altele de pe linii aeriene de marca.
    Ale noastre nu te privesc drept in ochi, se citesc usor ca sunt cu gandul in alta parte si nu la tine care esti cleint si trebuiesti servit, nu au acel comportament de "MAI ZBURATI CU NOI". marea majoritate cand le vezi cum se comporta, iti spui doar: sunt angajate de mult si de mult nu au mai luat un curs de perfectionare sau sunt bagate pe pile in companie.

    De aia merg lucrurile cum merg in tzara, noi nu avem bine inteles termenul PIETEI, COMPETITIEI, GLOBALIZARII, PROFITULUI!
    • +4 (4 voturi)    
      este relativ ce spui (Miercuri, 6 februarie 2013, 11:52)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui Schimbare

      sunt de acord cu stewardesele, insa standardul de calitate al unui operator aerian nu este dat de stewardese.
      o privatizare in acest moment poate distruge Tarom si pentru Romania ar fi un lucru nasol acest lucru (nu comparam cu Ungaria sau alte tari cu suprafata mai mica). Efectiv avem nevoie de zborurile interne dar avem nevoie si de o eficientizare a abordarii pe cele externe.
      • +1 (1 vot)    
        avem nevoie de zborurile interne, dar (Miercuri, 6 februarie 2013, 12:47)

        slakeritul [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

        dar acestea sunt cele care fac destul de mult profit momentan, deci nu ar trebui sa fie asta o problema daca se privatizeaza tarom.
        problema tarom este politica preturilor, care nu are nicio legatura cu liniile concurente si marketingul, nu prea vezi nicaieri online/offline publicitate la zboruri tarom.
  • 0 (0 voturi)    
    OK. (Miercuri, 6 februarie 2013, 18:03)

    letsoc [utilizator]

    Asa si trebuie. Ia uitati-va la avioane, ce frumos NU zboara ele. Cu stima , nc .
  • 0 (0 voturi)    
    pe subiect (Joi, 7 februarie 2013, 1:24)

    IonescuG [utilizator]

    Imi permit sa fac cateva precizari si anume:
    Taromul este o companie unde interesele de clan si nepotismul sunt adevaruri dureroase.
    Managementul tehnic este format din Dinozauri comunisti care trebuiau demult pensionati, performanta lor slaba trage dept.tehnic inapoi spre involutie.
    Licentele personalului tehnic apartin persoanelor si nu companiei dar, fiecare trebuie sa suporte costul prelungirii lor de catre AACR, cost deloc neglijabil.
    De restructurat trebuia restructurata compania de mult ,insa datorita mafiei de acolo toti managerii de pana acum s-au ferit sa o faca.Daca 'buboiul'se sparge,Taromul poate reveni pe profit.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri