Ramona Manescu: Infrastructura feroviara este ramasa in urma, circulam cu 40km/h pe tronsoane pe care am putea circula cu 120 km/h. Punem accentul pe reabilitarea ei

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 14:58 Economie | Companii

Ramona Manescu
Foto: Agerpres
Infrastructura feroviara din Romania este ramasa in urma, insa, Ministerul Transporturilor pune accentul pe reabilitarea acesteia prin folosirea unor proiecte cu finantare europeana nerambursabila, a declarat sambata, ministrul de resort, Ramona Manescu, potrivit Agerpres.

"Este pacat ca avem o infrastructura feroviara foarte dezvoltata ca suprafata, dar ramasa in urma. Pe tronsoane pe care am putea circula cu 120 km/h, circulam cu 40 km/h", a afirmat Ramona Manescu, prezenta in localitatea Toplita, din judetul Hunedoara, la inaugurarea unui drum ce a fost construit prin accesarea de fonduri europene in cadrul Programului Operational Regional (POR).

Ea a mentionat ca transportul cu trenul ar putea constitui alternativa la deplasarea cu masina, dupa modelul altor state dezvoltate.

Ramona Manescu a precizat ca reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare se afla in atentia Ministerului Transporturilor, inclusiv in discutiile pe care institutia le-a avut cu reprezentantii Uniunii Europene.

'Trebuie sa le oferim oamenilor o alternativa la lipsa soselelor, a autostrazilor. In orice stat civilizat se circula mult mai comod, mult mai usor, cu trenul. Si mult mai ieftin. Doar in Romania nu se circula nici cu trenul, nici cu masina. Cu masina pentru ca nu ai pe unde, iar cu trenul pentru ca arata asa cum arata. Infrastructura feroviara este din ce in ce mai greu sa fie utilizata la parametri normali', a adaugat Manescu.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, ministrul Muncii, Mariana Campeanu, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Hunedoara, Mircea Ioan Molot, si alti reprezentanti ai autoritatilor judetene si locale din Hunedoara au participat sambata, in localitatea Toplita, la inaugurarea unui drum in lungime de 30,2 kilometri, prin Tinutul Padurenilor, pana la granita cu judetul Caras-Severin. Investitia a costat peste 105 milioane de lei si a fost realizata in baza unei finantari europene obtinute de autoritatile judetene.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online s-a incheiat

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania au raspuns vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Citeste raspunsurile invitatilor pe StartupCafe.ro

3089 vizualizari

  • +13 (19 voturi)    
    viteza medie de 100km/h- obiectiv principal (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 15:11)

    nick24 [utilizator]

    e rusinos sa sa ai obiectiv sa cresti viteza de la 40 la nustiucat, cand in alte tari din CE, se merge cu 250-300 km/h.
    Pretul de asemenea e o problema, toate trenurile au cate 3 vagoane cu cate 10-20 calatori. Nu ar incasa mai mult daca ar fi 12 vagoane cu cate 80 calatori si preturile biletelor la o treime?
    Ar castiga toti calatorii de pe autobuze si microbuze, dar se vrea?
    • -3 (17 voturi)    
      Diferenta fata de alte tari dezv (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 16:20)

      Rares101 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      DIN EUROPA, e ca noi avem o densitate a populatiei de 3 ori mai mica si o putere de cumparare de 4-5 ori mai mica. In plus, ce omite dna ministru sa spuna e cat de mari sunt pierderile companiilor feroviare din Europa de Vest si America de Nord. Sau cat de mari ar fi daca nu ar fi subventionate. In sec. XXI transportul feroviar de calatori nu este rentabil decat intre orase gigant ca in Asia. Implicit, investitiile noastre in infrastructura feroviara sunt bani aruncati pe geam, bani luati de la gura autostrazilor. Ca si costuri, autocarul este mai avantajos, ca si rapiditate si confort, autoturismul personal sau avionul. Intamplarea face ca ZF sa fi scris recent un articol despre costuri:
      http://www.zf.ro/auto/care-este-cel-mai-ieftin-mijloc-de-transport-in-romania-comparatie-intre-cat-costa-sa-mergi-cu-trenul-autocarul-avionul-si-masina-personala-11644870

      Binenteles, la toate astea trebuie adaugate si pierderile inregistrate de CFR si banii bagati in repararea si mentinerea infr. feroviare.
      • +3 (3 voturi)    
        Bine ma, ... (Duminică, 10 noiembrie 2013, 8:36)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Rares101

        ... sa investesti miliarde in sosele ce e, nu tot o forma de subventionare a transportului auto?

        De-aia le si iese transportatorilor auto atat de ieftin transportul, ca ei platesc doar pt. masina si combustibil, daca taxa de drum ar fi proportionala cu investitia necesara in drumuri, transportul auto ar fi de departe mai scump.

        Un km de sosea e de multe ori mai scump decat unul de autostrada, si pana sa trebuiasca refacut se transporta pe acolo de multe ori mai putina marfa decat pe calea ferata.

        Inca o chestie e legata de poluare - chiar daca nu se taxeaza direct, poluarea ne costa pe toti. O retea de cale ferata electrificata in cea mai mare proportie poate fi alimentata din surse nepoluante, de ex. nucleare, pe cand pana sa circulam in majoritate cu autoturisme si autocare electrice mai e.

        Asa ca dupa parerea mea cucoana ministreasa are dreptate. Doar ca, fiind ministru USL, nu prea am incredere ca o sa si faca ceva - si sa vrea ea sa faca ceva, o s-o sape altii.
        • +1 (1 vot)    
          Binenteles (Duminică, 10 noiembrie 2013, 13:16)

          Rares101 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          ca e tot o forma de subventionare, dar statul isi recupereaza inzecit banii prin: accize pe carburanti (accize care dubleaza pretul combustibilului)+TVA, rovinieta sau taxe pe autostrada, taxa de mediu, impozit anual pe masini, TVA la achizitionarea unuia nou, etc...

          Dar oricum ar fi, nu cred ca e cazul sa vorbim aici de necesitatea dezv infrastructurii rutiere in Romania, pentru ca oricum ai lua-o, aceasta trebuie intretinuta si dezvoltata.
          Eu doar spun ca in ce priveste cele 3 variante de transport in tara sa ramanem doar cu 2: rutier si aerian. Iar cel feroviar sa fie doar intre orasele mari, si argumentul e ca nu exista cerere, argument ce nu poate fi negat. Mai mult, din '90 pana azi, cererea e intr-o continua scadere, cauzele fiind multiple, si ar fi iluzoriu sa credem ca ele se vor schimba rapid dintr-un puternic spirit civic dezvoltat in politicieni peste noapte. In plus, nu avem bani pentru investitii de miliarde in refacerea cailor ferate. Aceste miliarde mai bine s-ar baga in autostrazi, fie ca vin de la UE, fie de la bugetul de stat.

          Sigur ca in ceea ce priveste poluarea, trenul nu polueaza iar masina si avionul da. Cu toate astea, poluarea cauzata de un drum sau autostradata asupra localitatilor invecinate nu este mare, ea fiind mult mai mare in orase, mai ales in intersectii. Autostrazile trec prin zone nepopulate. In plus, poluarea cauzata de automobile scade de la an la an datorita imbunatatirilor tehnologice si a scaderii consumului pe unitate. Din ce in ce mai multe masini sunt hibride, 100% electrice, sau cu motoare f economice (vezi motoarele ecoboost produse la Craiova), impactul asupra mediului reducandu-se.
    • +5 (9 voturi)    
      stati linistiti (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 21:43)

      Bada [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      gagicutza trebe sa spuna si ea ceva sa aiba activitate la minister... trebuie, trebuie, e pacat .... bla bla bla, dar in esenta baietii de paza ai cfr ului mulg compania linistiti pentru ca inca este de unde... vaca inca da lapte mult
    • +2 (2 voturi)    
      100 ar fi bine (Duminică, 10 noiembrie 2013, 10:24)

      H0mbre [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      viteza depinde linia pe care merge trenul.
      E defecta, iar CFR Inrastructura n-are bani sa o repare. Sigur, ai putea merge cu 150 la ora pe o linie care abia se mai tine, dar o faci pe riscul tau.
      Iar de reparat, cam toti arunca vorbe. Nu sunt bani, si chiar daca ar fi, s-ar repara de 10 ori linia bucuresti-ploiesti (care e noua) si nu linii care n-au mai fost reparate din anii '50 si care ar trebui refacute complet. (Sighet-Salva, Strehaia-Severin, etc)

      Si mai e un aspect. Trenurile din vest or circula cu 250km/h, dar ei platesc 80 de euro biletul de clasa 2a pt 500km. Cati romani ar putea plati biletele lor? Avem cat ne permitem si la calitatea care ne-o permitem. Dar 100km/h eu zic ca ar fi realizabil.
    • 0 (0 voturi)    
      normal ca nu se vrea (Duminică, 10 noiembrie 2013, 13:37)

      manoman [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      pai cei mai multi din ministerul transportului au firma de ransport calatori
      ha!
  • +15 (21 voturi)    
    m-am plictisit (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 15:46)

    zgubilitix [utilizator]

    M-am plictisit de reabilitarea asta a cailor ferate, mereu se "reabiliteaza" si tot ca melcul si cu intarzieri se merge... Vorbe si atat.

    Ne auzim peste 10 ani, cand vom discuta din nou ca neaparat trebuie facut ceva cu caile ferate...
    • +4 (6 voturi)    
      trenurile privatilor un succes (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 22:47)

      razvanus [utilizator] i-a raspuns lui zgubilitix

      Eu astept ca PAINE CALDA noile trenuri ale firmelor private din tara care sunt mai ieftine decat ale CFR CALATORI si desi mai putine ca numar sunt accesibile pret-durata-calitate. CFR CALATORI baga trenuri pentru angajatii lor nu pentru noi masa mare de oameni care vrem trenuri ieftine (daca merg mai incet) sau scumpe daca opresc in putine gari. Prea multi calatori fara bilet la trenuri si ei aduc multe pierderi. CFR CALATORI sa introduca mai multe trenuri de lung parcurs IR si trenuri REGIO EXPRES ca la trenurile particulare.
      • +1 (3 voturi)    
        Am mers ... (Duminică, 10 noiembrie 2013, 8:38)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui razvanus

        ... cu un tren operat de un privat de la Arad la TImisoara. Trenul a fost foarte curat, pretul biletului a fost OK, si cu toate ca a oprit in toate garile de pe parcurs tot a mers repede. Singura problema e ca trenul era foarte zgomotos - presupun ca si din cauza calitatii liniei. Asa ca io cre' ca se poate sa avem cai ferate ieftine si rapide, doar ca tre' date pe mana unora care vor sa faca afaceri-afaceri, nu sa dea tzepe la o societate de stat la care nimeni nu e patron.
  • +2 (10 voturi)    
    parametru nominal (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 17:38)

    Cheie primara [utilizator]

    Daca spune doamna Ramona insemneaza ca asa e.
  • +6 (12 voturi)    
    Unul (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 18:05)

    miluch [utilizator]

    N-ar rata unul macar ocazia de a se da spectacol in fata presei, unul macar!!
    Sa il aud cu "s-a facut", nu cu vesnicele "vom face", "vom demara", "vom implementa" si asa mai departe...
  • +9 (13 voturi)    
    Ce-i aia punem accentul !!! (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 18:06)

    andreesanu [utilizator]

    Suntem de risul lumii ,doar mocanita care cara busteni pe linie ingusta realiza viteza asta COLOSALA !
    Au fost ,sunt si vor fi bani europeni pentru eficientizarea transporturilor :fluviale culoar Roterdam -Rin Main-Dunare,pe aceleasi culoare pe sistemul cailor ferate si bineinteles autostrazi.
    Dar cine sa se ocupe ?cine sa faca proiecte viabile acceptabile de UE ?cind ministerul transporturilor nasit de Nastase inca din 2000 a generat doar HOTII ,TILHARII,EXCROCHERII !!!.Incompetenta si hotia din min transporturilor a depasit inchipuirea orcarui om normal.In loc de absorbtie bani europeni generati doar taxe,minciuni pentru a va capatui.
  • +7 (11 voturi)    
    isteata fatuca (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 19:18)

    nash pandelica [utilizator]

    cum s'a instalat pe dinicu golescu, cum s'a prins la viteza trenurilor.
    ce inseamna sa fi vecin cu gara de nord !
    dansa e mai deprinsa cu cea a avioanelor, ca dara fura navetista de bruksal.

    mai stim noi unul provenit de pe peroanele garii de nord, fost burger flipper la paris, azi doctor in dreptu. si p.m.
    p.m. stiti ce inseamna, cred.
  • +9 (15 voturi)    
    Doamna Ministru, (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 20:06)

    slashroot [utilizator]

    Spuneţi-ne ceva nou.

    Ştim şi noi că infrastructura e rămasă în urmă, că se circulă cu viteză de căruţă, că se fură ca-n codru, că se merge cu naşu', că iarna nu-i ca vara... toate astea le ştim. Doar pentru atât ne-aţi stricat week-end-ul?
  • +5 (7 voturi)    
    Durata (Sâmbătă, 9 noiembrie 2013, 21:18)

    benois [utilizator]

    Durata dintre momentul instalarii si ziua de azi este necesarul de timp al ministrului pt a-si da seama de ce si cum prin ograda. Fain.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă