Guvernul vrea sa mute in total 370 de milioane de euro, in programele operationale europene, de la Ministerul Transporturilor la Ministerul Dezvoltarii Regionale, in conditiile in care Executivul va introduce din anul 2014 o taxa suplimentara de 7 eurocenti pe litru la benzina, pentru constructia de sosele.

Eugen Teodorovici in studioul HotNews.ro/EurActiv.roFoto: Hotnews

Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, a anuntat, joi, ca Romania va cere Comisiei Euopene permisiunea sa ia in total 350 de milioane de euro de la Programul Operational Sectorial Transport, gestionat de Ministerul Transporturilor condus de Ramona Manescu (PNL), si de la POS Mediu, gestionat de Ministerul Mediului, condus de Rovana Plumb (PSD). Acesti bani urmeaza sa fie transferati la Programul Operational Regional (POR), gestionat de Ministerul Dezvoltarii, condus de Liviu Dragnea (PSD).

Cea mai mare parte din banii europeni vor fi luati de la Ministerul Transporturilor - 250 de milioane de euro, au declarat vineri surse guvernamentale, pentru HotNews.ro.

Impactul bugetar asupra POS Transport va fi insa si mai adanc, pentru ca adaugand cheltuielile neeligibile si TVA-ul bugetate suma care se va muta de la Transporturi la Dezvoltarea Regionala va ajunge la circa 370 de milioane de euro.

Potrivit declaratiilor ministrului Teodorvici, din cei 350 de milioane de euro, bani europeni, care vor fi mutati de la Mediu si Transport la Dezvoltare Regionala, numai un sfert va fi folosit pentru lucrari de drumuri judetene, restul de 75% urmand sa mearga la scoli si spitale.

Aceste masuri indica o incorenta a deciziilor guvernamentale, in conditiile in care pe de-o parte Guvernul suprataxeaza soferii din Romania cu 7 eurocenti la litrul de benzina pentru constructia de drumuri, iar pe de alta parte muta banii europeni de la Transport la alte proiecte.

Ministrul Eugen Teodorovici si-a justificat optiunea prin faptul ca POR are cea mai buna absorbtie a banilor europeni pana acum, 41,14%, superioara celei de la Mediu, de 20,83%, si celei de la Transport, de 18,86%.

De asemenea, el si-a argumentat optiunea prin faptul ca in plan local sunt mai multe santiere aflate in lucru si care trebuie terminate.

"Va dau un exemplu la partea de scoli. Din ce spuneau colegii acum la prezentare, peste 1.500 de scoli deschise, de santiere deschise, la Ministerul Educatiei, ca evidenta. Dar sunt si alte astfel de scoli incepute la nivel local si care nu apar in aceasta evidenta la nivel central. Sunt foarte multe santiere deschise, tocmai asta este si obligatia noastra, sa punem cu precadere aceste sume in aceste zone, unde santierele sunt deschise, contractele nu sunt terminate si unde efectiv lucrarile se degradeaza si toata lumea pierde daca nu sunt inca finalizate", a mentionat, la Sibiu, ministrul Fondurilor Europene, citat de Agerpres.