Tara care atrage zeci de milioane de euro de la UE pentru dezvoltarea navigatiei pe Dunare, dar duce lipsa de sosele pana la fluviu​

de C.Z.     HotNews.ro
Joi, 16 octombrie 2014, 20:45 Economie | EuROfonduri

Dunarea romaneasca
Foto: Hotnews
Romania investeste 50 de milioane de euro de la bugetul de stat si 53 de milioane de euro din fonduri europene in proiecte de imbunatatire a navigatiei pe Dunare, derulate de Regia Autonoma Administratia Fluviala a Dunarii de Jos Galati si Autoritatea Navala Romana, insa specialistii se plang ca in acest moment traficul fluvial romanesc este impiedicat de lipsa conexiunilor rutiere si feroviare cu fluviul.

Lucrarile finantate din bani nationali si europeni prin proiectele derulate de AFDJ Galati au vizeaza imbunatatirea conditiilor de navigatie pe sectorul Calarasi - Braila, pe sectorul comun romano-bulgar, constructia de aparari de maluri pe canalul Sulina, precum si realizarea unei retele geodezice de sprijin de-a lungul Dunarii. Pana in prezent, suma a fost cheltuita aproape in totalitate, iar investitiile au fost certificate, potrivit reprezentilor AFDJ Galati.

Prin doua proiecte derulate de AFDJ Galati si Autoritatea Navala Romana, IRIS Europe 3 si NEWADA Duo, in valoare de 2,4 milioane de euro, Romania isi dezvolta prima harta electronica a sectoruluir romanesc de Dunare, care se actualizeaza permanent, in functie de nivelul apei.

Potrivit proiectului, harta este accesata gratuit, pe internet, de catre navele din sectorul romanesc de Dunare, pentru ca navigatorii sa nu patrunda in zonele in care exista risc de accident sau blocaj, ca urmare a scaderilor de nivel.

Managerul celor doua proiecte, Romeo Soare, recunoaste, insa, ca transportul pe sectorul romanesc de Dunare nu este exploatat la potentialul sau, din cauza lipsei soselelor si cailor ferate care sa faca legatura cu porturile fluviale.

"Dezvoltarea nodului intermodal este esentiala pentru traficul pe Dunare. Reteaua de sosele si de cai ferate care fac legatura cu Dunarea este proasta", a declarat Soare, joi, intr-o conferinta, la Bucuresti.

El a sustinut, insa, ca situatia se va ameliora, iar traficul pe Dunare va creste, daca se va aplica viitorul Master Plan General de Transport al ministerului de resort, aflat inca in consultare.




















Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4973 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    intrebare sincera (Joi, 16 octombrie 2014, 21:30)

    Tomis [utilizator]

    De ce nu se interzice navigatia prin Delta Dunarii navelor care pot folosi canalul Dunare - Marea Neagra?
    • +2 (2 voturi)    
      sincer (Joi, 16 octombrie 2014, 21:38)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tomis

      pentru ca Galati, Braila, Tulcea...
      pentru ca pe canal pescajul maxim e 5.5m
      pentru ca bratul Chilia e partial pe teritoriu Ucrainian
  • 0 (2 voturi)    
    Motive.. (Vineri, 17 octombrie 2014, 8:06)

    mircea_cjn [utilizator]

    Da... e bagata Dunarea in faţă, ca să justifice aiurelile lui Sova-Rus. Nu mai facem autostrazi spre vest , că, nu-i aşa avem deja una - Dunarea.
    Si atunci, să unim toate localitatile cu Dunarea, şi gata!

    Interesul ardelenilor si al moldovenilor este sa fie legati cu vestul prin autostrazi normale, nu sa-i trimiti la Dunare.
    Dunarea e pentru riverani, cine vrea sa circule pe Dunare, sa se mute pe malul ei.
  • +2 (2 voturi)    
    Una-i navigatia!!,alta,lucrari hidrotehnice (Vineri, 17 octombrie 2014, 8:59)

    andreesanu [utilizator]

    Confuzie totala in articol,navigatia este influientata de starea senalului navigabil, de semnalizarea acestui senal ,de verificarea adincimii minime la praguri.
    Intretinerea senalului tine de dragarea zonelor de praguri .
    Indiguirile,protectiile de maluri sunt incadrate la lucrari hidrotehnice si nu au legatura cu navigatia.
    Aiurelile palavragiilor si hahalerelor din guvern privind cheltuirea banilor in zonele lor de interes ies la iveala
    usor la o prima citire a motivatiilor din nota de necesitate.
    • 0 (0 voturi)    
      CORECT (Vineri, 17 octombrie 2014, 10:06)

      jidanul [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Corect, dar investitile in cea mai ieftina "autostrada" din Europa, chiar daca-i albastra, trebuie facute.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri