Avertismente ale Comisiei Europene transmise Romaniei: Planul pentru cresterea absorbtiei de fonduri UE a esuat si se refuza asistenta, administratia e paralizata. "Actiunile de lobby" nu pot suplini acest angajament

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 13 iulie 2012, 15:08 Economie | EuROfonduri

Reprezentantii Comisiei Europene au transmis ambasadorului Romaniei la UE ca au constatat ca planul de masuri pentru cresterea absorbtiei de fonduri europene a esuat, ca autoritatile de executie refuza asistenta institutiilor financiare si administratia e "paralizata" in actualul context national, informeaza Mediafax.

Nemultumirile au fost transmise de catre Walter Deffaa, directorul general al DG REGIO (Directoratul General pentru Politica Regionala al Comisiei Europene) si Angela Martinez-Sarasola, sefa Unitatii pentru Romania din cadrul acestui directorat, intr-o discutie avuta, in urma cu zece zile, la 3 iulie, cu ambasadorul Romaniei la UE, Mihnea Motoc.

Nemultumirile au fost transmise, conform unui document oficial obtinut de agentia Mediafax, in contextul existentei unui risc ridicat de suspendare a programelor gestionate de DG REGIO.

"Cei doi oficiali au tinut sa mentioneze ca actualul context national este foarte important, ca in momentul de fata s-a constatat o "paralizare" a administratiei romanesti. Mai mult, au constatat o "esuare" a implementarii Planului de masuri prioritare convenit pentru cresterea capacitatii de absorbtie, avand in vedere ca la nivel administrativ nu s-a progresat de o maniera satisfacatoare. Mai mult, in opinia DG REGIO, desi la nivel politic exista vointa necesara, la nivelul de executie autoritatile nu recunosc problemele sistemului si refuza in fapt asistenta institutiilor financiare internationale. In general, atitudinea autoritatilor este aceea de a fi de acord cu recomandarile pe care le face Comisia, fara insa a le aduce apoi la indeplinire neaparat", se arata in document.

Cu titlu de "remarca generala", directorul general al DG REGIO a aratat ca, in privinta implementarii programelor operationale sectoriale, situatia din Romania reprezinta "un element de ingrijorare deosebita" la nivelul Comisiei, din cauza capacitatii administrative extrem de slabe si a deficientelor constatate in functionarea sistemului de management si control al fondurilor. In acest sens, s-a precizat ca raportul Autoritatii de Audit transmis recent DG REGIO a relevat probleme serioase pentru doua dintre cele patru programe evaluate (PO Regional si POS Competitivitate), concluzia fiind aceea ca sistemul de management si control necesita imbunatatiri semnificative.

"A mentionat ca respectivele concluzii ale Autoritatii de Audit nu vor putea sa nu fie luate in seama in decizia viitoare a Comisie. A amintit ca un alt aspect pe care il vor verifica auditorii DG REGIO se refera la cheltuielile deja efectuate si ca doar in conditiile in care aceste aspecte (functionarea sistemului de management si control, respectiv cheltuielile din trecut) vor fi evaluate in mod pozitiv de auditul Comisiei, DG REGIO va putea continua platile pe programele pe care le gestioneaza, existand insa instructiuni politice foarte clare care reconfirma obligatia de la aplicare a suspendarii / intreruperii atunci cand sunt detectate deficiente serioase ale sistemului de management si control", este avertismentul catre Guvernul roman inclus in document.

In ceea ce priveste pregatirea viitoarei perioade de programare financiara, sefa Unitatii pentru Romania a atentionat ca nu exista un progres suficient, mai ales comparativ cu alte state membre, aratand ca lipseste abordarea strategica si viziunea asupra urmatoarei perioade. Oficialul UE a recomandat o mai mare implicare a departamentelor din ministere, nu doar a autoritatilor de management, precum si o mai buna colaborare interministeriala.

In cazul discutiilor avute cu autoritatile romane privind achizitiile publice, responsabila DG Regio s-a aratat dezamagita de rezultatul acesteia, aratand ca, dupa primele doua reuniuni avute pe aceasta tema la Bruxelles, lucrurile nu au mai avansat in Romania, in contextul in care achizitiile publice reprezinta cea mai mare problema la nivelul intregului sistem de management si control.

Documentul mai releva ca directorul general al DG REGIO a transmis autoritatilor romane ca lor le revine rolul principal de a solutiona problemele existente la nivel national si ca "actiunile de lobby" la Bruxelles nu pot suplini acest angajament.

Pana la finalul acestei luni, DG REGIO intentioneaza sa ajunga la o concluzie finala in ceea ce priveste functionarea sistemului de management si control din Romania.

Romania nu mai trimite catre Comisia Europeana cereri de rambursare pentru patru programe operationale incepand cu 1 iulie si pana la o data care urmeaza sa fie decisa, interval in care Executivul comunitar va analiza daca autoritatile romane au respectat conditiile asumate la finele anului trecut.

Cele patru programe operationale pentru care nu mai sunt trimise cereri de rambursare sunt legate de sectorul regional, de mediu, de transport si de competitivitate.

Oficialii CE deruleaza, in perioada 5-17 iulie, misiuni de audit pentru cele patru programe.

In decembrie 2011, Comisia Europeana (CE) a permis reluarea platilor catre Romania pentru aceste patru programe, dar cu conditia ca autoritatile de la Bucuresti sa indeplineasca pana la sfarsitul lunii iunie 2012 o serie de cerinte legate de organizarea interna a autoritatilor de management si de achizitiile publice.


Citeste mai multe despre   


















Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

10752 vizualizari

  • +7 (17 voturi)    
    Dacă nu pot ei fura (Vineri, 13 iulie 2012, 15:15)

    Fisherman [utilizator]

    nu lasă nici pe alții.
    • +4 (6 voturi)    
      Culoare politica (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 4:47)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

      Asta se intampla pentru ca institutiile nu sunt separate de politic.Toti sefii sunt numiti in functii pe criterii politice iar acestia isi transfera culoarea intregului sistem in jos. Pot destitui pe oricine li se pare ca nu voteaza cu ei. Vezi MOF.
  • +26 (30 voturi)    
    Normal, ca doar nu-s tampiti! (Vineri, 13 iulie 2012, 15:20)

    EuM [utilizator]

    Va multumim dle Copy-Paste si clica...!
    • +5 (7 voturi)    
      uuuuaaaaaa! (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 6:49)

      aschie [utilizator] i-a raspuns lui EuM

      "Plagiatul lui Ponta
      ne-a costat Europa"
    • +1 (1 vot)    
      NEBUN de legat !! (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 9:28)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui EuM

      Chuky la A3 aseara: "Merkel si contractul ei cu STASI". Ca el e nebun e treaba psihiatriei dar ne trage dupa el.
  • +26 (30 voturi)    
    BRAVO PONTA (Vineri, 13 iulie 2012, 15:26)

    florin_f [utilizator]

    iata unde ne duce un ticalos, cine dracu te-a votat? in afara de tatu si mat..
    ne duci tara de rapa.
    daca nici asta nu ne ajunge sa iesim in strada atunci haideti sa ne luam bagajul sa emigram ca numai dureaza mult sa ne inchida granitele.
    • +15 (19 voturi)    
      cum cine??? (Vineri, 13 iulie 2012, 16:05)

      mosnicolae [utilizator] i-a raspuns lui florin_f

      1. alti hoti din gasca - securisti pnl sau comunisti psd
      2. toti trantorii care traiesc de la buget si isi bat joc de banii nostri pe care-i mananca degeaba ( daca nu sunteti de acord, va rog sa-mi mentionati macar un sistem public de care sunteti multumiti, si imi revizuiesc afirmatia)
      3. toti nevinovatii cu iq de nevertebrate care isi spala neuronul in laturile antenelor
      si sunt prosti, dar multi - ghilimele
  • +17 (21 voturi)    
    Fara comentarii! (Vineri, 13 iulie 2012, 15:39)

    apoliticus [utilizator]

    doar trist
  • +21 (25 voturi)    
    cuuum?? (Vineri, 13 iulie 2012, 15:43)

    DrInOrice [utilizator]

    cum adica, nu curge lapte si miere de cand au venit Ponta si Antonescu?? Antena3, repede, ceva lacriomgen, basescu vinovat, Ponta cu galeata cu miere!!
  • -29 (35 voturi)    
    UE = Dictatură (Vineri, 13 iulie 2012, 15:45)

    The Knight [utilizator]

    Da stai vere, pana la urma ce, imi impune EU ce presedinte sa imi aleg? Caci asta cam asa incepe sa aduca. Adica oamenii vor referendum, dar EU vrea sa il 'controleze'. Credeam ca EU este simbolul libertatii, dreptatii si al democratiei. Acum vin cu influenta si control, menite sa afecteze votul omului?
    • +14 (20 voturi)    
      oamenii vor referendum? (Vineri, 13 iulie 2012, 16:05)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      esti departe de adevar, omule...
    • +14 (20 voturi)    
      Sfatul medicului (Vineri, 13 iulie 2012, 16:05)

      Pindona [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Nitrazepam 3 pe zi .
    • +16 (22 voturi)    
      dictatura e a kktului viorel vasale victor elvis (Vineri, 13 iulie 2012, 16:08)

      mosnicolae [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      ponta. daca facea orice manevra in mod democratic, nimeni nu i-ar fi spus nimic. din moment ce toti responsabilii importanti din lumea civilizata au ceva de comentat referitor la dezastrul provocat de kktii astia, inseamna ca au motive s-o faca. spre deosebire de noi, pt ei democratia reprezinta o valoare pe care o aprecieaza, e un mod de viata nu un fel de hartie de buda, ca la noi.
    • +19 (23 voturi)    
      gresit (Vineri, 13 iulie 2012, 16:08)

      bullet_dodger [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      nu oamenii vor referendum, ci parlamentul penal si ciolanist!
    • +16 (22 voturi)    
      Nu ati inteles (Vineri, 13 iulie 2012, 16:13)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Sa va explic intr-o fraza: "Daca vrei fonduri, atunci trebuie sa faci reforme".

      UE nu ne-a obligat sa vrem fonduri. Deci tara e libera sa nu faca nici o reforma. Nimeni nu va baga fondurile pe gat.

      Concluzia: Romania = (cadere) libera.
    • +12 (18 voturi)    
      Nu se da cu paru' (Vineri, 13 iulie 2012, 16:15)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Stai linistit ca USL nu lucreaza singur. Ghici ghicitoarea mea cine s-a bagat "PUTIN"?

      Deci, naivitatea unora ca tine ma face sa rad (sau sa plang).
      Uite asa se adevereste proverbul "Drumul catre iad este pavat cu intentii bune".

      Pe scurt: Tu poti sa te insori cu oricine, dar poate parintii te vor ajuta mai mult sau mai putin in functie de cum stii sa gestionezi relatia.
      Daca nu asculti niste reguli, o iei in bot.
      Eh, iata asa si cu UE astia.

      Sau poate preferi regulile din Rusia sau China?
      • -9 (13 voturi)    
        Ești tipul de cetățean limitat și îți place (Vineri, 13 iulie 2012, 17:01)

        The Knight [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        Prietene, am fost recent in Shanghai. Apoi m-am intors in 'trecut', în Europa. Sper că înțelegi.
        • +8 (12 voturi)    
          grav.. (Vineri, 13 iulie 2012, 17:21)

          EuM [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

          camasa de forta.. clar! si pachet la Shanghai!
        • +5 (9 voturi)    
          ai fost (Vineri, 13 iulie 2012, 17:22)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

          dar n-ai inteles nimic.
    • +10 (16 voturi)    
      Oare? (Vineri, 13 iulie 2012, 16:15)

      T34 [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Cred ca asta vreti tu si cei ca tine sa se creada. Adica voi, filo-rusii, numiti mai nou USL-isti. E normal ca UE sa vrea sa stie ce se intampla cu banii pe care ii varsa in Romania. E normal sa nu accepte sa dea bani unei tari condusa de mafioti. Numai ca normalitatea e relativa, pentru voi, definitia ei fiind dictata de interesele de imbogatire rapida pe care le aveti.

      Oricum, fiti fericiti, ati reusit sa impiedicati aderarea tarii la Schengen, asa cum v-au poruncit stapanii vostri din Est. Felicitari...
      • +1 (1 vot)    
        da (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 8:47)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui T34

        Corecta observatia ta,drept pentru care au si inchis "robinetul"! Acum sa va vedem "independentilor"! De unde mai luati bani sa mituiti "stirbii"din P.Universitatii? V-ati "tras-o"singuri!
    • +8 (14 voturi)    
      iti da! (Vineri, 13 iulie 2012, 16:18)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      UE iti da niste bani si e normal sa-ti puna si conditii. Is bani luati din munca cetatenilor de acolo si ii trimit aici doar daca vor ei si daca noi indeplinim anumite conditii.
    • +4 (12 voturi)    
      >>>>>>>>>>>>> (Vineri, 13 iulie 2012, 16:27)

      Invincible [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      RUSIA = Democratie :))

      auz taica, nu ti se pare amara painea pe care o castigi ca postac?
      • -7 (13 voturi)    
        Răilor.. (Vineri, 13 iulie 2012, 17:02)

        The Knight [utilizator] i-a raspuns lui Invincible

        Nu castig nimic frate. E doar parerea mea. Ori numai tu ai dreptul la replica? Cine e fascist acum? ;)
        • +1 (3 voturi)    
          The Duke (Vineri, 13 iulie 2012, 22:39)

          sebagain [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

          noi apreciem diversitatea parerilor. s-ar putea ca doar sa intinzi putin corzile bunului simt fara sa si crezi in ceea ce scrii. Oricum esti recuperabil pentru o cauza mai buna spre deosebire de V>P. si C>A.
    • -8 (12 voturi)    
      Fenomenal :)) (Vineri, 13 iulie 2012, 16:57)

      The Knight [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Knight, ai reusit o performanță incredibilă. Ai stârnit furia a 9 sclavi de pe HotNews. Adevărul tău este minciună pentru ei. Nu ai dreptul la replică în lumea asta. Punct!
      • +3 (7 voturi)    
        Mai.. (Vineri, 13 iulie 2012, 17:24)

        EuM [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

        revin.. ca poate n-ai inteles.. Cand doi (sau 9 "sclavi", cum iti place tie sa ne alinti) iti spun ca esti beat, te duci si te culci!
    • +4 (8 voturi)    
      Mai.. (Vineri, 13 iulie 2012, 17:19)

      EuM [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Si aici..? Ti-e rau, Batmane?
    • +2 (6 voturi)    
      Dictatura (Vineri, 13 iulie 2012, 18:18)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      UE este simbolul libertatii pentru aia care inteleg care este definitia acesteia.
      Pentru nevertebrate si retarzi, UE ori iti impune ce sa faci ori te da afara!
      Tu ce alegi?
      • -1 (3 voturi)    
        Păi, citește Petre Țuțea și.. (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 4:01)

        The Knight [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

        .. îți recomand Budapesta.
        • 0 (2 voturi)    
          Ai dreptate! (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 7:35)

          ticbis [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

          "Un tampit mai mare ca mine nu exista. Sa faci treisprezece ani de temnita pentru un popor de idioti! De asta numai eu am fost in stare..."
          - Petre Tutea -
          • +1 (1 vot)    
            Dar.. (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 22:35)

            The Knight [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

            "Ungurii s-au bucurat cel mai mult de moartea lui Ceaușescu. Știau ei de ce" (Țuțea, 1991).
    • +2 (6 voturi)    
      Nu (Vineri, 13 iulie 2012, 20:47)

      vasile-roaita [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Nu oamenii vor referendum ci doar uslinosii. Eu nu ii consider pe acesti hoti plagiatori chiulai betivi si cartofori, turnatori securisti si criminali kaghebisti, oameni.
      Presedinte am ales in 2009 pina in 2014. In 2014 este rindul sa alegem altul.
    • 0 (2 voturi)    
      adica sa iesim din UE? (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 9:26)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      nu vrei un referendum? hai sa-l facem! dar dupa rezultat ne lasi, ca de aberatiile tale nu am nevoie, Ponta si Ipo-Crin le zic mai bine!
  • +18 (24 voturi)    
    Scopul final (Vineri, 13 iulie 2012, 15:51)

    Trojan.H [utilizator]

    Nu este subordonarea Justitiei. Aceasta e doar o etapa intermediara.
    Scopul final este scoaterea Romaniei din UE.
    • +7 (11 voturi)    
      ma tem ca ai dreptate (Vineri, 13 iulie 2012, 16:08)

      mosnicolae [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      ma tem ca ai dreptate
    • +8 (12 voturi)    
      oare? (Vineri, 13 iulie 2012, 16:14)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      S-ar putea, nu este exclus, astia sunt turbati rau!
    • -2 (4 voturi)    
      subordonare UE !!!! (Vineri, 13 iulie 2012, 22:40)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      asta e scopul lor :))))
      • +1 (1 vot)    
        <<<<<<<< (Sâmbătă, 14 iulie 2012, 8:25)

        Centurion [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Si Germania se subordoneaza EU. Mai informeaza-te.
  • +15 (21 voturi)    
    Adio, Ue (Vineri, 13 iulie 2012, 15:56)

    mosnicolae [utilizator]

    visul frumos s-a spulberaaaat
    • +7 (13 voturi)    
      Privet Rusia (Vineri, 13 iulie 2012, 16:14)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui mosnicolae

      Poate ca asta s-a si dorit. Nu Moldova sa se uneasca cu Romania prin UE, ci noi cu Moldova prin CSI.
  • +10 (14 voturi)    
    Parca nu-mi vine sa cred (Vineri, 13 iulie 2012, 16:25)

    Gipsi [utilizator]

    ca sunt asa imbecili, dar toate indiciile ne arata asta.
    Voiculescu de mai multe ori si-a aratat public dezaprobarea fata de aderarea la UE.
    Deci e clar.
  • -7 (17 voturi)    
    oare cine a fost la putere pana acum 2 luni??? (Vineri, 13 iulie 2012, 16:25)

    rider [utilizator]

    "In decembrie 2011, Comisia Europeana (CE) a permis reluarea platilor catre Romania pentru aceste patru programe, dar cu conditia ca autoritatile de la Bucuresti sa indeplineasca pana la sfarsitul lunii iunie 2012 o serie de cerinte legate de organizarea interna a autoritatilor de management si de achizitiile publice"

    pai si din Decembrie 2011 si pana in aprilie/mai (chiar nu mai stiu exact) cand a picat guvernul ce au facut cei de la PDL? ce a facut Basescu? ce a facut BOC? ce a facut MRU?

    chiar nu va inteleg: ce vina au cei de acum pentru ce a fost inaintea lor? Vina lor este pentru ce se intampla acum si ce se va intampla in continuare.
    dar suntem orbiti de ponta, crin, voiculescu, nastase, iliescu, et.....
    m-ai uitati-va si in gradina voastra! ca nu a curs lapte si miere si economia a duduit!
    • +14 (18 voturi)    
      Las-o jos (Vineri, 13 iulie 2012, 16:39)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui rider

      Nu vezi ca lui Ponta i se inchid toate usile in Europa?
      Nu vezi ca Antonescu nu stie sa lege 2 fraze in engleza?

      Daca te enerveaza unu' ii cauti nod in papura.

      Pe de alta parte, au iesit USL-amistii ca vitele din ianuarie incoace sa urle ca Basescu a instaurat dictatura, sa-i ameninte pe "basisti" si acum le reprosati ca aveti "mostenire grea".

      Sunt 2 variante:
      - esti interesat
      - esti guguman
    • +2 (10 voturi)    
      Si cine era la putere în 2007? (Vineri, 13 iulie 2012, 16:59)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui rider

      Trei lucruri:
      1. Antonescu, Ponta și ai lui nu sînt singurii borfași incompetenți din România. Problemele absorbției fondurilor nu au început nici acum 2 luni, nici acum 5 ani, unele probleme merg adînc, pînă la negocierile de aderare din vremea Guvernului Năstase. Ar fi fost imposibil să se evite suspendări și dezangajări chiar dacă în loc de Ponta și MRU ar fi fost Făt Frumos pe un cal alb.
      2. Pe de altă parte, ultimul guvern a nesocotit activ și stăruitor, într-un mod fără precedent, îndemnurile și sprijinul birocraților de la Comisie, disperați și exasperați că nu pot bifa îndeplinirea sarcinilor lor pe line de absorbție.
      3. Criza constituțională creată de actualii guvernanți este motivul ideal, de vis, pentru ca acești birocrați europeni, care pînă mai ieri erau speriați că vor fi plăti oalele sparte alături de autoritățile române, să se spele pe mîini și, chiar mai mult, să poată recomanda cu zîmbetul pe buze redirijarea fondurilor prin suspendare, dezangajare sau chiar prin tăiere imediată.
  • -11 (15 voturi)    
    Oilor, behăiți la comandă :))) (Vineri, 13 iulie 2012, 17:12)

    The Knight [utilizator]

    Mă amuz la extrem, văzând ce se întâmplă dacă CATADICSEȘTI a veni cu o idee diferită față de cea a molălăilor practicanți de malahie, ce-și pierd viața pe HotNews. Spălarea la creier are un efect violent de turmă, uneori chiar depășind proporțiile ei. Sunteți triști, ați avut o viață anonimă, izolată dpdv social, vă place internetul căci aici vă găsiți refugiul, aveți ochelari și multe bășici în palme. Mergeți în Vest, poate într-o bună zi vă va purifica unul din Austria.
    • +5 (9 voturi)    
      Suntem doctori in Internet (Vineri, 13 iulie 2012, 17:54)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Astfel am reusit sa gasim filmulete cu prietena ta, pe barely legal, ne-am pus ochelarii ca s-o vedem mai bine si-am facut basici in palme.
      De acum esti de-al nostru, doar avem atitea in comun.
    • +2 (6 voturi)    
      Vad ca tu iti pierzi viata .. (Vineri, 13 iulie 2012, 21:07)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      ..pe hotnews, mai mult ca altii.

      Ai venit cu o idee (stupida sau nu, ideea ta) si ti s-a "raspuns" cu alte idei. Este un schimb de idei. Nu-ti place, muta pe latrinele tv, sau.. daca si acolo mai sunt pareri diferite si nu-ti place, te muti in Corea de Nord, ca tot e dictatura in EU.

      Ei nu vin sa te controleze pe tine la alegeri, ce votezi, daca de asta iti era "frica". Ei vin doar sa se asigure ca hotii astia de la putere reusesc sa fie impartiali in a organiza niste alegeri. Probabil ca tie iti este teama ca nu se mai poate fura, asa cum isi propusesera Poanta si Antenescu. In rest, tu poti sa-ti alegi ce presedinte vrei tu, nu te impiedica nici UE, nici mama lui UE.

      Dar toate acestea le stii si tu, de aceea ai si avut parte de reactiile la care tu te "te amuzi la extrem". Problema e ca tu vrei sa inoculezi ideea ca, vezi Doamne, suntem sub dictatura UE, ca nu mai putem alege pe cine vrem etc.. Ori astfel de "idei", este greu de crezut ca vin de la cineva care se tot lauda pe-aici pe unde a fost, pe unde a lucrat etc, de unde si suspiciunea ca esti platit sa "picuri" putina "otrava".
      • +6 (8 voturi)    
        Monitorizare! (Vineri, 13 iulie 2012, 22:44)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Doamne, trebuie sa vina din nou UE sa monitorizeze alegerile! Ce-am ajuns...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă