Master Planul General de Transport va fi finalizat pana la 15 aprilie in forma necesara pentru aprobarea fondurilor europene, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Dan Sova, citat de Mediafax.

"Miza uriasa a Master Planului General de Transport si pentru care si oficialii Comisiei Europene insista foarte mult este aceea ca se stabilesc nu numai proiectele care urmeaza sa se realizeze, dar si prioritizarea lor, avand la baza un singur criteriu, de cost-beneficiu. Daca se realizeaza acest lucru la nivelul Master Planului de Transport, se finalizeaza, avem acceptul Comisiei Europene, marele avantaj, si aici este cheia, este ca indiferent de schimbarile politice din Romania, nu mai poate un partid sau un ministru si sa spuna `Opresc proiectul X si ma apuc de proiectul Y pentru ca asa vrem noi sau pentru ca asa sunt interesele noastre`", a spus Sova, intr-o conferinta de presa.

El a aratat ca documentul ar fi trebuit finalizat pana la sfarsitul lui 2013, iar din cauza nerespectarii acestui termen a fost necesara prelungirea unui contract de consultanta incheiat de Ministerul Transporturilor cu Banca Mondiala, in cadrul unui proiect de suport pentru punerea in aplicare a unei strategii generale in sectorul de transport si infrastructura.

"In urma acestor doua documente, Master Planul General de Transport si Strategia generala privind transporturile si infrastructura, vom avea o dezvoltare foarte clara in anii urmatori, organizata, fara influente politice in ceea ce priveste infrastructura de transport", a spus oficialul.

Potrivit datelor anuntate de ministrul Transporturilor, nivelul absorbtiei de fonduri europene prin programul POS T a fost de 923 milioane euro anul trecut, din care CNADNR a atras 559 milioane euro, CFR - 299 milioane euro (din care 65 milioane euro au mers la Metrorex), iar restul de 64 milioane euro au fost directionate catre sectorul naval.

"Nu a existat absorbtie pe domeniul aerian", a mai spus ministrul Transporturilor.

Comisia Europeana nu va aproba programele operationale legate de transport, daca Guvernul Romaniei nu face progrese clare si relevante in procesul de redactare a Masterplanului pentru transport, a declarat, pentru HotNews.ro, Shirin Wheeler, purtatorul de cuvant al lui Johannes Hahn, comisarul european pentru politica regionala. Masterplanul este un plan general de investitii in infrastructura de transporturi care arata prioritatile Romaniei in concordanta cu liniile de finantare europene.

"Nu vom aproba programele operationale legate de transport, daca nu vedem niciun progres clar si relevant in elaborarea Masterplanului pentru transport. Noi nu am bloca plata fondurilor europene din motive disproportionate, dar in acest caz Masterplanul este o conditie esentiala pentru investitii europene de durata, cu impactul maxim posibil, concentrat in mod strategic", a afirmat ea.