Finantari deschise pentru ONG-uri, de 9,7 milioane euro/ Ambasadoarea Norvegiei, Tove Bruvik Westberg si Adriana Popescu, Coordonator program de finantare FDSC, au discutat online cu cititorii

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:08 Economie | EuROfonduri

Tove Bruvik Westberg si Adriana Popescu
Foto: Hotnews
Toate liniile de finantare din cadrul Rundei a doua a programului Fondul ONG sunt deschise. Primul termen limita pentru depunerea proiectelor este pe 6 octombrie, pentru componenta "Implicare". In total, peste 9,7 milioane euro disponibili pentru finantarea proiectelor organizatiilor neguvernamentale din diferite domenii, precum cetatenie activa, incluziune sociala, apararea drepturilor omului, protectia mediului si nu numai. Despre directiile de finantare si rezultatele finantarilor norvegiene in Romania au discutat online Excelenta sa, Tove Bruvik Westberg, ambasadoarea Norvegiei si Adriana Popescu, Coordonator program de finantare, Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile.


  • Transmiteti intrebari la rubrica de comentarii

    Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
La Runda anterioara, lansata in 2013, au existat 20 milioane euro la dispozitia organizatiilor neguvernamentale. Aproximativ 16 milioane de euro au fost disponibili la lansarea apelului iar ulterior in urma unei realocari financiare au mai fost adaugati peste 4 milioane de euro. Prin cele cinci componente ale programului au fost finantate peste 200 de proiecte. 

Apelul de proiecte din 2014 pastreaza cele cinci directii de finantare: 

1. Implicare, cu un buget disponibil de 2,4 milioane de euro, prin care sunt finantate proiecte de cetatenie activa si implicare comunitara, precum si promovarea valorilor democratice fundamentale. Mai multe detalii despre acesta component se gasesc aici. 

2. Justitie sociala, cu un buget disponibil de peste 1,6 milioane de euro ce vizeaza proiectele pentru combaterea inegalitatilor sociale, saraciei si excluziunii, precum si pentru dezvoltarea comunitatilor interetnice.

3. Dezvoltare durabila, cu un buget disponibil de 1,4 milioane de euro, finanteaza proiecte ce implica organizatiile neguvernamentale in imbunatatirea starii mediului din Romania. Participarea publica la activitati in domenii precum protectia biodiversitatii si peisajului, ecoturismul, advocacy si watchdog de mediu, educatie ecologica este unul dintre obiectivele urmarite prin aceasta componenta. 

4. Servicii sociale si de baza, cu un buget disponibil de 3,2 mil de euro, este destinata proiectelor ce contribuie la cresterea accesului si furnizarii serviciilor sociale si de baza pentru grupurile vulnerabile. Printre acestea se numara copiii si tinerii in situatie de risc, copiii cu dizabilitati si familiile lor, victimele traficului de persoane si ale violentei domestice, persoanele varstnice, s.a.

5. Dezvoltarea capacitatii ONG-urilor. Retele si coalitii, cu un buget disponibil de 1,1 milioane de euro, se adreseaza proiectelor pentru dezvoltarea organizatiilor neguvernamentale din Romania, si dezvoltarii de retele, coalitii si think tank-uri. 

Detalii despre tipurile de granturi, conditiile de eligibilitate si activitatile eligibile sunt disponibile pe website-ul Programului, www.fondong.fdsc.ro. 

Termene limita: 
  • Componenta IMPLICARE - 6 octombrie 2014, ora 16.00
  • Componenta SERVICII SOCIALE SI DE BAZA - 8 octombrie 2014, ora 16.00
  • Componenta DEZVOLTARE DURABILA - 10 octombrie, ora 16:00
  • Subcomponenta Combaterea inegalitatilor sociale, saraciei si excluziunii - 13 octombrie, ora 16:00
  • Componenta DEZVOLTAREA CAPACITATII ONG-URILOR. RETELE SI COALITII - 14 octombrie, ora 16:00
  • Subcomponenta Dezvoltarea comunitatilor rurale interetnice - 17 octombrie, ora 16:00




















4948 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Perioada implementare (Miercuri, 10 septembrie 2014, 18:39)

    Ionut [anonim]

    Buna ziua,
    Care este data limita de incepere a proiectelor?
    Conform cu durata de desfasurare si data limita de implementare, proiectele trebuie demarate cel tarziu pe 1 martie 2015. Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 10:09)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionut

      Adriana Popescu (FDSC): Estimam ca data de incepere a proiectelor va fi 1 martie 2015.
  • 0 (0 voturi)    
    educatie si cultura antreprenoriala (Miercuri, 10 septembrie 2014, 23:57)

    Victor [anonim]

    Buna ziua,

    Proiectele care incurajeaza si dezvolta initiativa si spiritul antreprenorial al romanilor sunt considerante relevante spre finantare?

    Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 10:14)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor

      Adriana Popescu (FDSC): Nu avem nicio componenta dedicata in mod specific domeniului mentionat de dv. Exista posibilitatea ca , in cadrul unor proiecte, abordarea antreprenoriala sa serveasca obiectivului ales, dar acest obiectiv trebuie sa se inscrie in ceea ce isi propune componenta. De exemplu, in cazul unui proiect care isi propune sa produca schimbari la nivelul unui grup vulnerabil, abordarea antreprenoriala poate fi unul dintre mijloacele alese pentru atingerea obiectivului propus, dar nu poate reprezenta un obiectiv in sine.
  • 0 (0 voturi)    
    ONG-uri (Joi, 11 septembrie 2014, 7:04)

    Tatiana P. [anonim]

    Doamna Ambasador, cum ati caracteriza societatea civila din Romania, in comparatie cu cea din Norvegia sau din alte tari pe care le cunoasteti? Va multumesc anticipat pentru raspuns!
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 10:35)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tatiana P.

      Ambasadoarea Norvegiei, Tove Bruvik Westberg: Legat de societatea civila in Norvegia, exista un grad ridicat de implicare civica a cetatenilor, acest lucru s-a dezvoltat treptat. Exista numeroase exemple de chestiuni relevante pentru agenda publica ce au pornit de la initiative ale unui grup mic de indivizi. Avem, de pilda, si cazuri de ministri care anterior pozitiei detinute au fost implicati in actiuni publice impotriva unor proiecte cu impact negativ asupra mediului. Cred ca implicarea civica este un atribut al cetateniei active si ar trebui sa existe, probabil, in toate tarile. Legat de societatea civila din Romania, implicarea civica are potential mare de crestere.
  • 0 (0 voturi)    
    sfaturi (Joi, 11 septembrie 2014, 7:09)

    Mariana Popa [anonim]

    Ce greseli principale sau comune, cum doriti sa spunem, au facut cei care au aplicat pe componenta 5? Care a fost rata de succes a aplicatiilor pe componenta 5?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 10:42)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mariana Popa

      Adriana Popescu (FDSC): Componenta 5 se refera la dezvoltarea sectorului ONG - Retele si coalitii. La runda 1, unul din 8 proiecte aproximativ au fost finantate, am intalnit o gama larga de greseli comune, de la aspecte pur administrative pana la aspecte legate de continut si de relevanta acestui program (respectiv, acestei componente). In cadrul acestei componente proiectele sunt menite a produce schimbari majore, structurale, la nivelul sectorului ONG. Spre exemplu, o parte din proiectele depuse nu au demonstrat impactul asupra sectorului. Uneori, problema nu este identificata corect sau nu este insotita de date care sa o sustina, implicit poiectul nu isi demonstreaza necesitatea; in alte cazuri, metodele alese nu sunt potrivite pentru a avea rezultate concrete la finalul proiectului. Pe baza proiectelor depuse la runda 1 am elaborat o serie de propuneri, recomandari pentru potentialii solicitanti din Runda 2, acestea pot fi gasite pe site-ul programului: www.fondong.fdsc.ro
  • 0 (0 voturi)    
    Hate speech (Joi, 11 septembrie 2014, 7:10)

    Dragos Lungu [anonim]

    Buna ziua, Doamna Ambasador, au existat proiecte dedicate hate speech in runda anterioara? De fapt, intrebarea pe care as dori sa v-o adresez este: credeti ca exista in mod real Hate speech in Romania? Cum considerati ca este situatia din Romania in acest domeniu, fata de alte tari?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 10:53)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos Lungu

      1) Ambasadoarea Norvegiei, Tove Bruvik Westberg: In general in toate tarile este important sa identifici discursul instigator la ura si am gasit elemente din acest domeniul in toate tarile, inclusiv in Norvegia. Este important sa abordam aceasta problema si sa dezvoltam un climat de toleranta si acceptanta. 2) Raspuns din partea FDSC: Fondul ONG a adus acest subiect in atentia publica si exista cateva documente de referinta pe site-ul programului despre discursul instigator la ura in Romania. Am dorit sa plasam in context romanesc acest concept si am initiat primul studiu exploratoriu pe aceasta tema in a doua parte a anului 2013. Iar fara a exista date cantitative cu privire la situatia din Romania, studiul este relevant pentru ca ne aduce tema mai aproape si speram ca mai multe date concrete sa obtinem prin intermediul proiectelor care sunt finantate. Linkul direct catre acest document: http://www.fondong.fdsc.ro/studiu-despre-discursul-urii-in-romania. Exista in acest moment in implementare proiecte care au ca subiect principal combaterea discursului instigator la ura, dar si proiecte care ating acest subiect in mod direct, prin activitati, sau indirect. Lista cu proiecte finantate se gaseste pe site-ul proiectelor.
  • 0 (0 voturi)    
    conditii (Joi, 11 septembrie 2014, 7:11)

    Daria Savu [anonim]

    Buna ziua si multumesc anticipat pentru raspuns. Pe scurt, ca sa ne facem o idee, care sunt schimbarile majore in mecanismul de aplicare si in conditiile de eligibilitate?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 10:55)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daria Savu

      Raspuns FDSC: Principalele diferente: In runda 2 aplicarea se face online si exista o limita mai stricta a numarului de aplicatii per solicitant. Amanunte se gasesc in Ghidurile solicitantilor iar echipa FDSC este disponibila pentru intrebari suplimentare.
  • 0 (0 voturi)    
    Dezvoltare durabila (Joi, 11 septembrie 2014, 7:12)

    Filip B. [anonim]

    Buna dimineata, Pentru Excelenta Sa Doamna Ambasador: Ce parere aveti despre proiectele depuse pe componenta de Dezvoltare Durabila? Corespund asteptarilor dv., ca finantatori? Ati fi dorit sa vedeti alt fel de proiecte? Mai mult, aveti anumite sugestii pentru cei care aplica?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 11:01)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Filip B.

      Raspuns FDSC: Proiectele au o arie foarte larga de teme, sunt cateva proiecte care trateaza educatia ecologica interactiva, conservarea si protejarea biodiversitatii (pasari, lilieci, seminte traditionale), dezvoltarea ecoturismului in diferite zone ale tarii precum si 2 proiecte care trateaza problematica schimbarilor climatice. De asemenea, sunt proiecte care abordeaza tema - advocacy in domeniul mediului sau activitati de watchdog. Suntem multumiti de proiectele selectate si nu putem spune ca ne-am fi dorit sa vedem alte tipuri de proiecte. Ca o sugestie pentru runda a doua, recomandam aplicantilor sa abordeze probleme actuale si reale de mediu si sa includa activitati practice in proiecte lor, nu doar intalniri si seminarii.
  • 0 (0 voturi)    
    Licentele software (Joi, 11 septembrie 2014, 7:33)

    Razvan S [anonim]

    Atunci cand prin proiectul depus se cere finantarea realizarii sau achizitionarii unui software, este clar ca nu se conoaste furnizorul si deci nu exista inca o relatie contractuala intre beneficiarul proiectului si furnizorul licentei. Cum se poate cere obligatoriu in dosarul de finantare sa se depuna contractul prin care furnizorul licentei cedeaza toate drepturile de autor ale licentei catre beneficiar? Ar insemna ca beneficiarul sa detina deja sau sa stie cine va fi furnizorul rezultat dintr-o achizitie publica. Autoritatea contractanta cere finantare pentru un lucru pe care nu il are si care poate fi furnizat de mai multi competitori. Daca autoritatea ar sti sau ar avea deja un contract cu furnizorul inainte de desfasurarea procedurii de achizitie rezultatul ei, inseamna ca procedura e doar o formalitate situatie pe care procurorii o considera act de coruptie. Aceasta conditie de care amintesc a fost impusa in accesarea fondurilor pentru digitizarea bunurilor de patrimoniu din programul de finantare SEE Grants si Norvegiene. Daca autoritatea ar avea drepturile de autor pentru o licenta atunci nu ar mai achizitiona-o.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 11:03)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Razvan S

      Intrebarea dv. se refera la Programul administrat de Ministerul Culturii. Nu suntem familiarizati cu conditiile acestuia, va recomandam sa va adresati Ministerului de resort.
  • 0 (0 voturi)    
    Facilitare parteneri norvegieni (Joi, 11 septembrie 2014, 7:44)

    Onoriu Raul DAN [anonim]

    Buna ziua,
    1. Care sint modalitatile concrete in care puteti facilita gasirea unor parteneri din Norvegia? Am trimis zeci de emailuri la ONG-urile din baza de date a programului si am primit extrem de putine raspunsuri. Poate ca ar trebui organizate niste evenimente de informare & constientizare si in Norvegia ?!
    2. Din pacate in Romania a fost organizat un singur contact making seminar, evident ca la Bucuresti, nu cred ca s-a mediatizat suficient, iar pentru organizatiile din afara capitalei este mai greu sa participe cind e short notice. Aici cred ca trebuie sa mai lucrati la accesibilizarea programului - informare, diseminare, evenimente - care sa se intimple si in afara Bucurestiului. Va multumesc si astept raspunsurile dvs.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 11:13)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Onoriu Raul DAN

      Ambasadoarea Norvegiei, Tove Bruvik Westberg: Explicatia consta in faptul ca organizatiile din Norvegia primesc solicitari din toate tarile beneficiare de asistenta SEE (16 tari); in acest context este o provocare majora sa selecteze cel mai potrivit partener. Sansele de reusita cresc odata ce solicitarea este cat mai concreta, ce anume doriti sa obtineti in urma parteneriatului, de asemenea care ar fi rolul partenerului. Puteti trimite aceste solicitari si Comitetului Helsinki din Norvegia (punct de contact pentru ONG-uri care doresc sa se implice in proiecte SEE). Parteneriatul are mai multe sanse daca este demarat din timp.
  • 0 (0 voturi)    
    conditii de eligibilitate asociatie (Joi, 11 septembrie 2014, 9:34)

    Georgeta Partin [anonim]

    Buna ziua,

    Este eligibila pentru finantare o asociatie constituita in scopul desfasurarii unor activitati in interes general sau interesul unor colectivitati locale, regionale, cu caracter nepatrimonial, obiectul de activitate al asociatiei canstand in activitati specifice mediului de afaceri, cat si conexe? Conditia de eligibilitate " sa fie independenti de entitati cu scop lucrativ" este indeplinita. Va multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 11:46)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Georgeta Partin

      Da, asociatia poate fi eligibila in masura in care respecta cumulativ conditiile de eligibilitate.
  • 0 (0 voturi)    
    ONG nou înființat (Joi, 11 septembrie 2014, 10:03)

    Andrei57 [utilizator]

    Bună dimineața! Aș dori să știu dacă ONG-urile nou înființate sunt eligibile pentru a primi fonduri în cadrul acestui program. Vă mulțumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 11:48)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei57

      Da, puteti aplica, nu exista o conditie limitativa in acest sens. Criteriile de evaluare presupun, in cazul organizatiilor nou-infiintate, evaluarea experientei echipei de proiect propuse si a motivatiei de a implementa proiectul. Este preferabil sa corelati experienta organizatiei cu marimea grantului pe care il veti solicita. De asemenea, in functie de proiectul propus, ar putea fi util un parteneriat cu o organizatie cu experienta.
  • 0 (0 voturi)    
    social (Joi, 11 septembrie 2014, 10:10)

    bogdanciobanu [utilizator]

    Buna ziua,
    Un proiect social cu referire la traficul de persoane,copii cu dizabilitati si agresiune familiara as dori sa incep, ce consta in construirea unei mici comunitati ecologica si autosustenabila in care persoanele sa fie reintegrate mai ușor in societate.As dori sa știu dacă un astfel de proiect ar fi eligibil.Va mulțumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 11:49)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdanciobanu

      Din informatiile furnizate de dumneavoastra, acest proiect ar putea fi eligibil in cadrul Componentei Servicii sociale si de baza. Va rugam sa aveti in vedere faptul ca in cadrul Fondului ONG cheltuielile de constructie nu sunt eligibile.
  • 0 (0 voturi)    
    identificare parteneri (Joi, 11 septembrie 2014, 10:19)

    Raluca Bitea [anonim]

    Buna ziua. Organizatia noastra (ONG ) a incercat anul trecut sa gaseasca parteneri norvegieni pentru a concepe impreuna un proiect pentru linia pe care o administrati. Am primit din partea programului o lista cu organizatii dar nici una dintre acestea nu a raspuns solicitarilor noastre (nici macar negativ). Stim de asemenea ca oferiti niste facilitati pentru deplasari in Norvegia pentru consolidarea parteneriatelor dar nu stim pe cine am putea contacta acolo. Cum va ganditi sa imbunatatiti procesul de stabilire a contactelor, de incheiere a parteneriatelor? Ce solutie concreta propuneti pentru organizatia noastra in acest an astfel incat sa gasim in timp util o organizatie pentru a putea depune un proiect in partenriat?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 11:57)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Raluca Bitea

      Avand in vedere ca organizatiile norvegiene primesc un numar mare de cereri de parteneriat, ar trebui ca propunerea de parteneriat sa fie foarte concreta si relevanta nu numai pentru organizatia din Romania cat si pentru organizatia norvegiana. Ar putea fi utila pentru dvs. experienta altor organizatii care au deja parteneriate in derulare cu parteneri norvegieni.
      Parteneriatul cu o organizatie norvegiana este recomandat, insa nu este obligatoriu in vederea depunerii unui proiect.
  • 0 (0 voturi)    
    Contributia la rezultatele asteptate ale Fondului (Joi, 11 septembrie 2014, 10:26)

    oana [anonim]

    Cum au fost stabilite rezultatele asteptate ale Fondului ONG? Cum trebuie sa se demonstreze contributia la atingerea acestora intr-o cerere de finantare? Multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 12:00)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui oana

      Rezultatele asteptate si indicatorii sunt stabiliti de catre donatori in etapa de programare. Contributia la rezultatele asteptate se va face prin corelarea activitatilor si rezultatelor proiectului cu indicatorii predefiniti in Anexa 5, in masura in care acest lucru este posibil.
  • 0 (0 voturi)    
    Finantari pentru jurnalisti (Joi, 11 septembrie 2014, 10:41)

    Ramona D. [anonim]

    Asa cum probabil stiti, presa de calitate din Romania are tot mai mici sanse sa se autofinanteze. Presiunile sunt foarte mari, iar jurnalistii au nevoie de fonduri pentru a-si continua activitatea intr-un mod decent. Este foarte important sa sprijiniti presa din Romania, deocamdata nu se regaseste acesta prioritate in programul de finantare. Jurnalistii ar putea aplica fie independent, cu proiectele lor, fie prin organizatiile care ii reprezinta. Vi se pare fezabila introducerea unei astfel de linii de finantare?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 12:05)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ramona D.

      In acest moment, proiectele care implica jurnalisti sunt eligibile in cadrul Fondului ONG chiar fara a exista o prioritate de finantare. Componenta IMPLICARE - Subcomponenta Incurajarea valorilor democratice vizeaza finantarea unor astfel de proiecte.
  • 0 (0 voturi)    
    Documentatie, criterii de eligiblitate (Joi, 11 septembrie 2014, 10:47)

    Andrei [anonim]

    Buna ziua,

    Va rog sa imi spuneti unde se pot vedea criteriile de eligibilitate, si de unde se pot descarca mai multe detalii privind intocmirea proiectului.

    Va multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 12:06)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Ghidul Solicitantilor pentru fiecare Componenta a Fondului ONG se poate descarca de pe www.fondong.fdsc.ro, sectiunea Componente. De asemenea, daca aveti intrebari specifice, ne puteti contacta prin e-mail sau telefonic la datele de contact prevazute in Ghid.
  • 0 (0 voturi)    
    liniile de finantare si feedbackul catre aplicanti (Joi, 11 septembrie 2014, 10:48)

    Ramona D. [anonim]

    Acest fond este foarte asteptat de ONG-uri din intreaga tara. Se primesc peste 1000 de aplicatii la fiecare runda. Si castiga in jur de 5%. Alocarea este foarte fragmentata, pe multe capitole si subcapitole, astfel incat pe o anumita linie pot sa fie multe aplicatii bune, dar care nu primesc fonduri. Ar trebui regandita alocarea, astfel incat sa existe o mai mare flexibilitate. Pot fie puse toate prioritatile si toate fondurile la un loc, si atunci cei mai buni sa castige, dar nu asa, pe atatea fragmente. In plus, pentru aplicantii seriosi, este foarte important feedbackul. Detaliat! Pe fiecare linie de evaluare care au fost plusurile si care au fost minusurile. Astfel, vor putea sa-si imbunanateasca aplicatiile pe viitor si vor avea mai mare incredere in finantator si in echidistanta evaluatorilor. Vi se par fezabile cele doua schimbari de abordare?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 11 septembrie 2014, 12:12)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ramona D.

      Consideram ca sunt necesare initiative dedicate pe toate Componentele Fondului ONG. O alocare "la comun" a fondurilor nu este in acest moment o solutie viabila pentru atingerea tuturor rezultatelor asteptate si indicatorilor, iar diversitatea sectorului neguvernamental si a problemelor / nevoilor identificate necesita abordari diferentiate.
      In ceea ce priveste evaluarea, au fost publicate o serie de sfaturi utile pentru Solicitanti, ca urmare a concluziilor evaluarii cererilor de finantare depuse in Runda 1. De asemenea, pentru propunerile de proiect respinse au fost transmise grilele cu punctajul acordat, iar fiecare Solicitant are posibilitatea de a solicita mai multe informatii cu privire la observatiile evaluatorilor.
  • 0 (0 voturi)    
    dezvoltare organizationala (Joi, 11 septembrie 2014, 10:48)

    Medic de familie [anonim]

    Va rog sa ne spuneti daca se poate aplica pentru dezvoltare organizationala in cazul unei societati profesionale si la cat de mult se ridica partea de contributie a acesteia, avand in vedere ca societatile profesionale nu sunt finantate decat prin surse proprii, extrem de reduse?
    Multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Luni, 15 septembrie 2014, 10:56)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Medic de familie

      Intrebarea este foarte generala, ar trebui sa verificati intai daca entitatea este eligibila ca Promotor de proiect (gasiti informatii despre aceasta in Ghidul Solicitantilor, la Cap. 3. Eligibilitatea Solicitantului). Activitatile de dezvoltare organizationala pot reprezenta o parte a proiectului, costurile corespunzatoare reprezentand maxim 20% din totalul costurilor eligibile ale proiectului. Exceptie face Subcomponenta 5.1 – Sprijin pentru coaliţii şi reţele la nivel regional şi naţional şi pentru think tank-uri in cazul careia sprijinul pentru dezvoltarea organizationala nu este limitat la un anumit procent din totalul costurilor eligibile si nu va fi reflectat separat in Cererea de finantare. In ceea ce priveste contributia Solicitantilor (cofinantarea), aceasta este de minim 10% (respectiv 20% in cazul Subcomponentei 5.1) din totalul costurilor eligibile ale proiectului.
  • 0 (0 voturi)    
    Mediu -biodiversitate (Joi, 11 septembrie 2014, 11:14)

    Ioan [anonim]

    In sectorul 6 , Drumul Taberei primaria desfasoara o actiune de distrugere a tuturor spatiilor verzi din jurul blocurilor (s-au taiat tufe de liliac, trandafiri, iasomie, etc.) sub pretextul platarii de TUIA(?). Totul din bani publici, evident. In prezent este pamant arid. Cum se raporteaza ONG-urile din domeniu (primesc bani pt biodiversitate) la acesta actiune?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Luni, 15 septembrie 2014, 10:56)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioan

      In cazul in care intrebarea este adresata Fondului ONG, initiativele cetatenesti care pot rezolva o asemenea situatie sunt eligibile.
  • 0 (0 voturi)    
    parteneri/colaboratori din Germania (Joi, 11 septembrie 2014, 11:35)

    M.Rainea [anonim]

    Buna ziua,

    as vrea sa intreb daca ONG-iurile inregistrate in Germania pot fi parteneri sau colaboratori.

    Apoi un ONG inregistrat in luna septembrie sau octombrie 2014 in tarile donatoare poate fi eligibil ca partener?

    Si inca o intrebare: care este dead line-ul?

    Multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Luni, 15 septembrie 2014, 10:57)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui M.Rainea

      Un ONG inregistrat in Germania nu poate fi eligibil ca partener, insa poate fi colaborator (in acest caz, nu poate avea acces la finantare). In ceea ce priveste ONG-ul inregistrat in tarile donatoare, acesta poate fi partener in proiect in cazul in care isi dobandeste personalitatea juridica pana la data limita de transmitere a aplicatiei corespunzatoare fiecarei Componente/Sub-Componente. Termenele limita de transmitere a Cererilor de finantare difera in functie de Componenta si sunt specificate in Ghidul Solicitantilor corespunzator fiecarei Componente:
      Componenta 1 Implicare (cu cele 3 Subcomponente) – 6 octombrie, ora 16:00
      Subcomponenta 2.1 Dezvoltarea comunitatilor rurale interetnice – 17 octombrie, ora 16:00
      Subcomponenta 2.2 Combaterea inegalitatilor sociale, saraciei si excluziunii – 13 octombrie, ora 16:00
      Componenta 3 Dezvoltare durabila – 10 octombrie, ora 16:00
      Componenta 4 Servicii sociale si de baza – 8 octombrie, ora 16:00
      Componenta 5 Dezvoltarea capacitatii ONG-urilor. Retele si coalitii (cu cele 3 Subcomponente) – 14 octombrie, ora 16:00
  • 0 (0 voturi)    
    Parteneri din alte tari UE (Joi, 11 septembrie 2014, 13:08)

    cipry_scout [utilizator]

    Buna ziua,

    Stiu ca se incurajeaza in proiecte sa existe parteneri din cadrul tarilor donatoare, dar daca proiectul presupune parteneri si din alte tari ale UE? Acest lucru sustine aplicatia sau nu are nici un impact?

    Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Luni, 15 septembrie 2014, 10:57)

      Invitati Euractiv [hotnews.ro] i-a raspuns lui cipry_scout

      Parteneriatul nu este obligatoriu, insa este incurajat. Impactul depinde de calitatea parteneriatului si respectiv a aportului partenerului la proiect.

      Proiectele pot fi implementate în parteneriat cu entitati din: Romania, statele donatoare (Norvegia, Islanda, Liechtenstein), state beneficiare (Bulgaria, Cipru, Republica Ceha, Croatia, Estonia, Grecia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia si Spania), tari din afara Spatiului Economic European care au o granita comuna cu Romania (Ucraina, Moldova si Serbia) – gasiti aceste informatii in Ghidul Solicitantilor, Capitolul 3.2 Eligibilitatea partenerilor.
  • 0 (0 voturi)    
    parteneri norvegieni (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:45)

    Ionescu Florentina [anonim]

    Buna ziua,
    Rugam un raspuns din partea ambasadei Norvegiei.
    Am incercat de neumarate ori ca prin intermediul ambasadei sa gasesc sprijin in a identifica parteneri pentru proiecte finantabile in cadrul SEE. Nu am primit nici un sprijin.
    Atunci cum sa procedam ?
    Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    clarificari chelt. directe Componenta 4 (Marţi, 23 septembrie 2014, 6:48)

    volocaru viorel [anonim]

    Buna dimineata,
    Va rugamsa ne specificati mai clar ce intelege FONDUL prin " costuri cu echipamente supuse amortizarii ", si mai concret, daca in cadrul Componentei 4- Servicii sociale si de baza , costurile aferente dotarii unei bucatarii si a unei sali de servit masa sant considerate cheltuieli eligibile.Pentru bunurile a caror valoare este mai mare de 15 mil.lei, se calculeaza amortizarea, dar ce facem cu bunurile a caror valoare este mai mica decat 15.mil lei ( nesupuse amortizarii) .Sepot grupa sub denumirea" dotari bucatarie " sau " dotari sala de mese" si acceptate ca bunuri de acelasi fel si pentru care putem calcula amortizarea ?
    CU STIMA


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version