Cati bani a pompat Uniunea Europeana in Romania in cei 9 ani de la aderare

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Marţi, 29 decembrie 2015, 16:52 Economie | EuROfonduri

Fondurile europene 2007-2013 (click pt a deschide))
Foto: Ministerul Finantelor Publice
Comisia Europeana a pompat fonduri europene de circa 20 de miliarde de euro in Romania, in cei 9 ani scursi de la aderarea la UE, in conditiile capacitatii reduse a tarii de absorbtie a banilor comunitari. HotNews va prezinta situatia detaliata a absorbtiei fondurilor europene din anul 2007 pana acum.

Conform datelor de la Ministerul Finantelor, in perioada 2007 - 30 noiembrie 2015, Romania a primit de la Uniunea Europeana 31,94 miliarde de euro, ca fonduri europene (inclusiv cele de preaderare), in cadrul financiar 2007-2013. In schimb, tara a contribuit la bugetul Uniunii cu 12,12 miliarde de euro.

documente
(29 Dec 2015) PDF, 68KB
Rezulta, practic, un sold pozitiv pentru Romania de circa 19,82 miliarde de euro - fonduri europene.

Acestor bani li se mai adauga 988 de milioane de euro - avansurile platite deja de Comisia Europeana din fondurile europene alocate in cadrul financiar multianual 2014-2020.

Prin urmare, circa 20,8 miliarde de euro este soldul pozitiv al Romaniei in relatie cu Comisia Europeana, in perioada 2007 - 11 noiembrie 2015.

Suma aceasta mai poate creste sau scadea, in functie de avansurile pe care le va retrage Comisia Europeana, de corectiile financiare aplicate sau de noi deconturi catre Romania.


Click pentru a deschide
(fondurile UE 2007-2013, cat am luat si cat am dat)

Vechile fonduri europene 2007-2013, la final. Situatia pe ministere

In perioada de programare 2007 - 2013, Romania a reusit sa atraga 29,2 miliarde de euro - fonduri europene de post-aderare.

Beneficiarii care deruleaza proiecte europene  in perioada de programare 2007-2013 mai pot sa faca cheltuieli eligibile din acesti bani pana in 31 decembrie 2015.

Guvernul mai are, insa, timp, pana pe 30 iunie 2016 sa ceara de la Bruxelles rambursarea cheltuielilor efectuate in proiectele europene. Pana pe 31 martie 2017 Romania trebuie sa trimita la Comisie aplicatia de plata a soldului final si declaratia finala de cheltuieli in cadrul financiar 2007-2013.

Asa cum arata datele de la 14 decembrie 2015, cea mai slaba absorbtie a fost la fondurile structurale si de coeziune, alocate Romaniei in 7 programe operationale, gestionate de autoritatile de management de la mai multe ministere, de-a lungul timpului.

documente
(29 Dec 2015) PDF, 63KB
In perioada 2007 - 14 decembrie 2015, Romania a absorbit fonduri structurale si de coezine in valoare de 10,9 miliarde de euro, ca rambursari de cheltuieli. Aceasta  inseamna o rata de absorbtie efectiva de 58% din cei 19,2 miliarde de euro alocati tarii ca fonduri structurale si de coeziune in perioada de programare 2007-2013.

Potrivit ministrului Fondurilor Europene, Aura Raducu, absorbtia fondurilor structurale si de coeziune ar putea sa ajunga la 70%, adica circa 12 miliarde de euro, cand Comisia Europeana va face ultimele rambursari de cheltuieli efectuate de Romania din banii perioadei de programare 2007-2013. Ea se bazeaza aici si pe cheltuielile eligibile inca nedecontate de Bruxelles, dar mai ales pe asa-numitele proiecte retrospective - lucrari si alte cheltuieli efectuate din bugetul national si din imprumuturi externe, pentru care Guvernul cere rambursari de la Comisie.

Pe laga acesti bani, tara a primit si avansuri de 2,1 miliarde de euro, din care i se vor retrage, insa, anumite sume, proportional cu banii ramasi neabsorbiti.

Situatia rambursarilor de cheltuieli, pe programe:
  • Programul Operational Regional a inregistrat o rata de absorbtie de 63%, adica aproape 2,5 miliarde de euro, fara avansuri. POR este gestionat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. Principalii beneficiari care au derulat proiecte europene sunt autoritatile locale, proiectele urmarind, in special, repararea de drumuri de interes local, renovarea scolilor, reabilitarea termica a blocurilor etc.
  • In Programul Operational Sectorial (POS) Transport, Romania a reusit o rata de absorbtie efectiva de 61%, adica 2,6 miliarde de euro. POS Transport este gestionat de Autoritatea de Management de la Ministerul Fondurilor Europene, din ianuarie 2015. Pana atunci, insa, autoritatea de management era in subordinea Ministerului Transporturilor. Principalii beneficiari care au derulat proiecte europene cu acesti bani sunt Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), Caile Ferate (CFR), Metrorex - toate aflate in subordinea Ministerului Transporturilor.
  • Programul Operational Cresterea Competitivitatii Economice (POSCCE) are o rata de absorbtie de 59%, adica aproape 1,5 miliarde de euro. Autoritatea de Management POSCCE este la Ministerul Fondurilor Europene din anul 2014, dar pana atunci s-a aflat la Ministerul Economiei. Principalii beneficiari care au derulat proiecte europene in program sunt universitatile, institutele de cercetare, firme private (mai ales in domeniul IT&C).
  • In programul Operational Sectorial Mediu, tara a obtinut o rata de absorbtie de 54%, adica 2,3 miliarde de euro. POS Mediu este gestionat de Autoritatea de Management de la Ministerul Fondurilor Europene, din ianuarie 2015. Pana atunci, insa, autoritatea de management s-a aflat la Ministerul Mediului. Principalii beneficiari care au derulat proiecte aici au fost companii de utilitati publice detinute de autoritati locale, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului etc. Lucrarile au vizat in special infrastructuri de apa si canalizare, gropi de gunoi, amenajari de prevenire a inundatiilor.
  • Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) avut cea mai mica rata de absorbtie - doar 48%, adica 1,7 miliarde de euro. Autoritatea de Management POSDRU este la Ministerul Fondurilor Europene din anul 2014, dar pana atunci s-a aflat la Ministerul Muncii. Principalii beneficiari care au derulat proiecte au fost organizatiile non-guvernametale, autoritatile locale, autoritati centrale (precum Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca - ANOFM) etc. Proiectele au finantat in special programe de formare profesionala, consiliere profesionala, ocuparea fortei de munca, combaterea discriminarii romilor etc.
  • La Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative, rata de absorbtie efectiva a fost de 82%, adica 170 de milioane de euro. PODCA este gestionat de Autoritatea de Management de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, insa si Ministerul de Interne a avut aceasta autoritate in subordine atunci cand acesta cuprindea si portofoliul administratiei publice. Institutiile publice au fost aici beneficiarii.
  • In fine, Programul Operational Asistenta Tehnica a avut o rata de absortie de 73%, adica 123 de milioane de euro. POAT se afla sub managementul direct al Ministerului Fondurilor Europene de la infiintarea acestuia, in primavara anului 2011, ca Minister al Afacerilor Europene. Din acest program s-au finantat activitati pentru cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene in celelalte programe: sporurile salariale pentru functionarii MFE, deplasari, seminarii, chiria sediului Ministerului Fondurilor Europene etc.
 
Click pentru a deschide
(Fondurile structurale si de coeziune - situatia pe programele operationale)

  • Fondurile europene pentru agricultura si dezvoltare a satelor

Agricultura a inregistrat o absorbtie mai buna a fondurilor europene, avand in vedere si experienta ministerului de resort acumulata cu fondurile de preaderare.

In cadrul financiar multianaual 2007-2013, Romania a avut la dispozitie 8,1 miliarde de euro- fonduri europene in Programul National de Dezvoltare Rurala.

Din acesti bani, tara a absorbit 6,83 miliarde de euro, ca rambursari de cheltuieli de la Comisia Europeana, ceea ce inseamna o rata de absorbte efectiva de peste 84%, conform datelor de la jumatatea lunii decembrie 2015.

La acesti bani se adauga avansurile de 560 de milioane de euro primite de la Comisia Europeana in anul 2008. Astfel, rata de absorbtie trece de 91% in PNDR.

Cu acesti bani, au fost finantate investitii publice ale autoritatilor locale, in infrastructura din mediul rural, precum si investitiile fermierilor si ale altor antreprenori, la sate.

Ministerul Agriculturii a inregistrat, insa, o absorbtie mult mai slaba in Programul Operational Pescuit: 58%, adica 150 de milioane de euro, cu tot cu avansuri, potrivit situatiei inregistrate pana in noiembrie 2015.

Agricultorii romani au beneficiat, insa, si de fonduri europene masive sub forma de plati directe la hectar, fara sa fie nevoie de proiecte europene. Aici gradul de absorbtie era de 98% in noiembrie 2015, adica 7,6 miliarde de euro.

  • Noile fonduri europene 2014-2020 - absorbtie zero ca rambursari de cheltuieli

In cadrul financiar multianual 2014-2020, dupa primii doi ani Romania a incasat doar avansurile de aproape 1 miliard de euro. Tara are, insa, absorbtie zero ca rambursari de cheltuieli in proiecte europene noi.

Ministrul Fondurilor Europene, Aura Raducu, a explicat ca primii doi ani ai noii perioade de programare au fost dedicati pregatirii programelor operationale si aprobarii lor de catre Comisi Europeana.

"Orice perioada de programare are primii ani de pregatire, dupa care numarul de proiecte creste. Avem zece ani de implementare si utilizare a acestor fonduri. Acesti doi ani au fost de elaborare a programelor operationale, dupa care acreditarea sistemului iar in urmatorii ani mergem la pregatire si implementare de proiecte", a spus Aura Raducu, intr-o conferinta de presa, in 22 decembrie.

Ea a aratat ca majoritatea tarilor UE sunt in aceasta situatie, avand in vedere ca abia in anul 2015 Comisia Europeana a aprobat programele operationale 2014-2020 ale tuturor statelor UE.

"Majoritatea tarilor sunt in aceasta situatie. Nu stiu daca vreo tara a trimis deja cereri de rambursare. Abia anul acesta au fost toate programele operationale aprobate pentru toate tarile", a explicat ministrul, care a preluat mandatul in urma cu o luna.

Pe fondurile structurale si de coeziune 2014-2020, in Romania s-au deschis finantari doar in Programul Operational Competitvitate (POC).

Pe axa de cercetare, beneficiari privati si publici au depus 511 proiecte in valoare totala de 1,7 miliarde de euro, in perioada 27 iunie - 1 septembrie 2015. Volumul de bani solicitati in 6 apeluri a depasit cu mult sumele disponibile puse la bataie prin acele call-uri, care insumau doar 446 milioane de euro.

In 2 noiembrie 2015 s-a deschis si linia de finantare pentru firmele IT&C, tot in PO Competitivitate, dar prin intermediul Ministerului Societatii Informationale. Apelul ramane deschis pana pe 1 februarie 2016.

In Programul National pentru Dezvoltare Rurala 2014-2020, gestionat de Ministerul Agriculturii, au fost deschise mai multe linii de finantare.

Incepand cu luna martie 2015 au fost lansate apeluri de proiecte in cadrul masurilor M 4, M 6, M 7, M 19, alocarea 2015 pentru masurile lansate fiind de 1,56 miliarde euro, a informat Ministerul Agriculturii, la solicitarea HotNews. Numarul proiectelor depuse (din cadrul masurilor implementate de catre Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale) este de 7.625 cu o valoare publica de 1,34 miliarde euro, din care s-au selectat pentru finantare 1.114 proiecte in valoare publica de 67,70 milioane euro.

Au fost contractate 93 proiecte cu valoarea publica de 3,18 milioane de euro si au fost transferate 1.348 contracte cu valoarea publica de 3,56 milioane euro din PNDR 2007-2013.

In cadrul masurilor derulate de catre APIA, in campania 2015, au fost primite cereri de finantare, in valoare de 272,66 mil. euro din partea potentialilor beneficiari, a mentionat Ministerul Agriculturii.

Citeste si:



Citeste mai multe despre   






Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Lupul de pe Wall Street, varianta romaneasca. Falsii brokeri care au furat un mil. de euro, inspirati de filmul lui Scorsese 

Detalii incredibile ies la iveala in dosarul brokerilor falsi, care au reusit sa pacaleasca cel putin 19 persoane din Romania, cu un milion de euro.
24006 vizualizari
  • +6 (14 voturi)    
    Cred ca ati vrut sa spuneti.... (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:09)

    gigiN [utilizator]

    .....:Cati bani au furat hotii-politicieni sau acoliti-din fondurile destinate Romaniei,din moment ce nu se vede sa se fi realizat mare lucru ???
    • 0 (0 voturi)    
      MFE e dezastru (Miercuri, 30 decembrie 2015, 12:21)

      Semo [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      MFE a preluat POS Transport de la 58% si la dus la 61%. 3% intr-un an?? dezastru...
  • -5 (23 voturi)    
    tarile din jur... (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:12)

    demaGOGU [anonim]

    ...se intreaba deja cat au pompat in 25 de ani catre statele vechi din UE prin morisca infernala a afacerilor servite la cheie in banking-retail-utilitati
    • +3 (3 voturi)    
      In plus... (Miercuri, 30 decembrie 2015, 11:54)

      Felix [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      ...ar trebui luate in considerare si concesiunile de resurse naturale (petrol, gaze, metale, lemn, sare etc). Pe ochi frumosi.

      Privatizarile fortate si inchiderea industriilor care nu le conveneau lor, nu intra la calcul?

      Insa e frumoasa incercarea.
    • +3 (3 voturi)    
      Cat fier vechi a vandut ai nostri investitori din (Miercuri, 30 decembrie 2015, 13:17)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      fabricile existente in 1989 (fabrici construite tot de ai nostri)?
  • -14 (36 voturi)    
    Ne scoateti ochii? (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:27)

    shlomo_bernstein [utilizator]

    Vreti sa va fim vesnic recunoscatori, sa va pupapm talpile siacceptam refugiatii sau ce? Las' macar cu atata sa ne alegem de la voi dupa ce ne-ati distrus economia si capitalul romanesc ca sa aiba concernelevoastre piata de desfacere ieftina, sa puteti plati sclavii cu 800 de lei!
    • -5 (11 voturi)    
      romanul verde, mindru ca e roman (Miercuri, 30 decembrie 2015, 9:30)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui shlomo_bernstein

      Deci economia nu ne-am distrus-o noi devalizind-o si aruncind-o la fier vechi... Ne-au distrus-o altii...

      Cit despre piata de desfacere ieftina, aia arata cit de stingher e neuronul tau... De ce si-ar dori cineva piata de desfacere ieftina si nu scumpa? Ca doar vrea sa vinda mai mult, nu?

      Cit despre "sclavii" platiti cu 800 de lei, aia ar trebui sa se intrebe de ce nu au invatat carte cind erau mici astfel incit sa stie sa faca acu ceva cit de cit util si sda cistige mai mult.
      • 0 (0 voturi)    
        Omiti contributia politicienilor (Miercuri, 30 decembrie 2015, 13:20)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Nu ca astia ar avea mai multa carte.
      • 0 (0 voturi)    
        Mere si pere (Vineri, 1 ianuarie 2016, 17:57)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Ai ratat mesajul d-lui. El vorbeste mere, iar tu pere. Paralel baiete.
  • -10 (30 voturi)    
    Banii U.E (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:50)

    Silviu [anonim]

    De ce ne mintiti ? U.E ne-a luat numai prin desfintarea taxelor vamale mult mai multe miliarde , bani care intra in buzunarul marilor concerne care nu mai platesc .Dar petrolul ,gazelle sau padurile.Dar tot ce 'am vandut ' moca ?Si intr-o piata daca te duci tot platesti o taxa ,dar sa nu mai platesti intr-o tara.Si va rog nu mai mintiti ca nici noi nu platim ca statul roman nu mai produce nimic
    • -2 (10 voturi)    
      sigur, occcidentul putred e de vina (Miercuri, 30 decembrie 2015, 9:35)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Silviu

      Noi suntem cei mai destepti, frumosi si devreme-acasa.
      Pentru cultura ta legerala, aia cita e, ete aici cit importam si exportam:
      http://www.capital.ro/exporturile-romaniei-in-2014-au-ajuns-la-un-nivel-record-.html
      Exportam de 52 mld si importam de 58, si importurile au crescut multumita lui Monta care cit a guvernat tot ce-a stiut sa faca a fost sa taie bani de la investitii si sa-i bage in pomeni electorale pentru electoratul propriu, din aia ca tine (asistati, pensionari, buigetari, etc).
      • 0 (2 voturi)    
        Taxa pe stalp si marirea accize pe benzina (Miercuri, 30 decembrie 2015, 13:23)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        principalele masuri economice luate de ponta & psd.
      • 0 (0 voturi)    
        EUSSR (Vineri, 1 ianuarie 2016, 18:03)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Nu e vorba ca noi suntem frumosi, harnici, etc. E vorba de politicile dezastruoase ale EU marxist care submineaza valorile europene, intareste statul, forteaza forta de munca necalificata, i-a banii de la platitorii de taxe si redistribuie in buna traditie bolsevica. Pe ce lume traiesti? Nu stii cine sunt in EU?
        • 0 (0 voturi)    
          cine?!? (Luni, 4 ianuarie 2016, 13:28)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Eucris

          Ce legatura are EU marxist cu ce se discuta mai sus? (Apropos, vezi ca "i-a banii" te cam face frate cu Vanghelie...)

          Silviu ne povestea cum ne fura UE banii luind inapoi contractele babane si eu la aia i-am raspuns. Acu... daca vrei sa discuti despre nivelul de implicare a statului in economie si protectie sociala, aici deja e filosofie si se poate discuta la nesfirsit. Ai si exemple de suuces socialiste (toata europa de nord, canada, si liberalism de succes, SUA).

          Dar aici vorbeam despre eterna scuza a romanului pentru propria viata de rahat: imperialismul octsidental nu-l lasa sa se dezvolte.
    • +1 (9 voturi)    
      Serios??? (Miercuri, 30 decembrie 2015, 9:54)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Silviu

      Domnule, nu e nici o minciună! Din desfiinţarea taxelor vamale a câştigat şi România. Pentru că a putut exporta, doar nu crezi că taxele vamale s-au desfiinţat unilateral! Ei nu mai plătesc taxe la noi, noi nu mai plătim taxe la ei. Simplu, nu? Iar datorită lipsei taxelor au venit companii încoace să creeze locuri de muncă. De acord, suntem destul de prost plătiţi, dar era oare mai bine fără joburi?
      Ce s-a vândut, s-a vândut de politicienii pe care-i votăm unor alţi corupţi fără scrupule, nu a fost impus de UE.
    • 0 (10 voturi)    
      Ce noroc si pe UE asta (Miercuri, 30 decembrie 2015, 10:34)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui Silviu

      ca am intrat noi cu forta la masa lor , altfel ei erau vai steaua lor si noi pe cele mai inalte culmi ale civilizatiei si progresului . Nu ?
      Taxele vamale s-au desfiintat peste tot in UE , nu doar la noi , deci si noi beneficiem , petrolul , gazele , pădurile nu ni le-au luat cu japca , NOI singuri le-am dat
      • 0 (0 voturi)    
        Coruptii nostri sunt avantajati, mai eficienti (Miercuri, 30 decembrie 2015, 13:27)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Mustata lui Dragnea

        doar sunt acasa. Nici nu le suna nimeni la usa pana in urma cu vreo 5 ani.
  • +3 (17 voturi)    
    UE sa saturat de CORUPTIA PSD/KGB !!! (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:53)

    UE sa saturat de CORUPTIA PSD/KGB !!! [anonim]

    Cine plateste 20 de miliarde de € are dreptul la MCV si la Autostrazii functionale !!!

    UE ( ca si Poporul Roman)sa saturat de CORUPTIA Partidelor corupte PSD/KGB desfasurat in Parlamentul al Romaniei .

    Cu CORUPTIA PSD/KGB nu intram in Schengen si nici in zona EURO (Cu PSD intram in zona Ruble )!!!
    • 0 (0 voturi)    
      EU? (Vineri, 1 ianuarie 2016, 18:06)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui UE sa saturat de CORUPTIA PSD/KGB !!!

      Adica EU corupt s-a saturat de coruptia din Romania? Ce consolare! Cu asemenea specimene ca Junckers Schultz, Mogherini, etc. neo-marxisti eleganti si idioti moral.
  • 0 (6 voturi)    
    base si tariceanu, la apel ! (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:55)

    rov [utilizator]

    nu dati vina unul pe altul...nici pe udrea sau pe ilici.
  • +7 (11 voturi)    
    Precizari . (Marţi, 29 decembrie 2015, 17:56)

    Marx [anonim]

    Romania a luat bani de la UE in doua forme : bani luati mai simplu , pentru agricultura , pe suprafata , pe cap de oaie etc unde functionarii nu prea au avut ce sa faca si bani mai complicati , pe programe diverse unde si-au bagat coada functionarii din unitatile de management si altii asemenea . Suma totala absorbita a fost limitata de teava pe care o controlau cei mentionati . Cum nu puteau sa mulga toate fondurile , s-au multumit sa accepte doar proiectele pe care le puteau mulge . Asa s-a ajuns la situatia de astazi , cand , sumele sunt si mai mici datorita fricii de DNA si dorintei functionarilor de a ne arata noua ca , sa vedeti voi fonduri daca stau parchetarii la panda si daca va bucurati de lupta anticoruptie . De aceea este necesar sa fie schimbati toti cei care s-au ocupat de fonduri . TOTI .
  • +8 (12 voturi)    
    mult mai interesant ar fi... (Marţi, 29 decembrie 2015, 18:04)

    lili [anonim]

    Sa vedem PROIECTELE care au inghtit atatia bani!
    Ce FOLOASE, ce BENEFICII au adus Romaniei?!
    Ce PROIECTE mari cu bani europeni a avut Romania?!
    Exista o astffel de analiza?!
    Este posibila?!
    Ca eu nu prea stiu, in afara fondurilor pentru agricultori care se platesc la hectar, fara nici un proiect, prin APIA(!!!), stiu de banii absorbiti pentru diferite proiecte pentru Dezvoltare regionala Programul REGIO, dar alte proiecte realizate din fonduri UE nu stiu ....
  • +1 (17 voturi)    
    din pacate platim si mai mult (Marţi, 29 decembrie 2015, 18:48)

    nu_am [utilizator]

    vezi aici un exemplu: http://www.capital.ro/am-varsat-3-miliarde-la-bugetul-ue-ca-sa-incasam-553-milioane-121523.html
  • +1 (15 voturi)    
    asa.. (Marţi, 29 decembrie 2015, 19:24)

    camasa_neagra_la_gat [utilizator]

    care va sa zica 20miliarde + obligatiile sa ii cheltuim cu inteligenta in favoarea noastra..si noi(unii) ce facem?..vrem afara din UE ca prea ne obliga sa facem lucrurile cum trebuie si ce atatia bani ne dau?!?
  • +3 (21 voturi)    
    intrebare (Marţi, 29 decembrie 2015, 20:26)

    Dum [anonim]

    Intrebarea care se pune imediat este: Citi bani a pompat Romania in Uniunea Europeana atit prin contributii financiare cit si prin contributii in natura (resurse naturale de exemplu)?
  • -4 (20 voturi)    
    sunt curios unde au ajuns banii astia (Marţi, 29 decembrie 2015, 21:08)

    nu_am [utilizator]

    Ca eu nu am vazut un euro.
  • -9 (23 voturi)    
    Dar şi... (Marţi, 29 decembrie 2015, 21:25)

    Paulian [anonim]

    ... Cati bani a pompat Romania în Uniunea Europeana in cei 9 ani de la aderare? Corect, nu?
    • +15 (23 voturi)    
      ai mai sus informatia (Marţi, 29 decembrie 2015, 22:36)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui Paulian

      Eu nu stiu cum ajung oamenii sa nu mai poata vedea informatia care le este efectiv pusa sub nas. In poza 2 ai fix raspunsul care te intereseaza si pe tine si pe cel de mai sus. Te poti uita pe tabel si poti sa diseminezi informatia cu celalalt anonim. E greu cand nu va este citita stirea de catre Gadea de exemplu ?
      • +9 (13 voturi)    
        Pe liniile din poza 2 nu se vad... (Miercuri, 30 decembrie 2015, 1:21)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

        In tabel nu se vad:

        - sumele castigate de statele contribuitoare ca urmare a deschiderii pietei in Romania (taxe vamale zero)
        - sumele castigate de aceleasi state prin folosirea fortei de munca ieftine in Romania
        - sumele castigate de statele vestice prin importul de inteligenta si forta de munca din Romania
        - sumele si bunastarea rurala pierdute de Romania din cauza concurentei neloiale dintre agricultorii suprasubventionati din vest si amaratii tarani romani sabotati de pro-europenii nostri cu acord de la stapanire
        - s.a.m.d.

        Nu ma intelege gresit, nu sunt antieuropean deloc, dar hai sa nici nu ne inchinam la zeul Bruxelles-ului asa cum se inchinau generatiile anterioare la zeul sovietic. UE e ori o coalitie de egali, ori se transforma in URSS.
        • -2 (4 voturi)    
          Egalitate in ce? (Miercuri, 30 decembrie 2015, 10:07)

          Anton Panna [anonim] i-a raspuns lui andipetre

          UE este o coalitie de egalitate in sanse si nu de fraieri cu hoti...
        • 0 (4 voturi)    
          Invers acum (Miercuri, 30 decembrie 2015, 10:30)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          sumele castigate de statele contribuitoare ca urmare a deschiderii pietei in Romania (taxe vamale zero)-A câştigat şi România din acelaşi motiv. Am putut exporta în ţările UE şi au venit companii să producă aici.
          - folosirea fortei de munca ieftine in Romania.
          De văzut cât ar fi dat statul român ca ajutoare de şomaj dacă nu apăreau acele locuri de muncă
          - sumele castigate de statele vestice prin importul de inteligenta si forta de munca din Romania.
          AIci ai dreptate. Statul român e incapabil să păstreze oamenii aici. Dar e vina statului român.
          - sumele si bunastarea rurala pierdute de Romania din cauza concurentei neloiale dintre agricultorii suprasubventionati din vest si amaratii tarani romani sabotati de pro-europenii nostri cu acord de la stapanire.

          Iar sunt de acord cu tine. Dar trebuie să fim corecţi şi să spunem că agricultura făcută la noi nu avea şanse să fie profitabilă atâta vreme cât lucrăm cu sape şi cai.
        • +1 (9 voturi)    
          Ce gindirre de socialism stiintific (Miercuri, 30 decembrie 2015, 11:30)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Asha e la ca prezidentiale ai votat cu candidatul cel mai mindru ca e roman? Am ghicit?

          Taxele vamale zero sunt si la export. Si daciile exportate de Romania in Germania sunt cu taxe vamale zero.

          Cit despre forta de munca ieftina... nu inteleg ce te deranjeaza... Ai vrea ca iimperialistii aia rai sa nu foloseasca forta de munca ieftina din Romania?!? Toate tarile din jur se lupta sa atraga calitalisti din astia rai sa-si faca fabrici in tara lor, doar romanul verde si mindru vrea sa alunge imperialistii. Stii cum e, prostul daca nu-i fudul...

          Bunastarea rurala a Romaniei? Whattt?!? Tu ai trait pe la tara in ultimul sfert de secol sa vezi ce bunastare domneste pe acolo??? Sau de ce nu cumperi mere din piata si-i iei de la supermarket. Pentru ca in piata gasesti 3 luni pe an mere?

          Mestere, daca o ducem prost, cauza e la noi. Noi ne-am demolat si toata agoniseala din comunism intr-o pornire tembela, noi ne-am distrus fabricile si le-am vindut pe doi bani la tot felul de smecherasi din vest pentru 3 lei spaga, noi suntem cei mai ne-educati cetateni europeni, avind cea mai mica rata din europa de absolventi de studii superioare (si pe linga asta jumate din cei existenti sunt din categoria spiru haret), noi nu avem autostrazi, noi schimbam legile fiscale din 2 in 2 saptamini ca-n tarile de lumea a 3-a. Deci vinovati pentru viata de rahat suntem NOI, romanii mindri, nu altii. Imperiaslimul ala putred pe care-l invoci ca scuza pentru viata ratata, imperialismul ala a actionat similar si-n Ungaria, si-n Ceehia si-n Polonia, si totusi ei o duc mult mai bine. Oare de ce? Pentru ca exista o coonspiratie mondiala care nu ne lasa sa traim bine, sau pentru ca suntem din mosi stramosi tara formelor fara fond, tara micii smechereli, a micii invirteli, a micii pacaleli, a lipsei totale de responsabilitate, seriozitate, meritocratie???

          Pina nu ne vom trezi la realitate si nu vom realiza ca fiecare poarta raspunderea pentru propria viata ratata, nu se va schimba nimic.
          • -2 (4 voturi)    
            Imi pare rau (Miercuri, 30 decembrie 2015, 11:56)

            swolf [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Ca nu pot sa iti dau decat un plus pentru comentariul tau!
          • 0 (0 voturi)    
            Cam slaba analiza ta politica_ ramas in urma (Vineri, 1 ianuarie 2016, 18:18)

            Eucris [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Trebuie sa purtam raspunderea pt ce nu facem bine - de acord! Dar asta nu face UE o organizatie curatica. UE este un stat mafiot care nu are interesul cetatenilor europeni, de aceea importa la greu indivizi subcalificati, neintegrabili pe solul europei. Tehnocratii si specimenele politice din UE adereaza la principii socialiste - o stii pe Mogherini? Cauta si vezi ce culoare politica are. Citeste articolele Gatestone Institute si vezi ce se intampla prin Europa. O sa-ti stea parul maciuca ce neo-marxisti sadea exista!
            Genul tau de logica e: "noi Romanii suntem coruptii - si daca noi suntem cei corupti, cei din UE sunt morali". Ei nu e asa.
            • 0 (0 voturi)    
              deja recidivezi (Luni, 4 ianuarie 2016, 13:30)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Eucris

              "specimenele politice din UE adereaza la principii socialiste" ce fac? Adereaza?

              Hai ca m-am prins. Tu esti o flasneta anti-ue. Un fel de ciuvica cu "Jos UE" in loc de "Jos Basescu". E ultimul reply pe care ti-l adresez.
      • +2 (4 voturi)    
        asa este... (Miercuri, 30 decembrie 2015, 11:54)

        lucian [anonim] i-a raspuns lui CNBC

        este greu pentru unii, dar eu din comentariul lui trag concluzia ca el nu intelege cat a pompat romania in ue de la aderare si pana acum, nu cu cat am cotizat, cu cat am fost furati, inselati, santajati, ca eu nu cred ca politicienii de la noi am vandut tara pe te miri ce doar din proprie initiativa sau numai din lacomia lor, categoric nu...
        si categoric romania a pierdut cu mult mai mylt decat a primit, daca mai tinem seama si ca aceste fonduri primite au fost directionate catre firme agreate nu numai de politicienii nostri ci si de ue, ca specialistii trimisi din ue erau platiti cu salarii cat toti muncitorii la un loc, daca tinem cont de materiile prime brute exportate, de profiturile bancilor care trebuiau sa ramana in tara, ale petrom, etc.., am depasit cu mult cele 20 miliarde primite, care oricum nu se vad in nici un proiect mai concludent, multi bani sunt cheltuiti pe programe aiurea, fel de fel de instruri, recalificari, etc., adica banni irositi...
        dar asta-i viata, nimeni nu iti da un ban degeaba, trebuie sa castige cel putin dublu, toti cei care va bucurati ca ue ne-a ajutat, etc., aveti un singur motiv; ati beneficiat de acei bani printr-un anumit program sau habar nu aveti pe ce lume traiti...
  • -4 (22 voturi)    
    Propaganda! (Marţi, 29 decembrie 2015, 22:05)

    Un_Oarecare [utilizator]

    Ce e UE? Ce se doreste prin UE? Se doreste ceva, un presedinte UE ales de cetatenii din UE, se doreste un sistem fiscal unic, o armata unica? Exista vreun program de convergenta in acest sens? Exista vreun plan?
    UE e doar o strutocamila care nu e in stare sa-si pazeasca granitele de teroristi condusa de o baba senila. UE e doar o structura corupta care stia de 2 ani ce marlanii faceau baietii destepti de la VW si se facea ca ploua!
    Ma lasati cu UE?
  • -4 (20 voturi)    
    hahaha (Marţi, 29 decembrie 2015, 22:59)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    si cu banii astia atrasi cine a fost platit cel mai mult? contractorul italian,spaniol, portughez,neamt,francez,olandez etc majoritatea licitatiilor mari sunt castigate de consortii dinafara granitelor noastre, deci din 10 lei cel putin 7 lei s-au intors tot la ei! asta daca e sa credem cifrele mentionate ca fiind reale!
    • +9 (15 voturi)    
      nu conteaza (Miercuri, 30 decembrie 2015, 0:59)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Sa-ti dau un exemplu, ca sa-ti dai seama de ipocrizie. Sa spunem ca-ti dau 100.000 de euro sa-ti faci casa, dar te rog sa faci licitatie pentru banii aia si sa castige oferta cea mai buna. Tu faci licitatie, castiga o firma cunoscuta mie. Tu te alegi cu casa, dar la final tot nemultumit esti ca nu te-ai ales si cu banii. Pana la urma conteaza ce ramane in urma, nu unde se duc banii. Daca infrastructura creeata in romania ne ajuta sa progresam dpdv economic, nu ma deranjeaza ca nu castiga firme de genul teamnet, siveco, si alte mizerii autohtone (chiar ma bucur de fapt).
      • +1 (1 vot)    
        foarte concludent... (Miercuri, 30 decembrie 2015, 12:07)

        lucian [anonim] i-a raspuns lui CNBC

        exempluil tau, teoretic, ca practica ne omoara!

        ce frumos era daca veneai cu exemple de proiecte realizate cu bani europeni de pe urma carora sa castigam! cum iti explici ca la noi km de autostrada este de 3-4 ori mai scump ca in vest?
        si apoi, poate nu stii, dar castigatoare sunt firme din occident care inghit o gramada de bani si lucrarea o fac tot firme romanesti, pe bani putini si normal, de proasta calitate...
        si apoi iti mai spun un lucru, daca casa aia o puteam face eu cu 20000 euro la aceeasi calitate, atunci cu banii pe care i-am dat de bunavoie ue realizam mai multe case decat cu banii dati de ei si diorectionati tot catre firmele lor...
        daca mai punem la socoteala si banii furati de ei prin exploatarea nemiloasa a padurilor, a resusrselor natutrale in general, prin dobanzile practicate de bancile straine care transfera profitul in tarile mama prin fel de fel de smecherii, atunci toata lumea ar fi avut casa de 100000 euro...
        dar conteaza ce ramane in urma, vorba ta, un popor traind la limita saraciei, copii crescuti de bunici sau frati , surori mai mari, analfabeti, batrani fara sperante, si pentru ce? ca sa traiasca o gasca de mafioti mai bine si sa ne indruge ca occidentul este raiul pe pamant...
    • +4 (12 voturi)    
      pai... (Miercuri, 30 decembrie 2015, 4:29)

      NL [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Pai e simplu, nene: daca noi sintem atit de prosti incit nici asfalt nu stim sa punem? Sau daca stim, il punem scump?
      Si apoi, cine te impiedica sa cumperi actiuni la consortiile astea din afara granitelor tarii? Ia-ti, nene, actiuni si e si consortiul tau atunci si sa vezi cum iti doresti din tot sufletul sa se intoarca si catre tine 7 lei din aia 10.
      • -2 (2 voturi)    
        Bechtel sunt americani, dar tot hoti (Miercuri, 30 decembrie 2015, 10:16)

        nu_am [utilizator] i-a raspuns lui NL

        De ce sa dau banii la hotii de americani in loc sa ii dau la hotii de romani? retoric vorbind
        • +1 (1 vot)    
          pai s-au dat si la hotii romani. (Miercuri, 30 decembrie 2015, 11:44)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nu_am

          Ai auzit de regii asfaltului? Au luat si aia cu virf si indesat. Mai degraba intreaba--te de ce Bechtel a reusti sa faca autostrazi de calitate si la timp in alte tari si de ce la noi nu au reusit. Sau de ce la noi km de autostrada costa dublu indiferent de constructor? Oare nu autoritatile noastre or fi de vina???
    • +1 (3 voturi)    
      romanul mindru (Miercuri, 30 decembrie 2015, 11:39)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Pai cine voiai bre sa ne securizeze granitele? Ai firme romanesti speccializate in asha ceva? Din 10 lei 7 s-au intors la ei pentru ca noi nu ne priicepem sa facem mai nimic. Licitatiile noi le-am organizat, dupa reggulile noastre, spaga noi am luat-o. Deci.... de ce e vinovat UE-ul? Ca noi smenuim orice licitatie, nu UE-ul. Ba mai mult UE-ul, de cind am intrat, ne-a tot indemnat mai cu vorba buna, mai cu batul, sa ne reformam justitia, sa ne pedepsim hotii, sa ne recuperam pagubele. Da' bineinteles ca e mult mai comod sa ne continuam viata de pierde vara si sa dam vina pe imperialismul putred pentru propria viata ratata.
  • +12 (24 voturi)    
    Va inselati- UE nu e perfecta dar e desirabila! (Marţi, 29 decembrie 2015, 23:03)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Adevarat e ca de la un timp par rupti de realitate si iau decizii ce par contrare interesului public si al cetatenilor, insa UE s-a creat ca un "vis" de peste 60 ani (era initial o uniune a carbunelui si otelului) si treptat, treptat a devenit o aspiratie politica, economica , sociala etc pentru a uni popoarele europene si a aduce pacea pe acest continent ravasit de atatea razboaie mari-cele 2 mondiale din Europa au pornit, plus multe altele mici si cu atrocitatile aferente.
    Daca va uitati la tarile ramase pe dinafara- Ucraina, Moldova, Serbia, Georgia vedeti in ce situatie economica si sociala proasta sunt- si raman o zona "tampon", gri/cenusie intre UE si Rusia. Credeti ca in Uniunea Eurasiatica, unde Putin ia orice decizie are chef, ar fi mai bine? Acolo coruptia e regula, oligarhii fac legea si situatia sociala si economica a oamenilor de rand este mult mai rea decat la noi.
    Corect ca si UE a beneficiat de pe urma integrarii- atat cu contributia noastra la bugetul comun, dar si prin piata de desfacere, achizitia f. ieftina de resurse, afaceri din Ro etc, insa cel putin la acestea din urma, e mai degraba vina noastra, ca popor, ca le lasam asa usor din mina si avem asa de multi corupti. Credeti ca ApaNova de ex putea creste tariful de atatea ori fara coruptie? sau austriecii sa ne taie padurile si cumpere lemnul defrisat ilegal?
    E tot vina noastra ca nu am luat aproape integral ce ne-a "dat" UE- proiecte au fost, dar gestionate execrabil plus legislatia proasta==>miliarde euro ratate. Intre 4 si 5 mld euro se vor consuma pt acestea din noul exercitiu financiar si din buget, incepand cu 2016.
    Si da, poate nu ati vazut voi direct "euro" dar in multe locuri se vad rezultatele finantarilor- afaceri infiintate, scoli si spitale renovate si dotate, strazi refacute etc-unde s-au ocupat oamenii de astea. Unde nu prea, ca in Bucuresti- logic ca nu "vedeti".
    Desi si aici sunt, dar cum predomina alte surse de finantare, cele finantate de UE sunt mai putin vizibile.
    • 0 (0 voturi)    
      Visul devenit cosmar (Vineri, 1 ianuarie 2016, 18:33)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Gandologii din UE au fost si ramas idioti moral - ei cred ca singurul pericol poate veni doar de la dreapta politica (asa cum inteleg ei dreapta), prin urmare tot ce e de la stanga trebuie sa fie magnific. S-au gandit ca dc Hitler a pus accent pe patriotism, atunci eliminare patriotismului si a granitelor va ajuta la evitarea unor probleme majore. Internationalismul trebuie sa fie solutia - in mintea lor geniala. Ceea ce inca nu au invatat este ca, Uniunea Sovietica a fost bazata pe intenationalismul socialist si a fost un dezastru! La fel de dezastruoasa este deja politica UE, suntem in prag de razboaie civile din caua idiotilor din UE. Daca cineva crede ca expansiunea "no go zones" si importarea asidua a "refugiatilor" ne va ajuta, greseste profund. Vorba unui american, "Paying for other cultures to mass immigrate into your country to outbreed and replace you, doesn't make you a more tolerant or better person, it makes you a stupid sucker!"( Remunerarea celor de cultura diferita ca sa imigreze in masa, sa se inmulteasca si inlocuiasca populatia autohtona, nu ne face mai toleranti ci idioti naivi).
  • +9 (21 voturi)    
    horror, frate!! (Miercuri, 30 decembrie 2015, 4:25)

    NL [utilizator]

    Citesc comentariile si ma crucesc!
    Pai multi inca nu au aflat ce e ala capitalism si inca suspina dupa comunism, asta e concluzia mea.
    Mah, oameni buni, eu traiesc in Germania de citiva ani si sa vedeti ce se intimpla: statul german imi ia impozit. Dar imi ia, nene, nu se incurca. O parte din banii mei se duc catre Romania, da? Ca si o parte din banii nemtilor.
    UE nu vine sa-ti puna sula in coaste: ori cumperi de la mine, ori te dau afara. De ce credeti ca au murit marile combinate romanesti, mindria socialismului multi-dezvoltat? Acum citiva ani Dacia era la pamint. Credeti ca au venit aia de la BMW sau VW sa zica: "ba, ia inchideti voi fabrica asta, ca ne sta in coaste"?? Nu, dom'le, Dacia era neperformanta si nici dracu' nu mai voia sa-si cumpere o masina care se desface in bucati pe strada. Iar cind au venit aia de la Renault, credeti ca i-a impins cineva, i-au trimis masonii sau iluminatii sau mai stiu eu ce forte oculte visati voi? Nu, aia au venit ca sa faca profit. Si voi faceti la fel, dar nu recunoasteti. Daca aveti un portbagaj de rosii si auziti ca la Arad se vind mai bine, va duceti la Arad, nu va mai opriti la Sibiu.
    Si la fel e cazul cu orice industrie din tara asta care s-a dus la vale. La care s-a adaugat faptul ca ati votat niste jumatati de oameni, v-ati bucurat cind ati auzit "nu ne vindem tara" desi nu prea stiam ce sa facem cu ea. Probabil ca daca ar fi dupa noi, am extrage petrolul sau sarea, sau aurul la preturi triple fata de ei.
    UE iti da niste bani sa faci ceva cu ei: ferma de melci, ferma de struti, autostrazi, gaze, asfalt, internet in sate, poduri. UE nu-ti da bani de salarii si nici ca sa-ti iei plasma. Iar cind faci un rahat care se surpa (vezi autostrada Sibiu-Orastie) iti ia banii inapoi. Ca asa e cinstit, asa ati face si voi. Adevarul e ca sintem prea prosti sa cheltuim banii europenilor, asta e adevarul.
    • 0 (4 voturi)    
      Am aflat ce e capitalism! (Miercuri, 30 decembrie 2015, 12:33)

