ANALIZA Primariile din Bucuresti au accesat in 2011 doar 40 de milioane de euro fonduri europene nerambursabile prin Programul Operational Regional. Totalul disponibil era de 370 milioane euro

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 17 aprilie 2012, 19:24 Economie | EuROfonduri

Primariile din Bucuresti au accesat in 2011 circa 40 milioane de euro din fonduri europene, prin Programul Operational Regional, program care se adreseaza in special autoritatilor locale. Potrivit datelor furnizate de Ministerul Dezvoltarii, la solicitarea HotNews.ro, doar pe POR se puteau accesa 370 milioane de euro. Cea mai mare rata de absortie a avut-o Primaria sector 2, cu 18 milioane de euro, si Primaria sector 6, cu 14,1 milioane de euro. Primaria Capitalei a accesat doar 5,7 milioane de euro.

  • Nota: Conversia leu/euro a fost facuta la un curs de schimb mediu de 4,3 lei/euro.
  • In 2011, pe POSDRU au mai fost accesate inca 10 milioane de euro, prin Primaria Sectorului 4
 
Primaria Capitalei: circa 5,7 milioane euro

Potrivit datelor furnizate de institutie, la solicitarea HotNews.ro, Primaria Generala a Municipiului Bucuresti a semnat in 2011 contractele pentru finantarea urmatoarelor proiecte:

-  Proiect: Consolidare, restaurare si conservare casa Cesianu (POR); Valoare: 8.585.807 lei (finantare nerambursabila 5.934.333 lei);
- Proiect: Consolidare, restaurare si conservare Observatorul Astronomic Vasile Urseanu (POR); Valoare: 11.105.896 lei (finantare nerambursabila 7.375.378 lei);
- Proiect: Reabilitare si consolidare Muzeu Dr. Nicolae Minovici (POR); Valoare: 14.995.314 lei (finantare nerambursabila 11.246.648 lei);

Total:
Valoare proiecte: 34.687.017 lei/ 8.066.748 euro;
Finantare nerambursabila: 24.556.359 lei/5.710.781 euro;

 

Primaria sector 1: circa 1 milion euro

Potrivit datelor furnizate de institutie, la solicitarea HotNews.ro, in 2011, pentru sectorul 1 s-au semnat contractele pentru finantarea urmatoarelor proiecte:

- Proiect: "Bucurestiul te vrea în tenesi "(POR); Valoare: 971.375 (finantare nerambursabila 746.304 lei); Proiectul are ca scop promovarea si introducerea intr-un traseu tursitic a urmatoarelor obiective: Parcul Herastrau, Aleea Cariatidelor si Muzeul National al Satului „Dimitrie Gusti".

- Proiect: "Oameni de Piatra" (POR); Valoare: 977.641,48 lei (finantare nerambursabila 757.381 lei). Proiectul are ca scop promovarea celor mai importante statui din sector si introducerea lor intr-un traseu turistic: Statuia lui Barbu Stefanescu Delavrancea, Statuia monseniorului Vladimir Ghika, Bustul lui Nicolae Iorga, Statuia lui Alexandru Lahovary, Statuia lui Iuliu Maniu, Statuia lui I.C. Bratianu si Statuia Generalului Charles de Gaulle.

- Proiect: "Proiectul Green Culture" (POR); Valoare: 981.889,12 (finantare nerambursabila 748.582 lei); Scopul proiectului este promovarea si introducerea intr-un circuit turistic a urmatoarelor obiective: Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu", Muzeul de Arheologie „Vasile Parvan", Colegiul National „Sf. Sava" si Pasajul Victoria.

- Proiect: „Dezvoltarea Complexului Social de Servicii „Sf. Andrei" prin lucrari de mansardare si recompartimentare" (POR); Valoare: 2.690.614 lei (finantare nerambursabila 2.065.736 lei); Investitia presupune cresterea capacitatii centrului de zi pentru copii de la 50 la 120 de locuri, creandu-se astfel peste 70 de noi locuri la cresa.

Total:
Valoare proiecte: 5.621.519 lei/1.307.330 euro;
Finantare nerambursabila: 4.318.003 lei/1.004.186 euro;


Sectorul 2: circa 18 milioane de euro

Primaria sectorului 2 nu a furnizat HotNews.ro informatiile solicitate, desi a trecut termenul legal de 30 de zile. Potrivit datelor furnizate de Ministerul Dezvoltarii, la solicitarea HotNews.ro, in sectorul 2 s-au semnat in 2011 contractele pentru finantarea urmatoarelor proiecte:

- Proiect: "Crearea unui parc de utilitate publica in cartierul Ion Creanga"(POR); Valoare: 9.705.063 lei (finantare nerambursabila 7.331.900 lei);

- Proiect: "Sistem de supraveghere video si management informational pentru cresterea sigurantei sociale si prevenirea criminalitatii in arealul Ion Creanga"(POR); Valoare: 3.633.845 lei (finantare nerambursabila 2.609.748.14 lei);

- Proiect: "Modernizare strazi zona Baicului (24 strazi)" (POR); Valoare: 17.485.452 lei (finantare nerambursabila 13.704.718 lei);

- Proiect: "Amenajare arhitecturala si peisagistica in zona Baicului" (POR); Valoare: 3.876.494 lei (finantare nerambursabila 2.626.582 lei);

- Proiect: "Sistem supraveghere video si management informational pentru cresterea sigurantei sociale si prevenirea criminalitatii in arealul Baicului" (POR); Valoare 3.449.702 lei (finantare nerambursabila 2.477.520 lei);

- Proiect: "Centrul de servicii de asistenta sociala pentru persoane varstnice" (POR); Valoare: 3.575.102 lei (finantare nerambursabila 2.717.446 lei);

- Proiect: "Reabilitare, modernizare, dezvoltare si echiparea infrastructurii educationale preuniversitare a Liceului Teoretic "C.A.Rosetti"" (POR); Valoare: 10.337.413 lei (finantare nerambursabila 8.052.383 lei);

- Proiect: "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea si echiparea infrastructurii educationale preuniversitare a Colegiului National "Iulia Hasdeu"" (POR); Valoare: 48.312.993 lei (finantare nerambursabila 38.166.819 lei);

 

Total:
Valoare proiecte: 100.376.064 lei/ 23.343.270 euro;
Finantare nerambursabila: 77.687.116 lei/18.066.771 euro;

 
Sectorul 3: circa 900.000 euro

Primaria sectorului 3 nu a furnizat HotNews.ro informatiile solicitate, desi a trecut termenul legal de 30 de zile. Potrivit datelor furnizate de Ministerul Dezvoltarii la solicitarea HotNews.ro, in sectorul 3 s-au semnat in 2011 contractele pentru finantarea urmatoarelor proiecte:

- Proiect: "Cresterea sigurantei si prevenirea criminalitatii in sectorul 3" (POR); Valoare: 1.250.419 (finantare nerambursabila 988.235 lei);

- Proiect: "Accesul cetatenilor la informatii de interes public" (POR); Valoare: 3.643.380. lei (finantare nerambursabila 2.877.975 lei);

Total:
Valoare proiecte: 4.893.799 lei/ 1.138.092 euro;
Finantare nerambursabila: 3.866.210 lei/899.118 euro;

 
Sectorul 4: Nici un contract pe POR, circa 10 milioane de euro pe POSDRU

Potrivit datelor furnizate de institutie, la solicitarea HotNews.ro, in 2011 Primaria sector 4 nu a incheiat nici un contract pe POR. In schimb, a incheiat trei contracte finantate prin POSDRU, in valoare totala de 10.063.185 euro.


Sectorul 5: Zero contracte

Primaria sectorului 5 nu a furnizat HotNews.ro informatiile solicitate, desi a trecut termenul legal de 30 de zile. Potrivit datelor furnizate de Ministerul Dezvoltarii, la solicitarea HotNews.ro, in sectorul 5, in 2011, nu s-a semnat niciun contract pentru finantarea unor proiecte din fonduri europene.

 

Sectorul 6: circa 14,1 milioane de euro

Potrivit datelor furnizate de institutie, la solicitarea HotNews.ro, in 2011, pentru sectorul 6 s-au semnat contractele pentru finantarea urmatoarelor proiecte:

- Proiect: "Modernizarea arhitecturala si peisagistica a Parcului Drumul Taberei" (POR); Valoare: 75.188.177 lei (finantare nerambursabila 59.574.685 lei);

- Proiect: „Achizitionarea si instalarea sistemului de supraveghere video pentru cresterea sigurantei si prevenirea criminalitatii în parcul Drumul Taberei Sector 6 Bucuresti (13 camere video)" (POR); Valoare proiect: 1.806.467 lei (finantare nerambursabila 1.222.834 lei).

 
Total:
Valoare proiecte: 76.994.644 lei/17.905.731 euro;
Finantare nerambursabila: 60.797.519 lei/14.138.957 euro;

Potrivit datelor furnizate de Ministerul Dezvoltarii, in 2011, pe POR se puteau accesa in Regiunea Bucuresti - Ilfov fonduri nerambursabile in valoare de 370 de milioane de euro.


















2501 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    n-au accesat... (Marţi, 17 aprilie 2012, 19:37)

    costica [anonim]

    ca din banii de la UE nu se poate FURA !!!
    Asa, banii alocati Romaniei de UE vor ramane mereu nefolositi in cea mai mare parte....
    • +1 (1 vot)    
      Mi-ai luat... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 7:02)

      dami365 [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Mi-ai luat comentariul!Exact la asta ma gandeam si eu.Nu se folosesc aceste fonduri pentru lipsa de interes datorata faptului ca nu se mai poate fura asa usor.Pana si in acest domeniu ,al furtului,e nevoie de creativitate.Ce vremuri...
      • -1 (1 vot)    
        se face treaba (Miercuri, 18 aprilie 2012, 14:21)

        Dana [anonim] i-a raspuns lui dami365

        Daca banii ar fi dati cui trebuie, sunt sigura ca s-ar investi ca lumea. De exemplu, in sectorul 4, desi nu au fost fonduri suficiente, s-a facaut treaba. Nu conteaza ce suma intra, conteaza ce se poate face cu ea. Piedone chiar facea mai mult, daca primea. Chiar si asa, sectorul 4 arata bine, deci concluzia o trage fiecare. Daca vrei sa faci ceva, faci!
  • 0 (0 voturi)    
    ce sa faca cu atati bani? (Marţi, 17 aprilie 2012, 19:46)

    woe [anonim]

    ce sa faca primariile bucurestene cu atati bani? daca faci o socoteala scurta a raportului buget alocat de stat primaria sector oricare/buget primaria Cuca Macaii, iti ingheata zambetulu pe buze.

    discutam de asocieri politice si locul unde isi fac ele culcusurile peste noapte, ce treaba au ca restul mujicilor is sub inundatii sau n-au primariile nici bani de lopeti pentru deszapezire.
  • -2 (6 voturi)    
    o esplicaţie:) (Marţi, 17 aprilie 2012, 21:13)

    dariusica [anonim]

    Funcţionarii publici care lucrează cu fonduri europene nu pot fi plătiţi în proiect decât în afara orelor de lucru. Să primeşti salar de 9 milioane şi să-ţi mai baţi şi capul cu birocraţia proiectelor UE e masochism curat.
  • 0 (2 voturi)    
    Ontanu este gospodar! (Marţi, 17 aprilie 2012, 21:31)

    unul [anonim]

    Se vede ca Ontanu este un primar gospodar. A obtinut cele mai multe fonduri europene dintre toti primarii de sectoare
    • +2 (2 voturi)    
      hoti dar si prosti ca nici sa fure nu stiu (Miercuri, 18 aprilie 2012, 0:38)

      popion [anonim] i-a raspuns lui unul

      Ontanu o fi putin gospodar, dar e mai mult hot.
      Insa realitatea la nivel de capitala este ca nici sa fure nu se pricep, mai ales ca trebuie sa faca ceva.
    • -1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 11:42)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui unul

      Daca-ti inchipui ca parcurile s-au reabilitat pentru confortul cetatenilor, te inseli. S-au reabilitat pentru ca acolo au intrat milioane de dolari pentru pavaje, mobilier urban, amenajari, etc. Stai linistit ca banii au ajuns la cine trebuia. Sau vrei sa spui ca era musai sa luam banci din Spania pentru ca noi nu suntem capabili sa sa le facem?
    • -1 (1 vot)    
      cum trebuie (Miercuri, 18 aprilie 2012, 12:39)

      delia [anonim] i-a raspuns lui unul

      ideea e ca fondurile astea trebuie aplicate unde trebuie si cum trebuie. o fi obtinut el cele mai multe, dar rezultatele nu prea se vad. si piedone a accesat cateva fonduri si pot spune ca e mai gospodar decat ontanu!
  • +4 (4 voturi)    
    dezastru (Marţi, 17 aprilie 2012, 21:34)

    george [anonim]

    ar trebui ca nici unul din ei sa nu mai aiba tupeul sa candideze pentru un nou mandat
    • -1 (1 vot)    
      de piedone n-ai ce zice (Miercuri, 18 aprilie 2012, 11:53)

      simona [anonim] i-a raspuns lui george

      poate nu toti, insa de piedone n-ai ce zice. omu' chiar s-a miscat in sector, sa nu mai vorbim ca a reusit sa faca rost de investitori de unul singur, fara bani de la guvern. si nici anul asta sectorul 4 nu este pe lista, desi dupa parerea mea, piedone ar trebui sa fie sustinut. a schimbat sectorul 4 in bine!
  • -4 (4 voturi)    
    Eu nu inteleg o chestie: (Marţi, 17 aprilie 2012, 21:45)

    PoneiulTroian [utilizator]

    astia chiar aveau de gand sa ne dea banii astia, sau numai o zic asa, la caterinca?
    Ca vad ca nu este o problema numai a Romaniei, toate tarile post-comuniste au parte de aceiasi asimilare greoaie a fondurilor europene...
    Imi aduce aminte asta de creditul de banca pe care vroiam sa il accesez. Scria pe un panou: "va dam pana la una suta mii euro"... Ei as! Daca storci un credit de 10 mii de coco de la ei esti tare! Restul e PR pentru gusteri.
    • +5 (5 voturi)    
      Polonia (Miercuri, 18 aprilie 2012, 0:55)

      bibicu' [anonim] i-a raspuns lui PoneiulTroian

      De care state 'post-comuniste' vorbesti, de Polonia care a intrat in 2004 sin in 2010 avea 90% din fonduri absorbtie? Se compara cu bataia de joc a politicienilor romani pe obrazul poporului?
      • 0 (0 voturi)    
        bibicule (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:55)

        ady [anonim] i-a raspuns lui bibicu'

        politicienii romani sunt romani..iar politicienii sunt oglinda romanilor..bataia de joc este mutuala..nu vad supararea..visam bunastare dar fara pic de seriozitate
  • +2 (4 voturi)    
    Si de fapt unde e problema? (Marţi, 17 aprilie 2012, 21:59)

    Relu [anonim]

    Se vorbeste excesiv despre incapacitate noastra in general ca tara de a atrage fonduri EU. Dar nu am vazut nici un articol in toti anii astia care sa caute sa inteleaga ce ne retine in a accesa aceste fonduri, nici un functionar marunt intrebat ce il opreste sa-si faca treaba in domeniul asta! E clar ca avem o problema si tind sa cred ca solutie se afla acolo unde nimeni nu o cauta, adica la nivelul cel mai de jos.
    E foarte usor sa acuzam si sa aratam cu degetul pe ala sau pe celalalt, insa suntem incapabili sa gandim activ si sa actionam ca atare. Poate e mai usor sa ne plangem si sa acuzam, decat sa incercam sa gandim solutii!
    • +1 (1 vot)    
      Ok. (Miercuri, 18 aprilie 2012, 7:11)

      dami365 [utilizator] i-a raspuns lui Relu

      S-ar putea sa ai dreptate.Hai sa-i vedem la treaba pe ziaristi!Sa scormoneasca si sa ne aduca articole pe tema asta.E drept ca poate e mai citit un articol despre chilotii pe care si i-a cumparat nu stiu care baragladina,dar si despre capacitatea de a atrage fonduri EU ar fi cativa interesati! ;D
  • -1 (1 vot)    
    piedone (Miercuri, 18 aprilie 2012, 11:11)

    horia [anonim]

    piedone a accesat fondurile europene si le-a folosit cu cap pana acuma. sunt convins ca va apela inca o data, caci are planuite niste proiecte destul de ambitioase..
  • -1 (1 vot)    
    pe sectoare (Miercuri, 18 aprilie 2012, 11:32)

    lorescu [utilizator]

    Te poti descurca si cu o suma mai mica, daca esti genul de om care vrea sa faca ceva pentru binele celorlalti, si nu pentru al sau. Imi amintesc ca sectorul 4 arata jalnic inainte, acum sincer, chiar ti-era frica sa locuiesti acolo. Nu era deloc o zona placuta vederii. Piedone s-a descurcat excelent ca primar, de aceea il voi alege si de data aceasta si sper ca situatia sa ramana aceeasi. Poate de data aceasta va primi si mai multi bani.
  • -1 (1 vot)    
    sectorul 4 merita bani (Miercuri, 18 aprilie 2012, 11:40)

    lora [anonim]

    sper ca piedone va accesa anul asta mai multe fonduri, caci javra de la putere, MRU, n-a acordat absolut niciun leu primariei sectorului 4. e salvator gandul ca piedone s-a descurcat pana acuma cu bugetul ala minuscul, a facut o groaza de chestii....cel putin spre deosebire de alte sectoare, unde s-a furat mult, s-au facut putine...
  • -1 (1 vot)    
    sect 4 (Miercuri, 18 aprilie 2012, 11:55)

    mariusica [anonim]

    Daca primarul este un bun administrator, se poate descurca si cu fonduri putine. Conteaza sa vrei sa faci ceva! Eu ma mandresc ca locuiesc in sectorul 4. Este o zona buna, administrata de un om cu cap.
  • -1 (1 vot)    
    sectorul 5 care este marean (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:29)

    skyradio [anonim]

    la nivel de goagle!
  • -1 (1 vot)    
    proiecte (Miercuri, 18 aprilie 2012, 14:06)

    andreea [anonim]

    in mandatul ce va urma piedone va accesa mai multe fonduri europene caci e implicat in mai multe proiecte care necesita bani. avand in vedere ca guvernul ignora sectorul 4, il sustin pe piedone sa-si urmeze planurile!
  • +1 (1 vot)    
    primarii (Miercuri, 18 aprilie 2012, 15:47)

    grigs1981 [utilizator]

    Pentru mine,bucurestean ,analiza e simpla.De mai multi ani,ca sa-l sape pe Basescu,PSD-ul a creat 7 orase cu 7 primarii.Daca judecam situatia acestor 370 mil.euro,se observa ca numai 2 primarii au cheltuit semnificativ bani gratuiti sector 2 si 6.Sectorul 4 nu a cheltuit din acesti bani dar a facut o raportare la alte fonduri fara sa stiu daca si celelalte primarii au accesat acele fonduri.Se observa un dezinteres major in a cheltui bani europeni nerambursabili si este clar ca acei bani sunt periculosi datorita transparentei totale in a putea fi accesati!Daca fac o simpla imparteala 185 mil. primaria generala si aproximativ 31 mil. primariile de sector se vede ca cei de la 2 si 6 au luat note de trecere,pe cand ceilalti de ce ar mai trebui votati?Pentru ca apartin unor sigle de partid?Orasul meu e unic si ar trebui sa aiba o unica primarie cu un om gospodar(eventual sa nu fie copil de general securist),cu o profesie care sa aiba tangenta cu administrarea unui mare oras.Si daca poate aduca bani gratuiti s-o faca apeland la specialisti cu proiecte viabile.
  • 0 (0 voturi)    
    Sectorul 2 (Miercuri, 18 aprilie 2012, 22:02)

    Emin [anonim]

    cele mai multe fonduri le a accesat sectorul 2. se pare ca primarul se ocupa de problemele cetatenilor. restu ce fac ?
  • 0 (0 voturi)    
    Ontanu (Miercuri, 18 aprilie 2012, 22:04)

    O. Chira [anonim]

    In timp ce alti primari se tin de vanghelioane si se plimba pe la televiziuni, Ontanu munceste pentru sectorul 2, de aia e pe primul loc sectorul lui la fonduri europene.
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Joi, 19 aprilie 2012, 13:18)

    john [anonim]

    Bani luati din buzunarele noastre si pe care nu o sa ni-i mai dea nimeni inapoi, cu atat mai putin primarul Liviu Negoita
  • 0 (0 voturi)    
    ce sa faca cu banii? (Joi, 19 aprilie 2012, 19:33)

    crissu [anonim]

    si daca se aloca mai multi bani pentru combaterea criminalitatii la ce ne ajuta? banii se duc toti in buzunarul primarului liviu negoita si infractorii raman liberi pe strada
  • 0 (0 voturi)    
    dezamagire (Joi, 19 aprilie 2012, 23:13)

    marian [anonim]

    la alte sectoare cum de se face treaba? Iar in sectorul 3 nu se poate?
  • 0 (0 voturi)    
    sectorul 3 (Vineri, 20 aprilie 2012, 0:48)

    Doni [anonim]

    cel mai amuzant dintre toate este proiectul legat de accesul cetatenilor la informatiile de interes public.....noi habar nu avem pe ce criterii imparte domnul primar Liviu Negoita banii in sectorul 3 iar de vazut nu s-a mai vazut nimic in ultimul timp...
  • 0 (0 voturi)    
    primarelu de la 3 (Vineri, 20 aprilie 2012, 6:04)

    Alin [anonim]

    Este clar ca pe Liviu Negoita nu il intereseaza absolut deloc respectarea legii.
  • 0 (0 voturi)    
    Logic. (Vineri, 20 aprilie 2012, 9:11)

    Popa [anonim]

    Cand ai masini care mai de care mai scumpe, este greu sa iti amintesti cum e sa mergi pe strada la 12 noaptea....domnule primar, liviu negoita cand ati merg ultima data pe jos sau cu RATB?
  • 0 (0 voturi)    
    De ce? (Vineri, 20 aprilie 2012, 9:14)

    Eduard [anonim]

    atatia bani si atat de putine proiecte implementate, rusine domnule Liviu Negoita, rusine
  • 0 (0 voturi)    
    sector 3 (Vineri, 20 aprilie 2012, 12:13)

    D.j [anonim]

    La cat tam-tam se face pe sectorul 3, ca este cel mai curat, cel mai lipsit de probleme, vedem ca totul nu a fost decat praf in ochi. sa ai o gramada de bani pe mana si sa nu stii cum sa combati infractiunile din propria ograda... liviu negoita mai bine ar sta acasa la alegerile din iunie


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri