Lotul Romstrade al autostrazii Arad - Nadlac, scos din nou la licitatie. Cost: circa 69 mil. euro pentru terminarea in 12 luni a celor 22 de km de autostrada

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 10 aprilie 2013, 18:29 Economie | Companii

Lotul 1 Nadlac - Arad (cu galben)
Foto: Hotnews
Lotul 1 al Autostrazii Nadlac – Arad, cu o lungime de 22,218 kilometri, la care se adauga si 6,62 km - drum de legatura cu DN7 , a fost scos din nou la licitatie de CNADNR, dupa ce, in toamna anului trecut, contractul incheiat cu o asociere al carei lider era Romstrade, firma lui Nelu Iordache, acuzat de deturnare de fonduri europene pentru constructia autostrazii, a fost reziliat. Valoarea maxima estimata de CNADNR pentru cei 22 de kilometri de autostrada este de 365 de milioane de lei, iar constructia autostrazii ar trebui sa fie realizata in 12 luni de la incheierea contractului.

CNADNR a scos la licitatie Lotul 1 al Autostrazii Nadlac – Arad, acelasi lot al carui contract cu compania Romstrade a fost reziliat in toamna trecuta.

Potrivit informatiilor de pe site-ul CNADNR, proiectul prevede continuarea si finalizarea lucrarilor la autostrada Nadlac-Arad, Lotul 1 intre kilometri 0+000 – 22+218.

Proiectul include si realizarea unui drum de legatura, in lungime de 6,62 kilometri, intre DN7 Nadlac si autostrada - km 0+000 - km 6+627 .

Autostrada Nadlac – Arad face parte din Coridorul IV pan-european si este finantata in proportie de 85% din fonduri UE nerambursabile.

Potrivit informatiilor din anuntul de participare la licitatie
, valoarea estimata minima a contractului este de 304.015.340,26 RON fara TVA include si suma de 30.401.534,03 RON fara TVA reprezentand cheltuieli diverse si neprevazute in procent de 10% din valoarea estimata.

Valoarea maxima estimata de CNADNR este de  364,8 milioane de lei.

In ceea ce priveste durata de realizare, aceasta este de 60 luni incepand de la data ordinului de incepere a lucrarilor (12 luni pentru proiectare si executie + 48 luni perioada de garantie).

Ofertele pentru aceasta licitatie au limita de depunere pana pe 3 iunie, pe 4 iunie urmand a fi deschise ofertele.

Autostrada Nadlac - Arad face parte din Coridorul IV Paneuropean Nadlac - Constanta. Lotul 1 al autostrazii se va conecta cu Lotul 2 aflat deja in executie (cca 16 km) si cu cu reteaua de autostrazi  din Ungaria, cu Autostrada M43 MAKO - NAGYLAK.

Potrivit informatiilor din documentatia depusa in procedura de licitatie, lotul 1 al autostrazii prevede:
  • Autostrada cu 2 benzi de circulatie pe sens si latimea platformei de 26 m, cu lungimea totala de 22,218  km;
  • Un nod rutier la km 2+152 (conexiune cu DN7);
  • Un drum cu o banda pe sens (drum de legatura intre autostrada si DN7) cu latimea totala a platformei de minim 9 m si cu o lungime totala de 6,627 km, si care va include trei structuri;
  • Spatiu de serviciu la km 0+930 (stanga autostrazii, dreapta autostrazii);
  • Un punct de control la trecerea frontierei0+500. Benficiarul poate solicita constructia punctului de trecere a frontierei in alta locatie, Antreprenorul nefiind indreptatit sa solicite costuri suplimentare si extensie de timp.
  • Pasaj subteran la km 0+825
  • Doua poduri peste cursuri de apa( la km 0+082 peste paraul Crac, si la km 1+988 peste paraul Crac);
  • Un  pasaj suprateran (la nod rutier peste autostrada la km 2+152);
  • Cinci pasaje peste autostrada( pe DJ 709 J la km 4+406, pe DC 103 la km 11+338, pe drum agricol la km 14+638, pe DJ 709 J la km18+187 si pe drum agricol la km 22+205);
  • 3 poduri pe drumul de legatura (km 0+521, km 1+463, 2+161);
  • Alte structuri
Contractul cu Romstrade, pentru executia primului lot, a fost reziliat in noembrie anul trecut, motivatia oficiala fiind intarzierea lucrarilor. "Decizia de transmitere a Instiintarii de reziliere a fost luata ca urmare a neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre antreprenor - in principal in ceea ce priveste progresul inregistrat in derularea lucrarilor - dar si referitor la alte deficiente constatate", anunta CNADNR in 22 noiembrie.

In aceeasi perioada totusi, seful romstrade, Nelu Iordache a fost acuzat de deturnarea a circa 6 milioane de euro din banii alocati autostrazii, pentru cumpararea unui avion pentru compania Blue Air, detinunta de acelasi om de afaceri, si pentru achizitia unor terenuri destinate construirii unui aeroport in Adunatii Copaceni.

Potrivit CNADNR, Lotul 1 al autostrazii avea termen de finalizare in luna aprilie 2013.

Anterior, contractul cu Romstrade fusese semnat pentru 383 de milioane de lei fara TVA, iar in documentatia de licitatie publicata acum se sustine ca Romstrade a realizat aproape 40% din lucrari, "ceea ce ar fi insemnat lucrari in valoare de 153 de milioane de lei, astfel ca pentru diferenta de executat ar fi trebuit sa ajunga 230 de milioane de lei", noteaza publicatia Finantistii.ro.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Facultatile pregatesc oameni cu diploma, dar fara experienta. Cum s-a ajuns ca un sudor sa castige mai mult decat un inginer

200.000 de meseriasi lipsesc in acest moment de pe piata fortei de munca. Asta, in timp ce facultatile pregatesc absolventi care nu-si gasesc de lucru pentru ca firmele au nevoie de oameni cu experienta, nu neaparat cu diploma.  Din aceasta cauza un mecanic, un electrician sau un constructor poate fi mai bine platit decat un absolvent de studii superioare.








4678 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Iata o initiativa de bun simt: (Joi, 11 aprilie 2013, 12:05)

    finutza [utilizator]

    Citit aici ce le trece unora prin cap (legat de acest subiect):

    http://www.zoso.ro/idee-afacere-autostrada/

    Mai-mai ca imi vine si mie sa particip... Sigur se pot scoate bani frumosi.


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version