Dupa un an de amanari, Comisia Europeana a aprobat Masterplanul General de Transport pentru Romania, anunta postul de radio Europa FM, care citeaza surse oficiale de la Bruxelles.

Documentul strategic prevede ce proiecte de transport propuse de autoritatile de la Bucuresti vor fi finantate de Comisia Europeana pana in 2030, in conditiile in care Romania a propus Comisiei sa finanteze proiecte de infrastructura rutiera, feroviara si navala in valoare de 37 de miliarde de euro.

Europa FM noteaza ca, deocamdata, autoritatile de la Bucuresti se feresc sa spuna ce proiecte de transport rutier, naval si feroviar vor sa inceapa cu finantare comunitara, dar surse din Ministerul Transporturilor au declarat FM ca printre prioritati apar si proiecte mult-asteptate precum autostrada Pitesti-Sibiu, Pitesti - Craiova in regim de autostrada, precum si finalizarea partiala a autostrazii Transilvania (cunoscuta si ca autostrada Bechtel).

Masterplanul general pe transport a fost aprobat saptamina trecuta de Comisia Europeana, cu o intirziere de aproape un an, pentru ca in mandatul lui Dan Sova Ministerul Transporturilor nu a reusit sa intocmeasca un document coerent.

Intirzierea ar putea duce la pierderea a 2 miliarde de Euro de catre Romania, bani care ar fi trebuit sa fie folositi pentru finalizarea unor drumuri noi.