Mihai Razvan Ungureanu: Suntem tara cu cea mai mica absorbtie din Uniunea Europeana, este o realitate pe care nu o putem nega

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 16 februarie 2012, 18:30 Economie | EuROfonduri

"Suntem tara cu cea mai mica absorbtie din Uniunea Europeana. Este o realitate pe care nu o putem nega si pe care avem obligatia sa o schimbam. Trebuie corectate deficientele de ordin structural, pornind de la relationarea cu beneficiarii si pana la rapiditatea cu care sunt procesate cererile acestora", a declarat premierul Mihai Razvan Ungureanu in cadrul Comitetului interministerial pentru absorbtia fondurilor europene. Ungureanu a cerut simplificarea procedurilor de verificare a cererilor de rambursare, finalizarea procesului de standardizare a documentelor de achizitie publica si accelerarea procesului de consolidare a capacitatii administrative la nivelul autoritatilor de management.

Premierul a a avertizat ca termenul de 45 de zile stabilit de Guvern pentru procesarea cererilor de rambursare trebuie sa fie respectat cu strictete, informeaza Guvernul.

  • "Va cer sa va asigurati ca asupra oamenilor cu care lucrati nu planeaza nicio suspiciune de coruptie. Datoria noastra este ca fondurile publice si cele europene sa fie cheltuite corect, transparent si eficient", a mai spus Ungureanu.

Potrivit datelor prezentate de ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, Romania a absorbit, pana la data de 10 februarie 1,21 miliarde euro fonduri structurale si de coeziune, reprezentand 6,3% din alocarea pentru obiectivul convergenta.


Citeste mai multe despre   

















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

2632 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    pai e simplu... (Joi, 16 februarie 2012, 18:42)

    dixit [utilizator]

    pentru 3 stampile pe dosarul ce cantarea 5 kilograme a trebuit sa alerg cateva sute de kilometri.... dus intors. si asta e doar partea amuzanta din toata tevatura, am renuntat invins de sistem.
    • +1 (1 vot)    
      incompetenta din "sistem".... (Joi, 16 februarie 2012, 22:26)

      lili [anonim] i-a raspuns lui dixit

      Proceduri complicate facute de incompetentii angajati exclusiv pe criterii politice....
      Cititi in schimb ce PERFORMANTA a reusit Polonia, un interviu in ADEVARUL cu Ministrul Dezvoltarii Regionale din Polonia, care a COORDONAT la nivel de Polonia tot programul de absorbtie fonduri europene!!
      Cata diferenta, daca ma gandesc eu ca in Romania Programul de la MDRT al Dnei Udrea a fost blocat anul trecut vreo 6 luni parca...
      Competenta aduce BANI multi !!
      INCOMPETENTA aduce PIERDERI!!!

      http://www.adevarul.ro/actualitate/Elzbieta_Bienkowska-ministrul_polonez_al_Dezvoltarii_Regionale-_Cum_a_cheltuit_Polonia_toti_banii_de_la_UE_0_498550514.html
      • 0 (0 voturi)    
        acu sesizati competenta? (Vineri, 17 februarie 2012, 9:41)

        dan [anonim] i-a raspuns lui lili

        acu vedeti cat de competent a fost guvernul boc? mai laudati-l ca nu v-ati umplut de penibil...
  • +3 (3 voturi)    
    ce nu se zice (Joi, 16 februarie 2012, 18:43)

    MickeyD [utilizator]

    acel 6% e doar pe fondurile de coeziune. ori din cele 6 mid. euro ce se vor absorbite, doar 3.5 sunt pe coeziune. de ce nu se vorbeste niciodata de nivelul absorbtiei pe fondurile de infrastructura, mediu, agricultura si reconversie profesionala?
    • +2 (2 voturi)    
      pai (Joi, 16 februarie 2012, 19:33)

      ady [anonim] i-a raspuns lui MickeyD

      daca s-ar vorbi..ar disparea probabil oti din parlament..iar majoritatea lor sunt fii de fii de comunisti care joaca dupa vechile reguli ,unul dintre acelea este ca un om sarac e mai usor de controlat. (modelul rusesc)
  • +4 (6 voturi)    
    Vreti sa ramaneti singurii care "dati" (Joi, 16 februarie 2012, 18:49)

    Alexandru Jecu [anonim]

    Mai, daca ati fi transparenti cu aceste fonduri europene, daca ati explica ce sunt si cum pot fi accesate aceste fonduri, sunt sigur ca treaba s-ar rezolva mintenas! Nu-s ce ma face sa cred ca preferati sa le pierdeti decat sa nu le furati voi! Mai e o problema! Ar putea induce prea multa independenta economica si, implicit, politica celor care le-ar accesa si ati putea pierde controlul!
  • -4 (8 voturi)    
    mai ungureanule (Joi, 16 februarie 2012, 18:59)

    ChavaLito [anonim]

    de ce nu ati putut lasa Romanica inafara UE FMI si NATO? niciun roman nu a cerut ca tara sa "adere?" la organizatiile voastre oculte si antidemocratice ... de ce oare elvetia norvegia islanda o duc asa bine si nu au mai deloc treaba cu criza ? ai ghicit... pentru ca ei sunt stapani in tara lor si nu vor sa le spuna altcineva ce sa faca!
    • +1 (3 voturi)    
      Islanda (Joi, 16 februarie 2012, 19:28)

      george [anonim] i-a raspuns lui ChavaLito

      o duce bine pentru ca e o tara cat un oras din Romania. Elvetia este cine este nu trebuie sa mai comentam.
      • 0 (2 voturi)    
        Dar (Joi, 16 februarie 2012, 20:54)

        Michelangelo [anonim] i-a raspuns lui george

        Norvegia si Suedia ?
        • 0 (0 voturi)    
          pai (Joi, 16 februarie 2012, 21:27)

          ChavaLito [anonim] i-a raspuns lui Michelangelo

          toate tarile astea care o duc inca bine sunt cele care nu aplica restrictiile astea dezastroase impuse de UE si SUA.
        • +1 (1 vot)    
          Islanda Norvegia si Suedia (Joi, 16 februarie 2012, 23:16)

          finlandezul [anonim] i-a raspuns lui Michelangelo

          Islanda a avut nevoie relativ recent (acum doi trei ani in urma) de ajutorul tarilor nordice. De unde ati tras concluzia ca in Islanda se traieste bine?
          Norvegia are rezerve de petrol din Marea Nordului cit sa nu-si faca probleme pentru mult timp.
          Suedia e bine mersi in UE, care-i problema?
        • +1 (1 vot)    
          Anunturi de ultima ora. (Vineri, 17 februarie 2012, 0:50)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Michelangelo

          Vezi ca Suedia e in UE. Norvegia nu e in UE, dar e in NATO.
          Norvegia e al treilea exportator mondial de gaze naturale si al cincilea exportator de petrol din lume, la o populatie de vreo 5 milioane de oameni.
          Ca tot vorbeati de Islanda, poate nu sunteti la curent cu faptul ca principalele 3 banci din Islanda au falimentat si ca in 9 luni moneda nationala a pierdut 35% din valoare, in raport cu euro.
          • 0 (0 voturi)    
            Si totusi islandejii traiesc bine (Vineri, 17 februarie 2012, 11:03)

            Bibicu [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

            Noi avem niste cifre macro de am uimit europa dar traim tot mai prost.
  • +4 (4 voturi)    
    intru pe site ul vostru (Joi, 16 februarie 2012, 19:09)

    io [anonim]

    si sunt nevoit sa vad zilnic cate o reclama la spitalul ala particular -zilele astea ca proprietara lui s-a chinuit si nu a avut viata particulara si nici bani pentru ca a trebuit sa munceasca in medicina! dar de amaratii astia care nu au bani de medicamente nu zice nimeni nimic!
    • 0 (0 voturi)    
      E simplu (Vineri, 17 februarie 2012, 0:51)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui io

      Sa se stranga mai multi si sa plateasca un articol in care vor spune o poveste trista, menita sa ne induioseze pe toti.
  • +1 (5 voturi)    
    Problema e ca proiectele sunt aberante (Joi, 16 februarie 2012, 19:10)

    Andradda [utilizator]

    Ce sa verifici daca, 90% din proiecte n-au absolut nicio legatura cu realitatea si cu legislatia europeana in vigoare.
    Fiecare scrie acolo ce ii trece prin cap si, la urma, dupa ce citesti proiectul iti dai seama ca ori cel care l-a scris n-are habar ce inseamna "fonduri europene" ori realizezi ca respectivul, vrea 5 milioane de euro de la UE, din care 4,9 milioane sunt pt "uz privat si personal" si restul de 100.000 au oarecare tangenta cu proiectul in sine.
    Trimite cativa oamnei inteligenti, tineri, pregatiti, in Polonia sa invete de la aia cum se face un proiect pe bani europeni.
    Odata ce-ai inteles "miscarea" adaptezi titpul de proiect polonez la necesitatile romanesti.
    Altfel e doar pierdere de timp si de miliarde!
    • +1 (3 voturi)    
      Nu e chiar asa (Joi, 16 februarie 2012, 20:09)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Andrada, nu e chiar asa! marea Un proiect de genul asta nu e facut de badea Gheorge de la coada vacii. Marea majoritate a proiectelor sunt facute de firme specializate pe aceasta tema!
      Avem la nivel de tara proiecte care pot absorbi 100 de miliarde de euro!! Proiecte OK.
      Alta e problema. Cu finantarea. Aici e coruptia, aici garantarea unor credite de catre stat se face doar daca ai pile sus si/sau daca dai spaga.
      Se stie problema, doar ca nu exista vointa politica sa se rezolve. Cel putin pana acum.
      PS. Am o cunostinta care si-a facut o sera. Peste1 milion de euro. Trebuia sa cofinanteze el vreo 300.000 euro. Plus alti vreo 300.000 sa contractezi, ca de la UE iti vine la sfarsit! De unde 600.000 de euro? De la Banca. Cine garanteaza? Pai , nu gasesti si te lasi pagubas. Daca ai o pila - si asta a avut un udemerist sus prin guvern - iti aduce o garantare din partea statului pentru banca. Asa se rezolva.
      • -1 (1 vot)    
        tara de hoti (Joi, 16 februarie 2012, 21:30)

        noname [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        corect, pusesi punctul unde trebe.. se fura prea mult, prea prost si prea repede.. cu judecatorii si procurorii in frunte.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Joi, 16 februarie 2012, 20:28)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      andradda, lasa-ne cu basmele ca nu suntem toti copii sa nu stim cum e cu fondurile europene, are dreptate primul care a comentat: pentru 3 stampile trebuie sa alergi nu stiu cate sute de km, nu mai spun ca functionarii din institutiile respective sunt extrem de slab si unilateral pregatiti, ar fi mai utile niste computere si o evaluare tip test grila ca tot atata intelegere a proiectelor ar avea dar macar ar fi corecte.
      • -1 (3 voturi)    
        Fii serios (Joi, 16 februarie 2012, 20:53)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui xyz

        proiectele nu sunt respinse de UE din cauza stampilelor ci din cauza aberatiilor trecute in proiect.
        • -1 (1 vot)    
          ... (Vineri, 17 februarie 2012, 7:34)

          xyz [anonim] i-a raspuns lui Andradda

          nu stimabilo, proiectele sunt respinse in principal din cauza intarzierii enorme a avizelor emise din cauza autoritatilor statului (exp. mediu, cadastru), sau a celebrelor "deconcentrate". Precum si a regulilor divergente stabilite de aceleasi institutii. De multe ori cine citeste cu atentie regulile de acordare constata singur de la inceput ca intersectia acestora e multime vida. Sunt masuri pt care nici macar nu are sens sa te apuci sa faci vreun demers. In plus datorita lungimii procesului si modului haotic dar si greoi in care se desfasoara in general ce e cu fonduri europene ajunge sa coste cu 80-150% mai mult decat ce e investitie proprie. Asica pana la urma, pe mine investitor ma costa tot atat sau chiar mai mult. Una peste alta, la momentul de fata daca nu ai vreun sprijin politic masiv (care sa aduca dupa el aprobari neconditionate pe la diverse niveluri) mai bine te bazezi pe bani proprii sau de la banca.
        • -1 (1 vot)    
          Ai uitat un pas (Vineri, 17 februarie 2012, 8:25)

          a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

          Pentru a fi respinse de UE trebuie sa treaca de vajnicul aparat birocratic romanesc.
  • 0 (2 voturi)    
    Normal (Joi, 16 februarie 2012, 19:10)

    Vizitiul [utilizator]

    Pentru ca politicienii au alte treburi...nicidecum interesul Romaniei.
  • 0 (2 voturi)    
    SUCESURILE (Joi, 16 februarie 2012, 19:39)

    evoque [utilizator]

    de data asta sunt sucesurile lui boc, insa sunt tot sucesuri portocalii.
    • -1 (3 voturi)    
      ti s-a incurcat limba in gura. atata rahat ... (Joi, 16 februarie 2012, 21:23)

      Tudor Bugetar [anonim] i-a raspuns lui evoque

      cred ca vroiai sa vorbesti despre "serviciurile" lui antenescu voyeuristul
      • -1 (1 vot)    
        se pare (Vineri, 17 februarie 2012, 0:48)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Tudor Bugetar

        ca injuriile de mai sus pot fi publicate de catre hotnews.
        BRAVO DOmnILOR.
    • 0 (0 voturi)    
      deh (Joi, 16 februarie 2012, 21:26)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      mai pune un c sa iasa bine.
      • 0 (0 voturi)    
        intentionat (Vineri, 17 februarie 2012, 0:40)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

        nu am pus. pentru unii cum este (tudor bugetar) a fost suficient de bine ca sa scot la lumina tot ce zace in el. ce frumos o musca unii!!
  • +2 (2 voturi)    
    precizari... (Joi, 16 februarie 2012, 19:45)

    moromete [anonim]

    pt proiecte pentru agricultura resp ,mas 112 , expl . agric. ferme de anim .sint necesare fff. multe avize pe care beneficiarul trebuie sa le achite, in avans ,indiferent daca proiectul va fi finalizat sau nu , eliberarea aut/ de constructie trebuie platita integral ,din fonduri proprii,la valoarea proiectului ,in plus bancile vor garantiii de 150% pt credit ,in imobile in urban a caror caloare este redusa cu 50 %, si in plus trebuie sa ai disponibil in cont cel putin 30% din valooare proiectului .Acestea sint adevaratele probleme pt care pr europene nu se absorb rapid.....
  • +1 (1 vot)    
    ce simplu... (Joi, 16 februarie 2012, 19:59)

    lili [anonim]

    stam dezastruos, asta este, spune simplu MRU.... nu raspunde in schimb nimeni niciodata pentru nici o paguba....
    Deci Romania a absorbit(facturi decontate de UE) numai 1,21 miliarde Euro pana acum in cei 5 ani !!!!
    In schimb dupa aderarea din 1 Ianuarie 2007 a contribuit anual cu 1% din PIB, reprezentand ~1,2 miliarde Euro/an, care la cei 5 ani de la aderare (2007 - 2011) inseamna 6 miliarde Euro CONTRIBUTIE !
    Socotiti si voi: rezulta o PIERDERE totala de aproape 5 miliarde Euro !!
    NU raspunde nimeni, trebuie sa recunoastem DEZASTRUL, cum spune MRU, de facut ce sa mai facem....
    In ianuarie 2012 Romania a absorbit ZERO Euro !!!!!(adica ZERO facturi decontate de UE !!!)
    Trebuie sa recunoastem, nu putem nega asta, cum spune Premierul tanar MRU....
  • +1 (3 voturi)    
    parca (Joi, 16 februarie 2012, 20:12)

    ionel [anonim]

    pai parca Boc si Vassss spuneau ca totul merge pe roate la absorbtia de fonduri UE ? Sa fi mintit ? niste oameni asa de valorosi ?
    o sa tot absorbiti din plin atat timp cat birocratii nu au alt interes decat spaga. Parca Bese eradica coruptia prin 2004 ? acum suntem in 2012. O fi fost si el invins de sistem ca Milica ? Macar ala a recunoscut.
    • +1 (3 voturi)    
      e prea complicat pt tine (Joi, 16 februarie 2012, 21:25)

      Tudor Bugetar [anonim] i-a raspuns lui ionel

      Nu, nu au mintit. Dar tu, vorba cantecului "Ionel, ionelule, nu mai bea baiatule" ...
  • 0 (0 voturi)    
    omule ! (Joi, 16 februarie 2012, 21:28)

    MirceaA [utilizator]

    fondurile sunt urmarite si controlate si nu prea merg furaciunile. Daca nu le pui botnita hotilor cu spagile lor, nu vom avea nicio absorbtie.
  • 0 (0 voturi)    
    Problema mare e coruptia... (Joi, 16 februarie 2012, 23:01)

    p [anonim]

    Scrii un proiect, il depui la termen... astepti cu sufletul la gura sa se finalizeze evaluarea.... evaluarea se prelungeste nespus de mult... atit de mult, ca si uiti ca l-ai depus... si cind ti-ai luat gindul de la el, primesti o fituica prin care ti se comunica faptul ca-ti mai lipseste fix un punct ca sa fii finantat...

    Incepi sa speri ca se poate face ceva.... soliciti evaluarea, sa vezi daca nu poti contesta ceva, poate poti cistiga nenorocitul ala de punct...

    Primesti evaluarea, dupa insistente, si-ti dai seama ca de fapt, proiectul tau nici n-a fost evaluat... ca Evaluatorul 2 e "copy + paste" din Evaluatorul 1.... si ambii se pierd in generalitati care se potrivesc tuturor proiectelor, si se contrazic pe ei insisi in aprecieri...

    Si atunc iti vine mintea romanului cea din urma, si incepi sa dai telefoane la competitie... si afli cu stupoare ca scenariul s-a repetat identic si la altii... Proiectele n-au fost evaluate, toti au primit aceeasi fitzuica, dupa care onor ministerul a asteptat sa vada care din competitori isi arata mai tare muschii...

    Si apoi ne plingem cu totii de nivelul scazut de absorbtie a fondurilor europene...
  • +1 (1 vot)    
    Orbul gainilor (Vineri, 17 februarie 2012, 0:32)

    ines [anonim]

    Au trecut deja 5 ani si doua ministere(cel putin) europene si politicienii puterii se dovedesc impotenti in a elabora si aplica politici eficiente petru a se absorbi fondurile europene.Sunt cateva evidente simple pe care nimeni nu vrea sa le recunoasca si sa le indrepte ,desi fara un rezultat pozitiv Romania se va duce de rapa(si atunci sa vezi ce-o sa ne mai uitam de jos la Grecia,Irlanda ,Spania,pentru ca pe noi nu o sa ne ridice nimeni..)
    1)Oamenii care sunt decizionali pentru impulsionarea procesului sunt putini si platiti infect,raportat la ce se asteapta de la ei.
    2)Se vorbeste la infinit de prioritizarea investitiilor;este asa de greu sa se inventarieze toate aceste gauri si gaurici si sa se instituie un moratoriu legal de sistare sau suspendare,pe baza analizei
    3)Instaurarea comenzii unice in ceea ce priveste acest proces;D-l ministru Orban ,superprofesionist in afaceri europene trebuie sa aiba putere de decizie si control asupra sistemului,nu ca acuma cand sa roaga in stanga si in dreapta sa fie aplicate deciziile luate
    Credeti ca Polonia e mult diferita?Nu au fost in stare sa termine autostrazile pentru Euro,deci probleme sunt peste tot.
    Trebuie numai tratate corect..Aude cineva???
  • 0 (0 voturi)    
    Diferente (Vineri, 17 februarie 2012, 5:44)

    Marian [anonim]

    "este o realitate pe care nu o putem nega" Corect ar fi fost ca primul ministru sa spuna altfel "este o realitate pe care nu o putem tolera" Pe mine nu ma incanta ca exista o problema pe care nu o putem nega, eu ca cetatean doresc ca acesta problema de absorbtie a fondurilor europene sa nu existe.
  • 0 (0 voturi)    
    ultima teapa a Guvenului Boc..... (Vineri, 17 februarie 2012, 9:15)

    costica [anonim]

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ungureanu-plateste-ultima-teapa-a-guvernului-boc-966746.html

    "Ungureanu plăteşte ultima ţeapă a guvernului Boc

    Într-o tăcere asurzitoare, guvernul român a punctat, în ianuarie, un nou eşec în absobţia fondurilor europene. Zero a fost valoarea plăţilor Comisiei Europene către ţara noastră, în prima lună a acestui an. În decembrie 2011, după luni de întrerupere a plăţilor, au fost absorbiţi aproape 300 de milioane de euro.
    Nici guvernul şi nici ministerul afacerilor europene nu au transmis vreun comunicat oficial în care să explice această situaţie. Câteva zile după apariţia, la 9 februarie, a raportului lunar al autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale, ministrul Orban a dat o declaraţie sibilinică. "Nu vreau să numesc un program, dar ne ameninţă în momentul de faţă riscul suspendarii unui program. Sper să reuşim să-l evităm, aşa cum am reuşit să deblocăm procesul, sper să reuşim să-l deblocăm. Odată ce, anul trecut, Comisia Europeana a constatat probleme în programele finanţate din bani europeni, acum este extrem de vigilentă", a spus Orban luni seara, la un post de televiziune."
  • 0 (0 voturi)    
    Ungureanu si marea descoperire ! (Vineri, 17 februarie 2012, 16:47)

    Didos [anonim]

    Este penibil, daca nu ridicol, sa prezinti un lucru stiut de toata lumea, ca pe o mare discoperire. Ma asteptam sa ne spuna care sunt cauzele ratei scazute a absorbtiei fondurilor europene, cine sunt vinovatii , cum vor raspunde si ce masuri se vor lua in viitor. Va spun eu : nu exista vinovati si nu va raspunde nimeni! Tot nimeni nu a raspuns de aprobarea importului de etnobotanice si de autorizarea consumului lor ,desi toata povestea o consider ca pe o crima impotriva poporului roman. Da , nu conteaza, ca se fac afaceri oneroase pe sanatatea romanilor ! Bani murdari sa iasa ,ca oricum ,nu au miros !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version