LISTA Romania a transmis sute de proiecte la CE, pentru mecanismul lui Juncker: Vrem sa cerem bani si pentru o linie de metrou Voluntari-Bragadiru​

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Marţi, 9 decembrie 2014, 15:32 Economie | EuROfonduri

Proiecte propuse de Romania pentru mecanismul lui Juncker
Foto: Hotnews
Romania a transmis Comisiei Europene o lista cu peste 200 de proiecte, in valoare totala de 62,5 miliarde de euro, care sa fie finantate cu ajutorul noului mecanism de finantare initiat de presedintele Comisiei Europene, Jean Claude Juncker, pentru perioada 2015-2017. Cel mai mare proiect propus depaseste 7 miliarde de euro si vizeaza constructia de austoastrazi, intre propuneri regasindu-se si o a 7-a magistrala de metrou - Voluntari-Bragadiru.

Comisia Europeana a primit circa 2.000 de propuneri de proiecte de la cele 28 de state membre UE, din care peste 200 sunt trimise de Guvernul Romaniei. Toate cele 2.000 de proiecte propuse de statele membre totalizeaza un necesar de investitii de circa 500 de miliarde de euro, din care 62,5 miliarde de euro sunt in dreptul proiectelor trimise de Romania.

De asemenea, din cele 62,5 miliarde de euro cat caloreaza in total proiectele propuse de Guvernul de la Bucuresti, circa 44 de miliarde de euro ar reprezenta investitiile in perioada 2015-2017, programata a fi acoperita de noul mecanism de investitii al Comisiei Europene si Bancii Europene de Investitii.

documente
(9 Dec 2014) PDF, 3MB
Pentru lista completa a proiectelor propuse de Romania, puteti descarca documentul atasat, propunerile Bucurestiului fiind cuprinse intre paginile 80-112.

Cele mai mari proiecte propuse de Romania sunt:
  • Autostrada Iasi-Bors  - valoare totala 7,5 miliarde de euro, finantare propusa pentru a fi incadrata in totalitate in mecanismul CE-BEI. Din autostrada au fost executati doar 52 km, iar 37 km sunt in luccru. De asemenea, sunt pregatite studii de fezabilitate pentru 495 km, conform datelor Guvernului. Autostrada ar urma sa lege centre economico-sociale importante ale Romaniei : Oradea, Zalau, Cluj-Napoca, Targu Mures, Iasi. Guvernul propune sa contracteze experti in implementarea proiectului, prin licitatie publica, pentru a surmonta problema capacitatii administrative precare a beneficiarului (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale). De asemenea, vrea sa imparta proiectul in tronsoane de 50-100 km.
  • Autostrada Constanta- Nadlac - valoare totala de 6,2 miliarde de euro. Sunt deja realizati 286 km, iar 74 km sunt in lucru. Studii de fezabilitate s-au facut pentru 310 km, iar pentru 539 km se pregatesc studii de fezabilitate. Guvernul propune si aici aceleasi masuri ca in cazul de mai sus.
  • Reabilitarea si modernizarea caii ferate Moldova-Transilvania - 4,3 miliarde de euro. Ruta feroviara cuprinde centrele economico-siciale Iasi, Suceava, Cluj-Napoca, Oradea. In prezent, este in pregatire un studiu de fezabilitate pentru 655 km de cale ferata. Si aici Guvernul vrea partajarea proiectului in tronsoane de 50-100 km si contractarea unor experti pentru implementare, care sa suplineasca slaba capacitate administrativa a CFR.
  • Calea ferata Viscani (judetul Suceava) - Giurgiu - valoarea totala, 2,8 miliarde de euro. Guvernul are in vedere aceleasi masuri ca in cazul de mai sus.
  • Linia de metrou 7 Bragadiru-Voluntari  - valoare toatala 3,1 miliarde de euro. Linia de metrou ar urma sa aiba o lungime de 25 km si sa cuprinda 30 de statii, ajungand inclusiv in cartierele bucurestene Ferentari, Rahova si Colentina. Beneficiarul proiectului: Metrorex / Ministerul Transporturilor. Separat, Guvernul propune si extinderea magistralei 2 de metrou, Pipera, cu inca doua statii - 1,6 km. Investitia este estimata la 168 de milioane de euro si este prevazuta pentru perioada 2015-2020. Reamintim ca in prezent, Metrorex a ajuns la a cincea magistrala de metrou, Drumul Taberei, aflata in stadiul de santier, pe care Executivul o include si in noua lista pentru mecanismul de investitii al lui Juncker. In plus, pe lista figureaza si partea a doua a magistralei 5, Universitate-Pantelimon, estimata la 1 miliard de euro investitie in perioada 2015-2020. 

Planul lui Juncker, prezentat, pe 26 noiembrie, in Parlamentul European, porneste de la un fond de 21 de miliarde de euro - 16 miliarde de de la Comisia Europeana si 5 miliarde de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI) - care, insa, ar urma sa fie angrenat in scheme de garantii europene la creditare si combinat cu fondurile europene de investitii. Juncker sustine ca in acest mecanism fiecare euro public va aduce investitii de 15 euro, prin efectul de multiplicare, astfel incat totalul investitiilor generate sa ajunga la 315 miliarde de euro in UE, in urmatorii 3 ani.




Citeste mai multe despre   















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

18222 vizualizari

  • +19 (19 voturi)    
    Pe hârtie, viitorul sună bine. (Marţi, 9 decembrie 2014, 15:39)

    mitg [utilizator]

    Dar în practică, câte 100,000,000€ sunt alocate "studiilor de fezabilitate"?
    • +8 (10 voturi)    
      Magistrala metro est vest. BRAVO (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:27)

      dinica [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Este imperios necesar.
      Orasul este rupt in doua est vest. Este neaparat necesar,a largirea Stirbei Voda sau strapungerea Dacia catre Militari.
      Zilnic fac peste o ora, cu consum mediu de 15-16l/100 km, desi motorul e mic.
        #showComment() #showComment() #showComment()
    • 0 (2 voturi)    
      VARZÂ (Miercuri, 10 decembrie 2014, 7:46)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      ați citit partea cu Romania?
      E o varză, macar dacă făceau o prioritizare pe diferite categorii. E o înșiruire amestecată de proiecte, pe zeci de pagini - reabilitari de teatre, CET-uri, spitale, drumuri, căi ferate.
      Nu cred că ne acceptă CE un document atât de prost facut.
      Poate doar metroul până la Otopeni, cu toate că e dicutabilă și prelungirea liniei Pipera - s-ar putea să se propună prelungirea până la Otopeni.
  • +8 (8 voturi)    
    dream on (Marţi, 9 decembrie 2014, 15:56)

    Sophie [utilizator]

    sau pe romaneste "Visati frumos" cu Mos Ene pe la gene, vrajeala!!!!
  • -3 (11 voturi)    
    Matematica (Marţi, 9 decembrie 2014, 15:56)

    Mesia [utilizator]

    Iasi - Bors = 557 km <> 7,5 miliarde

    => 1 km ~ = 13.464.991 mil euro

    Bragadiru-Voluntari = 26.2 km <> 3,1 miliarde

    => 1km ~= 118.320.610 mil euro

    interesant
    • +3 (7 voturi)    
      ... (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:25)

      maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui Mesia

      Nu ma pricep la cat o face ca pret de piata, insa cred ca tu compari mere cu pere.
      Iasi-Bors e autostrada, iar Bragadiru-Voluntari e linie de metrou. Logic gandind, cred ca e mai scump sa sapi in subteran decat sa asfaltezi, nu?
      Cat despre pretul final, repet, nu ma pricep daca o fi corect sau umflat. Probabil ca e umflat :)
        #showComment()
    • +2 (4 voturi)    
      Istet calcul dar gresit (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:33)

      valyfl [utilizator] i-a raspuns lui Mesia

      Felicitari, ai descoperit in premiera ca un km de linie de metrou e de cateva ori mai scump decat un km de autostrada.
      Preturile sunt aproximative si sunt stabilite in functie de alte lucrari efectuate anterior, mai mult ca sigur nu exista inca studii de fezabilitate pe aceste proiecte.
      Nimic interesant din pacate.
  • -5 (17 voturi)    
    caritas (Marţi, 9 decembrie 2014, 15:58)

    Mazeta [utilizator]

    Este adevărat că dacă pui 100 de euro la CE, domnul Juncker Stoica îți dă peste câțiva ani de șapte ori mai mult?
    • 0 (6 voturi)    
      iti da de 15 ori mai mult (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:05)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      sa fim precisi.
    • +1 (1 vot)    
      hehe (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:48)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Sigur, iti da de cate ori mai multi bani ai nevoie. Doar ca ruble, nu euro.

      ws
  • -3 (13 voturi)    
    asistati, cersetori... (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:04)

    TeodorGligor [anonim]

    Stati cu mana intinsa sa vi se dea, pomanagiilor...
    Cine credea in 1989 ca aici se va ajunge dupa 25 de ani ?
    • +8 (8 voturi)    
      aici unde?? (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:25)

      mihai2013 [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      “aici” unde? In Uniunea Europeana??
      Pai e foarte bine ca suntem acolo!
      Toate statele membre beneficiaza de asemenea finantari, nu e vorba de pomeni sau de cersetorie.

      Esti cumva vreun emigrant complexat?
  • +5 (11 voturi)    
    Multe si proaste. (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:09)

    vali47 [utilizator]

    Degeaba trimiti sute de proiecte,daca nu esti in stare sa sustii ca acele proiecte iti asigura dezvoltare,crestere nivel de trai.Daca faci proiecte pentru fudulii si intentia de a-i impresiona pe altii,sigur CE nu va da nici-un ban.Cine sa gandeasca in guvenul Ponta?Ei nu se sfatuiesc cu mediul academic,ca sunt mai destepti ca toti.Stiu ei ce vrem,adica ce vor ei TREBUIE sa vrem si noi.
  • +5 (7 voturi)    
    Is timpitzi! (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:16)

    BEDE [utilizator]

    Daca tot e vorba de metrou ar trebui un fel de "linie de centura", asa ca sa nu fie neaparat necesar ca, pt a ajunge de la un capat al orasului in altul sa treci prin centru, si, eventual, sa schimbi metroul la Piata Unirii sau la Piata Victoriei...
  • +6 (8 voturi)    
    Metrou? (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:35)

    Martinezu [utilizator]

    Macar cite o parcare mai mare la intrarea in Bucuresti si tot ar fi ceva. Eu as vrea sa las masina si sa iau tramvaiul pina prin centru.
    Metroul la Bragadiru, imediat dupa aeroportul international de la Clinceni si portul fluvial de la Mihailesti. Adica in secolele ce vor urma.
  • +1 (15 voturi)    
    SERIOS ? (Marţi, 9 decembrie 2014, 16:36)

    cris333 [utilizator]

    In tara lumea se sinucide din cauza somajului si saraciei ,vezi orasul Orsova unde locatarii la bloc au sobe pe lemne in apartamente, si pe ei ii doare de linii noi de metrou in Bucuresti ????
    Eu nu as aproba sume mari pentru metrou in capitala, mai degraba as aproba in tara in orasele sarace pentru fabrici noi, tara are nevoie de locuri de munca si sa produca bunuri nu mai multe linii de metrouri , ca nu asta e urgenta.
    • -4 (6 voturi)    
      calm down (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:25)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui cris333

      din orasele mici a emigrat peste 80% din populatie, in 10-15 ani vor de veni muzee.
    • +1 (3 voturi)    
      basca (Marţi, 9 decembrie 2014, 17:55)

      TeodorGligor [anonim] i-a raspuns lui cris333

      ii doare la basca pe astia de ce se intampla cu adevarat prin tara, ei vor metrou si daca se poate sa fie un cadou pe banii altora
    • +2 (4 voturi)    
      si ce ai vrea ? (Marţi, 9 decembrie 2014, 18:09)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui cris333

      Sa ne dea UE bani ca sa inventam locuri de munca la stat ? Sa nu mai fie oamenii someri ?
    • +2 (4 voturi)    
      drumuri... (Marţi, 9 decembrie 2014, 18:29)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui cris333

      Cada vrei ca la Orsova sa se deschida o fabrica, trebuie un drum pana acolo. Numai asa vor veni firme in zona. Este singurul lucru care trebuie sa il faca guvernul!
        #showComment()
  • +3 (5 voturi)    
    Vai de Moldova! (Marţi, 9 decembrie 2014, 19:30)

    Compilator [utilizator]

    Din cauza orgoliilor stupide ale politicienilor de la Iasi si ale transportatorilor interesati doar de propriul profit, Moldova va fi total rupta de capitala si de sudul tarii de unde vin practic toate relatiile si investitiile importante.
    Daca nu legi capitala de orasele importante ale tarii prin autostrazi ori,in cel mai scurt timp (sa zicem 5 ani), prin drumuri exprese, tara nu se va dezvolta economic vreodata.
    Uitati-va la Polonia ce proiecte pe transport au, nu tu autostrazi cu preturi exborbitante, ci multe, multe drumuri exprese. Acestea vor putea fi transformate ulterior in autostrazi.
    Dar daca spre ex. in alde Romania noastra te chinui 25 ani sa faci autostrada Tg Mures / Iasi si intre timp restul regiunilor ca Ardeal, Dobrogea, Oltenia vor fi legate de autostrazi in maxim 5 ani pentru ca nu necesita lucrari foarte mari, atunci cum va prospera economic Moldova? Va ramane in continuare la fel de saraca si cu orgoliul construirii unei autostrazi inutile, scumpe si folosita doar de tiruri care vor trece la cate jumatate de ora spre Vest si de turisti vara. E inadmisibil sa treci la Top Priorities autostrada Tg Mures cand cu aceeasi bani poti face autostrada Brasov-Bacau si apoi in urmatorii 2 ani sa adaugi un tronson Bacau-Iasi, din simplul motiv ca aceste drumuri se vor construi prin campie nu sfredelind muntii. Vai de capul vostru! Iar eu nu scriu astea ca sunt din Bacau, sunt chiar din Iasi, dar e incredibil sa vezi cum politicienii reactioneaza si fac planuri scumpe pentru propriul profit!
    • 0 (2 voturi)    
      Iași-Tg. Mureș (Miercuri, 10 decembrie 2014, 9:26)

      Alexxey [utilizator] i-a raspuns lui Compilator

      Dacă ai avea ceva studii în domeniu transporturilor ți-ai retrage afirmația asta. Bacăul nu reprezintă nimic comparativ cu Iașiul. În primul rând conectezi cele mai importante puncte de pe hartă (populație, locuri de muncî, învățământ etc.) pentru ca apoi să se facă conexiunile cu alte orașe mai puțin importante.
      Nu prea înțeleg de ce se pune problema execuției unor noi magistrale de metrou în București, când aceste fonduri ar trebui folosite pentru proiecte de infrastructură național și nu locală. Cele două mari rute de autostrăzi aduse în discuție ar trebui să fie pe primul loc. De asemenea și magistralele de cale ferată. Nu cred că este chiar primordial să se execute din fonduri europene, naționale metrou să se poată merge din Tunari sau Voluntari, sau de unde dreaq vrea ministerul să facă, că se merge la Bucuresti 1 ora cu mașina și că se întârzie la serviciu.
      Iar nu înțeleg ce implicare are ministerul transporturilor cu magistralele de metrou. Să acceseze Primăria București, Voluntari Tunari etc. fonduri pentru construsția acestor magistrale. Nu suntem noi, „provincialii” obligați să plătim prin fonduri ministeriale metroul de la București
    • +2 (2 voturi)    
      . (Miercuri, 10 decembrie 2014, 12:46)

      Tomato [utilizator] i-a raspuns lui Compilator

      Este de o prostie crunta sa vrei sa legi Iasiul de Bucuresti trecand de 2 ori Carpatii. Drumurile nu se fac sa fie mai ieftine, ci pentru fluxurile de marfuri. Budapesta - Cluj - Targu Mures - Iasi - Chisinau - Odessa e de interes pentru UE pe termen mediu - lung.
  • +1 (1 vot)    
    Iata, putem sa fim primii la ceva! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 6:51)

    hotnewsfil [utilizator]

    La facut 'liste' nu ne-ntrece nimeni! Le facem in doi timp si trei miscari : 'bag-o ma si p-aia si p-aia si p-aia, sa le dam alora liste pe paine'.
    Noi stam mai rau (mizerabil!) cu calitatea documentatiilor care sa sustina, la nivelul exigentelor UE, macar 10% din pozitiile de le listele 'mamut'.
  • +3 (3 voturi)    
    Ba voi chiar ii luati in serios ?chiar credeti ?? (Miercuri, 10 decembrie 2014, 9:21)

    andreesanu [utilizator]

    Gargaragii lui Ponta cu sula-n coaste !!!,incep sa fie iar vocali ,iar va promit marea cu sarea !!!.
    Hai ba fiti seriosi ,voi nici azi nu aveti MasterPlanul pe transport finalizat si discutat cu UE si confundati iar joaca ;colorarea hartii cu marcherul cu proiectele!!!
    Cel mult ati facut vro lista de probleme or de vise ,dar pina la proiecte mai trece multa apa pe Dunare.
    Ba in tot guvernul ala nu-i unul inginer cu experienta ???
    Luati ma exemplu din poveste mos Ion Roata si Unirea,
    in loc de bolovan duceti toata documentatia a-z pentru un drum,pentru o casa,pentru o conducta de gaz sau apa ,poate asa pricep si hahalerele ceva si nu-i mai trag una doua cu sutele de proiecte !!!.
    Ba PSD lor ,Romania nu-i plina de prosti si pomanagii terminati odata cu manipularile .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri