Profil de proiect cu fonduri UE: "Intarzierile enorme in selectie si contractare ne-au fortat sa renuntam la parti importante din proiecte"

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Vineri, 13 februarie 2015, 14:24 Economie | EuROfonduri

Trenul Hyperion produs la Craiova
Foto: EurActiv.ro
"Lucrurile in economie se schimba cu mult mai repede decat se deruleaza evaluarea, contractarea si alte etape, la nivelul autoritatilor. Din cauza acestor decalaje a trebuit sa modificam unele activitati, aceste modificari fiind realizate cu eforturi foarte mari, prin notificari acceptate, la randul lor, cu mare greutate, dupa 30-50 de zile", a declarat pentru EurActiv.ro Radu Zlatian, de la compania Softronic. Firma este cunoscuta pentru lansarea trenului electric "Hyperion", desprins parca dintr-un film SF si amplasat pe sinele invechite de cale ferata in Romania. Ceea ce se stie mai putin sunt inovatiile companiei au fost sustinute cu fonduri europene: trei proiecte insumand peste 7 milioane lei finantare nerambursabila UE, cu multe beneficii dar si multe batai de cap, acestea din urma cauzate de ineficienta aparatului administrativ.

Softronic a obtinut fonduri europene prin Programul Operational Cresterea Competitivitatii Economice pentru trei proiecte consecutive, in cadrul; Axei 2 - Competitivitate prin Cercetare, Dezvoltare, Inovare. 

Beneficiile si dificultatile accesarii de fonduri europene

Finantarile obtinute au fost de mare ajutor, insa sistemul greoi de gestionare a fondurilor le diminueaza impactul pozitiv, acesta este mesajul general care reiese din povestea celor 5 ani de proiecte la Softronic.

Radu Zlatian, reprezentantul companiei, a declarat pentru EurActiv.ro ca principala problema a obtinerii finantarilor a fost durata extraordinar de mare de la depunerea proiectului pana la semnarea contractului. De exemplu, pentru primul proiect, cel inceput in 2009, de la depunere si pana la semnarea contractului a trecut aproape un an. La urmatoarele proiecte etapele au fost ceva mai rapide, adica aproximativ zece luni - o imbunatatire minora, dar nu și suficienta. 

Contributia proprie in cadrul proiectelor a fost asigurata cu sprijinul bancilor, "care sunt deschise, odata ce demonstrezi ca esti solvabil". Totusi, compania a trebuit sa apeleze si la refinantari pentru a duce un proiect la bun sfarsit. 

Citeste articolul integral pe EurActiv.ro


















2055 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Fonduri UE (Vineri, 13 februarie 2015, 14:38)

    athos [anonim]

    Procedurile sunt absolut stupide, de la selectia care puncteaza mai bine proiectele cu cele mai multe autorizatii, adica gata de implementat, dar apoi genereaza asteptare de pana la 2 ani pana la semnarea contractului de finantare, facand proiectul oarecum caduc si generand necesitati de adaptare/modificare, care ulterior se dovedesc extrem de dificil de aprobat si ducand in multe cazuri la neimplementari.
  • +4 (4 voturi)    
    Functionari care se ocupa de fondurile UE sunt ... (Vineri, 13 februarie 2015, 15:10)

    Excelsior [utilizator]

    ...ori incompetenti ori corupti, nu-mi explic altfel trista realitate.
  • -2 (2 voturi)    
    Sper că are suspensii bune (Vineri, 13 februarie 2015, 15:41)

    Nyk1 [utilizator]

    Eventual ar trebui și niște roți care pot coborî sau urca individual, pentru ca trenul să poată traversa cu bine eventualele „gropi” de pe șine, fără să deraieze.
  • 0 (0 voturi)    
    Softronic? (Vineri, 13 februarie 2015, 19:43)

    CititorulComentator [utilizator]

    Care e treaba cu Softronic si Softrans?

    http://softrans.ro/contact.php
    http://www.softronic.ro/contact.html


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi