Corespondenta de la Helsinki

Comisia Europeana insista pentru autostrada Pitesti-Sibiu. Lista proiectelor rutiere urmarite de Bruxelles in Romania

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Vineri, 2 iunie 2017, 9:19 Economie | EuROfonduri

Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti
Foto: Hotnews
​Comisia Europeana insista pentru ca Romania sa realizeze autostrada Pitesti-Sibiu, care este in prezent un segment lipsa a Coridorului pan-european Rin-Dunare, parte a  retelei trans-europene de transport (TEN-T).

"Inca de la inceputul negocierilor cu privire la programul de Infrastructura Mare, Autostrada Sibiu-Pitesti a fost identificata ca fiind elementul lipsa al coridorului TEN-T Rin-Dunare. Asadar aceasta autostrada reprezinta cea mai mare prioritate de investitii. Costul total estimat este de aproape 2 miliarde de euro, prevazut in Programul de Infrastructura Mare 2014-2020, iar contributia Uniunii Europene este estimata la 1,25 miliarde de euro" - a declarat, pentru HotNews, la Helsinki, comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu.

Ea a mai atras atentia ca Romania trebuie sa-si "revizuiasca modul in care isi finanteaza retelele de transport", precum si banii alocati pentru constructie si intretinere. "Este evident ca bugetul fondurilor structurale si de investitii europene si bugetul national pentru proiecte de transport 2013-2020 nu vor putea acoperi toate proiectele" prevazute in Master-Planul de Transport aprobat de Guvern, a mai spus Cretu.

In context, comisarul european a insistat ca Romania sa vina cu "proiecte mature" pentru a fi finantate din fondurile europene 2014-2020. Potrivit acesteia, un proiect matur este gata sau aproape gata pentru a fi pus in aplicare: beneficiaza de un studiu de fezabilitate, o analiza de costuri-beneficii, o evaluare a impactului de mediu, licitatia publica sa fie pregatitata de lansare sau sa fi fost  deja lansata, iar autorizatiile de construire eliberate.

"Din ce in ce mai des, proiectele de transport au fost demarate fara ca aceste conditii sa fie indeplinite. Astfel, au intampinat interzieri sau au fost oprite in faza de implementare din cauza unor obstacole neprevazute, a procedurilor de expropriere a terenurilor sau din cauza unor firme de constructii care au contestat rezultatul licitatiilor", a aratat oficialul european.

In context, ea a mentionat ca autoriatile romane vor avea o inalnire tehnica cu functionarii CE la Bucuresti, privind o serie de proiecte pe care partea romana le considera mature. "Ma bucur sa aud ca Romania are disponibile proiecte mature. Incurajez autoritatile de la nivel national sa demareze discutiile cu serviciile mele si cu expertii nostri tehnici pentru a evalua si a progresa cu aceste proiecte".

Corina Cretu a trecut in revista si diferitele segmente ale proiectului Autostrazii Transilvania, aflate in diverse stadii.

"Desi unele portiuni sunt deja in stadii avansate iar constructiile au inceput pe teren, alte segmente sunt inca in faza de pregatire. Unele segmente vor primi fonduri UE, dar pentru altele sursele de finantare nu sunt cunoscute inca  - fonduri nationale, fonduri UE post-2020 etc. Incurajez autoritatile romane sa accelereze pregatirea acestor proiecte, sa investeasca timp si resurse in pregatirea unor studii de fezabilitate si evaluari ale impactului asupra mediului solide, chiar daca lucrarile vor demara la o data ulterioara", a spus Cretu.

Ea a atras atentia asupra diferitelor stadii ale acestor segmente de autostrada:

  • Bucuresti-Ploiesti. "Aproape finalizata. Data anticipata pentru finalizare: noiembrie 2017".

  • Ploiesti-Brasov. "Etapa de planificare. Este impartita in 2 sectiuni: in Master-Plan, Comarnic-Brasov figureaza in lista extinsa pentru confinantari din fondurile structurale si de investitii europene 2014-2020 - singurele fonduri inca valabile -, iar Ploiesti-Comarnic va fi cel mai probabil finantata dupa 2020".

  • Brasov-Targu Mures. "Etapa de planificare. Master Planul mentioneaza finantarea unui drum expres Brasov-Sighisoara-Targu Mures in decursul 2021-2030".

  • Campia Turzii - Ogra. "Lotul I are un proiect tehnic incepand cu octombrie 2016, dar nu exista niciun progres. In ceea ce priveste loturile 2 si 3, evaluarea impactului asupra mediului ar trebui revizuita, insa nu exista niciun progres".

  • Ogra-Targu Mures. "Este realizata in proportie de 15%".

  • Campia Turzii - Bors. "Etapa de planificare. Master Planul mentioneaza ca segmentele Nadasel - Suplacu de Barcau si Suplacu de Barcau-Bors vor fi cofinantate de Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDER) in 2014-2020 daca vor mai fi disponibile fonduri europene - lista extinsa de proiecte. Segmentul Gilau - Cluj NE este planificat si va fi cofinantat de Fondul de Coeziue (FC) in 2014-2020".

Nota: Comisarul European Corina Cretu a participat, alaturi de vicepresedintele CE Jyrky Katainen, la conferinta Smart Regions, organizata de Comisia Europeana la Helsinki, pe 1-2 iunie. Reporterul HotNews a fost prezent la evenimentul din Finlanda in urma invitatiei si sponzorizarii oferite de Comisia Europeana.


Citeste mai multe despre   



















Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

21773 vizualizari

  • +39 (39 voturi)    
    Iata.... (Vineri, 2 iunie 2017, 9:45)

    polonyca [utilizator]

    "De ce esueaza natiunile".........putem sa fim un studiu de caz !!:)
  • +33 (35 voturi)    
    Noroc cu UE (Vineri, 2 iunie 2017, 10:18)

    vlad.pe [utilizator]

    Noroc cu UE, doar ei ne mai dau peste mana cand o luam razna.
    Noi nu am fost in stare sa avem grija de un contract cum e cel cu Bechtel.
  • +29 (35 voturi)    
    Amanari (Vineri, 2 iunie 2017, 10:38)

    motanul_gri [utilizator]

    Ca in istorioara "Povestea unui om lenes" a lui Ion Creanga (cea cu "Dar muieti-s posmagii?"), trebuie ca UE sa ne impinga de la spate sa ne facem singuri un bine. Si asta in conditiile in care marea majoritate a finantarii pentru autostrada Sibiu-Pitesti este asigurata din fonduri europene nerambursabile. Pe care le vom pierde, daca nu le cheltuim. Am ajuns de rasul curcilor !

    Guvernul Ciolos dadea anunturi lunare oficiale despre stadiul lucrarilor pe acest drum de importanta nationala. Vedeai ca efectiv le pasa, ca vor sa il construiasca ! In schimb, de cand a venit PSD-ul, s-a lasat o tacere totala...

    Nu putem sa nu ne amintim ca de doua ori din 2004 pana acum, prin tergiversari, contestatii la licitatii si diverse alte tertipuri, PSD a lasat sa expire doua studii de fezabilitate la Sibiu - Pitesti, facute pe bani grei.
    Incep sa cred ca in realitate PSD nu doreste si nu a dorit niciodata cu adevarat aceasta autostrada, preferand probabil varianta ocolitoare si mai putin tranzitata de traficul de marfuri prin Brasov.
    • -3 (13 voturi)    
      Da sigur, din 2004 pana azi a guvernat (Vineri, 2 iunie 2017, 12:58)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      numai PSD si explicatia e simpla, astia nu vor autostrazi domnule, altii vor, PNL, PDL,s.a.au impanzit tara de autostrazi!
      • +6 (8 voturi)    
        gura pacatosului (Vineri, 2 iunie 2017, 17:50)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        adevar graieste.
        dec. 2004 - 2006 a fost un fel de guvernare cu D.A., pana la momentul tradarii lui tradiceanu (pleonasm voit si evident), dupa care, pana in dec. 2008 a ramas pnl-ul acestuia (viitorul frate intre ale usl, cu pesedeul tau iubit) la guvernare.
        dec. 2008 - primavara lui 2012, a fost ghiveciul de vreo 2 ani pdl+psd. deci nu poti spune ca nu ati fost si la guvernare.
        din primavara 2012 pana azi, cu exceptia lui 2016, ati fost doar voi la guvernare, ca doar nu o sa zici ca a contat in vreun fel pnl-ul in asocierea hoteasca numita usl.
        daca adaugam si faptul ca in parlament ati manevrat cam tot ce ati vrut, ar trebui sa ajungi singur la concluzia ca mai bine taceai din gura.
        sa-ti mai aduc aminte si de faptul ca una din grijile primordiale ale lui tontolici, de la prima lui guvernare din 2012, a fost sa stopeze pe toate caile orice progres al realizarii autostrazii Pitesti - Sibiu, canalizandu-si toata artileria pe autostrada Comarnic - Brasov.?ai uitat pariul pus de el in aceasta privinta?
      • +8 (8 voturi)    
        O istorie prea lunga (Vineri, 2 iunie 2017, 17:51)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        PSD a fost aproape tot timpul la guvernare, cu exceptia perioadei guvernelor Boc si Ciolos (acesta din urma avea insa autonomie relativa, - PSD si aliatii detineau majoritatea in Parlament si periodic amenintau cu motiuni de cenzura care aveau sanse foarte mari sa treaca).
        Ca premier, Tariceanu a fost coada de topor a PSD-ului, asa cum este si astazi.

        Guvernarea Boc a fost cea a relansat proiectele autostrazilor de pe Coridorul 4, care se impotmolisera pe vremea lui Nastase.
        Dar in 2013 (prim-ministru V. V. Ponta), lucrarile au fost stopate, autostrada Sibiu-Pitesti a fost scoasa oficial de pe lista prioritatilor si studiul de fezabilitate deja realizat a fost lasat sa expire (pierzandu-se toti banii investiti in el).
    • +14 (18 voturi)    
      pai NU VOR sa o faca!! (Vineri, 2 iunie 2017, 13:21)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      Realizarea ei ar insemna o conectare DIRECTA, eficienta si FORTE utila dpdv. economic, cu UE - nerealizrea ei ne mentine intr-o sfera de dependenta fatza de vecinii din est!!

      Iata un subiect pentru care o colaborare intre SRI si DNA chiar ar FI utila!! Motivele nerealizarii autostrazii acesteia ar trebui sa fie subiectul unei investigatii PERMANENTE a SRI!!
  • +32 (34 voturi)    
    Pitești-Sibiu (Vineri, 2 iunie 2017, 11:17)

    nick24 [utilizator]

    Nu e un proiect matur - este un tinerel abea trecut de majorat, de numai 20 de ani.

    N-avem nici autostrăzi nici căi ferate reabilitate - nu vrem să cheltuim pt ele fondurile europene, că de aici nu se pot fura bani - punct.
    • +10 (14 voturi)    
      vezi mai sus...! (Vineri, 2 iunie 2017, 13:24)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Nu VOR sa le faca!! Ar duce la conectari directe, de mare viteza, cu UE - ori, asta nu e in interesul vecinilor din est!!
      Nu stiu de ce SRI nu a pus sub ancheta cartitele care impiedica aceste conectari!!
      • +8 (10 voturi)    
        Vecinii din est cine sunt? (Vineri, 2 iunie 2017, 15:45)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Teleormanul și Moldova vor să rămână subdezvoltate spre a fi mai bine manipulată populația cu 1 kg de făină și 1 litru de ulei?
  • +24 (26 voturi)    
    Ar fi o solutie (Vineri, 2 iunie 2017, 11:50)

    Bazil [utilizator]

    Concediati de urgenta toti cei din ministerul transporturilor si capusele aferente si adusi cativa experti din strainatate care sa-si aleaga ei oamenii. Cei concediati, pentru ca sunt buni, se cred elite, n-au decat sa mearga la privat sa "performeze" acolo.
  • +25 (27 voturi)    
    Pana cand UE nu va intelege faptul ca (Vineri, 2 iunie 2017, 11:53)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    singura solutie este sa vina ei cu catel si purcel si fara Dorel sa le construiasca moca , pentru ca evident si ei au nevoie de ele , nu vom avea autostrazi .

    Ai autostrazi, ai civilizatie , ai civilizatie, mai greu cu furaciunile .

    Asadar nu vom avea autostrazi niciodata .
  • -19 (21 voturi)    
    pitesiti sibiu (Vineri, 2 iunie 2017, 13:52)

    om simplu din multime [utilizator]

    e de importanta ioropeana, dar si nationala.
    propun sa intre la urgenta, s'apuce si herru sa mearga acas', in conditii omenesti. :-)
    propun sa fie denumita autostrada johannis.
    • +6 (6 voturi)    
      Multi (Vineri, 2 iunie 2017, 15:02)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

      da' prosti
      • -2 (2 voturi)    
        unde bre basile (Vineri, 2 iunie 2017, 20:29)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

        la voi in alemania ?!
        • 0 (0 voturi)    
          Ramane cum am stabilit (Duminică, 4 iunie 2017, 23:08)

          Bazil [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

          Multi, da' prosti. N-ai ghicit, locuiesc in vestul tarii de cand m-am nascut (tare multi ani in urma).
    • +13 (15 voturi)    
      O intrebare: (Vineri, 2 iunie 2017, 15:48)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

      Primesti ajutor social si urmaresti Antena 3?
      In cazul asta ai gresit locul in care sa postezi.
      • -6 (6 voturi)    
        dece mai (Vineri, 2 iunie 2017, 17:36)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        voi nu sunteti cu ue, nu recunoasteti importanta autostrazii spre sibii ?! pai o zice merkel si ue si monsieur cognac de la brukxal.

        flecau, voi aveti fixu' ala leninist, ca dara tot marxisti sunteti, ca cine nu e cu voi, ca'vasazica ca e impotriva ?!
        nu mai, nu sunt cu taberile voastre din politichie, nema pesede, nema penele, nema salvamari.
        tzaranist, de la bunicu' ! :-)
        have a nice day !
    • +6 (6 voturi)    
      ..... amice ..... (Vineri, 2 iunie 2017, 17:05)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

      Ca esti "simplu" am inteles; dar din care "multime" ?
  • +8 (8 voturi)    
    Incompetenta (Vineri, 2 iunie 2017, 14:58)

    Qxx [utilizator]

    Eu nu cred că e corect să dăm vina pe Bechtel sau alte mari companii care au dat grş în România.

    Opinia publică din România e obişnuită cu "ţeparii" de 2 lei, care dau un tun şi dispar. Astea sunt găinării.

    Firmele mari se luptă pe contracte (şpaga e şi ea o formă de luptă) şi nu au niciun interes să facă doar un contract şi gata. Orice firmă se luptă pentru clienţii ei.
    Eu lucrez la o astfel de firmă şi ştiu exact despre ce vorbesc. Problema în România este aparatul de stat care este de zeci de ani alimentat cu tot felul de copii, nepoţi, fini sau piloşi care nu au muncit nici măcar o secundă pe piaţa liberă. Ei bine, aceştia sunt cei care fac contracte, plăţi, iau şpăgi sau recepţionează lucrări.

    Este pur şi simplu vorba de incompetenţă crasă.
    Când vorbim cu clienţii noştri, ei ştiu exact tot ce facem şi cum facem şi ne "urechează" dacă călcăm pe bec. Ei bine, în România cine să facă asta? Fata tatii care are "Studii Europene" făcute la Băile Herculane? Hai să fim serioşi!
  • +7 (7 voturi)    
    psd si interesul national? (Vineri, 2 iunie 2017, 16:48)

    yellowdog [utilizator]

    bunastare pe hartie, tradare si furt pe la spate
  • +5 (5 voturi)    
    autostrada (Sâmbătă, 3 iunie 2017, 8:50)

    Geovasi [utilizator]

    Cand se incep lucrarile la autostrada Tg. Mures-Iasi? Poate doar atunci cand CE va pune sula'n coastele guvernanitor?
  • +2 (2 voturi)    
    Putina istorie pentru viitor... (Sâmbătă, 3 iunie 2017, 11:40)

    prompt [utilizator]

    In primul rand vreau sa spun ca lipsa autostrazilor in Romania se datoreaza in primul rand clasei politice, indiferent de culoare, care s-a perindat la putere in ultimii 27 de ani. Primul SF(studiu de fezabilitate)din 2007 la autostrada Pitesti-Sibiu facut la IPTANA cu acelasi traseu ,,selectat" si in ultimul SF, urma sa fie continuat cu proiect si executie cu bani europeni din primul exercitiu financiar 2007-2013. Guvernul ,,moliceanu" nu s-a indurat sa dea cei 15% contributia Romaniei pentru a executa autostrada. La conducerea Min.Transporturilor au fost numai incompetenti. Singura care a miscat lucrurile a fost d-na Boagiu, care a pornit si facut tot coridorul de autostrada Nadlac-Sibiu. Pe baza acelor proiecte se lucreaza si azi. Erau terminate de mult daca nu ,,rupeau" ritmul ,,terminatorii" Ponta-Sova(o catastrofa pentru autostrazi), care in 2012 au sistat toate lucrarile de infrastructura si au deturnat banii de investitii spre pomeni electorale. Si ar mai fi multe de spus, dar amaraciunea provocata de incompetenta celor pusi sa ia deciziile in materie de autostrazi ma fac sa ma opresc aici. Pentru ca ei doar au distrus!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri