Paul Brummel a precizat, in cadrul unei conferinte pe aceasta tema, ca este nevoie de simplificarea procedurilor de achizitii publice in favoarea IMM-urilor. Experienta britanica arata ca pot fi reduse costurile pentru administratie cu pana la 90% dupa implementarea Directivei privind achizitiile publice. De asemenea, diplomatul britanic a subliniat ca, in Romania, nu este functional sistemul de prevenire a conflictelor de interese din acest domeniu.

„Marea Britanie a implementat deja Directiva privind achizitiile in sectorul public si din experienta noastra de pana acum, as dori sa atrag atentia asupra unor elemente pe care le consideram esentiale si in Romania”, a declarat ambasadorul Marii Britanii in cadrul unei dezbateri privind noua legislatia in acest sector.

Paul Brummell a vorbit despre necesitatea implementarii sistemului de prevenire a confictelor de interese, realizat de catre Agentia Nationala de Integritate.

„Anul trecut Agentia Nationala de Integritate a identificat mai mult de cinci sute (500) de cazuri de conflicte de interese in derularea procedurilor de achizitii. Din acest motiv, implementarea sistemului PREVENT de prevenirea conflictelor de interese trebuie sa ramana o prioritate.”

Din pacate, acest sistem nu este inca functional, desi este finalizat din punct de vedere tehnic. Mihai Fentzel, reprezentantul ANI a declarat la solicitarea EurActiv.ro ca nu exista deocamdata cadrul legislativ pentru a-l pune in aplicare.

Principalele recomandari pentru Romania:

  • „In primul rand, este cruciala simplificarea procedurilor in beneficiul intreprinderilor mici si mijlocii, in acelasi timp cu respectarea criteriilor de transparenta si concurenta. Firmele mici au un potential mare de a genera locuri de munca, crestere economica si inovare. Sunt exemple foarte bune din UK in care acordarea de mai multe contracte unor companii mici a redus costurile cu pana la 90% de exemplu in furnizarea de servicii IT sau de transport pentru guvern.  
  • In al doilea rand, flexibilitatea mai mare si libertatea mai mare de negociere a contractelor pot duce la rezultate mai bune. Acesta este un avantaj atat pentru furnizori, cat si pentru guvern, dar mai ales pentru platitorii de taxe. Limitarea criteriului pretului cel mai mic in selectie, dar si folosirea extinsa a cataloagelor electronice, sunt modificari pozitive”

    Citeste articolul integral pe EurActiv.ro