      Un_Oarecare [utilizator] i-a raspuns lui NL

      E sa vinzi petrol de 50 de miliarde de euro pe un miliard de euro austriecilor!
      E sa stii de ani ca VW fraudeaza la emisii si sa nu faci nimic!
      Este sa storcesti capitalul romanesc complet si singurul loc unde te poti angaja este la multinationalele care nu platesc taxe decat simbolic.
      Nu-i mai da cu capitalismul ca este la fel cu ceea ce fac borfasii nostri si la fel de pe fata! Este cleptocratie!
      Unii mai mari "au voie" sa nu plateasca taxe, sa nu respecte legea si cei mai mici "nu au voie". Cam asta este "capitalismul" tau!
      Sclavagism sub bataia pustii (politii) facut de o mana de hoti!
      • -1 (1 vot)    
        Dute-n Rusia sa vezi comunism pe paine (Miercuri, 30 decembrie 2015, 16:01)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Un_Oarecare

        Capitalism inseamna munca, antreprenoriat si multa munca, pe bune nu fushareala. Ca tu nu esti capabil de asa ceva, nu-i problema capitalistilor. Ca tu l-ai votat pe Ilici/Bonbo/Phonta care ti-au vandut tara pe nimic....e problema ta. Inca mai scancesti sa aiba grija statul de tine? Mergi in North Coreia sa vezi cat de mare grija are de tine statul, te hraneste cu scoarta de copac ca sa nu faci cancer.
        • 0 (0 voturi)    
          Cine are ochi sa vada (Vineri, 1 ianuarie 2016, 18:40)

          Eucris [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Tu inca nu ai aflat ca UE merge cu pasi rapizi spre bolshevizarea europei? Ni se i-au drepturile si libertatile pas cu pas. Traiesti in trecut parca. Ai impresia ca vestul e capitalist? Nu este, e plina de politici welfare care dau imigrantilor si multor netrebnici sume mari ca recompensa ca se inmultesc si nu muncesc. Bravo lor. Tehnocratii din UE inca nu stiu ca socialismul este o schema Ponzi si nesustenabil! Dar tu crezi ca traiesti in capitalism. Ma rog... Cand statul dicteaza celor care au capital ce sa faca, pe cine sa angajeze, salariul minim pe economie, cand sa isi inchida/deschida pravaliile - nu mai este capitalism ci o fatada.
  • +2 (4 voturi)    
    Austriecii, (Miercuri, 30 decembrie 2015, 9:32)

    devis [utilizator]

    cand au cumpărat PETROM, nu au venit cu bani de acasa, au plătit din vânzarea parțiala a activelor companiei, pe atunci romanești.
    Asta unde se încadrează, la fonduri încasate sau la contribuții?
    Sau, mai degrabă, la tribut pentru aderare?
  • +1 (5 voturi)    
    mă bucur (Miercuri, 30 decembrie 2015, 13:57)

    popescu_dtru [utilizator]

    că cei mai mulţi cititori şi-au dat seama de adevăr. Pentru România, UE înseamnă condamnarea la subdezvoltare.
    • 0 (2 voturi)    
      Si Rusia condamnare la bunastare??? (Miercuri, 30 decembrie 2015, 15:57)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

      Romanul, daca i s-ar da totul de pomana, ce bine ar fi.
      • +1 (1 vot)    
        NU FII SIGUR DE ASTA PT CA O SA INTREBE (Vineri, 1 ianuarie 2016, 14:34)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        ca in povestea lui Creanga : Muieti is posmagii ?
      • +1 (1 vot)    
        Logica subreda Direwolf (Vineri, 1 ianuarie 2016, 18:46)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Gandesti in mod compulsiv alb-negru: daca critici UE trebuie sa fii pro-bolshevism si pro-Rus. Nu neaparat! Poti fi critic al UE tocmai pt ca nu iti place neo-marxismul lui Mogherini (socialista) ci capitalismul, adica proprietatea privata, drepturile individuale, libertatea de expresie, piata libera, domnia legii. Te invit sa citesti cum stam cu libertatea de expresie in UE (vezi legile de defaimare pt narcisisti si victime de profesie, political correctness-ul), ce frumos controleaza statele ce fac institutiile si firmele si ce drepturi ai sa protestezi chiar si FB (iti dau un pont: Merkel si Zuckerberg). E cazul sa te trezesti la realitate
  • +3 (3 voturi)    
    aiurea nu ne da nimic (Miercuri, 30 decembrie 2015, 17:26)

    razvant [anonim]

    banii astia o sa ii dam inapoi din impozite si taxe care se vor duce catre bruxelles
  • +2 (2 voturi)    
    De dat, ne-au dat.... dar... (Joi, 31 decembrie 2015, 8:44)

    EUUU [anonim]

    OK. De dat ne-au dat (si nu numai bani): ne-au dat la gioale, la cap, etc... Ok.
    Dar sa vedem de unde-i dam noi inapoi oameni buni!!!!
    Au luat banii doar cativa oameni "destepti" dar de platit, plateste "prostimea" sau "sclavii".
    S-auzim numai de bine!!!
  • +1 (1 vot)    
    EUSSR (Vineri, 1 ianuarie 2016, 18:11)

    Eucris [utilizator]

    Banii care ii dau UE sunt defapt banii platitorilor de taxe din Europa. E bine de stiut ca banii nu sunt de dar. Fiecare stat din UE da procente semnificative suprastatului UE si apoi primim pt diverse proiecte. Cei de la Bruxelles au sceptrul puterii. Nu suntem noi curatei, dar UE este o mafie mare!
  • +1 (1 vot)    
    Eu (Luni, 4 ianuarie 2016, 3:11)

    Eu [anonim]

    Ha ha ha !!! Bai nu fiti naivi ca a „pompat” 20 de mld de euro dar cati bani a luat prin contractele de sute de miliarde pe care le are an de an cu statul roman ? Se sperie si dezvoltatorii din tari cu o infrastructura de aur cu cat construim noi un km de autostrada iar acea autostrada se „sfarama” in 12 luni maxim de la terminare si necesita alte reparatii ... nu mai puneti ma botul la vrajeliile astea cu dat bani europeni ! Astia sunt tot banii vorstri doar ca o parte din ei restul de alte zeci sute de miliarde intra in buzunarele fmi si a altor banci de bine facere :)) pff daca ar fi toata lumea atat de naiva nici nu ar mai trebui o ordine mondiala sau un guvern mondial !!:))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version